ORDIN Nr. 982
din 30 noiembrie 2009
pentru modificarea
Metodologiei privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de
director general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si a posturilor de
presedinti-directori generali ai caselor de asigurari de sanatate, în vederea
îndeplinirii indicatorilor de performanta, încheierea contractelor de
management si evaluarea activitatii acestora, aprobata prin Ordinul
presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 15/2008
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 868 din 14 decembrie 2009
Având în vedere:
- Hotărârea nr. 26 din 13 noiembrie 2009 a Consiliului
de administraţie al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
- art. 18 pct. 20 şi 21 şi art. 33 alin. (3) şi (4) din
Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor:
- art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu
modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate emite următorul ordin:
Art. I. - Metodologia privind organizarea concursului
pentru ocuparea postului de director general al Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate şi a posturilor de preşedinţi-directori generali ai caselor de
asigurări de sănătate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performanţă,
încheierea contractelor de management şi evaluarea activităţii acestora,
aprobată prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
nr. 15/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 28
ianuarie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
1. Anexa nr. 2 la metodologie „Contract de
management" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.
2. La anexa nr. 6 la metodologie, litera B
„Indicatori de performanţă specifici - Preşedinţi-directori generali ai
CAS" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.
3. Anexa nr. 8 la metodologie „Fişa de evaluare a
preşedintelui-director general al CAS" se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 3.
Art. II. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Irinel Popescu
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 2 la metodologie)
CONTRACT DE MANAGEMENT
Preşedinte-director general
ARTICOLUL 1
Părţile contractante
1. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cu sediul
în municipiul Bucureşti, Calea Călăraşi nr. 248, bl. S19, sectorul 3, cod
fiscal 11697800, reprezentată legal prin preşedinte,
..............................., în calitate de mandant,
şi
2. Doamna/Domnul
.........................................................,
domiciliată/domiciliat în ......................., judeţul ...................,
str.......................nr....., posesoare/posesor a/al CI nr.............
seria........., eliberată de....................la data de................., în
calitate de manager al Casei de Asigurări de Sănătate
......................(mandatar), au încheiat prezentul contract de management,
cu respectarea următoarelor clauze:
ARTICOLUL 2
Obiectul contractului
1. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) încredinţează
managerului un mandat, în baza art. 1532 şi următoarele din Codul civil, având
drept scop organizarea, conducerea şi administrarea la nivel local a Casei de
Asigurări de Sănătate ............................., precum şi
gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi băneşti ale acesteia,
în condiţiile realizării unui management eficace şi de calitate.
2. In vederea realizării mandatului, managerul va
acţiona pe baza obiectivelor şi a indicatorilor de performanţă generali şi
specifici, care fac obiectul anexei la prezentul contract.
ARTICOLUL 3
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadă de 4 ani,
pentru exercitarea mandatului de preşedinte-director general al Casei de
Asigurări de Sănătate........................ - manager al sistemului
la nivel local.
ARTICOLUL 4
Drepturile şi obligaţiile mandatarului
preşedinte-director general
A. Drepturile mandatarului preşedinte-director
general:
1. să primească o plată lunară, în limita prevăzută de
art. 288 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii,
cu modificările şi completările ulterioare, în cuantum de
........................................., compusă dintr-o sumă fixă de
.................... lei şi următoarele sporuri, după cum urmează: indemnizaţie
de conducere de 55%, reprezentând................lei, indemnizaţie de merit de
15% reprezentând......................lei, spor pentru titlul ştiinţific de
doctor de 15%, reprezentând ............... lei, spor de vechime în procent de
.... reprezentând ...................lei;
2. să beneficieze de premii şi stimulente conform
normelor legale în vigoare, în concordanţă cu gradul de îndeplinire a
indicatorilor de performanţă şi de realizare a obiectivelor stabilite;
3. să beneficieze de concediu de odihnă potrivit
reglementărilor legale aplicabile instituţiilor bugetare;
4. dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
5. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
6. dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
7. dreptul la formare profesională;
8. să deconteze, cu documente justificative,
cheltuielile de cazare, diurnă, transport şi alte cheltuieli efectuate cu
prilejul deplasărilor în interes de serviciu, în ţară şi în străinătate, în
conformitate cu normativele stabilite prin reglementările legale în vigoare;
deplasările în străinătate pot fi efectuate cu aprobarea preşedintelui CNAS;
9. să beneficieze de drepturile de asigurări sociale
de sănătate, precum şi de cele privind asigurările sociale de stat;
10. să beneficieze de drept de informare nelimitată
asupra activităţii casei de asigurări de sănătate pe care o conduce, având
acces la toate documentele privind activitatea medicală, economico-financiară
etc. a acesteia, potrivit normelor legale în vigoare.
B. Obligaţiile mandatarului preşedinte-director
general:
1. să asigure gestionarea şi administrarea, în
condiţiile legii, a integrităţii patrimoniului casei de asigurări de sănătate
în limita mandatului încredinţat;
2. să realizeze planul de management şi să urmărească
execuţia obiectivelor şi indicatorilor de performanţă prevăzuţi în anexa la
prezentul contract de management;
3. să elaboreze şi să aplice politici şi strategii
specifice în măsură să asigure desfăşurarea în condiţii performante a
activităţii curente şi de perspectivă a casei de asigurări de sănătate, în
concordanţă cu strategia CNAS în limita mandatului încredinţat;
4. să selecteze, să angajeze, să promoveze, să
sancţioneze şi să concedieze personalul casei de asigurări de sănătate, cu
respectarea dispoziţiilor legale;
5. să stabilească şi să urmărească realizarea
atribuţiilor de serviciu, pe compartimente, ale funcţionarilor publici şi
salariaţilor casei de asigurări de sănătate, în conformitate cu Regulamentul de
organizare şi funcţionare al acesteia;
6. să acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor
bugetului anual de venituri şi cheltuieli al casei de asigurări de sănătate,
iniţiind programe şi măsuri eficace pentru o bună gestiune a
Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate
la nivel local, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare în limita
mandatului încredinţat;
7. să nu transmită altei persoane drepturile şi
obligaţiile care rezultă din mandatul încredinţat şi din prezentul contract de
management, decât cu aprobarea prealabilă a preşedintelui CNAS;
8. să respecte atribuţiile prevăzute de legislaţia
finanţelor publice pentru ordonatorii de credite;
9. să angajeze şi să utilizeze fondurile în limita
creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni financiare;
10. să reprezinte casa de asigurări de sănătate în
raporturile cu terţii;
11. să elaboreze planul de acţiune pentru situaţii
speciale, cu aprobarea CNAS;
12. să respecte prevederile legale în vigoare
referitoare la păstrarea confidenţialităţii asupra datelor, informaţiilor şi
documentelor referitoare la activitatea casei de asigurări de sănătate;
13. să încheie acte juridice în numele şi pe seama
casei de asigurări de sănătate, conform competenţelor sale;
14. să prezinte lunar preşedintelui CNAS situaţia
economico-financiară a casei de asigurări de sănătate, modul de realizare a
obiectivelor şi indicatorilor, a proiectelor şi programelor asumate, inclusiv
măsurile pentru creşterea performanţei;
15. să stabilească şi să ia măsuri privind protecţia
muncii, pentru cunoaşterea de către salariaţi a normelor de securitate a muncii
şi pentru asigurarea pazei instituţiei;
16. să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru
personalul casei de asigurări de sănătate, sub rezerva legalităţii lor;
17. să aplice normele de gestiune, regulamentele de
organizare şi de funcţionare şi procedurile administrative unitare;
18. să exercite controlul asupra modului de
îndeplinire a sarcinilor de serviciu şi obiectivelor de către personalul
angajat al casei de asigurări de sănătate;
19. să asigure elaborarea statutului propriu al casei
de asigurări de sănătate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, ale
statutului CNAS şi ale statutului-cadru aprobat de CNAS;
20. să convoace consiliul de administraţie al casei de
asigurări de sănătate, să conducă şedinţele acestuia şi să urmărească aducerea
la îndeplinire a obligaţiilor, prevăzute la art. 287 din Legea nr. 95/2006, cu
modificările şi completările ulterioare;
21. să desemneze prin decizie un înlocuitor pentru
perioadele în care nu este prezent în casa de asigurări de sănătate, cu
aprobarea prealabilă a preşedintelui CNAS;
22. să îndeplinească toate demersurile, în limita sa
de competenţă, pentru respectarea drepturilor asiguraţilor;
23. să organizeze şi să coordoneze activitatea de
control a execuţiei contractelor de furnizare de servicii medicale;
24. să organizeze şi să coordoneze activitatea de
urmărire şi control al colectării contribuţiilor la Fondul naţional unic de
asigurări sociale de sănătate pentru persoanele fizice, altele decât cele
pentru care colectarea se face de către Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală;
25. să propună programe de acţiuni de îmbunătăţire a
disciplinei financiare, inclusiv executarea silită, potrivit legii;
26. să stabilească modalitatea de contractare, cu
respectarea contractului-cadru şi în limitele mandatului încredinţat;
27. să organizeze împreună cu alte structuri
abilitate controale privind respectarea drepturilor asiguraţilor şi să propună
măsuri în caz de nerespectare a acestora;
28. alte atribuţii date în competenţa sa de actele
normative în vigoare şi de prezentul contract de management.
ARTICOLUL 5
Drepturile şi obligaţiile CNAS în calitate de
mandant
A. CNAS are următoarele drepturi:
1. să pretindă managerului îndeplinirea întocmai a
obiectivelor, programelor, indicatorilor, precum şi a celorlalte obligaţii
asumate prin semnarea prezentului contract de management;
2. să solicite mandatarului preşedinte-director
general prezentarea de rapoarte privind stadiul realizării planului de
management, a proiectelor şi programelor instituţiei, a situaţiei
economico-financiare şi a altor documente referitoare la activitatea acesteia;
3. să aprobe modificarea indicatorilor
economico-financiari prevăzuţi în bugetele anuale, precum şi a indicatorilor
din planul de management şi programele minimale, în cazuri temeinic
justificate, potrivit legii;
4. să analizeze periodic modul de îndeplinire a
obligaţiilor pe care şi le-a asumat mandatarul preşedinte-director general prin
contract şi să adopte măsuri de recompensare, dezvoltare profesională sau
revocare a mandatului acordat.
B. CNAS are următoarele obligaţii:
1. să asigure casei de asigurări de sănătate, în
limitele aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, fondurile necesare;
2. să asigure condiţiile pentru ca mandatarul
preşedinte-director general să primească toate drepturile stabilite în
prezentul contract;
3. să asigure casei de asigurări de sănătate asistenţă
de specialitate şi îndrumare metodologică.
ARTICOLUL 6
Planul de management, programul minimal, obiectivele
şi indicatorii
1. Atribuţiile şi obligaţiile mandatarului
preşedinte-director general sunt stabilite prin statutul casei de asigurări de
sănătate şi prin prezentul contract, avându-se în vedere un plan de management
pentru asigurarea funcţionării sistemului de asigurări de sănătate la nivel
local.
2. Mandatarul preşedinte-director general este obligat
să elaboreze în termen de 15 zile calendaristice de la semnarea prezentului
contract planul de management, care va face parte integrantă din prezentul
contract. Acest plan va fi elaborat pe baza planului de management prezentat la
concurs şi va fi adaptat condiţiilor specifice ale casei de asigurări de
sănătate.
3. Mandatarul preşedinte-director general realizează
planul de management stabilit, urmărind execuţia obiectivelor şi a
indicatorilor de performanţă cuprinşi în prezentul contract.
4. Programul minimal, obiectivele şi indicatorii la a
căror realizare se obligă mandatarul preşedinte-director general sunt precizate
în anexa la prezentul contract.
5. Realizarea planului de management, respectiv a
obiectivelor şi indicatorilor se evaluează pe baza criteriilor de performanţă
de către preşedintele CNAS şi se definitivează în condiţiile prevederilor
prezentului contract. Evaluarea se face la încadrare, la expirarea perioadei de
probă, trimestrial şi anual.
ARTICOLUL 7
Loialitate, confidenţialitate
1. Mandatarul preşedinte-director general este obligat
să îşi folosească întreaga capacitate în interesul casei de asigurări de
sănătate.
2. Mandatarului preşedinte-director general îi sunt
interzise orice activităţi şi manifestări de natură să prejudicieze interesul
şi prestigiul instituţiei.
ARTICOLUL 8
Răspunderea părţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea
necorespunzătoare a obligaţiilor stabilite în prezentul contract mandatarul
preşedinte-director general răspunde potrivit reglementărilor legale, precum şi
clauzelor prezentului contract.
2. Răspunderea mandatarului preşedinte-director
general este angajată pentru nerespectarea prevederilor legale, ale prezentului
contract, a ordinelor şi a altor dispoziţii emise de preşedintele CNAS.
3. Mandatarul preşedinte-director general răspunde
material pentru daunele produse casei de asigurări de sănătate prin orice act
al său contrar intereselor casei de asigurări de sănătate, prin acte de
gestiune imprudentă, prin utilizarea abuzivă sau neglijentă a fondurilor casei
de asigurări de sănătate, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
4. In cazul în care există indicii privind săvârşirea
de către mandatarul preşedinte-director general a unei infracţiuni în legătură
cu atribuţiile mandatului încredinţat, preşedintele CNAS are obligaţia de a
sesiza de îndată organele competente şi poate suspenda prezentul contract pe o
perioadă de cel mult 60 de zile calendaristice din cadrul mandatului.
ARTICOLUL 9
Modificarea contractului
1. Prevederile prezentului contract pot fi modificate
prin act adiţional, cu acordul ambelor părţi.
2. Părţile vor adapta contractul corespunzător
reglementărilor legale intervenite ulterior încheierii actului adiţional care
îi pot fi aplicabile, cu excepţia modificării cu peste 50% a indicatorilor de
performanţă care au stat la baza încheierii prezentului contract, caz în care
contractul încetează.
ARTICOLUL 10
Incetarea contractului
1. Prezentul contract încetează:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) prin revocarea mandatului, la iniţiativa
preşedintelui CNAS, în cazul evaluării mandatarului preşedinte-director general
ca necorespunzător;
c) prin revocarea mandatului, la iniţiativa
preşedintelui CNAS, în condiţiile Codului civil, potrivit Statutului Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
d) prin revocarea mandatului, la iniţiativa
preşedintelui CNAS, în cazul în care mandatarul preşedinte-director general
este în imposibilitate să îşi exercite mandatul încredinţat, fiind în
incapacitate temporară de muncă pe o perioadă mai mare de 60 de zile
cumulate/an calendaristic sau suspendat în condiţiile art. 8 pct. 4 pe o
perioadă mai mare de 60 de zile calendaristice din cadrul mandatului;
e) la modificarea cu peste 50% a indicatorilor de
performanţă care au stat la baza încheierii prezentului contract;
f) prin renunţarea de către mandatarul
preşedinte-director general la mandatul încredinţat;
g) prin acordul părţilor;
h) prin decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească
a mandatarului preşedinte-director general;
i) prin desfiinţarea sau reorganizarea casei de
asigurări de sănătate;
j) prin modificarea legislaţiei specifice sistemului de
asigurări sociale de sănătate în ceea ce priveşte statutul preşedintelui-director
general - manager al sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel
local.
2. Revocarea mandatului preşedintelui-director general
al Casei de Asigurări de Sănătate...............................se notifică
prin ordin al preşedintelui CNAS şi produce efecte de la data luării la
cunoştinţă de către acesta.
ARTICOLUL 11
Litigii
Litigiile izvorâte din executarea, modificarea,
interpretarea clauzelor şi încetarea prezentului contract sunt de competenţa
curţilor de apel - secţiile de contencios administrativ şi fiscal sau ale
instanţelor civile, după caz.
ARTICOLUL 12
Dispoziţii finale
Prezentul contract a fost întocmit în 2 (două)
exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, (mandant)
Preşedinte,
.............................................................................
(mandatar)
Preşedinte-director general - manager,
.............................................................................
ANEXA Nr. 2
B. INDICATORI DE PERFORMANŢĂ SPECIFICI
Presedinti-directori generali ai CAS
1. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă
de prevederile aprobate pe total cheltuieli de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
2. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de
creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
3. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă
de prevederile aprobate pe total cheltuieli titlul VIII -Asistenţă socială,
inclusiv cheltuielile deduse de angajatori:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
4. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de
creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli titlul VIII -
Asistenţă socială:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
5. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă
de prevederile aprobate pe total cheltuieli titlul II - Bunuri şi servicii -
Materiale şi prestări servicii cu caracter medical:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
6. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de
creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli titlul II - Bunuri şi
servicii - Materiale şi prestări servicii cu caracter medical:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
7. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă
de prevederile aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional cu
scop curativ:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
8. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de
creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului
naţional cu scop curativ:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
9. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă
de prevederile aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional
privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
10. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă
de creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli din cadrul
Programului naţional privind asigurarea serviciilor medicale, a
medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
11. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor (cumulate)
faţă de prevederile aprobate a cheltuielilor de administrare şi funcţionare a
caselor de asigurări de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
12. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile de administrare
şi funcţionare a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
13. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate a cheltuielilor de personal prevăzute
pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
14. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile de personal
prevăzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
15. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate a cheltuielilor materiale prevăzute
pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
16. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile materiale
prevăzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
17. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate a cheltuielilor de capital:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
18. Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile de capital:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
19. Gradul de colectare a creanţelor de la persoanele
fizice pentru anul fiscal în curs faţă de suma estimată (în proiectul de buget)
a fi colectată:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
20. Ponderea numărului de proceduri de executare
silită (persoane fizice) demarate în anul fiscal în curs faţă de numărul total
de persoane cu debite restante înregistrate la nivelul casei:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
21. Ponderea numărului de executări silite închise,
pentru situaţiile în care sumele înscrise în titluri executorii au fost stinse,
faţă de numărul de proceduri demarate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
22. Gradul de recuperare a sumelor reprezentând
creanţe restante, faţă de sumele înscrise în titlurile executorii:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
23. Gradul de realizare a plăţilor privind sumele
reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate angajatorilor faţă de
sumele solicitate prin cererile de restituire potrivit art. 38 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de
asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 399/2006, cu modificările ulterioare:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
24. Gradul de realizare a plăţilor privind sumele
reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate persoanelor fizice faţă
de sumele solicitate prin certificatele medicale depuse la casele de asigurări
de sănătate:
- sub 95% 0 puncte;
- 96-98% 4 puncte;
- 99-100% 5 puncte.
25. Asigurarea necesarului cantitativ şi calitativ de
resurse umane:
a) ponderea personalului de specialitate în total
personal ocupat:
Număr personal de specialitate*)
Npers =______________________________ x100
Număr posturi ocupate
- sub 50% 0 puncte;
- 51-80% 3 puncte;
- 81-100% 5 puncte;
*) Se va avea în vedere personalul absolvent de studii
superioare de specialitate.
b) ponderea personalului de specialitate în total
personal de specialitate aprobat:
Număr personal de
specialitate*)
Npers =
___________________________________________ x 100
Număr posturi studii superioare de
specialitate aprobat**)
- 100% 5 puncte;
- 50-99% 3 puncte;
- sub 50% 0 puncte;
c) rata stabilităţii:
Număr personal existent la sfârşitul
perioadei de raportare
Rsg =
____________________________________________________ x 100
Număr personal existent la începutul
perioadei de raportare
- sub 85% 0 puncte;
- 86-95% 3 puncte;
- peste 95% 5 puncte.
26. Respectarea termenelor de raportare a datelor
specifice în activitatea de resurse umane, organizare, salarizare, evaluare,
perfecţionare:
- respectarea termenului de raportare 5
puncte;
- nerespectarea termenului de raportare 0 puncte.
27. Corectitudinea situaţiilor transmise referitoare
la activitatea CAS în domeniul resurselor umane (baza de date a funcţionarilor
publici, state de funcţii, structura de funcţii publice, rapoarte lunare cu
respectarea formatului în care sunt solicitate datele, a formulelor de calcul
şi cerinţelor):
- respectarea corectitudinii raportării 5
puncte;
- nerespectarea corectitudinii raportării 0
puncte.
28. Gradul de acces al asiguraţilor la informaţiile de
interes public specifice CAS:
- 100% 5 puncte;
- 50-99% 2 puncte;
- sub 50% 0 puncte.
29. Gradul de asigurare a transparenţei decizionale la
nivelul CAS pentru creşterea nivelului de responsabilitate faţă de asiguraţi:
- 100% 5 puncte;
- 50-99% 2 puncte;
- sub 50% 0 puncte.
30. Gradul de satisfacţie al asiguraţilor pe baza
chestionarului de evaluare, aprobat prin ordinul preşedintelui CNAS (un
chestionar pe semestru)***:
- 50-100% 5 puncte;
- 20-49% 3 puncte;
- sub 20% 1 punct.
31. Monitorizarea consumului lunar de medicamente, faţă
de sumele aprobate prin buget cu această destinaţie:
- monitorizare 5 puncte;
- monitorizare parţială 0 puncte.
32. Informarea furnizorilor de medicamente cu privire
la medicii care nu mai sunt în relaţie contractuală cu CAS:
- informare 5 puncte;
- informare parţială 0 puncte.
33. Modalitatea de contractare de servicii medicale
respectă prevederile contractului-cadru şi ale normelor de aplicare a acestuia:
|
Da
|
Nu
|
Existenţa tuturor documentelor necesare încheierii contractelor
cu furnizorii pe toate domeniile de asistenţă medicală, medicamente şi
dispozitive
|
1,5 puncte
|
0 puncte
|
Incheierea contractelor cu furnizorii de servicii medicale şi
medicamente, cu încadrarea în sumele aprobate la nivelul CAS, pentru fiecare
domeniu
|
2 puncte
|
0 puncte
|
Stabilirea valorilor de contract pe toate domeniile de asistenţă
medicală şi medicamente, cu respectarea criteriilor stabilite de actele
normative în vigoare
|
1,5 puncte
|
0 puncte
|
|
34. Respectarea termenului de finalizare a procesului
de contractare:
Respectarea termenului de finalizare a procesului de contractare
|
5 puncte
|
Nerespectarea termenului de finalizare a procesului de
contractare
|
0 puncte
|
*) Se va avea în vedere personalul absolvent de studii
superioare de specialitate.
**) Numărul posturilor cu studii superioare de
specialitate aprobat va include şi numărul posturilor transformate în urma
avansării în clasă.
***) Numărul optim de asiguraţi intervievaţi care vor
constitui eşantionul de lucru este de 400 asiguraţi. In rapoartele de evaluare
se va preciza numărul asiguraţilor (valoarea absolută şi procentuală din
totalul persoanelor intervievate care au răspuns la chestionar) aferent
fiecărei variante posibile de răspuns în parte, pentru fiecare întrebare a
chestionarului de evaluare.
35. Respectarea termenelor de raportare a situaţiilor
privind activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente
şi dispozitive medicale, pe baza contractelor încheiate de casa de asigurări de
sănătate cu aceştia:
Respectarea termenului de raportare
|
5 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 1-3 zile
|
4 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 4-7 zile
|
3 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 8-11 zile
|
2 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 12-15
zile
|
1 punct
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 15 zile
|
0 puncte
|
36. Corectitudinea situaţiilor transmise referitoare la
activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi
dispozitive medicale, pe baza contractelor încheiate de casa de asigurări de
sănătate cu aceştia (acest indicator se referă la respectarea formatului în
care sunt solicitate datele, formulelor de calcul, cerinţelor formulate prin
note/precizări):
- 100% 5 puncte;
- 95-99% 3 puncte;
- 90-94% 2 puncte;
- sub 95% 0 puncte.
37. Gradul de acces al asiguraţilor la medicamente în
tratamentul ambulatoriu (trimestrial/semestrial/anual):
Număr de zile în care s-au eliberat medicamente cu şi
fără contribuţie personală
în tratamentul ambulatoriu, corespunzător tuturor
farmaciilor în contract cu CAS
____________________________________________________________
x 100
Număr de zile pentru care farmaciile trebuie să
elibereze medicamente conform
contractelor încheiate
cu CAS
- 80-100% 5 puncte;
- 71-79% 3 puncte;
- 60-70% 2 puncte;
- sub 60% 0 puncte.
38. Management proactiv în domeniul relaţiilor
publice:
a) analiză imagine:
- pozitivă 5 puncte;
- neutră 2 puncte;
- negativă 0 puncte;
b) număr apariţii media în scopul promovării imaginii
CAS şi informării asiguraţilor, din total apariţii:
- sub 60% 0 puncte;
- 60-69% 1 punct;
- 70-79% 2 puncte;
- 80-89% 3 puncte;
- 90-99% 4 puncte;
- 100% 5 puncte.
39. Gradul de realizare a planului de audit:
- sub 100% 0 puncte;
- 100% 5 puncte.
40. Gradul de îndeplinire a recomandărilor aprobate
prin rapoartele de audit, cu termene de realizare în perioada de raportare:
- sub 50% 0 puncte;
- 51-60% 1 punct;
- 61-70% 2 puncte;
- 71-80% 3 puncte;
- 81-90% 4 puncte;
- 91-100% 5 puncte.
41. Intocmirea şi transmiterea către CNAS a
raportărilor (sub aspectul conţinutului şi respectarea termenelor):
- sub 51% 0 puncte;
- 51-60% 1 punct;
- 61-70% 2 puncte;
- 71-80% 3 puncte;
- 81-90% 4 puncte;
- 91-100% 5 puncte.
42. Număr de module SIUI-ERP aflate în producţie la
nivelul CAS:
- cel puţin 10 module 5 puncte;
- 5-9 module 3 puncte;
- sub 5 module 0 puncte.
43. Gradul de implicare în implementarea, integrarea
şi operarea SIUI-ERP:
- peste 95% 5 puncte;
- 90-95% 3 puncte;
- sub 90% 0 puncte.
44. Gradul de implicare privind politicile de
securitate a datelor:
- sub 51% 0 puncte;
- 51-60% 1 punct;
- 61-70% 2 puncte;
- 71-80% 3 puncte;
- 81-90% 4 puncte;
-91-100% 5 puncte.
45. Numărul formularelor emise corect în
aplicarea documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la
care România este parte (regulamente europene, acorduri etc), din total
formulare eliberate:
- 91-100% 5 puncte;
- 70-90% 3 puncte;
- sub 70% 0 puncte.
46. Utilizarea aplicaţiilor informatice privind
muncitorii migranţi şi a celei privind eliberarea cardului european de
asigurări sociale de sănătate:
- 91-100% 5 puncte;
- 81-90% 4 puncte;
- 71-80% 3 puncte;
- 61-70% 2 puncte;
- 51-60% 1 punct;
- sub 51% 0 puncte.
47. Corectitudinea situaţiilor transmise către Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate în domeniul securităţii sociale:
- 91-100% 5 puncte;
- 70-90% 3 puncte;
- sub 70% 0 puncte.
48. Numărul cererilor de decontare servicii medicale
acordate pe teritoriul statelor membre UE soluţionate faţă de numărul total de
solicitări:
- sub 50% 0 puncte;
- 50-74% 3 puncte;
- 75-100% 5 puncte.
49. Numărul solicitărilor pentru acordarea de
prevedere bugetară returnate de la CNAS, ca urmare a completării defectuoase a
acestora, datorită nerespectării dispoziţiilor legale în vigoare:
- 0 5 puncte;
- 1-5 3 puncte;
- 6-10 1 punct;
- peste 10 0 puncte.
50. Termenul de transmitere a solicitărilor pentru
acordarea de prevedere bugetară pentru cererile depuse de asiguraţi (documentaţie
completă, inclusiv corespondenţa cu organismele de legătură):
- 0-45 de zile 5 puncte;
- peste 45 de zile 0 puncte.
51. Termenul de răspuns la solicitările instituţiilor
competente şi/sau a organismelor de legătură:
- 0-30 de zile 5 puncte;
- peste 30 de zile 0 puncte.
52. Număr de litigii pierdute prin comisia de arbitraj
sau prin alte instanţe de judecată*):
- 0 5 puncte;
- 1 4 puncte;
- 3 3 puncte;
- peste 3 0 puncte.
53. Numărul de litigii cu asiguraţii/furnizorii de
servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, ca urmare a neprimirii
unui răspuns din partea CAS în termenul legal:
- 0 5 puncte;
- 1 3 puncte;
- 2 1 punct;
- peste 2 0 puncte.
54. Număr de contestaţii admise de Consiliul Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor şi rămase definitive şi irevocabile, ca urmare
a procedurilor de achiziţie**) derulate de CAS:
- 0 5 puncte;
- 1 4 puncte;
- 2 3 puncte;
- peste 2 0 puncte.
55. Respectarea termenului de raportare a
indicatorilor specifici programelor de sănătate:
Respectarea termenului de raportare
|
5 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 1-3 zile
|
4 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 4-7 zile
|
3 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 8-11 zile
|
2 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 12-15
zile
|
1 punct
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 15 zile
|
0 puncte
|
56. Corectitudinea indicatorilor raportaţi, specifici
programelor de sănătate:
- 100% 5 puncte;
- 80-99% 4 puncte;
- 60-79% 3 puncte;
- 40-59% 2 puncte;
- 20-39% 1 punct;
- sub 20% 0 puncte.
57. Adaptarea obiectivelor, organizarea şi planificarea
activităţii de control:
a) raportul dintre numărul de controale neplanificate
faţă de cele planificate:
- 0-20% 5 puncte;
- 21-40% 4 puncte;
- 41-60% 3 puncte;
- 61-75% 2 puncte;
- 76-90% 1 punct;
- peste 91% 0 puncte;
*) Numai pentru litigiile în care CAS a avut calitatea
de pârâtă şi care au ca obiect aspecte din perioada mandatului
presedintelui-director general şi în care au fost pronunţate hotărâri
definitive şi irevocabile.
**) Proceduri derulate de CAS în perioada mandatului
presedintelui-director general.
b) gradul de realizare a planului de control:
- 0-20% 0 puncte;
- 21-40% 1 punct;
- 41-60% 2 puncte;
- 61-70% 3 puncte;
- 71-85% 4 puncte;
- peste 85% 5 puncte.
58. Eficacitatea şi monitorizarea performanţelor
activităţii de control:
a) gradul de implementare a măsurilor dispuse în urma
acţiunii de control:
- 0-20% 0 puncte;
- 21-40% 1 punct;
- 41-60% 2 puncte;
- 61-70% 3 puncte;
- 71-85% 4 puncte;
- peste 85% 5 puncte;
NOTE:
• Indicatorul se calculează ca raport procentual între
numărul de măsuri implementate de entităţile controlate şi numărul total de
măsuri dispuse acestora prin rapoartele de control în perioada de raportare.
• La calculul indicatorului se vor lua în considerare
măsurile care au termen de implementare în perioada de raportare, nu termen de
comunicare.
b) gradul de recuperare a sumelor constatate şi
stabilite ca fiind sume încasate necuvenit din Fondul naţional unic de
asigurări sociale de sănătate:
- 0-30% 0 punct;
- 31-50% 1 punct;
- 51-60% 2 puncte;
- 61-70% 3 puncte;
- 71-80% 4 puncte;
- peste 81% 5 puncte.
NOTE:
• Indicatorul se calculează ca raport procentual între
valoarea sumelor recuperate şi cea a sumelor constatate şi stabilite ca fiind
încasate necuvenit de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive
medicale din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate în urma
acţiunilor de control pe perioada de raportare.
• La calculul indicatorului se vor lua în considerare
numai sumele care au fost constatate şi stabilite conform prevederilor din
anexa nr. 2 la Normele metodologice privind activitatea structurilor de control
din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 178/2008. Sumele
rezultate din diminuări de contracte, amenzi contravenţionale sau cele vizând
creanţe ale contribuabililor la FNUASS nu sunt luate în calcul pentru a nu fi
afectată coerenţa indicatorului.
59. Respectarea termenelor şi procedurilor specifice
pentru evaluarea furnizorilor de servicii medicale în vederea contractării:
- 100% 5 puncte;
- 95-99% 3 puncte;
- sub 95% 0 puncte.
60. Corectitudinea documentaţiei cu privire la
activitatea de rambursare şi recuperare a cheltuielilor reprezentând asistenţa
medicală acordată în baza documentelor internaţionale la care România este
parte (mod de întocmire şi verificare):
- 91-100% 5 puncte;
- 81-90% 4 puncte;
- 71-80% 3 puncte;
- 61-70% 2 puncte;
- 51-60% 1 punct;
- sub 51% 0 puncte.
61. Numărul contractelor de asigurare încheiate anual
faţă de numărul de asiguraţi aflaţi în evidenţa CNAS:
- 91-100% 5 puncte;
- 70-90% 3 puncte;
- sub 70% 0 puncte.
62. Gradul de implicare în realizarea şi implementarea
politicilor Uniunii Europene:
- sub 51% 0 puncte;
- 51-60% 1 punct;
- 61-70% 2 puncte;
- 71-80% 3 puncte;
- 81-90% 4 puncte;
- 91-100% 5 puncte.
63. Nivelul de implementare a sistemului de control
managerial intern la nivelul CAS:
|
Da
|
Nu
|
Existenţa registrului de riscuri
|
1,5 puncte
|
0 puncte
|
Existenţa programului de dezvoltare a sistemului de control
managerial
|
1 punct
|
0 puncte
|
Existenţa deciziei de constituire a comisiei de monitorizare,
coordonare şi îndrumare metodologică pentru dezvoltarea sistemului de control
managerial
|
1 punct
|
0 puncte
|
Existenţa procedurilor de lucru formalizate pe activităţi,
actualizate şi complete
|
1,5 puncte
|
0 puncte
|
64. a) Respectarea termenelor de raportare stabilite
pentru solicitările/studiile efectuate de Centrul de Prognoză şi Planificare:
Respectarea termenului de raportare
|
5 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 1-3 zile
|
4 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 4-7 zile
|
3 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 8-11 zile
|
2 puncte
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 12-15
zile
|
1 punct
|
Intârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 15 zile
|
0 puncte
|
b) Corectitudinea situaţiilor transmise referitoare la
solicitările/studiile efectuate de Centrul de Prognoză şi Planificare.
Respectarea formatului în care sunt solicitate datele, a formulelor de calcul
şi a cerinţelor formulate prin note şi precizări:
- 100% 5 puncte;
- 95-99% 3 puncte;
- sub 95% 0 puncte.
65. Gradul de utilizare a mijloacelor electronice
pentru aplicarea procedurilor de atribuire şi realizare a achiziţiilor directe:
Valoarea anuală a achiziţiilor publice
prin mijloace electronice
Gme=
_______________________________________________________ X100
Valoarea anuală a
achiziţiilor publice
- peste 20% 5 puncte;
- 19-10% 3 puncte;
- sub 10% 0 puncte.
NOTE:
1. Indicatorul nr. 1 are o pondere de 10% în punctajul
criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
2. Indicatorul nr. 2 are o pondere de 5% în punctajul
criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
3. Indicatorul nr. 19 are o pondere de 5% în punctajul
criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
4. Indicatorul nr. 33 are o pondere de 5% în punctajul
criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
5. Indicatorul nr. 42 are o pondere de 20% în
punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
6. Indicatorul nr. 58 are o pondere de 5% în punctajul
criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
7. Indicatorii de performanţă, cu excepţia celor de mai
sus, au o pondere egală de 0,85% în punctajul criteriului de apreciere utilizat
pentru evaluare.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 8 la metodologie)
FIŞĂ DE EVALUARE
a preşedintelui-director general al CAS
In
vederea............................................................................................................
a
doamnei/domnului............................................................................................,
preşedinte-directorgeneral-manageral sistemului la
nivel local - CAS..................
....................................................................................................................................
Nr. crt.
|
Criteriu de apreciere
|
Pondere
|
Notă
|
1
|
Gradul de îndeplinire a standardelor de performanţă pentru
realizarea planului de management, a obiectivelor şi indicatorilor de
performanţă generali şi specifici
|
50%
|
|
2
|
Adecvarea la complexitatea postului
|
15%
|
|
3
|
Asumarea responsabilităţii
|
15%
|
|
4
|
Capacitatea de a gestiona eficace resursele materiale, financiare
şi umane ale CAS
|
15%
|
|
5
|
Probitate şi etică
|
5%
|
|
Punctaj final ponderat
|
|
|
Nota acordată pentru fiecare criteriu de apreciere este
cuprinsă între 1 şi 5.
Punctajul final reprezintă media ponderată a notelor
acordate pentru fiecare criteriu de apreciere, având următoarea semnificaţie:
- până la 3 - calificativ nesatisfăcător
(necorespunzător cerinţelor postului);
- 3-4 - calificativ bine (la nivelul standardului
de performanţă stabilit);
- 4-5 - calificativ foarte bine.
Rezultatul evaluării
Evaluarea performanţelor profesionale pentru perioada
..................., cu punctaj final ................ care corespunde
calificativului.................................
Evaluator,
Preşedinte CNAS,
........................................................................
Luat la cunoştinţă. Preşedinte-director general al
CAS,
........................................................................
Data................................................................