Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ACORD Nr

ACORD   Nr. 1 din 23 septembrie 2010

între Agentia Nationala de Administrare Fiscala din Romania si Agentia Nationala a Veniturilor din Republica Bulgaria pentru intensificarea cooperarii în domeniul taxei pe valoarea adaugata

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 57 din 24 ianuarie 2011



Agenţia Naţională de Administrare Fiscală din România (denumită în continuare A.N.A.F.) şi Agenţia Naţională a Veniturilor din Republica Bulgaria (denumită în continuare N.R.A.), denumite în scopul acestui acord părţi,

conştientizând importanţa cooperării bilaterale în domeniul taxei pe valoarea adăugată (TVA),

având dorinţa de a îmbunătăţi şi intensifica asistenţa reciprocă între A.N.A.F. şi N.R.A.,

în temeiul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.798/2003 al Consiliului din 7 octombrie 2003 privind cooperarea administrativă în domeniul taxei pe valoarea adăugată şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 218/92 (denumit în continuare Regulamentul Consiliului nr. 1.798/2003/CE), cu modificările ulterioare, şi al prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.925/2004 al Comisiei din 29 octombrie 2004 de stabilire a normelor de punere în aplicare a anumitor dispoziţii ale Regulamentului (CE) nr. 1.798/2003 al Consiliului privind cooperarea administrativă în domeniul taxei pe valoarea adăugată,

având ferma convingere că o cooperare strânsă în domeniul TVA va fi benefică pentru ambele părţi,

au convenit asupra celor ce urmează:

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

ARTICOLUL 1

Schimbul de experienţă

1. Părţile convin să facă schimb de experienţă în ceea ce priveşte managementul general al taxelor şi problemele tehnice legate de fiscalitate, în mod regulat. Asemenea activităţi au ca scop analiza diferenţelor dintre România şi Republica Bulgaria privind sistemele fiscale, sistemele de organizare, managementul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, metode şi proceduri utilizate de respectivele administraţii, probleme legate de resursele umane, metode de evaluare a performanţei, managementul riscului, relaţii fiscale internaţionale şi în alte domenii aflate în competenţa acestora.

2. Schimbul de experienţă va fi realizat sub forma întâlnirilor la nivel de conducere, a atelierelor de lucru şi/sau a consultărilor tehnice, denumite în cele ce urmează evenimente. Evenimentele se vor desfăşura în România sau în Republica Bulgaria.

3. Părţile sunt reprezentante cu ocazia derulării evenimentelor de funcţionari desemnaţi în acest scop de către conducerea A.N.A.F. şi N.R.A.

4. Consultările cu privire la lista participanţilor, locaţia şi orarul evenimentelor, punctele de pe ordinea de zi şi aranjamentele practice legate de acestea vor fi coordonate la nivel central între persoanele de contact desemnate de părţi. Orice modificări intervenite la nivelul informaţiilor de mai sus vor fi notificate de fiecare parte fără întârziere.

ARTICOLUL 2

Vizite de studiu

1. Părţile pot conveni realizarea unui program de vizite de studiu pentru funcţionarii proprii, pe bază de reciprocitate.

2. In timpul vizitelor de studiu funcţionarii fiscali ai uneia dintre părţi desfăşoară activităţi profesionale în administraţia fiscală a celeilalte părţi, cu respectarea tuturor restricţiilor impuse de legislaţia şi procedurile interne ale administraţiei gazdă cu privire la accesul la informaţii sau activităţi.

3. Fiecare parte suportă cheltuielile efectuate de proprii funcţionari fiscali privind vizita de studiu. Administraţia gazdă pune la dispoziţia participanţilor la vizita de studiu, în mod gratuit, acces la un spaţiu de birouri şi echipamente de birou în condiţii similare celor pe care le oferă propriilor funcţionari.

ARTICOLUL 3

Obiectivele cooperării directe între structurile subordonate

1. Părţile convin să pună bazele unei comunicări şi unei cooperări directe între structurile lor subordonate de la frontieră.

2. Pentru A.N.A.F., prin structuri subordonate se va înţelege orice departament operaţional, autoritate fiscală teritorială sau Garda Financiară şi structurile sale subordonate.

3. Pentru N.R.A., prin structuri subordonate se va înţelege direcţia teritorială competentă, reprezentată de directorul din teritoriu sau de către persoanele desemnate în acest scop de către directorul executiv al N.R.A.

4 Obiectivele cooperării între entităţile menţionate la alin. 1 sunt: permiterea unui schimb direct de informaţii, aşa cum este descris la art. 7, şi încurajarea schimbului de experienţă şi bune practici în domeniul TVA.

ARTICOLUL 4

Programul de activitate privind cooperarea între structurile subordonate ale părţilor

1. Funcţionari din cadrul structurilor subordonate pot participa la programe de activitate.

2. Programul de activitate privind cooperarea între structurile subordonate ale părţilor se va semna de către conducătorii unităţilor respective. Pentru N.R.A., programul va fi semnat după aprobarea oficială din partea directorului executiv sau a directorului executiv adjunct desemnat în acest scop de către directorul executiv.

3. Programul de activitate îşi propune să ofere funcţionarilor din structurile subordonate oportunitatea de a desfăşura activităţi care să asigure un intens schimb de experienţă şi de bune practici. Punerea în practică a programului se va face cu informarea prealabilă a conducerii A.N.A.F. şi a N.R.A.

4. Anual, conducerea structurilor subordonate implicate în programul de activitate realizează în comun un raport despre activităţile derulate în cadrul acestuia. Raportul se transmite conducerii A.N.A.F. şi a N.R.A.

5. Durata programului de activitate este de maximum 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestuia în conformitate cu condiţiile specificate de alin. 2.

CAPITOLUL II

Schimbul de informaţii

ARTICOLUL 5

Dispoziţii generale privind schimbul de informaţii

1. Schimbul de informaţii cu privire la TVA se va realiza la cerere, în mod spontan sau în mod automat, structurat în conformitate şi pe baza prevederilor:

a) Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE; şi

b) Regulamentului (CE) nr. 1.925/2004 al Comisiei din 29 octombrie 2004 de stabilire a normelor de punere în aplicare a anumitor dispoziţii ale Regulamentului (CE) nr. 1.798/2003 al Consiliului privind cooperarea administrativă în domeniul taxei pe valoarea adăugată.

2. Părţile vor desemna în comun, conform dispoziţiilor art. 3 alin. (4)'al Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE funcţionarii competenţi să realizeze un schimb direct de informaţii. Autorităţile competente din România şi din Republica Bulgaria, prin intermediul serviciilor lor centrale de legătură (SCL-uri) se vor informa reciproc cu privire la funcţionarii desemnaţi, precum şi cu privire la orice schimbări în legătură cu aceştia. Pentru a putea realiza acest deziderat, SCL-urile din fiecare ţară vor trebui să ţină o evidenţă la zi a acestor funcţionari.

3. Reprezentanţii competenţi ai uneia dintre părţi pot solicita reprezentanţilor competenţi ai celeilalte părţi informaţiile necesare pentru a stabili în mod corect impozitul. Reprezentanţii competenţi ai părţii solicitate nu sunt obligaţi să răspundă unei astfel de solicitări dacă reprezentanţii competenţi ai părţii solicitante nu au epuizat toate sursele proprii de informaţii disponibile.

4. Dacă informaţia furnizată este incompletă sau incorectă, reprezentanţii competenţi care o primesc o vor aduce la cunoştinţa celorlalţi reprezentanţi competenţi cât de curând posibil. Aceeaşi procedură se va aplica atunci când apar dificultăţi sau probleme tehnice pentru schimbul de date.

5. Pentru persoanele fizice, informaţia de schimbat va include nume, adresă şi număr de identificare fiscală (NIF) sau, în lipsa lui, codul personal de identificare în ţara de rezidenţă, precum şi data şi locul de naştere, dacă sunt cunoscute. O informaţie similară va trebui să fie furnizată şi când este vorba de persoane juridice şi de entităţi fără personalitate juridică.

6. Orice informaţie primită va fi folosită de către părţi numai în scopul prezentului acord şi în conformitate cu dispoziţiile efective ale Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE şi cu prevederile legislaţiei interne ale României şi ale Republicii Bulgaria.

7. Cererile de informaţii şi/sau solicitările de anchete administrative specifice la care se face referire în art. 5 al Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE se vor referi la tranzacţii a căror valoare totală depăşeşte 5.000 de euro pe contribuabil, fără TVA, indiferent de numărul de tranzacţii din care sunt formate.

8. Pentru a oferi informaţii cu privire la TVA se va utiliza formatul standard SCAC sau orice alt format recomandat de către Comisia Europeană.

ARTICOLUL 6

Termenul de furnizare a informaţiilor

1. Autorităţile competente ale părţilor vor folosi toate mijloacele legale şi vor face orice efort pentru a răspunde solicitării de informaţii cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 60 de zile de la primirea solicitărilor prevăzute de art. 5 al Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE şi nu mai târziu de 15 zile de la primirea solicitărilor de informaţii prevăzute de art. 27 al Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE - pentru date de înregistrare.

2. Acolo unde autoritatea solicitată nu poate oferi informaţiile solicitate prevăzute de art. 5 în termenul de 60 de zile şi informaţiile solicitate prevăzute de art. 27 - pentru date de înregistrare - în termenul de 15 zile sau refuză să ofere astfel de informaţii, va aduce la cunoştinţa autorităţii competente a celeilalte părţi o posibilă dată la care informaţiile solicitate pot fi oferite, natura obstacolelor sau motivele pentru refuzul de a oferi informaţia solicitată.

ARTICOLUL 7

Schimbul direct de informaţii între structurile subordonate ale părţilor în domeniul TVA

1. Schimbul direct de informaţii între structurile subordonate ale părţilor îşi propune să sporească capacitatea de reacţie în lupta împotriva fraudei şi evaziunii fiscale şi se desfăşoară conform Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE. Prezintă o caracteristică operaţională, permiţând acelor structuri subordonate ale părţilor de la frontieră să descopere şi să combată într-o manieră mai eficientă frauda şi evaziunea fiscală în domeniul TVA.

2. Schimbul direct de informaţii între structurile subordonate se poate realiza la cerere sau în mod spontan şi va respecta regulile menţionate anterior în cadrul acestui capitol, când sunt aplicabile, precum şi principiul reciprocităţii.

3. Schimbul de informaţii între structurile subordonate poate include (fără a se limita la acestea) următoarele:

a) confirmări despre existenţa anumitor contribuabili implicaţi în tranzacţii intracomunitare;

b) informaţii despre achiziţii intracomunitare de bunuri şi servicii realizate între operatorii din cele două state;

c) informaţii despre livrările de bunuri şi prestările de servicii care au fost primite într-un stat de către persoane înregistrate în celălalt stat;

d) informaţii despre achiziţii intracomunitare de bunuri transportate pe teritoriul unei ţări care urmează să fie livrate unei persoane din cadrul celeilalte ţări;

e) informaţii despre livrarea de bunuri şi prestarea de servicii primite într-o ţară de la persoane din cealaltă ţară;

f) informaţii despre persoanele stabilite în una dintre ţări, care contribuie la capitalul, participă la conducerea sau la controlul unor companii înregistrate în cealaltă ţară.

4. Reprezentanţii competenţi din cadrul structurilor subordonate ale părţilor, la care se face referire în art. 5 alin. 3:

a) vor informa S.C.L.-urile, în conformitate cu art. 3 alin. (6) al Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE, cu privire la solicitările şi răspunsurile primite şi trimise.

b) în conformitate cu art. 3 alin. (7) al Regulamentului Consiliului nr. 1.798/2003/CE, când primesc o solicitare de asistenţă care necesită acţiunea în afara zonei lor teritoriale sau operaţionale, vor transmite o astfel de solicitare, fără întârziere, la S.C.L. al părţii şi vor informa autoritatea competentă solicitantă cu privire la aceasta.

CAPITOLUL III

Verificări simultane, prezenţa în birourile administrative ale celuilalt stat şi participarea la anchete administrative

ARTICOLUL 8

Verificări simultane

1. Părţile pot conveni să efectueze verificări simultane, fiecare pe teritoriul său, privind situaţia fiscală a uneia sau mai multor persoane plătitoare de impozit care prezintă un interes comun sau relevant, de fiecare dată când astfel de verificări par a fi mai eficiente decât verificările realizate de către o singură parte.

2. Verificările simultane presupun ca cele două părţi să fie de acord cu desfăşurarea unor controale simultane pe teritoriul lor cu privire la situaţia fiscală a uneia sau mai multor persoane impozabile, pentru care părţile prezintă un interes comun sau complementar, oricând astfel de controale se consideră a fi mai eficiente decât controalele realizate de către o singură parte.

3. Fiecare parte va elabora o listă de coordonatori, în scopul anchetelor simultane, cărora să le fie acordată responsabilitatea de a organiza aceste verificări. Coordonatorii desemnaţi în acest scop de către părţi vor conveni, de la caz la caz, cu privire la locaţia de desfăşurare şi la durata unor astfel de verificări.

4. Verificările simultane se vor realiza în modul obişnuit de către fiecare parte, în cadrul activităţilor de inspecţie obişnuite.

5. Dacă vreunul din coordonatori ajunge la concluzia că verificarea simultană nu mai este utilă, se va putea retrage de la efectuarea acesteia, notificând această decizie în scris celeilalte părţi.

6. Informaţiile obţinute vor fi schimbate în mod spontan între părţi.

ARTICOLUL 9

Prezenţa funcţionarilor fiscali ai administraţiei unui stat în birourile administrative ale celuilalt stat şi participarea la anchete administrative pe teritoriul celuilalt stat

Respectând legislaţia şi procedurile administrative în vigoare în fiecare stat, funcţionarii fiscali ai unei părţi pot fi prezenţi pe teritoriul celuilalt stat în vederea obţinerii unor informaţii relevante pentru perceperea taxei pe valoare adăugată în unul sau în ambele state. Autorităţile competente (SCL-urile) din ambele state vor conveni în comun, respectând principiul reciprocităţii, condiţiile şi procedurile de urmat cu privire la prezenţa funcţionarilor fiscali ai celeilalte părţi pe teritoriul propriului stat.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

ARTICOLUL 10

Intrarea în vigoare

Acordul semnat intră în vigoare la data notificării scrise, trimise de A.N.A.F. către N.R.A. prin care se confirmă faptul că procedurile legale interne necesare în România pentru intrarea în vigoare a acestui acord au fost îndeplinite.

ARTICOLUL 11

Amendamente la acord

Prezentul acord poate fi amendat în scris în orice moment, prin acordul părţilor. Amendamentele vor intra în vigoare conform procedurii prevăzute în art. 10 şi vor fi parte integrantă a acordului.

ARTICOLUL 12

Costuri

1. Părţile vor acoperi toate cheltuielile legate de participarea la evenimente a reprezentanţilor proprii, prin directa cooperare între structurile subordonate şi în cadrul verificărilor simultane.

2. Cheltuielile legate de interpretariat şi traduceri vor fi suportate de către partea care asigură găzduirea evenimentului respectiv.

3. Documentele informative care se transmit între părţi în cadrul schimbului de experienţă vor fi, ca regulă generală, redactate în limba engleză, costul traducerii lor revenind acelei părţi care le pune la dispoziţie. In mod excepţional, părţile pot să stabilească de comun acord transmiterea documentelor în limba în care acestea au fost elaborate, costul traducerii în limba folosită în propria administraţie revenind destinatarului.

ARTICOLUL 13

Monitorizarea şi evaluarea punerii în aplicare a acordului

1. Părţile se vor consulta reciproc, ori de câte ori este necesar, în vederea facilitării aplicării prezentului acord. Consultările se vor realiza între autorităţile competente (SCL-uri) ale celor două părţi.

2. Aplicarea completă a acordului va fi evaluată de către un comitet de monitorizare şi evaluare româno-bulgar care va fi convocat o dată pe an şi care va elabora propuneri pentru a atinge o performanţă mai bună.

3. Membrii comitetului, la care se face referire în alineatul precedent, vor fi desemnaţi de către conducerea A.N.A.F. şi a N.R.A.

ARTICOLUL 14

Durata acordului

Acordul este încheiat pentru o perioadă nedeterminată. El poate fi denunţat în orice moment prin notificare scrisă de oricare dintre părţi. Acordul îşi va înceta valabilitatea în ultima zi a lunii care urmează lunii în care notificarea a fost transmisă celeilalte părţi.

Semnat la Sofia, în data de 23 septembrie 2010, în două exemplare, în limbile română, bulgară şi engleză, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergenţe în interpretare, textul în limba engleză va prevala.

Pentru Agenţia Naţională de Administrare Fiscală din România,

Sorin Blejnar,

preşedinte

Pentru Agenţia Naţională a Veniturilor din Republica Bulgaria

Krasimir Stefanov,

director executiv


SmartCity5

COMENTARII la Acord 1/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord 1 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu