Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ACORD Nr

ACORD   Nr. 0 din 24 iulie 2006

(Proiectul privind serviciile municipale) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 326 din 15 mai 2007



Imprumut nr. 4.835 RO

Acord din data de 24 iulie 2006 între România (Imprumutat) şi Banca Internaţională pentru  Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca). Imprumutatul şi Banca convin prin prezentul acord următoarele:

ARTICOLUL I

Condiţii generale. Definiţii

1.01.   Condiţiile generale (definite în apendicele la prezentul acord) constituie parte integrantă a acestui acord.

1.02.   In cazul în care contextul nu impune altfel, termenii utilizaţi cu majuscule în prezentul acord au semnificaţiile ce le-au fost încredinţate în Condiţiile generale şi în apendicele la prezentul acord.

ARTICOLUL II

Împrumutul

2.01.   Banca acceptă să împrumute Imprumutatului, în termenii şi condiţiile stabilite sau la care se face referire în prezentul acord, suma de o sută şase milioane două sute de mii de euro (106.200.000 euro) (împrumutul), pentru a contribui la finanţarea proiectului descris în anexa nr. 1 la prezentul acord (Proiectul).

2.02.  Imprumutatul poate trage sumele din împrumut în conformitate cu secţiunea a IV-a a anexei nr. 2 la prezentul acord.

2.03.   Comisionul de angajament ce va fi plătit de Imprumutat Băncii va fi egal cu trei pătrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicat asupra soldului netras al împrumutului, acest comision putând face obiectul unei reduceri, după cum poate fi stabilit periodic de Bancă.

2.04.   Comisionul iniţial ce va fi plătit de Imprumutat Băncii va fi egal cu un procent (1,0%) din suma împrumutului şi poate face obiectul unei reduceri, după cum poate fi stabilit periodic de către Bancă. Imprumutatul va plăti comisionul iniţial cel târziu la şaizeci (60) de zile după data intrării în vigoare.

2.05.   Dobânda plătibilă de Imprumutat pentru fiecare perioadă de dobândă va fi într-o rată egală cu LIBOR pentru valuta împrumutului plus marja variabilă, această dobândă putând face obiectul unei reduceri, după cum poate fi stabilit periodic de către Bancă.

2.06.   Scadenţele sunt 15 februarie şi 15 august în fiecare an.

2.07.   Imprumutatul va restitui suma împrumutului în conformitate cu graficul de rambursare prezentat în anexa nr. 3 la prezentul acord.

ARTICOLUL III

Proiectul

3.01. Imprumutatul îşi declară angajamentul faţă de obiectivele Proiectului. In acest sens, Imprumutatul: (i) va realiza partea 3 a Proiectului prin Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor (MMGA); şi (ii) va asigura realizarea părţilor 1 şi 2 ale Proiectului de către municipiul Bucureşti şi, respectiv, de municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art. V din Condiţiile generale.

3.02. Fără a se limita la prevederile secţiunii 3.01 a prezentului acord şi cu excepţia cazului în care Imprumutatul şi Banca vor conveni altfel, Imprumutatul va asigura, prin MMGA, realizarea părţii 3 a Proiectului, în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 la prezentul acord.

ARTICOLUL IV

Clauze asigurătorii pentru Bancă

4.01.   Evenimentele adiţionale de suspendare constau în următoarele:

a)    legislaţia privind entitatea de implementare a Proiectului a fost amendată, suspendată, abrogată sau eliminată de o manieră care să influenţeze substanţial şi nefavorabil capacitatea municipiului Arad sau a municipiului Bucureşti de a-şi îndeplini vreuna dintre obligaţiile ce le revin prin acordul privind Proiectul;

b)   legislaţia de mediu sau legislaţia privind proprietatea culturală a fost amendată, suspendată, abrogată sau eliminată de o manieră care, în opinia Băncii, să influenţeze substanţial şi nefavorabil implementarea Proiectului sau realizarea obiectivelor acestuia.

4.02.   Evenimentele adiţionale de accelerare constau în apariţia oricărui eveniment precizat în paragrafele a) sau b) ale secţiunii 4.01. a prezentului acord.

ARTICOLUL V

Intrarea în vigoare

5.01.   Condiţiile adiţionale de intrare în vigoare constau în următoarele:

a)     Acordul subsidiar de împrumut a fost semnat în numele Imprumutatului şi al municipiului Arad;

b)     Acordul subsidiar a fost semnat în numele Imprumutatului şi al municipiului Bucureşti.

5.02. Aspectele juridice adiţionale constau în următoarele:

a)   Acordul subsidiar de împrumut a fost semnat corespunzător de către Imprumutat şi de municipiul Arad şi creează obligaţii legale pentru Imprumutat şi municipiul Arad, în conformitate cu termenii săi;

b)   Acordul subsidiar a fost semnat corespunzător de către Imprumutat şi de municipiul Bucureşti şi creează obligaţii legale pentru Imprumutat şi municipiul Bucureşti, în conformitate cu termenii săi.

5.03.   Data intrării în vigoare este data de o sută douăzeci (120) de zile de la data semnării prezentului acord.

*) Traducere.

ARTICOLUL VI

Reprezentant. Adrese

6.01.   Reprezentantul Imprumutatului  este  ministrul finanţelor publice.

6.02.  Adresa Imprumutatului este:

Ministerul Finanţelor Publice

Str. Apolodor nr. 17

Bucuresti, România

Telex: 11239 Fax: (40-21) 312-6792

6.03.  Adresa Băncii este:

Banca Internaţională pentru Reconstrucţie si Dezvoltare

1818 H Street, N.W. Washington, D.C. 20433

Statele Unite ale Americii

Adresa telegrafică: INTBAFRAD

Washington, D.C.

Telex: 248423 (MCI) sau 64145 (MCI)

Fax: (1-202) 477-6391

Semnat la Bucureşti, România, în data şi anul menţionate mai sus.

Pentru România,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,

reprezentant autorizat

Pentru Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare,

Anand K. Seth,

reprezentant autorizat

ANEXA Nr. 1

DESCRIEREA  PROIECTULUI

Obiectivul Proiectului este de a asista Imprumutatul în direcţia respectării directivelor de mediu ale UE în sectorul apelor şi apelor uzate, îmbunătăţind astfel calitatea şi sfera de acoperire a serviciilor de ape şi ape uzate, în principal prin: (i) sprijin pentru dezvoltarea infrastructurii în municipiile Bucureşti şi Arad, în vederea furnizării unor servicii mai bune de ape şi ape uzate şi a îmbunătăţirii managementului apelor din precipitaţii; şi (ii) elaborarea de proiecte prioritare privind apele şi apele uzate în unsprezece (11) judeţe.

Partea 1: Servicii urbane în municipiul Bucureşti

Implementarea unui program de îmbunătăţire a infrastructurii urbane în oraş, care să corespundă standardelor UE, cuprinzând: (i) lucrări şi bunuri pentru furnizarea de noi servicii urbane în cartierele prioritare, servicii incluzând apă, canalizare, scurgere şi asfaltare a drumurilor; şi (ii) servicii de asistenţă tehnică în vederea întocmirii documentelor de licitaţii, a supravegherii construcţiilor şi pentru susţinerea municipiului Bucureşti în implementarea părţii 1 a Proiectului.

Partea a 2-a: Servicii urbane în municipiul Arad

Implementarea unui program de îmbunătăţire a infrastructurii urbane în oraş, care să corespundă standardelor UE, cuprinzând: (i) lucrări şi bunuri pentru furnizarea de noi servicii urbane în cartierele prioritare, servicii incluzând canalizare, scurgere şi asfaltare a drumurilor; şi (ii) servicii de asistenţă tehnică în vederea întocmirii documentelor de licitaţii, a supravegherii construcţiilor şi pentru susţinerea municipiului Arad în implementarea părţii a 2-a a Proiectului.

Partea a 3-a: Pregătirea Proiectului pentru UE

Servicii de asistenţă tehnică pentru pregătirea auditurilor din cadrul părţii a 3-a a Proiectului şi pentru elaborarea de solicitări de finanţare de la UE în cadrul Proiectului în cel puţin unsprezece (11) judeţe, în acest fel garantându-se că Imprumutatul îşi îndeplineşte angajamentele asumate faţă de UE în ceea ce priveşte îmbunătăţirile în sectorul de mediu, că fondurile nerambursabile de la UE sunt utilizate cu eficacitate pe măsura disponibilizării lor şi că atât la nivel central, cât şi la nivel local este dezvoltată capacitatea de a elabora şi implementa proiecte care să corespundă directivelor UE aplicabile, cuprinzând asistenţă ce va fi derulată în două faze, după cum urmează: (i) faza 1, pentru colectarea de date şi evaluarea situaţiei curente, elaborarea unui plan principal la nivel judeţean care să identifice întregul necesar de investiţii, efectuarea unui studiu de fezabilitate detaliat şi a unei analize instituţionale, realizarea studiului de evaluare a impactului de mediu respectiv şi a planului de finanţare, elaborarea unui formular de solicitare pentru obţinerea de fonduri structurale şi de coeziune de la UE şi dezvoltarea instituţională în direcţia cultivării unui management eficient al investiţiilor de mediu, incluzând instruirea profesională destinată personalului MMGA şi oraşelor şi aşezărilor mici din cele unsprezece (11) judeţe menţionate anterior; şi (ii) faza 2, constând în elaborarea dosarelor complete de licitaţii pentru contractele de servicii, bunuri şi lucrări ce se impun pentru implementarea studiilor de fezabilitate realizate în cadrul primei faze.

ANEXA Nr. 2

REALIZAREA   PROIECTULUI

SECŢIUNEA I

Acordul subsidiar şi Acordul subsidiar de împrumut; aranjamente instituţionale şi de altă natură

A. Acordul subsidiar şi Acordul subsidiar de împrumut

1.  In scopul implementării părţii 1 a Proiectului, Imprumutatul va disponibiliza o parte din sumele împrumutului alocate periodic categoriei 1, municipiului Bucureşti, pe bază nerambursabilă, în conformitate cu un acord subsidiar ce va fi încheiat între Imprumutat şi municipiul Bucureşti în termenii şi condiţiile aprobate de Bancă conform prevederilor prezentului acord.

2. In scopul implementării părţii a 2-a a Proiectului, Imprumutatul va subîmprumuta o parte din sumele împrumutului alocate periodic categoriei 2, municipiului Arad, în conformitate cu un acord subsidiar de împrumut ce va fi încheiat între Imprumutat şi municipiul Arad în termenii şi condiţiile aprobate de Bancă conform prevederilor prezentului acord.

3. Imprumutatul îşi va exercita drepturile ce îi revin prin Acordul subsidiar şi Acordul subsidiar de împrumut într-o manieră care să protejeze interesele Imprumutatului şi pe ale Băncii şi să ducă la realizarea scopurilor împrumutului. Dacă Banca nu hotărăşte altfel, Imprumutatul nu va cesiona, amenda, abroga sau renunţa la acordul subsidiar sau la Acordul subsidiar de împrumut ori la vreuna dintre prevederile acestora.

B. Aranjamente instituţionale

1.  MMGA - Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale

In cadrul MMGA, Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale va fi responsabilă pentru implementarea părţii a 3-a a Proiectului, inclusiv de implementarea de zi cu zi şi de coordonarea părţii a 3-a a Proiectului. In acest sens, Imprumutatul, prin MMGA, va întreprinde toate acţiunile ce se impun a fi întreprinse în numele său, pentru a menţine pe tot parcursul implementării Proiectului personalul existent în cadrul Direcţiei generale şi în cadrul altor departamente ale MMGA desemnate să ducă la îndeplinire partea a 3-a a Proiectului şi a dispune de resurse financiare suficiente, aceste acţiuni incluzând şi numirea directorului general, a unui specialist în achiziţii, a unui specialist în management financiar şi a unui specialist tehnic. Mai exact, MMGA va fi responsabil pentru: (i) consolidarea rapoartelor Proiectului în vederea transmiterii lor către Bancă; şi în ceea ce priveşte partea a 3-a a proiectului: (ii) întocmirea documentelor de licitaţii şi urmărirea proceselor de licitaţie ulterioare; (iii) tragerea sumelor din împrumut; (iv) managementul financiar; şi (v) monitorizarea Proiectului.

2.  Aspecte de mediu şi de proprietate culturală

Fără a limita prevederile art. V din Condiţiile generale, Imprumutatul, prin MMGA, va asigura următoarele:

a)  derularea părţii a 3-a a Proiectului în conformitate cu prevederile legislaţiei referitoare la mediu şi ale legislaţiei referitoare la proprietatea culturală;

b)   informarea cu promptitudine a Băncii în legătură cu toate modificările apărute în legislaţia, reglementările sau procedurile Imprumutatului ori aplicabile Imprumutatului sau oricăreia dintre agenţiile de implementare, ce pot afecta implementarea părţilor 1, 2 şi 3 ale Proiectului; şi

c)  transmiterea către Bancă a primelor trei (3) studii de evaluare a impactului de mediu ce pot fi necesare pentru implementarea părţii a 3-a a Proiectului.

SECŢIUNEA a II-a

Monitorizarea, raportarea şi evaluarea în cadrul Proiectului

A. Rapoartele Proiectului

1.  Imprumutatul, prin MMGA, va monitoriza şi va evalua stadiul părţii a 3-a a Proiectului şi va întocmi rapoartele Proiectului în conformitate cu prevederile secţiunii 5.08 din Condiţiile generale, pe baza indicatorilor de monitorizare şi evaluare pentru partea a 3-a a Proiectului. Fiecare raport al Proiectului va acoperi perioada unui semestru calendaristic şi va fi transmis Băncii, după agregarea cu rapoartele Proiectului pentru părţile 1 şi a 2-a în cel mult două (2) luni de la sfârşitul perioadei ce face obiectul raportului respectiv.

2.   In sensul secţiunii 5.08 (c) din Condiţiile generale, raportul privind realizarea Proiectului şi planul aferent cerut ca urmare a acelei secţiuni vor fi transmise Băncii în cel mult trei (3) luni de la data limită de tragere a împrumutului.

B.  Management financiar, rapoarte financiare şi audituri

1.   Imprumutatul, prin MMGA, va ţine sau va asigura ţinerea unui sistem de management financiar pentru partea a 3-a a Proiectului, în conformitate cu prevederile secţiunii 5.09 din Condiţiile generale.

2.   Fără a se limita la prevederile părţii A a acestei secţiuni, Imprumutatul, prin MMGA, va întocmi şi va transmite Băncii, în cel mult două (2) luni de la sfârşitul fiecărui semestru calendaristic, rapoarte financiare neauditate interimare pentru partea a 3-a a Proiectului, care să acopere semestrul respectiv, în formă şi conţinut satisfăcătoare pentru Bancă.

3.   Imprumutatul, prin MMGA, va dispune auditarea situaţiilor sale financiare pentru partea a 3-a a Proiectului în conformitate cu prevederile secţiunii 5.09 (b) din Condiţiile generale. Fiecare audit a} situaţiilor financiare va acoperi perioada unui an fiscal al Imprumutatului. Situaţiile financiare auditate pentru fiecare perioadă vor fi transmise Băncii în cel mult şase (6) luni de la sfârşitul perioadei respective.

C.  Analiza la mijlocul perioadei de implementare

Imprumutatul, prin MMGA, va:

a) menţine politicile şi procedurile adecvate pentru a avea posibilitatea de a monitoriza şi evalua în permanenţă, în conformitate cu indicatorii de monitorizare şi evaluare pentru partea a 3-a a Proiectului, realizarea părţii a 3-a a Proiectului şi îndeplinirea obiectivelor acesteia;

b)intocmi, pe baza unui plan de activitate convenit între Imprumutat şi Bancă, şi va transmite Băncii, în jurul datei de 30 aprilie 2008, un raport la mijlocul perioadei de implementare care să integreze rezultatele activităţilor de monitorizare şi evaluare desfăşurate conform prevederilor lit. a) a acestei secţiuni şi rezultatele activităţilor de monitorizare şi evaluare desifăşurate de municipiul Arad şi municipiul Bucureşti în conformitate cu prevederile secţiunii II.C (a) a anexei la fiecare acord privind Proiectul, raport ce reflectă progresele înregistrate în realizarea părţilor 1, 2 şi 3 ale Proiectului în perioada precedentă datei raportului şi stabileşte măsurile recomandate pentru a asigura realizarea eficientă a părţilor 1, 2 şi 3 ale Proiectului şi îndeplinirea obiectivelor acestora în perioada următoare datei raportului; şi

c) analiza împreună cu Banca, până la data de 30 iunie 2008 sau până la o dată ulterioară solicitată de Bancă, raportul prevăzut la lit. b) al acestei secţiuni şi în urma acestei analize va lua toate măsurile ce se impun pentru a asigura finalizarea eficientă a părţilor 1, 2 şi 3 ale Proiectului şi realizarea obiectivelor acestora, pe baza concluziilor şi recomandărilor raportului şi a opiniilor Băncii referitoare la aspectul respectiv.

SECŢIUNEA a III-a

Achiziţii

A. Generalităţi

1.   Bunuri, lucrări şi servicii (altele decât servicii de consultanţă). Toate bunurile, lucrările şi serviciile (altele decât servicii de consultanţă) necesare in cadrul Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului vor fi achiziţionate în conformitate cu cerinţele stabilite sau la care se face referire în secţiunea I din Liniile directoare pentru achiziţii şi cu prevederile acestei secţiuni III.

2.    Servicii de consultanţă. Toate serviciile de consultanţă necesare în cadrul Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului vor fi achiziţionate în conformitate cu secţiunile I şi IV din Liniile directoare pentru consultanţi şi cu cerinţele stabilite sau la care se face referire în prezenta secţiune.

3. Definiţii. Termenii utilizaţi în această secţiune, pentru a descrie metodele specifice de achiziţie sau metodele prin care Banca verifică anumite contracte, se referă la metoda corespondentă descrisă în Liniile directoare pentru achiziţii sau în Liniile directoare pentru servicii de consultanţă, după caz.

B. Metode specifice de achiziţie a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor (altele decât servicii de consultanţă)

1.   Licitaţia competitivă internaţională. Cu excepţia cazurilor în care se prevede altfel în paragraful 2 de mai jos, bunurile, lucrările şi serviciile (altele decât servicii de consultanţă) vor fi achiziţionate prin contracte adjudecate în baza procedurilor de licitaţie competitivă internaţională.

2.   Alte proceduri de achiziţie a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor (altele decât servicii de consultanţă). In următorul tabel se precizează metodele de achiziţii, altele decât licitaţia competitivă internaţională, ce pot fi utilizate pentru bunuri, lucrări şi servicii (altele decât servicii de consultanţă). Planul de achiziţii va preciza condiţiile în care pot fi utilizate aceste metode.

Metode de achiziţie

     a) Licitaţie competitivă naţională, pentru contractele de lucrări ce se estimează că vor costa mai puţin de 4.000.000 euro per contract şi bunurile estimate că vor costa mai puţin de 800.000 euro per contract pot fi procurate în conformitate cu legea naţională şi reglementările Imprumutatului, în măsura în care sunt în prealabil considerate acceptabile de către Bancă.

     b) Cumpărare

C. Metode specifice de achiziţie a serviciilor de consultanţă

1.   Selectare pe baza costului şi a calităţii. Cu excepţia cazurilor în care se prevede altfel în paragraful 2, serviciile de consultanţă vor fi achiziţionate prin contracte adjudecate pe baza selectării pe baza costului şi a calităţii.

2.  Alte metode de achiziţie a serviciilor de consultanţă. In următorul tabel se precizează metodele de achiziţii, altele decât selectarea pe baza costului şi a calităţii, ce pot fi utilizate pentru serviciile de consultanţă. Planul de achiziţii va preciza condiţiile în care pot fi utilizate aceste metode.

Metode de achiziţie

a)

Selectare pe bază de calitate

b)

Selectare pe baza unui buget fix

c)

Selectare pe baza celui mai mic cost

d)

Selectare pe baza calificării consultanţilor

e)

Selectare dintr-o singură sursă

f)

Consultanţi individuali

D. Analiza Băncii privind deciziile de achiziţie

Planul de achiziţii va stabili acele contracte care vor fi supuse analizei prealabile a Băncii. Toate celelalte contracte vor face obiectul analizei ulterioare a Băncii.

SECŢIUNEA a IV-a

Tragerea sumelor din împrumut

A. Generalităţi

1.   Imprumutatul poate trage sumele din împrumut în conformitate cu prevederile prezentei secţiuni şi cu instrucţiunile suplimentare pe care Banca le va comunica Imprumutatului în vederea finanţării cheltuielilor eligibile, după cum se precizează în tabelul din paragraful 2.

2.   Următorul tabel stabileşte categoriile de cheltuieli eligibile ce pot fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor împrumutului pe fiecare categorie şi procentul cheltuielilor care vor fi astfel finanţate pentru cheltuielile eligibile din fiecare categorie:

Categoria

Suma alocată

din împrumut

(exprimată în euro)

%

din cheltuieli

ce va fi finanţat

(1) Lucrări, bunuri şi servicii de consultanţă în cadrul părţii 1 a Proiectului

48.000.000

65%

(2) Lucrări, bunuri şi servicii de consultanţă în cadrul părţii a 2-a a Proiectului

47.200.000

94%

(3) Servicii de consultanţă în cadrul părţii a 3-a a Proiectului

11.000.000

84%

Sumă totală

106.200.000

B. Condiţii de tragere; perioada de tragere

1.   Fără a contraveni prevederilor părţii A a prezentei secţiuni, nu se vor face trageri:

(i) din contul de împrumut până când Banca nu a primit plata integrală a comisionului iniţial; sau

(ii) pentru plăţi efectuate anterior datei semnării prezentului acord.

2.   Data limită de tragere a împrumutului este 30 iunie 2011.

SECŢIUNEA a V-a

Alte angajamente

Imprumutatul nu va întreprinde sau nu va permite întreprinderea niciunei acţiuni care să împiedice ori să perturbe funcţionarea adecvată a ANRSC în ceea ce priveşte: (i) avizarea tarifelor propuse de Apa Nova şi de operatorul selectat, în conformitate cu legislaţia în vigoare de modificare a tarifelor; şi (ii) monitorizarea conformării Apa Nova şi operatorului selectat din Arad în vederea respectării indicatorilor de performanţă aplicabili în furnizarea de servicii publice.

ANEXA Nr. 3

GRAFICUL   DE   RAMBURSARE

Data scadentă

Ratele de capital (exprimate în euro*)

La fiecare 15 februarie si 15 august

4.425.000

Incepand cu 15 februarie 2012

Până la 15 august 2023

*) Cifrele din această coloană reprezintă suma în euro ce trebuie rambursată, cu excepţiile incluse în prevederile din secţiunea 3.10 din Condiţiile generale.

APENDICE

Definiţii

1.  Apa Nova înseamnă Apa Nova Bucureşti, concesionarul privat pentru furnizarea de apă şi pentru apă uzată în municipiul Bucureşti.

2.     ANRSC înseamnă Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală, autoritatea naţională de reglementare a tarifelor şi serviciilor de apă, ce raportează Cabinetului primului-ministru al Imprumutatului.

3.   ARBAC înseamnă Autoritatea de Reglementare a Nivelelor de Servicii Apă Canal a Municipiului Bucureşti, agenţie înfiinţată de Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru a reglementa contractele de concesiune între municipiul Bucureşti şi Apa Nova.

4.   Categorie înseamnă o categorie de articole ce va fi finanţată din sumele împrumutului după cum se precizează în tabelul din secţiunea IV A 2 din anexa nr. 2 la acord; iar termenul categorii înseamnă pluralul unei categorii.

5.   Liniile directoare pentru consultanţi înseamnă „Linii directoare: Selecţia şi angajarea consultanţilor de către împrumutaţii Băncii Mondiale", publicat de Bancă în mai 2004.

6.   Legislaţie privind proprietatea culturală înseamnă unul sau mai multe dintre următoarele acte normative: Legea nr. 422/2001 privind protecţia monumentelor istorice şi Ordonanţa Guvernului nr. 43/2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi declararea unor situri arheologice ca zone de interes naţional (modificată prin Legea nr. 462/2003).

7.   Legislaţia de mediu înseamnă unul sau mai multe dintre următoarele acte normative: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, ce asigură cadrul pentru protecţia mediului; Hotărârea Guvernului nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului şi pentru aprobarea listei proiectelor publice sau private supuse acestei proceduri, cu modificările ulterioare.

8.   UE înseamnă Uniunea Europeană.

9.   An fiscal înseamnă perioada de douăsprezece (12) luni ce corespunde oricăruia dintre anii fiscali ai Imprumutatului, perioadă ce începe pe 1 ianuarie şi se încheie pe 31 decembrie a fiecărui an calendaristic.

10.   Condiţiile generale înseamnă „Condiţiile generale pentru împrumuturi ale Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare" din data de 1 iulie 2005.

11.   MMGA înseamnă Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor al Imprumutatului, înfiinţat şi funcţionând ca urmare a prevederilor Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor (cu modificările şi completările ulterioare) a Imprumutatului sau orice succesor al acestuia.

12.   Indicatori de monitorizare şi evaluare pentru partea 1 a Proiectului înseamnă indicatorii de performanţă conveniţi şi prevăzuţi într-o scrisoare din aceeaşi dată cu prezentul acord, indicatori care să fie utilizaţi de municipiul Bucureşti în cadrul părţii 1 a Proiectului pentru a măsura progresele în implementarea părţii 1 a Proiectului şi gradul de realizare a obiectivelor acestei părţi.

13.   Indicatori de monitorizare şi evaluare pentru partea a 2-a a Proiectului înseamnă indicatorii de performanţă conveniţi şi prevăzuţi într-o scrisoare din aceeaşi dată cu prezentul acord, indicatori care să fie utilizaţi de municipiul Arad în cadrul părţii a 2-a a Proiectului pentru a măsura progresele în implementarea părţii a 2-a a Proiectului şi gradul de realizare a obiectivelor acestei părţi.

14.   Indicatori de monitorizare şi evaluare pentru partea a 3-a a Proiectului înseamnă indicatorii de performanţă conveniţi şi prevăzuţi într-o scrisoare din aceeaşi dată cu prezentul acord, indicatori care să fie utilizaţi de MMGA în cadrul părţii a 3-a a Proiectului pentru a măsura progresele în implementarea părţii a 3-a a Proiectului şi gradul de realizare a obiectivelor acestei părţi.

15.   Municipiul Arad înseamnă unitatea administrativ-teritorială a Imprumutatului situată în oraşul Arad şi entitatea de implementare a Proiectului pentru partea a 2-a a Proiectului.

16.   Municipiul Bucureşti înseamnă unitatea administrativ-teritorială a Imprumutatului situată în oraşul Bucureşti şi entitatea de implementare a Proiectului pentru partea 1 a Proiectului.

17.   Liniile directoare privind achiziţiile înseamnă „Liniile directoare pentru achiziţii în cadrul împrumuturilor BIRD şi IDA", publicate de Bancă în mai 2004.

18.   Planul de achiziţii înseamnă planul de achiziţii al Imprumutatului pentru Proiect, din data de 12 mai 2006 şi menţionat în paragraful 1.16 din Liniile directoare privind achiziţiile şi în paragraful 1.24 din Liniile directoare pentru consultanţi, plan ce va fi supus unei actualizări periodice în conformitate cu prevederile paragrafelor menţionate.

19.   Entitatea de implementare a Proiectului înseamnă: (i) pentru partea 1 a Proiectului - municipiul Bucureşti; şi (ii) pentru partea a 2-a a Proiectului - municipiul Arad; iar termenul entităţi de implementare a Proiectului desemnează în mod colectiv şi comun ambele municipii.

20.   Legislaţia entităţii de implementare a Proiectului înseamnă, pentru ambele municipii, Arad şi Bucureşti, Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare, privind administraţia publică locală a Imprumutatului.

21.   Strămutare înseamnă: (i) rechiziţionarea involuntară (i.e. o acţiune ce poate fi întreprinsă fără consimţământul informat al persoanei sau fără ca această persoană să aibă puterea de a opta) a terenului şi a tot ceea ce creşte sau este fixat pe terenul respectiv, cum ar fi clădiri sau recolte, având ca rezultat: (A) relocarea sau pierderea adăpostului; (B) pierderea activelor sau a accesului la active; sau (C) pierderea surselor de venit ori a mijloacelor de trai, indiferent dacă persoana respectivă trebuie sau nu să se mute într-un alt loc; sau (ii) restricţionarea involuntară a accesului la parcuri sau zone protejate desemnate ca atare prin lege, având ca rezultat efecte nefavorabile asupra traiului persoanelor afectate şi cuprinzând restricţii de utilizare a resurselor, impuse persoanelor care trăiesc în afara parcului ori zonei protejate sau celor care continuă să trăiască în interiorul parcului ori zonei protejate, pe parcursul şi după implementarea Proiectului, această strămutare fiind aplicabilă acelor persoane care deţin drepturi legale oficiale asupra terenului afectat, precum şi celor care nu deţin drepturi legale oficiale, dar au revendicări legale faţă de terenul respectiv, cu condiţia ca aceste revendicări să fie recunoscute de legislaţia naţională sau ca urmare a acordului dintre Bancă şi Imprumutat.

22.  Acord subsidiar înseamnă acordul ce se va încheia între Imprumutat şi municipiul Bucureşti conform prevederilor secţiunii I.A din anexa nr. 2 la acord, acest acord putând fi periodic modificat, termenul incluzând şi toate anexele la acord.

23. Acord subsidiar de împrumut înseamnă acordul ce se va încheia între Imprumutat şi municipiul Arad, conform prevederilor secţiunii I.A din anexa nr. 2 la acord, acest acord putând fi periodic modificat, termenul incluzând şi toate anexele la acord.


SmartCity5

COMENTARII la Acord 0/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord 0 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu