Secţiunea 1
Prevederi generale Articolul 1(1) Prezenta procedură stabileşte metodologia de atestare tehnico-profesională a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor (proiectarea şi verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere şi a proiectelor tehnice de execuţie a lucrărilor miniere, activitatea de execuţie a lucrărilor de închidere de mine şi activitatea de asistenţă tehnică - dirigenţie de şantier pentru lucrări de închidere a minelor).(2) Activităţile prevăzute la alin. (1) se efectuează de către specialişti, atestaţi tehnico-profesional de comisia nominalizată prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri. Articolul 2Fac excepţie de la prevederile alin. (2) persoanele fizice, cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European care au fost deja atestaţi în calitate de specialişti în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor de către autorităţile competente din ţara de origine. Articolul 3Prezenta procedură stabileşte modalităţile, tehnicile şi domeniile de atestare, precum şi condiţiile de participare la examenele de atestare a specialiştilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul lucrărilor de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor, în calitate de proiectanţi, diriginţi de şantier şi executanţi ai lucrărilor de închidere a minelor, cu excepţia persoanelor prevăzute la art. 2. Secţiunea a 2-aTermenii utilizaţi Articolul 4În contextul prezentei proceduri, termenii referitori la activitatea procedurală sunt definiţi după cum urmează: a)lucrări miniere - lucrări de proiectare, conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare postînchidere a obiectivelor miniere; b)proiectant - persoana juridică responsabilă, în condiţiile legii, cu activitatea de proiectare şi verificare a soluţiilor tehnice de execuţie a lucrărilor miniere, în conformitate cu exigenţele cuprinse în prevederile legale, care îndeplineşte următoarele atribuţii:1. elaborează conţinutul planului de încetare a activităţii obiectivelor miniere şi al documentaţiilor aferente; 2. elaborează proiectul tehnic de închidere a obiectivelor miniere şi al documentaţiilor aferente; 3. verifică respectarea conţinutului documentaţiei, pe faze de proiectare; 4. asigură încadrarea soluţiilor tehnico-economice prevăzute în documentaţii, în prevederile legale legislative, inclusiv în normele PSI şi de sănătate şi securitate în muncă; 5. asigură respectarea prevederilor legale cu privire la sistematizare şi urbanism; 6. răspunde de conformitatea documentaţiei de execuţie a lucrărilor miniere cu reglementările legale şi tehnice specifice; c)responsabil cu execuţia lucrărilor miniere - persoana juridică responsabilă, în condiţiile legii, cu implementarea sistemului de calitate în realizarea lucrărilor miniere, având disponibilităţi de personal calificat şi de echipamente specifice, care să dea garanţia respectării exigenţelor de calitate stabilite în prevederile legale şi în documentaţia aferentă executării lucrărilor miniere, verificată şi aprobată; d)diriginte de şantier pentru lucrări miniere - persoana juridică însărcinată de către investitor cu verificarea calităţii/cantităţii materialelor şi produselor puse în operă şi/sau cu verificarea execuţiei corecte a lucrărilor miniere; e)diriginte de şantier rezident - persoana fizică însărcinată de către persoana juridică diriginte de şantier să asigure verificarea permanentă în şantier pe durata desfăşurării lucrărilor; f)diriginte de şantier coordonator - persoana fizică însărcinată de către persoana juridică diriginte de şantier să asigure coordonarea între mai multe şantiere în cazul proiectelor complexe; g)procedură - mod specific de a efectua o activitate; h)verificare - confirmare prin examinare şi prezentare de probe obiective a faptului că cerinţele specifice de calitate a lucrărilor miniere au fost satisfăcute. Capitolul IICadrul legal Articolul 5La baza prevederilor prezentei proceduri au stat următoarele acte normative: – Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
– Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare;
– Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 273/2001 pentru aprobarea Manualului de închidere a minelor;
– Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 172/2003 privind aprobarea formei contractului de execuţie de lucrări de închidere a minelor şi refacere a mediului/conservare.
Capitolul III Obiectivele atestării tehnico-profesionale a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor Articolul 6(1) Obiectivele principale urmărite prin atestarea specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor (proiectarea şi verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere şi a proiectelor tehnice de execuţie a lucrărilor miniere, activitatea de execuţie a lucrărilor de închidere de mine şi activitatea de asistenţă tehnică - dirigenţie de şantier pentru lucrări de închidere a minelor), numiţi în continuare specialişti, sunt:a)creşterea nivelului calitativ al lucrărilor; b)folosirea corectă a resurselor bugetare alocate lucrărilor de închidere a minelor/carierelor şi refacere a mediului; c)aplicarea celor mai bune practici internaţionale în domeniul conservării şi închiderii minelor/carierelor la proiectarea şi execuţia lucrărilor fizice; d)asigurarea respectării normativelor tehnice şi a prevederilor legale în proiectare, încredinţarea contractelor şi execuţia lucrărilor miniere; e)garanţia că închiderea şi reconstrucţia ecologică respectă principiul dezvoltării durabile. (2) Aplicarea prezentei proceduri are drept scop realizarea, în mod unitar şi în conformitate cu prevederile legale, a activităţilor specialiştilor pentru lucrările de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor. Articolul 7(1) Atestarea tehnico-profesională a specialiştilor prevăzuţi la art. 6 alin. (1) de către comisia numită prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nu conduce la transferul de responsabilităţi de la persoana autorizată la organul de autorizare şi nici nu îi exonerează pe aceştia de obligaţiile ce le revin.(2) Autorizarea tehnico-profesională a specialiştilor prevăzuţi la art. 6 alin. (1) nu acoperă şi autorizările necesare legiferate pentru activităţile specifice în domeniile reglementate de alte acte normative în vigoare şi a căror respectare este obligatorie. Capitolul IVDomeniul de aplicare Articolul 8Prezenta procedură se aplică pentru atestarea persoanelor fizice care solicită aceasta, ca specialişti în domeniul închiderii şi reconstrucţiei ecologice a minelor/carierelor (proiectarea şi execuţia lucrărilor miniere şi asistenţa tehnică pentru monitorizarea în timpul execuţiei lucrărilor şi monitorizare postînchidere). Articolul 9Atestarea recunoaşte capacitatea tehnică şi experienţa profesională a specialiştilor în vederea exercitării unor funcţii în domeniul închiderii şi reconstrucţiei ecologice a minelor/carierelor. Capitolul VDomenii de atestare Articolul 10Domeniile din activitatea de conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare postînchidere a obiectivelor miniere pentru care se atestă specialişti pentru proiectarea, execuţia şi urmărirea realizării lucrărilor sunt următoarele:
Nr. crt. |
Clasificare CAEN |
Domeniul de atestare |
Direcţia de specialitate din Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri |
Secţiunea/ Subsecţiunea |
Grupa |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
F/431 |
4311 |
Lucrări de demolare a construcţiilor |
Direcţia generală resurse minerale |
4312 |
Lucrări de pregătire a terenului |
2. |
M/711 |
711 |
Activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legată de aceasta |
Direcţia generală resurse minerale |
3. |
E/370 |
3700 |
Colectarea şi tratarea apelor uzate |
Direcţia generală resurse minerale |
4. |
G/467 |
4677 |
Comerţ cu ridicata al deşeurilor şi resturilor |
Direcţia generală resurse minerale |
Articolul 11
(1) Un specialist poate fi atestat, la cererea sa, în unul sau mai multe dintre domeniile prezentate la art. 10.
(2) Pot fi atestaţi, la cerere, numai absolvenţii de studii superioare tehnice de lungă sau scurtă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă. Articolul 12Domeniile de activitate cuprinse la art. 10 sunt în conformitate cu Clasificarea activităţilor din economia naţională - CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 bis din 5 noiembrie 1997, actualizată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 3 mai 2007. Capitolul VIProcedura atestării Articolul 13Atestarea tehnico-profesională a specialiştilor se realizează de către comisia de atestare, numită prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri. Articolul 14Comisia de atestare are în componenţă un număr de 5 membri: 1. preşedinte - directorul Unităţii de management al Proiectului - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri; 2. membru - reprezentant al Direcţiei generale resurse minerale - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri; 3. membru - reprezentant al Direcţiei generale resurse minerale - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri; 4. membru - specialist financiar din cadrul Unităţii de management al Proiectului - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri; 5. membru - specialist tehnic din cadrul Unităţii de management al Proiectului - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Articolul 15Pentru atestarea tehnico-profesională a specialiştilor, persoanele fizice interesate trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: 1. să aibă studii superioare tehnice de lungă sau scurtă durată în domeniul în care se solicită atestarea; 2. să aibă vechimea în activitatea de specializare (minieră, construcţii industriale, protecţia mediului, geologie/hidrogeologie etc.) de minimum 1 an; 3. să se înscrie şi să frecventeze cursurile de atestare tehnico-profesională a specialiştilor în activitatea de închidere şi ecologizare a obiectivelor miniere, organizate de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri prin Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Buşteni sau de către un furnizor de formare profesională, autorizat conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 4. fac excepţie de la pct. 3 cetăţeni ai Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European care pot proba absolvirea unui curs de formare profesională echivalent cu cel prevăzut la pct. 3; 5. să susţină şi să promoveze examenul scris şi oral, în faţa comisiei de atestare; 6. să obţină la examen minimum media 7 (şapte). Articolul 16
(1) Înscrierea la examenul de atestare, susţinerea examenului în faţa comisiei de atestare şi eliberarea atestatului sunt gratuite.
(2) Celelalte cheltuieli legate de derularea procesului de instruire, în vederea însuşirii cunoştinţelor teoretice şi practice, conform programei de specialitate aprobate, se suportă de partea interesată. Articolul 17Direcţia generală resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri are obligaţia: a)să facă propuneri de specialitate pentru întocmirea programei de pregătire a personalului propus pentru autorizare; b)să reactualizeze şi să promoveze spre aprobare, ori de câte ori este nevoie, programa de pregătire a personalului propus spre atestare. Articolul 18
(1) În temeiul ordinului ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri de aprobare a programei de pregătire a candidaţilor pentru atestare tehnico-profesională a specialiştilor şi de numire a comisiei de atestare, Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Buşteni sau furnizorii de servicii de formare profesională selectaţi organizează activităţile aferente pregătirii profesionale. Ordinul sus-menţionat se va actualiza periodic şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Activitatea de secretariat privind procedura de atestare tehnico-profesională a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologică a obiectivelor miniere este asigurată de Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Buşteni.
(3) Atribuţiile secretariatului sunt următoarele:
–primeşte şi înregistrează cererile de înscriere la cursul de atestare tehnico-profesională;
– primeşte şi verifică dosarele solicitanţilor;
respingerea va fi motivată, precizându-se căile de atac; – primeşte şi înregistrează cererile de eliberare a atestatelor tehnico-profesionale; – după admiterea la curs, asigură fiecărui cursant suportul de curs, conform programei aprobate.
(4) Examenul de atestare tehnico-profesională se organizează de către Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Buşteni. Capitolul VIIDocumentele solicitate în vederea atestării Articolul 19(1) Înscrierea la cursul pentru atestarea tehnico-profesională a specialiştilor se face pe baza:a)cererii (conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură); b)dosarului candidatului, care conţine obligatoriu următoarele documente:1. curriculum vitae conform modelului comun european aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 13 iulie 2004; 2. diploma de absolvire a instituţiei de învăţământ superior absolvite sau, după caz, de licenţă, în copie, şi traducerea autorizată a documentului echivalent; 3. copie de pe carnetul de muncă sau copie şi traducere autorizată a unui document echivalent, emis de către autorităţile competente ale unui stat membru al Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European; 4. trei fotografii 3 x 4 cm; 5. memoriu de activitate conform modelului prezentat în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezenta procedură.
(2) Dosarul se depune la Secretariatul Comisiei de atestare, care analizează şi comunică în termen de 15 zile solicitantului:a)dacă dosarul este acceptat; b)dacă documentele sunt complete; c)domeniul (după caz, domeniile) pentru care este admis să participe la procedura de atestare.
(3) Dosarele care nu corespund se restituie solicitanţilor, la cerere. Articolul 20Înscrierea la cursurile de atestare se face numai pentru persoanele al căror dosar este complet în conformitate cu prevederile art. 19. Articolul 21Emiterea atestatului pentru persoanele care au promovat se face în baza unei cereri scrise. Capitolul VIII Articolul 22Pot presta activităţi de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor şi persoane fizice, cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European care sunt deja atestaţi de către autoritatea competentă din ţara de origine în domeniul reglementat de prezenta procedură. Articolul 23Persoanele fizice care au obţinut într-un stat membru al Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European un document echivalent au obligaţia să prezinte la Secretariatul Comisiei de atestare o cerere scrisă şi o copie şi o traducere autorizată a documentului echivalent, pentru a fi înregistrate în Registrul de eliberare a atestatelor. Capitolul IXDesfăşurarea examenului de atestare Articolul 24Examenul de atestare tehnico-profesională se desfăşoară după absolvirea cursului de pregătire conform programei specifice fiecărei categorii de specialişti şi constă în două probe: scris şi oral. Articolul 25Examenul este precedat de o dezbatere organizată de membrii comisiei de atestare în vederea clarificării tuturor problemelor ridicate de cursanţi. Articolul 26
(1) Se consideră atestaţi candidaţii care au obţinut la examen minimum media 7.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), lectorii care asigură instruirea prin predarea cursului de instruire şi consultanţă „Reglementări şi proceduri specifice de conservare, închidere şi ecologizare a minelor“ şi membrii comisiei de atestare se consideră atestaţi şi li se eliberează certificate de atestare.
(3) Eliberarea certificatului de atestare pentru persoanele menţionate la alin. (2) se face la cererea celor interesaţi, după depunerea dosarului cuprinzând documentele prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. b) pct. 1, 2 şi 4. Articolul 27
(1) Rezultatul obţinut la examenul de atestare se comunică oficial de către Secretariatul Comisiei de atestare în termen de maximum 15 zile de la susţinerea examenului de către candidaţi. Certificatul de atestare se eliberează personal.
(2) Modelul certificatului de atestare este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură.
(3) Secretariatul Comisiei de atestare, în temeiul procesului-verbal de examinare al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură, eliberează certificatele de atestare emise şi le înregistrează în Registrul de eliberare a certificatelor de atestare. Articolul 28
(1) Evidenţa certificatelor de atestare, pe categorii de specialişti, de domenii de activitate, precum şi a eventualelor sancţiuni se ţine într-un registru de evidenţă de Secretariatul Comisiei de atestare.
(2) Lista specialiştilor atestaţi şi lista celor cu atestare anulată se publică pe site-ul www.minind.ro. Articolul 29Certificatul de atestare are un termen de valabilitate de 3 ani. Persoanele atestate au obligaţia să informeze Direcţia generală resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri asupra oricărei modificări a condiţiilor care au stat la baza acordării atestării. Capitolul XDrepturile şi obligaţiile titularilor de certificate de atestare A. În domeniul proiectării Articolul 30Proiectarea şi verificarea conţinutului planurilor de încetare a activităţii obiectivelor miniere şi al proiectelor tehnice de execuţie a lucrărilor miniere se fac pentru cerinţele stabilite în Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 273/2001 şi în Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 172/2003. Articolul 31
(1) Sunt supuse verificării următoarele documente:a)documentaţia tehnică de proiectare necesară pentru obţinerea autorizaţiei de construire-demolare şi a avizelor prevăzute la art. 14 din anexa la Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 273/2003; b)documentaţiile tehnice şi detaliile de realizare a lucrărilor miniere sub formă de planşe, breviare de calcul, caiete de sarcini, necesare pentru constatarea cerinţelor impuse de lege.
(2) Persoana atestată verifică orice alte modificări sau completări ale planului de încetare a activităţii şi ale proiectelor tehnice de execuţie a lucrărilor miniere, survenite pe durata execuţiei lucrărilor miniere.
(3) Persoana atestată efectuează verificări numai pentru domeniile în care a fost atestată. Articolul 32Persoana atestată are obligaţia ca în cadrul verificărilor pe care le efectuează să urmărească: a)condiţiile specifice de pe amplasamentul lucrărilor miniere din punct de vedere calitativ şi cantitativ; b)modul de respectare a reglementărilor tehnice în vigoare, referitor la cerinţele legale privind planul de încetare a activităţii şi proiectele tehnice de execuţie a lucrărilor miniere. Articolul 33Persoana atestată semnează şi ştampilează piesele scrise şi desenate numai în condiţiile în care documentaţia transmisă de proiectant este corespunzătoare din punctul de vedere al cerinţelor stabilite prin prevederile legale. Articolul 34Pentru încadrarea într-o formă unitară ştampila este confecţionată conform detaliilor prevăzute în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezenta procedură. Articolul 35Persoana atestată întocmeşte şi ţine la zi un registru de evidenţă a proiectelor verificate. Articolul 36Persoana atestată nu poate verifica, semna şi ştampila, în această calitate, proiectele întocmite de ea sau la a căror elaborare a participat. Articolul 37Eventualele litigii dintre proiectantul verificator şi proiectant pot fi rezolvate de către un expert tehnic atestat, angajat de investitor. Decizia expertului este obligatorie pentru ambele părţi, iar răspunderea pentru soluţiile date revine acestuia. B. În domeniul execuţiei lucrărilor de închidere şi ecologizare a minelor Articolul 38Asigurarea calităţii execuţiei lucrărilor miniere se face în mod diferenţiat în funcţie de domeniile de activitate prezentate la art. 10, printr-un sistem propriu de calitate, conform reglementărilor legale în vigoare. Articolul 39Persoana atestată are în principal drepturile şi obligaţiile prevăzute în Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 172/2003, precum şi alte drepturi şi obligaţii specifice, aşa cum sunt precizate în contractul de execuţie a lucrărilor miniere. C. În domeniul dirigenţiei de şantier Articolul 40
(1) Persoana atestată are dreptul să ocupe o funcţie de diriginte de şantier pentru asigurarea asistenţei tehnice pe durata execuţiei lucrărilor de închidere şi reconstrucţie ecologică a minei/carierei.
(2) Diriginţii de şantier răspund faţă de investitor/beneficiar, conform legii, pentru verificarea realizării corecte a obligaţiei de a urmări realizarea prevederilor din contract privind execuţia lucrărilor de închidere şi reconstrucţie ecologică a minei/carierei şi au în principal drepturile şi obligaţiile prevăzute în Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 172/2003, precum şi alte drepturi şi obligaţii specifice, aşa cum sunt precizate în contractul de asistenţă tehnică pe durata execuţiei lucrărilor. Articolul 41Dacă persoana atestată consideră necesară luarea de măsuri imediate pentru prevenirea producerii de accidente cu urmări grave - victime omeneşti sau pagube materiale -, le aduce la cunoştinţă, în scris, investitorilor sau beneficiarilor lucrărilor, care sunt obligaţi să le pună în aplicare. Capitolul XIDispoziţii finale Articolul 42
(1) Certificatul unui specialist atestat poate fi anulat/suspendat.
(2) Comisia de atestare decide anularea/suspendarea certificatului de atestare tehnico-profesională, în baza unui raport de constatare, întocmit de Direcţia generală resurse minerale.
(3) Motivele anulării/suspendării certificatului de atestare se comunică posesorului de către comisia de atestare, în scris, în termen de 3 zile de la data luării deciziei.
(4) Certificatul de atestare, ştampila şi legitimaţia (prevăzute în anexele nr. 4 şi 5, care fac parte integrantă din prezenta procedură) se depun de către titular la Secretariatul Comisiei de atestare, pe bază de proces-verbal, în termen de 72 de ore de la data primirii deciziei pentru anularea certificatului de atestare. Articolul 43
(1) În funcţie de gravitatea faptei, anularea certificatului de atestare se face atunci când se produc accidente tehnice la lucrările miniere din culpa specialistului atestat:a)pentru nerespectarea soluţiilor din proiectul tehnic de execuţie; b)pentru neurmărirea modului de respectare a soluţiilor tehnice din perimetrul tehnic de execuţie; c)pentru soluţiile tehnice dovedite neviabile la punerea în operă.
(2) Accidentele tehnice sunt constatate de către reprezentanţi ai Direcţiei generale resurse minerale, nominalizaţi prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri.
(3) Până la definitivarea raportului de constatare, atestatul tehnico-profesional al specialistului în activitatea de închidere şi reconstrucţie tehnologică a minelor/carierelor se suspendă.
(4) Raportul de constatare întocmit de către reprezentanţii Direcţiei generale resurse minerale poate fi contestat de către specialist în termen de 15 zile de la data primirii sale. Articolul 44Soluţionarea contestaţiei se face de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Comisia de soluţionare a contestaţiilor, numită prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri. Decizia Comisiei de soluţionare a contestaţiilor poate fi atacată în instanţa de contencios administrativ, conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 45În cazul în care abaterile pentru care s-a anulat certificatul de atestare constituie o infracţiune cu consecinţe grave, reprezentanţii Direcţiei generale resurse minerale care au întocmit raportul constatator de anulare/suspendare a certificatului de atestare vor sesiza organele de urmărire penală competente, dacă acestea nu s-au sesizat din oficiu. ANEXA Nr. 1la procedură Domnule director, Subsemnatul, ........ ........ .........., de profesie ........ ........ ..............., domiciliat în ........ ................ ................ ................ .........., posesor al buletinului/cărţii de identitate seria ........ nr. .............., cod numeric personal ........ ................ ........ .........., în conformitate cu prevederile Procedurii de atestare tehnico-profesională a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor, solicit înscrierea la examenul de atestare pentru ........ ................ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ în domeniul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ . Anexez la prezenta cerere dosarul aferent candidatului la atestare, care conţine următoarele documente: • curriculum vitae; • diploma de absolvire (copie); • memoriu de activitate profesională; • copie de pe carnetul de muncă; • 3 fotografii 3 x 4 cm; • memoriu de activitate. Data ........ ................ ............ Semnătura ........ ........ ......... Domnului director al Centrului de Pregătire a Personalului din Industrie Buşteni ANEXA Nr. 2la procedură ANEXA Nr. 3la procedură PROCES-VERBAL DE EXAMINARE pentru atestarea tehnico-profesională a ........ ................ ........ ........ din data de ........ ........ ............... Comisia de atestare, numită prin Ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nr. 391/2010 privind aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesională a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor, având următoarea componenţă:
1. |
........ ................ ................ ........ ............ |
preşedinte; |
2. |
........ ................ ................ ........ ............ |
membru; |
3. |
........ ................ ................ ........ ............ |
membru; |
4. |
........ ................ ................ ........ ............ |
membru; |
5. |
........ ................ ................ ........ ............ |
membru; |
6. |
........ ................ ................ ........ ............ |
membru; |
a supus examinării candidaţii înscrişi pentru atestarea tehnico-profesională în domeniul ........ ........ .............. pentru titlul de ........ ................ ................ ................ ........ ............... Examinarea din data de ........ ................ ................ ........... s-a desfăşurat în ........ ................ .............. şi a constat în următoarele probe: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... Candidaţii înscrişi la examenul de atestare în domeniul ........ ................ ........ ........... pentru funcţia de ........ ................ ........ .............. au obţinut următoarele rezultate:
Nr. crt. |
Numele şi prenumele candidaţilor |
Titlul pentru care a fost examinat |
Media la examen |
Observaţii |
Proba scrisă |
Proba orală |
Media |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
În urma rezultatelor obţinute la examen, următorii specialişti sunt declaraţi atestaţi de către comisie:
Nr. crt. |
Numele şi prenumele specialiştilor atestaţi |
Titlul pentru care a fost examinat |
Media la examen |
Observaţii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
În conformitate cu prevederile procedurii de atestare aprobate prin Ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nr. 391/2010, nu au obţinut atestarea următorii candidaţi:
Nr. crt. |
Numele şi prenumele candidaţilor care NU au obţinut atestarea |
Titlul pentru care s-au înscris la examen |
Motivul pentru care NU au fost atestaţi |
Observaţii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
Data ........ ............... Comisia de atestare ........ ........ ........... ANEXA Nr. 4*)la procedură FORMA ŞI DIMENSIUNILE ŞTAMPILELOR aferente specialiştilor atestaţi tehnico-profesional Ştampila specialiştilor atestaţi tehnico-profesional care desfăşoară activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor *) Modelul ştampilei este reprodus în facsimil. ANEXA Nr. 5*)la procedură FORMA ŞI CONŢINUTUL LEGITIMAŢIILOR aferente specialiştilor atestaţi tehnico-profesional Legitimaţia are coperta pânzată, culoare închisă, lungime de 90 mm, lăţime de 60 mm, serie, număr şi domeniul din certificatul de atestare. Forma şi conţinutul legitimaţiei aferente specialiştilor pentru lucrări de închidere şi reconstrucţie ecologică a minelor/carierelor, atestaţi tehnico-profesional *) Modelul legitimaţiei este reprodus în facsimil. ANEXA Nr. 6la procedură MEMORIU DE ACTIVITATE Numele ........ ................ ........ ............ Prenumele ........ ................ ........ .............. Data naşterii ........ ................ ........ ........... I. Studii superioare Facultatea ........ ................ ........ ............. Specialitatea ........ ................ ........ ........... Data absolvirii ........ ................ ........ ........ II. Activitatea profesională A. Locuri de muncă şi funcţii deţinute
Nr. crt. |
Unitatea (instituţia) |
Anul |
Funcţia |
Descrierea sumară a atribuţiilor de serviciu |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
B. Lucrări elaborate/executate
Nr. crt. |
Denumirea lucrării |
Anul, luna |
Beneficiarul |
Precizarea principalelor caracteristici tehnico-economice ale lucrării |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
III. Activitatea ştiinţifică a)lucrări publicate (titlul lucrării, editură, anul); b)activităţi didactice în învăţământul superior (instituţia de învăţământ superior, facultatea, catedră, disciplina, funcţia didactică); c)doctorat (data înmatriculării ca doctorand, teza de doctorat, data susţinerii).Semnătura ........ ........ ...........