ORDIN Nr. 15
din 18 ianuarie 2008
pentru aprobarea
Metodologiei privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de
director general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si a posturilor de
presedinti-directori generali ai caselor de asigurari de sanatate, in vederea
indeplinirii indicatorilor de performanta, incheierea contractelor de
management si evaluarea activitatii acestora
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 62 din 28 ianuarie 2008
Văzând hotărârile nr. 2 şi 3 din 17 ianuarie 2008 ale
Consiliului de administraţie al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
având în vedere prevederile art. 26, 261 şi 33 din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările
ulterioare,
în temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările
ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi
completările ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind organizarea
concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate şi a posturilor de preşedinţi-directori generali ai
caselor de asigurări de sănătate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de
performanţă, încheierea contractelor
de management şi evaluarea activităţii acestora, prevăzută în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,
Vasile Ciurchea
ANEXĂ
METODOLOGIE
privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate şi a posturilor de preşedinţi-directori generali ai
caselor de asigurări de sănătate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performantă,
încheierea contractelor de management si evaluarea activităţii acestora
Art. 1. - (1) Angajarea directorului general al Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate, denumită în continuare CNAS, şi a preşedinţilor-directori generali
ai caselor de asigurări de sănătate judeţene, Casei de Asigurări de Sănătate a
Municipiului Bucureşti, Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, Casei Asigurărilor
de Sănătate a Ministerului Transporturilor (denumite în continuare case de asigurări) se face prin concurs, cu respectarea reglementărilor legale în
vigoare, respectiv Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii -
titlul VIII „Asigurările sociale de sănătate", cu modificările şi
completările ulterioare, şi Statutul CNAS, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Concursul se organizează de CNAS conform actelor
normative prevăzute la alin. (1).
(3) Concursul constă într-o probă scrisă şi interviu.
Proba scrisă se susţine din bibliografia anunţată. Interviul constă în
susţinerea unui plan de management pentru atingerea obiectivelor prin execuţia
indicatorilor de performanţă cuprinşi în contractul de management, utilizând
resursele disponibile; planul de management va fi elaborat pentru un an bugetar
şi va fi adaptat sistemului de asigurări sociale de sănătate. Planul de
management, în formă scrisă, va fi depus odată cu dosarul de înscriere la concurs.
Art. 2. - (1) Intre CNAS, reprezentată de preşedintele
acesteia, şi directorul general al CNAS, respectiv preşedintele-director
general al casei de asigurări, manager al sistemului la nivel local, se încheie
un contract de management pentru un mandat de 4 ani.
(2) Contractul cuprinde drepturile, obligaţiile,
răspunderea părţilor, obiectivele şi indicatorii de performanţă ca cerinţe
specifice ale postului de director general al CNAS, respectiv Preşedinte-director general al casei de
asigurări, cuprinse în planul de management pentru asigurarea funcţionării
sistemului de asigurări sociale de sănătate.
(3) Contractul are natură civilă şi se supune regulilor
generale referitoare la mandat, prevăzute de Codul civil.
(4) Modelul contractelor încheiate între CNAS,
reprezentată de preşedintele acesteia, şi directorul general al CNAS, respectiv
preşedintele-director general al casei de asigurări, sunt prevăzute în anexa
nr. 1 şi, respectiv, în anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Directorul general al CNAS, respectiv
preşedinţii-directori generali ai caselor de asigurări, în calitate de manageri
ai sistemului la nivel local, au obligaţia realizării planului de management,
urmărind atingerea obiectivelor prin execuţia indicatorilor de performanţă
cuprinşi în contractele de management.
(2) Obiectivele şi indicatorii de performanţă pentru
funcţia de director general al CNAS sunt prevăzute în anexa nr. 3 şi,
respectiv, în anexa nr. 4.
(3) Obiectivele şi indicatorii de performanţă generali
şi specifici pentru funcţia de Preşedinte-director general al casei de
asigurări sunt prevăzute în anexa nr. 5 şi, respectiv,
în anexa nr. 6.
Art. 4. - (1) Condiţiile generale de participare, pe
care candidaţii la concursul de ocupare a postului de director general al CNAS,
respectiv de Preşedinte-director general al casei de asigurări, trebuie să le
îndeplinească, sunt următoarele:
a) să aibă capacitate de exerciţiu deplină (dovedită
prin declaraţie notarială);
b) să fie apţi din punct de vedere medical pentru
exercitarea funcţiei; starea de sănătate va fi dovedită prin examen medical de
specialitate;
c) să nu fi suferit condamnări penale definitive pentru
fapte care i-ar face incompatibili cu funcţia (dovada făcându-se prin cazier
judiciar şi declaraţie notarială că nu a suferit condamnări penale, indiferent
dacă acestea au fost amnistiate sau graţiate);
d) să nu fi fost sancţionaţi pentru încălcarea
dispoziţiilor legale în domeniul fiscal - dovada prin cazier fiscal;
e) să prezinte acte de identitate valabile, din care să
reiasă că sunt cetăţeni români, cu domiciliul stabil în România, emise de
autoritatea competentă;
f) să aibă calitatea de asiguraţi în sistemul
asigurărilor sociale de sănătate (adeverinţă).
(2) Condiţiile specifice de participare la concursul
pentru ocuparea postului de director general al CNAS sunt următoarele:
a) pregătirea profesională şi experienţa necesară
executării operaţiunilor specifice postului:
(i) pregătire de bază : studii superioare de lungă
durată în specialitate: medicală sau economică, dovedită cu diploma de licenţă
(copie legalizată);
(ii) pregătire complementară/managerială în domeniul de
activitate al candidatului sau în sistemul de sănătate: cursuri de
perfecţionare/specializări/ competenţe/master/doctorat (dovedite prin acte -
copii legalizate);
(iii) vechime în specialitate - minimum 10 ani (carnet
de muncă - copie legalizată sau orice alt înscris
doveditor în acest sens);
b) candidaţii vor prezenta o recomandare de la ultimul
loc de muncă;
c) candidaţii vor prezenta curriculum vitae din care să
rezulte activitatea desfăşurată;
d) candidaţii vor prezenta planul de management din
care să rezulte abilităţile lor manageriale, adaptate obiectivelor şi
indicatorilor de performanţă pentru postul de director general al CNAS.
(3) Condiţiile specifice de participare la concursul
pentru ocuparea postului de Preşedinte-director general al casei de asigurări
sunt următoarele:
a) pregătirea profesională şi experienţa necesară
executării operaţiunilor specifice postului:
(i) pregătire de bază: studii superioare de lungă durată
în specialitate medicală/economică/juridică, dovedită cu diploma de licenţă
(copie legalizată);
(ii) pregătire complementară/managerială în domeniul de
activitate al candidatului sau în sistemul de sănătate: cursuri de
perfecţionare/specializări/ competenţe/master/doctorat (dovedite prin acte -
copii legalizate);
(iii) vechime în specialitate -
minimum 5 ani (carnet de muncă - copie legalizată sau orice alt înscris
doveditor în acest sens);
b) candidaţii vor prezenta o recomandare de la ultimul
loc de muncă;
c) candidaţii vor prezenta curriculum vitae din care să
rezulte activitatea desfăşurată;
d) candidaţii vor prezenta planul de management din
care să rezulte abilităţile lor manageriale, adaptate obiectivelor şi
indicatorilor de performanţă pentru postul de Preşedinte-director general în
sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
Art. 5. - Nu pot ocupa postul de director general al
CNAS, respectiv Preşedinte-director general al casei de asigurări, persoanele
care:
a) au suferit condamnări penale definitive care le fac
incompatibile cu funcţia;
b) au fost sancţionate pentru încălcarea dispoziţiilor
legale în domeniul fiscal;
c) sunt asociaţi/acţionari ai furnizorilor de servicii
medicale, precum şi titulari ai contractelor de furnizare de servicii medicale
cu casele de asigurări.
Art. 6. - Persoanele care vor promova concursul pentru ocuparea funcţiei de director general al CNAS,
respectiv de Preşedinte-director general în cadrul caselor de asigurări, vor
îndeplini obligatoriu următoarele condiţii:
a) se suspendă de drept din funcţiile deţinute
anterior, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior;
b) nu pot deţine funcţii de conducere în cadrul
Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţilor de sănătate publică, furnizorilor
de servicii medicale din sistemul de asigurări sociale de sănătate ale căror
servicii se decontează din fond, unităţilor sanitare, cabinetelor medicale,
funcţii alese sau numite în cadrul Colegiului Medicilor din România, colegiilor
judeţene ale medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, în cadrul
Colegiului Medicilor Dentişti din România, colegiilor judeţene ale medicilor
dentişti, respectiv al municipiului Bucureşti, în cadrul Colegiului
Farmaciştilor din România, colegiilor judeţene ale farmaciştilor, respectiv al
municipiului Bucureşti, organizaţiilor centrale şi locale ale Ordinului
Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, organizaţiilor centrale şi
locale ale Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor sau funcţii în
cadrul societăţilor comerciale cu profil de asigurări, farmaceutic sau de
aparatură medicală.
Art. 7. - După promovarea
concursului, persoanele declarate admise vor depune, la angajare, o declaraţie
notarială din care să reiasă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5 şi 6.
Art. 8. - (1) Rezultatele concursului se afişează la
sediul CNAS în termen de două zile de la data ultimei probe de concurs şi se
comunică personal candidaţilor reuşiţi, respectiv caselor de asigurări pentru
care au candidat.
(2) La nivelul CNAS, prin ordin al preşedintelui CNAS,
se constituie o comisie de examinare care verifică îndeplinirea condiţiilor de
participare la concurs şi competenţa profesională a candidaţilor, precum şi o
comisie de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să
obţină atât la proba scrisă, cât şi la interviu nota minimă 7 (şapte) = punctaj
3 (trei), iar punctajul final obţinut să fie cel puţin egal cu punctajul minim
al postului, respectiv 3 (trei). Interviul va putea fi susţinut numai de către
candidaţii care au obţinut note peste 7 (şapte) la proba scrisă. Candidaţii
nemulţumiţi de rezultatul obţinut la proba scrisă, respectiv de rezultatul
final al concursului, pot formula contestaţii în termen de 24 de ore de la
afişarea rezultatelor probei scrise, respectiv rezultatelor finale ale
concursului.
(4) In termen de 15 zile
calendaristice de la data luării la cunoştinţă a rezultatelor finale ale
concursului şi afişării acestora, preşedintele CNAS emite ordinul de numire în
funcţie a candidaţilor declaraţi admişi.
(5) Candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi să se
prezinte la post la data numirii prin ordin.
(6) In cazul neprezentării la post la data stabilită
prin ordin, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următoarei
persoane care a obţinut punctajul minim al postului, dacă există, posibilitatea
de a se angaja pe postul respectiv.
Art. 9. - Dispoziţiile art. 8 se completează cu cele
ale Hotărârii Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului
din unităţile bugetare, cu modificările şi completările ulterioare, anexa nr.
12 „Condiţii privind angajarea şi avansarea personalului în funcţii", în
măsura în care nu contravin prezentei metodologii.
Art. 10. - (1) Salariul de bază al directorului general
al CNAS se stabileşte la nivelul corespunzător prevăzut de lege pentru funcţia
de secretar general din minister.
(2) Modul de calcul al salariilor de bază ale
preşedinţilor-directori generali ai caselor de asigurări manageri ai sistemului
la nivel local se stabileşte conform normelor legale în vigoare, respectiv
Hotărârea Guvernului nr. 749/1998 privind aprobarea Metodologiei pentru
stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de
aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite, cu
modificările ulterioare.
(3) Stabilirea salariilor de bază individuale între
limite pentru preşedinţii-directori generali se face pe baza rezultatelor
evaluării performanţelor profesionale, în raport cu obiectivele şi cerinţele
postului stabilite în contractul de management.
Art. 11. - Persoanele declarate admise pentru postul de director general al CNAS, respectiv Preşedinte-director
general al casei de asigurări, vor încheia cu CNAS un contract de management,
pentru un mandat de 4 ani începând cu data numirii prin ordin al preşedintelui
CNAS, în condiţiile prevăzute în prezenta metodologie.
Art. 12. - (1) Evaluarea directorului general al CNAS
se face la încadrare, la expirarea perioadei de probă, semestrial şi anual.
(2) Modelul fişei de evaluare este prevăzut în anexa
nr. 7.
(3) Principalele etape în activitatea de evaluare sunt:
1. întocmirea de către directorul general al CNAS a
Raportului de activitate aferent perioadei pentru care se realizează evaluarea.
Raportul conţine în mod obligatoriu următoarele capitole:
Capitolul I - Datele necesare
evaluării indicatorilor de performanţă (din anexa la contractul de management);
Capitolul II - Rezultatele obţinute din analiza
indicatorilor de performanţă, pentru perioada evaluată;
Capitolul III - Alte date considerate relevante de
către preşedintele CNAS, pentru perioada evaluată;
Capitolul IV - Prezentarea
problemelor întâmpinate în perioada evaluată, propuneri, plan de măsuri;
Capitolul V - Graficul GANT
pentru realizarea obiectivelor (se întocmeşte numai pentru evaluarea anuală);
2. întocmirea fişei de evaluare, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 7;
3. comunicarea către directorul general al CNAS, în
termen de 5 zile de la finalizarea procedurii de evaluare, a rezultatelor
finale şi a punctajului total. In situaţia în care în urma procedurii de
evaluare punctajul obţinut conduce la calificativul „nesatisfăcător",
acest calificativ se comunică prin ordin al preşedintelui CNAS, iar contractul
de management încetează începând cu data luării la cunoştinţă de către
directorul general. In situaţia în care acesta este nemulţumit de rezultatul
evaluării, se poate adresa, în termen de 30 de zile de la data luării la
cunoştinţă, instanţelor competente de contencios administrativ;
4. urmărirea şi controlul rezultatelor evaluării,
pentru determinarea evoluţiei în timp a performanţelor profesionale individuale ale directorului general al CNAS.
Art. 13. - (1) Evaluarea preşedinţilor-directori
generali ai caselor de asigurări, în vederea stabilirii salariilor de bază
individuale, se face la încadrare, la expirarea perioadei de probă, semestrial
şi anual.
(2) Modelul fişei de evaluare este prevăzut în anexa
nr. 8.
(3) Principalele etape în activitatea de evaluare sunt:
1. transmiterea de către preşedinţii-directori generali
la CNAS - cabinetul preşedintelui, în format electronic şi pe suport hârtie, a
Raportului de activitate aferent perioadei pentru care se realizează evaluarea.
Raportul conţine în mod obligatoriu următoarele capitole:
Capitolul I - Datele necesare
evaluării indicatorilor de performanţă (din anexa la contractul de management),
conform machetei transmise de CNAS;
Capitolul II - Rezultatele obţinute din analiza
indicatorilor de performanţă, pentru perioada evaluată, conform machetei
transmise de CNAS;
Capitolul III - Situaţia indicatorilor
economico-financiari în perioada evaluată, conform
machetei transmise de CNAS;
Capitolul IV - Prezentarea
problemelor întâmpinate în perioada evaluată, propuneri, plan de măsuri;
Capitolul V - Graficul GANT
pentru realizarea obiectivelor (se întocmeşte numai pentru evaluarea anuală,
conform machetei transmise de CNAS);
2. colectarea datelor corespunzătoare indicatorilor
de performanţă ai preşedinţilor-directori generali de la direcţiile de
specialitate ale CNAS, conform machetei;
3. întocmirea fişei de evaluare pentru fiecare
Preşedinte-director general, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8;
4. comunicarea către preşedinţii-directori generali, în
termen de 5 zile de la finalizarea procedurii de evaluare, a rezultatelor
finale, a punctajului total obţinut şi a salariului de bază calculat conform
Hotărârii Guvernului nr. 749/1998. Comunicarea se poate realiza prin fax la
sediul instituţiei sau cu scrisoare recomandată. In situaţia în care în urma
procedurii de evaluare punctajul obţinut conduce la calificativul
„nesatisfăcător", acest calificativ se comunică prin ordin al
preşedintelui CNAS, iar contractul de management încetează începând cu data
luării la cunoştinţă.
Preşedinţii-directori generali nemulţumiţi de
rezultatul evaluării se pot adresa, în termen de 30 de zile de la data
comunicării, instanţelor competente de contencios administrativ;
5. urmărirea şi controlul rezultatelor evaluării,
pentru determinarea evoluţiei în timp a performanţelor profesionale individuale
ale preşedinţilor-directori generali (semestrial/anual).
(4) CNAS, prin direcţiile de
specialitate, va transmite caselor de asigurări de sănătate instrucţiuni pentru
întocmirea raportului de activitate, întocmirea şi utilizarea machetelor
conform prezentei metodologii.
Art. 14. -Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
CONTRACT DE MANAGEMENT
ARTICOLUL 1
Părţile contractante
1. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cu sediul
în municipiul Bucureşti, Calea Călăraşi nr. 248, bl. S19, sectorul 3, cod
fiscal 11697800, reprezentată legal prin
preşedinte,...........................................................................................,
în calitate de Mandant,
şi
2.
Doamna/Domnul.............................................................., domiciliată/domiciliat
în.........................................................., judeţul .........................,
str............................ nr........., posesoare/posesor a/al CI
nr...... seria ....................., eliberată de
........................... la data de......................., în calitate de director general al Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate - Mandatar,
au încheiat prezentul contract de management, cu
respectarea următoarelor clauze:
ARTICOLUL 2
Obiectul contractului
2.1. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) încredinţează managerului un
mandat, în baza art. 1532 şi următoarele din Codul civil, având drept scop
conducerea executivă a CNAS, în baza planului de management şi a contractului
de management încheiat în condiţiile legii.
2.2. In vederea realizării mandatului, directorul
general va acţiona pe baza obiectivelor şi a indicatorilor de performanţă
generali şi specifici, care fac obiectul anexei la prezentul contract.
ARTICOLUL 3
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadă de 4 ani,
pentru exercitarea mandatului de director general al
CNAS.
ARTICOLUL 4
Drepturile şi obligaţiile managerului
A. Directorul general are următoarele drepturi:
1. să fie salarizat în conformitate cu reglementările
legale stabilite pentru funcţia de secretar general din ministere, adică cu
suma de............................ lei, compusă din salariul de bază de .................. lei, indemnizaţia
de conducere de 55% din salariul
de bază, reprezentând ......................lei, salariul de merit de 15% din salariul de bază,
reprezentând.................... lei, spor pentru titlul ştiinţific de doctor de 15% din salariul de bază, reprezentând ....................
lei, spor de vechime în procent de ........ din salariul de bază, reprezentând ....................lei, alte sporuri prevăzute de lege;
2. să beneficieze de premii şi
stimulente conform normelor legale în vigoare;
3. să beneficieze de concediu de odihnă potrivit
reglementărilor legale aplicabile instituţiilor bugetare;
4. dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
5. dreptul la egalitate de şanse
şi de tratament;
6. dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
7. dreptul la formare profesională;
8. să deconteze, cu documente justificative,
cheltuielile de cazare, diurnă, transport şi alte cheltuieli efectuate cu
prilejul deplasărilor în interes de serviciu, în ţară şi în străinătate, în
conformitate cu normativele stabilite prin reglementările legale în vigoare;
9. să beneficieze de drepturile de asigurări sociale
de sănătate, precum şi de cele privind asigurările sociale de stat;
10. să beneficieze de drept de informare asupra
activităţii instituţiei, potrivit normelor legale în vigoare.
B. Directorul general are următoarele obligaţii:
1. să realizeze planul de management şi să urmărească
execuţia obiectivelor şi indicatorilor de performanţă prevăzuţi în anexa la
prezentul contract de management;
2. să elaboreze şi să aplice strategii specifice în
măsură să asigure desfăşurarea în condiţii performante a activităţii curente şi
de perspectivă a CNAS în concordanţă cu strategia acesteia;
3. să stabilească şi să urmărească realizarea
atribuţiilor de serviciu, pe compartimente, ale personalului angajat, conform
regulamentului de organizare şi funcţionare al CNAS, precum şi obligaţiile
profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate din subordine;
4. să acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor
bugetului anual de venituri şi cheltuieli al CNAS, iniţiind programe şi măsuri
eficace pentru o bună gestiune a bugetului CNAS, în condiţiile reglementărilor
legale în vigoare;
5. să nu transmită altei persoane drepturile şi
obligaţiile care rezultă din contractul de management, fără aprobarea
prealabilă a preşedintelui CNAS;
6. să reprezinte CNAS în raporturile cu terţii, pe
baza mandatului dat de preşedintele CNAS;
7. să respecte prevederile legale în vigoare
referitoare la păstrarea confidenţialităţii asupra datelor, informaţiilor şi
documentelor referitoare la activitatea CNAS;
8. să încheie acte juridice în numele şi pe seama
CNAS, în limita mandatatului dat de preşedintele CNAS;
9. să stabilească şi să ia
măsuri privind protecţia muncii, pentru cunoaşterea de către salariaţi a
normelor de securitate a muncii şi pentru asigurarea pazei instituţiei;
10. să dea dispoziţii cu caracter
administrativ-obligatoriu pentru personalul CNAS, sub rezerva legalităţii lor;
11. să exercite controlul asupra modului de
îndeplinire a sarcinilor de serviciu şi obiectivelor de către personalul
angajat al CNAS;
12. să îndeplinească toate demersurile în limita sa
de competenţă pentru respectarea drepturilor asiguraţilor;
13. participă la promovarea imaginii CNAS;
14. participă la elaborarea politicilor şi
strategiilor CNAS;
15. asigură aplicarea Regulamentului intern al CNAS;
16. participă la elaborarea şi prezentarea raportului
anual de activitate;
17. alte atribuţii date în competenţa sa de actele
normative în vigoare şi de prezentul contract de management.
ARTICOLUL 5
Drepturile şi obligaţiile părţilor
A. CNAS are următoarele drepturi:
1. să pretindă directorului general îndeplinirea
obiectivelor, indicatorilor şi a celorlalte obligaţii asumate prin semnarea
prezentului contract de management;
2. să solicite directorului general prezentarea de
rapoarte privind stadiul realizării planului de management şi a altor documente
referitoare la activitatea acesteia;
3. să modifice obiectivele şi indicatorii de
performanţă;
4. să analizeze periodic modul de îndeplinire a
obligaţiilor pe care şi le-a asumat directorul general prin contractul de
management;
5. să dispună încetarea prezentului contract dacă nu
sunt îndeplinite obiectivele şi indicatorii de performanţă, precum şi în
celelalte cazuri prevăzute de lege sau de prezentul contract.
B. CNAS are obligaţia să asigure condiţiile pentru ca
directorul general să primească toate drepturile stabilite de reglementările legale
şi de prezentul contract.
ARTICOLUL 6
Planul de management, obiectivele şi indicatorii
1. Atribuţiile şi obligaţiile directorului general sunt
stabilite prin prezentul contract, avându-se în vedere un plan de management
pentru asigurarea conducerii executive a activităţii CNAS.
2. Directorul general este obligat să elaboreze în
termen de 15 zile calendaristice de la semnarea prezentului contract planul de
management - defalcat pe luni, care va face parte integrantă din prezentul contract.
3. Directorul general realizează planul de management
stabilit, urmărind execuţia obiectivelor şi indicatorilor de performanţă
cuprinşi în prezentul contract de management.
4. Pe parcursul executării contractului obiectivele şi
indicatorii pot fi modificaţi la iniţiativa CNAS.
5. Realizarea planului de management, respectiv a
obiectivelor şi indicatorilor stabiliţi anual se evaluează pe baza criteriilor
de performanţă de către preşedintele CNAS şi se definitivează în condiţiile
prevederilor prezentului contract. Evaluarea se face la expirarea perioadei de
probă, semestrial şi anual.
ARTICOLUL 7
Loialitate, confidenţialitate
1. Directorul general este obligat să îşi folosească
întreaga capacitate de muncă în interesul CNAS.
2. Directorului general îi sunt
interzise orice activităţi şi manifestări de natură să prejudicieze interesul
şi prestigiul instituţiei.
ARTICOLUL 8
Răspunderea părţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea
necorespunzătoare a obligaţiilor stabilite în prezentul contract, părţile răspund
potrivit reglementărilor legale.
2. Răspunderea directorului general este angajată
pentru nerespectarea prevederilor legale, ale prezentului contract, a ordinelor
şi a altor dispoziţii emise de preşedintele CNAS.
3. Directorul general răspunde
pentru daunele produse CNAS prin orice act al său contrar intereselor acesteia,
prin acte de gestiune imprudentă, în conformitate cu legislaţia muncii.
4. In cazul în care există indicii privind săvârşirea
unei infracţiuni în legătură cu funcţia pe care o deţine, CNAS are obligaţia de
a sesiza de îndată organele competente; pe perioada soluţionării sesizării
contractul de management se suspendă.
ARTICOLUL 9
Modificarea contractului
1. Prevederile prezentului contract pot fi modificate
prin act adiţional, cu acordul ambelor părţi.
2. Părţile vor adapta contractul corespunzător
reglementărilor legale intervenite ulterior încheierii actului adiţional şi
care îi sunt aplicabile.
ARTICOLUL 10
Incetarea contractului
1. Prezentul contract încetează
:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) la iniţiativa preşedintelui CNAS prin revocarea
mandatului în cazul evaluării directorului general ca necorespunzător;
c) prin revocarea de către preşedintele CNAS ca urmare
a modificării cu peste 50% a indicatorilor de performanţă care au stat la baza
încheierii prezentului contract;
d) prin revocarea de către preşedintele CNAS pentru
neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute de lege şi de prezentul contract;
e) prin renunţarea de către directorul general la mandatul
încredinţat;
f) prin acordul părţilor;
g) prin decesul sau punerea sub interdicţie
judecătorească a directorului general;
h) prin desfiinţarea sau reorganizarea casei de
asigurări de sănătate;
i) prin modificarea legislaţiei specifice sistemului de
asigurări sociale de sănătate în ceea ce priveşte statutul directorului general
al CNAS.
2. Revocarea directorului general al CNAS se realizează
prin ordin al preşedintelui CNAS şi produce efecte de la data luării la
cunoştinţă.
ARTICOLUL 11
Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea,
modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract sunt de
competenţa curţilor de apel - secţiile de contencios administrativ şi fiscal.
ARTICOLUL 12
Dispoziţii finale
Prezentul contract a fost
întocmit în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
(Mandant)
Preşedinte,
........................................................................
(Mandatar)
Director general,
........................................................................
ANEXA Nr. 2 la metodologie
CONTRACT DE MANAGEMENT
ARTICOLUL 1
Părţile contractante
1. Casa Naţională de Asigurări
de Sănătate, cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Călăraşi nr. 248, bl.
S19, sectorul 3, cod fiscal 11697800, reprezentată legal prin
preşedinte,...............................................................................................,
în calitate de Mandant,
şi
2. Doamna/Domnul................................................................,
domiciliată/domiciliat în
........................................, judeţul
........................., str..................................
nr........., posesoare/posesor a/al CI nr...... seria .....................,
eliberată de ........................... la data
de......................., în
calitate de manager al Casei de Asigurări de Sănătate .................................(Mandatar),
au încheiat prezentul contract de management, cu
respectarea următoarelor clauze:
ARTICOLUL 2
Obiectul contractului
2.1. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) încredinţează managerului un
mandat, în baza art. 1532 şi următoarele din Codul civil, având drept scop
organizarea, conducerea şi administrarea la nivel local a Casei de Asigurări de Sănătate
..................................................., precum şi gestionarea patrimoniului şi a
mijloacelor materiale şi băneşti ale acesteia, în condiţiile realizării unui
management eficace şi de calitate.
2.2. In vederea realizării mandatului, managerul va
acţiona pe baza obiectivelor şi a indicatorilor de performanţă generali şi
specifici, care fac obiectul anexei la prezentul
contract.
ARTICOLUL 3
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadă de 4 ani,
pentru exercitarea mandatului de Preşedinte-director general al Casei de Asigurări de
Sănătate.................- manager al sistemului la
nivel local.
ARTICOLUL 4
Drepturile şi obligaţiile managerului
A. Managerul are următoarele drepturi :
1. să fie salarizat în conformitate cu reglementările
legale stabilite pentru instituţiile bugetare, adică cu suma
de............................ lei, compusă din salariul de bază de ..................lei, indemnizaţia de
conducere de 55% din salariul de bază, reprezentând......................lei, salariul de merit
de 15% din salariul de bază,
reprezentând....................lei, spor pentru titlul ştiinţific de doctor de 15% din salariul de bază, reprezentând....................lei, spor de vechime în procent de ........din salariul de bază reprezentând....................lei;
2. să beneficieze de premii şi stimulente conform
normelor legale în vigoare, în concordanţă cu gradul de îndeplinire a
indicatorilor de performanţă şi de realizare a obiectivelor stabilite;
3. să beneficieze de concediu de odihnă potrivit
reglementărilor legale aplicabile instituţiilor bugetare;
4. dreptul la repaus zilnic şi
săptămânal;
5. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
6. dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
7. dreptul la formare profesională;
8. să deconteze, cu documente justificative,
cheltuielile de cazare, diurnă, transport şi alte cheltuieli efectuate cu
prilejul deplasărilor în interes de serviciu, în ţară şi în străinătate, în
conformitate cu normativele stabilite prin reglementările legale în vigoare;
deplasările în străinătate pot fi efectuate cu aprobarea preşedintelui CNAS;
9. să beneficieze de drepturile de asigurări sociale
de sănătate, precum şi de cele privind asigurările sociale de stat;
10. să beneficieze de drept de informare nelimitată
asupra activităţii casei de asigurări de sănătate pe care o conduce, având
acces la toate documentele privind activitatea medicală, economico-financiară
etc. a acesteia, potrivit normelor legale în vigoare.
B. Managerul are următoarele obligaţii:
1. să asigure gestionarea şi administrarea, în
condiţiile legii, a integrităţii patrimoniului casei de asigurări de sănătate;
2. să realizeze planul de management şi să urmărească
execuţia obiectivelor şi indicatorilor de performanţă prevăzuţi în anexa la
prezentul contract de management;
3. să elaboreze şi să aplice politici şi strategii
specifice în măsură să asigure desfăşurarea în condiţii performante a
activităţii curente şi de perspectivă a casei de asigurări de sănătate, în
concordanţă cu strategia CNAS;
4. să selecteze, să angajeze, să promoveze, să
sancţioneze şi să concedieze personalul casei de asigurări de sănătate, cu
respectarea dispoziţiilor legale;
5. să stabilească şi să urmărească realizarea
atribuţiilor de serviciu, pe compartimente, ale personalului angajat, conform
regulamentului de organizare şi funcţionare al casei de asigurări de sănătate,
precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncă ale personalului de
specialitate;
6. să acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor
bugetului anual de venituri şi cheltuieli al casei de asigurări de sănătate,
iniţiind programe şi măsuri eficace pentru o bună gestiune a Fondului naţional
unic de asigurări sociale de sănătate la nivel local, în condiţiile
reglementărilor legale în vigoare;
7. să nu transmită altei persoane drepturile şi
obligaţiile care rezultă din contractul de management decât cu aprobarea
prealabilă a preşedintelui CNAS;
8. să respecte atribuţiile prevăzute de legislaţia
finanţelor publice pentru ordonatorii de credite;
9. să angajeze şi să utilizeze fondurile în limita
creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni
financiare;
10. să reprezinte casa de asigurări de sănătate în
raporturile cu terţii;
11. să elaboreze planul de acţiune pentru situaţii
speciale, cu aprobarea CNAS;
12. să respecte prevederile legale în vigoare
referitoare la păstrarea confidenţialităţii asupra datelor, informaţiilor şi
documentelor referitoare la activitatea casei de asigurări de sănătate;
13. să încheie acte juridice în numele şi pe seama
casei de asigurări de sănătate, conform competenţelor sale;
14. să prezinte lunar preşedintelui CNAS situaţia
economico-financiară a casei de asigurări de sănătate, modul de realizare a
obiectivelor şi indicatorilor, a proiectelor şi programelor asumate, inclusiv
măsurile pentru creşterea performanţei;
15. să stabilească şi să ia măsuri privind protecţia
muncii, pentru cunoaşterea de către salariaţi a normelor de securitate a muncii
şi pentru asigurarea pazei instituţiei;
16. să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru
personalul casei de asigurări de sănătate, sub rezerva legalităţii lor;
17. să aplice normele de gestiune, regulamentele de
organizare şi de funcţionare şi procedurile administrative unitare;
18. să exercite controlul asupra modului de îndeplinire
a sarcinilor de serviciu şi obiectivelor de către personalul angajat;
19. să asigure elaborarea statutului propriu, cu
respectarea prevederilor legale în vigoare, ale statutului CNAS şi ale
statutului-cadru aprobat de CNAS;
20. să convoace consiliul de administraţie şi să
conducă şedinţele acestuia;
21. să desemneze prin decizie un înlocuitor pentru
perioadele în care nu este prezent în casa de asigurări de sănătate;
22. să îndeplinească toate demersurile, în limita sa de
competenţă, pentru respectarea drepturilor asiguraţilor;
23. alte atribuţii date în competenţa sa de actele
normative în vigoare şi de prezentul contract de management.
ARTICOLUL 5
Drepturile şi obligaţiile părţilor
A. CNAS are următoarele drepturi:
1. să pretindă managerului îndeplinirea obiectivelor,
programelor, indicatorilor şi a celorlalte obligaţii asumate prin semnarea prezentului contract de management;
2. să solicite managerului prezentarea de rapoarte
privind stadiul realizării planului de management, a proiectelor şi programelor
instituţiei, a situaţiei economico-financiare şi a altor documente referitoare
la activitatea acesteia;
3. să aprobe modificarea indicatorilor economico-financiari
prevăzuţi în bugetele anuale, precum şi a indicatorilor din planul de
management şi programele minimale, în cazuri temeinic justificate, potrivit
legii;
4. să analizeze periodic modul de îndeplinire a
obligaţiilor pe care şi le-a asumat managerul prin contract şi să adopte măsuri
de recompensare, sancţionare şi dezvoltare conform legii.
B. CNAS are următoarele obligaţii:
1. să asigure casei de asigurări de sănătate, în
limitele aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, fondurile necesare;
2. să asigure condiţiile pentru ca managerul să
primească toate drepturile stabilite de reglementările legale pentru
instituţiile bugetare;
3. să asigure casei de asigurări de sănătate asistenţă
de specialitate şi îndrumare metodologică.
ARTICOLUL 6
Planul de management, programul minimal, obiectivele
şi indicatorii
1. Atribuţiile şi obligaţiile
managerului sunt stabilite prin statutul casei de asigurări de sănătate şi prin
prezentul contract, avându-se în vedere un plan de management pentru asigurarea
funcţionării sistemului de asigurări de sănătate la nivel local.
2. Managerul este obligat să elaboreze în termen de 15
zile calendaristice de la semnarea prezentului contract planul de management,
care va face parte integrantă din prezentul contract. Acest plan va fi elaborat
pe baza planului de management prezentat la concursul de ocupare a postului de
Preşedinte-director general şi va fi adaptat condiţiilor specifice ale casei de
asigurări de sănătate.
3. Managerul realizează planul de management stabilit, urmărind
execuţia obiectivelor şi a indicatorilor de performanţă cuprinşi în prezentul
contract de management.
4. Programul minimal,
obiectivele şi indicatorii la a căror realizare se obligă managerul sunt
precizate în anexa la prezentul contract.
5. Realizarea planului de management, respectiv a
obiectivelor şi indicatorilor se evaluează pe baza criteriilor de performanţă
de către preşedintele CNAS şi se definitivează în condiţiile prevederilor
prezentului contract. Evaluarea se face la încadrare, la expirarea perioadei de
probă, semestrial şi anual.
ARTICOLUL 7
Loialitate, confidenţialitate
1. Managerul este obligat să
îşi folosească întreaga capacitate de muncă în interesul casei de asigurări de
sănătate.
2. Managerului îi sunt interzise orice activităţi şi
manifestări de natură să prejudicieze interesul şi prestigiul instituţiei.
ARTICOLUL 8
Răspunderea părţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea
necorespunzătoare a obligaţiilor stabilite în prezentul contract părţile
răspund potrivit reglementărilor legale.
2. Răspunderea managerului este angajată pentru
nerespectarea prevederilor legale, ale prezentului contract, a ordinelor şi a
altor dispoziţii emise de preşedintele CNAS.
3. Managerul răspunde pentru daunele produse casei de
asigurări de sănătate prin orice act al său contrar intereselor casei de
asigurări de sănătate, prin acte de gestiune imprudentă, prin utilizarea
abuzivă sau neglijentă a fondurilor casei de asigurări de sănătate, în
conformitate cu legislaţia muncii.
4. In cazul în care există indicii privind săvârşirea
unei infracţiuni în legătură cu funcţia pe care o deţine, CNAS are obligaţia de
a sesiza de îndată organele competente, pe perioada soluţionării sesizării
contractul de management se suspendă.
ARTICOLUL 9
Modificarea contractului
1. Prevederile prezentului
contract pot fi modificate prin act adiţional, cu
acordul ambelor părţi.
2. Părţile vor adapta contractul corespunzător
reglementărilor legale intervenite ulterior încheierii actului adiţional care
îi sunt aplicabile.
ARTICOLUL 10
Incetarea contractului
1. Prezentul contract
încetează:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) la iniţiativa preşedintelui CNAS, prin revocarea
mandatului în cazul evaluării managerului ca necorespunzător;
c) prin revocarea de către preşedintele CNAS ca urmare
a modificării cu peste 50% a indicatorilor de performanţă care au stat la baza încheierii prezentului contract;
d) prin revocarea de către preşedintele CNAS pentru
neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute de lege şi de prezentul contract, ca
urmare a unor acţiuni de control;
e) prin renunţarea de către manager la mandatul
încredinţat;
f) prin acordul părţilor;
g) prin decesul sau punerea sub interdicţie
judecătorească a managerului;
h) prin desfiinţarea sau reorganizarea casei de
asigurări de sănătate;
i) prin modificarea legislaţiei specifice sistemului de
asigurări sociale de sănătate în ceea ce priveşte statutul
preşedintelui-director general - manager al sistemului de asigurări sociale de
sănătate la nivel local.
2. Revocarea preşedintelui-director general al Casei de Asigurări de
Sănătate...............................se realizează prin ordin al preşedintelui CNAS, care produce
efecte de la data luării la cunoştinţă.
ARTICOLUL 11
Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea,
modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract sunt de
competenţa curţilor de apel - secţiile de contencios administrativ şi fiscal.
ARTICOLUL 12
Dispoziţii finale
Prezentul contract a fost întocmit în 2 (două)
exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate,
(Mandant)
Preşedinte
........................................................................
(Mandatar)
Preşedinte-director general - manager,
........................................................................
ANEXA Nr. 3 la metodologie
OBIECTIVE
Director general al CNAS
1. Asigurarea, în condiţii de eficacitate, a conducerii
executive a CNAS, în baza prevederilor planului de management şi a contractului
de management încheiat cu CNAS
2. Utilizarea eficace a resurselor materiale,
financiare, umane, de timp şi informaţionale ale CNAS, pentru atingerea
obiectivelor strategice ale acesteia
3. Implementarea standardelor de management în
activitatea CNAS şi urmărirea realizării acestora, atât pentru CNAS, cât şi
pentru CAS
4. Asigurarea elaborării proiectelor de reglementări,
de modificări ale actelor normative, a normelor şi procedurilor pe care le înaintează
preşedintelui, pentru îmbunătăţirea performanţelor sistemului
5. Respectarea termenelor stabilite pentru realizarea
atribuţiilor specifice postului
6. Informarea permanentă a preşedintelui CNAS în
vederea soluţionării problemelor şi propunerea planurilor de măsuri de
remediere
7. Urmărirea şi analizarea rezultatelor implementării
deciziilor luate la nivel strategico-tactic pentru sistemul de asigurări
sociale de sănătate, în vederea formulării propunerilor de corecţie/maximizare
rezultate
8. Ducerea la îndeplinire, în condiţii de eficacitate,
a ordinelor preşedintelui CNAS şi a oricăror alte dispoziţii cu caracter
normativ/administrativ
9. Creşterea performanţelor profesionale individuale
şi ale compartimentelor direct subordonate.
ANEXA Nr. 4 la metodologie
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
Director general CNAS
Nr. crt.
|
Indicatori
|
Unităţi de măsură specifice
operaţiunilor postului
|
Indici de performanţă
- puncte acordate*) -
|
1.
|
Managementul volumului de activitate, pentru
activitatea executivă a CNAS şi susţinerea
activităţii CAS
|
• Execuţia bugetară a CNAS şi CAS, grad de realizare în raport cu
obiectivele stabilite
• Gradul de satisfacţie a asiguraţilor, stabilit prin
chestionarul de evaluare administrat de CAS, conform ordinului preşedintelui
CNAS, propuneri de îmbunătăţire
• Gradul de obţinere a celor mai bune rezultate utilizând
resursele disponibile (financiare, materiale, umane, de timp, informatice
etc.)
• Gradul de implicare în activitatea de reglementare a sistemului prin acte normative, norme şi proceduri pentru
îmbunătăţirea performanţelor sistemului
• Gradul de implicare în susţinerea eforturilor CAS pentru
realizarea obiectivelor, conform strategiei sistemului
• Gradul de implicare în susţinerea activităţii
preşedinţilor-directori generali ai CAS pentru realizarea indicatorilor de
performanţă cuprinşi în contractele de management
•Gradul de implicare în implementarea şi operarea SIUI şi ERP,
urmărirea raportărilor CAS în domeniul IT
• Nivelul de urmărire a indicatorilor specifici programelor de
sănătate raportaţi de CAS
• Gradul de implicare în asigurarea modalităţii de contractare a
serviciilor medicale de către CAS, conform Contractului-cadru şi normelor
metodologice de aplicare a acestuia
• Manager vizibil (îşi face simţită
prezenţa) atât în conducerea executivă a CNAS, cât şi în susţinerea
performanţelor CAS
|
|
2.
|
Responsabilitate
|
• Urmărirea respectării disciplinei financiare şi contractuale
• Implicare efectivă pentru realizarea planului de management
• Comportament managerial: lucru individual/lucru în
echipă/asumarea riscului decizional
• Rapiditate şi asumarea răspunderii pentru deciziile adoptate
|
|
3.
|
Analiză şi sinteză
|
• Evaluarea efectelor şi consecinţelor, cu construirea de
alternative şi opţiuni; integrarea opţiunilor
• Identificarea problemelor, a influenţelor de mediu intern şi
extern
• Proiectarea instrumentelor de monitorizare
• Stabilirea modelelor/fluxurilor informaţionale/metodelor şi
tehnicilor adecvate proceselor analizate
|
|
4.
|
Modul de realizare
|
• Elaborarea planurilor de acţiune eficace, stabilind termene şi
persoane responsabile şi urmărind realizarea obiectivelor
• Exercitarea controlului pentru realizarea obiectivelor
• Evaluarea efectelor deciziilor luate şi propunerea unui sistem
de corecţie a deciziilor, rapid şi eficace, în funcţie de rezultate, către
preşedintele CNAS
• Iniţiativă si creativitate pentru soluţii noi în activitatea
executivă a CNAS
• Capacitatea de implementare a soluţiilor, cu informarea
permanentă a preşedintelui CNAS
|
|
Nr. crt.
|
Indicatori
|
Unităţi de măsură specifice
operaţiunilor postului
|
Indici de performanţă
- puncte acordate*) -
|
5.
|
Aptitudini manageriale
|
• Capacitatea de planificare
• Capacitatea de a comunica eficace cu personalul din subordine şi
de a-l motiva în muncă
• Capacitatea de a coordona, conduce şi controla, delegând
competenţe şi responsabilităţi, în condiţiile legii, cu aprobarea
preşedintelui CNAS
• Recunoaşterea meritelor şi cultivarea performanţelor
personalului din subordine
• Capacitatea de a aloca echilibrat şi
echitabil atribuţiile personalului în funcţie de nivelul şi capacitatea
acestuia
• Capacitatea de a-şi adapta stilul de conducere situaţiilor
concrete apărute în activitatea executivă a CNAS, precum şi de a acţiona
pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor
• Gestionarea eficace şi legală a relaţiilor ierarhice, de
colaborare şi funcţionale
• Capacitatea de a identifica problemele, de a găsi soluţii şi
de a mobiliza resurse pentru rezolvarea lor, creând o viziune realistă asupra
acestora
|
|
6.
|
Probitate şi etică
|
• Aplică legea, ordinele preşedintelui CNAS, dispoziţiile
prevăzute în contractul de management, normele de gestiune, regulamentele de
organizare şi de funcţionare şi procedurile administrative unitare
• Susţinerea CNAS, a CAS şi a obiectivelor acestora prin
promovarea politicilor, strategiilor şi a unei imagini pozitive
• Utilizarea întregii capacităţi de muncă în interesul CNAS
• Respectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în
îndeplinirea atribuţiilor şi în realizarea obiectivelor
• Demonstrează loialitate faţă de CNAS, faţă de superiori şi faţă
de cei aflaţi în subordine
|
|
*) Evaluarea efectuată pe baza indicatorilor de
performanţă asumaţi prin contractul de management, prevăzuţi în prezenta anexă,
se face prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte
pentru fiecare indicator de performanţă menţionat.
ANEXA Nr. 5 la metodologie
OBIECTIVE
Preşedinţi-directori generali ai CAS
1. Asigurarea funcţionării sistemului de asigurări
sociale de sănătate la nivel local, în condiţii de eficacitate, la nivelul
indicatorilor de performanţă, conform planului de management
2. Utilizarea raţională şi cu respectarea strictă a
dispoziţiilor legale a Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate
la nivel local
3. Asigurarea accesului asiguraţilor la servicii
medicale, medicamente şi dispozitive medicale acordate de furnizorii cu care
CAS a încheiat contracte, pe raza administrativ-teritorială a CAS
4. Incheierea contractelor cu furnizorii, astfel încât să fie asigurat accesul la servicii medicale,
medicamente şi dispozitive pentru
toţi asiguraţii, pe toată perioada de valabilitate a contractelor
5. Intărirea disciplinei financiare şi contractuale la
nivelul CAS
6. Creşterea gradului de satisfacţie a asiguraţilor
7. Creşterea gradului de informare a asiguraţilor
8. Respectarea termenelor stabilite pentru
realizarea atribuţiilor ce revin presedintelui-director general
9. Monitorizarea şi controlul tuturor activităţilor
ce se desfăşoară la nivelul CAS, pentru respectarea legalităţii
10. Implementarea standardelor de management
în activitatea CAS si urmărirea realizării acestora.
ANEXA Nr. 6 la
metodologie
A. INDICATORI GENERALI DE MANAGEMENT
Preşedinţi-directori generali ai CAS
Nr. crt.
|
Indicatori
|
Unităţi de măsură specifice
operaţiunilor postului
|
Indici de performanţă
- puncte acordate*) -
|
1.
|
Managementul volumului de activitate
|
• Execuţia bugetară faţă de bugetul aprobat
• Utilizarea eficace a resurselor financiare pentru
contractarea serviciilor medicale
• Utilizarea raţională a resurselor financiare alocate pentru
cheltuieli de administrare şi funcţionare
•Obţinerea celor mai bune rezultate utilizând resursele disponibile
(financiare, materiale, umane, de timp, informatice
etc.)
• Stabilirea unei viziuni clare şi a unei misiuni corespunzătoare
pentru CAS, susţinute printr-o planificare strategică adecvată
• Manager vizibil (îşi face simţită prezenţa)
|
|
2.
|
Responsabilitate
|
• Respectarea disciplinei financiare şi
contractuale
• Implicare efectivă pentru realizarea planului de management
• Angajare şi utilizare a fondurilor în limita creditelor
bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni
• Aplicarea normelor de gestiune, regulamentelor de organizare şi
de funcţionare şi procedurilor administrative unitare, adaptându-le
specificului CAS
• Comportament managerial: lucru individual/lucru în
echipă/asumarea riscului decizional
• Rapiditate şi asumarea răspunderii pentru deciziile adoptate
|
|
3.
|
Analiză şi sinteză
|
• Evaluarea efectelor şi consecinţelor,
cu construirea de alternative şi opţiuni; integrarea opţiunilor
• Identificarea problemelor, a influenţelor de mediu intern şi
extern
• Proiectarea instrumentelor de monitorizare
• Stabilirea modelelor/fluxurilor informaţionale/metodelor şi
tehnicilor adecvate proceselor analizate
|
|
4.
|
Modul de realizare
|
• Elaborarea planurilor de acţiune eficace, stabilind termene şi
persoane responsabile şi urmărind realizarea obiectivelor
• Exercitarea controlului pentru realizarea obiectivelor
• Evaluarea efectelor deciziilor luate şi stabilirea unui sistem
de corecţie a deciziilor, rapid şi eficace, în funcţie de rezultate
• Iniţiativă şi creativitate pentru soluţii noi în gestionarea
activităţii CAS
• Evaluarea în echipă a consecinţelor deciziilor şi a
schimbărilor previzionate
• Capacitatea de implementare a soluţiilor
|
|
Nr. crt.
|
Indicatori
|
Unităţi de măsură specifice operaţiunilor
postului
|
Indici de performanţă
- puncte acordate*) -
|
5.
|
Aptitudini manageriale
|
• Capacitatea de planificare şi de
acţiune strategică
• Capacitatea de a comunica eficace cu personalul din subordine
şi de a-i motiva în muncă
• Capacitatea de a coordona, conduce şi controla, delegând
competenţe şi responsabilităţi, în condiţiile legii
• Recunoaşterea meritelor si cultivarea
performantelor personalului CAS
• Capacitatea de a aloca echilibrat şi echitabil atribuţiile
personalului în funcţie de nivelul şi capacitatea acestuia
• Capacitatea de a a-şi adapta stilul de conducere situaţiilor
concrete apărute în activitatea CAS, precum şi de a acţiona pentru
gestionarea şi rezolvarea conflictelor
• Gestionarea eficace şi legală a relaţiilor ierarhice, de
colaborare şi funcţionale, atât în interiorul CAS, cât şi faţă de CNAS,
parteneri de contract şi terţi
•Capacitatea de a identifica problemele,
de a găsi soluţii şi de a mobiliza resurse pentru rezolvarea lor, creând o
viziune realistă asupra acestora
• Abilităţi de mediere şi negociere
|
|
6.
|
Probitate şi etică
|
• Aplică legea, dispoziţiile CNAS şi cele prevăzute în contractul
de management, normele de gestiune, regulamentele de organizare şi de
funcţionare şi procedurile administrative unitare
• Susţinerea CAS şi a obiectivelor ei prin promovarea
politicilor, strategiilor şi a unei imagini pozitive
• Utilizarea întregii capacităţi de muncă
în interesul CAS
• Respectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în
îndeplinirea atribuţiilor şi în realizarea obiectivelor, în relaţiile cu
partenerii, asiguraţii, personalul din subordine şi terţii
• Demonstrează loialitate faţă de instituţia angajatoare, faţă de
superiori şi faţă de cei aflaţi în subordine
|
|
*) Evaluarea efectuată pe baza indicatorilor de
performanţă asumaţi prin contractul de management, prevăzuţi în prezenta anexă,
se face prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte
pentru fiecare indicator de performanţă menţionat.
B. INDICATORI DE PERFORMANŢĂ SPECIFICI
Preşedinţi-directori generali ai CAS
1. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate a fondurilor prevăzute în bugetul
Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, astfel:
CHELTUIELI TOTALE:
a) gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate pe total cheltuieli:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
b) gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise aprobate
pe total cheltuieli:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
c) gradul de realizare
trimestrial şi anual a plăţilor (cumulate) faţă de prevederile aprobate pe
total capitol sănătate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
d) gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise pe total capitol sănătate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
ASISTENŢĂ SOCIALĂ:
e) gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate pe total titlu VIII - asistenţă
socială, inclusiv cheltuielile deduse de angajatori:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
f) gradul de realizare
trimestrial şi anual a plăţilor (cumulate) faţă de creditele bugetare
deschise pe total titlu VIII -
ASISTENŢĂ SOCIALĂ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
2. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate la cheltuielile cu serviciile medicale:
a) total servicii medicale şi medicamente:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
b) medicamente cu şi fără contribuţie personală:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
c) medicamente pentru boli cronice cu risc crescut,
utilizate în programele naţionale cu scop curativ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
d) materiale sanitare specifice utilizate în
programele naţionale cu scop curativ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
e) servicii medicale de hemodializă şi dializă
peritoneală:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
f) dispozitive şi echipamente medicale:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
g) asistenţă medicală primară:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
h) asistenţă medicală pentru specialităţi clinice:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
i) asistenţă medicală stomatologică:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
j) asistenţă medicală pentru specialităţi paraclinice:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
k) asistenţă medicală în centre medicale
multifuncţionale (servicii medicale de recuperare):
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
l) servicii de urgenţă
prespitaliceşti şi transport sanitar:
- sub 90% -0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
m) servicii medicale în unităţi sanitare cu paturi:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
n) îngrijiri medicale la domiciliu:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
3. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) cu serviciile medicale faţă de creditele bugetare deschise în cadrul
prevederilor aprobate:
a) total servicii medicale şi medicamente:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
b) medicamente cu şi fără contribuţie personală:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
c) medicamente pentru boli cronice cu risc crescut,
utilizate în programele naţionale cu scop curativ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
d) materiale sanitare specifice utilizate în
programele naţionale cu scop curativ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
e) servicii medicale de hemodializă şi dializă
peritoneală:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
f) dispozitive şi echipamente medicale:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
g) asistenţă medicală primară:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
h) asistenţă medicală pentru specialităţi clinice:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
i) asistenţă medicală stomatologică:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
j) asistenţă medicală pentru specialităţi paraclinice:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
k) asistenţă medicală în centre medicale
multifuncţionale (servicii medicale de recuperare):
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
l) servicii de urgenţă
prespitaliceşti şi transport sanitar:
- sub 90% -0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
m) servicii medicale în unităţi sanitare cu paturi:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
n) îngrijiri medicale la domiciliu:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
4. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate la cheltuielile de personal prevăzute
pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
5. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile de personal
prevăzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
6. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate la cheltuielile materiale prevăzute
pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
7. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile materiale
prevăzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurări de sănătate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
8. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de prevederile aprobate la cheltuielile de capital:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
9. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plăţilor
(cumulate) faţă de creditele bugetare deschise la cheltuielile de capital:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
10. Gradul de colectare a creanţelor de la persoanele
fizice pentru anul fiscal în curs faţă de suma estimată în proiectul de buget a
fi colectată:
- sub 50% -0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% -2 puncte;
- 71-80% -3 puncte;
- 81-90% -4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
11. Gradul de recuperare în anul în curs a creanţelor restante (contribuţii plus majorări de
întârziere) datorate de persoanele fizice faţă de debitul înregistrat la finele
anului fiscal închis:
- sub 50% -0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% -2 puncte;
- 71-80% -3 puncte;
- 81-90% -4 puncte;
- 91-00% - 5 puncte.
12. Ponderea numărului de proceduri de executare
silită (persoane fizice) demarate faţă de numărul total de proceduri de
executare silită înregistrate la finele anului fiscal
închis:
- sub 50% -0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% -2 puncte;
- 71-80% -3 puncte;
- 81-90% -4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
13. Gradul de realizare a plăţilor privind sumele
reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate angajatorilor faţă de
sumele solicitate prin cererile de restituire, potrivit art. 38 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de
asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 399/2006, cu modificările ulterioare:
- sub 50% -0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% -2 puncte;
- 71-80% -3 puncte;
- 81-90% -4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
14. Gradul de realizare a plăţilor privind sumele
reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate persoanelor fizice faţă
de sumele solicitate prin certificatele medicale depuse la casele de asigurări
de sănătate:
- sub 50% -0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% -2 puncte;
- 71-80% -3 puncte;
- 81-90% -4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
15. Politica coerentă şi eficace în administrarea
resurselor umane:
a) gradul de ocupare a
posturilor aprobate, în condiţii de eficacitate a activităţii:
Npers = Număr personal
existent la sfârşitul perioadei de raportare x 100
Număr posturi aprobate
sub 85 %
|
0 puncte
|
85-95 %
|
3 puncte
|
96-100%
|
5 puncte
|
b) rata stabilităţii:
Rsg = Număr personal
existent la sfârşitul perioadei de raportare x 100
Număr personal
existent la începutul perioadei de raportare
sub 85 %
|
0 puncte
|
86-90 %
|
2 puncte
|
91-95 %
|
4 puncte
|
peste 95 %
|
5 puncte
|
c) dinamica mişcărilor de personal:
Dmp = Intrări
de personal*) + Ieşiri de personal*)
x100
Număr personal existent la sfârşitul perioadei de
raportare
sub 10%
|
5 puncte
|
10-15%
|
4 puncte
|
16-20%
|
2 puncte
|
peste 20 %
|
0 puncte
|
16. Gradul de satisfacţie a asiguraţilor pe baza
chestionarului de evaluare, aprobat prin ordinul preşedintelui Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate (1 chestionar/ semestru). Punctajul se calculează
pentru fiecare întrebare a chestionarului, stabilindu-se raportul procentual
dintre numărul de persoane intervievate care au răspuns la fiecare întrebare a
chestionarului şi totalul persoanelor care alcătuiesc eşantionul reprezentativ
evaluat:
0-10%
|
0 puncte
|
11-20%
|
1 punct
|
21-30%
|
2 puncte
|
31-40%
|
3 puncte
|
41-50%
|
4 puncte
|
51-100%
|
5 puncte
|
17. Modalitatea de contractare de servicii medicale respectă prevederile Contractului-cadru şi a
normelor de aplicare a acestuia:
*) Se iau în considerare „Intrările" şi
„Ieşirile" de personal numai din intervalul perioadei de raportare.
18. Gradul de acces al asiguraţilor
la medicamente în tratamentul ambulatoriu (trimestrial/semestrial/anual):
Număr de zile în care s-au eliberat medicamente cu şi fără contribuţie
personală în tratamentul ambulatoriu,corespunzător tuturor farmaciilor în contract cu CAS x 100
Număr de zile pentru care farmaciile trebuie să elibereze medicamente
conform contractelor încheiate cu CAS)
80-100%
|
5 puncte
|
71-79%
|
3 puncte
|
60-70%
|
2 puncte
|
sub 60%
|
0 puncte
|
19. Management proactiv în domeniul relaţiilor publice:
a) analiză imagine
pozitivă
|
5 puncte
|
neutră
|
2 puncte
|
negativă
|
0 puncte
|
b) număr apariţii în media
mai puţin de 3/lună
|
0 puncte
|
între 3-5/lună
|
3 puncte
|
peste 5/lună
|
5 puncte
|
20. Gradul de realizare a planului de audit:
sub 100%
|
0 puncte
|
100%
|
5 puncte
|
21. Intocmirea şi transmiterea
către CNAS a raportărilor în domeniul tehnologiei informaţiei (conţinut şi
termene):
sub 50%
|
1 punct
|
50-74%
|
3 puncte
|
75-100%
|
5 puncte
|
22. Gradul de implicare în implementarea si operarea
SIUI si ERP
sub 50%
|
0 punct
|
50-74%
|
2,5 puncte
|
75-100%
|
5 puncte
|
23. Gradul de implicare privind politicile de securitate
a datelor:
sub 50%
|
0 puncte
|
50-74%
|
3 puncte
|
75-100%
|
5 puncte
|
24. Gradul de implicare privind aplicarea politicilor
UE (utilizarea aplicaţiei pentru muncitorii migranţi şi aplicaţia privind
eliberarea cardului european de asigurări de sănătate):
sub 50%
|
1 punct
|
50-74%
|
3 puncte
|
75-100%
|
5 puncte
|
25. Număr de litigii pierdute cu furnizorii de servicii
medicale, medicamente şi dispozitive medicale, prin comisia de arbitraj sau
prin alte instanţe de judecată*):
0
|
5 puncte
|
1
|
4 puncte
|
3
|
3 puncte
|
peste 3
|
0 puncte
|
26. Număr de litigii pierdute cu asiguraţii la
instanţele de judecată**):
0
|
5 puncte
|
1
|
4 puncte
|
2
|
3 puncte
|
peste 2
|
0 puncte
|
27. Număr de litigii pierdute în instanţele de
contencios administrativ***):
0
|
5 puncte
|
1
|
4 puncte
|
2
|
3 puncte
|
peste 2
|
0 puncte
|
28. Număr de contestaţii admise de Consiliul Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor şi rămase definitive şi irevocabile, ca urmare
a procedurilor de achiziţie****) derulate de casa de asigurări de sănătate:
0
|
5 puncte
|
1
|
4 puncte
|
2
|
3 puncte
|
peste 2
|
0 puncte
|
29. Respectarea termenului de raportare a indicatorilor
specifici programelor de sănătate:
Respectarea termenului stabilit prin ordin al preşedintelui CNAS
|
5 puncte
|
Intârzieri peste termenul prevăzut
|
0 puncte
|
30.Corectitudinea indicatorilor raportaţi, specifici
programelor de sănătate:
Indicatori corecţi (100%)
|
5 puncte
|
Indicatori eronaţi
|
0 puncte
|
*) Litigii în care CAS a avut calitatea de pârâtă, începute şi finalizate în perioada mandatului
presedintelui-director general şi în care au fost pronunţate hotărâri
definitive şi irevocabile.
**) Litigii în care CAS a avut calitatea de pârâtă,
începute şi finalizate în perioada mandatului presedintelui-director general şi
în care au fost pronunţate hotărâri definitive şi irevocabile.
***) Litigii, altele decât cele de la pct. 1 şi 2, în
care CAS a avut calitatea de pârâtă, începute şi finalizate în perioada
mandatului presedintelui-director general şi în care au fost pronunţate
hotărâri definitive şi irevocabile.
****) Proceduri derulate de CAS în perioada mandatului
presedintelui-director general.
31. Raportul dintre numărul de controale neplanificate
faţă de cele planificate:
0-20%
|
5 puncte
|
20-50%
|
4 puncte
|
50-75%
|
3 puncte
|
75-100%
|
2 puncte
|
peste 100%
|
1 punct
|
32. Raportul dintre numărul total de controale faţă de
numărul de controale planificat:
100-120%
|
5 puncte
|
120-130%
|
4 puncte
|
130-140%
|
3 puncte
|
140-150%
|
2 puncte
|
peste 150%
|
1 punct
|
33. Gradul de recuperare a sumelor imputate în urma
controalelor:
0-20%
|
1 punct
|
20-40%
|
2 puncte
|
40-60%
|
3 puncte
|
60-80%
|
4 puncte
|
80-100%
|
5 puncte
|
34. Respectarea termenelor şi procedurilor specifice
pentru evaluarea furnizorilor de servicii medicale în vederea contractării:
în proporţie de 100%
|
5 puncte
|
în proporţie de 95%
|
3 puncte
|
mai puţin de 95 %
|
0 punct
|
35. Eliberarea corectă a formularelor emise în
aplicarea regulamentelor CEE nr. 14.084/71 şi nr. 574/72:
în proporţie de 100%
|
5 puncte
|
în proporţie
de 95%
|
3 puncte
|
mai puţin de 95 %
|
0 punct
|
ANEXA Nr. 7 la metodologie
FIŞA DE EVALUARE
a directorului general al CNAS
Nr. crt.
|
Criteriul de apreciere
|
Ponderea
|
Nota
|
1.
|
Gradul de îndeplinire a standardelor de performanţă pentru
realizarea planului de management, a obiectivelor şi indicatorilor de
performanţă
|
40%
|
|
2.
|
Adecvarea la complexitatea postului
|
20%
|
|
3.
|
Asumarea responsabilităţii
|
15%
|
|
4.
|
Capacitatea de a gestiona eficace resursele materiale, financiare
şi umane ale CNAS
|
20%
|
|
5.
|
Probitate şi etică
|
5%
|
|
Punctaj final
|
|
|
Nota acordată pentru fiecare criteriu de apreciere este
cuprinsă între 1 şi 5.
Punctajul final reprezintă media ponderată a notelor
acordate pentru fiecare criteriu de apreciere, având următoarea semnificaţie:
- până la 3 - calificativ „nesatisfăcător"
(necorespunzător cerinţelor postului);
- 3 - 4 - calificativ
„bine" (la nivelul standardului de performanţă stabilit);
- 4 - 5 - calificativ „foarte bine".
Rezultatul evaluării:
Evaluarea performanţelor profesionale pentru perioada
..........................................................., cu punctaj final
................................................., care corespunde
calificativului .......................................................
Evaluator,
Preşedinte CNAS,
Luat la cunoştinţă.
Director general CNAS...........................
Data.........................................................
ANEXA Nr. 8 la metodologie
FIŞA DE EVALUARE
a preşedintelui-director general al CAS
In
vederea...............................................................................................................
a
doamnei/domnului................................................................................................,
Preşedinte-director general-manager al sistemului la
nivel local - CAS ......................
Nr. crt.
|
Criteriul de apreciere
|
Ponderea
|
Nota
|
1.
|
Gradul de îndeplinire a standardelor de
performanţă pentru realizarea planului de management, a obiectivelor şi
indicatorilor de performanţă generali şi specifici
|
40%
|
|
2.
|
Adecvarea la complexitatea postului
|
20%
|
|
3.
|
Asumarea responsabilităţii
|
15%
|
|
4.
|
Capacitatea de a gestiona eficace resursele materiale, financiare
si umane ale CAS
|
20%
|
|
5.
|
Probitate şi etică
|
5%
|
|
Punctaj final
|
|
|
Nota acordată pentru fiecare criteriu de apreciere este
cuprinsă între 1 şi 5.
Punctajul final reprezintă media ponderată a notelor
acordate pentru fiecare criteriu de apreciere, având următoarea semnificaţie:
- până la 3 - calificativ „nesatisfăcător"
(necorespunzător cerinţelor postului);
- 3 - 4 - calificativ
„bine" (la nivelul standardului de performanţă stabilit);
- 4 - 5 - calificativ „foarte bine".
Rezultatul evaluării:
Evaluarea performanţelor profesionale pentru perioada ................................................................,
cu punctaj final ............................................., care corespunde
calificativului......................................................
Evaluator,
Preşedinte CNAS,
Luat la cunoştinţă.
Preşedinte-director general al CAS...........................
Data............................................................................