ORDONANTA
URGENTA Nr. 34 din 11 aprilie 2009
cu privire la rectificarea
bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 249 din 14 aprilie 2009
Luând în considerare actualul context internaţional,
principalele caracteristici ale politicii bugetare în perioada următoare, care
vor fi subordonate obiectivelor de susţinere a creşterii economice şi de
reducere a inflaţiei şi atingerii unui deficit bugetar la un nivel corelat cu
obiectivele macroeconomice,
având în vedere opiniile şi recomandările Comisiei
Europene şi ale organismelor financiare internaţionale, referitoare la
reducerea cheltuielilor bugetare în sensul diminuării cheltuielilor curente de
administrare şi alocarea cu prioritate a resurselor către proiecte cu efect
multiplicator în economie care reprezintă principalul mijloc de limitare a
ritmului de scădere economică şi de compensare parţială a reducerii activităţii
din sectorul privat,
pentru păstrarea echilibrelor bugetare sunt necesare
unele măsuri menite să reducă volumul cheltuielilor bugetare la un nivel care
să permită respectarea angajamentelor interne şi internaţionale asumate de
Guvernul României, inclusiv în ceea ce priveşte nivelul deficitului bugetar.
In considerarea faptului că aceste elemente vizează
interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a
căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
CAPITOLUL I
Rectificarea bugetară
pe anul 2009
Art. 1. - Bugetul de stat pe anul 2009, aprobat prin
Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 121 şi nr. 121 bis din 27 februarie 2009, se modifică şi se
completează potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
Art. 2. - (1) Influenţele asupra bugetului de stat pe
anul 2009, detaliate la venituri pe capitole şi subcapitole, iar la cheltuieli
pe titluri, sunt prevăzute în anexa nr. 1.
(2) Detalierea influenţelor
asupra cheltuielilor bugetului de stat pe anul 2009 pe titluri de cheltuieli şi
pe ordonatori principali de credite este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul
2009, stabilit conform Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
prevăzut în anexa nr. 3/16/13b la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, se
majorează la venituri cu suma de 154.000 mii lei şi, în mod corespunzător, la
cheltuieli astfel:
a) 94.000 mii lei la titlul „Cheltuieli de
capital", inclusiv pentru finanţarea modernizării punctelor de trecere a
frontierei la standardele Schengen;
b) 60.000 mii lei la titlul „Bunuri şi servicii".
(2) In bugetul Ministerului
Finanţelor Publice pe anul 2009, capitolul 54.01 „Alte servicii publice
generale", titlul 20 „Bunuri şi servicii", la articolul 25
„Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în reprezentarea
intereselor statului potrivit dispoziţiilor legale" se cuprinde şi suma de
1.000 mii lei pentru consultanţă juridică în domeniul datoriei publice, care se
asigură prin redistribuire în cadrul acestui capitol.
Art. 4. - Se autorizează Secretariatul General al
Guvernului să efectueze modificări în volumul şi structura bugetelor
instituţiilor publice finanţate parţial din venituri proprii, cu încadrare în
suma totală aprobată în anexa nr. 3/13/02 la titlul „Transferuri între unităţi
ale administraţiei publice", precum şi redistribuiri de credite bugetare
în cadrul titlurilor de cheltuieli ca urmare a bugetului rezultat după punerea
în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 17/2009
privind desfiinţarea Cancelariei Primului-Ministru şi stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea
aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 145 din 9 martie
2009, cu modificările ulterioare.
Art. 5. - Se autorizează Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Locuinţei să suplimenteze veniturile bugetului sumelor alocate
pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii pe anul 2009 cu suma
de 30.000 mii lei, provenită din repartizarea profitului Companiei Naţionale
„Loteria Română" - S.A. şi în mod corespunzător se majorează cheltuielile
prevăzute la capitolul 70.10 „Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică",
titlul VII „Alte transferuri", articolul 55 „Alte transferuri", în
anexa nr. 3/15/13.
Art. 6. - Se autorizează Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Inovării să efectueze redistribuiri de credite bugetare între
obiectivele de investiţii în continuare, obiectivele de investiţii noi şi „Alte
cheltuieli de investiţii", în limita prevederilor bugetare aprobate.
Art. 7. - Se autorizează Ministerul Apărării Naţionale
să efectueze redistribuiri de sume la veniturile şi cheltuielile bugetului sumelor
alocate pentru activităţi finanţate din venituri proprii, prevăzute în anexa
nr. 3/18/13.
Art. 8. - Se autorizează Ministerul Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale să redistribuie în cadrul creditelor bugetare aprobate la
capitolul 68.01 „Asigurări şi asistenţă socială" suma de 3.200 mii lei de
la titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă"
la titlul 71 „Active nefinanciare", pentru finalizarea sistemului
informatic integrat pentru administrarea prestaţiilor sociale.
Art. 9. - Se autorizează Ministerul Intreprinderilor
Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri să efectueze redistribuiri
de credite bugetare de la alte programe, în vederea finanţării în anul 2009 a
„Programului privind organizarea Târgului Intreprinderilor Mici şi Mijlocii -
TIMM 2009", fără afectarea fondurilor prevăzute pentru stimularea
exportului.
Art. 10. - In cazul în care creditele bugetare aferente
titlului 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile
postaderare" din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale sunt insuficiente, Guvernul, la propunerea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi Ministerului Finanţelor Publice, va aproba finanţarea
temporară, din veniturile obţinute din privatizare, înregistrate în contul
curent general al Trezoreriei Statului, a proiectelor din cadrul Politici
Comune Agricole şi de Pescuit.
Art. 11. - Bugetul fondurilor externe nerambursabile al
Ministerului Mediului pe anul 2009 se diminuează la
capitolul 74.08 „Protecţia mediului", titlul 56 „Proiecte cu finanţare din
fonduri externe nerambursabile postaderare" cu suma de 757.675 mii lei.
Art. 12. - In anexa nr. 3/23/02 la bugetul Ministerului
Mediului, la asteriscul din subsolul anexei, comuna
Seicaia se va citi comuna Şercaia.
Art. 13. - (1) Din bugetul aprobat Ministerului
Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2009, de la capitolul 84.01
„Transporturi" alineatul „Subvenţii pentru transportul de călători cu
metroul" se suportă şi subvenţiile aferente lucrărilor executate şi
neplătite în anul 2008.
(2) Se autorizează Ministerul Transporturilor şi
Infrastructurii să efectueze următoarele modificări:
a) redistribuirea sumei de 4.918 mii lei de la
proiectul 15 ISPA2004/RO/16/P/PA/002 - „Asistenţă tehnică
pentru pregătirea proiectelor ce vor fi propuse spre finanţare prin Fondul de
Coeziune (CNADNR)" la proiectul 65 ISPA2004/RO/16/P/PT/009 - Construcţia
infrastructurii feroviare şi rutiere la cel de-al doilea pod Calafat-Vidin
(CNADNR)", prevăzute în anexa nr. 3/24/21;
b) redistribuirea sumei de 23.000 mii lei de la
proiectul 17 ISPA2001/RO/P/PT/005 „Construcţia variantei de ocolire a oraşului
Sibiu (CNADNR)" la proiectul 16 ISPA2001/RO/P/PT/006 „Reabilitarea
Secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj, km 332+150-km 495+800", pe anul
2009 şi pe total proiect, prevăzute în anexa nr. 3/24/21;
c) redistribuirea sumei de 23.000 mii lei de la
obiectivul de investiţii „Construcţia variantei de ocolire a oraşului
Sibiu" la obiectivul de investiţii „Reabilitarea Secţiunii Drobeta-Turnu
Severin-Lugoj, km 332+150-km 495+800 (CNADNR)", pe anul 2009 şi pe total,
prevăzute în anexa nr. 3/24/29.
Art. 14. - Se autorizează Ministerul Sănătăţii să
efectueze următoarele modificări:
a) redistribuiri de credite
bugetare la capitolul 66.01 „Sănătate", între titlul 20 „Bunuri şi
servicii" şi titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei
publice", precum şi în cadrul titlului 51 „Transferuri între unităţi ale
administraţiei publice", inclusiv majorarea alineatului 51.01.11
„Transferuri din bugetul de stat către bugetul Fondului naţional unic de
asigurări sociale de sănătate" cu suma de 4.500 mii lei şi introducerea
alineatului 51.02.08 „Aparatură medicală şi echipamente de comunicaţii în
urgenţă" cu suma de 1.415 mii lei;
b) redistribuiri de credite bugetare la capitolul
66.10 „Sănătate", între şi în cadrul titlurilor 20 „Bunuri şi
servicii", 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice"
şi 71 „Active nefinanciare", cu suplimentarea alineatului 51.01.35 „Transferuri
din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii către Fondul de asigurări
sociale de sănătate" cu suma de 25.500 mii lei pentru Programul naţional
de depistare precoce a cancerului;
c) introducerea în programul „Asigurarea dezvoltării capacităţii instituţionale a sistemului de
sănătate" al capitolului 70.10 „Locuinţe, servicii şi dezvoltare
publică" a sumei de 901 mii lei, prin diminuarea cu aceeaşi sumă a
capitolului 66.10 „Sănătate".
Art. 15. -In bugetul Ministerului Tineretului şi Sportului, anexa nr. 3/36/02, textul celui
de-al doilea asterisc din subsolul acesteia se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Din totalul sumei de 135.160 mii lei, suma de 400 mii
lei este destinată Federaţiei Române de Tenis pentru
Cupa Davis".
Art. 16. - Sumele defalcate din taxa pe valoarea
adăugată pe anul 2009 pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la
nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi municipiului
Bucureşti se diminuează cu suma de 811,9 milioane lei,
potrivit anexei nr 3.
Art. 17. - Bugetul Fondului naţional unic de asigurări
sociale de sănătate pe anul 2009 se modifică după cum urmează:
a) veniturile se diminuează cu suma de 564,5 milioane
lei prin diminuarea contribuţiilor de asigurări cu suma de 594,5 milioane lei,
din care: 382,7 milioane lei la contribuţiile de asigurări sociale de sănătate
şi 211,8 milioane lei la contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii şi prin
majorarea subvenţiilor cu suma de 30,0 milioane lei, din care: 4,5 milioane lei
subvenţia primită de bugetul fondului naţional unic de asigurări sociale de
sănătate şi cu suma de 25,5 milioane lei sumele alocate din veniturile proprii
ale Ministerului Sănătăţii;
b) cheltuielile se majorează cu suma de 21,1 milioane
lei la capitolul 66.05 „Sănătate", prin diminuarea cu suma de 8,9 milioane
lei a titlului „Cheltuieli de personal" şi majorarea cu suma de 30,0
milioane lei a titlului „Bunuri şi servicii";
c) Fondul de rezervă al Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate se diminuează cu suma de 3,8 milioane lei;
d) excedentul bugetului se diminuează cu suma de 581,8
milioane lei.
Art. 18. - (1) Bugetul asigurărilor sociale de stat şi
bugetul asigurărilor pentru şomaj pe anul 2009, aprobate prin Legea bugetului
asigurărilor sociale de stat pe anul 2009 nr. 19/2009, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 27 februarie 2009, se modifică potrivit prevederilor
prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) In bugetul asigurărilor sociale de stat veniturile
aferente sistemului public de pensii se diminuează la contribuţiile de
asigurări sociale de stat cu suma de 1.573,0 milioane lei şi se majorează la
subvenţii de la bugetul de stat cu suma de 1.347,5 milioane lei, cheltuielile
se diminuează cu suma de 4,1 milioane lei la titlul „Cheltuieli de personal"
al capitolului 68.03 „Asigurări şi asistenţă socială", iar excedentul se
diminuează cu suma de 221,4 milioane lei.
(3) Se autorizează Ministerul Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale să majoreze la capitolul 68.03 „Asigurări şi asistenţă
socială" titlul „Dobânzi" cu suma de 21,1 milioane lei, prin
redistribuire de la alte titluri în cadrul aceluiaşi capitol.
(4) Veniturile sistemului de asigurare pentru
accidente de muncă şi boli profesionale se diminuează cu suma de 9,4 milioane
lei la contribuţii de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale,
iar excedentul acestui sistem se diminuează cu aceeaşi sumă.
(5) In bugetul asigurărilor pentru şomaj, veniturile
aferente sistemului asigurărilor pentru şomaj se diminuează la contribuţii de
asigurări pentru şomaj cu suma de 110,7 milioane lei, cheltuielile se majorează
la capitolul 68.04 „Asigurări şi asistenţă socială" cu suma de 328,0
milioane lei, prin majorarea cu 240,3 milioane lei la titlul „Asistenţă
socială", cu suma de 82,5 milioane lei la titlul „Transferuri între
unităţi ale administraţiei publice", cu 2,5 milioane lei la titlul „Bunuri
şi servicii", cu 7,0 milioane lei prin introducerea titlului
„Dobânzi" şi prin diminuarea cu 4,3 milioane lei
la titlul „Cheltuieli de personal", iar deficitul
se majorează cu suma de 438,7 milioane lei.
(6) In bugetul asigurărilor pentru şomaj, la capitolul
80.04 „Acţiuni generale economice, comerciale şi de muncă", la titlul
„Alte transferuri", articolul „Transferuri interne", se introduce
alineatul „Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la
Comunitatea Europeană" cu suma de 0,01 milioane lei, care se asigură prin
redistribuire în cadrul acestui titlu.
(7) Veniturile fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale se diminuează la contribuţia angajatorilor cu
suma de 20,4 milioane lei şi se diminuează cu aceeaşi sumă excedentul acestui
fond.
(8) Se autorizează Ministerul Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale să detalieze la capitolul 64.04 „Cheltuielile fondului de
garantare pentru plata creanţelor salariale" alineatele articolului
„Cheltuieli salariale în bani" de la titlul „Cheltuieli de personal"
din bugetul asigurărilor pentru şomaj.
Art. 19. - (1) Se autorizează Ministerul Finanţelor
Publice să introducă, la propunerea ordonatorilor principali de credite,
modificările prevăzute în prezentul capitol în volumul şi structura bugetelor
acestora şi ale bugetului de stat, bugetului sumelor alocate pentru activităţi
finanţate integral din venituri proprii, bugetului fondurilor externe
nerambursabile, bugetului fondului naţional unic de asigurări sociale de
sănătate, bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetului asigurărilor
pentru şomaj.
(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), în termen
de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei
ordonanţe de urgenţă, ordonatorii principali de credite comunică Ministerului
Finanţelor Publice detalierea modificărilor aprobate.
(3) Se autorizează ordonatorii principali de credite să
detalieze influenţele aprobate şi să introducă modificările prevăzute în
prezentul capitolul în bugetele lor şi în anexele la acestea.
Art. 20. -Incepând cu data intrării în vigoare a
prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la data de 31 decembrie
2009, dispoziţiile art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele
publice, cu modificările ulterioare, se suspendă.
CAPITOLUL II
Măsuri privind cheltuielile publice
Art. 21. - Prevederile prezentului capitol se aplică
autorităţilor şi instituţiilor publice a căror finanţare se asigură astfel:
a) integral din bugetul de stat, bugetele locale,
bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, după caz;
b) din venituri proprii şi subvenţii acordate de la
bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
fondurilor speciale, după caz;
c) integral din venituri proprii.
Art. 22. - (1) Incepând cu data intrării în vigoare a
prezentei ordonanţe de urgenţă se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a
posturilor vacante din autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art.
21. Posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a
concursurilor la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă,
precum şi cele a căror ocupare a fost deja aprobată de Guvern prin memorandum
pot fi ocupate în condiţiile legii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1),
ordonatorii principali de credite, în cazuri temeinic justificate, pot aproba
ocuparea unui procent de maxim 15% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data intrării în vigoare
a prezentei ordonanţe de urgenţă, numai în condiţiile încadrării în
cheltuielile de personal aprobate prin buget. Pentru posturile din sistemul de
învăţământ de stat, urmărirea încadrării în procentul de maxim 15% se
realizează la nivelul întregului sistem de învăţământ de stat, în condiţiile
stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
(3) Ocuparea posturilor prevăzute la alin. (2) se va
face prin concurs sau examen, în condiţiile legii, pe răspunderea ordonatorilor
principali de credite.
Art. 23. - (1) In termen de 15 zile de la data intrării
în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, ordonatorii principali de credite
ai autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 21 vor comunica
Guvernului propunerile de reorganizare instituţională ale acestora şi vor
transmite Ministerului Finanţelor Publice cuantumul sumelor rezultate din
economii faţă de bugetul aprobat la cheltuielile de personal, altele decât cele
rezultate la art. 22.
(2) In termen de 10 zile de la
expirarea termenului prevăzut la alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice va
prezenta Guvernului situaţia centralizată a sumelor comunicate de ordonatorii
principali de credite, în baza căreia acesta va dispune asupra indexărilor salariale ce pot fi acordate în anul 2009.
Art. 24. - (1) De la data intrării în vigoare a
prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, autorităţilor şi instituţiilor
publice prevăzute la art. 21 li se interzice achiziţionarea, preluarea în
leasing sau închirierea de:
a) autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la
alin. (1) al art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind
transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
102/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
b) mobilier şi aparatură birotică, aşa cum sunt
prevăzute la subgrupele 3.1. „Mobilier" şi 3.2. „Aparatură birotică"
din cadrul grupei 3 „Mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecţie a
valorilor umane şi materiale şi alte active corporale" din Hotărârea
Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi
duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare,
precum şi obiecte de inventar de natura acestora, în scopul dotării spaţiilor
cu destinaţia de birou.
(2) Asigurarea necesităţilor de bunuri prevăzute la
alin. (1) se va putea face numai prin redistribuiri din cadrul aceleiaşi
instituţii sau de la alte instituţii publice.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2):
a) autorităţile şi instituţiile
publice nou-înfiinţate după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de
urgenţă, numai în primul an de funcţionare, dacă acestea nu provin din
restructurarea şi/sau reorganizarea altor instituţii publice, deja existente;
b) achiziţiile pentru realizarea proiectelor finanţate
din împrumuturi, din fonduri externe nerambursabile şi din fondurile de
cofinanţare şi prefinanţare aferente, precum şi din fonduri provenite din
donaţii şi sponsorizări;
c) obiectivele de investiţii cu punere în funcţiune după
data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cu condiţia ca în
devizul general al lucrării acestea să fi fost prevăzute ca primă dotare.
(4) Achiziţiile publice aflate în curs de desfăşurare
la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se vor definitiva
pe baza prevederilor legale în vigoare la data iniţierii procedurilor
respective, numai în condiţiile în care autoritatea contractantă a transmis deja, până la intrarea în vigoare a
prezentei ordonanţe de urgenţă, spre publicare anunţul sau invitaţia de
participare.
Art. 25. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice
prevăzute la art. 21 pot acorda tichete-cadou şi tichete de vacanţă
personalului din cadrul acestora, cu condiţia încadrării în cheltuielile
bugetare aprobate cu această destinaţie.
(2) Autorităţile publice locale pot acorda drepturile
prevăzute la alin. (1) numai din veniturile proprii ale acestora.
Art. 26. - Taxa pe valoarea adăugată dedusă potrivit
legii pentru realizarea obiectivelor proprii de investiţii finanţate de la
bugetul de stat sau de la bugetele locale, în cursul anului fiscal, se
utilizează pentru plăţi aferente aceluiaşi obiectiv de investiţii. La
încheierea exerciţiului financiar, sumele deduse şi neutilizate se virează la
bugetul de stat sau la bugetele locale în conturile şi la termenele stabilite
prin normele metodologice anuale privind încheierea exerciţiului
financiar-bugetar şi financiar-contabil, emise de Ministerul Finanţelor
Publice.
CAPITOLUL III
Monitorizarea operatorilor economici cu capital unic
sau majoritar de stat
Art. 27. - Guvernul României, prin Ministerul
Finanţelor Publice şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, va lua
măsuri suplimentare pentru monitorizarea operatorilor economici cu capital sau
patrimoniu integral ori majoritar de stat şi a filialelor acestora, sub
aspectul încadrării în programele de reducere a arieratelor, creanţelor şi
pierderilor, precum şi a cheltuielilor de personal prevăzute prin bugetele de
venituri şi cheltuieli aprobate potrivit legii, programe propuse de ministere,
autorităţi ale administraţiei publice centrale şi organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale, în subordinea, coordonarea, autoritatea sau
portofoliul cărora se află aceştia.
CAPITOLUL IV
Fondul social
Art. 28. - Se constituie Fondul social din
sponsorizarea ce va fi acordată de producătorii interni şi distribuitorii de
gaze naturale, care contribuie benevol la constituirea acestui fond, în
conformitate cu art. 4 alin. (1) din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 29. - (1) Pe bază de protocol încheiat între
Guvern, prin Ministerul Economiei şi Ministerul Finanţelor Publice, şi
producătorii interni şi distribuitorii de gaze naturale care doresc să
contribuie la fond, Fondul social se colectează şi se distribuie în cursul
anului 2009.
(2) Sumele cu care vor sponsoriza şi vor contribui la
Fondul social producătorii interni şi distribuitorii de gaze naturale sunt, de
regulă, sume obţinute din majorarea de preţ la gazele naturale în cursul anului
2008.
(3) Sumele prevăzute la alin. (1) sunt cheltuieli cu
deductibilitate limitată pentru respectivele societăţi, prin derogare de la
prevederile art. 21 alin. (4) lit. p) din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 30. - Colectarea sumelor se realizează lunar prin
virarea în contul de venituri ale bugetului de stat, numărul xxxxxx „Donaţii şi
sponsorizări", deschis la Trezoreria Statului, pe baza protocoalelor
încheiate potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
Art. 31. - Sumele colectate se utilizează, prin
hotărâre a Guvernului, pentru acordarea de ajutoare sociale persoanelor fizice
aflate în dificultate.
CAPITOLUL V
Măsuri în domeniul
politicii fiscale
Art. 32. - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 18 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Impozit minim
Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfăşoară
activităţi de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor,
cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care
realizează aceste venituri în baza unui contract de asociere, şi în cazul
cărora impozitul pe profit datorat pentru activităţile prevăzute în acest
articol este mai mic decât 5% din veniturile respective sunt obligaţi la plata
unui impozit de 5% aplicat acestor venituri
înregistrate.
(2) Contribuabilii, cu excepţia celor prevăzuţi la
alin. (1), la art. 13 lit. c)-e), art. 15 şi 38, în cazul cărora impozitul pe
profit este mai mic decât suma impozitului minim pentru tranşa de venituri
totale corespunzătoare, prevăzute la alin. (3), sunt obligaţi la plata
impozitului la nivelul acestei sume.
(3) Pentru aplicarea prevederilor alin. (2), sumele
corespunzătoare impozitului minim, stabilite în funcţie de veniturile totale
înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, sunt următoarele:
Venituri totale anuale
(lei)
|
Impozit minim anual
(lei)
|
0- 52.000
|
2.200
|
52.001-215.000
|
4.300
|
215.001-430.000
|
6.500
|
430.001-4.300.000
|
8.600
|
4.300.001-21.500.000
|
11.000
|
21.500.001-129.000.000
|
22.000
|
Peste 129.000.001
|
43.000
|
(4) Pentru încadrarea în tranşa de venituri totale
prevăzută la alin. (3), se iau în calcul veniturile totale, obţinute din orice
sursă, înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se
scad:
a) veniturile din variaţia
stocurilor;
b) veniturile din producţia de imobilizări corporale şi
necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentând cota-parte a
subvenţiilor guvernamentale şi a altor resurse pentru finanţarea investiţiilor;
d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere,
conform reglementărilor legale;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor şi a
majorărilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile
la calculul profitului impozabil, conform reglementărilor legale;
f) veniturile realizate din despăgubiri de la
societăţile de asigurare;
g) veniturile prevăzute la art. 20 lit. d)."
2. La articolul 21
alineatul (3), litera n) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,n) cheltuielile de
funcţionare, întreţinere şi reparaţii, exclusiv cele privind combustibilul,
aferente autoturismelor folosite de persoanele cu funcţii de conducere şi de
administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat la cel mult un singur
autoturism aferent fiecărei persoane cu astfel de atribuţii."
3. La articolul 21
alineatul (4), după litera ş) se introduce o nouă literă, litera t), cu
următorul cuprins:
,,t) în perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010,
cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul
rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depăşească 3.500
kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul
şoferului, aflate în proprietatea sau în folosinţa contribuabilului, cu
excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare dintre următoarele
categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie,
reparaţii, pază şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul
de desfăşurare a activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi
utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi
de agenţi de recrutare a forţei de muncă;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea către alte
persoane, inclusiv pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul
şcolilor de şoferi."
4. La articolul 22,
după alineatul (5) se introduce un nou alineat,
alineatul (51), cu următorul
cuprins:
„(51) Prin excepţie
de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe,
inclusiv a terenurilor, efectuată după data de 1 ianuarie 2004, care sunt
deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizării fiscale
sau al cheltuielilor privind activele cedate şi/sau casate, se impozitează
concomitent cu deducerea amortizării fiscale, respectiv la momentul scăderii
din gestiune a acestor mijloace fixe, după caz."
5. La articolul 34,
alineatele (7) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(7) Prin excepţie de la prevederile alin. (6),
contribuabilii prevăzuţi la alin. (1) nou-înfiinţaţi efectuează plăţi
anticipate în contul impozitului pe profit la nivelul impozitului minim anual
aferent primei tranşe de venituri totale, prevăzută la art. 18 alin. (3),
recalculat în mod corespunzător pentru perioada impozabilă respectivă.
(8) In cazul contribuabililor care în anul precedent au
beneficiat de scutiri de la plata impozitului pe
profit, conform legii, iar în anul pentru care se calculează şi se efectuează
plăţile anticipate nu mai beneficiază de facilităţile fiscale respective,
impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza căruia se determină plăţile
anticipate, este impozitul pe profit determinat conform declaraţiei privind
impozitul pe profit pentru anul precedent, luându-se în calcul şi impozitul pe profit scutit."
6. La articolul 34,
după alineatul (14) se introduc patru noi alineate, alineatele (15)-(18), cu
următorul cuprins:
„(15) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăzuţi la
alin. (1) lit. b) aplică următoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea se compară impozitul pe
profit datorat la sfârşitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevăzut la
art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzător pentru perioada 1 mai-30
iunie 2009, prin împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu
numărul de luni aferent perioadei respective;
b) pentru trimestrele al III-lea şi al IV-lea se
compară impozitul pe profit datorat la sfârşitul fiecărui trimestru cu
impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod
corespunzător pentru trimestrul respectiv, prin împărţirea impozitului minim
anual la 12 luni şi înmulţirea cu numărul de luni aferent
trimestrului respectiv.
(16) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăzuţi la
alin. (1) lit. a) efectuează în continuare plăţile anticipate în contul
impozitului pe profit stabilite conform prezentului articol.
(17) In situaţia în care contribuabilii prevăzuţi la
alin. (1) lit. a) au înregistrat în anul 2008 pierdere fiscală, aceştia
efectuează plăţi anticipate în contul impozitului pe profit în sumă de o
pătrime din impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin. (3).
(18) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăzuţi la alin. (1) lit. a) şi alin. (5), pentru
definitivarea impozitului pe profit anual, aplică prevederile art. 18 alin. (2)
prin compararea impozitului pe profit datorat la sfârşitul anului fiscal cu
impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin.
(3)."
7. La articolul 48
alineatul (7), după litera I) se introduce o nouă literă, litera I1),
cu următorul cuprins:
I1) în perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele
rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de
persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depăşească 3.500 kg şi
care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul
şoferului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare dintre
următoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie,
reparaţii, pază şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul
de desfăşurare a activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi
utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi
de agenţi de recrutare a forţei de muncă;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea către alte
persoane, inclusiv pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul
şcolilor de şoferi."
8. Articolul 107 se
modifică şi va avea următorul cuprins: „Cota de
impozitare
Art. 107. - (1) Cota de impozitare pe veniturile
microîntreprinderilor este: 2% în anul 2007; 2,5% în anul 2008; 3% în anul
2009.
(2) In situaţia în care impozitul datorat de
microîntreprinderi este mai mic decât impozitul minim anual, prevăzut la art.
18 alin. (3), acestea sunt obligate la plata impozitului la nivelul acestei
sume.
(3) In aplicarea alin. (2), pentru anul 2009 se au în
vedere următoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea se compară impozitul pe
veniturile microîntreprinderilor datorat la sfârşitul trimestrului cu impozitul
minim anual, prevăzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzător
pentru perioada 1 mai-30 iunie 2009, prin împărţirea impozitului minim anual la
12 luni şi înmulţirea cu numărul de luni aferent perioadei respective;
b) pentru trimestrele al III-lea şi al IV-lea se
compară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat la sfârşitul
fiecărui trimestru cu impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin. (3),
recalculat în mod corespunzător pentru trimestrul respectiv, prin împărţirea
impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numărul de luni aferent
trimestrului respectiv."
9. La articolul 141
alineatul (2), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,g) livrările de bunuri care
au fost afectate unei activităţi scutite, în temeiul prezentului articol, dacă
taxa aferentă bunurilor
respective nu a fost dedusă, precum şi livrările de bunuri a căror achiziţie a
făcut obiectul excluderii dreptului de deducere, conform art. 145 alin. (5)
lit. b) şi art. 1451".
10. După articolul
145 se introduce un nou articol, articolul 1451 „Limitări speciale ale
dreptului de deducere", cu următorul cuprins:
„Limitări speciale ale dreptului de deducere
Art. 1451. - (1) In
cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru
transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu
depăşească 3.500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri,
incluzând şi scaunul şoferului, nu se deduce taxa pe valoarea adăugată aferentă
achiziţiilor acestor vehicule şi nici taxa aferentă achiziţiilor de combustibil
destinat utilizării pentru vehiculele care au aceleaşi caracteristici, aflate
în proprietatea sau în folosinţa persoanei impozabile, cu excepţia vehiculelor
care se înscriu în oricare dintre următoarele categorii:
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie,
reparaţii, pază şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul
de desfăşurare a activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi
utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi
de agenţi de recrutare a forţei de muncă;
b) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane
cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;
c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii
cu plată, inclusiv pentru închirierea către alte persoane, instruirea de către
şcolile de şoferi, transmiterea folosinţei în cadrul unui contract de leasing
financiar sau operaţional;
d) vehiculele utilizate în scop
comercial, respectiv în vederea revânzării.
(2) Prin achiziţie de
vehicule, în sensul alin. (1), se înţelege
cumpărarea unui vehicul din România, importul sau achiziţia intracomunitară a
vehiculului.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică pentru
avansurile care au fost achitate înainte de data de 1 mai 2009 pentru valoarea
totală sau parţială a vehiculelor rutiere motorizate, dacă livrarea acestora
intervine după data de 1 mai 2009 inclusiv.
(4) Prevederile prezentului articol se aplică până la data de 31 decembrie 2010 inclusiv.
(5) In cazul vehiculelor exceptate potrivit alin. (1)
se vor aplica regulile generale de deducere stabilite la art. 145 şi art.
146-1471."
11. La articolul 1561, după alineatul (6) se introduc două noi alineate, alineatele (61) şi (62), cu următorul cuprins:
„(61) Prin excepţie
de la prevederile alin. (2)-(6), pentru persoana impozabilă care utilizează
trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie
intracomunitară taxabilă în România, perioada fiscală devine luna
calendaristică începând cu:
a) prima lună a unui trimestru calendaristic, dacă
exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în această
primă lună a respectivului trimestru;
b) a treia lună a trimestrului calendaristic, dacă
exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în a doua
lună a respectivului trimestru. Primele două luni ale trimestrului respectiv
vor constitui o perioadă fiscală distinctă, pentru care persoana impozabilă va
avea obligaţia depunerii unui decont de taxă conform art. 1562 alin. (1);
c) prima lună a trimestrului calendaristic următor,
dacă exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în a
treia lună a unui trimestru calendaristic.
(62) Persoana
impozabilă care potrivit alin. (61) este obligată să îşi schimbe perioada fiscală trebuie să depună o
declaraţie de menţiuni la
organul fiscal competent, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finele
lunii în care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare care
generează această obligaţie, şi va utiliza ca perioadă fiscală luna
calendaristică, fără a avea posibilitatea de a reveni la utilizarea
trimestrului calendaristic ca perioadă fiscală."
12. La articolul 2441, după alineatul (7) se introduc cinci noi alineate, alineatele
(8)-(12), cu următorul cuprins:
„(8) Operatorii economici care intenţionează să
comercializeze în sistem angro produse energetice prevăzute la art. 175 alin.
(3) lit. a)-e) sunt obligaţi să se înregistreze la autoritatea fiscală
teritorială conform procedurii şi cu îndeplinirea condiţiilor ce vor fi stabilite
prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(9) Operatorii economici care desfăşoară activitatea
de comercializare în sistem angro de produse energetice prevăzute la art. 175
alin. (3) lit. a)-e) sunt obligaţi să îndeplinească procedura şi condiţiile
stabilite prin ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
prevăzut la alin. (8), în termen de 90 de zile de la data publicării acestuia
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(10) Nu intră sub incidenţa alin. (8) şi (9)
antrepozitarii autorizaţi şi operatorii înregistraţi pentru produse energetice.
(11) Desfăşurarea activităţii de comercializare de
către operatorii economici prevăzuţi la alin. (8), care nu îndeplinesc
procedura şi condiţiile stabilite potrivit alin. (8), constituie contravenţie
şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei şi confiscarea
sumelor rezultate din această vânzare.
(12) Desfăşurarea activităţii de comercializare de
către operatorii economici prevăzuţi la alin. (9), care nu îndeplinesc
procedura şi condiţiile stabilite potrivit alin. (8), după termenul stabilit la
alin. (9), constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000
lei la 100.000 lei, confiscarea sumelor rezultate din această vânzare şi
oprirea activităţii de comercializare a produselor accizabile pe o perioadă de
1-3 luni."
Art. 33. - După
articolul 219 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007,
cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou articol,
articolul 2191, cu următorul cuprins:
„ARTICOLUL 2191
Contravenţii în cazul
declaraţiilor recapitulative
(1) Constituie contravenţie nedepunerea la termenele prevăzute
de lege a declaraţiilor recapitulative reglementate la titlul VI din Legea nr. 571/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, sau depunerea de astfel de declaraţii cu sume
incorecte ori incomplete.
(2) Fapta prevăzută la alin. (1) se sancţionează cu
amendă de 2% din suma totală a achiziţiilor/livrărilor intracomunitare de
bunuri nedeclarate sau, după caz, din diferenţele nedeclarate rezultate ca
urmare a declaraţiilor incorecte ori incomplete.
(3) Nu se sancţionează contravenţional persoanele care
corectează declaraţiile recapitulative până la împlinirea termenului legal de
depunere a acestora.
(4) Nu se sancţionează contravenţional persoanele
care, ulterior termenului legal de depunere, corectează declaraţiile ca urmare
a unui fapt neimputabil persoanei impozabile.
(5) Amenda prevăzută la alin. (2) se reduce cu 50% în
situaţia în care persoana impozabilă corectează declaraţia recapitulativă până
la termenul legal de depunere a următoarei declaraţii recapitulative.
(6) Dispoziţiile art. 221 alin. (1) şi (5) se aplică
în mod corespunzător."
Art. 34. - (1) Prevederile art. 2191 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, se aplică faptelor constatate după data intrării în
vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) In cazul declaraţiilor recapitulative cu termene
de depunere anterioare intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă,
dispoziţiile art. 12 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în
mod corespunzător.
(3) Nu se sancţionează
contravenţional persoanele care corectează, în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, declaraţiile
recapitulative cu termene de depunere anterioare intrării în vigoare a
prezentei ordonanţe de urgenţă.
CAPITOLUL VI
Alte dispoziţii
Art. 35. - (1) Limita valorică a garanţiilor de stat
pentru anul 2009, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 109/2008, se stabileşte în sumă de 6 miliarde lei.
(2) Pentru garanţiile de stat emise în valută
conversia se efectuează la cursul de schimb valabil la data semnării
contractului de împrumut.
(3) Acordarea garanţiilor de stat emise în conformitate
cu alin. (1) se va realiza pentru finanţarea proiectelor prioritare pentru
economia românească, derulate de către entităţi publice şi private
nonfinanciare, în condiţiile respectării legislaţiei privind ajutorul de stat.
Art. 36. - (1) Plata facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor achiziţionate, serviciilor prestate
sau a lucrărilor efectuate se realizează de către instituţiile publice în
perioada 24-31 a fiecărei luni.
(2) In vederea derulării în condiţii de echilibru a
cheltuielilor sectorului public, instituţiile publice au obligaţia de a-şi
programa plăţile efectuate prin virament sau numerar, potrivit normelor
metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(3) Instituţiile publice şi operatorii economici cu
capital majoritar de stat au obligaţia de a transmite Ministerului Finanţelor
Publice o programare a operaţiunilor de vânzare/cumpărare de valută potrivit
normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(4) Prin normele metodologice prevăzute la alin. (2)
se pot aproba categorii de plăţi exceptate de la prevederile prezentei ordonanţe
de urgenţă.
(5) In termen de 3 luni de la data intrării în vigoare
a prezentei ordonanţe de urgenţă, termenele de plată aferente angajamentelor
legale încheiate se corelează cu termenele de plată prevăzute la alin. (1).
(6) Angajamentele legale încheiate după data intrării
în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se corelează cu termenele de plată
prevăzute la alin. (1).
Art. 37. - Instituţiile publice sunt obligate să
furnizeze Ministerului Finanţelor Publice, la termenele, periodicităţile şi în
forma solicitată, date şi informaţii financiar-contabile, în conformitate cu
instrucţiunile şi normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului
finanţelor publice.
Art. 38. - In cazul
nerespectării prevederilor art. 35 şi 36, Ministerul Finanţelor Publice este
autorizat să ia următoarele măsuri:
a) blocarea deschiderilor de credite bugetare pentru
ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru şomaj,
bugetului Fondului naţional unic de asigurări de sănătate şi ai bugetelor
locale;
b) blocarea conturilor de disponibilităţi deschise la
unităţile Trezoreriei Statului pe numele instituţiilor publice finanţate
integral sau parţial din venituri proprii;
c) în situaţia nerespectării termenului de plată sau
a nerespectării graficului de plăţi anunţat, Ministerul Finanţelor Publice îşi
rezervă dreptul de a scoate din decontare sumele neanunţate, iar
responsabilitatea pentru nedecontarea documentelor de plată prezentate unităţilor
teritoriale ale Trezoreriei Statului revine în totalitate ordonatorilor de
credite.
Art. 39. -Alineatul (1) al
articolului 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind
reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr.
275/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Ordonatorii principali de credite ai autorităţilor
şi instituţiilor publice finanţate integral din bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, din venituri
proprii şi subvenţii acordate de la aceste bugete şi integral din venituri
proprii vor depune centralizat la Ministerul Finanţelor Publice, până cel
târziu în a zecea zi lucrătoare inclusiv a lunii curente pentru luna
anterioară, situaţii privind monitorizarea derulării programului de investiţii
publice."
Art. 40. - Prevederile art. 32 pct. 12 şi art. 33 intră
în vigoare în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
ordonanţe de urgenţă.
Art. 41. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
ordonanţe de urgenţă se abrogă art. 1 şi alin. (2) şi (3) ale art. 2 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 223/2008 privind unele măsuri de reducere
a unor cheltuieli bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 899 din 31 decembrie 2008.
Art. 42. - Anexele nr. 1-3*)
fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
*) Anexele nr. 1-3 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
Influenţele asupra bugetului de stat pe anul 2009
Pag: 1 -mii lei-
Denumire
|
Cod
|
Influenta +/-
|
A
|
B
|
1
|
VENITURI-TOTAL
|
000101
|
-12.073.210
|
I. VENITURI CURENTE
|
000201
|
-10.830.910
|
A.VENITURI FISCALE
|
000301
|
-9.073.910
|
A1.IMPOZIT PE VENIT. PROFIT SI CÂŞTIGURI DIN CAPITAL
|
000401
|
-1.990.615
|
A11. IMPOZIT PE VENIT. PROFIT SI
CÂŞTIGURI DIN CAPITAL DE LA PERSOANE JURIDICE
|
000501
|
-1.677.000
|
IMPOZIT PE PROFIT
|
0101
|
-1.677.000
|
Impozit pe profil de la agenţii economici
|
010101
|
-1.607.000
|
Impozit pe profit de la bancile comerciale
|
010102
|
-70.000
|
A12.IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CÂŞTIGURI DIN CAPITAL DE LA
PERSOANE FIZICE
|
030001
|
-313.615
|
IMPOZIT PE VENIT
|
0301
|
-1.765.815
|
Impozit pe venituri din activităţi independente
|
030101
|
-62.661
|
Impozit pe venituri din salarii
|
030102
|
-1.545.242
|
Impozit pe venituri din cedarea folosinţei bunurilor
|
030103
|
17.690
|
Impozit pe venituri din dividende
|
030104
|
-166.860
|
Impozit pe venituri din dobânzi
|
030105
|
-362
|
Impozit pe venituri din pensii
|
030106
|
65.903
|
Impozit pe veniturile obţinute din jocurile de noroc, din premii
si din prime in bani si/sau natura
|
030107
|
-2.955
|
Impozit pe veniturile din economii sub forma de dobânda realizate
in Belgia. Luxemburg si Austria de persoane fizice romane rezidente fiscal in
România
|
030108
|
-436
|
Impozit pe venituri din transferul titlurilor de valoare
|
030109
|
-6.460
|
Impozit pe venituri din operaţiuni de vanzare-eumparare de valuta
la termen, pe baza de contract, precum si orice
|
030110
|
|
Anexa nr. I Pag: 2 -mii lei
Denumire
|
Cod
|
Influenta +/-
|
A
|
B
|
1
|
alte operaţiuni similare
|
|
-23
|
Impozit pe venituri din valuri licărea drepturilor de proprietate
intelectuala
|
030111
|
-12.511
|
Impozit pe venituri realizate de persoanele fizice nerezidente
|
030112
|
-24.295
|
Impozit pe venituri din activităţi agricole
|
030113
|
-2.202
|
Impozit pe venituri obţinute din valorificarea de bunuri in
regim de consignaţie si din activităţi desfăşurate pe baza unui contract de
agent, comision sau mandat comercial
|
030114
|
-12.130
|
Impozit pe veniturile din activităţile de expertiza contabila,
tehnica judiciara si extrajudiciara
|
030115
|
-292
|
Impozit pe venituri din activităţi desfăşurate in baza
contractelor/ convenţiilor civile incheiate potrivit Codului civil
|
030116
|
-15.970
|
Impozitul pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
|
030118
|
-63.587
|
Sume virate pentru sponsorizarea entităţilor non-profit
|
030119
|
1.180
|
Impozit pe venituri din alte surse
|
030150
|
6.890
|
Regularizări
|
030160
|
58.508
|
COTE SI SUME DEFALCATE DIN IMPOZITUL PE VENIT (SE SCAD)
|
0401
|
1.452.200
|
Cote defalcate din impozitul pe venit (se scad)
|
040101
|
1.452.200
|
A2.IMPOZIT PE SALARII - TOTAL
|
060001
|
-5.185
|
IMPOZIT PE SALARII - TOTAL
|
0601
|
-5.185
|
Impozit pe salarii
|
060101
|
-5.185
|
A3.IMPOZITE SI TAXE PE PROPRIETATE
|
070001
|
-69.000
|
IMPOZITE SI TAXE PE PROPRIETATE
|
0701
|
-69.000
|
Taxe judiciare de timbru. taxe de timbru pentru activitatea
notariala si alte
|
070103
|
|
Anexa nr. I Pag: 3 -mii lei-
Denumire
|
Cod
|
Influenta +/-
|
A
|
B
|
1
|
taxe de timbru
|
|
-60.000
|
A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII
|
100001
|
-6.684.110
|
TAXA PE VALOAREA ADĂUGATA
|
1001
|
-4.944.000
|
Taxa pe valoarea adăugata incasata
|
100101
|
-4.944.000
|
SUME DEFALCATE DIN TVA
|
1101
|
811.890
|
Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugata pentru finantarea
cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor,
municipiilor.sectoarelor si
|
110102
|
|
Municipiului Bucureşti (se scad)
|
|
811.890
|
ACCIZE
|
1401
|
-2.552.000
|
A5.IMPOZIT PE COMERŢUL EXTERIOR SI TRANZACŢIILE INTERNATIONALE
|
170001
|
-325.000
|
VENITURI ÎNCADRATE IN RESURSELE PROPRII ALE BUGETULUI UNIUNII
EUROPENE
|
1701
|
-325.000
|
Taxe vamale (altele decât in sectorul agricol)
|
170101
|
-264.734
|
Taxe vamale legate de sectorul agricol
|
170102
|
-60.266
|
C.VENITURI NEFISCALE
|
290001
|
-1.757.000
|
CLVENITUR1 DIN PROPRIETATE
|
300001
|
-1.757.000
|
VENITURI DIN PROPRIETATE
|
3001
|
-1.757.000
|
Venituri din concesiuni si inchirieri
|
300105
|
-1.164.000
|
Venituri din dividende
|
300108
|
-593.000
|
SUME PRIMITE DE LA UE IN CONTUL PLAŢILOR EFECTUATE
|
4501
|
-1.242.300
|
CHELTUIELI - BUGET DE STAT
|
5001
|
-1.827.081
|
CHELTUIELI CURENTE
|
01
|
-768.314
|
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
|
10
|
-667.146
|
TITLUL II BUNURI SI SERVICII
|
20
|
-544.625
|
TITLUL III DOBÂNZI
|
30
|
1.820.990
|
TITLUL IV SUBVENŢII
|
40
|
-36.860
|
TITLUL V FONDURI DE REZERVA
|
50
|
417.025
|
TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITĂŢI ALE
ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
|
51
|
1.007.875
|
TITLUL VIl ALTE TRANSFERURI
|
55
|
-693.234
|
TITLUL VIII PROIECTE CU FINANŢARE DIN
|
56
|
|
Anexa nr. I Pag: 4 -mii lei-
Denumire
|
Cod
|
Influenta +/-
|
A
|
B
|
1
|
FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FFN)
|
|
|
FOSTA DERARE
|
|
-2.042,325
|
TITLUL X ALTE CHELTUIELI
|
59
|
-30.014
|
CHELTUIELI DE CAPITAL
|
70
|
-1.058.767
|
TITLUL XII ACTIVE NEFINANCIARE
|
71
|
-1.058.767
|
DEFICIT
|
9901
|
-10.246.129
|
ANEXA Nr. 2
Detalierea influenţelor asupra cheltuielilor
bugetare pe anul 2009 pe titluri de cheltuieli şi pe ordonatori principali de
credite
- mii lei -
Nr. crt.
|
ORDONATORI
PRINCIPALI DE CREDITE
|
TOTAL
INFLUENTE
|
din care:
|
Cheltuieli
de personal
|
Bunuri si
servicii
|
Dobânzi
|
Subvenţii
|
Fonduri de
rezerva
|
Transferuri
intre
unităţi
ale
administraţiei
publice
|
Alte
transferuri
|
Proiecte cu
finanţare
din
FEN
|
Asistenta
sociala
|
Alte
cheltuieli
|
Cheltuieli
de capital
|
|
TOTAL
|
-2.584.756
|
-667.146
|
-544.625
|
1.820.990
|
-36.860
|
417.025
|
1.007.875
|
-693.234
|
-2.800.000
|
|
-30.014
|
-1.058.767
|
|
BUGET DE STAT
|
-1.827.081
|
-667.146
|
-544.625
|
1.820.990
|
-36.860
|
417.025
|
1.007.875
|
-693.234
|
-2.042.325
|
|
-30.014
|
-1.058.767
|
1.
|
Administraţia Prezidenţiala
|
-6.103
|
-420
|
-5.300
|
|
|
|
-25
|
|
|
|
|
-358
|
2.
|
Senatul României
|
-15.361
|
-10.368
|
-4.660
|
|
|
|
-57
|
|
|
|
|
-276
|
3.
|
Camera Deputaţilor
|
-36.014
|
-20.133
|
-9.831
|
|
|
|
|
-50
|
|
|
|
-6.000
|
4.
|
Inalta Curte de Casaţie si Justiţie
|
-6.255
|
-4.965
|
-1.090
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-200
|
5.
|
Curtea Constituţionala
|
-1.020
|
-430
|
-550
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-40
|
6.
7.
|
Consiliul Legislativ Curtea de Conturi
|
-383 -8.437
|
-243 -6.049
|
-130 -2.050
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-10 -338
|
8.
|
Consiliul Concurentei
|
-2.591
|
-1.238
|
-1.070
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-283
|
9.
|
Avocatul Poporului
|
-843
|
-557
|
-260
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-26
|
10.
|
Consiliul National pentru Studierea
Arhivelor Securităţii
|
-669
|
-359
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-310
|
11.
|
Consiliul National al Audiovizualului
|
-540
|
-219
|
-230
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-91
|
12.
|
Secretariatul Generai al Guvernului
|
-18.802
|
-725
|
-300
|
|
|
|
|
-3.416
|
|
|
-12.480
|
-1.881
|
13.
|
Ministerul Afacerilor Externe
|
-47.818
|
-13.233
|
-30.090
|
|
|
|
-135
|
-110
|
|
|
-2.550
|
-1.700
|
14.
|
Ministerul Dezvoltării Regionale si
|
-87.484
|
-2.538
|
-1.061
|
|
|
|
|
-68.707
|
|
|
|
-15.178
|
15.
|
Ministerul Finanţelor Publice
|
-95.491
|
-49.914
|
-37.237
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-8.340
|
16.
|
Ministerul Justiţiei si Libertăţilor
Cetăţeneşti
|
-61.253
|
-21.345
|
-20.370
|
|
|
|
-14.538
|
|
|
|
|
-5.000
|
17.
|
Ministerul Apărării Naţionale
|
-696.424
|
-196.441
|
-161.240
|
|
-1.560
|
|
-17.441
|
|
|
|
-142
|
-319.600
|
18.
|
Ministerul Administraţiei si Internelor
|
-427.037
|
-190.383
|
-90.080
|
|
|
|
-6.464
|
-510
|
|
|
-900
|
-138 700
|
19.
|
Ministerul Muncii, Familiei si
Protecţiei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sociale
|
1.337.564
|
-2.640
|
-4.840
|
|
|
|
1.347.515
|
-210
|
-1.657
|
|
|
-604
|
20.
|
Ministerul Intreprinderilor Mici si
Mijlocii, Comerţului si Mediului de Afaceri
|
-7.249
|
-1.161
|
-3.028
|
|
|
|
-2.980
|
|
|
|
|
-80
|
21
|
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale
|
-2.006.525
|
-17.900
|
-19.300
|
70
|
-26.000
|
|
-6.500
|
-18.100
|
-1.890.668
|
|
|
-28.127
|
22
|
Ministerul Mediului
|
-139 380
|
-4.900
|
-10.600
|
1.420
|
|
|
-24.800
|
-100
|
|
|
|
-100 400
|
23.
|
Ministerul Transporturilor si
Infrastructurii
|
-203.736
|
-1.582
|
-1.858
|
33.980
|
|
|
-46.826
|
-184.486
|
|
|
-710
|
-2.254
|
- mii lei -
Nr. crt.
|
ORDONATORI
PRINCIPALI DE CREDITE
|
TOTAL
INFLUENTE
|
din care:
|
Cheltuieli
de personal
|
Bunuri si
servicii
|
Dobânzi
|
Subvenţii
|
Fonduri de
rezerva
|
Transferuri
intre unităţi ale
administraţiei
publice
|
Alte
transferuri
|
Proiecte cu
finanţare
din
FEN
|
Asistenta
sociala
|
Alte
cheltuieli
|
Cheltuieli
de capital
|
24
|
Ministerul Educaţiei, Cercetării si
Inovării
|
-676.046
|
-59.739
|
-47.180
|
|
|
|
-113.967
|
|
-150.000
|
|
|
-305.160
|
25
|
Ministerul Sănătăţii
|
-22.513
|
-5.464
|
-11,470
|
100
|
|
|
|
|
|
|
|
-5.679
|
26
|
Ministerul Culturii, Cultelor si
Patrimoniului National
|
-28.535
|
-1,059
|
-4.770
|
|
|
|
-9.878
|
|
|
|
-10.682
|
-2.146
|
27.
|
Ministerul Comunicaţiilor si Societăţii
Informaţionale
|
-19.530
|
|
-300
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-19.230
|
28.
|
Ministerul Public
|
-27.974
|
-16.494
|
-8,430
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-3.050
|
29.
|
Agenţia
|
-1.897
|
-684
|
-900
|
|
|
|
-580
|
|
|
|
|
-313
|
30.
|
Naţionala de Integritate Serviciul Roman
de Informaţii
|
-53.056
|
-12.316
|
-160
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-40.000
|
31.
|
Serviciul de Informaţii Externe
|
-8.912
|
-3,568
|
-105
|
|
|
|
-89
|
|
|
|
|
-5.150
|
32.
|
Serviciul de Protecţie si Paza
|
-8.424
|
-2.954
|
-2470
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-3.000
|
33.
|
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
|
-53.353
|
-3.405
|
-9.320
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-40.628
|
34.
|
Ministerul Economiei
|
-47.568
|
-924
|
-1.249
|
10.440
|
-9.300
|
|
-2.698
|
-43.028
|
|
|
|
-809
|
35.
|
Ministerul Tineretului si Sportului
|
-32.084
|
-997
|
-590
|
|
|
|
-30.497
|
|
|
|
|
|
36.
|
Academia Romana
|
-10.483
|
-4.103
|
-2.680
|
|
|
|
-220
|
|
|
|
-1.640
|
-1.840
|
37.
|
Autoritatea Naţionala Sanitara
Veterinara
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
38.
|
si pentru Siguranţa Alimentelor
Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluţionarilor din Decembrie 1989
|
-20.000 -139
|
-59
|
-76
|
|
|
|
-20.000
|
|
|
|
|
-4
|
39.
|
Oficiul National de Prevenire si
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40.
|
Combaterea Spălării Banilor
Oficiul Registrului National al
Informaţiilor
Secrete de Stat
|
-593
-614
|
-395 -244
|
-170 -350
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-28 -20
|
41.
|
Consiliul National pentru Combaterea Discriminării
|
-358
|
-118
|
-150
|
|
|
|
|
|
|
|
-90
|
|
42
|
Agenţia Naţionala de Presa AGERPRES
|
-120
|
|
|
|
|
|
-120
|
|
|
|
|
|
43
|
Institutul Cultural Roman
|
-3.675
|
|
|
|
|
|
-3.675
|
|
|
|
|
|
44
|
Societatea Romana de Radiodifuziune
|
-25 460
|
|
-21.980
|
|
|
|
|
-2.790
|
|
|
|
-690
|
45.
|
Societatea Romana de Televiziune
|
-23.860
|
|
-23,030
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-830
|
46. 47.
|
Consiliul Superior al Magistraturii
Autoritatea Electorala Permanenta
|
-6.803 -1.615
|
-3.811 -230
|
-2,770 -400
|
|
|
|
-13
|
|
|
|
-820
|
-209 -165
|
48.
|
Agenţia Naţionala pentru Resurse Minerale
|
-253
|
-176
|
-120
|
60
|
|
|
|
|
|
|
|
-17
|
49.
|
Autoritatea Naţionala de Supraveghere a
Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
|
-645
|
-282
|
-360
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-3
|
50.
|
Consiliul Economic si Social
|
-267
|
-157
|
-110
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
51.
|
Academia Oamenilor de Ştiinţa din România
|
-700
|
|
|
|
|
|
-700
|
|
|
|
|
|
- mii lei -
Nr crt
|
ORDONATORI
PRINCIPALI DE CREDITE
|
TOTAL
INFLUENTE
|
din care:
|
Cheltuieli
de personal
|
Bunuri si
servicii
|
Dobânzi
|
Subvenţii
|
Fonduri de
rezerva
|
Transferuri
intre unităţi ale
administraţiei
publice
|
Alte
transferuri
|
Proiecte cu
finantare
din
FEN
|
Asistenta
sociaia
|
Alte
cheltuieli
|
Cheltuieli
de capital
|
52. 53.
|
Ministerul Turismului
Ministerul Finanţelor Publice - Acţiuni
Generale, din care:
bunuri si servicii
dobânzi
contribuţia României la bugetul UE
cheltuieli de capital
fondul de rezerva bugetara
FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE Ministerul Mediului
|
-39.971
1.820.218
1.774.920
-371.727
417 025
-757 675
-757 675
|
-2.224
|
-310
|
1.774.920
1.774.920
|
|
417.025
417.025
|
-37.437
|
-371.727
-371.727
|
-757.675
-757.675
|
|
|
|
NOTA: Diminuările prevăzute la nr.crt.24 nu se operează
la capitolul 53.01 Cercetare fundamentală şi cercetare dezvoltare.
ANEXA Nr. 3
I. Program actualizat
II. Influenţe
III. Program rectificat
SUME
defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru
finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi
Municipiului Bucureşti, pe anul 2009
-
mii lei -
Nr crt.
|
Judeţul
|
|
TOTAL
|
din care, pentru :
|
finanţarea cheltuielilor de
personal din
instituţiile de învăţământ
preuniversitar
de stat ale comunelor, oraşelor şi
municipiilor
|
|
TOTAL
|
I
|
12.136.598
|
10.246.847
|
|
|
II
|
-811.890
|
-811.890
|
|
|
III
|
11.324.708
|
9434.957
|
1
|
ALBA
|
I
|
236.586
|
205.376
|
|
|
II
|
-16.273
|
-16.273
|
|
|
III
|
220.313
|
189.103
|
2
|
ARAD
|
I
|
249257
|
215.241
|
|
|
II
|
-17.054
|
-17.054
|
|
|
III
|
232.203
|
198.187
|
3
|
ARGEŞ
|
I
|
372.916
|
322.393
|
|
|
II
|
-25.544
|
-25.544
|
|
|
III
|
347.372
|
296.849
|
4
|
BACĂU
|
I
|
418223
|
357.215
|
|
|
II
|
-28303
|
-28.303
|
|
|
III
|
389.920
|
328.912
|
5
|
BIHOR
|
I
|
385.620
|
317.448
|
|
|
II
|
-25.152
|
-25.152
|
|
|
III
|
360.468
|
292.296
|
6
|
BISTRITA-NASAUD
|
I
|
192.769
|
172.952
|
|
|
II
|
-13.704
|
-13.704
|
|
|
III
|
179.065
|
159.248
|
7
|
BOTOŞANI
|
I
|
268 532
|
230.104
|
|
|
II
|
-18 232
|
-18.232
|
|
|
III
|
250300
|
211.872
|
8
|
BRAŞOV
|
I
|
310.372
|
266.546
|
|
|
II
|
-21.119
|
-21.119
|
|
|
III
|
289.253
|
245.427
|
9
|
BRĂILA
|
I
|
192.005
|
164,149
|
|
|
II
|
-13.006
|
-13.006
|
|
|
III
|
178.999
|
151.143
|
10
|
BUZĂU
|
I
|
283.211
|
236.711
|
|
|
II
|
-18755
|
-18.755
|
|
|
III
|
264 456
|
217.956
|
11
|
CARAS-SEVERIN
|
I
|
179560
|
149.729
|
|
|
II
|
-11.864
|
-11.864
|
|
|
III
|
167.696
|
137.865
|
12
|
CĂLĂRAŞI
|
I
|
166.035
|
132.462
|
|
|
II
|
-10.495
|
-10.495
|
|
|
III
|
155 540
|
121.967
|
- mii lei -
Nr. crt.
|
Judeţul
|
|
TOTAL
|
din care. pentru :
|
finanţarea cheltuielilor de
personal din
instituţiile de învăţământ
preuniversitar
de stat ale comunelor, oraşelor şi
municipiilor
|
13
|
CLUJ
|
I
|
371.566
|
322.437
|
|
|
II
|
-25.548
|
-25.548
|
|
|
III
|
346.018
|
296889
|
14
|
CONSTANTA
|
I
|
342.356
|
297.614
|
|
|
II
|
-23 581
|
-23.581
|
|
|
III
|
318.775
|
274.033
|
15
|
COVASNA
|
I
|
151.428
|
134.066
|
|
|
II
|
-10.622
|
-10.622
|
|
|
III
|
140.806
|
123.444
|
16
|
DÂMBOVIŢA
|
I
|
297.519
|
242.501
|
|
|
II
|
-19.214
|
-19 214
|
|
|
III
|
278.305
|
223.287
|
17
|
DOLJ
|
I
|
402.910
|
328.482
|
|
|
II
|
-26.027
|
-26.027
|
|
|
III
|
376883
|
302.455
|
18
|
GALAŢI
|
I
|
345.234
|
296.378
|
|
|
II
|
-23.483
|
-23.483
|
|
|
III
|
321.751
|
272 895
|
19
|
GIURGIU
|
I
|
125.806
|
103.950
|
|
|
II
|
-8 236
|
-8.236
|
|
|
III
|
117.570
|
95.714
|
20
|
GORJ
|
I
|
232.062
|
199.980
|
|
|
II
|
-15.845
|
-15.845
|
|
|
III
|
216.217
|
184.135
|
21
|
HARGHITA
|
I
|
235.900
|
214.664
|
|
|
II
|
-17.009
|
-17.009
|
|
|
III
|
218.891
|
197.655
|
22
|
HUNEDOARA
|
I
|
276.289
|
234.225
|
|
|
II
|
-18.558
|
-18.558
|
|
|
III
|
257.731
|
215667
|
23
|
IALOMIŢA
|
I
|
154.700
|
127.377
|
|
|
II
|
-10 092
|
-10.092
|
|
|
III
|
144.608
|
117.285
|
24
|
IAŞI
|
I
|
482.502
|
416.429
|
|
|
II
|
-32995
|
-32.995
|
|
|
III
|
449.507
|
383.434
|
25
|
ILFOV
|
I
|
109.043
|
90.090
|
|
|
II
|
-7.138
|
-7.138
|
|
|
III
|
101.905
|
82.952
|
26
|
MARAMUREŞ
|
I
|
327.696
|
285851
|
|
|
II
|
-22649
|
-22.649
|
|
|
III
|
305.047
|
263.202
|
27
|
MEHEDINŢI
|
I
|
185.965
|
147,223
|
|
|
II
|
-11.665
|
-11.665
|
|
|
III
|
174.300
|
135.558
|
28
|
MUREŞ
|
I
|
364.295
|
318.307
|
|
|
II
|
-25220
|
-25.220
|
|
|
III
|
339.075
|
293.087
|
-
mii lei -
Nr. crt.
|
Judeţul
|
|
TOTAL
|
din care, pentru :
|
finanţarea cheltuielilor de personal din
instituţiile de învăţământ
preuniversitar
de stat ale comunelor, oraşelor şi
municipiilor
|
29
|
NEAMŢ
|
I
|
300.880
|
258.740
|
|
|
II
|
-20.501
|
-20.501
|
|
|
III
|
280.379
|
238.239
|
30
|
OLT
|
I
|
274.642
|
234.598
|
|
|
II
|
-18.588
|
-18.588
|
|
|
III
|
256.254
|
216.010
|
31
|
PRAHOVA
|
I
|
411.373
|
358.456
|
|
|
II
|
-28.402
|
-28.402
|
|
|
III
|
382.971
|
330.054
|
32
|
SATU MARE
|
I
|
256.950
|
228.124
|
|
|
II
|
-18075
|
-18.075
|
|
|
III
|
238.875
|
210 049
|
33
|
SĂLAJ
|
I
|
172.447
|
146.593
|
|
|
II
|
-11.615
|
-11.615
|
|
|
III
|
160.832
|
134.978
|
34
|
SIBIU
|
I
|
235.350
|
201.048
|
|
|
II
|
-15.930
|
-15.930
|
|
|
III
|
219.420
|
185.118
|
35
|
SUCEAVA
|
I
|
408.841
|
353439
|
|
|
II
|
-28 004
|
-28.004
|
|
|
III
|
380.837
|
325.435
|
36
|
TELEORMAN
|
I
|
226.285
|
187.227
|
|
|
II
|
-14.835
|
-14.835
|
|
|
III
|
211.450
|
172.392
|
37
|
TIMIŞ
|
I
|
342.266
|
299.640
|
|
|
II
|
-23741
|
-23.741
|
|
|
III
|
318.525
|
275899
|
38
|
TULCEA
|
I
|
138.768
|
120.398
|
|
|
II
|
-9.540
|
-9.540
|
|
|
III
|
129.228
|
110.858
|
39
|
VASLUI
|
I
|
289.410
|
229 275
|
|
|
II
|
-18 166
|
-18.166
|
|
|
III
|
271.244
|
211.109
|
40
|
VÂLCEA
|
I
|
240.995
|
206.330
|
|
|
II
|
-16.348
|
-16.348
|
|
|
III
|
224.647
|
189.982
|
41
|
VRANCEA
|
I
|
218.088
|
170.884
|
|
|
II
|
-13 540
|
-13.540
|
|
|
III
|
204.548
|
157.344
|
42
|
MUN. BUCUREŞTI
|
I
|
959.746
|
722.195
|
|
|
II
|
-57.222
|
-57.222
|
|
|
III
|
902.524
|
664.973
|