Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Plan Nr.- din 31.08.2011

pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului și Sportului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 721 din 13 octombrie 2011



SmartCity1

Planul-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior reprezintă un document esenţial, un instrument de bază în aplicarea programului.În cadrul Programului „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior se aplică planul-cadru de învăţământ pentru programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior şi Nota privind elaborarea planului-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior.Nota privind elaborarea planului-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferiorConform planului-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior, fiecare dintre cele 7 arii curriculare include una sau mai multe discipline. Pentru fiecare disciplină au fost proiectate module repartizate, pentru educaţia de bază, pe cei 4 ani de studiu (anul I, II, III şi IV). Modulele curriculumului pentru pregătirea profesională sunt distribuite pe 3 ani în cadrul programului (anul II, III şi IV).Unul dintre principiile Programului „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior constă în promovarea anilor de studiu în baza numărului de credite acumulat. Întregul program este echivalat cu 100 de credite, conform planului-cadru pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior. La acest număr de credite se adaugă creditele corespunzătoare parcurgerii celor 720 de ore din stagiile de practică, respectiv creditele alocate studiului Limbii şi literaturii materne, în cazul în care programul se desfăşoară în una dintre limbile minorităţilor naţionale. Conform acestui principiu, fiecare modul înscris în planul-cadru de învăţământ, atât pentru educaţia de bază, cât şi pentru pregătirea profesională, are alocat un anumit număr de credite (credite consemnate în planul-cadru, pentru fiecare modul, prin litera „c“).Planul-cadru pentru educaţia de bazăPregătirea pentru educaţia de bază se realizează prin discipline incluse în cadrul unor module, astfel:I. Aria curriculară „Limbă şi comunicare“1. Limba şi literatura română: modulele M1, M2 şi M3;2. Limba modernă 1: modulele M1, M2 şi M3;3. Limba modernă 2: modulele M1, M2 şi M3;În cazul în care programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior se organizează în una dintre limbile minorităţilor naţionale, în planul-cadru de învăţământ se include, în cadrul ariei curriculare „Limbă şi comunicare“, şi disciplina „Limba şi literatura maternă“. Disciplinelor „Limba şi literatura maternă“ şi „Limba şi literatura română“ li se alocă acelaşi număr de ore, acelaşi număr de credite şi aceeaşi poziţie în planul-cadru de învăţământ. Programa şcolară după care se va studia în acest caz este programa de „Limba şi literatura maternă“ de la învăţământul de masă, adaptată, după modelul programei de „Limba şi literatura română“ şi al programelor de limbi moderne, elaborate în cadrul programului „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior, nevoilor şi intereselor grupului de elevi din cadrul programului.Complementar, în cadrul unor pachete cu discipline opţionale, cărora le sunt alocate credite, programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior oferă elevilor şi posibilitatea de a studia elemente de limba şi cultura unor minorităţi naţionale. Indiferent de limba în care se desfăşoară programul, de etnia elevilor participanţi la program, aceştia pot opta pentru studierea pachetului de discipline opţionale menţionat.În cazul limbilor moderne - „Limba engleză“ şi „Limba franceză“ - grupul de elevi poate opta pentru studierea uneia dintre cele două discipline, ca limbă modernă 1. În această situaţie se va respecta numărul de ore şi alocarea de credite, pe anii de studiu al limbii moderne 1, conform planului-cadru de învăţământ, indiferent pentru care dintre cele două limbi moderne se face opţiunea. Cealaltă limbă modernă va avea statutul de limbă modernă 2 şi vor fi respectate numărul de ore şi alocarea de credite pe anii de studiu din planul-cadru.În cazul în care Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior se organizează în una dintre limbile minorităţilor naţionale, studiul disciplinei „Limba modernă 2“ este la decizia şcolii. Aceasta va fi oferită dacă există cel puţin 8 solicitări scrise ale elevilor în acest sens.II. Aria curriculară „Matematică şi ştiinţe ale naturii“ 1. Matematică: modulele M1, M2, M3 şi M4;2. Ştiinţe: modulele M1, M2 şi M3.III. Aria curriculară „Om şi societate“ 1. Cultură civică/Educaţie antreprenorială: modulele M1 şi M2;2. Istorie: modulele M1, M2 şi M3;3. Geografie: modulele M1 şi M2;4. Religie.IV. Aria curriculară „Arte“ Educaţie muzicală/Educaţie plastică: modulul M1.V. Aria curriculară „Educaţie fizică şi sport“ Educaţie fizicăVI. Aria curriculară „Consiliere şi orientare“ Orientare şi consiliere vocaţională: modulele M0 şi M1.În cadrul disciplinei „Orientare şi consiliere vocaţională“, în fiecare an de studiu se parcurge câte un modul de iniţiere şi orientare (M0), pentru a se asigura sprijin în parcurgerea programului, a traseelor individualizate şi pentru a se evalua pe tot parcursul programului stadiul de atingere a ţintelor propuse, şi câte un modul de consiliere (M1) în scopul acordării unei îndrumări eficiente tinerilor înscrişi în program.VII. Pachetele de discipline opţionalePachetele de discipline opţionale sunt oferite elevilor din Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior în cadrul anului IV de studiu, iar în interiorul acestora se găsesc module specifice. Elevul trebuie să opteze pentru parcurgerea unuia dintre pachetele de discipline opţionale. Indiferent de opţiune, parcurgerea modulelor din interiorul pachetului ales îi asigură elevului obţinerea a 6 credite.Planul-cadru pentru pregătirea profesionalăÎn cadrul Programului „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior, pregătirea profesională este organizată pe baza creditelor transferabile conform planului-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansa“ pentru învăţământul secundar inferior.Numărul de credite alocat pregătirii profesionale de bază şi generale în Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior este cel prevăzut în Standardele de pregătire profesională.În planul-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior modulelor corespunzătoare culturii de specialitate şi instruirii practice săptămânale le sunt alocate blocuri de module (M1, M2 şi M3), care au alocate un anumit număr de credite, corespunzător numărului de ore. Aceste module pot include numai ore din trunchiul comun sau pot include şi ore din cadrul curriculumului în dezvoltare locală.Aria curriculară „Tehnologii“ include următoarele discipline şi module aferente:1. Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, cu un modul de „Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor“ M1 în trunchiul comun, şi alte două module adaptate nevoilor cursanţilor în cadrul pachetelor de opţionale oferite în cadrul programului.2. Cultura de specialitate şi instruirea practică săptămânală care include un număr variabil de module, conform pregătirii profesionale în domeniile de pregătire de bază şi generală, incluse în modulele M1, M2 şi M3.3. Instruirea practică comasată inclusă în modulul M4. Parcurgerea modulului se va face în afara săptămânilor alocate celor 3 ani de studiu (II, III, IV), pe parcursul oricărui an dintre aceştia.Toate modulele din planul-cadru sunt evaluate.Întregul plan-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior este structurat pe 3 componente: trunchi comun (TC), ore de sprijin suplimentar adăugate modulelor de trunchi comun (CDŞ) şi curriculum în dezvoltare locală (CDL) - practica comasată.Trunchiul comunTrunchiul comun (TC) reprezintă oferta educaţională, constând în discipline cu un număr fix de ore pentru toate domeniile de pregătire de bază şi generală din cadrul Programului „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior.Vizând competenţele-cheie din domeniul educaţiei de bază şi competenţele generale din cadrul pregătirii profesionale, trunchiul comun va fi parcurs, în mod obligatoriu, de către toţi elevii indiferent de domeniul pregătirii profesionale de bază şi generale.Prin gruparea disciplinelor din structura trunchiului comun în cele 7 arii curriculare, prevăzute în actualul curriculum naţional, se asigură continuitatea dintre planurile-cadru pentru învăţământul obligatoriu şi cele din Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior.Oferta de trunchi comun contribuie la:

(i) finalizarea educaţiei de bază, prin continuarea dezvoltării competenţelor-cheie urmărite în cadrul învăţământului obligatoriu - condiţie pentru asigurarea egalităţii de şanse pentru toţi elevii, oricare ar fi specificul domeniului de pregătire;
(ii) asigurarea continuităţii între învăţământul gimnazial şi ciclul secundar inferior al liceului tehnologic;
(iii) asigurarea continuităţii între învăţământul secundar inferior al liceului tehnologic şi stagiile de pregătire practică de 720 de ore, pentru obţinerea calificării profesionale de nivel 2;
(iv) formarea pentru învăţarea pe parcursul întregii vieţi.

Curriculumul la decizia şcolii (CDŞ)La nivelul planului-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior, curriculumul la decizia şcolii reprezintă numărul de ore alocate şcolii, în scopul susţinerii unor performanţe diferenţiate şi a unor nevoi şi interese specifice de învăţare ale elevilor.În cadrul Programului „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior există următoarele forme de curriculum la decizia şcolii:a)ore pentru sprijin suplimentar (CDŞ). Predarea şi evaluarea acestor ore se va realiza ţinând seama de recomandările din programele şcolare şi din ghidurile de evaluare elaborate în cadrul Programului „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior. Tuturor modulelor educaţiei de bază, precum şi unor module din aria curriculară „Tehnologii“ (Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor) le sunt alocate, prin planul-cadru de învăţământ, ore de sprijin suplimentar (numite CDŞ) pentru realizarea unei oferte educaţionale flexibile şi diferenţiate, în funcţie de aspiraţiile şi potenţialul de învăţare al fiecărui elev din cadrul programului. Orele de sprijin suplimentar (CDŞ) sunt ore la dispoziţia profesorului şi se utilizează de către cadrul didactic care predă modulul respectiv, astfel: ore alocate pentru evaluarea de diagnoză, ore de consolidare a unor teme din modul, ore de consultaţii individuale sau de grup cu elevii. Decizia repartizării exacte a orelor îi aparţine cadrului didactic. Ele apar în planificarea calendaristică drept ore proiectate în cadrul planificării orelor modulului.b)ore facultative, pentru disciplina „Religie“, respectiv pentru disciplina „Educaţie fizică“, la care există o plajă orară cuprinsă între un număr minim de ore şi un număr maxim posibil. În această situaţie unitatea de învăţământ va decide, în funcţie de solicitările existente, realizarea CDŞ-ului respectiv. Aceste oferte curriculare vor fi avizate de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ şi de către inspectorul de specialitate; ele sunt evaluate, dar nu li se alocă credite.c)pachete de discipline opţionale inter- şi transdisciplinare, prevăzute în anul IV de studiu. Predarea şi evaluarea acestor discipline se vor realiza conform programelor şcolare şi materialelor educaţionale elaborate în cadrul Programului „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior.Pachetele de discipline opţionale se adresează elevilor care intenţionează fie să îşi consolideze dezvoltarea personală şi profesională, să urmeze stagiul de pregătire practică şi/sau să acceseze piaţa muncii, fie să-şi consolideze dezvoltarea personală şi să îşi continue studiile în ciclul superior al liceului. Curriculum la decizia şcolii pentru pregătirea profesională (CDL) Curriculum la decizia şcolii este, pentru aria curriculară „Tehnologii“, un curriculum în dezvoltare locală (CDL). CDL cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare specifice fiecărei unităţi de învăţământ, ofertă realizată în parteneriat cu operatorii economici. Acesta va fi proiectat în comun de către profesorul de specialitate, maistrul-instructor şi reprezentantul operatorului economic, astfel încât să se asigure cadrul pentru realizarea unei instruiri care să permită, în contextul oferit de operatorii economici locali, formarea tuturor competenţelor tehnice descrise în Standardele de pregătire profesională. În orele de CDL alocate prin planurile-cadru de învăţământ se recomandă a se desfăşura activităţi practice/laborator pentru a se realiza situaţiile de învăţare identificate împreună cu operatorul economic partener al unităţii de învăţământ. Se oferă un cadru curricular flexibil care permite adaptarea la nevoile de formare identificate pe baza analizelor pieţei muncii, precum şi crearea oportunităţilor pentru rute profesionale individualizate. La elaborarea CDL se au în vedere: a)resursele locale pentru instruire (baza materială a şcolii/grupurilor şcolare partenere, cadrul de colaborare cu operatorii economici);b)cerinţele locale pentru pregătirea în diverse domenii de pregătire de bază şi generală.Obiectivele implementării CDL sunt: a)crearea de oportunităţi pentru dobândirea de către elevi a competenţelor profesionale suplimentare solicitate de piaţa muncii locală, care nu sunt oferite prin curriculum;b)crearea situaţiilor de învăţare necesare pentru dobândirea competenţelor-cheie transferabile, adaptate cerinţelor locale.Plan-cadru de învăţământ pentru Programul „A doua şansă“ pentru învăţământul secundar inferior

Nr. crt. Aria curriculară/Disciplina Modulul/ Numărul de credite alocate Anul I Modulul/ Numărul de credite alocate Anul II Modulul/ Numărul de credite alocate Anul III Modulul/ Numărul de credite alocate Anul IV Total ore module/ numărul de credite
Nr. total de ore/an Nr. total de ore/an Nr. total de ore/an Nr. total de ore/an
TC CDŞ/CDL Total TC CDŞ/CDL Total TC CDŞ/CDL Total TC CDŞ/CDL Total
1. Limbă şi comunicare
Limba şi literatura română M1 3.0 c 85 25 110 M2 3.0 c 85 25 110 M3 3.0 c 95 25 120 - - - 340 9.0 c
Limba modernă 1 M1 1.0 c 30 10 40 M2 1.0 c 35 15 50 M3 2.0 c 35 15 50 - - - 140 4.0 c
Limba modernă 2 M1 1.0 c 30 10 40 M2 1.0 c 30 10 40 M3 1.0 c 30 10 40 120 3.0 c
2. Matematică şi ştiinţe ale naturii
Matematică M1 3.0 c 60 20 80 M2 2.0 c 60 20 80 M3 2.0 c 45 15 60 M4 2.0 c 45 15 60 280 9.0 c
Ştiinţe M1 3.0 c 70 20 90 - - - M2 3.0 c 70 20 90 M3 3.0 c 70 20 90 270 9.0 c
3. Om şi societate
Cultură civică/Educaţie antreprenorială M1 2.0 c 35 10 45 - - - - - - M2 2.0 c 35 10 45 90 4.0 c
Istorie M1 1.0 c 30 15 45 M2 1.0 c 30 15 45 M3 2.0 c 30 15 45 - - - 135 4.0 c
Geografie M1 2.0 c 35 15 50 M2 2.0 c 35 15 50 - - - - - - 100 4.0 c
Religie - 0-20 0-20 - 0-20 0-20 - 0-20 0-20 - 0-20 0-20 0-80
4. Arte
Educaţie muzicală şi Educaţie plastică M1 3.0 c 60 20 80 - - - - - - - - - 80 3.0 c
5. Educaţie fizică şi sport
Educaţie fizică - 0-20 0-20 - 0-20 0-20 - 0-20 0-20 - 0-20 0-20 0-80
6. Tehnologii
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor M1 2.0 c 50 10 60 - - - - - - - - - 60 2.0 c
Cultură de specialitate şi Instruire practică săptămânală - - - M1 11.0 c 216 - 216 M2 11.0 c 213 - 213 M3 12.0 c 245 - 245 674 34.0 c
Stagii de pregătire practică M4 180 Se pot organiza oricând pe parcursul anilor II, III sau IV. 180 4.0 c
7. Consiliere şi orientare
Orientare şi consiliere vocaţională M0 0.5 c 15 5 20 M0 0.5 c 15 5 20 M0 0.5 c 15 5 20 M0 0.5 c 15 5 20 80 2.0 c
M1 1.0 c 30 10 40 M1 1.0 c 30 10 40 M1 1.0 c 30 10 40 - - - 120 3.0 c
8. Pachete de discipline opţionale Pachete 6.0 c 80 20 100 100 6.0 c
TOTAL ore/an şi credite 21.5 c 500 160-200 660-700 22.5 c- 26.5 c 536 115-155 651-691 25.5 c- 29.5 c 563 115-155 678-718 26.5 c- 30.5 c 520 80-120 600-640 2589-2749 Sunt incluse şi cele 180 de ore de Stagiu de pregătire practică. 100.00 c


SmartCity5

COMENTARII la Plan -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Plan - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Plan -/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu