E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 47 din 19 august 1999

pentru ratificarea Acordului de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare din fondurile Facilitatii globale de mediu (FGM) pentru finantarea Proiectului "Managementul conservarii biodiversitatii", in valoare de 5,5 milioane dolari S.U.A. echivalent, semnat la Washington la 17 iunie 1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 407 din 26 august 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. C. pct. 22 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.I.R.D.) din fondurile Facilitatii globale de mediu (FGM) pentru finantarea Proiectului "Managementul conservarii biodiversitatii", in valoare de 5,5 milioane dolari S.U.A. echivalent, semnat la Washington la 17 iunie 1999, denumit in continuare acordul.
    Art. 2
    Aplicarea acordului va fi realizata de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, desemnat ca agentie de implementare, pe o perioada de 5 ani.
    Ministerul Finantelor va incheia cu Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului un acord subsidiar prin care va transfera acestuia obligatiile si raspunderile care decurg din aplicarea acordului prevazut la art. 1.
    Art. 3
    Contributia partii romane la finantarea Proiectului precizat la art. 1 se asigura in limita echivalentului in lei al sumei de 2,4 milioane dolari S.U.A. prin includerea sumelor necesare in bugetul anual al Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, pe perioada derularii acordului.
    Art. 4
    Echivalentul in dolari S.U.A., reprezentand contributia partii romane la finantarea Proiectului, este cel valabil la data incheierii acordului si poate fi modificat pe parcursul derularii acestuia, cu diferentele rezultate din actualizarea valorii totale a Proiectului, in functie de evolutia indicelui preturilor de consum total, comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica, pe propria raspundere a Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    Art. 5
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor, de comun acord cu B.I.R.D., sa introduca, pe parcursul derularii asistentei financiare nerambursabile, in conditiile concrete de derulare a acordului, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura asistentei financiare nerambursabile pe categorii si componente, modificari de termene, precum si orice modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de B.I.R.D. sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul finantelor,
                       Iosefina Morosan,
                       secretar de stat

                       Ministrul apelor, padurilor
                       si protectiei mediului,
                       Romica Tomescu

                       p. Ministrul afacerilor externe,
                       Mihai Rasvan Ungureanu,
                       secretar de stat

    Asistenta financiara nerambursabila FGM numarul TF 022499 RO

                     FACILITATEA GLOBALA DE MEDIU

           ACORD DE ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA*)
       (Proiectul "Managementul conservarii biodiversitatii")
intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand ca Agentie de implementare pentru Facilitatea globala de mediu

    *) Traducere

                          Datat 17 iunie 1999

    Acord, datat 17 iunie 1999, intre Romania (Primitorul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca), actionand ca Agentie de implementare a Facilitatii globale de mediu (FGM), cu privire la fondurile nerambursabile furnizate in cadrul Asistentei financiare FGM de catre anumiti membri ai Bancii in calitatea lor de participanti la FGM
    Avand in vedere ca:
    (A) Banca, in conformitate cu Rezolutia nr. 91 - 5 din 14 martie 1991 a directorilor executivi ai Bancii, a infiintat FGM pentru a sprijini protejarea mediului inconjurator si a promova prin aceasta o dezvoltare economica sustinuta si sanatoasa din punct de vedere al mediului;
    (B) ca urmare a restructurarii FGM, in baza adoptarii Rezolutiei nr. 94 - 2 din 24 mai 1994 de catre directorii executivi ai Bancii, s-a continuat cu astfel de aranjamente si, printre altele, s-a infiintat Fondul FGM, iar Banca a fost numita in calitate de depozitar al Fondului FGM (Rezolutia nr. 94 - 2);
    (C) cea de-a doua realimentare a Fondului FGM a fost aprobata pe baza celor stabilite prin Rezolutia nr. 98 - 2 din 14 iulie 1998 a directorilor executivi ai Bancii (Rezolutia nr. 98 - 2);
    (D) Primitorul, fiind satisfacut de fezabilitatea si de prioritatea Proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord (Proiectul), a cerut asistenta din resursele Fondului FGM pentru finantarea Proiectului, iar cererea mentionata fiind aprobata in conformitate cu prevederile Instructiunilor de infiintare a Facilitatii globale de mediu restructurate, aprobate prin Rezolutia nr. 94 - 2, Proiectul urmand sa fie finantat din contributiile la Fondul FGM in conformitate cu Rezolutia nr. 98 - 2, care poate include fonduri transferate din prima alimentare a Fondului FGM in conformitate cu Rezolutia nr. 94 - 2; si
    avand in vedere ca Banca a fost de acord ca, pe baza, intre altele, a celor de mai sus, sa acorde Primitorului o asistenta financiara nerambursabila FGM in termenii si in conditiile stabilite prin acest acord,
    partile convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale; definitii

    Sectiunea 1.01
    a) Urmatoarele prevederi ale "Conditiilor generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie ale Bancii", datate 1 ianuarie 1985 (asa dupa cum au fost amendate in data de 2 decembrie 1997), cu modificarile stabilite in paragraful b) al acestei sectiuni (Conditii generale), constituie parte integranta din acest acord:
    (i) art. I;
    (ii) sectiunile 2.01 (1), (2), (3), (4), (6), (7), (8), (9), (18) si (20), 2.02 si 2.03;
    (iii) sectiunea 3.01;
    (iv) sectiunea 4.01 si prima propozitie a sectiunii 4.09;
    (v) art. V;
    (vi) sectiunile 6.01, 6.02 (a), (c), (d), (e), (f), (g), (i), (k), (l), (m), (n), (o) si (p), 6.03, 6.04 si 6.06;
    (vii) sectiunea 8.01 (b);
    (viii) sectiunile 9.01 (a) si (c), 9.04, 9.05, 9.06, 9.07, 9.08 si 9.09;
    (ix) sectiunile 10.01, 10.03 si 10.04;
    (x) art. XI; si
    (xi) art. XII.
    b) Conditiile generale vor fi modificate dupa cum urmeaza:
    (i) un nou paragraf va fi adaugat la sfarsitul sectiunii 2.01 si se va citi dupa cum urmeaza: "termenul drepturi speciale de tragere si simbolul DST inseamna drepturi speciale de tragere, astfel dupa cum au fost evaluate de catre Fondul Monetar International in conformitate cu statutul sau";
    (ii) termenul Banca, oriunde este utilizat in Conditiile generale in alta parte decat in sectiunile 2.01 (8) si 6.02 (f) din acestea, si ultima utilizare a acestui termen in sectiunea 5.01 din acestea inseamna Banca, actionand ca Agentie de implementare a FGM, cu exceptia sectiunii 6.02, unde termenul Banca va include, de asemenea, Banca actionand in propria sa calitate;
    (iii) termenul Imprumutat, ori de cate ori este folosit in Conditiile generale, inseamna Primitorul;
    (iv) termenul Acord de imprumut, ori de cate ori este folosit in Conditiile generale, inseamna acest acord;
    (v) termenul Imprumut si imprumut, ori de cate ori este folosit in Conditiile generale, inseamna Asistenta financiara nerambursabila FGM (sau donatie);
    (vi) termenul contul imprumutului, ori de cate ori este folosit in Conditiile generale, inseamna contul Asistentei financiare nerambursabile FGM (sau contul donatiei), un cont deschis de catre Banca in evidentele sale in numele Primitorului, in care este creditata Asistenta financiara nerambursabila FGM; si
    (vii) un nou subparagraf (q) este adaugat la sectiunea 6.02 din Conditiile generale, dupa cum urmeaza: "daca intervine o situatie extraordinara, in care orice alta tragere ulterioara in cadrul Asistentei financiare nerambursabile FGM va depasi resursele disponibile pentru trageri din FGM".

    Sectiunea 1.02
    Oriunde sunt utilizati in acest acord, cu exceptia cazului in care contextul nu cere altfel, diversii termeni definiti in Conditiile generale si in Preambulul la acest acord au respectivele intelesuri stabilite in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele intelesuri:
    a) DCNB inseamna Directia pentru conservarea naturii si biodiversitatii din cadrul M.A.P.P.M.;
    b) categorii eligibile inseamna categoriile (1), (2), (3), (4) si (5), stabilite in tabelul din partea A.1 a anexei nr. 1 la acest acord;
    c) cheltuieli eligibile inseamna cheltuieli pentru bunurile si serviciile la care se face referire in sectiunea 2.02 din acest acord;
    d) M.F. inseamna Ministerul Finantelor din tara Primitorului sau orice succesor al acestuia;
    e) M.A.P.P.M. inseamna Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului din tara Primitorului sau orice succesor al acestuia;
    f) R.N.P. inseamna Regia Nationala a Padurilor din tara Primitorului sau orice succesor al acesteia;
    g) Ordonanta R.N.P. inseamna Ordonanta Guvernului nr. 982, datata 29 decembrie 1998, care confera R.N.P. responsabilitatea pentru conducerea si administrarea ariilor protejate, incluzand parcurile nationale;
    h) ECP inseamna Echipa de coordonare a Proiectului, infiintata in cadrul M.A.P.P.M.;
    i) AAP inseamna autoritatile de administrare a parcurilor din cadrul R.N.P.;
    j) CSP inseamna Comitetul de supraveghere a Proiectului, la care se face referire in paragraful 1 al anexei nr. 4 la acest acord;
    k) Raportul de management al Proiectului inseamna fiecare raport elaborat in conformitate cu sectiunea 4.02 a acestui acord;
    l) SAP inseamna Serviciul pentru ariile protejate din cadrul R.N.P.;
    m) contul special inseamna contul la care se face referire in partea B a anexei nr. 1 la acest acord; si
    n) asistenta financiara nerambursabila subsidiara inseamna asistenta financiara nerambursabila la care se face referire in partea B(ii) si (v) a anexei nr. 2 la acest acord.

    Art. 2
    Asistenta financiara nerambursabila FGM

    Sectiunea 2.01
    Banca este de acord sa disponibilizeze Primitorului, in termenii si conditiile stabilite sau la care se face referire in acest acord, din Asistenta financiara nerambursabila FGM o suma in diverse valute, echivaland cu patru milioane o suta de mii drepturi speciale de tragere (4.100.000 DST).

    Sectiunea 2.02
    Suma Asistentei financiare nerambursabile FGM poate fi trasa din contul Asistentei financiare nerambursabile FGM in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord pentru cheltuielile efectuate (sau, daca Banca va conveni astfel, care urmeaza sa fie efectuate) cu privire la costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru realizarea Proiectului si care vor fi finantate din sumele Asistentei financiare nerambursabile FGM.

    Sectiunea 2.03
    Data finala de tragere va fi 31 decembrie 2004 sau orice data ulterioara stabilita de catre Banca. Banca va instiinta cu promptitudine Primitorul in legatura cu aceasta data ulterioara.

    Art. 3
    Executia Proiectului

    Sectiunea 3.01
    a) Primitorul declara angajamentul sau fata de obiectivele Proiectului, asa cum sunt stabilite in anexa nr. 2 la acest acord, si, in acest scop, va realiza Proiectul, prin M.A.P.P.M. si R.N.P., cu diligenta si eficienta cuvenite si in conformitate cu practicile de natura administrativa, financiara si tehnica corespunzatoare, acordand atentia cuvenita factorilor sociali, ecologici si de mediu, si va furniza cu promptitudine, ori de cate ori este necesar, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare pentru Proiect.
    b) Fara a se limita la prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Primitorul si Banca vor conveni altfel, Primitorul va realiza Proiectul in conformitate cu Programul de realizare stabilit in anexa nr. 4 la acest acord.

    Sectiunea 3.02
    Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, achizitionarea de bunuri, lucrari si servicii de consultanta, cerute in cadrul Proiectului si care urmeaza a fi finantate din Asistenta financiara nerambursabila FGM, va fi supusa prevederilor anexei nr. 3 la acest acord.

    Sectiunea 3.03
    Pentru scopurile sectiunii 9.08 din Conditiile generale si fara a se limita la prevederile acesteia, Primitorul:
    a) va pregati, pe baza unor modele acceptabile Bancii, si va furniza Bancii nu mai tarziu de 6 luni de la ultima data de tragere sau o alta data ulterioara, asupra careia Primitorul si Banca vor cadea de acord in acest scop, un plan pentru viitoarele operatiuni ale Proiectului; si
    b) va acorda Bancii o ocazie rezonabila de a schimba puncte de vedere cu Primitorul asupra planului mai sus mentionat.

    Art. 4
    Clauze financiare

    Sectiunea 4.01
    a) Primitorul va mentine un sistem de management financiar, incluzand registre si conturi, si va pregati declaratii financiare intr-o forma acceptabila Bancii, astfel incat acestea sa reflecte in mod adecvat operatiunile, resursele si cheltuielile referitoare la Proiect.
    b) Primitorul:
    (i) va tine inregistrarile, conturile si declaratiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni si inregistrarile si conturile pentru contul special pentru fiecare an fiscal auditat, in concordanta cu standardele de auditare acceptabile Bancii, riguros aplicate de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
    (ii) va furniza Bancii, de indata ce vor fi disponibile, dar in nici un caz mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui an, (A) copii autentificate de pe declaratiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni pentru fiecare an astfel auditat si (B) un punct de vedere cu privire la aceste declaratii, inregistrari si conturi si raportul de audit, efectuat de respectivii auditori, atat de amplu si detaliat pe cat Banca va solicita in mod rezonabil: si
    (iii) va furniza Bancii orice alte informatii privind aceste inregistrari si conturi si auditul acestora, precum si informatii privind auditorii respectivi, dupa cum va solicita Banca in mod rezonabil, din cand in cand.
    c) Pentru toate cheltuielile pentru care tragerile din contul donatiei au fost facute pe baza Raportului privind managementul Proiectului sau a declaratiilor de cheltuieli, Primitorul:
    (i) va mentine sau va lua masuri pentru mentinerea, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, inregistrari si conturi separate care sa reflecte aceste cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin inca un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care a fost facuta ultima tragere din contul donatiei, toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante sau alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii examinarea unor astfel de inregistrari; si
    (iv) va asigura ca aceste evidente si conturi sa fie incluse in auditul anual mentionat in paragraful b) al acestei sectiuni si ca raportul asupra acestui audit sa contina un punct de vedere separat al auditorilor mentionati despre masura in care Raportul de management al Proiectului sau declaratiile de cheltuieli inaintate pe parcursul unui astfel de an fiscal, impreuna cu procedurile si controlul intern implicat in pregatirea lor pot fi considerate demne de incredere in a justifica tragerile respective.

    Sectiunea 4.02
    a) Fara a se limita la prevederile sectiunii 4.01 din acest acord, Primitorul va intocmi un plan de actiune pe timp limitat, acceptabil Bancii, privind consolidarea sistemului de management financiar la care se face referire in paragraful a) al sectiunii 4.01 mentionate, pentru a da posibilitatea Primitorului ca, nu mai tarziu de 30 iunie 2000 sau la o alta data ulterioara agreata de Banca, sa pregateasca proiecte trimestriale de management al Proiectului, acceptabile Bancii, care:
    (i) (A) vor stabili sursele reale si necesarul de fonduri pentru Proiect, atat cumulat, cat si pentru perioada acoperita de raportul mentionat, si sursele proiectate si necesarul de fonduri pentru Proiect pentru o perioada de 6 luni urmatoare perioadei acoperite de raportul mentionat si (B) vor reflecta separat cheltuielile finantate din sumele donatiei in decursul perioadei acoperite de raportul mentionat si cheltuielile propuse a fi finantate din sumele donatiei in perioada de 6 luni urmatoare perioadei acoperite de raportul mentionat;
    (ii) (A) vor descrie progresul fizic inregistrat pe parcursul realizarii Proiectului, atat cumulat, cat si pentru perioada acoperita de raportul mentionat si (B) vor explica variatiile dintre obiectivele actuale si cele previzionate anterior; si
    (iii) vor stabili statutul achizitiilor in cadrul Proiectului si al cheltuielilor in cadrul contractelor finantate din sumele donatiei la finele perioadei acoperite de raportul mentionat.
    b) Pana la finalizarea planului de actiune la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni, Primitorul va pregati, in conformitate cu repere acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 45 de zile dupa sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic, un raport de management al Proiectului pentru o astfel de perioada.

    Art. 5
    Reglementari ale Bancii

    Sectiunea 5.01
    In conformitate cu sectiunea 6.02 (p) din Conditiile generale, este specificat urmatorul eveniment suplimentar: Ordonanta R.N.P. va fi fost amendata, suspendata, abrogata, anulata sau respinsa, astfel incat sa afecteze din punct de vedere material si ireversibil abilitarea Primitorului de a realiza sau indeplini obiectivele Proiectului.

    Art. 6
    Efectivitatea; incetarea

    Sectiunea 6.01
    Urmatoarele elemente sunt specificate ca fiind conditii in plus de intrare in efectivitate a Asistentei financiare nerambursabile FGM in cadrul prevederilor sectiunii 12.01 (c) din Conditiile generale:
    a) un director de proiect, un specialist in achizitii, un director financiar si un secretar pentru ECP vor fi fost numiti in conformitate cu termenii de referinta acceptabili Bancii; si
    b) un sistem de management financiar, acceptabil Bancii, va fi fost creat.

    Sectiunea 6.02
    Data situata la nouazeci (90) de zile de la data acestui acord este specificata pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.

    Sectiunea 6.03
    Acest acord va continua sa fie efectiv pana cand Asistenta financiara nerambursabila FGM va fi in intregime utilizata, iar partile la acest acord isi vor fi indeplinit obligatiile specificate.

    Art. 7
    Reprezentantii Primitorului; adrese

    Sectiunea 7.01
    Ministrul finantelor din tara Primitorului este desemnat ca reprezentant al Primitorului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.

    Sectiunea 7.02
    Se mentioneaza urmatoarele adrese pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Primitor:
    Ministerul Finantelor
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti, sectorul 5
    Romania
    Telex: 11239

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru
    Reconstructie si Dezvoltare
    Strada H 1818, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii
    Adresa telegrafica:
    INTBAFRAD
    Washington D.C.
    Telex: 248423 (MCI)
           64145 (MCI)

    Pentru certificarea celor de mai sus, partile prezente, actionand prin reprezentantii lor pe deplin autorizati, au convenit ca acest acord sa fie semnat in numele lor in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si anul inscrise la inceput.

                       Pentru Romania,
                       Decebal Traian Remes,
                       ministrul finantelor,
                       reprezentant autorizat

                       Pentru Banca Internationala
                       pentru Reconstructie si Dezvoltare
                       (in calitatea sa de Agentie de
                       implementare a Facilitatii
                       globale de mediu),
                       Andrew Vorkink,
                       director de tara

                       Departamentul pentru
                       Bulgaria si Romania
                       Europa si Asia Centrala

    ANEXA  1

                          TRAGERILE SUMELOR
            din Asistenta financiara nerambursabila FGM

    A. General
    1. Tabelul de mai jos prezinta categoriile de articole care urmeaza a fi finantate din sumele Asistentei financiare nerambursabile FGM, alocarea sumelor din Asistenta financiara nerambursabila FGM pe fiecare categorie, precum si procentul din cheltuieli pentru articolele ce urmeaza a fi finantate in cadrul fiecarei categorii:
_____________________________________________________________________________
    Categoria                Suma alocata din
                             Asistenta financiara             %
                             nerambursabila FGM       din cheltuieli care
                             (exprimata in            urmeaza a fi finantate
                             echivalent DST)
_____________________________________________________________________________
(1) Lucrari                   1.080.000           70%
(2) Bunuri                      770.000           100% din cheltuielile
                                                  externe, 100% din
                                                  cheltuielile interne (cost
                                                  ex-factory) si 80% din
                                                  cheltuielile interne pentru
                                                  alte articole achizitionate
                                                  pe plan local
(3) Servicii de                 960.000           60%
    consultanta, seminarii
    si instruire
(4) Subgranturi                 370.000           100% din sumele trase
(5) Costuri de operare          500.000           70%
(6) Nealocate                   420.000
_____________________________________________________________________________
    TOTAL:                    4.100.000
_____________________________________________________________________________

    2. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuielile efectuate in valuta oricarei tari, alta decat cea a Primitorului, pentru bunurile si serviciile furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Primitorului;
    b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in valuta Primitorului pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul Primitorului; si
    c) termenul costuri de operare inseamna cheltuieli cu plata consultantilor, cheltuieli privind deplasarile si diurnele directorului de Proiect, a specialistului in achizitii, a directorului financiar si a secretarului ECP, precum si costurile privind comunicatiile, combustibilul, intretinerea autoturismelor si consumabilele pentru birou ale ECP.
    3. In pofida prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nu se vor efectua trageri pentru: a) platile aferente cheltuielilor efectuate inaintea datei acestui acord, cu exceptia acelor trageri, in suma care sa nu depaseasca echivalentul a 1.000 DST pentru categoria (1), 16.000 DST pentru categoria (2) si 11.000 DST pentru categoria (3), in contul platilor facute pentru cheltuieli efectuate inainte de acea data, dar dupa data de 15 martie 1999; si b) platile aferente cheltuielilor din cadrul categoriei (4), in afara de cazul in care Primitorul a adoptat proceduri, criterii de eligibilitate, precum si termeni si conditii referitoare la subgranturi, acceptabile Bancii.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul Asistentei financiare nerambursabile FGM sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru cheltuielile referitoare la: (i) bunuri in cadrul contractelor cu o valoare inferioara echivalentului a 200.000 dolari S.U.A. fiecare, cu exceptia primului contract ce urmeaza a fi adjudecat in conformitate cu prevederile partii C.2 si, respectiv, C.3 a sectiunii I din anexa nr. 3 la acest acord; (ii) lucrari in cadrul contractelor cu o valoare inferioara echivalentului a 100.000 dolari S.U.A. fiecare, cu exceptia contractelor ce urmeaza a fi adjudecate in conformitate cu prevederile partilor B si C.1 ale sectiunii I din anexa nr. 3 la acest acord si a primului contract ce urmeaza a fi adjudecat in conformitate cu prevederile partii C.4 a sectiunii I din anexa nr. 3 la acest acord; (iii) serviciile firmelor de consultanta in cadrul contractelor cu o valoare inferioara echivalentului a 100.000 dolari S.U.A. fiecare; (iv) costuri de operare; (v) instruire, seminarii si servicii ale consultantilor individuali in cadrul contractelor cu o valoare inferioara echivalentului a 20.000 dolari S.U.A. fiecare; si (vi) subgranturi in cadrul contractelor cu o valoare inferioara echivalentului a 10.000 dolari S.U.A. fiecare, in termenii si conditiile pe care Banca le va notifica Primitorului.
    5. Daca Banca va constata in orice moment ca orice plata efectuata din contul Asistentei financiare nerambursabile FGM a fost utilizata pentru o cheltuiala neconforma cu prevederile acestui acord, Primitorul, pe baza notificarii din partea Bancii, va rambursa prompt acesteia, pentru depunere in contul Asistentei financiare nerambursabile FGM, o suma egala cu suma astfel utilizata sau o parte a acesteia, dupa cum va fi specificat de catre Banca.
    B. Contul special
    1. Primitorul va deschide si mentine un cont special de depozit in dolari S.U.A., la o banca comerciala, in termeni si conditii agreate de catre Banca, incluzand o protectie corespunzatoare impotriva compensarii, confiscarii si sechestrarii.
    2. Dupa ce Banca va primi dovezi satisfacatoare care sa ateste faptul ca a fost deschis contul special, tragerile de sume din contul donatiei in scopul depozitarii lor in contul special se vor efectua dupa cum urmeaza:
    a) pana cand Banca va fi primit: (i) primul Raport de management al Proiectului, la care se face referire in sectiunea 4.02 b) din acest acord; si (ii) o cerere din partea Primitorului pentru trageri, pe baza Raportului de management al Proiectului, tragerile se vor efectua in conformitate cu prevederile anexei A la anexa nr. 1; si
    b) pana la primirea de catre Banca a Raportului de management al Proiectului, in conformitate cu prevederile sectiunii 4.02 b) din acest acord, insotit de o cerere din partea Primitorului pentru efectuarea de trageri pe baza raportului respectiv, toate celelalte trageri se vor efectua in conformitate cu prevederile anexei B la anexa nr. 1.
    3. Platile din contul special vor fi facute in exclusivitate pentru cheltuieli eligibile. Pentru fiecare plata facuta de catre Primitor din contul special, Primitorul, atunci cand Banca va solicita in mod rezonabil, va furniza Bancii acele documente, precum si alte dovezi care sa ateste ca plata respectiva a fost efectuata in exclusivitate pentru cheltuieli eligibile.
    4. In pofida prevederilor partii B.2 a acestei anexe, Bancii nu i se va putea solicita sa mai realimenteze contul special, daca:
    a) Banca constata in orice moment ca orice raport de management al Proiectului nu contine informatiile solicitate in conformitate cu prevederile sectiunii 4.02 din acest acord;
    b) Banca hotaraste in orice moment ca toate tragerile ulterioare trebuie sa fie efectuate de catre Primitor din contul donatiei; sau
    c) Primitorul nu a reusit sa furnizeze Bancii, in perioada de timp mentionata in sectiunea 4.01 b)(ii) din acest acord, oricare dintre rapoartele de audit ce trebuie puse la dispozitie Bancii ca urmare a prevederilor sectiunii mentionate, cu referire la auditul (A) inregistrarilor si conturilor pentru contul special sau al (B) inregistrarilor si conturilor ce reflecta cheltuielile cu privire la tragerile care au fost efectuate pe baza Raportului de management al Proiectului.
    5. Bancii nu i se va solicita sa mai faca nici un alt depozit in contul special in conformitate cu prevederile partii B.2 a acestei anexe, daca, in orice moment, Banca va instiinta Primitorul in legatura cu intentia sa de a suspenda in intregime sau partial dreptul Primitorului de a efectua trageri din contul donatiei, in conformitate cu prevederile sectiunii 6.02 din Conditiile generale. In urma unei astfel de instiintari Banca va hotari in mod unilateral daca in contul special vor mai putea fi facute depozite si ce proceduri vor trebui aplicate pentru a face asemenea depozite si va instiinta Primitorul in legatura cu decizia luata.
    6. a) Daca Banca decide in orice moment ca orice plata din contul special a fost facuta pentru o cheltuiala neeligibila sau nu a fost justificata prin dovezile furnizate Bancii, Primitorul va furniza cu promptitudine, pe baza notificarii din partea Bancii, dovezi suplimentare, dupa cum va solicita Banca, sau va depune in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu suma acelei plati. In cazul in care Banca nu va decide altfel, nici o alta realimentare a contului special nu va fi facuta de catre Banca pana cand Primitorul nu va furniza astfel de dovezi, nu va face un astfel de depozit sau nu va restitui suma respectiva, dupa caz.
    b) Daca Banca decide in orice moment ca orice suma netrasa din contul special nu va fi necesara pentru acoperirea platilor pentru cheltuieli eligibile pe parcursul a 6 luni care urmeaza unei asemenea decizii, Primitorul, pe baza instiintarii din partea Bancii, va restitui cu promptitudine Bancii o astfel de suma neutilizata.
    c) Primitorul, pe baza notificarii din partea Bancii, va restitui cu promptitudine Bancii toate sau orice parte din fondurile care sunt depozitate in contul special.
    d) Restituirea catre Banca, facuta in conformitate cu prevederile subparagrafelor a), b) sau c) ale acestui paragraf, va fi creditata in contul donatiei pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile acestui acord.

    ANEXA A
    la Anexa nr. 1

                              OPERATIUNI
privind contul special cand tragerile nu sunt facute pe baza Raportului de management al Proiectului

    1. Pentru scopurile acestei anexe, termenul alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 500.000 dolari S.U.A., trasa din contul donatiei si depozitata in contul special in conformitate cu prevederile paragrafului 2 din aceasta anexa, cu conditia ca, daca Banca nu decide altfel, alocatia autorizata va fi limitata la o suma echivalenta cu 250.000 dolari S.U.A. pana cand suma totala a tragerilor din contul donatiei plus suma totala a tuturor angajamentelor speciale asumate de Banca, in conformitate cu prevederile sectiunii 5.02 din Conditiile generale, va fi egala sau va depasi echivalentul a 750.000 DST.
    2. Tragerile alocatiei autorizate si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    a) pentru tragerile alocatiei autorizate Primitorul va furniza Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea in contul special a unei sume sau unor sume care in total nu depasesc alocatia autorizata. Pe baza fiecarei astfel de cereri Banca va trage din contul donatiei, in numele Primitorului, si va depozita in contul special suma solicitata de Primitor;
    b) pentru realimentarea contului special Primitorul va furniza Bancii cereri pentru depozitare in contul special la acele intervale pe care Banca le va specifica. Inainte de sau in momentul oricarei astfel de cereri, Primitorul va furniza Bancii documentele si alte dovezi cerute in conformitate cu prevederile partii B.3 a anexei nr. 1 la acest acord pentru plata sau platile pentru care se solicita realimentarea. Pe baza fiecarei astfel de cereri Banca va trage din contul donatiei, in numele Primitorului, si va depozita in contul special suma ceruta de Primitor si justificata prin documentele mentionate si prin alte dovezi care sa ateste ca platile din contul special s-au facut pentru cheltuieli eligibile. Fiecare astfel de suma depozitata in contul special va fi trasa de Banca din contul donatiei pentru una sau mai multe categorii eligibile.
    3. Bancii nu i se va mai solicita sa faca depozite in contul special o data ce totalul sumelor trase din donatie minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale ale Bancii, luate in conformitate cu prevederile sectiunii 5.02 din Conditiile generale, va fi egala cu echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate. Din acel moment, tragerile din contul donatiei ale sumelor ramase netrase din donatie se vor face in conformitate cu procedurile notificate de catre Banca Primitorului. Aceste trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si pana la nivelul la care Banca va fi convinsa ca toate sumele ramase in contul special la data notificarii vor fi folosite pentru plata cheltuielilor eligibile.

    ANEXA B
    la Anexa nr. 1

                               OPERATIUNI
privind contul special cand tragerile sunt facute pe baza Raportului de management al Proiectului

    1. In afara cazurilor in care Banca poate decide altfel, notificand in acest sens Primitorul, toate tragerile din contul donatiei vor fi depozitate de catre Banca in contul special in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord. Fiecare asemenea depozit in contul special va fi tras de catre Banca din contul donatiei pentru una sau mai multe categorii eligibile ale contului special.
    2. Fiecare aplicatie de tragere din contul donatiei in scopul depozitarii in contul special va fi sustinuta de un raport de management al Proiectului.
    3. La primirea fiecarei aplicatii de tragere a vreunei sume din donatie, Banca, in numele Primitorului, va trage din contul donatiei si va depozita in contul special o suma egala cu cea mai mica dintre a) suma ceruta si b) suma pe care Banca, pe baza Raportului de management al Proiectului ce a insotit respectiva aplicatie de tragere, a hotarat ca este necesar a fi depozitata in scopul finantarii cheltuielilor eligibile pentru o perioada de 6 luni urmatoare datei respectivului raport, cu conditia ca suma astfel depozitata, adaugata la suma indicata in respectivul Raport de management al Proiectului, care va ramane in contul special, sa nu depaseasca echivalentul a 1.000.000 dolari S.U.A.

    ANEXA 2

                          DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivul Proiectului este acela de a sprijini Primitorul in crearea unui management eficient intersectorial, participativ si rational al ecosistemelor naturale si peisajelor asociate in zone demonstrative selectate in Muntii Carpati si a unor mecanisme de sprijinire a reproducerii acestor activitati in alte zone de conservare prioritare.
    Proiectul cuprinde urmatoarele parti, sub rezerva acelor modificari asupra carora Primitorul si Banca pot cadea de acord periodic pentru realizarea obiectivelor:
    Partea A: Consolidarea cadrului national pentru conservarea biodiversitatii:
    (i) analizarea si revizuirea cadrului legal si a celorlalte reglementari privind managementul suprafetelor protejate;
    (ii) intarirea capacitatii DCNB de a planifica si coordona conservarea biodiversitatii la nivel national;
    (iii) intarirea capacitatii R.N.P. de a multiplica numarul zonelor protejate si managementul conservarii in zonele forestiere;
    (iv) dezvoltarea unei strategii de incorporare a considerentelor de biodiversitate in planificarea managementului forestier la nivel de ecosistem.
    Partea B: Dezvoltarea de modele pentru ariile protejate si managementul parcurilor forestiere:
    (i) infiintarea unor sisteme pentru planificarea participativa si managementul biodiversitatii in zone demonstrative selectate;
    (ii) crearea unor mecanisme participative in vederea reducerii utilizarii irationale a resurselor, incluzand acordarea de subgranturi beneficiarilor eligibili;
    (iii) dezvoltarea unei strategii pentru ecoturism;
    (iv) initierea unui program privind reintroducerea zimbrului european in zona Vanatori - Neamt;
    (v) prezentarea unor modele demonstrative privind practicile de management forestier care se adreseaza preocuparilor legate de biodiversitate, incluzand acordarea de subgranturi beneficiarilor eligibili.
    Partea C: Atragerea sprijinului public pentru conservarea biodiversitatii
    Pregatirea si realizarea unor strategii atat la nivel national, cat si la nivelul parcurilor, si a unor planuri de actiune directionate pentru dezvoltarea constientizarii atat a beneficiarilor directi, cat si a publicului in general, fata de importanta conservarii biodiversitatii
    Partea D: Consolidarea institutionala
    Furnizarea de servicii de consultanta, echipament si costuri de operare pentru intarirea capacitatii de realizare a Proiectului din partea ECP

                                  * * *

    Se asteapta ca Proiectul sa fie finalizat pana la data de 30 iunie 2004.

    ANEXA 3

                   ACHIZITII SI SERVICII DE CONSULTANTA

    Sectiunea 1
    Achizitionarea de bunuri si lucrari

    Partea A: Generalitati
    Bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din Liniile directoare pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor IDA, publicate de Banca in ianuarie 1995 si revizuite in ianuarie si august 1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Linii directoare), si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii I din aceasta anexa.
    Partea B: Licitatia internationala competitiva
    1. Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in partea C a acestei sectiuni, bunurile si lucrarile vor fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate in concordanta cu prevederile sectiunii II din Liniile directoare si ale paragrafului 5 din anexa nr. 1 la acestea.
    2. Urmatoarele prevederi vor fi aplicate bunurilor care urmeaza a fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al acestei parti.
    Preferinta pentru bunurile produse pe plan intern
    Prevederile paragrafelor 2.54 si 2.55 din Liniile directoare si ale anexei nr. 2 la acestea se vor aplica bunurilor produse pe teritoriul Primitorului.
    Partea C: Alte proceduri de achizitie
    1. Licitatia nationala competitiva
    Lucrarile cu un cost estimat inferior echivalentului a 500.000 dolari S.U.A. per contract, pana la o suma totala ce nu va depasi echivalentul a 1.480.000 dolari S.U.A., pot fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.3 si 3.4 din Liniile directoare.
    2. Cumparari internationale
    Bunurile cu un cost estimat inferior echivalentului a 200.000 dolari S.U.A. per contract, pana la o suma totala ce nu va depasi echivalentul a 350.000 dolari S.U.A., pot fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate pe baza procedurilor privind cumpararile internationale, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Liniile directoare.
    3. Cumparari nationale
    Bunurile cu un cost estimat inferior echivalentului a 50.000 dolari S.U.A. per contract, pana la o suma totala ce nu va depasi echivalentul a 352.000 dolari S.U.A., pot fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate pe baza procedurilor privind cumpararile nationale, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Liniile directoare.
    4. Achizitionarea lucrarilor de mica amploare
    Lucrarile cu un cost estimat inferior echivalentului a 100.000 dolari S.U.A. per contract, pana la o suma totala care nu va depasi echivalentul a 127.000 dolari S.U.A., pot fi achizitionate pe baza de contracte in suma globala, la preturi fixe, adjudecate pe baza de cotatii obtinute din partea a trei (3) contractanti interni calificati, ca raspuns al unei invitatii scrise. Invitatia va cuprinde o descriere detaliata a lucrarilor, inclusiv specificatiile de baza, data de finalizare solicitata, o forma de intelegere, de baza, acceptabila Bancii, precum si schite relevante, acolo unde este cazul. Lucrarea va fi adjudecata contractantului care ofera cotatia de pret cea mai scazuta pentru lucrarea ceruta si care are experienta si resursele necesare incheierii cu succes a contractului.
    Partea D: Analizarea de catre Banca a deciziilor de achizitionare
    1. Planificarea achizitionarii
    Inaintea emiterii oricarei invitatii de precalificare sau de licitatii pentru contracte, planul de achizitie propus pentru Proiect va fi furnizat Bancii pentru analizare si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Liniile directoare. Achizitionarea tuturor bunurilor si lucrarilor se va face in conformitate cu acest plan de achizitie, asa cum va fi fost aprobat de catre Banca, si cu prevederile paragrafului 1 amintit.
    2. Analiza preliminara
    a) In ceea ce priveste orice contract adjudecat in conformitate cu partile B si, respectiv, C.1 ale acestei sectiuni, se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 2 si 3 ale anexei nr. 1 la Liniile directoare.
    b) In ceea ce priveste primul contract ce se va adjudeca in conformitate cu partile C.2, C.3 si, respectiv, C.4 ale acestei sectiuni, se vor aplica urmatoarele proceduri:
    (i) inaintea selectarii oricarui furnizor sau contractor, Primitorul va furniza Bancii un raport asupra comparatiei si evaluarii cotatiilor primite, dupa caz;
    (ii) inaintea semnarii oricarui contract achizitionat in conformitate cu procedurile de cumparare, Primitorul va furniza Bancii un exemplar al specificatiilor si un proiect de contract; si
    (iii) se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 2(f), 2(g) si 3 ale anexei nr. 1 la Liniile directoare.
    3. Analiza ulterioara
    In ceea ce priveste orice contract care nu intra sub incidenta prevederilor paragrafului 2 al acestei parti, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 al anexei nr. 1 la Liniile directoare.

    Sectiunea II
    Angajarea consultantilor

    Partea A: Generalitati
    Serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile din Introducerea si sectiunea IV din ghidul "Selectia si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicat de Banca in ianuarie 1997 si revizuit in septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Ghidul de consultanta), si cu urmatoarele clauze ale sectiunii II din aceasta anexa.
    Partea B: Selectia bazata pe calitate si cost
    1. Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in partea C a acestei sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate in conformitate cu clauzele sectiunii II din Ghidul de consultanta, ale paragrafului 3 al anexei nr. 1 la acesta, ale anexei nr. 2 la acesta si cu clauzele paragrafelor 3.13 - 3.18, aplicabile selectiei consultantilor bazate pe calitate si cost.
    2. Urmatoarele prevederi se vor aplica serviciilor de consultanta ce urmeaza a fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului precedent. Lista scurta a consultantilor pentru servicii, cu un cost estimat inferior echivalentului a 200.000 dolari S.U.A. per contract, poate contine in intregime consultanti nationali, in conformitate cu prevederile paragrafului 2.7 din Ghidul de consultanta.
    Partea C: Alte proceduri de selectie a consultantilor
    1. Selectia pe baza celui mai scazut cost
    Serviciile de proiectare si supraveghere a construirii centrelor pentru vizitatori pot fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 din Ghidul de consultanta.
    2. Consultanti individuali
    Serviciile pentru sarcinile privind cerintele stabilite in paragraful 5.1 din Ghidul de consultanta vor fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate in favoarea consultantilor individuali, in conformitate cu clauzele paragrafelor 5.1 - 5.3 din Ghidul de consultanta.
    Partea D: Analizarea de catre Banca a selectiei consultantilor
    1. Planificarea selectiei
    Inaintea emiterii catre consultanti a oricarei cereri pentru propuneri, planul propus pentru selectia consultantilor in cadrul Proiectului va fi transmis Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa nr. 1 la Ghidul de consultanta. Selectia tuturor serviciilor de consultanta va fi realizata in conformitate cu planul de selectie, asa cum va fi fost aprobat de catre Banca, si cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
    2. Analiza preliminara
    a) In ceea ce priveste orice contract privind angajarea firmelor de consultanta, cu un cost estimat la echivalentul a 200.000 dolari S.U.A. sau mai mult, se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 1 si 2 [altele decat al treilea subparagraf al paragrafului 2(a)] si 5 ale anexei nr. 1 la Ghidul de consultanta.
    b) In ceea ce priveste orice contract privind angajarea firmelor de consultanta, cu un cost estimat la echivalentul a 100.000 dolari S.U.A. sau mai mult, dar mai putin decat echivalentul a 200.000 dolari S.U.A., se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 1 si 2 [altele decat al doilea subparagraf al paragrafului 2(a)] si 5 ale anexei nr. 1 la Ghidul de consultanta.
    c) In ceea ce priveste orice contract pentru angajarea consultantilor individuali, cu un cost estimat la echivalentul a 20.000 dolari S.U.A. sau mai mult, calificarile, experienta, termenii de referinta si conditiile angajarii consultantilor vor fi transmise Bancii pentru analiza preliminara si aprobare. Contractul va fi adjudecat numai dupa primirea aprobarii respective.
    3. Analiza ulterioara
    In ceea ce priveste orice contract care nu intra sub incidenta prevederilor paragrafului 1 al acestei parti, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 al anexei nr. 1 la Ghidul de consultanta.

    ANEXA 4

                           PROGRAMUL DE REALIZARE

    1. Pe intreg parcursul derularii Proiectului, Primitorul va mentine, intr-o maniera si in termenii de referinta agreati de Banca, un CSP alcatuit dintr-un secretar de stat din M.A.P.P.M., in calitate de presedinte, si experti din M.F., M.A.P.P.M., R.N.P. si din Comisia Monumentelor Naturale a Academiei Romane, asa dupa cum vor fi numiti de catre M.A.P.P.M., iar pentru expertii din M.F., de catre M.F. ECP va raspunde de analiza progresului inregistrat pe parcursul implementarii Proiectului si de rezolvarea oricaror probleme de ordin general referitoare la coordonarea intre agentii din cadrul Proiectului.
    2. M.A.P.P.M. va raspunde de realizarea de ansamblu a Proiectului si de supervizarea sa. ECP va raspunde de administrarea curenta a Proiectului, conducerea si coordonarea sa, inclusiv de activitatile legate de achizitii, contabilitate, trageri, audit si raportare. Pe parcursul derularii Proiectului ECP va fi mentinuta cu un numar suficient de personal calificat, consultanti, resurse adecvate si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca.
    3. Responsabilitatea specifica pentru realizarea Proiectului va fi atribuita dupa cum urmeaza:
    a) responsabilitatea pentru realizarea partii A a Proiectului va reveni DCNB si SAP si, in acest scop, Primitorul, prin M.A.P.P.M. si R.N.P., va asigura ca, pe parcursul realizarii partii A a Proiectului, DCNB si SAP sa fie inzestrate cu un numar suficient de personal calificat, consultanti, resurse adecvate si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca;
    b) responsabilitatea pentru realizarea partii B a Proiectului va reveni AAP si, in acest scop, Primitorul, prin M.A.P.P.M. si R.N.P., va asigura ca, pe parcursul realizarii partii B a Proiectului, AAP sa fie inzestrate cu un numar suficient de personal calificat, consultanti, resurse adecvate si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca;
    c) responsabilitatea pentru realizarea partii C a Proiectului va reveni DCNB   la nivel national   si AAP   la nivel local   si, in acest scop, Primitorul, prin M.A.P.P.M. si R.N.P., va asigura ca, pe parcursul realizarii partii C a Proiectului, DCNB si AAP sa fie inzestrate cu un numar suficient de personal calificat, consultanti, resurse adecvate si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca; si
    d) responsabilitatea pentru realizarea partii D a Proiectului va reveni ECP.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 47/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 47 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 47/1999
Hotărârea 1668 2004
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 22 ianuarie 2004 si la Zagreb la 19 decembrie 2003 si 5 aprilie 2004 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare din fondurile Facilitatii globale de mediu (FGM) pentru finantarea Proiectului "Managementul conservarii biodiversitatii", in valoare de 5,5 milioane dolari S.U.A. echivalent, semnat la Washington la 17 iunie 1999
Hotărârea 905 2004
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 5 februarie 2004 si la Zagreb la 8 martie 2004 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare din fondurile Facilitatii globale de mediu (FGM) pentru finantarea Proiectului "Managementul conservarii biodiversitatii", in valoare de 5,5 milioane dolari S.U.A. echivalent, semnat la Washington la 17 iunie 1999
Hotărârea 1468 2003
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 21 august 2003 si la Zagreb la 3 septembrie 2003 intre Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare din fondurile Facilitatii globale de mediu (FGM) pentru finantarea Proiectului "Managementul conservarii biodiversitatii", in valoare de 5,5 milioane dolari S.U.A. echivalent, semnat la Washington la 17 iunie 1999
Ordonanţa 39 2001
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimb de scrisori intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare din fondurile Facilitatii globale de mediu (FGM) pentru finantarea Proiectului "Managementul conservarii biodiversitatii", in valoare de 5,5 milioane dolari S.U.A. echivalent, semnat la Washington la 17 iunie 1999, si pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 47/1999
Legea 7 2000
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 47/1999 pentru ratificarea Acordului de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare din fondurile Facilitatii globale de mediu (FGM) pentru finantarea Proiectului "Managementul conservarii biodiversitatii", in valoare de 5,5 milioane dolari S.U.A. echivalent, semnat la Washington la 17 iunie 1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu