DECIZIE Nr. 180 din 3 februarie 2003
pentru aprobarea Normelor tehnice privind antrepozitul vamal*)
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 111 bis din 21 februarie
2003
*) Decizia nr. 180/2003 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 111 din 21 februarie 2003, si este reprodusa si in acest numar
bis.
Avand in vedere prevederile art. 400 din Regulamentul de aplicare a Codului
vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.114/2001, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 735 din 19 noiembrie 2001,
directorul general al Directiei Generale a Vamilor emite urmatoarea
decizie:
Art. 1
Se aproba Normele tehnice privind antrepozitul vamal, prevazute in anexa
care face parte integranta din prezenta decizie.
Art. 2
Prezenta decizie intra in vigoare pe data de 1 martie 2003. Pe aceeasi data
se abroga Decizia directorului general al Directiei Generale a Vamilor nr.
270/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 192 din 3
mai 1999.
Directorul general al Directiei Generale a Vamilor,
Dinu Mihail Gheorghe
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
NORME TEHNICE
privind antrepozitul vamal
CAP. 1
Procedura de autorizare a unui antrepozit vamal
1. Autorizatia de antrepozit se emite de biroul vamal in a carui raza
teritoriala de competenta se afla cladirile, amplasamentele sau spatii de
depozitare unde se organizeaza antrepozitul.
2. Cererea de autorizare pentru functionarea unui antrepozit vamal sau
pentru utilizarea regimului vamal de antrepozitare, completata conform
modelului prezentat in anexa nr. 7 la Regulamentul de aplicare a Codului vamal
al Romaniei, se adreseaza sefului biroului vamal mentionat la punctul 1.
Cererea se inregistreaza in registrul de intrare-iesire corespondenta al
biroului vamal.
3. Infiintarea unui antrepozit public de tip D se face prin decizie a
directorului general al Directiei Generale a Vamilor.
4. Atunci cand sunt intrunite toate conditiile cerute de reglementarile
legale, biroul vamal care a primit cererea de autorizare decide eliberarea
autorizatiei de antrepozit vamal.
Atunci cand amplasamentele sau spatiile de depozitare, destinate plasarii
marfurilor sub regim vamal de antrepozitare sunt mobile, se verifica in mod
obligatoriu daca acestea corespund conditiilor necesare exercitarii
supravegherii vamale.
Modelul autorizatiei de antrepozit vamal, precum si instructiunile de
completare sunt cuprinse in anexa nr. 9 la Regulamentul de aplicare a Codului
vamal al Romaniei.
5. Autorizatia de antrepozit vamal se completeaza de catre biroul vamal pe
baza datelor din cererea de autorizare si a celorlalte date si informatii pe
care le detine, tinand cont de urmatoarele precizari:
- rubrica 1:
- in dreptul mentiunii "titular" se inscrie denumirea, forma de
organizare si sediul persoanei autorizate;
- in dreptul mentiunii "numarul de identificare" se inscrie
numarul de identificare individual compus din litere urmate de un numar de
ordine in serie intrerupta (de exemplu: "XX ...
X"/"Y"/"00001") in care componentele au urmatoarea
semnificatie:
- "XX ... X": initialele persoanei autorizate;
- "Y": tipul de antrepozit autorizat;
- "0001": numarul de jurnal.
- rubrica 2: se inscrie data si numarul cererii de autorizare;
- rubrica 6: se inscrie data intrarii in vigoare a autorizatiei;
- rubrica 7: se completeaza numai in cazul declararii simplificate prin
inscrierea termenului in care trebuie depuse declaratiile vamale;
- rubrica 8: termenul de depozitare reprezinta termenul in cadrul caruia
marfurile, ce au facut obiectul unei declaratii vamale de antrepozit, trebuie
sa primeasca o destinatie vamala in conformitate cu prevederile art. 173 din
Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei.
6. Autoritatea vamala de control, mentionata la rubrica nr. 3 din
autorizatia de antrepozit vamal, este, in toate cazurile, biroul vamal in a
carui raza teritoriala de competenta functioneaza antrepozitul.
7. Rubrica nr. 10 din autorizatie se completeaza obligatoriu numai in cazul
antrepozitului de tip privat, prin inscrierea sumara a denumirii comerciale a
marfurilor ce pot fi admise, sau a clasificarii in Tariful vamal de import al
Romaniei aferente acestor marfuri.
8. In rubrica nr. 16 din autorizatia de antrepozit vamal se mentioneaza
eventualele dispozitii particulare (cum ar fi: modalitatile specifice de
siguranta si incuiere/descuiere a depozitului) sau numarul de identificare a
anexei in care sunt inscrise aceste dispozitii particulare.
In cazul unui antrepozit public de tip B, in rubrica nr. 16 din autorizatie
se mentioneaza si obligatia ce revine titularului de antrepozit:
a) de a verifica daca toate operatiunile de scoatere a marfurilor din
antrepozit sunt acoperite de o declaratie vamala;
b) de a verifica prezentarea declaratiilor vamale o data cu scoaterea
marfurilor din antrepozit;
c) de a respecta indatoririle ce decurg din plasarea marfurilor in regim
vamal de antrepozitare, in special a acelora referitoare la taxele vamale si
alte drepturi datorate, precum si masurile de alta natura privind importurile.
In cazul in care se considera necesar, biroul vamal poate mentiona, in
rubrica 16 a autorizatiei de antrepozit vamal, un termen de valabilitate al
autorizatiei.
9. In cazuri temeinic justificate, seful biroului vamal pe langa care este
autorizat antrepozitul poate dispune ca incuierea si descuierea spatiului de
depozitare sa se faca numai in prezenta agentului vamal desemnat in acest scop.
Fac exceptie de la prevederile alineatului anterior cazurile fortuite sau
situatiile de forta majora ori alte cazuri temeinic justificate care impun
accesul urgent la marfuri.
CAP. 2
Introducerea in antrepozit a marfurilor romanesti vamuite la export
10. In aplicarea prevederile art. 97 alin. (2) din Codul vamal al Romaniei
si ale art. 160 alin. (2) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal,
procedura de introducere a marfurilor romanesti in antrepozit se poate realiza,
in cazul birourilor vamale de interior, la acelasi birou vamal la care s-a
acordat liber de vama la export.
La introducerea marfurilor romanesti in antrepozit potrivit dispozitiilor
de la alineatul precedent, se intocmesc si se prezinta simultan biroului vamal
doua declaratii vamale:
a) o declaratie vamala de export, intocmita de exportator, in care, la
rubrica D, se mentioneaza datele de identificare a declaratiei vamale de
antrepozit;
b) o declaratie vamala de antrepozit intocmita de antrepozitar, in care, la
rubrica 37 regimul vamal solicitat este cel corespunzator plasarii marfurilor
romanesti in antrepozit si codul de regim vamal precedent este cel de export,
iar la rubrica 44 are inscrisa mentiunea "Introducere de marfuri romanesti
in antrepozit; livrare obligatorie in afara Romaniei".
11. La incheierea regimului vamal de antrepozit, pentru marfurile expediate
in strainatate se intocmesc formalitati vamale de tranzit.
Documentul de tranzit va fi insotit de o factura proforma emisa de
antrepozitar precum si de documentul de transport, ambele intocmite in
conformitate cu dispozitiile proprietarului marfurilor.
In situatia in care antrepozitul se afla sub supravegherea unui birou vamal
de frontiera, la expedierea marfurilor in strainatate, operatiunea se scoate
din evidenta biroului vamal pe baza unei cereri intocmite de antrepozitar la
care se anexeaza documentul de transport.
CAP. 3
Modificari ale conditiilor de derulare a regimului
12. (1) In cazul in care conditiile de derulare a regimului vamal de
antrepozitare se modifica datorita faptului ca partenerul extern vinde
marfurile din antrepozit unei alte persoane din strainatate, fara ca aceasta sa
paraseasca teritoriul national si fara ca titularul de antrepozit sa fie
schimbat, este aplicabila una din urmatoarele proceduri alternative:
a) incheierea regimului vamal de antrepozitare, conform art. 173 din
Regulamentul de aplicare a Codului vamal; in acest caz, declaratia vamala se
depune impreuna cu documentele necesare acordarii destinatiei solicitate,
precum si cu urmatoarele documente: factura externa emisa de vechiul proprietar
si corespondenta din care sa rezulte ca marfa si-a schimbat proprietarul,
factura emisa de noul proprietar, autorizatia de antrepozit emisa initial si
declaratiile vamale de antrepozitare initiale;
b) pastrarea marfurilor sub acelasi regim; in acest caz, la biroul vamal se
depune factura externa emisa de vechiul proprietar si corespondenta din care sa
rezulte ca marfa si-a schimbat proprietarul, factura emisa de noul proprietar,
autorizatia de antrepozit emisa initial, declaratiile vamale de antrepozitare
initiale si se procedeaza la emiterea unei noi autorizatii.
Documentele mentionate se pastreaza de biroul vamal impreuna cu autorizatia
de antrepozit emisa initial, asa incat in orice moment sa fie posibila
verificarea derularii corecte a regimului.
(2) In cazul in care conditiile de derulare a regimului vamal de
antrepozitare se modifica datorita faptului ca marfurile aflate in antrepozit
se livreaza de antrepozitar catre un nerezident, fara parasirea teritoriului
Romaniei, se aplica dispozitiile emise de Banca Nationala a Romaniei privitoare
la intocmirea declaratiei de incasare valutara - instrument prin care se
urmareste controlul incasarilor aferente exporturilor, aferente bunurilor
proprietate a rezidentilor.
CAP. 4
Stocarea in comun a marfurilor in antrepozitul vamal
13. Intr-un antrepozit vamal se permite stocarea in comun in acelasi
spatiu, dar in partide separate, a:
a) marfurilor straine plasate in regim vamal de antrepozitare;
b) marfurilor straine plasate in regim de perfectionare activa sau de
transformare sub control vamal;
c) marfurilor romanesti.
14. In cazul in care stocarea are ca efect imposibilitatea identificarii de
catre biroul vamal a regimului vamal, operatiunea este permisa numai in cazul
marfurilor echivalente (marfuri incadrate la acelasi cod tarifar din Tariful
vamal de import al Romaniei, cu aceeasi calitate comerciala si avand aceleasi
caracteristici tehnice).
Este interzisa compensarea prin echivalent intre marfurile ce pot fi
distinse unele de altele.
Stocarea in comun se mentioneaza in rubrica nr. 12 din autorizatia de
antrepozit vamal. Aceasta rubrica se utilizeaza si pentru indicarea
prescriptiilor speciale care trebuie luate in considerare in vederea
identificarii marfurilor.
15. Atunci cand in antrepozit urmeaza sa fie amplasate atat marfuri straine
cat si marfuri romanesti, acestea trebuie sa faca obiectul unor cereri de autorizare
distincte. Rubrica nr. 4 a cererii de autorizare trebuie sa contina urmatoarele
mentiuni:
i) Pentru marfurile straine:
a) procedura normala/simplificata de introducere in antrepozit de marfuri
straine;
b) procedura normala/simplificata de introducere in circuitul economic;
c) procedura normala/simplificata de reexport a marfurilor plasate sub
regim de antrepozit;
d) procedura normala de transfer dintr-un antrepozit in altul fara a se
incheia regimul.
ii) Pentru marfurile romanesti:
a) procedura normala de introducere in antrepozit de marfuri romanesti;
b) _________;
c) procedura normala de export a marfurilor romanesti;
d) procedura normala de transfer dintr-un antrepozit in altul fara a se
incheia regimul.
CAP. 5
Operatiuni la care pot fi supuse marfurile aflate in regim vamal de
antrepozitare
16. Pe durata regimului vamal de antrepozitare marfurile pot fi supuse
operatiunilor mentionate la art. 108 din Codul vamal al Romaniei, in conditiile
prevazute mai jos si cu aprobarea biroului vamal. Modelul cererii de efectuare
a operatiunilor este cuprins in anexa nr. 1.
17. Atunci cand toate conditiile legale sunt intrunite, biroul vamal
autorizeaza efectuarea operatiunilor pe un formular similar celui prevazut in
anexa nr. 2.
CAP. 6
Evidenta operativa a marfurilor aflate in antrepozitul vamal
Generalitati
18. Evidenta operativa are drept suport de date declaratiile vamale prin
care marfurile sunt declarate pentru intrarea/iesirea in/din antrepozit, actele
constatatoare intocmite, precum si fisele de stoc.
Evidenta operativa este organizata in mod diferit pentru un antrepozit de
tip A si C, pe de o parte, si pentru antrepozitul de tip B, pe de alta parte.
Evidenta operativa in antrepozitele de tip A si C
19. Evidenta operativa a marfurilor trebuie organizata intr-o forma agreata
de catre biroul vamal.
Forma in care este organizata evidenta operativa poate fi adaptata la
organizarea interna a gestionarului (spre exemplu, la programul informatic
folosit).
Evidenta operativa tinuta de titularul antrepozitului, in scopuri
comerciale sau logistice, poate fi agreata de catre biroul vamal, daca aceasta
contine toate datele cerute si daca aceste date sunt ordonate in asa fel incat
sa poata fi verificate de autoritatea vamala.
Evidenta operativa in antrepozitul de tip B
20. In antrepozitele de tip B, urmarirea miscarii marfurilor din antrepozit
se face in mod direct, prin analizarea cumulativa a declaratiilor vamale de
antrepozitare (codul IM 7) exemplarul nr. 8 al declaratiei vamale si
completarea fiselor de stoc.
Antrepozitarul inscrie pe acesta sau pe o fisa aferenta iesirile de marfuri
din antrepozit in asa fel incat stocul nelichidat sa poata fi determinat usor
in orice moment.
In momentul in care marfurile antrepozitate primesc o alta destinatie
vamala, iar regimul se incheie prin acea declaratie, antrepozitarul o prezinta
biroului vamal cu prilejul verificarii lichidarii.
Rezultatul acestei verificari este certificat de biroul vamal pe
exemplarele nr. 6 si 8 ale declaratiei vamale.
Daca declaratia vamala poate fi considerata inchisa, biroul de control
restituie exemplarul nr. 8 antrepozitarului.
Evidenta operativa in antrepozitul de tip D
21. Intr-un antrepozit de tip D evidenta operativa este tinuta de catre
biroul vamal printr-un registru de evidenta a marfurilor la import, deschis de
biroul vamal special in acest scop.
Cantitatile inscrise pe declaratiile vamale de plasare sub regim vamal de
antrepozit si verificate de catre agentii vamali sunt incarcate in evidenta
operativa a antrepozitului si sunt descarcate cu cantitatile constatate de
agenti la iesirea din antrepozit.
Seful biroului vamal poate autoriza tinerea evidentei pe fise de magazie
sau prin intermediul unui program informatic.
Inscrierile din evidente nu sunt inchise dupa o operatiune de inventariere
a marfurilor, chiar si daca aceasta a dus la constatarea unei lipse sau a unui
excedent de marfuri. In aceste ultime doua cazuri cantitatea de marfuri
constatata cu ocazia inventarierii este reportata intr-o noua evidenta, iar
agentul vamal desemnat cu inventarierea completeaza o nota de receptie; datele
inscrise trebuie sa coincida cu nota de constatare a lipsurilor sau a
surplusului de marfuri.
Evidenta operativa se inchide pe data de 31 decembrie a fiecarui an
calendaristic.
Cantitatile de marfuri inscrise in evidenta si aflate in stocul
antrepozitului vamal se reporteaza in evidenta corespunzatoare noului an
calendaristic care urmeaza (prin debitarea evidentei vechi si creditarea
evidentei noi). Nota de receptie mentionata mai sus nu este modificata si este
pastrata ca atare in evidenta.
Seful biroului vamal poate stabili alta data de inchidere a evidentei si
deschiderea alteia noi, daca aceste operatiuni necesita un volum prea mare de
munca fata de personalul si conditiile disponibile.
Seful biroului vamal poate dispune pastrarea evidentei antrepozitului pe
baza unor inscrisuri curente, a unor elemente de identificare a marfurilor (de
exemplu: greutate, litraj, numar de piese etc.). In acest caz nu se intocmeste
nota de receptie.
Fisele de stoc
22. Fisele de stoc sunt utilizate obligatoriu pentru inregistrarea
intrarilor si iesirilor de marfuri in si din antrepozitul vamal, din ele
putandu-se deduce stocul scriptic existent la un moment dat.
Titularul de antrepozit trebuie sa inscrie datele in fisele de stoc,
diferentiate conform urmatoarelor criterii:
a) pe titular de antrepozit (doar pentru antrepozitul de tip A);
b) pe perioada de inchidere (an calendaristic sau an contabil);
c) pe fel, tip si calitate ale marfurilor;
d) pe originea marfurilor;
e) pe tara de provenienta, daca este cazul;
f) distinct, pentru marfurile obtinute in regim de perfectionare activa in
antrepozitul vamal;
g) distinct, pentru marfurile obtinute in regim de transformare sub control
vamal in antrepozitul vamal;
h) distinct, pentru marfurile de aceeasi origine si sosite din aceeasi tara,
dar care sunt facturate in devize diferite.
Modelul fisei de stoc este prezentat in anexa nr. 3.
Bilantul periodic al evidentei operative
23. Evidenta operativa a antrepozitului vamal este inchisa o data pe an.
Aceasta nu impiedica dreptul titularului de antrepozit sa solicite biroului
vamal inchiderea evidentei operative la intervale de timp mai mici sau dreptul
biroului vamal de a impune acest fapt (prestabilit la acordarea autorizatiei de
antrepozit sau decizia ulterioara a sefului biroului vamal).
Inchiderea evidentei operative nu trebuie sa coincida cu sfarsitul unui an
calendaristic, ci cu inventarul stocului titularului de antrepozit.
24. In momentul prezentarii decontului de inchidere, biroul vamal poate
dispune efectuarea unui control general asupra miscarilor de stoc.
La completarea rubricilor specifice din declaratia vamala se tine seama si
de indeplinirea conditiei de concordanta cu iesirile de marfuri din antrepozit
si de inventarele efectuate in perioada supusa declararii.
25. La inchiderea evidentei operative se vor face referiri in fisa de stoc.
Evidenta operativa este organizata in mod distinct pentru marfurile straine
si, dupa caz, pentru marfurile romanesti din antrepozit.
26. Daca drepturile de import aferente marfurilor obtinute in regim de
perfectionare activa in antrepozitul vamal figureaza pe fisele de stoc, o
coloana suplimentara corespunzatoare acestora este deschisa in evidenta
operativa a stocului.
27. Decontul de inchidere, precum si un exemplar al evidentei stocurilor se
remit biroului vamal cel tarziu la sfarsitul celei de-a doua saptamani care
urmeaza perioadei si sunt insotite de urmatoarele documente:
a) fisele de stoc;
b) declaratiile vamale corespunzatoare modificarilor stocului;
c) declaratiile vamale aferente marfurilor introduse in circuitul economic,
validate pe parcursul anului;
d) atunci cand este cazul, declaratiile vamale care stau la baza platii
taxelor si a drepturilor de import aferente lipsurilor, pierderilor si erorilor
(intocmite in vederea regularizarii acestora).
Utilizarea decontului de inchidere
28. Titularul de antrepozit are obligatia de a indeplini instructiunile
biroului vamal privind regularizarea diferentelor constatate cu ocazia
controlului deconturilor.
29. Dupa regularizarea diferentelor constatate agentul vamal desemnat de
biroul vamal face urmatoarea mentiune pe decont:
"Constatat conformitatea
Continuare la decont de antrepozit vamal nr. .............................
Autorizatie de antrepozit vamal tip ................. nr. ................
Dat la ............................ pe data de ...........................
(numele, semnatura si stampila personala)"
30. Daca un dosar trebuie transmis pe cale ierarhica pentru decizie in
legatura cu neregularitatile constatate si cu aplicarea de contraventii,
aprobarea decontului nu poate avea loc decat dupa luarea la cunostinta a
deciziei.
Dupa terminarea controlului biroul vamal anunta titularul antrepozitului ca
decontul este acceptat si ii remite acestuia evidentele fiselor de stoc.
Celelalte documente referitoare la decont sunt pastrate de catre biroul
vamal.
Pastrarea evidentelor si a fiselor de stoc
31. Titularul de antrepozit este obligat sa pastreze evidentele si fisele
de stoc timp de 5 ani de la data inchiderii decontului in care figureaza si sa
le prezinte autoritatilor vamale la simpla cerere a acestora.
Decontul final
32. Decontul final se intocmeste numai in cazul revocarii autorizatiei de
antrepozit vamal.
Marfurile aflate in stocul rezultat dupa decontul final trebuie sa
primeasca o destinatie autorizata:
- in 30 de zile de la data revocarii autorizatiei, pentru antrepozitele de
tip A, C sau D;
- in termenul prevazut in decizia de revocare a autorizatiei, pentru
antrepozitul de tip B.
Inventarierea marfurilor din antrepozitul vamal
33. Biroul vamal este obligat sa inventarieze stocul de marfuri din
antrepozitul vamal cel putin o data intr-un an calendaristic.
Pe parcursul inventarului trebuie sa se tina seama de pierderile de marfuri
rezultate din cauze naturale, cum este uscarea sau evaporarea (daca acestea
sunt admise prin reglementarile legale in vigoare).
Aceste posibile pierderi nu pot in nici un caz acoperi scoaterile
frauduloase de marfuri din antrepozitul vamal.
34. In situatia in care se constata, cu ocazia inventarierii, marfuri care
lipsesc, pentru acestea se datoreaza taxele vamale si celelalte drepturi de
import.
In situatia in care se constata, cu ocazia inventarului, cantitati de
marfuri in plus, acestea sunt preluate imediat pe noi declaratii de plasare a
marfurilor in antrepozit pe numele aceluiasi titular al operatiunii;
declaratiile vamale se intocmesc pe baza constatarilor din procesul-verbal de
inventariere.
Aceeasi procedura este aplicata atunci cand diferentele sunt constatate de
catre titularul de antrepozit.
35. Agentul desemnat de biroul vamal pentru realizarea acestei operatiuni
ia decizia privind efectuarea unei inventarieri complete sau partiale.
36. Inventarierea presupune desfacerea coletelor si controlul sumar al
cantitatilor de marfuri, in functie de datele inscrise cu ocazia plasarii
marfurilor in antrepozitul vamal, in prezenta titularului de antrepozit.
37. Atunci cand, cu ocazia inventarierii, agentii vamali constata diferente
semnificative intre marfurile aflate in stoc si cele declarate la plasarea in
regim vamal de antrepozitare sau in cazul unei contestatii, inventarul este
efectuat intr-o maniera aprofundata si precisa. In aceste situatii este
obligatorie prezenta titularului de antrepozit sau a reprezentantului desemnat
de acesta.
38. Titularul antrepozitului poate solicita sefului biroului vamal
efectuarea unui inventar suplimentar al marfurilor, fara ca actiunea sa fie
motivata de prezumarea unor lipsuri sau neconcordante existente in evidenta.
39. Agentii vamali insarcinati cu inventarul intocmesc, in doua exemplare,
un proces-verbal de inventar, pe formularul al carui model este prevazut in
anexa nr. 4.
Un exemplar este remis persoanei interesate, iar celalalt exemplar este
destinat biroului vamal pentru evidenta.
Daca stocul real de marfuri gasit cu ocazia inventarului difera de stocul
inscris in evidente pe baza documentelor de intrare si de iesire din
antrepozit, se procedeaza dupa cum urmeaza:
a) cand stocul real este mai mare decat cel scriptic, diferenta este
contabilizata ca intrare;
b) cand stocul real este mai mic decat cel scriptic, iar diferenta se
datoreaza unei cauze naturale, cantitatea de marfuri care lipseste se
inregistreaza intr-o coloana distincta din evidenta operativa a antrepozitului,
rezervata inscrisurilor de descarcare; agentul vamal insarcinat cu controlul
trebuie sa decida daca aceasta cantitate poate fi acceptata ca pierdere
determinata de cauze naturale; pentru marfurile la care prin lege se prevede o
pierdere maxima, pierderea poate fi luata in considerare in functie de
procentajul maxim admis;
c) cand stocul real este mai mic decat cel scriptic, iar agentul vamal
considera ca acest fapt nu poate fi circumscris unei cauze naturale, cantitatea
de marfuri care lipseste se inregistreaza ca iesire pentru import.
ANEXA 1
(fata) la normele tehnice
ROMANIA
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
Biroul vamal de control Antrepozitar
CERERE DE EFECTUARE A OPERATIUNILOR UZUALE
Subsemnatul ....................................... solicit autorizarea de
a putea proceda in antrepozitul vamal la operatiunile descrise pentru marfurile
mentionate mai jos, evidentiate in fisa de magazie nr. .....................
din ................... depuse in ........................................ si
facand obiectul autorizatiei de antrepozit vamal nr.
..................................
Descrierea marfurilor:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Numarul si marcile coletelor:
............................................................................
............................................................................
Felul marfurilor
...........................................................
Operatiunile solicitate
....................................................
(denumirea operatiunilor care vor fi efectuate)
Alaturat prezentam urmatoarele documente:
............................................................................
............................................................................
Declar ca eliberarea autorizatiei solicitate nu angajeaza in nici un fel
responsabilitatea autoritatii vamale.
................., ................ ......
(semnatura)
Eventualul acord al titularului de document, atunci cand nu este el
declarantul.
................., ................ ......
(semnatura)
ANEXA 1
(verso) la normele tehnice
Autorizat in urmatoarele conditii:
.........................................
Eventuale remarci particulare ..............................................
Transmis spre aplicare
.....................................................
........................, .................
.........
(seful biroului vamal)
Remarci referitoare la supravegherea operatiunilor. Constatari ale
agentului vamal:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Rezultate*)
............................................................................
............................................................................
Consemnat de seful biroului vamal dupa efectuarea operatiunilor. Eventuale
remarci particulare ........................., ....................
20..........
(seful biroului vamal)
------------
*) Eventualele remarci privind starea marfurilor dupa efectuarea
operatiunilor.
ANEXA 2
la normele tehnice
ROMANIA
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
AUTORIZATIE DE EFECTUARE A OPERATIUNILOR UZUALE
Biroul vamal Antrepozitar
.............., ...... 20.....
(semnatura)
Obiectul: autorizarea permanenta a operatiunilor uzuale
Referitor la scrisoarea dumneavoastra nr. .............. din
...............
Ca urmare a cererii anterioare vi se elibereaza o autorizatie de efectuare
a operatiunilor uzuale pentru marfurile descrise, in urmatoarele conditii:
Locul depozitului-magazia nr. ..............................................
Felul marfurilor
............................................................................
............................................................................
Operatiunile autorizate
............................................................................
............................................................................
Aceasta autorizatie permanenta va scuteste de obligatia de a depune de
fiecare data o cerere de efectuare a operatiunilor catre seful biroului vamal.
Autorizarea nu inlatura obligativitatea ca, in prealabil, sa avertizati
verbal agentul vamal desemnat, pentru a efectua supravegherea operatiunii.
Eventuale conditii particulare
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Prezenta autorizatie este valabila pana la data de .......................
.
Ea poate fi retrasa in caz de abuz sau in cazul in care aduce prejudicii
efectuarii serviciului vamal.
Orice eventuala cerere de reinnoire a prezentei autorizatii va trebui
depusa cel tarziu cu 15 zile inainte de data expirarii termenului.
Seful biroului vamal,
.......................
(semnatura si stampila)
ANEXA 3
la normele tehnice
FISA DE STOC
Antrepozitarul .......................................
Fisa de stoc nr. .....................................
Antrepozit de tip ....................................
Autorizatie nr. ......................................
Perioada: de la ................ pana la .............
Titularul autorizatiei de antrepozit vamal
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
C - Cantitatea (UM)
V - Valoare in vama
DI - Document de intrare in antrepozit
P - plasare in alt regim vamal suspensiv
I - iesire temporara din antrepozit
R - retur in strainatate
T - transfer in alt antrepozit
______________________________________________________________________________
| A Descrierea marfurilor: | Tara de provenienta: |
|_____________________________________________|________________________________|
| Codul marfurilor: | Origine:
|
|_____________________________________________|________________________________|
| (B) Intrari | (C) Iesiri |(D) |(E)
|
| |
|Stoc|Manipulari|
| | | |uzuale,
|
| | | |scoateri
|
| | | |temporare
|
|______________________|_______________________________________|____|__________|
|Nr. |C|Moneda |V| DI | Import |P|I|R|T| reexport |Distrugere | |
|
|crt.| |Pretul | | | | | | | | |sub control| |
|
| | |facturat| | | | | | | | |vamal | |
|
|____|_|________|_|____|________|_|_|_|_|__________|___________|____|__________|
| Stoc perioada precedenta: | |
|
| | |
|
| Intrari noi: | | |
|
| | Totalul primei perioade: | |
|
| | Totalul celei de a doua perioade: | |
|
| | etc. | | |
|_________________|____________________________________________|____|__________|
ANEXA 4
la normele tehnice
ROMANIA
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
Biroul vamal Antrepozitar
Autorizatia nr. ...... din ..............
PROCES-VERBAL DE INVENTARIERE
Titular de antrepozit
......................................................
Antrepozitarul .............................................................
Sediul/domiciliul
..........................................................
........................ 20........., ora
................
Subsemnatii*1) .............................................................
insarcinati de dl*2) ................................................. sa
inventariem marfurile inmagazinate in antrepozitul de tip*3)
............................, ne-am prezentat la depozitul situat in*4)
................................................, unde i-am facut cunoscut
d-lui .....................................................................
motivul vizitei noastre si l-am invitat sa asiste la operatiunile noastre sau
sa fie reprezentat, la care acesta*5) .............................. in ziua
convenita, la ora ......................., si am constatat in prezenta si cu dl
(d-na) ...................................... cantitatile cuprinse in anexele
la prezentul proces-verbal.
Prezentul proces-verbal a fost intocmit in doua exemplare si cuprinde*6)
............. file.
L-am invitat pe dl (d-na) .............................................. sa
semneze impreuna cu noi, ceea ce el (ea) a*7) ...............................
si i-am trimis o copie.
Incheiat la ......................, ....... 20.....
(localitatea) (data)
...........
(semnatura)
NOTE:
*1) Numele, prenumele si calitatea agentilor vamali.
*2) Seful biroului vamal.
*3) A - C.
*4) Adresa completa.
*5) S-a prezentat, nu s-a prezentat.
*6) Numarul filelor, inclusiv anexele la procesul verbal.
*7) Acceptat sau refuzat.