ORDONANTA Nr. 38 din 30 ianuarie 2002
pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura
reorganizarii judiciare si a falimentului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 95 din 2 februarie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1
pct. III.4 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608
din 13 decembrie 1999, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Prezenta lege se aplica oricareia dintre urmatoarele categorii de
comercianti, aflati in insolventa si care vor fi denumiti in continuare
debitori:
a) societatile comerciale;
b) cooperativele de consum si cooperativele mestesugaresti - denumite in
continuare organizatii cooperatiste -, precum si asociatiile teritoriale ale
cooperativelor de consum si mestesugaresti; si
c) persoanele fizice, actionand individual sau in asociatii familiale.
(2) Prin insolventa se intelege acea stare a patrimoniului debitorului,
caracterizata prin incapacitatea vadita de plata a datoriilor exigibile cu
sumele de bani disponibile."
2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
Scopul legii este instituirea unei proceduri pentru acoperirea pasivului
debitorului, in insolventa, fie prin reorganizarea comerciantului si a
activitatii acestuia sau prin lichidarea unor bunuri din averea lui pana la
stingerea pasivului, fie prin faliment."
3. Alineatul (5) al articolului 4 se abroga.
4. Titlul capitolului II se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Organele care aplica procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului"
5. Dupa articolul 6 se introduce articolul 6^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 6^1
(1) Citarea partilor, precum si comunicarea sau notificarea oricarui alt
act de procedura se fac, de regula, in conditiile prevazute la art. 85 - 94 din
Codul de procedura civila.
(2) Prin exceptie, indeplinirea actelor mentionate la alin. (1) se va face
prin publicitate, in conditiile art. 95 din Codul de procedura civila, in
cazuri extraordinare sau in cazul convocarii adunarii creditorilor, daca exista
un numar extrem de ridicat de creditori.
(3) Fac exceptie de la aplicarea alin. (2) citarea, precum si comunicarea
sau notificarea oricarui alt act de procedura creditorilor bugetari si oricarui
titular de creante a caror valoare depaseste 5% din valoarea totala a
creantelor impotriva averii debitorului, care se realizeaza intotdeauna in
conditiile prevazute la alin. (1)."
6. Alineatele (2) si (3) ale articolului 7 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Recursul va fi judecat in termen de 30 de zile de la
inregistrarea dosarului la curtea de apel.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 300 alin. 2 si 3 din Codul de
procedura civila, hotararile judecatorului-sindic, cu exceptia celei de
respingere a contestatiei debitorului - facuta in temeiul art. 31 alin. (5) -
si a celei prin care se decide intrarea in faliment - pronuntata in conditiile art.
77 -, nu vor putea fi suspendate de instanta de recurs."
7. Litera i) a articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"i) solutionarea obiectiilor la rapoartele trimestriale si la cel
final ale administratorului sau ale lichidatorului;"
8. La articolul 10, dupa litera i) se introduce litera i^1) cu urmatorul
cuprins:
"i^1) autentificarea actelor juridice incheiate de lichidator, pentru
a caror validitate este necesara forma autentica;"
9. La articolul 10, dupa alineatul (1) se introduc alineatele (2) si (3) cu
urmatorul cuprins:
"(2) Daca examinarea chestiunilor supuse deliberarii in sedintele
prezidate de judecatorul-sindic nu se poate finaliza intr-o singura zi,
deliberarea va continua de drept in prima zi lucratoare urmatoare fara o noua
instiintare, procedandu-se astfel in continuare pana la rezolvarea tuturor
chestiunilor.
(3) Procesul-verbal al sedintelor mentionate la alin. (2) va fi semnat de
judecatorul-sindic si de grefier si va cuprinde in rezumat dezbaterile tinute,
votul creditorilor pentru fiecare chestiune si deciziile adoptate."
10. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
Hotararile judecatorului-sindic sunt definitive si executorii. In
conditiile legii, ele vor putea fi atacate cu recurs."
11. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
(1) Prima sedinta a adunarii creditorilor va fi convocata si prezidata de
judecatorul-sindic, iar celelalte, de catre administrator sau lichidator, daca
legea sau judecatorul-sindic nu dispune altfel.
(2) Creditorii cunoscuti vor fi convocati de administrator sau de
lichidator in cazurile prevazute de lege si ori de cate ori va fi necesar.
(3) Adunarea creditorilor va fi convocata si la cererea creditorilor
detinand creante in valoare de cel putin 30% din valoarea totala a
acestora."
12. Dupa articolul 13 se introduce articolul 13^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 13^1
(1) Convocarea creditorilor va trebui sa cuprinda ordinea de zi a sedintei.
(2) Orice deliberare asupra unei chestiuni necuprinse in convocare este
nula, cu exceptia cazului in care la sedinta participa titularii tuturor
creantelor.
(3) Creditorii pot fi reprezentati in adunare prin imputerniciti, pentru
fiecare adunare, cu procura speciala si legalizata sau, in cazul creditorilor
bugetari si al celorlalte persoane juridice, cu delegatie semnata de
conducatorul unitatii.
(4) Nu se va tine seama de declaratiile scrise trimise de creditori, cu
exceptia cazurilor in care legea admite votul prin adeziune.
(5) La sedintele adunarii creditorilor vor participa un grefier, desemnat
de judecatorul-sindic, debitorul si 2 delegati ai salariatilor acestuia, votand
pentru creantele reprezentand salariile si alte drepturi banesti.
(6) De asemenea, la adunarea creditorilor va putea participa un
reprezentant al camerei de comert si industrie teritoriale sau, dupa caz, al
asociatiei cooperatiste teritoriale, respectiv nationale.
(7) Daca examinarea chestiunilor supuse deliberarii creditorilor nu se
poate finaliza intr-o singura zi, deliberarea va continua de drept in prima zi
lucratoare urmatoare, fara o noua instiintare, procedandu-se astfel in
continuare pana la rezolvarea tuturor chestiunilor.
(8) Procesul-verbal al adunarii creditorilor va fi semnat de presedintele
sedintei si de grefier si va cuprinde in rezumat dezbaterile tinute, votul
creditorilor pentru fiecare chestiune si deciziile adoptate."
13. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
(1) In cadrul sedintelor adunarii creditorilor acestia vor putea desemna un
comitet al creditorilor si vor avea dreptul sa analizeze situatia debitorului,
rapoartele intocmite de comitetul creditorilor, masurile luate de administrator
sau de lichidator si efectele acestora si sa propuna, motivat, si alte masuri.
(2) Cu exceptia cazurilor in care legea cere o majoritate speciala,
sedintele vor avea loc in prezenta titularilor de creante insumand cel putin
30% din valoarea totala a creantelor impotriva averii debitorului, iar
deciziile adunarii creditorilor se adopta cu votul titularilor unei majoritati,
prin valoare, a creantelor prezente.
(3) Calculul valorii totale a creantelor, prevazuta la alin. (2), impotriva
averii debitorului se va determina prin raportare la urmatoarele criterii:
a) la prima adunare a creditorilor si ulterior, pana la afisarea tabelului
preliminar al creantelor, astfel cum reiese din lista tuturor creantelor pentru
care au fost depuse cereri de admitere pana la expirarea termenului prevazut la
art. 58^2 alin. (1) lit. b);
b) ulterior afisarii tabelului preliminar si pana la afisarea tabelului
definitiv, astfel cum reiese din tabelul preliminar;
c) ulterior afisarii tabelului definitiv si pana la confirmarea unui plan
de reorganizare, astfel cum reiese din cuprinsul tabelului definitiv;
d) ulterior confirmarii planului de reorganizare si pana la afisarea
tabelului definitiv consolidat, astfel cum reiese din planul de reorganizare
confirmat; si
e) ulterior afisarii tabelului definitiv consolidat, astfel cum reiese din
cuprinsul acestuia.
(4) Planul de reorganizare va fi supus votului adunarii creditorilor, in
conditiile stabilite la art. 67."
14. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) Judecatorul-sindic va desemna, daca este necesar, in raport cu
proportiile cazului, un comitet format din 3 - 7 dintre creditorii cu creantele
garantate si chirografare cele mai mari, prin valoare, inscrisi in lista
prevazuta la art. 26, art. 32, respectiv art. 33.
(2) Atunci cand exista creante izvorate din obligatii bugetare, din
comitetul creditorilor va face parte obligatoriu cate un reprezentant al
titularilor creantelor bugetare respective.
(3) Desemnarea se va face fie prin hotararea de deschidere a procedurii,
fie dupa prezentarea sau intocmirea listei de creditori, daca lista nu este
disponibila la data deschiderii procedurii.
(4) In cadrul primei sedinte a adunarii creditorilor acestia vor putea
alege un comitet format din 3 - 7 creditori dintre cei cu creante garantate si
cei chirografari, care se ofera voluntar, cu respectarea dispozitiilor alin.
(2); comitetul astfel desemnat va inlocui comitetul desemnat anterior de
judecatorul-sindic.
(5) Daca nu se va obtine majoritatea necesara, judecatorul-sindic va putea
desemna comitetul potrivit criteriilor alin. (1) si cu respectarea
dispozitiilor alin. (2), sau va putea mentine comitetul desemnat anterior.
(6) In cursul activitatii sale judecatorul-sindic va putea cere asistenta
comitetului creditorilor sau a unui delegat al acestuia."
15. Alineatul (1) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Comitetul creditorilor face parte dintre cei indreptatiti ca, atunci
cand debitorul nu si-a declarat intentia de reorganizare in conditiile art. 26,
respectiv art. 32, ori nu a fost propus de debitor sau nu a fost confirmat un
plan de reorganizare, sa ceara judecatorului-sindic sa ridice debitorului
dreptul de administrare."
16. Dupa sectiunea a 3-a din capitolul II "Organele care aplica
procedura reorganizarii judiciare si a falimentului" se introduce
sectiunea a 3^1-a, "Adunarea generala a asociatilor/actionarilor.
Comitetul asociatilor/actionarilor", continand articolele 16^1 - 16^4 cu
urmatorul cuprins:
"Art. 16^1
(1) Pe perioada desfasurarii procedurii prevazute de prezenta lege adunarea
generala a asociatilor/actionarilor va fi convocata ori de cate ori se va
considera necesar si va fi prezidata de administrator sau lichidator, daca
legea ori judecatorul-sindic nu dispune altfel.
(2) Adunarea generala a asociatilor/actionarilor va fi convocata si la
cererea asociatilor/actionarilor reprezentand cel putin 10% din capitalul
social sau o cota mai mica, daca in actul constitutiv se prevede astfel.
(3) Asociatilor/actionarilor li se va notifica, in conditiile legii, in mod
obligatoriu:
a) hotararea de deschidere a procedurii;
b) propunerea de indeplinire a unor acte, operatiuni si plati care depasesc
conditiile obisnuite de exercitare a activitatii curente;
c) solicitarea de intrare in faliment, precum si hotararea
judecatorului-sindic de intrare in faliment a debitorului;
d) propunerea de vanzare in bloc sau de vanzare a imobilelor;
e) raportul final si bilantul general, intocmite de lichidator;
f) hotararea de inchidere a procedurii.
(4) In cazurile prevazute la alin. (3) lit. b), c), d) si e)
asociatii/actionarii vor putea formula obiectii in conditiile stabilite de
lege, dar nu vor participa la exercitarea votului pentru aprobarea masurilor
respective, daca un astfel de vot este prevazut de lege.
Art. 16^2
(1) In cadrul sedintelor adunarii generale a asociatilor/actionarilor
acestia vor putea desemna, pe cheltuiala lor, un comitet al
asociatilor/actionarilor si vor avea dreptul sa analizeze situatia debitorului,
rapoartele intocmite de comitetul asociatilor/actionarilor, masurile luate de
administrator sau de lichidator si efectele acestora si sa propuna, motivat, si
alte masuri.
(2) Cu exceptia cazurilor in care legea cere o majoritate speciala,
sedintele vor avea loc in prezenta asociatilor/actionarilor reprezentand cel
putin jumatate din capitalul social, iar deciziile se adopta cu votul unui
numar de asociati/actionari reprezentand cel putin o treime din capitalul
social.
Art. 16^3
(1) Judecatorul-sindic va putea desemna, daca considera necesar, in raport
cu circumstantele cazului, un comitet format din 3 - 7 dintre
asociatii/actionarii titulari de parti sociale/actiuni cele mai mari, prin
valoare.
(2) Desemnarea se va putea face fie prin hotararea de deschidere a
procedurii, fie ulterior.
(3) In cadrul primei sedinte a adunarii generale a asociatilor/actionarilor
sau ulterior acestia vor putea alege, pe cheltuiala lor, un comitet format din
3 - 7 dintre asociati/actionari, care se ofera voluntar; comitetul astfel
desemnat va inlocui comitetul desemnat anterior de judecatorul-sindic.
(4) In cursul activitatii sale judecatorul-sindic va putea cere asistenta
comitetului asociatilor/actionarilor sau a unui delegat al acestuia.
Art. 16^4
Comitetul asociatilor/actionarilor poate indeplini urmatoarele atributii:
a) propunerea de desemnare a unui administrator;
b) consultarea cu administratorul sau lichidatorul cu privire la
desfasurarea si administrarea procedurii;
c) examinarea actelor savarsite de debitor, administrator sau lichidator, a
activitatii si situatiei financiare ale debitorului, precum si a posibilitatii
de continuare a activitatii acestuia;
d) participarea si acordarea de asistenta la formularea si negocierea unui
plan de reorganizare, precum si informarea si consilierea
asociatilor/actionarilor cu privire la continutul oricarui alt plan propus;
e) efectuarea oricaror alte activitati necesare pentru protejarea
intereselor asociatilor/actionarilor."
17. Alineatele (1) si (5) ale articolului 17 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) In cadrul primei sedinte a adunarii creditorilor sau ulterior
creditorii care detin cel putin 50% din valoarea totala a creantelor pot decide
desemnarea unui administrator - persoana fizica sau societate comerciala -,
stabilindu-i si remuneratia, indiferent daca, prin hotararea de deschidere a
procedurii sau ulterior, judecatorul-sindic desemnase un administrator.
...........................................................................
(5) Daca creditorii nu decid desemnarea unui administrator,
judecatorul-sindic poate dispune, in aceeasi zi, printr-o incheiere, desemnarea
unui administrator, daca nu fusese desemnat de acesta un administrator prin
hotararea de deschidere a procedurii sau ulterior."
18. La articolul 17, dupa alineatul (4) se introduc alineatele (4^1) si
(4^2) cu urmatorul cuprins:
"(4^1) Nu poate fi desemnat administrator sau lichidator persoana
fizica care nu poate fi fondator, administrator, director, cenzor sau
reprezentant al unei societati comerciale, potrivit art. 6 alin. (2) si art.
135 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu
modificarile ulterioare.
(4^2) In situatiile prevazute la art. 145 din Legea nr. 31/1990,
republicata, cu modificarile ulterioare, administratorul/lichidatorul are
obligatia de abtinere. In cazul neconformarii, persoana interesata poate initia
procedura recuzarii, conform dispozitiilor Codului de procedura civila, care se
aplica in mod corespunzator."
19. Litera a) a articolului 18 va avea urmatorul cuprins:
"a) examinarea activitatii debitorului in raport cu situatia de fapt
si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au
dus la aparitia starii de insolventa, cu mentionarea persoanelor carora le-ar
fi imputabila, precum si asupra posibilitatii reale de reorganizare efectiva a
activitatii debitorului ori a motivelor care nu permit reorganizarea si
supunerea acelui raport judecatorului-sindic intr-un termen stabilit de acesta,
dar care nu va putea depasi 60 de zile de la desemnarea
administratorului;"
20. La articolul 18, dupa litera a) se introduc literele a^1) si a^2) cu
urmatorul cuprins:
"a^1) intocmirea actelor prevazute la art. 26 alin. (1), in cazul in
care debitorul nu si-a indeplinit obligatia respectiva inauntrul termenelor
legale, precum si verificarea, corectarea si completarea informatiilor cuprinse
in actele respective, cand acestea au fost prezentate de debitor;
a^2) elaborarea planului de reorganizare a activitatii debitorului, in
functie de cuprinsul raportului mentionat la lit. a) si in conditiile si
termenele prevazute la art. 59;"
21. La articolul 18, dupa litera e) se introduce litera e^1) cu urmatorul
cuprins:
"e^1) aplicarea sigiliilor, inventarierea bunurilor si luarea
masurilor corespunzatoare pentru conservarea lor;"
22. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
(1) Debitorul si oricare dintre creditori, precum si oricare alta persoana
interesata pot face contestatie impotriva masurilor luate de administrator.
(2) Contestatia trebuie sa fie inregistrata in termen de 10 zile de la data
la care masura a fost comunicata persoanelor prevazute la alin. (1).
(3) Judecatorul-sindic va solutiona contestatia, in termen de 15 zile de la
inregistrarea ei, in Camera de consiliu, cu citarea contestatorului si
administratorului si putand, daca va considera necesar, sa suspende executarea
masurii contestate."
23. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) In orice stadiu al procedurii, pentru motive temeinice - dol sau culpa
grava - si in conditiile stabilite pentru desemnarea administratorului,
judecatorul-sindic il poate inlocui prin incheiere.
(2) In exercitarea atributiei de control prevazute la art. 10 alin. (1)
lit. c) judecatorul-sindic poate desfiinta masurile ilegale luate de
administrator, chiar daca nu au fost contestate, putand, daca va considera
necesar, sa citeze in Camera de consiliu administratorul si persoanele
interesate."
24. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
(1) In cazul in care dispune trecerea la faliment, judecatorul-sindic va
desemna un lichidator, aplicandu-se, in mod corespunzator, art. 17, 19, 20, 21
si art. 69 alin. (4).
(2) Atributiile administratorului inceteaza la momentul stabilirii
atributiilor lichidatorului de catre judecatorul-sindic.
(3) Poate fi desemnat lichidator si administratorul desemnat
anterior."
25. Litera a) a articolului 23 va avea urmatorul cuprins:
"a) examinarea activitatii debitorului in raport cu situatia de fapt
si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au
dus la insolventa, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila, si
supunerea acelui raport judecatorului-sindic intr-un termen stabilit de acesta,
dar care nu va putea depasi 60 de zile de la desemnarea lichidatorului, daca un
raport cu acest obiect nu fusese intocmit anterior de administrator;"
26. Dupa articolul 23 se introduce articolul 23^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 23^1
(1) Actele incheiate de lichidator, pentru a caror validitate este necesara
forma autentica, vor fi supuse autentificarii judecatorului-sindic.
(2) Judecatorul-sindic va pronunta o incheiere de autentificare, in baza
careia actul va putea fi inscris in registrele de publicitate."
27. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
(1) Debitorul aflat in stare de insolventa este obligat sa adreseze
tribunalului o cerere pentru a fi supus dispozitiilor prezentei legi, in termen
de maximum 30 de zile de la aparitia starii de insolventa.
(2) Va putea sa adreseze tribunalului o cerere pentru a fi supus
dispozitiilor prezentei legi si debitorul in cazul caruia aparitia starii de
insolventa este iminenta.
(3) Cererile persoanelor juridice vor fi semnate de persoanele care,
potrivit actelor constitutive sau statutelor, au calitatea de a le reprezenta.
(4) Introducerea prematura, cu rea-credinta sau tardiva de catre debitor a
unei cereri de deschidere a procedurii atrage raspunderea patrimoniala a
debitorului persoana fizica sau a reprezentantilor statutari ai persoanelor
juridice debitoare, pentru prejudiciile pricinuite."
28. Literele b) si f) ale alineatului (1) al articolului 26 vor avea
urmatorul cuprins:
"b) o lista completa a tuturor bunurilor debitorului, incluzand toate
conturile si bancile prin care debitorul isi ruleaza fondurile; pentru bunurile
grevate se vor mentiona datele din registrele de publicitate;
...........................................................................
f) o declaratie prin care debitorul isi arata intentia de intrare in
faliment sau de reorganizare conform unui plan, prin restructurarea activitatii
sau prin lichidarea, in tot sau in parte, a averii, in vederea stingerii
datoriilor sale; daca aceasta declaratie nu va fi depusa pana la expirarea
termenului stabilit la alin. (2), se prezuma, pana la proba contrarie, ca
debitorul este de acord cu inceperea falimentului;"
29. La alineatul (1) al articolului 26, dupa litera f) se introduce litera
g) cu urmatorul cuprins:
"g) o declaratie pe propria raspundere sau un certificat de la oficiul
registrului comertului in a carui raza teritoriala se afla domiciliul
profesional/sediul social, din care sa rezulte daca a mai fost supus procedurii
prevazute de prezenta lege intr-un interval de 5 ani anterior formularii
cererii introductive."
30. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 29
(1) Orice creditor care are o creanta certa, lichida si exigibila poate
introduce la tribunal o cerere impotriva unui debitor care, timp de cel putin
30 de zile, a incetat platile, in urmatoarele conditii:
a) daca creanta izvoraste din raporturi de munca sau raporturi
obligationale civile, creanta trebuie sa aiba un cuantum superior valorii
insumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite in conditiile legii si
calculate la data formularii cererii introductive;
b) in celelalte cazuri creanta trebuie sa aiba un cuantum superior echivalentului
in lei al sumei de 5.000 euro, calculat la data formularii cererii
introductive;
c) in cazul unui creditor care detine creante din ambele categorii
mentionate la lit. a) si b), cuantumul total al creantelor trebuie sa fie
superior valorii insumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite in
conditiile legii si calculate la data formularii cererii introductive.
(2) Simplul refuz al unor plati, in baza unor exceptii pe care debitorul le
socoteste, cu buna-credinta, intemeiate, nu constituie o dovada a starii de
insolventa.
(3) Camerele de comert si industrie teritoriale si asociatiile cooperatiste
teritoriale, respectiv nationala, vor putea introduce cerere impotriva
debitorului care, potrivit datelor de care acestea dispun, se afla intr-o
situatie notorie de insolventa."
31. Sectiunea a 2-a din capitolul III "Procedura" se va intitula
"Deschiderea procedurii si efectele deschiderii procedurii".
32. Alineatele (1) - (7) ale articolului 31 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 31
(1) Daca cererea debitorului corespunde conditiilor stabilite la art. 25,
26 si 28, judecatorul-sindic va pronunta o sentinta de deschidere a procedurii,
pe care o va notifica in conditiile art. 58^1. In cazul in care creditorii se
opun deschiderii procedurii in termen de 25 de zile de la emiterea notificarii,
judecatorul-sindic ii va cita, impreuna cu debitorul, la o sedinta in urma
careia va solutiona, deodata, printr-o incheiere, toate opozitiile.
(2) In termen de 48 de ore de la inregistrarea cererii creditorilor,
camerei de comert si industrie teritoriale sau, dupa caz, asociatiei
cooperatiste teritoriale, respectiv nationala, judecatorul-sindic va comunica
cererea, in copie, debitorului si va dispune afisarea unei copii la usa
instantei.
(3) Daca, in termen de 5 zile de la primirea copiei, debitorul contesta ca
ar fi in stare de insolventa, in conditiile stabilite la art. 29,
judecatorul-sindic va tine, in termen de 10 zile, o sedinta la care vor fi
citati creditorii care au introdus cererea, debitorul, camera de comert si
industrie teritoriala, respectiv asociatia cooperatista teritoriala sau, dupa
caz, nationala.
(4) La cererea debitorului, pentru motive temeinice, judecatorul-sindic ii
poate obliga pe creditorii care au introdus cererea sa consemneze, in termen de
maximum 30 de zile, la o banca, o cautiune de cel mult 30% din valoarea
creantelor. Cautiunea va fi restituita creditorilor, daca cererea lor va fi
admisa. Daca cererea va fi respinsa, cautiunea poate fi folosita pentru a acoperi
pagubele suferite de debitor. Daca cautiunea nu este consemnata in termen,
cererea introductiva va fi respinsa.
(5) Daca judecatorul-sindic stabileste ca debitorul este in stare de
insolventa, ii va respinge contestatia si va deschide procedura printr-o
sentinta.
(6) Daca judecatorul-sindic stabileste ca debitorul nu este in stare de
insolventa, respinge cererea creditorilor si dispune ca sentinta sa fie afisata
la usa instantei. In cazul respingerii cererii, aceasta va fi considerata ca
lipsita de orice efect chiar de la inregistrarea ei.
(7) Daca debitorul nu contesta in termenul prevazut la alin. (3) ca ar fi
in stare de insolventa, judecatorul-sindic va da o sentinta de deschidere a
procedurii."
33. Alineatul (8) al articolului 31 se abroga.
34. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32
(1) In termen de 10 zile de la deschiderea procedurii, potrivit art. 31
alin. (5) sau (7), debitorul este obligat sa depuna la dosarul cauzei actele si
informatiile prevazute la art. 26 alin. (1).
(2) Nerespectarea fara motive intemeiate a dispozitiei prevazute la alin.
(1) se sanctioneaza cu o amenda civila de 2.000.000 lei pe zi de intarziere,
amenda care va fi aplicata persoanelor care il reprezinta legal pe
debitor."
35. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
Daca debitorul nu a prezentat informatiile cerute la art. 26 alin. (1) lit.
b) - d) si g) sau le-a prezentat in mod necorespunzator, judecatorul-sindic
sau, dupa caz, administratorul poate, pe cheltuiala averii debitorului, sa
angajeze un expert contabil care, folosind bilantul, registrele contabile si
documentele contabile si extracontabile ale debitorului, sa le intocmeasca sau,
dupa caz, sa le corecteze, cu maxima urgenta."
36. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34
(1) Prin hotararea de deschidere a procedurii, judecatorul-sindic va
desemna, daca este necesar pentru protejarea intereselor creditorilor si/sau
asociatilor/actionarilor, un administrator, stabilindu-i atributiile, potrivit
art. 18, precum si remuneratia.
(2) Judecatorul-sindic va desemna din oficiu un administrator daca
debitorul isi declara intentia de intrare in faliment ori nu isi declara
intentia de reorganizare, in conditiile art. 26, respectiv art. 32.
(3) Desemnarea de catre judecatorul-sindic a unui administrator va putea fi
facuta si ulterior deschiderii procedurii, din oficiu sau la solicitarea
oricarei parti interesate, chiar daca debitorul si-a declarat intentia de
reorganizare in conditiile art. 26, respectiv art. 32.
(4) In cazurile prevazute la alin. (1) si (3), la aprecierea oportunitatii
desemnarii unui administrator, judecatorul-sindic se va sprijini si pe
existenta unor indicii vizand existenta unor fraude, manopere dolozive sau
incompetenta ori vadit gresita conducere a afacerilor debitorului de catre
organele de conducere ale acestuia."
37. Dupa articolul 35 se introduce articolul 35^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 35^1
(1) Creditorul titular al unei creante garantate cu ipoteca, gaj sau alta
garantie reala mobiliara, ori drept de retentie, de orice fel, poate solicita
judecatorului-sindic ridicarea suspendarii mentionate la art. 35 cu privire la
creanta sa in una dintre urmatoarele situatii:
A. a) atunci cand valoarea obiectului garantiei este pe deplin acoperita de
valoarea totala a creantelor si partilor de creante garantate cu acel obiect;
si
b) obiectul garantiei nu prezinta o importanta vitala pentru reusita unei
reorganizari care, in cazul concret, ar avea sanse efective de realizare;
B. atunci cand nu exista o protectie corespunzatoare a creantei garantate
in raport cu obiectul garantiei, datorita:
- diminuarii valorii obiectului garantiei sau existentei unui pericol real
ca aceasta sa sufere o diminuare apreciabila;
- diminuarii valorii partii garantate dintr-o creanta cu rang inferior, ca
urmare a acumularii dobanzilor, majorarilor si penalitatilor de orice fel la o
creanta garantata cu rang superior;
- lipsei unei asigurari a obiectului garantiei impotriva riscului pieirii
sau deteriorarii.
(2) In cazurile prevazute la alin. (1) lit. B judecatorul-sindic va putea
respinge cererea de ridicare a suspendarii formulata de creditor, daca
administratorul/debitorul propune, in schimb, adoptarea uneia sau mai multor
masuri menite a oferi o protectie corespunzatoare creantei garantate a
creditorului, precum:
a) efectuarea de plati periodice in favoarea creditorului, pentru
acoperirea diminuarii valorii obiectului garantiei ori a valorii partii garantate
dintr-o creanta cu rang inferior;
b) efectuarea de plati periodice in favoarea creditorului, pentru
satisfacerea dobanzilor, majorarilor si penalitatilor de orice fel si,
respectiv, pentru reducerea capitalului creantei sub cota de diminuare a valorii
obiectului garantiei ori a valorii partii garantate dintr-o creanta cu rang
inferior;
c) novatia obligatiei de garantie prin constituirea unei garantii
suplimentare, reale sau personale, ori prin substituirea obiectului garantiei
cu un alt obiect.
(3) Reclamantul intr-o cerere de ridicare a suspendarii trebuie sa faca
dovada faptului prevazut la alin. (1) lit. A. a), ramanand
debitorului/administratorului sau altei parti interesate sarcina producerii
dovezii contrare si, respectiv, a celorlalte elemente."
38. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 37
Nici o dobanda, majorare sau penalitate de orice fel ori cheltuiala nu va
putea fi adaugata creantelor nascute anterior deschiderii procedurii si
negarantate cu ipoteca, gaj sau alta garantie reala mobiliara, ori drept de
retentie, de orice fel, sau partilor negarantate din creantele garantate cu
astfel de garantii, de la data deschiderii procedurii, in afara de cazul in
care, prin programul de plata a creantelor cuprins in planul de reorganizare,
se deroga de la prevederile de mai sus."
39. La articolul 39, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu
urmatorul cuprins:
"(2) Nerespectarea fara motive intemeiate a dispozitiei prevazute la
alin. (1) se sanctioneaza cu amenda prevazuta de art. 32 alin. (2)."
40. Dupa articolul 39 se introduce articolul 39^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 39^1
(1) Dupa ramanerea irevocabila a hotararii de deschidere a procedurii,
toate actele si corespondenta emise de debitor, administrator sau lichidator
vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana,
engleza si franceza, mentiunea <<in insolventa>>.
(2) Dupa intrarea in reorganizare judiciara sau faliment, actele si
corespondenta vor purta, in conditiile mentionate la alin. (1), mentiunea
<<in reorganizare judiciara>> sau, dupa caz <<in
faliment>>.
(3) Prejudiciile suferite de tertii de buna-credinta, ca urmare a
nerespectarii obligatiei mentionate la alin. (1) si (2), vor fi reparate in mod
exclusiv de persoanele care au incheiat actele ca reprezentanti legali ai
debitorului, fara a fi atinsa averea debitorului."
41. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) In afara de cazurile prevazute de prezenta lege sau de cele autorizate
de judecatorul-sindic, toate actele, operatiunile si platile prestate de
debitor, ulterior deschiderii procedurii, sunt nule fata de masa creditorilor.
(2) Debitorul si/sau, dupa caz, administratorul sunt obligati sa
intocmeasca si sa pastreze regulat o lista cuprinzand toate actele si
operatiunile incheiate dupa deschiderea procedurii, cu precizarea naturii si
valorii acestora si a datelor de identificare ale cocontractantilor."
42. Dupa articolul 40 se introduc articolele 40^1 - 40^4 cu urmatorul
cuprins:
"Art. 40^1
(1) Deschiderea procedurii ridica debitorului dreptul de administrare -
constand in dreptul de a-si conduce activitatea, de a-si administra bunurile
din avere si de a dispune de acestea -, daca acesta nu si-a declarat, in conditiile
art. 26 alin. (1) lit. f) sau, dupa caz, art. 32 alin. (1), intentia de
reorganizare.
(2) Cu exceptia cazurilor prevazute expres de lege, prevederile alin. (1)
sunt aplicabile si bunurilor pe care debitorul le-ar dobandi ulterior
deschiderii procedurii.
(3) Judecatorul-sindic va putea ordona ridicarea, in tot sau in parte, a
dreptului de administrare al debitorului o data cu desemnarea unui
administrator, indicand totodata si conditiile de exercitare a acestuia.
(4) Dreptul de administrare al debitorului inceteaza de drept la data la
care se dispune inceperea falimentului.
(5) Creditorii, comitetul creditorilor, comitetul asociatilor/actionarilor,
camera de comert si industrie teritoriala sau, dupa caz, asociatia cooperatista
teritoriala, respectiv nationala, poate oricand adresa judecatorului-sindic o
cerere de a se ridica debitorului dreptul de administrare, avand ca justificare
pierderile continue din averea debitorului sau lipsa probabilitatii de
realizare a unui plan rational de activitate.
(6) Judecatorul-sindic va examina in termen de 15 zile o astfel de cerere,
intr-o sedinta la care vor fi citati debitorul, creditorii, administratorul,
comitetul creditorilor, comitetul asociatilor/actionarilor si camera de comert
si industrie teritoriala sau, dupa caz, asociatia cooperatista teritoriala,
respectiv nationala.
Art. 40^2
(1) Judecatorul-sindic sau administratorul/lichidatorul va trebui sa
notifice ridicarea dreptului de administrare al debitorului, cat mai curand posibil,
oficiilor postale, statiilor de cale ferata, antrepozitelor, depozitelor
portuare si altor locuri de inmagazinare din circumscriptia in care debitorul
are domiciliul profesional/sediul social ori filiale sau sucursale si sa le
ceara sa ii fie predata corespondenta comerciala a debitorului si orice alte
comunicari trimise acestuia.
(2) Neindeplinirea, fara motive temeinice, a obligatiilor mentionate la
alin. (1) se sanctioneaza cu amenda judiciara de la 2.000.000 lei la 5.000.000
lei.
(3) Judecatorul-sindic va da dispozitii tuturor bancilor la care debitorul
are disponibil in conturi sa nu dispuna de acestea fara un ordin al sau sau al
administratorului/lichidatorului.
(4) Incalcarea dispozitiilor judecatorului-sindic, mentionate la alin. (3),
atrage raspunderea bancilor pentru prejudiciul creat, precum si o amenda
judiciara de la 4.000.000 lei la 10.000.000 lei.
Art. 40^3
(1) Pe perioada in care debitorul sau/si administratorul exercita dreptul
de administrare, acesta poate indeplini orice acte si operatiuni - inclusiv
utilizarea, vanzarea si inchirierea de bunuri - si poate efectua plati, daca
toate acestea se incadreaza in conditiile obisnuite de exercitare a activitatii
curente.
(2) Actele, operatiunile si platile care depasesc conditiile mentionate la
alin. (1) vor putea fi autorizate de judecatorul-sindic; acesta va convoca o
sedinta in termen de maximum 30 de zile de la data primirii cererii,
instiintandu-i pe creditori despre posibilitatea de a depune contestatii
motivate cu cel putin 5 zile inainte de data convocarii.
(3) In cadrul sedintei prevazute la alin. (2) judecatorul-sindic va
solutiona toate contestatiile si va decide, prin incheiere, asupra cererii
formulate de debitor/administrator.
(4) In cazul propunerilor de instrainare a bunurilor din averea debitorului
grevate de garantii, se va tine seama de prevederile art. 35^1 referitoare la
acordarea unei protectii corespunzatoare creantei garantate.
Art. 40^4
Daca la data deschiderii procedurii un act juridic nu devenise opozabil
tertilor, inscrierile, transcrierile, intabularile si orice alte formalitati
specifice necesare acestui scop, efectuate dupa data deschiderii procedurii,
sunt fara efect fata de masa creditorilor, cu exceptia cazului in care cererea
sau sesizarea, legal formulata, a fost primita de instanta, autoritatea sau
institutia competenta cel mai tarziu in ziua premergatoare hotararii de
deschidere a procedurii."
43. La alineatul (1) al articolului 45, dupa litera e) se introduce litera f)
cu urmatorul cuprins:
"f) platile anticipate ale datoriilor, efectuate in cele 120 de zile
anterioare deschiderii procedurii, daca scadenta lor fusese stabilita pentru o
data ulterioara deschiderii procedurii."
44. La articolul 48, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu
urmatorul cuprins:
"(3) Tertul dobanditor cu titlu gratuit de buna-credinta va restitui
bunurile in starea in care se gasesc, iar in lipsa acestora, va restitui
diferenta de valoare cu care s-a imbogatit. In caz de rea-credinta, tertul va
restitui, in toate cazurile, intreaga valoare, precum si fructele
percepute."
45. Articolul 49 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 49
(1) Administratorul, lichidatorul sau comitetul creditorilor va putea
intenta actiune pentru a recupera de la subdobanditor bunul ori valoarea
bunului transferat de catre debitor numai daca subdobanditorul nu a platit
valoarea corespunzatoare a bunului si cunostea sau trebuia sa cunoasca faptul
ca transferul initial este susceptibil de a fi anulat.
(2) In cazul in care subdobanditorul este sot, ruda sau afin pana la gradul
al patrulea inclusiv al debitorului, se prezuma relativ ca acesta a cunoscut
imprejurarea mentionata la alin. (1)."
46. Articolul 53 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 53
Daca debitorul este parte intr-un contract prevazand transferul anumitor
marfuri, titluri reprezentative ale marfurilor sau active financiare, cotate pe
o piata reglementata de marfuri, servicii si instrumente financiare derivate,
la o anumita data sau intr-o perioada determinata de timp, si scadenta cade sau
perioada se termina dupa data deschiderii procedurii, diferenta dintre pretul
de cumparare si pretul cotat, la data mentionata mai sus, pe piata reglementata
respectiva sau pe pietele locului de livrare ori, daca nu poate fi stabilit
locul, la cea mai apropiata piata reglementata, va trebui sa fie platita averii
debitorului, daca aceasta este creditoare, si va fi inscrisa in tabelul de
creante, daca este o obligatie a averii debitorului."
47. Dupa sectiunea a 3-a din capitolul III "Procedura" se
introduce sectiunea a 3^1-a, "Primele masuri", continand articolele
58^1 - 58^16 cu urmatorul cuprins:
"Art. 58^1
(1) In urma deschiderii procedurii, judecatorul-sindic sau, dupa caz,
administratorul va trimite o notificare tuturor creditorilor mentionati in
lista depusa de debitor in conformitate cu art. 26 sau art. 32 ori, dupa caz,
intocmita in conditiile art. 33, debitorului si oficiului registrului
comertului unde debitorul este inmatriculat, pentru efectuarea mentiunii.
(2) Daca creditorii cu sediul sau cu domiciliul in strainatate au
reprezentanti in tara, notificarea va fi trimisa acestora din urma.
(3) Notificarea prevazuta la alin. (1) se va publica totodata, pe
cheltuiala averii debitorului, intr-un ziar de larga circulatie.
Art. 58^2
(1) Notificarea va cuprinde:
a) termenul limita de depunere, de catre creditori, a opozitiilor la
hotararea de deschidere a procedurii, pronuntata ca urmare a cererii formulate
de debitor, in conditiile art. 31 alin. (1), precum si termenul de solutionare
a opozitiilor, care nu va depasi 10 zile de la data expirarii termenului de
depunere a acestora;
b) termenul limita pentru inregistrarea cererii de admitere a creantelor
asupra averii debitorului, care va fi de maximum 60 de zile de la deschiderea
procedurii, precum si cerintele pentru ca o creanta inregistrata sa fie
considerata valabila;
c) termenul de verificare a creantelor, intocmire, afisare si comunicare a
tabelului preliminar al creantelor, care nu va depasi 30 de zile de la
expirarea termenului prevazut la lit. b);
d) termenul de definitivare a tabelului creantelor, care nu va depasi 30 de
zile de la expirarea termenului prevazut la lit. c);
e) locul, data si ora primei sedinte a adunarii creditorilor.
(2) Sedinta de intrunire a adunarii creditorilor va fi convocata la un
termen situat in primele 10 zile de la expirarea termenului prevazut la alin.
(1) lit. b).
(3) In functie de circumstantele cauzei si pentru motive temeinice - cum ar
fi numarul ridicat de creditori sau situarea acestora in strainatate -,
judecatorul-sindic va putea hotari o majorare a termenelor prevazute la alin.
(1) lit. b), c) si d) cu maximum 60, 30, respectiv 30 de zile.
Art. 58^3
Daca debitorul are bunuri supuse transcriptiei, inscriptiei sau
inregistrarii in registrele de publicitate, va fi trimisa instantelor,
autoritatilor sau institutiilor care tin aceste registre o copie de pe
hotararea de deschidere a procedurii, spre a se face mentiune.
Art. 58^4
(1) Toti creditorii ale caror creante sunt anterioare datei deschiderii
procedurii, cu exceptia salariatilor, vor depune cererea de admitere a
creantelor in termenul fixat in hotararea de deschidere a procedurii; declaratiile
de creante vor fi inregistrate intr-un registru care se va pastra la grefa
tribunalului.
(2) Cererea de admitere a creantelor trebuie facuta chiar daca acestea nu
sunt stabilite printr-un titlu.
(3) Creantele nescadente sau sub conditie la data deschiderii procedurii
vor fi admise provizoriu la masa credala si vor fi indreptatite sa participe la
distribuiri de sume in masura ingaduita de prezenta lege.
(4) Sunt considerate sub conditie si acele creante care pot fi valorificate
impotriva debitorului numai dupa executarea unui codebitor principal.
Art. 58^5
(1) Cererea va cuprinde: numele/denumirea creditorului, domiciliul/sediul,
suma datorata, temeiul creantei, precum si mentiuni cu privire la eventualele
drepturi de preferinta sau garantii.
(2) La cerere vor fi anexate documentele justificative ale creantei si ale
actelor de constituire de garantii.
(3) Posesorii de titluri de valoare la ordin sau la purtator pot solicita
judecatorului-sindic restituirea titlurilor originale si pastrarea la dosar a
unor copii certificate de grefier. Judecatorul-sindic va face mentiunea pe
original despre prezentarea acestora. Originalele vor fi prezentate din nou la
orice repartitie de sume intre creditori, precum si la exercitarea votului in
adunarea creditorilor.
Art. 58^6
(1) Toate creantele vor fi supuse procedurii de verificare prevazute de
prezenta lege, cu exceptia creantelor constatate prin titluri executorii.
(2) Nu sunt supuse acestei proceduri creantele bugetare, in cazul carora se
vor observa dispozitiile legale speciale.
(3) Prin creante bugetare, in sensul prezentei legi, se intelege creantele
izvorate din impozite, taxe, contributii, amenzi si alte sume ce reprezinta
resurse financiare publice, potrivit legii.
(4) Toate creantele prezentate pentru a fi admise si inregistrate la grefa
tribunalului vor fi prezumate valabile si corecte daca nu sunt contestate de
catre debitor, administrator sau creditori.
Art. 58^7
(1) Administratorul va proceda de indata la examinarea fiecarei cereri si a
documentelor depuse si va putea efectua o cercetare amanuntita pentru a stabili
legitimitatea, valoarea exacta si prioritatea fiecarei creante.
(2) In vederea indeplinirii atributiei prevazute la alin. (1), administratorul
va putea solicita explicatii de la debitor, va putea sa poarte discutii cu
fiecare creditor, solicitandu-i, daca considera necesar, informatii si
documente suplimentare.
Art. 58^8
Creantele negarantate si partile negarantate ale creantelor garantate, care
nu sunt scadente la data inregistrarii cererii de admitere, vor fi inscrise in
tabelul de creante cu intreaga lor valoare, insa, in cursul falimentului, orice
distribuire de suma pentru astfel de creante se va face cu observarea dispozitiilor
art. 111.
Art. 58^9
Creantele constand in obligatii, care nu au fost calculate in valoare
monetara sau a caror valoare este supusa modificarii, vor fi calculate de catre
administrator si inscrise in tabelul de creante cu valoarea nominala pe care
ele o aveau la data deschiderii procedurii. Judecatorul-sindic va decide asupra
oricarei contestatii impotriva calculului facut de administrator pentru astfel
de creante.
Art. 58^10
O creanta a unui creditor cu mai multi debitori solidari va fi inscrisa in
toate tabelele de creante ale debitorilor cu valoarea nominala, pana va fi
complet acoperita. Nici o reducere a sumei creantei prevazute in tabelul de
creante nu va fi facuta in vreunul dintre tabelele de creante ale debitorilor,
pana ce creditorul a fost deplin satisfacut, in numerar sau in bunuri. Daca
totalul sumelor distribuite creditorului, in toate actiunile cu debitorii, va
depasi totalul sumei care ii este datorata, acesta va trebui sa restituie
sumele primite in plus, care vor fi reinscrise ca fonduri in averea
debitorilor, proportional cu sumele pe care fiecare dintre debitori le-a platit
peste ceea ce era datorat.
Art. 58^11
(1) Un creditor care, inainte de inregistrarea unei cereri de admitere, a
primit o plata partiala pentru creanta sa de la un codebitor sau de la un
fidejusor al debitorului poate avea creanta inscrisa in tabelul de creante
numai pentru partea pe care nu a incasat-o inca.
(2) Un codebitor sau un fidejusor, care este indreptatit la restituire ori
la despagubire din partea debitorului pentru suma platita, va fi trecut in
tabelul de creante cu suma pe care a platit-o creditorului. In acest caz,
creditorul comun are dreptul de a cere sa i se plateasca pana la achitarea
integrala a creantei sale cota cuvenita codebitorului sau fidejusorului,
ramanand creditor al acestuia doar pentru suma neachitata.
(3) Codebitorul sau fidejusorul debitorului, care pentru asigurarea
regresului sau are asupra bunurilor acestuia un drept de garantie, concura la
masa credala, pentru a face posibila realizarea garantiei sale, dar pretul
obtinut din vanzarea bunurilor grevate va fi atribuit creditorului, scazandu-se
din suma ce este datorata.
Art. 58^12
(1) Ca rezultat al verificarilor facute administratorul va intocmi si va
inregistra la tribunal un tabel preliminar cuprinzand toate creantele impotriva
averii debitorului, precizand ca sunt: chirografare, garantate, cu prioritati,
sub conditie sau nescadente si aratand pentru fiecare numele/denumirea
creditorului, suma pentru care s-a cerut verificarea si suma cu care a fost
trecut in tabel.
(2) La creantele garantate cu un drept de preferinta se vor arata titlul
din care izvoraste preferinta, rangul acesteia si motivele pentru care
creantele sau drepturile de preferinta au fost trecute partial in tablou sau au
fost inlaturate.
(3) Tabelul preliminar va fi, totodata, afisat de grefa la sediul
tribunalului si comunicat debitorului.
(4) Administratorul va trimite de urgenta notificari creditorilor ale caror
creante sau drepturi de preferinte au fost trecute partial in tabelul
preliminar sau inlaturate.
Art. 58^13
(1) Debitorul, creditorii si orice alta parte interesata vor putea sa
formuleze contestatii cu privire la creantele si drepturile de preferinta trecute
de administrator in tabelul preliminar al creantelor.
(2) Contestatiile trebuie depuse la tribunal cu cel putin 10 zile inainte
de data stabilita, prin sentinta de deschidere a procedurii, pentru
definitivarea tabelului de creante.
(3) La termenul stabilit prin sentinta de deschidere a procedurii pentru
definitivarea tabelului de creante, judecatorul-sindic va solutiona deodata,
printr-o singura sentinta, toate contestatiile, chiar daca pentru solutionarea
unora ar fi nevoie de administrare de probe; in acest din urma caz,
judecatorul-sindic poate sa admita, in tot sau in parte, creantele, in mod
provizoriu, la masa credala, atat in ceea ce priveste deliberarile, cat si
repartitiile.
(4) Daca se admite creanta fara dreptul de preferinta pretins, aceasta va
participa la repartitiile sumelor obtinute din valorificarea bunurilor
negrevate de garantii.
(5) Din sumele care s-ar obtine din valorificarea bunurilor supuse
dreptului de preferinta contestat se va consemna partea ce s-ar cuveni acelei
creante.
Art. 58^14
(1) Dupa ce toate contestatiile la creante au fost solutionate,
administratorul va inregistra, de indata, la tribunal si va avea grija sa fie
afisat la sediul acestuia tabelul definitiv al tuturor creantelor impotriva
averii debitorului, aratand suma, prioritatea si situatia - garantata sau
negarantata - a fiecarei creante.
(2) Dupa inregistrarea tabelului definitiv, numai titularii creantelor
inregistrate in tabelul definitiv pot sa participe la votul asupra planului de
reorganizare, la adunarile creditorilor si la orice repartitii de sume in caz
de faliment.
Art. 58^15
(1) Dupa expirarea termenului de depunere a contestatiilor, prevazut la
art. 58^13 alin. (2), si pana la inchiderea procedurii, orice parte interesata
poate face contestatie impotriva trecerii unei creante sau a unui drept de
preferinta in tabloul definitiv al creantelor, in cazul descoperirii existentei
unui fals, dol sau erori esentiale care au determinat admiterea creantei sau a
dreptului de preferinta, precum si in cazul descoperirii unor titluri
hotaratoare si pana atunci necunoscute.
(2) Judecarea contestatiei se va face de judecatorul-sindic, dupa citarea
contestatorului si a celorlalte parti interesate.
(3) Pana la judecarea irevocabila a contestatiei, judecatorul-sindic va
putea declara creanta sau dreptul de preferinta contestat ca admis numai
provizoriu.
Art. 58^16
(1) Cu exceptia cazului in care notificarea deschiderii procedurii s-a
facut cu incalcarea dispozitiilor art. 6^1, titularul de creante anterioare
deschiderii procedurii, care nu depune cererea de admitere a creantelor pana la
expirarea termenului prevazut la art. 58^2 alin. (1) lit. b), este decazut, cat
priveste creantele respective, din urmatoarele drepturi:
1. dreptul de a participa si de a vota in cadrul adunarii creditorilor;
2. dreptul de a participa la distribuirile de sume in cadrul reorganizarii
si falimentului;
3. dreptul de a-si realiza creantele impotriva debitorului sau a
asociatilor cu raspundere nelimitata ai societatii debitoare, ulterior
inchiderii procedurii, sub rezerva ca debitorul sa nu fie gasit vinovat de
bancruta frauduloasa sau de plati ori transferuri frauduloase.
(2) Decaderea va putea fi invocata oricand, de orice parte interesata, pe
cale de actiune sau exceptie."
48. Alineatul (1) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 59
(1) Urmatoarele categorii de persoane vor putea propune un plan de
reorganizare in conditiile de mai jos:
a) debitorul, o data cu formularea cererii sale introductive sau ulterior,
pana la afisarea tabelului definitiv al creantelor, daca acesta si-a prezentat
intentia de reorganizare in conditiile prevazute la art. 26, respectiv art. 32;
b) administratorul, de la data desemnarii sale si pana la implinirea unui
termen de 30 de zile de la data afisarii tabelului definitiv al creantelor;
c) comitetul creditorilor, creditorii titulari a cel putin unei treimi din
valoarea creantelor garantate sau creditorii chirografari, titulari a cel putin
unei treimi din valoarea creantelor negarantate, asociatii din societatile in
nume colectiv si societatile cu raspundere limitata, asociatii comanditati din
societatile in comandita, actionarii titulari a cel putin unei treimi din
capitalul social al unei societati pe actiuni sau in comandita pe actiuni,
precum si asociatii organizatiilor cooperatiste sau, dupa caz, ai asociatiilor
cooperatiste teritoriale."
49. La articolul 59, dupa alineatul (1) se introduc alineatele (1^1), (1^2)
si (1^3) cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Comitetul creditorilor, creditorii titulari a cel putin unei
treimi din valoarea creantelor garantate sau creditorii chirografari, titulari
a cel putin unei treimi din valoarea creantelor negarantate, pot propune planul
intr-un termen de 30 de zile, care curge de la data afisarii tabelului
definitiv al creantelor.
(1^2) Asociatii din societatile in nume colectiv si societatile cu
raspundere limitata, asociatii comanditati din societatile in comandita si
actionarii titulari a cel putin unei treimi din capitalul social al unei
societati pe actiuni sau in comandita pe actiuni, precum si asociatii
organizatiilor cooperatiste sau, dupa caz, ai asociatiilor cooperatiste
teritoriale pot propune planul:
a) intr-un termen de 30 de zile, care curge de la data afisarii tabelului
definitiv al creantelor, daca debitorul si-a declarat intentia de reorganizare
in conditiile prevazute la art. 26, respectiv art. 32;
b) de la expirarea termenului pentru declararea intentiei de reorganizare,
prevazut la art. 26, respectiv art. 32, pana la expirarea unui termen de 30 de
zile, ce curge de la inregistrarea la tribunal a tabelului definitiv al
creantelor, daca debitorul nu si-a declarat intentia de reorganizare in
conditiile prevazute la art. 26, respectiv art. 32.
(1^3) La cererea oricarei parti interesate, judecatorul-sindic poate
prelungi sau scurta, pentru motive temeinice, perioadele prevazute la alin. (1)
lit. a) si b), alin. (1^1) si (1^2)."
50. Alineatul (3) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Nu vor putea propune un plan de reorganizare debitorul care,
intr-un interval de 5 ani anterior formularii cererilor introductive, a mai
fost subiect al procedurii instituite in baza prezentei legi si nici debitorul
care a fost condamnat definitiv pentru: bancruta frauduloasa, gestiune
frauduloasa, abuz de incredere, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa,
infractiuni de fals ori infractiuni prevazute in Legea concurentei nr. 21/1996,
cu modificarile ulterioare."
51. Alineatul (4) al articolului 59 se abroga.
52. Alineatul (5) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Nerespectarea termenelor prevazute la alin. (1), (1^1), respectiv
(1^2) conduce la decaderea partilor respective din dreptul de a depune un plan
de reorganizare si, ca urmare, la trecerea, din dispozitia
judecatorului-sindic, la faliment."
53. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 60
(1) Planul de reorganizare va indica perspectivele de redresare in raport cu
posibilitatile si specificul activitatii debitorului, cu mijloacele financiare
disponibile si cu cererea pietei fata de oferta debitorului si va cuprinde
masuri concordante cu interesele creditorilor si ale asociatilor sau
actionarilor, precum si cu ordinea publica, inclusiv in ceea ce priveste
modalitatea de selectie, desemnare si inlocuire a administratorilor si
directorilor.
(2) Planul de reorganizare va indica modalitatile de lichidare, totala sau
partiala, a pasivului.
(3) Executarea planului de reorganizare nu va putea depasi 3 ani, socotiti
de la data confirmarii.
(4) Planul de reorganizare va mentiona:
a) categoriile de creante care nu sunt defavorizate;
b) tratamentul categoriilor de creante defavorizate;
c) daca si in ce masura debitorul si asociatii din societatile in nume
colectiv si asociatii comanditati din societatile in comandita vor fi
descarcati de raspundere;
d) ce despagubiri urmeaza a fi oferite titularilor tuturor categoriilor de
creante, in comparatie cu valoarea ce ar fi primita prin distribuire in caz de
faliment; valoarea se va calcula la data propunerii planului.
(5) Planul va specifica masurile adecvate pentru punerea sa in aplicare,
cum ar fi:
A. pastrarea, in intregime sau in parte, de catre debitor a controlului
activitatii sale, inclusiv a bunurilor din averea sa, cu sau fara supravegherea
activitatii sale de catre un administrator, desemnat cu acordul creditorilor;
B. obtinerea de resurse financiare pentru sustinerea realizarii planului si
sursele de provenienta ale acestora;
C. transmiterea tuturor sau a unora dintre bunurile averii debitorului
catre una sau mai multe persoane fizice sau juridice, constituite anterior sau
ulterior confirmarii planului;
D. fuziunea debitorului sau absorbirea sa cu sau de catre o alta persoana
juridica;
E. lichidarea tuturor sau a unora dintre bunurile averii debitorului,
separat sau in bloc, libere de orice sarcini, sau distribuirea acestora catre
creditorii debitorului, in contul creantelor pe care acestia le au fata de
averea debitorului;
F. modificarea sau stingerea garantiilor reale;
G. prelungirea datei scadentei, precum si modificarea ratei dobanzii,
penalitatii sau a oricarei alte clauze din cuprinsul contractului sau a
celorlalte izvoare ale obligatiilor sale;
H. modificarea actului constitutiv al debitorului, vizand inclusiv
majorarea capitalului social;
I. emiterea de titluri de valoare de catre debitor sau oricare dintre
persoanele mentionate la lit. C. si D., in conditiile prevazute de Legea nr.
31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, si de Legea nr. 52/1994
privind valorile mobiliare si bursele de valori, prin urmatoarele metode:
a) in schimbul urmatoarelor categorii de bunuri: numerar, drepturi reale
principale, drepturi de proprietate intelectuala, titluri de valoare;
b) prin conversie a creantelor; sau
c) prin orice alta metoda adecvata;
J. inserarea in actul constitutiv al debitorului - persoana juridica - sau
al persoanelor mentionate la lit. C. si D. a unor prevederi:
a) de prohibire a emiterii de actiuni fara drept de vot;
b) de determinare, in cazul diferitelor categorii de actiuni ordinare, a
unei distributii corespunzatoare a votului intre aceste categorii; si
c) in cazul categoriilor de actiuni preferentiale cu dividend prioritar
fata de alte categorii de actiuni, de reglementare satisfacatoare a numirii
administratorilor reprezentand categoriile de actiuni respective in ipoteza
neonorarii obligatiei de plata a dividendelor.
(6) Amanarile, esalonarile, scutirile sau reducerile la plata obligatiilor
bugetare se acorda de creditorii bugetari in conditiile prevazute de legea
speciala in materie.
(7) Pentru neachitarea obligatiilor bugetare datorate atat inainte, cat si dupa
deschiderea procedurii de reorganizare judiciara, debitorul datoreaza majorari
de intarziere si penalitati de intarziere conform legii speciale in materie,
pana la data achitarii acestora sau, dupa caz, pana la data intrarii in
faliment."
54. Dupa articolul 60 se introduc articolele 60^1, 60^2 si 60^3 cu
urmatorul cuprins:
"Art. 60^1
(1) In vederea administrarii eficiente a procedurii, planul poate desemna o
categorie separata de creante, compusa numai din creante chirografare avand o
valoare redusa, valoare pe care judecatorul-sindic o considera adecvata.
(2) Planul va stabili acelasi tratament pentru fiecare creanta din cadrul
unei categorii distincte, cu exceptia cazului in care detinatorul unei creante
din categoria respectiva consimte un tratament mai putin favorabil pentru
creanta sa.
Art. 60^2
(1) Respectand prevederile art. 60, planul de reorganizare va putea sa:
a) defavorizeze orice categorie de creante chirografare sau garantate;
b) mentina sau sa denunte, in conditiile art. 51 - 58, orice contract la
care debitorul este parte;
c) prevada realizarea unei tranzactii cu privire la creantele debitorului
fata de terti;
d) prevada vanzarea totala sau partiala a bunurilor din averea debitorului
si distribuirea sumelor de bani obtinute catre creditori;
e) modifice drepturile titularilor de creante garantate sau chirografare
ori sa lase nemodificate drepturile aferente oricarei categorii de creante.
(2) In cazul in care debitorul este persoana fizica, planul propus nu poate
prevedea utilizarea, sub orice forma, sau instrainarea bunurilor acestuia,
exceptate, total sau partial, de la executare silita, decat in conditiile
dispozitiilor legale.
Art. 60^3
(1) Se prezuma ca o categorie de creante este defavorizata de plan daca,
pentru oricare dintre creantele categoriei respective, planul prevede o
modificare fie a creantei, fie a conditiilor de realizare a acesteia.
(2) Nu se considera modificare a creantei ori a conditiilor de realizare a
acesteia situatia in care planul propus prevede revenirea la conditiile de
realizare a creantei anterioare survenirii evenimentelor care au condus la
modificarea conditiilor respective."
55. Articolul 62 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 62
(1) Cate o copie de pe planul propus va fi depusa la grefa tribunalului si
la registrul comertului si va fi comunicata debitorului, administratorului,
comitetului creditorilor si comitetului asociatilor/actionarilor.
(2) Judecatorul-sindic va convoca o sedinta, in termen de 20 de zile de la
inregistrarea planului la tribunal, la care vor fi citati cei care au propus
planul si persoanele mentionate la alin. (1) si in care planul va fi admis sau
respins de judecatorul-sindic, dupa audierea persoanelor citate.
(3) Judecatorul-sindic va putea admite un plan care este propus de partile
legal indreptatite, care cuprinde toate informatiile cerute si care denota
sanse obiective de realizare. Judecatorul-sindic poate sa ceara parerea unui
expert, confirmand posibilitatea de realizare a planului, inainte de admiterea
lui. Plata expertului va fi suportata din averea debitorului.
(4) Daca mai multe planuri au fost propuse si admise la intervale relativ
scurte de timp, judecatorul-sindic va cauta sa le supuna impreuna la vot in
adunarea creditorilor."
56. Articolele 63 - 65 se abroga.
57. Articolul 66 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 66
(1) Dupa admiterea planului, judecatorul-sindic va dispune convocarea
adunarii creditorilor intr-un termen cuprins intre 30 si 45 de zile, dar nu mai
devreme de afisarea tabelului definitiv al creantelor. Debitorul si
administratorul vor fi convocati.
(2) Judecatorul-sindic va dispune, in termen de 48 de ore de la admitere,
publicarea unui anunt referitor la propunerea planului in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a IV-a, si in doua ziare cu larga raspandire, cu indicarea
celui care l-a propus, a datei cand se va vota cu privire la plan si a faptului
ca este admisibila votarea prin scrisoare, cu legalizarea semnaturii creditorului
de catre notarul public, comunicata prin orice mijloace si inregistrata la
tribunal cu cel putin 5 zile inainte de data fixata pentru exprimarea votului,
precum si a datei de confirmare a planului, care va avea loc in maximum 15 zile
de la data exprimarii votului asupra planului.
(3) Creditorii cu titluri de valoare la purtator vor trebui sa depuna
originalele la tribunal cu cel putin 5 zile inainte de data fixata pentru
exprimarea votului, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a vota.
(4) Din momentul publicarii, toate partile interesate vor fi socotite ca au
cunostinta despre plan si data de exprimare a votului. In toate cazurile,
debitorul va asigura posibilitatea consultarii planului la sediul sau, pe
cheltuiala solicitantului."
58. Articolul 67 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 67
(1) La inceputul sedintei de vot, judecatorul-sindic va informa creditorii
prezenti despre voturile valabile primite in scris.
(2) Creditorii cu creante subordonate, asociatii si actionarii pot
participa la sedinta, dar pot vota cu privire la plan doar in cazul in care
acesta le acorda mai putin decat ar primi in cazul falimentului.
(3) Nu vor fi incluse in cvorum si nu vor participa la votarea asupra
planului de reorganizare, propus de debitorul persoana fizica, creantele al
caror titular este sot, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu
debitorul.
(4) Fiecare creanta beneficiaza de un drept de vot, pe care titularul
acesteia il exercita in categoria de creante din care face parte creanta
respectiva.
(5) Sub rezerva prevederilor art. 60^1 alin. (1), urmatoarele creante
constituie categorii distincte de creante, care voteaza separat:
a) fiecare creanta garantata care depaseste 10% din valoarea tuturor
creantelor impotriva averii debitorului;
b) toate celelalte creante garantate;
c) creantele mentionate la art. 108 pct. 3;
d) creantele mentionate la art. 108 pct. 4;
e) creantele mentionate la art. 108 pct. 6;
f) creantele creditorilor chirografari.
(6) Creantele urmatoarelor categorii de persoane vor constitui categorii
distincte de creante si vor participa la vot, in cazul in care titularii
acestora sunt indreptatiti sa voteze conform alin. (2):
a) titularii fiecarei categorii de creante subordonate, in conformitate cu
prevederile art. 108 pct. 10;
b) actionarii sau asociatii, pentru drepturile reziduale derivand din
calitatea lor.
(7) Un plan va fi socotit acceptat de catre o categorie de creante, daca in
categoria respectiva o majoritate de doua treimi din valoarea creantelor
prezente la vot accepta planul.
(8) In cazul categoriilor de creante care nu sunt defavorizate de plan, se
considera ca acestea au acceptat planul si nu e necesara votarea planului de
catre creantele categoriei respective.
(9) In cazul in care planul prevede ca, pentru creantele dintr-o anumita
categorie, nu se va primi nimic, se considera ca acestea au respins planul si
nu e necesara votarea planului de catre creantele categoriei respective."
59. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 68
(1) La data stabilita, un plan va fi confirmat de catre judecatorul-sindic,
daca sunt intrunite urmatoarele conditii:
A. cel putin doua dintre categoriile de creante mentionate la art. 67 alin.
(5) accepta sau sunt socotite ca accepta planul, cu conditia ca cel putin una
dintre categoriile defavorizate sa accepte planul;
B. fiecare categorie defavorizata de creante care a respins planul, precum
si fiecare creanta care a respins planul vor fi supuse unui tratament corect si
echitabil prin plan.
Tratament corect si echitabil exista atunci cand:
a) nici una dintre categoriile care resping planul si nici o creanta care
respinge planul nu primesc mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului;
b) nici o categorie sau nici o creanta apartinand unei categorii nu
primeste mai mult decat valoarea totala a creantei sale;
c) in cazul in care o categorie defavorizata respinge planul, nici un
asociat, actionar sau categorie de creante cu rang inferior categoriei
defavorizate neacceptante nu primeste nimic. Se considera ca asociatii sau
actionarii nu primesc nimic si in cazul in care planul prevede ca acestia vor
primi o valoare cel mult egala cu o noua contributie financiara pe care au efectuat-o
in favoarea debitorului, pana la data confirmarii planului, cu titlu irevocabil
si nesupusa vreunei alte conditii decat cea a confirmarii planului.
(2) Doar un singur plan de reorganizare va fi confirmat.
(3) Daca in conditiile alin. (1) pot fi confirmate mai multe planuri,
tribunalul va confirma planul debitorului. Daca planul debitorului nu
intruneste conditiile prevazute la alin. (1), tribunalul va confirma planul
care este acceptat de catre cele mai multe categorii defavorizate.
(4) Confirmarea unui plan de reorganizare impiedica propunerea, admiterea,
votarea sau confirmarea oricarui alt plan."
60. La articolul 69, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu
urmatorul cuprins:
"(1^1) Creditorii conserva actiunile lor, pentru intreaga valoare a
creantelor, impotriva codebitorilor si fidejusorilor debitorului, chiar daca au
votat pentru acceptarea planului."
61. Alineatele (2) si (3) ale articolului 69 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Daca nici un plan nu este confirmat si termenul pentru propunerea
unui plan, in conditiile art. 59, a expirat, judecatorul-sindic va dispune
inceperea de indata a procedurii falimentului, in conditiile art. 77 si
urmatoarele.
(3) Remuneratiile persoanelor angajate in temeiul art. 9, al art. 17 alin.
(1), al art. 21, al art. 22 si al art. 62 alin. (3) si alte cheltuieli
administrative vor fi achitate la momentul prevazut, dupa caz, de lege, cu
exceptia cazurilor in care partile interesate ar accepta, in scris, alte
termene de plata. Planul trebuie sa precizeze cum va fi asigurata aceasta
plata."
62. Articolul 70 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 70
(1) In urma confirmarii unui plan de reorganizare, debitorul va exercita
dreptul de administrare, singur sau, dupa caz, sub supravegherea
administratorului, pana cand judecatorul-sindic va dispune, motivat, ca
reorganizarea sa inceteze si sa se faca lichidarea averii debitorului, in
conditiile art. 77 si urmatoarele.
(2) In cazul reorganizarii unei societati comerciale, organizatii
cooperatiste sau asociatii cooperatiste teritoriale, aceasta va fi condusa de
persoanele legal imputernicite sa o reprezinte, singure sau sub supravegherea
administratorului. Actionarii si asociatii cu raspundere limitata nu au dreptul
de a interveni in conducerea activitatii ori in administrarea averii
debitoarei, cu exceptia si in limita cazurilor expres si limitativ prevazute in
lege si planul de reorganizare.
(3) Debitorul va fi obligat sa indeplineasca, fara intarziere, schimbarile
de structura prevazute in plan."
63. Articolul 71 se abroga.
64. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 72
(1) Orice furnizor de servicii - electricitate, gaze naturale, apa,
servicii telefonice sau altele asemenea - nu are dreptul, in perioada de
reorganizare, sa schimbe, sa refuze ori sa intrerupa temporar un astfel de
serviciu catre debitor sau catre averea debitorului.
(2) Prin derogare de la alin. (1), judecatorul-sindic poate, la cererea
furnizorului, sa dispuna ca debitorul sa depuna o cautiune la o banca, ca o
conditie pentru indatorirea furnizorului de a-i presta serviciile sale, in
timpul desfasurarii procedurii prevazute in prezenta lege. O astfel de cautiune
nu va putea depasi 30% din costul serviciilor prestate debitorului si neachitate."
65. Articolul 73 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 73
(1) Daca debitorul nu se conformeaza planului sau desfasurarea activitatii
aduce pierderi averii sale, administratorul sau oricare dintre creditori poate
solicita judecatorului sa aprobe intrarea in faliment, in conditiile art. 77 si
urmatoarele.
(2) Inregistrarea cererii mentionate la alin. (1) nu suspenda continuarea
activitatii debitorului pana cand judecatorul-sindic nu hotaraste asupra ei,
printr-o incheiere.
(3) Daca judecatorul-sindic aproba o astfel de cerere, modificarile aduse
creantelor prin planul de reorganizare raman definitive."
66. Articolul 74 se abroga.
67. Alineatele (1) si (2) ale articolului 75 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 75
(1) Debitorul sau, dupa caz, administratorul va trebui sa prezinte,
trimestrial, rapoarte judecatorului-sindic asupra situatiei financiare a averii
debitorului. Rapoartele vor fi inregistrate la grefa tribunalului si debitorul
sau, dupa caz, administratorul va notifica aceasta tuturor creditorilor, in
vederea consultarii rapoartelor.
(2) De asemenea, administratorul va prezenta si situatia cheltuielilor
efectuate pentru bunul mers al activitatii, in vederea recuperarii acestora,
potrivit art. 69 alin. (3). Asupra acestei cereri judecatorul-sindic se va
pronunta prin incheiere."
68. Articolul 76 se abroga.
69. Articolul 77 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 77
(1) Judecatorul-sindic va decide, prin incheiere, intrarea in faliment in
urmatoarele cazuri:
A.a) debitorul si-a declarat intentia de a intra in faliment ori nu si-a
declarat intentia de reorganizare; si
b) nici unul dintre celelalte subiecte indreptatite nu a propus un plan de
reorganizare, in conditiile prevazute la art. 59, sau nici unul dintre
planurile propuse nu a fost acceptat si confirmat;
B.a) debitorul si-a declarat intentia de reorganizare, dar nu a propus un
plan de reorganizare ori planul propus de acesta nu a fost acceptat si
confirmat; si
b) nici unul dintre celelalte subiecte indreptatite nu a propus un plan de
reorganizare, in conditiile prevazute la art. 59, sau nici unul dintre
planurile propuse nu a fost acceptat si confirmat;
C. obligatiile de plata si celelalte sarcini asumate nu sunt indeplinite,
in conditiile stipulate prin planul confirmat, sau desfasurarea activitatii
debitorului in decursul reorganizarii aduce pierderi averii sale.
(2) Prin incheierea prin care se decide intrarea in faliment
judecatorul-sindic va pronunta dizolvarea societatii debitoare si va dispune:
a) ridicarea dreptului de administrare al debitorului;
b) desemnarea unui lichidator, precum si stabilirea atributiilor si a
remuneratiei acestuia;
c) termenul maxim de predare a gestiunii averii de la debitor/administrator
catre lichidator, impreuna cu lista actelor si operatiunilor efectuate dupa
deschiderea procedurii, mentionata la art. 40 alin. (2);
d) intocmirea si predarea catre lichidator, in termen de maximum 10 zile de
la intrarea in faliment, a unei liste cuprinzand numele si adresele
creditorilor si toate creantele acestora la data intrarii in faliment, cu
indicarea celor nascute dupa deschiderea procedurii;
e) notificarea intrarii in faliment.
(3) Incheierea va indica si termenele prevazute la art. 77^1 alin. (2).
(4) Prevederile art. 37 se aplica in mod corespunzator in ceea ce priveste
creantele existente la data intrarii in faliment.
(5) Dupa intrarea in faliment dispozitiile art. 58^1 - 58^16 vor fi
aplicate, daca este necesar, in mod corespunzator, in ceea ce priveste
creantele nascute intre data deschiderii procedurii si data intrarii in
faliment, precum si procedura de admitere a acestora."
70. Dupa articolul 77 se introduc articolele 77^1 - 77^4 cu urmatorul
cuprins:
"Art. 77^1
(1) Lichidatorul va trimite o notificare tuturor creditorilor mentionati in
lista depusa de debitor/administrator, mentionata la art. 77 alin. (2) lit. d),
debitorului si oficiului registrului comertului unde debitorul este
inmatriculat, pentru efectuarea mentiunii. Dispozitiile alin. (2) si (3) ale
art. 58^1 se aplica in mod corespunzator.
(2) Notificarea va cuprinde:
a) termenul limita pentru inregistrarea cererii de admitere a creantelor
mentionate la alin. (3), in vederea intocmirii tabelului suplimentar, care va
fi de maximum 45 de zile de la data intrarii in faliment, precum si cerintele
pentru ca o creanta inregistrata sa fie considerata valabila;
b) termenul de verificare a creantelor mentionate la alin. (3), intocmire,
afisare si comunicare a tabelului preliminar al acestora, care nu va depasi 30
de zile de la expirarea termenului prevazut la lit. a);
c) termenul de depunere la tribunal a contestatiilor, care va fi de cel
putin 10 zile inainte de data stabilita, prin incheierea de intrare in
faliment, pentru definitivarea tabelului suplimentar;
b) termenul de definitivare a tabelului suplimentar al creantelor
mentionate la alin. (3) si de intocmire a tabelului definitiv consolidat, care
nu va depasi 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la lit. b).
(3) Vor fi supuse verificarii toate creantele asupra averii debitorului,
nascute dupa data deschiderii procedurii.
(4) Creantele admise in tabelul definitiv de creante, in conditiile art.
58^14, nu vor mai fi supuse verificarii; titularii acestor creante vor putea sa
formuleze contestatii cu privire la creantele si drepturile de preferinta
trecute de administrator in tabelul preliminar prevazut la alin. (2) lit. b).
(5) Tabelul definitiv consolidat va cuprinde totalitatea creantelor admise
impotriva averii debitorului, existente la data intrarii in faliment, cu
respectarea dispozitiilor art. 77^2.
(6) Titularilor de creante nascute dupa deschiderea procedurii, care nu
depun cererea de admitere a creantelor in termenul prevazut la alin. (2) lit.
a), li se aplica, in mod corespunzator, prevederile art. 58^16.
Art. 77^2
In cazul intrarii in faliment dupa confirmarea unui plan de reorganizare,
titularii creantelor participa la distribuiri cu valoarea acestora, astfel cum
au fost prezentate in planul confirmat, mai putin cota incasata in cursul
reorganizarii.
Art. 77^3
Garantiile reale si personale constituite pentru indeplinirea obligatiilor
asumate prin planul de reorganizare raman valabile in favoarea creditorilor
pentru plata sumelor datorate acestora potrivit planului de reorganizare.
Art. 77^4
(1) Creditorii nu sunt obligati sa restituie sumele incasate in cursul
reorganizarii.
(2) Actele cu titlu gratuit, efectuate intre data confirmarii planului de
reorganizare si intrarea in faliment, vor fi anulate.
(3) Celelalte acte efectuate in intervalul mentionat la alin. (2),
exceptandu-le pe cele facute cu respectarea dispozitiilor art. 40^3 alin. (1)
si (2) si pe cele permise expres de planul de reorganizare, sunt prezumate ca
fiind in frauda creditorilor si vor fi anulate, cu exceptia cazului in care
cocontractantul dovedeste buna sa credinta la momentul incheierii
actului."
71. Titlul paragrafului & 1 al sectiunii a 6-a "Falimentul" din
capitolul III "Procedura" se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Masuri premergatoare lichidarii"
72. Articolele 78 si 79 se abroga.
73. Articolul 80 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 80
(1) Judecatorul-sindic va dispune sigilarea bunurilor din averea
debitorului. Cand debitorul are bunuri si in alte judete, judecatorul-sindic va
trimite notificari tribunalelor din acele judete, in vederea sigilarii de
urgenta a bunurilor.
(2) Documentele intocmite de alte tribunale, certificand ca sigiliile au
fost aplicate, vor fi trimise judecatorului-sindic."
74. Alineatul (1) al articolului 81 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 81
(1) Vor fi puse sub sigilii: magazinele, magaziile, depozitele, birourile,
corespondenta comerciala, arhiva, dispozitivele de stocare si prelucrare a
informatiei, contractele, marfurile si orice alte bunuri mobile apartinand
averii debitorului."
75. Literele a) si c) ale alineatului (2) al articolului 81 vor avea
urmatorul cuprins:
"a) obiectele care vor trebui valorificate de urgenta, spre a se evita
deteriorarea lor materiala sau pierderea din valoare;
...........................................................................
c) cambiile si alte titluri de valoare scadente sau care urmeaza a fi
scadente in scurt timp, precum si actiunile ori alte titluri de participatie
ale debitorului, care vor fi luate de lichidator pentru a fi incasate sau
pentru a efectua activitatile de conservare cerute;"
76. La articolul 81, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu
urmatorul cuprins:
"(3) In timpul actiunii de sigilare, lichidatorul va lua masurile
necesare pentru conservarea bunurilor."
77. La articolul 82, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu
urmatorul cuprins:
"(2) Lichidatorul, pe masura desfasurarii inventarierii, ia in posesie
bunurile, devenind depozitarul lor judiciar."
78. Articolele 84 si 85 se abroga.
79. Paragraful & 2 "Stabilirea masei pasive" al sectiunii a
6-a "Falimentul" din capitolul III "Procedura" se abroga.
80. Alineatul (2) al articolului 100 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Cu exceptia cazurilor prevazute expres de lege, lichidarea va
incepe de indata dupa afisarea tabelului definitiv consolidat al creantelor,
mentionat la art. 77^1 alin. (2) lit. d). Bunurile vor putea fi vandute in bloc
- ca un ansamblu in stare de functionare - sau individual. Daca bunurile nu se
pot vinde prin negociere directa, acestea vor fi vandute la licitatie, in
conditiile prevazute de Codul de procedura civila."
81. La articolul 100, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu
urmatorul cuprins:
"(4) In functie de circumstantele cauzei si pe cat posibil, evaluarea
bunurilor se va intreprinde atat individual, cat si in bloc, ca un ansamblu in
stare de functionare."
82. Articolul 101 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 101
(1) In caz de necesitate sau utilitate invederata a vanzarii in bloc,
lichidatorul va prezenta judecatorului-sindic un raport in care vor fi
indicate, descrise si evaluate bunurile ce urmeaza a fi vandute impreuna,
precizandu-se si sarcinile de care, eventual, sunt grevate, insotit de
propuneri vizand modalitatile de vanzare. O copie de pe raport va fi depusa la
grefa tribunalului, unde va putea fi studiata de orice parte interesata.
(2) Judecatorul-sindic va convoca adunarea creditorilor in termen de
maximum 30 de zile de la data primirii sesizarii lichidatorului, instiintandu-i
pe creditori despre posibilitatea studierii raportului.
(3) Daca adunarea creditorilor aproba raportul, prin votul titularilor
tuturor creantelor garantate cu bunuri incluse in ansamblu si al titularilor
unei majoritati simple, prin valoare, a creantelor chirografare prezente,
judecatorul-sindic va da, printr-o incheiere, dispozitie lichidatorului sa
efectueze actele si operatiunile de lichidare, in conditiile propuse prin
raport.
(4) Prevederile alin. (1) - (3) se aplica, in mod corespunzator, si pentru
autorizarea vanzarii in bloc a creantelor detinute de debitor impotriva unor terte
persoane."
83. Alineatele (2) - (4) ale articolului 102 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Propunerea lichidatorului va trebui sa identifice imobilul prin
situatia de pe teren si prin datele din registrele de publicitate imobiliara si
sa arate sarcinile de care este grevat.
(3) Judecatorul-sindic va convoca o sedinta in termen de maximum 30 de zile
de la data primirii cererii, notificand propunerea debitorului si creditorilor
cu garantii reale asupra bunului si instiintandu-i despre posibilitatea de a
depune contestatii motivate cu cel putin 5 zile inainte de data convocarii.
(4) In cadrul sedintei prevazute la alin. (3), judecatorul-sindic va
solutiona toate contestatiile si va decide, prin incheiere, asupra propunerii
formulate de lichidator; incheierea va fi notificata celor mentionati la alin.
(3), daca nu au dat urmare citarii, afisata la imobilul care urmeaza a fi
vandut si publicata in doua ziare locale de larga difuzare."
84. Partea introductiva a alineatului (1) al articolului 106 va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 106
(1) Fondurile obtinute din vanzarea bunurilor din averea debitorului,
grevate, in favoarea creditorului, de ipoteci, gajuri sau alte garantii reale
mobiliare, ori drepturi de retentie, de orice fel, vor fi distribuite in
urmatoarea ordine:"
85. Punctul 2 al alineatului (1) al articolului 106 va avea urmatorul
cuprins:
"2. creantele creditorilor garantati, cuprinzand tot capitalul,
dobanzile, majorarile si penalitatile de orice fel, precum si cheltuielile."
86. Partea introductiva a articolului 108 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 108
Creantele vor fi platite, in cazul falimentului, in urmatoarea
ordine:"
87. Punctele 1 - 5 ale articolului 108 vor avea urmatorul cuprins:
"1. taxele, timbrele si orice alte cheltuieli aferente procedurii
instituite prin prezenta lege, inclusiv cheltuielile necesare pentru
conservarea si administrarea bunurilor din averea debitorului, precum si plata
remuneratiilor persoanelor angajate in conditiile art. 9, art. 17 alin. (1),
art. 21, art. 22 si ale art. 62 alin. (3), sub rezerva celor prevazute la art.
69 alin. (3);
2. creantele reprezentand creditele, cu dobanzile si cheltuielile aferente,
acordate de societatile bancare dupa deschiderea procedurii, precum si
creantele rezultand din continuarea activitatii debitorului dupa deschiderea
procedurii;
3. creantele izvorate din raporturi de munca, pe cel mult 6 luni anterioare
deschiderii procedurii;
4. creantele bugetare;
5. in conditiile art. 106 alin. (3), creantele garantate cu ipoteci, gajuri
sau alte garantii reale mobiliare, ori drepturi de retentie, de orice
fel;"
88. La articolul 108, dupa punctul 9 se introduc punctele 10 si 11 cu
urmatorul cuprins:
"10. creantele subordonate, in urmatoarea ordine de preferinta:
a) creditele acordate persoanei juridice debitoare de catre un asociat sau
actionar detinand cel putin 10% din capitalul social;
b) creantele izvorand din acte cu titlu gratuit;
11. creantele asociatilor sau actionarilor persoanei juridice debitoare,
derivand din dreptul rezidual al calitatii lor, in conformitate cu prevederile
legale si statutare."
89. Articolul 109 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 109
(1) In cazul in care valoarea bunurilor din averea debitorului este mai
mica decat valoarea creantelor prevazute la art. 108 pct. 4, judecatorul-sindic
va putea autoriza creditorul bugetar, la solicitarea reprezentantilor acestuia,
sa isi exercite drepturile potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr.
11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In urma valorificarii bunurilor potrivit dispozitiilor Ordonantei
Guvernului nr. 11/1996, vor fi platite mai intai sumele de bani prevazute la
art. 108 pct. 1, aferente procedurii falimentului."
90. Articolul 110 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 110
Sumele de distribuit intre creditori in acelasi rang de prioritate vor fi
acordate proportional cu suma alocata pentru fiecare creanta, prin tabelul
mentionat la art. 77^1 alin. (2) lit. d)."
91. Articolul 111 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 111
(1) Titularilor de creante dintr-o categorie li se vor putea distribui sume
numai dupa deplina indestulare a titularilor de creante din categoria ierarhic
superioara, potrivit ordinii prevazute la art. 108.
(2) In cazul insuficientei sumelor necesare acoperirii valorii integrale a
creantelor cu acelasi rang de prioritate, titularii acestora vor primi o cota
falimentara, reprezentand suma proportionala cu procentul pe care creanta lor
il detine in categoria creantelor respective."
92. Articolul 112 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 112
In cazul in care bunurile care alcatuiesc averea unei societati in nume
colectiv sau in comandita nu sunt suficiente pentru plata creantelor,
inregistrate in tabelul definitiv consolidat al creantelor, impotriva
societatii, judecatorul-sindic va autoriza executarea silita, in conditiile
legii, impotriva asociatilor cu raspundere nelimitata, pronuntand o sentinta
definitiva si executorie, care va fi pusa in executare de lichidator, prin
executor judecatoresc."
93. Punctul 1 al articolului 113 va avea urmatorul cuprins:
"1. sume proportionale datorate creditorilor ale caror creante sunt
supuse unei conditii suspensive care nu s-a realizat inca;"
94. La articolul 113, dupa punctul 2 se introduce punctul 2^1 cu urmatorul
cuprins:
"2^1. sume proportionale, datorate creantelor admise provizoriu."
95. Articolul 114 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 114
Pentru creditorii cu creante inscrise in tabelul de creante, carora li s-au
alocat sume numai partial, sau cu creante sub conditie suspensiva si care au
luat parte la distribuire, sumele cuvenite vor fi pastrate la banca, intr-un
cont special de depozit, pana ce situatia lor va fi lamurita."
96. Alineatul (1) al articolului 115 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 115
(1) Dupa ce bunurile din averea debitorului au fost lichidate, lichidatorul
va supune judecatorului-sindic un raport final impreuna cu un bilant general;
copii de pe acestea vor fi comunicate tuturor creditorilor si debitorului si
vor fi afisate la usa tribunalului. Judecatorul-sindic va convoca adunarea
creditorilor la un termen de maximum 30 de zile de la afisarea raportului
final. Creditorii pot formula obiectii la raportul final cu cel putin 5 zile
inainte de data convocarii."
97. La articolul 115, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu
urmatorul cuprins:
"(1^1) La data sedintei, judecatorul-sindic va solutiona, prin
incheiere, toate obiectiunile la raportul final, il va aproba sau va dispune,
daca este cazul, modificarea corespunzatoare a acestuia."
98. Articolul 117 din cadrul paragrafului & 5 "Inchiderea
lichidarii" al sectiunii a 6-a "Falimentul" din capitolul III
"Procedura" trece la sectiunea a 7-a "Inchiderea
procedurii" din acelasi capitol.
99. Articolul 117 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 117
(1) O procedura de reorganizare prin continuarea activitatii sau lichidare
pe baza de plan va fi inchisa, printr-o sentinta, in urma indeplinirii tuturor
obligatiilor de plata asumate in planul confirmat. Daca o procedura incepe ca
reorganizare, dar apoi devine faliment, aceasta va fi inchisa in conformitate
cu alin. (2).
(2) O procedura de faliment va fi inchisa atunci cand judecatorul-sindic a
aprobat raportul final, cand toate fondurile sau bunurile din averea
debitorului au fost distribuite si cand fondurile nereclamate au fost depuse la
banca. In urma unei cereri a lichidatorului, judecatorul-sindic va pronunta o
sentinta, inchizand procedura si, dupa caz, dispunand radierea societatii
comerciale."
100. Titlul paragrafului & 5 "Inchiderea lichidarii" al
sectiunii a 6-a "Falimentul" din capitolul III "Procedura"
se elimina.
101. Articolul 118 se abroga.
102. Articolul 119 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 119
Judecatorul-sindic va pronunta o sentinta de inchidere a procedurii chiar
inainte ca bunurile din averea debitorului sa fi fost lichidate in intregime,
daca creantele au fost complet acoperite prin distribuirile facute."
103. Articolul 120 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 120
(1) Daca, la expirarea termenului pentru inregistrarea cererilor de admitere
a creantelor, judecatorul-sindic constata ca nu s-a depus nici o cerere, va
pronunta o sentinta de inchidere a procedurii si de revocare a hotararii de
deschidere a procedurii.
(2) In cazul prevazut la alin. (1), inchiderea procedurii nu produce efectele
prevazute la art. 123. Cu toate acestea, operatiunile de administrare, legal
facute asupra averii debitorului, isi vor produce efectele, iar drepturile
dobandite pana la revocare raman neatinse."
104. Articolul 121 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 121
(1) Sentinta de inchidere a procedurii va fi notificata de
judecatorul-sindic debitorului, tuturor creditorilor, asociatilor/actionarilor,
directiei teritoriale a finantelor publice si oficiului registrului comertului
unde debitorul este inmatriculat, pentru efectuarea mentiunii, si se va afisa
in extras la sediul tribunalului.
(2) In termen de 15 zile de la afisarea extrasului, cei interesati vor
putea formula obiectiuni, pe care judecatorul-sindic le va solutiona deodata,
printr-o sentinta, intr-o sedinta tinuta in termen de cel mult 30 de zile de la
afisarea extrasului."
105. Articolul 123 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 123
(1) Prin inchiderea procedurii de faliment, debitorul persoana fizica va fi
descarcat de obligatiile pe care le avea inainte de intrarea in faliment, insa
sub rezerva de a nu fi gasit vinovat de bancruta frauduloasa sau de plati ori
transferuri frauduloase; in astfel de situatii el va fi descarcat de obligatii
numai in masura in care acestea au fost platite in cadrul procedurii, cu
exceptia cazului prevazut la art. 58^16 alin. (1) pct. 3.
(2) Nu beneficiaza de descarcarea de obligatii prevazuta la alin. (1)
debitorul persoana fizica care a beneficiat, intr-o procedura de reorganizare
sau de faliment anterioara, de o masura similara, intervenita cu cel mult 5 ani
anterior deschiderii procedurii subsecvente.
(3) Pe data confirmarii unui plan de reorganizare, debitorul este descarcat
de diferenta dintre valoarea obligatiilor pe care le avea inainte de
confirmarea planului si cea prevazuta in plan, cu exceptia cazului in care sunt
indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) planul de reorganizare al debitorului persoana fizica prevede lichidarea
totala sau substantiala a bunurilor din averea debitorului;
b) planul prevede ca debitorul nu va mai continua activitatea comerciala
dupa executarea planului; si
c) la momentul confirmarii planului, debitorul nu ar beneficia de masura
descarcarii de obligatii in cazul in care s-ar afla intr-o procedura de
faliment.
(4) Descarcarea de obligatii a debitorului nu atrage descarcarea de
obligatii a fidejusorului sau codebitorului principal."
106. Partea introductiva a alineatului (1) al articolului 124 va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 124
(1) Judecatorul-sindic poate dispune ca o parte a pasivului societatii pe
actiuni, al societatii cu raspundere limitata sau, dupa caz, al organizatiei
cooperatiste ori al asociatiei cooperatiste teritoriale, ajunsa in stare de
insolventa, sa fie suportata de catre membrii organelor de conducere -
administratori, directori, cenzori - care au contribuit la ajungerea
debitorului in aceasta situatie, prin una dintre urmatoarele fapte:"
107. Articolul 125 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 125
Sumele depuse potrivit art. 124 alin. (1) vor intra in averea debitorului
si vor fi destinate, in caz de reorganizare, completarii fondurilor necesare
continuarii activitatii debitorului, iar in caz de faliment, acoperirii
pasivului."
108. Articolul 126 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 126
In vederea luarii masurilor prevazute la art. 124 judecatorul-sindic poate
fi sesizat de catre administrator/lichidator, de catre oricare dintre creditori
sau asociati/actionari, de camera de comert si industrie teritoriala sau, dupa
caz, asociatia cooperatista teritoriala, respectiv nationala, sau se poate
sesiza din oficiu, pe baza datelor din dosarul cauzei, si va dispune masuri
asiguratorii."
109. Articolul 127 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 127
Executarea silita impotriva persoanelor prevazute la art. 124 alin. (1) se
efectueaza potrivit Codului de procedura civila, cu exceptia cazurilor in care
legea speciala dispune altfel."
110. Dupa articolul 128 se introduce articolul 128^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 128^1
Cuantumul amenzilor stabilite la art. 32 alin. (2) si art. 40^2 alin. (2)
si (4) se va modifica periodic prin hotarare a Guvernului, in functie de
indicele inflatiei."
111. Articolul 130 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 130
Procedura aplicabila regiilor autonome aflate in stare de insolventa se va
stabili prin lege speciala."
Art. 2
Prezenta ordonanta intra in vigoare dupa 180 de zile de la data publicarii
ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia prevederilor art.
III, care intra in vigoare la data publicarii.
Art. 3
(1) Exercitiul actiunilor sau, dupa caz, efectuarea procedurilor prevazute
de Legea nr. 64/1995 se suspenda, la cererea institutiei publice implicate,
fata de societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei
publice locale detine cel putin 50% + 1 din capitalul social, ce inregistreaza
obligatii bugetare de peste 50% din totalul datoriilor inscrise in evidenta
contabila, aflate in proces de privatizare, cuprinse in programe speciale care
sa conduca la cresterea atractivitatii acestora pentru privatizare ori pentru
care s-au inregistrat scrisori de intentie pentru achizitionarea pachetului de
actiuni.
(2) Suspendarea va fi pronuntata de instanta competenta pentru o perioada
de un an, care va putea fi prelungita, in cazuri temeinic justificate, cu
maximum un an.
(3) In termen de 15 zile de la pronuntarea hotararii de suspendare,
administratorul sau, dupa caz, lichidatorul va fi obligat sa prezinte institutiei
publice implicate un raport cu privire la ansamblul operatiunilor efectuate in
cursul procedurii de lichidare judiciara.
(4) In urma privatizarii societatii prin vanzarea pachetului majoritar de
actiuni, judecatorul-sindic va pronunta, la cererea institutiei publice
implicate, o incheiere prin care va dispune inchiderea procedurii in temeiul
prevederilor contractului de vanzare a actiunilor.
Art. 4
(1) Procedurile deschise pana la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante vor continua sa fie administrate si lichidate conform prevederilor
legale in vigoare anterioare modificarilor si completarilor aduse Legii nr.
64/1995 prin prezenta ordonanta.
(2) Fac exceptie de la aplicarea prevederilor alin. (1) procedurile pentru
care opereaza suspendarea solicitata de institutia publica implicata, in
conformitate cu prevederile art. III.
Art. 5
Legea nr. 64/1995 va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, dupa aprobarea de catre Parlament a prezentei ordonante, dandu-se
articolelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul justitiei,
Doru Crin Trifoi,
secretar de stat
p. Ministrul Autoritatii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Iacob Zelenco,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu