În temeiul art. 390, 414 şi 416 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,văzând prevederile:– Ordonanţei Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu completările ulterioare;
– Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, cu modificările şi completările ulterioare;
– Ordinului ministrului sănătăţii nr. 527/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încadrarea şi activitatea medicului cu competenţe limitate,Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România emite prezenta decizie. Capitolul I Prevederi generale Articolul 1(1) Profesia de medic se exercită pe teritoriul României pe baza certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România, în condiţiile legii.(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în situaţiile prevăzute de art. 376 alin. (2) şi art. 390 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, profesia de medic se exercită pe baza avizului eliberat de Colegiul Medicilor din România, conform metodologiei aprobate de Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România. Articolul 2(1) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România se acordă, la cerere, persoanelor prevăzute de art. 376 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a)deţin un titlu oficial de calificare în medicină, în sensul art. 377 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b)nu se găsesc în vreunul dintre cazurile de nedemnitate sau de incompatibilitate prevăzute de lege; c)sunt apte din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei de medic; d)nu au întrerupt exercitarea profesiei pe o perioadă mai mare de 5 ani sau au obţinut diploma de licenţă în ultimii 5 ani. (2) La primirea în rândul membrilor Colegiului Medicilor din România, medicul va depune jurământul profesional. Articolul 3Certificatele de membru al Colegiului Medicilor din România vor fi emise şi eliberate de colegiul teritorial al Colegiului Medicilor din România în a cărui rază îşi au, după caz, domiciliul/reşedinţa sau locul de muncă/unitatea la care urmează să îşi desfăşoare activitatea medicii solicitanţi, conform modelelor prevăzute în anexele la prezenta decizie. Capitolul IIEliberarea certificatului de membru la înscrierea în Colegiul Medicilor din România Articolul 4(1) Pentru medicii care deţin un titlu profesional potrivit art. 386 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se eliberează certificatul de membru prevăzut în anexa nr. 1*), care face parte integrantă din prezenta decizie.(2) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România prevăzut la alin. (1) se eliberează în baza următoarelor documente:a)formular de înscriere; b)copie de pe documentul de identitate; c)copie legalizată a diplomei de absolvire a facultăţii; d)copie de pe titlul/titlurile oficial(e) de calificare în profesia de medic sau, după caz, documentul care atestă recunoaşterea acestuia; e)dovada exercitării profesiei de medic în ultimii 5 ani, respectiv adeverinţă de la locul de muncă, dacă este cazul, sau dovada atestării competenţei profesionale; f)cazierul judiciar sau certificatul de probitate profesională eliberat de statul membru de origine sau de provenienţă; g)certificatul de sănătate tip A5, cu viza medicului psihiatru; h)declaraţia pe propria răspundere privind inexistenţa unei situaţii de incompatibilitate sau nedemnitate prevăzute de lege; i)copia certificatului de căsătorie, dacă este cazul; j)chitanţa privind achitarea taxei de înscriere. (3) Documentele se depun în original, cu excepţia celor prevăzute la alin. (2) lit. b), d), i), care se vor depune în copii certificate „conform cu originalul" de către medicul solicitant. Pentru documentele emise în alte state se va anexa o traducere legalizată. Articolul 5(1) Pentru medicii rezidenţi se eliberează, la cerere, certificatul de membru prevăzut în anexa nr. 2*), care face parte integrantă din prezenta decizie.*) Anexele nr. 1 şi 2 sunt reproduse în facsimil. (2) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România prevăzut la alin. (1) se eliberează în baza următoarelor documente:a)formular de înscriere; b)copie de pe documentul de identitate; c)copie legalizată a diplomei de absolvire a facultăţii; d)carnetul de medic rezident, completat şi ştampilat anual; e)cazierul judiciar sau certificatul de probitate profesională eliberat de statul membru de origine sau de provenienţă; f)certificatul de sănătate tip A5, cu viza medicului psihiatru; g)declaraţia pe propria răspundere privind inexistenţa unei situaţii de incompatibilitate sau nedemnitate prevăzute de lege; h)copia certificatului de căsătorie, dacă este cazul; i)chitanţa privind achitarea taxei de înscriere. (3) Documentele se depun în original, cu excepţia celor prevăzute la alin. (2) lit. b) şi h), care se vor depune în copii certificate „conform cu originalul" de către medicul solicitant. Pentru documentele emise în alte state se va anexa o traducere legalizată. Articolul 6(1) Pentru absolvenţii facultăţilor de medicină care au finalizat pregătirea în rezidenţiat, dar nu au promovat examenul de specialitate, se eliberează certificatul de membru prevăzut în anexa nr. 2.(2) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România prevăzut la alin. (1) se eliberează în baza următoarelor documente:a)formular de înscriere; b)copie de pe documentul de identitate; c)copie legalizată a diplomei de absolvire a facultăţii; d)dovada finalizării pregătirii în rezidenţiat; e)cazierul judiciar sau certificatul de probitate profesională eliberat de statul membru de origine sau de provenienţă; f)certificatul de sănătate tip A5, cu viza medicului psihiatru; g)declaraţia pe propria răspundere privind inexistenţa unei situaţii de incompatibilitate sau nedemnitate prevăzute de lege; h)copia certificatului de căsătorie, dacă este cazul; i)chitanţa privind achitarea taxei de înscriere. (3) Documentele se depun în original, cu excepţia celor prevăzute la alin. (2) lit. b) şi h), care se vor depune în copii certificate „conform cu originalul" de către medicul solicitant. Pentru documentele emise în alte state se va anexa o traducere legalizată.(4) Certificatul de membru prevăzut la alin. (1) are o valabilitate de maximum 5 ani. Articolul 7(1) Pentru absolvenţii facultăţilor de medicină promoţiile ulterioare anului 2005 care nu au fost confirmaţi în rezidenţiat se eliberează certificatul de membru prevăzut în anexa nr. 2.(2) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România prevăzut la alin. (1) se eliberează în baza următoarelor documente:a)formular de înscriere; b)copie de pe documentul de identitate; c)copie legalizată de pe diploma de absolvire a facultăţii; d)cazierul judiciar sau certificatul de probitate profesională eliberat de statul membru de origine sau de provenienţă; e)certificatul de sănătate tip A5, cu viza medicului psihiatru; f)declaraţia pe propria răspundere privind inexistenţa unei situaţii de incompatibilitate sau nedemnitate prevăzute de lege; g)copia certificatului de căsătorie, dacă este cazul; h)chitanţa privind achitarea taxei de înscriere. (3) Documentele se depun în original, cu excepţia celor prevăzute la alin. (2) lit. b) şi g), care se vor depune în copii certificate „conform cu originalul" de către medicul solicitant. Pentru documentele emise în alte state se va anexa o traducere legalizată. Articolul 8(1) Pentru absolvenţii facultăţilor de medicină promoţiile anterioare anului 2005 care nu au dobândit calificarea de medic specialist, dar au întrunit condiţiile de exercitare a profesiei, în conformitate cu art. 64 lit. d) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi, respectiv, art. 24 din Ordonanţa Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu completările ulterioare, se eliberează certificatul de membru prevăzut în anexa nr. 3*), care face parte integrantă din prezenta decizie.(2) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România prevăzut la alin. (1) se eliberează în baza următoarelor documente:a)formular de înscriere; b)copie de pe documentul de identitate; c)copie legalizată a diplomei de absolvire a facultăţii; d)copie de pe actele care dovedesc dobândirea dreptului de liberă practică potrivit legislaţiei anterioare anului 2005 sau, după caz, documentul care atestă recunoaşterea acestuia; e)dovada exercitării profesiei de medic în ultimii 5 ani, respectiv adeverinţă de la locul de muncă, dacă este cazul, sau dovada atestării competenţei profesionale; f)cazierul judiciar sau certificatul de probitate profesională eliberat de statul membru de origine sau de provenienţă; g)certificatul de sănătate tip A5, cu viza medicului psihiatru; h)declaraţia pe propria răspundere privind inexistenţa unei situaţii de incompatibilitate sau nedemnitate prevăzute de lege; i)copia certificatului de căsătorie, dacă este cazul; j)chitanţa privind achitarea taxei de înscriere. (3) Documentele se depun în original, cu excepţia celor prevăzute la alin. (2) lit. b), d), i), care se vor depune în copii certificate „conform cu originalul" de către medicul solicitant. Pentru documentele emise în alte state se va anexa o traducere legalizată. Articolul 9(1) Formularul de înscriere în Colegiul Medicilor din România este prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezenta decizie.(2) La primirea certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România, titularul va semna într-un registru ţinut de colegiile teritoriale ale Colegiului Medicilor din România, care va conţine următoarele rubrici:a)numele şi prenumele titularului certificatului; b)facultatea şi anul absolvirii; c)codul numeric personal; d)seria şi numărul certificatului; e)data depunerii jurământului profesional; f)data eliberării; g)semnătura titularului.*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. Capitolul IIIEliberarea unui nou certificat de membru corespunzător nivelului de pregătire şi titlului de calificare profesional deţinut Articolul 10În cazul în care certificatul de membru nu mai corespunde nivelului de pregătire şi titlului de calificare profesională, titularul va solicita eliberarea unui nou certificat de membru corespunzător calificării profesionale superioare dobândite. Articolul 11Noul certificat va fi eliberat pe baza documentelor care atestă dobândirea unui nou titlu de calificare. Articolul 12În cazul efectuării de studii complementare, fiecare menţiune se va face pe baza atestatelor care certifică dobândirea lor de către medicul solicitant. Capitolul IVEliberarea unui nou certificat de membru în alte situaţii Articolul 13În cazul în care medicul îşi întrerupe activitatea profesională sau se află într-o situaţie de incompatibilitate pe o perioadă mai mare de 5 ani, eliberarea/vizarea certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România în vederea reluării activităţii medicale se va face numai după efectuarea stagiului de readaptare profesională şi atestarea competenţei profesionale, conform legii. Articolul 14În cazul modificării datelor personale (ca urmare a schimbării numelui titularului în urma căsătoriei, pe cale administrativă etc.), la cererea medicului, se va elibera un nou certificat de membru, pe baza documentelor justificative. Articolul 15(1) În caz de pierdere, furt sau deteriorare a certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România se eliberează duplicat.(2) Taxa pentru eliberarea duplicatului se stabileşte de consiliul colegiului teritorial emitent. Capitolul VAvizarea anuală a certificatului de membru Articolul 16(1) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România se va aviza anual, potrivit legii, în baza asigurării de răspundere civilă pentru perioada supusă avizării. În cazul medicilor pensionari se vor depune şi certificatul de sănătate, şi dovezile de acumulare a minimum 40 de credite EMC (Educaţie Medicală Continuă).(2) Odată cu avizarea certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România, colegiul teritorial va actualiza dosarul profesional al medicului cu privire la locul/locurile unde acesta a desfăşurat activitate profesională în anul anterior, precum şi la punctajul profesional acumulat după avizarea anterioară. În acest sens, medicul va depune copii ale certificatelor obţinute la manifestările educaţionale, creditate ca EMC, la care a participat, precum şi o adeverinţă de la angajator care să certifice că titularul este angajat pe funcţia de medic. Articolul 17Viza anuală se aplica în baza cererii formulate de titular, prevăzută în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezenta decizie. Capitolul VIÎnfiinţarea Registrului unic al certificatelor de membru Articolul 18(1) La nivelul Colegiului Medicilor din România se înfiinţează Registrul unic al certificatelor de membru.(2) La înscriere, fiecare membru al Colegiului Medicilor din România va primi un certificat de membru în care se va înscrie codul unic de identificare al titularului. Articolul 19(1) În vederea eliberării certificatului de membru, documentele vor fi depuse, înregistrate şi verificate de colegiul teritorial, care va introduce datele în sistemul informatic naţional.(2) După validarea datelor la nivelul Colegiului Medicilor din România se emite certificatul de membru în varianta electronică, care se transmite colegiului teritorial.(3) Colegiul teritorial va proceda la eliberarea lui, conform prezentei decizii. Capitolul VIIDispoziţii finale Articolul 20Medicul este obligat să aducă la cunoştinţa colegiului teritorial orice modificări ale datelor/informaţiilor conţinute în formularul de înscriere/cererea de avizare anuală, sub sancţiunea încălcării art. 450 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 21Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România îşi pierde valabilitatea la momentul încetării calităţii de membru a titularului. Articolul 22În cazul retragerii calităţii de membru al Colegiului Medicilor din România cu titlu de sancţiune, titularul are obligaţia remiterii certificatului către colegiul emitent, în vederea anulării. Articolul 23În termen de 1 (un) an de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, toate colegiile teritoriale ale Colegiului Medicilor din România au obligaţia de a preschimba certificatele de membru. Articolul 24La data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 8/2006 privind punerea în aplicare a unor dispoziţii legale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 700 din 16 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 1/2009 privind eliberarea certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 5 februarie 2009, cu modificările ulterioare. Articolul 25Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 90 de zile de la data publicării. Preşedintele Colegiului Medicilor din România, Gheorghe Borcean ANEXA Nr. 1 ANEXA Nr. 2 ANEXA Nr. 3 ANEXA Nr. 4FORMULAR DE ÎNSCRIERE ÎN COLEGIUL MEDICILOR ........ ................ Subsemnatul(a), numele ........ ................ ........ ........, iniţiala tatălui ........, prenumele ........ ................ ................ ................, solicit înscrierea în Colegiul Medicilor ........ ................ ......... şi eliberarea certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România, în conformitate cu datele personale completate mai jos şi cu actele doveditoare anexate cererii. Date personale Cod numeric personal |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|, act identitate .......... serie .......... nr. ........ ........ .............., numele anterior ........ ................ ........ ........., data naşterii |__|__|.|__|__|.|__|__|__|__|, cetăţenia ........ ................ ............ Titlul oficial de calificare în medicină Instituţie absolvită ........ ................ ................ ................ ................ .............., promoţia ........ ........ Diplomă (serie/număr/data eliberării) |__|__|__|/|__|__|__|__|__|__|__|/|__|__|.|__|__|.|__|__|__|__| Cod parafă |__|__|__|__|__|__| Pregătirea profesională Prima specialitate ........ ................ ................ ........ ............ grad [ ] rezident [ ] specialist [ ] primar A doua specialitate ........ ................ ................ ........ .......... grad [ ] rezident [ ] specialist [ ] primar A treia specialitate ........ ................ ................ ........ ........... grad [ ] rezident [ ] specialist [ ] primar A patra specialitate ........ ................ ................ ........ .......... grad [ ] rezident [ ] specialist [ ] primar Atestate de studii complementare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. [ ] doctor în medicină grad cercetare ........ ........ ........, grad universitar ........ ............... la Universitatea ........ ................ ........ ............. Loc/Locuri de muncă (Se vor menţiona toate locurile de muncă unde solicitantul desfăşoară în prezent, activitate medicală.)* 1. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 2. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 3. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Adresă de domiciliu Str. ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... nr. .........., bl. ..............., sc. .........., et. .........., ap. .........., sectorul (judeţul) ........ ................ ........ ..........., codul poştal |__|__|__|__|__|__|, oraşul ........ ................ ................ ........ .........., tel. fix |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|, mobil |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|, e-mail ........ ................ ................ ................ ........ Adresa de corespondenţă (dacă este diferită de cea de domiciliu) Str. ........ ................ ................ .............. nr. ........, bl. ........, sc. ........, et. ........, ap. ........ sectorul ........ Declar pe propria răspundere că nu mă aflu în niciuna din situaţiile prevăzute de art. 388 şi 389 din Legea nr. 95/2006, sunt de acord cu prelucrarea datelor personale şi mă oblig să aduc la cunoştinţa Colegiului Medicilor ........ ................ ........ ........ orice modificare a acestor date. Data ........ ................ ........ ............... Semnătura ........ ................ ................ ............. Numele ........ ................ ................ ............, prenumele ........ ................ ................ ................ * Loc/Locuri de muncă (continuare)* 4. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........, adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 5. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 6. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 7. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 8. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 9. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 10. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 11. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| 12. unitatea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., tel. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| ANEXA Nr. 5Cerere de acordare a vizei anuale pe certificatul de membru Domnule Preşedinte, Subsemnatul(a), numele ........ ................ ..............., iniţiala tatălui ........, prenumele ........ ................ ................ .........., codul numeric personal |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|, act identitate .......... serie .......... nr. ........ ........ .............. nume anterior ........ ................ ........ .........., domiciliat în oraşul ........ ................ ........., str. ........ ................ ........ ............... nr. ........, bl. ..........., sc. ......., et. ......., ap. .........., sectorul (judeţul) ........ ................ ................ ..............., codul poştal |__|__|__|__|__|__|, tel. fix |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|, mobil |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|, e-mail ........ ................ ................ ................ ........, posesor(oare) al (a) Certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România nr........ ................ din data........ ........ ............, vă rog să îmi aprobaţi acordarea vizei anuale pe certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România. Anexez, prezentei cereri copia poliţei de asigurare civilă pentru greşeli în activitatea profesională, certificată conform cu originalul. Anexez, de asemenea, documente doveditoare pentru completarea punctajul EMC, pe care le declar conforme cu originalul. Declar pe propria răspundere că: [ ] Nu au intervenit modificări în datele furnizate de subsemnatul în formularul de înscriere în Colegiul Medicilor ........ ........... şi în cazul în care vor interveni modificări le voi comunica într-un termen de maximum 30 de zile. [ ] Datele furnizate cu ocazia înscrierii s-au modificat după cum urmează: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... [ ] Locul/Locurile de muncă actuale: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ Sunt de acord ca numărul şi adresa de e-mail să fie făcute publice: telefon ........ ................ ........ .........., e-mail ........ ................ ................ ........... Data ........ ................ ........ ............... Semnătura ........ ................ ................ ............. Domnului Preşedinte al Colegiului Medicilor din ........ ................ .........