ORDIN Nr. 967
din 19 noiembrie 2009
pentru aprobarea Normelor
privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de dializa,
contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu furnizorii din
sectorul privat, castigatori ai licitatiei nationale pentru centrele-pilot si
alti furnizori privati de servicii de dializa, autorizati si evaluati în
conditiile legii
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 810 din 26 noiembrie 2009
Având în vedere Referatul de aprobare nr.
PN1.595/JA6.373 din 17 noiembrie 2009 al Direcţiei programe naţionale şi al
Direcţiei juridic, contencios şi acorduri internaţionale, Hotărârea Guvernului
nr. 1.487/2004 privind achiziţionarea serviciilor medicale de hemodializă şi
dializă peritoneală, Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004 privind
aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă
publice şi private, cu modificările ulterioare, Ordinul ministrului sănătăţii
şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.347/477/2004
privind desemnarea centrelor-pilot pentru contractarea cu operatori privaţi a
unor servicii medicale de dializă în regim ambulatoriu, Hotărârea Guvernului
nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate în anul 2009,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Ordinul ministrului
sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor
naţionale de sănătate în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul titlului VIII „Asigurările sociale de
sănătate" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind condiţiile şi
modalitatea de decontare a serviciilor de dializă, contractate de Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat,
câştigători ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilotşi alţi furnizori
privaţi de servicii de dializă, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţiile de specialitate din cadrul Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate în a căror
rază administrativ-teritorială funcţionează centrele de dializă ale
furnizorilor privaţi de servicii medicale de dializă, autorizaţi şi evaluaţi în
condiţiile legii, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de
decontare a serviciilor de hemodializă şi dializă peritoneală în sistem
ambulatoriu, contractate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu
furnizorii din sectorul privat, câştigători ai licitaţiei naţionale pentru
centrele-pilot, şi alţi furnizori privaţi de servicii medicale de hemodializă
şi dializă peritoneală autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 30 aprilie 2009.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Irinel Popescu
ANEXĂ
NORME
privind condiţiile şi modalitatea de decontare a
serviciilor de dializă, contractate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
cu furnizorii din sectorul privat, câştigători ai licitaţiei naţionale pentru
centrele-pilot si alţi furnizori privaţi de servicii de dializă, autorizaţi si
evaluaţi în condiţiile legii
1. Dispoziţii generale
1.1. Casele de asigurări de sănătate sunt împuternicite
să reprezinte Casa Naţională de Asigurări de Sănătate în relaţia cu
centrele-pilot şi/sau cu alţi furnizori privaţi de servicii de dializă,
autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, denumiţi în continuare furnizori.
1.2. Serviciile de dializă cuprind: servicii de
hemodializă: hemodializă convenţională sau hemodiafiltrarea intermitentă
on-line si servicii de dializă peritoneală: continuă sau automată.
1.3. In calitate de reprezentanţi locali ai Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate sunt
obligate să nominalizeze un număr adecvat de persoane care vor analiza,
verifica şi valida declaraţiile de servicii lunare, cu respectarea
confidenţialităţii datelor [centralizatorul şi desfăşurătorul privind evidenţa
după CNP al bolnavilor cu insuficienţă renală cronică (IRC) în stadiu
uremie, beneficiari de servicii de dializă în centrele furnizorilor privaţi,
precum şi sumele aferente], ale furnizorului pentru fiecare centru de dializă.
Aceste persoane vor fi nominalizate prin decizie a preşedintelui-director
general al casei de asigurări de sănătate. Numele persoanelor responsabile vor
fi comunicate Direcţiei programe naţionale din cadrul Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate, cu menţiunea ca orice modificare ulterioară a acestora
să fie comunicată.
1.4. Serviciile de supleere renală, inclusiv medicamente
şi materiale sanitare specifice, investigaţii medicale paraclinice specifice,
transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializati prin hemodializă
convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line de la şi la domiciliul
pacienţilor, transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare
specifice dializei peritoneale continue sau automate la domiciliul pacienţilor
sunt incluse în tariful aferent serviciului de dializă. Face excepţie
transportul sanitar neasistat al copiilor dializaţi cu vârsta cuprinsă între
0-18 ani şi al persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în
centrele de dializă de adulţi, de la centrul de dializă până la domiciliul
acestora şi retur, în vederea efectuării dializei în unităţile sanitare situate
în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective şi care se suportă
din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţă şi transport sanitar, în
condiţiile normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind
condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.714/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
1.5. La nivelul centrelor de dializă se acordă servicii
de hemodializă atât bolnavilor aflaţi constant în evidenţă (bolnav constant),
în limita a 152 de şedinţe/an pentru tratamentul continuu, cât şi celor trataţi
temporar (bolnav temporar), precum şi servicii de dializă peritoneală
bolnavilor aflaţi constant în evidenţă.
a) Bolnavul constant este bolnavul tratat prin
dializă pentru IRC în stadiu uremie, care necesită tratament substitutiv renal
(FG<15 ml/min/1,73 mp), înregistrat în Registrul de evidenţă a bolnavilor
dializaţi al unui centru de dializă, în care bolnavul beneficiază de şedinţe de
hemodializă mai mult de 6 săptămâni.
b) Bolnavul temporar este bolnavul tratat
într-un centru de dializă pentru mai puţin de 6 săptămâni, respectiv:
- bolnavul dializat pentru IRC în stadiu uremie,
înregistrat în Registrul de evidenţă a bolnavilor dializaţi al unui alt centru
de dializă, transferat temporar, cu respectarea condiţiilor şi formalităţilor
de transfer prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor
de dializă publice şi private, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr.
1.718/2004, cu modificările ulterioare;
- bolnavul titular al cârdului european de asigurări
sociale de sănătate sau al certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia,
emis în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului din 14 iunie
1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu
lucrătorii salariaţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul
Comunităţii şi a Regulamentului nr. 574/72 al Consiliului din 21 martie 1972 de
stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 privind
aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu salariaţii şi cu
membrii familiilor acestora care se deplasează în interiorul Comunităţii, de
unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic
European, în perioada de valabilitate a acestuia.
c) Bolnavul nou inclus în evidenţa unui centru
de dializă este bolnavul la care iniţierea tratamentului (primele 6-12 şedinţe
de hemodializă, respectiv primele 14-21 de zile de tratament prin dializă
peritoneală) s-a realizat într-o unitate sanitară cu paturi, în condiţiile
Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi
private, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004, cu modificările
ulterioare.
Bolnavul nou poate fi inclus în evidenţa unui alt
centru de dializă decât în cel în care s-a iniţiat tratamentul prin transfer,
în cadrul programului, avându-se în vedere încadrarea în valoarea contractată
estimată.
Bolnavul nou inclus în evidenţă va fi raportat de
centrul de dializă în care urmează să fie tratat constant, potrivit tabelelor
prevăzute în anexele Aşi B, la pacienţii constanţi, trecând la rubrica
Observaţii: «N», un set minim de informaţii ce fundamentează necesitatea introducerii
în tratament, precum şi precizarea dacă este un bolnav nou, introdus pe un post
vacantat sau este un bolnav nou, suplimentar numărului de bolnavi contractat,
dar cu încadrare în valoarea contractată estimată.
In cazul bolnavilor noi, suplimentari numărului de
bolnavi contractat şi peste valoarea contractată estimată, raportarea lor ca
bolnavi constanţi se va face numai după încheierea actelor adiţionale de
majorare.
Pacienţii nou-incluşi în evidenţa unui centru se
raportează la Registrul Renal Român, în termen de 48 de ore, cu obligativitatea
înştiinţării Registrului Renal Român despre orice modificare survenită ulterior
(devine pacient constant, transfer în alt centru, deces, trecerea la alt tip de
dializă, transplant, pierdere din evidenţă etc).
2. Raportarea serviciilor de dializă
2.1. Furnizorul va transmite caselor de asigurări de
sănătate, în original (două exemplare) şi în format electronic, în formatul
solicitat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cu respectarea
confidenţialităţii datelor, declaraţia de servicii lunară [centralizatorul şi
desfăşurătorul privind evidenţa după CNP a bolnavilor cu IRC în stadiu uremie
(FG<15 ml/min/1,73 mp), trataţi prin dializă în centrele de dializă, precum
şi sumele aferente], în formatul prevăzut în anexele A şi B. Documentele vor fi
certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii şi vor fi
semnate de:
- reprezentantul legal al furnizorului;
- directorul economic al furnizorului;
- medicul-şef/coordonatorul centrului;
- persoana care întocmeşte documentele.
2.2. Documentele menţionate la pct. 2.1 se vor realiza
în baza evidenţelor tehnico-operative conduse la nivelul centrelor de dializă
şi se vor depune la casele de asigurări de sănătate lunar, în primele 3 zile
lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea.
2.3. Netransmiterea de către furnizor a documentelor
menţionate la pct. 2.1 exonerează Casa Naţională de Asigurări de Sănătate de
obligaţia plăţii pentru luna respectivă.
2.4. Nerespectarea de către furnizor a termenului
menţionat la pct. 2.2, precum şi existenţa unor erori în raportare vor atrage
decalarea termenului de plată cu un număr de zile lucrătoare egal cu numărul
zilelor cu care furnizorul a depăşit termenul, respectiv până la raportarea
corectă.
2.5. După analiza, verificarea şi validarea
declaraţiilor de servicii lunare transmise de furnizor, în termen de 4 zile
lucrătoare, după perioada prevăzută la pct. 2.2, ale lunii următoare celei
pentru care se face raportarea, casele de asigurări de sănătate sunt obligate
să transmită Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, cu respectarea
confidenţialităţii datelor, declaraţia de servicii lunară a furnizorului
(centralizatorul şi desfăşurătorul privind evidenţa după CNP a bolnavilor cu
IRC în stadiu uremie, beneficiari de servicii de dializă în centrele de
dializă, precum şi sumele aferente), în original şi în format electronic.
Declaraţia de servicii lunară va fi certificată în privinţa realităţii,
regularităţii şi legalităţii şi va fi semnată din partea casei de asigurări de
sănătate de:
- preşedinte-director general;
- director executiv relaţii cu furnizorii;
- medic-şef;
- persoana care verifică documentele.
2.6. Direcţia programe naţionale din cadrul Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate va verifica numărul de bolnavi contractaţi,
respectarea volumului de servicii prevăzut în contract şi încadrarea în
valoarea contractului pentru fiecare centru de dializă.
2.7. După aplicarea prevederilor pct. 2.6, Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate va notifica în scris furnizorului
observaţiile sale. Notificarea se va transmite în termen de 5 zile lucrătoare
de la primirea în original a declaraţiei de servicii lunare validate, de la
casele de asigurări de sănătate.
2.8. Furnizorul, în baza notificării primite de la Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate, emite factura fiscală, pe care o trimite în
original la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
2.9. Trimestrial, prin acte adiţionale la contractele
încheiate între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi furnizori, se poate
realiza regularizarea care se aplică perioadei de la începutul derulării
contractului până la sfârşitul trimestrului respectiv sau perioadei de la
ultima regularizare până la sfârşitul trimestrului respectiv, inclusiv pentru
pacienţii transferaţi temporar, cu încadrarea în bugetul alocat programului.
2.10. Inaintea regularizării, Casa Naţională de
Asigurări de Sănătate va transmite Registrului Renal Român, pentru verificare
şi validare, datele legate de bolnavi, raportate lunar de furnizori.
3. Controlul raportării serviciilor de dializă
3.1. Controlul serviciilor de dializă raportate de
furnizori se realizează de casele de asigurări de sănătate trimestrial, la
centrele de dializă, până la data de 15 a lunii următoare trimestrului pentru
care se face controlul.
3.2. Controlul va urmări, în principal, următoarele:
a) acurateţea şi validarea datelor colectate şi
raportate;
b) eventuale disfuncţionalităţi;
c) orice alte date relevante, inclusiv date prevăzute
în Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004, cu modificările ulterioare.
3.3. In urma fiecărui control se va întocmi un raport
care va fi transmis Direcţiei programe naţionale din cadrul Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate, în vederea regularizării trimestriale.
3.4. Controlul anual se va efectua până la data de 15
februarie a anului următor.
4. Decontarea serviciilor de dializă
4.1. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate decontează
lunar serviciile de dializă realizate în luna anterioară celei pentru care se
face decontarea, în conformitate cu termenii contractuali.
4.2. Decontarea se face, după caz, prin tarif/şedinţă
de hemodializă convenţională sau tarif/şedinţă de hemodiafiltrare intermitentă
on-line, în funcţie de numărul de şedinţe efectuate şi, respectiv, tarif/bolnav
cu dializă peritoneală continuă/an sau tarif/bolnav cu dializă peritoneală
automată/an, tratat continuu o lună completă, înmulţit cu 1/12 (o
douăsprezecime), cu următoarele excepţii:
4.2.1. bolnavul tratat prin ambele metode (hemodializă
şi dializă peritoneală), la care numărul de zile în care s-au efectuat şedinţe
de tratament (plătite la tarif/şedinţă) se scade din numărul de zile din lună
în care a efectuat dializă peritoneală (tariful dializei peritoneale pe an/365
x nr. zile cu dializă peritoneală);
4.2.2. bolnavul care începe tratamentul de dializă
peritoneală în altă zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful
dializei peritoneale devine tarif/bolnav/zi şi se calculează astfel: tariful
dializei peritoneale/an împărţit la 365 de zile x numărul de zile în care s-a
efectuat dializa peritoneală;
4.2.3. bolnavul cu dializă peritoneală care decedează
în decursul lunii de tratament, pentru care tariful dializei peritoneale devine
tarif/bolnav/zi şi se calculează astfel: tariful dializei peritoneale/an
împărţit la 365 de zile x numărul de zile în care s-a efectuat dializa
peritoneală;
4.2.4. bolnavul cu hemodializă care schimbă modalitatea
de tratament în cursul lunii va fi decontat prin tariful/şedinţă aferent
tipului de hemodializă efectuat, cu încadrarea în numărul lunar de şedinţe de
hemodializă.
4.2.5. Nu sunt decontate şedinţele de hemodiafiltrare
intermitentă on-line şi nici zilele de dializă peritoneală automată efectuate
bolnavilor, decât pentru un număr de maximum 7% din numărul de bolnavi trataţi
prin hemodializă convenţională, respectiv dializă peritoneală continuă, aflaţi
în tratament la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pe centre de
dializă, fără a se depăşi numărul de bolnavi în tratament la această dată şi
numai pentru bolnavii care se încadrează în categoriile de bolnavi prevăzute în
Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a
programelor naţionale de sănătate în anul 2009, cu modificările şi completările
ulterioare.
Hemodiafiltrarea intermitentă on-line este indicată
următoarelor categorii de bolnavi:
a) bolnavi la care ţintele de eficienţă a dializei
(eKt/V >= 1,4 sau fosfatemie (5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) bolnavi tineri cu şanse mari de supravieţuire prin
dializă, dar cu şanse mici de transplant renal;
c) bolnavi cu polineuropatie „uremică" în ciuda
tratamentului eficient prin hemodializă convenţională;
d) bolnavi cu comorbidităţi cardiovasculare sau cu
diabet zaharat.
Dializa peritoneală automată este indicată următoarelor
categorii de bolnavi dializaţi peritoneal):
a) bolnavi la care ţintele de eficienţă a dializei
peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree < 1,7; clearance creatinină 60
l/săptămână ori ultrafiltrat (1.000 ml/24 ore sau absent sau negativ după un
schimb de 4 ore cu dextroză 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) copii preşcolari la care hemodializă şi dializa
peritoneală continuă ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere
tehnic şi cu multiple posibile accidente şi complicaţii;
c) bolnavi cu hernii sau eventraţii abdominale, care nu
suportă presiunea intraabdominală crescută din DPCA;
d) bolnavi dializaţi care pot şi vor să urmeze studiile
şcolare şi universitare;
e) bolnavi dializaţi care pot şi vor să presteze
activitate profesională;
f) bolnavi cu dizabilităţi care nu îşi pot efectua
schimburile manuale de dializă peritoneală continuă ambulatorie şi la care
familia sau asistenţa la domiciliu poate efectua conectarea şi deconectarea de
la aparatul de dializă peritoneală automată.
4.3. Furnizorul are obligaţia de a nominaliza la
rubrica „Cumpărător" din factura fiscală, pe lângă Casa Naţională de
Asigurări de Sănătate, în calitate de achizitor, şi centrul privat, în calitate
de beneficiar.
Rubrica „Contul cumpărătorului" se completează cu
contul CNAS, şi anume: RO02TREZ70027660520XXXXX, iar rubrica „Banca"', cu
ATCPMB.
Datele de identificare ale furnizorului trebuie să
corespundă cu cele din contract.
Rubrica „Descrierea produselor" se va completa cu
„servicii de hemodializă convenţională", „servicii de hemodiafiltrare
intermitentă on-line", respectiv „servicii de dializă peritoneală
continuă", „servicii de dializă peritoneală automată", valoarea
serviciilor exprimată în lei la tarifele prevăzute în actele normative în
vigoare, precum şi numărul contractului încheiat cu Casa Naţională de Asigurări
de Sănătate.
4.4. Suma decontată lunar va corespunde cu:
4.4.1. suma transmisă prin notificare pentru
hemodializă (hemodializă convenţională, hemodiafiltrare intermitentă on-line),
în concordanţă cu numărul şedinţelor prestate, verificate şi validate înmulţit
cu tariful/şedinţă de hemodializă (hemodializă convenţională, hemodiafiltrare
intermitentă on-line);
4.4.2. suma transmisă prin notificare pentru dializă
peritoneală (dializă peritoneală continuă, dializă peritoneală automată), în
concordanţă cu numărul pacienţilor supuşi dializei peritoneale, calculată
conform pct. 4.2
4.5. Contractele pentru serviciile de dializă se încheie
după aprobarea bugetului anual al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
4.6. Dacă bugetul anual al Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nu a fost aprobat cu cel puţin 3 zile înainte de 31 decembrie, caz
în care limitele de cheltuieli nu pot depăşi 1/12 din prevederile bugetare ale
anului precedent, se încheie acte adiţionale de prelungire a contractelor
existente, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie, fără a
depăşi însă valoarea de 50% a contractului, conform prevederilor legale în
vigoare.
5. Contabilitatea operaţiunilor rezultate din
executarea contractelor încheiate
5.1. Contabilitatea operaţiunilor rezultate din
contractele încheiate de furnizori se ţine utilizându-se următoarele conturi:
- 628 „Alte cheltuieli cu servicii executate de
terţi";
- 401 „Furnizori";
- 7705 „Finanţarea din bugetul FNUASS".
5.2. Inregistrările contabile ocazionate de derularea
operaţiunilor rezultate din executarea contractelor încheiate cu furnizorii
sunt următoarele:
a) primirea facturilor lunare şi înregistrarea
obligaţiei de plată
- 628 „Alte cheltuielile cu servicii executate de
terţi" = 401 „Furnizori"
b) decontarea serviciilor de dializă facturate
- 401 „Furnizori" = 7705 „Finanţarea din bugetul
FNUASS"
6. Dispoziţii finale
Anexele Aşi B fac parte integrantă din prezentele
norme.
ANEXA A la norme
DECLARAŢIE DE SERVICII LUNARA
Centralizator
Furnizor
Casa de Asigurări de Sănătate
Centrul de Dializă.............................
Raportare pentru luna.......................
Tabelul 1 - Hemodializă
Serviciul
de hemodializă
din care:
|
Bolnavi
trataţi
|
Şedinţe de
tratament
|
Suma de
decontat
(lei)
|
Observaţii
|
contractat
|
din care,
realizat
|
contractate
|
din care,
realizat
|
rămase
pentru
anul
în curs
|
constanţi
|
transferaţi
temporar
|
TOTAL
|
cumulat de
la începutul
anului
(fără luna
de
raportare)
|
pentru
bolnavi
constanţi
|
pentru
bolnavi
transferaţi
temporar
|
TOTAL
|
C0
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4=C2+C3
|
C5
|
C6
|
C7
|
C8
|
C9=C7+C8
|
C10=C5-C6-C9
|
C11 =
C9*tarif
|
C12
|
Hemodializă convenţională
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hemodiafiltrare
intermitentă
on-line
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul 2 - Dializă peritoneală
Serviciul de dializă
peritoneală, din care:
|
Număr de bolnavi
|
Suma de decontat (lei)
|
OBSERVAŢII
|
contractat
|
realizat
|
C0
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
Dializă peritoneală continuă
|
|
|
|
|
Dializă peritoneală automată
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
Tabelul 3 - Suma de decontat
Hemodializa, din care
|
Dializă peritoneală, din care
|
TOTAL
|
Hemodializa convenţională
|
Hemodiafiltrare intermitentă
on-line
|
Dializă peritoneală continuă
|
Dializă peritoneală automată
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5=C1+C2+C3+C4
|
|
|
|
|
|
C1 din tabelul 3 = C11 Hemodializa convenţională din
tabelul 1
C2 din tabelul 3 = C11 Hemodiafiltrare intermitentă
on-line din tabelul 1
C3 din tabelul 3 = C3 Dializă peritoneală continuă din
tabelul 2
C4 din tabelul 3 = C3 Dializă peritoneală automată din
tabelul 2
Certificat în privinţa realităţii, legalităţii şi
regularităţii
Furnizor,
........................................................................
Director economic,
........................................................................
Medic-şef/Coordonator al centrului de dializă,
........................................................................
Intocmit
........................................................................
Certificat în privinţa realităţii, legalităţii şi
regularităţii
Preşedinte-director general,
........................................................................
Director executiv relaţii cu furnizorii,
........................................................................
Medic-sef,
........................................................................
Verificat
........................................................................
ANEXA B la norme
DECLARAŢIE DE SERVICII LUNARĂ
Desfăşurător privind evidenţa după CNP a bolnavilor
cu IRC beneficiari de hemodializa şi dializă peritoneală şi a sumelor de
decontat
Furnizor
Casa de Asigurări de Sănătate
Centrul de Dializă..............................
Raportare pentru luna........................
I. HEMODIALIZA
Tabelul I.A- Bolnavi constanţi trataţi prin
hemodializa
Nr. crt.
|
CNP bolnavi cu HD
|
Nr. de înregistrare în fişa de
spitalizare de zi
(SZ......)
|
Nr. de şedinţe HD realizate
|
Tarif/sedintă HD
(lei)
|
Suma de decontat
(lei)
|
OBSERVAŢII
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
...
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul I.B - Bolnavi transferaţi temporar trataţi
prin hemodializa
Nr. crt.
|
CNP bolnavi
cu HD transferaţi
temporar
|
Nr. de înregistrare
în fişa de spitalizare
de zi
|
Nr. de şedinţe HD
realizate pentru
bolnavi transferaţi
temporar
|
Tarif/sedintă
(lei)
|
Suma de decontat
(lei)
|
OBSERVAŢII
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
...
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul 1 - Bolnavi trataţi prin hemodializă
TOTAL
|
Bolnavi cu HD
|
Şedinţe HD
|
Suma de decontat (lei)
|
C1
|
C2
|
C3
|
|
|
|
C1 = total C1 din tabelul I.A+ total C1 din tabelul I.B
C2 = total C4 din tabelul I.A+ total C4 din tabelul I.B
C3 = total C6 din tabelul I.A+ total C6 din tabelul I.B
Tabelul II.A- Bolnavi constanţi trataţi prin
hemodiafiltrare on-line
Nr. crt.
|
CNP bolnavi cu HDF
|
Nr. de înregistrare
în fisa de spitalizare
de zi (SZ.....)
|
Nr. de şedinţe HDF realizate
|
Tarif/sedintă HDF
(lei)
|
Suma de decontat
(lei)
|
OBSERVAŢII
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
.........
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul II.B - Bolnavi transferaţi temporar trataţi
prin hemodiafiltrare on-line
Nr. crt.
|
CNP bolnavi cu HDF transferaţi
temporar
|
Nr. de înregistrare în fişa de
spitalizare de zi
|
Nr. de şedinţe HDF realizate pentru
bolnavi transferaţi temporar
|
Tarif/sedintă
(lei)
|
Suma de decontat
(lei)
|
OBSERVAŢII
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
...........
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul 2 - Bolnavi trataţi prin hemodiafiltrare
on-line
TOTAL
|
Bolnavi cu HDF
|
Şedinţe HDF
|
Suma de decontat (lei)
|
C1
|
C2
|
C3
|
|
|
|
C1 = total C1 din tabelul II.A + total C1 din tabelul
II.B
C2 = total C4 din tabelul II.A + total C4 din tabelul
II.B
C3 = total C6 din tabelul II.A + total C6 din tabelul
II.B
II. DIALIZĂ PERITONEALĂ
Tabelul 3 - Bolnavi cu dializă peritoneală continuă
Nr. crt.
|
CNP bolnavi cu DPC
|
Nr. de înregistrare în fişa de
spitalizare de zi
(SZ......)
|
Nr. de zile cu dializă peritoneală
continuă
|
Suma de decontat
(lei)
|
OBSERVAŢII
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
.............
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
Tabelul 4 - Bolnavi cu dializă peritoneală automată
Nr. crt.
|
CNP bolnavi cu DPA
|
Nr. de înregistrare în fişa de
spitalizare de zi
(SZ......)
|
Nr. de zile cu dializă peritoneală
automată
|
Suma de decontat (lei)
|
OBSERVAŢII
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
Tabelul 5 - Bolnavi dializati
TOTAL
|
Bolnavi cu dializă
|
Suma de decontat (lei)
|
C1
|
C2
|
|
|
C1 = total C1 din tabelul 1 + total C1 din tabelul 2 +
total C1 din tabelul 3 + total C1 din tabelul 4
C2 = total C3 din tabelul 1 + total C3 din tabelul 2 +
total C5 din tabelul 3 + total C5 din tabelul 4
Certificat în privinţa realităţii, legalităţii şi
regularităţii
Furnizor,
........................................................................
Director economic,
........................................................................
Medic-şef/Coordonator al centrului de dializă,
........................................................................
Intocmit
........................................................................
Certificat în privinţa realităţii, legalităţii şi
regularităţii
Preşedinte-director general,
........................................................................
Director executiv relaţii cu furnizorii,
........................................................................
Medic-sef,
........................................................................
Verificat
........................................................................