DECIZIE Nr.
190 din 3 martie 2010
pentru modificarea Deciziei
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 116/2009 privind
deschiderea procedurii de redresare financiara pe baza de plan de redresare
financiara a Societatii Comerciale KD LIFE Asigurari - S.A.
ACT EMIS DE: COMISIA
DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 141 din 3 martie 2010
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul
în municipiul Bucureşti, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18,
sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001,
reprezentată legal de preşedinte, în persoana doamnei Angela
Toncescu, în temeiul art. 4 alin. (19) din Legea nr. 32/2000 privind
activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi al art.
8 din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară şi falimentul
societăţilor de asigurare,
în baza hotărârii Consiliului Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor, adoptată în şedinţa din data
de 2 februarie 2010, conform art. 4 alin. (22)-(241) din Legea nr.
32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. X/341 din 1 martie 2010 a
Direcţiei generale supraveghere şi control, privind controlul
efectuat la Societatea Comercială KD LIFE Asigurări - S.A.,
a dispus modificarea Deciziei preşedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 116/2009 privind deschiderea
procedurii de redresare financiară pe bază de plan de redresare
financiară a Societăţii Comerciale KD LIFE Asigurări -
S.A., în sensul înlocuirii procedurii de redresare financiară pe bază
de plan de redresare cu procedura de redresare financiară prin
administrare specială a Societăţii Comerciale KD LIFE
Asigurări - S.A., cu sediul în municipiul Bucureşti, calea
Giuleşti nr. 8D, et. 3, sectorul 6, înregistrată la oficiul
registrului comerţului cu nr. J 40/3146/24.02.2006, cod unic de
înregistrare 18419410, reprezentată legal de domnul lan Harrocks, în calitate
de director general, şi de domnul Kevin John Phillips, în calitate de
director general adjunct,
avându-se în vedere următoarele motive de fapt
şi de drept:
1. Societatea Comercială KD LIFE Asigurări -
S.A. nu deţine un consiliu de administraţie în conformitate cu
prevederile art. 137 alin. (2) din Legea nr. 31/1990 privind
societăţile comerciale, republicată cu modificările şi
completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 2 lit. A pct. 11
din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările
ulterioare. Astfel au fost încălcate prevederile art. 8 pct. 6 şi
art. 23 alin. (2) din Normele privind autorizarea asigurătorilor, puse în
aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 16/2009.
Fapta constituie contravenţie, în conformitate cu
prevederile art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
2. In cadrul Societăţii Comerciale KD LIFE
Asigurări - S.A. nu există următoarele funcţii:
managementul riscului, medic specialist şi auditor intern, ceea ce
înseamnă nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (1), anexa nr. 7 pct. I
lit. A alin. (2) şi pct. III lit. D din normele puse în aplicare prin
Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
16/2009, precum şi ale art. 39 din Normele privind principiile de
organizare a unui sistem de control intern şi management al riscurilor,
precum şi organizarea şi desfăşurarea activităţii
de audit intern la asigurători/reasiguratori, puse în aplicare prin Ordinul
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 18/2009.
Faptele constituie contravenţie în conformitate cu
prevederile art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
3. Valoarea marjei disponibile deţinute de
Societatea Comercială KD LIFE Asigurări - S.A. se situează sub
valoarea minimă a fondului de siguranţă, încălcându-se
astfel prevederile art. 5 alin. (1) din Normele privind metodologia de calcul
al marjei de solvabilitate de care dispune asigurătorul care practică
asigurări de viaţă, al marjei de solvabilitate minime şi al
fondului de siguranţă, puse în aplicare prin Ordinul
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 4/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi
prevederile art. 16 alin. (1), (5) şi (6) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
Fapta constituie contravenţie, în conformitate cu
prevederile art. 39 alin. (2) lit. a) şi g) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
4. Măsurile luate pe perioada planului de
redresare financiară nu au dus la îndeplinirea dispoziţiilor Deciziei
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 116/2009,
încălcându-se astfel prevederile art. 14 alin. (1)şi (2) din Legea
nr. 503/2004.
Fapta constituie contravenţie, în conformitate cu
prevederile art. 71 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 503/2004, precum şi
ale art. 39 alin (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările
şi completările ulterioare.
Faţă de motivele de fapt şi de drept
arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor
şi al promovării stabilităţii activităţii de
asigurare în România,
Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor decide:
Art. 1. - Se dispune modificarea Deciziei
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 116/2009
privind deschiderea procedurii de redresare financiară pe bază de
plan de redresare financiară a Societăţii Comerciale KD LIFE
Asigurări - S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 85 din 12 februarie 2009, în sensul înlocuirii procedurii de redresare
financiară pe bază de plan de redresare a Societăţii
Comerciale KD LIFE Asigurări - S.A. cu procedura de redresare
financiară prin administrare specială, conform art. 8 alin. (1) lit.
b) din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară şi falimentul
societăţilor de asigurare, coroborat cu art. 41 din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu
modificările şi completările ulterioare, la Societatea
Comercială KD LIFE Asigurări - S.A., cu sediul în municipiul
Bucureşti, calea Giuleşti nr. 8D, et. 3, sectorul 6,
înregistrată la oficiul registrului comerţului cu nr. J
40/3146/24.02.2006, cod unic de înregistrare 18419410, reprezentată legal
de domnul lan Harrocks, în calitate de director general.
Art. 2. - Se desemnează domnul Nicolae Eugen
Crişan, consilier principal al Departamentului fond de garantare din
cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, domiciliat în municipiul
Bucureşti, Calea Călăraşilor nr. 244, bl. S21, sc. 2, et.
2, ap. 43, sectorul 3, legitimat cu CI. seria DP nr. 036892, CNP 1540912400051,
în calitate de administrator special.
Art. 3. - (1) Incepând cu data comunicării
prezentei decizii se suspendă:
a) atribuţiile acţionarilor semnificativi
şi ale persoanelor semnificative ale societăţii de asigurare;
aceste atribuţii se transferă administratorului special desemnat,
care este în drept să le exercite pe toată perioada procedurii de
redresare financiară prin administrare specială;
b) activitatea, atribuţiile şi
competenţele consiliului de administraţie al societăţii de
asigurare, precum şi dreptul membrilor consiliului la remuneraţie;
c) exercitarea dreptului de vot al acţionarilor în
privinţa numirii şi/sau a revocării consiliului de administraţie
al societăţii de asigurare;
d) dreptul acţionarilor la dividende.
(2) Suspendarea prevăzută la alin. (1)
operează şi îşi produce efectele pe toată durata procedurii
de redresare financiară prin administrare specială.
(3) Administratorul special preia integral
atribuţiile consiliului de administraţie al societăţii de
asigurare supuse procedurii de redresare financiară prin administrare
specială, astfel cum acestea rezultă potrivit legii şi actelor
constitutive ale societăţii de asigurare.
Art. 4. -In conformitate cu prevederile art. 8 alin.
(2) din Legea nr. 503/2004, se dispune aplicarea de către societatea de
asigurare, prin administratorul special, a următoarelor măsuri
prudenţiale principale:
1. obligarea de a convoca de îndată o adunare
generală extraordinară, cu propunerea de majorare a capitalului
social la o valoare care să asigure în permanenţă respectarea
condiţiilor de solvabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare;
2. interzicerea efectuării de către
societatea de asigurare a oricăror investiţii;
3. verificarea, inventarierea şi instrumentarea,
după caz, a dosarelor de daună înregistrate în evidenţele
societăţii de asigurare, în vederea evaluării daunelor reale
şi a stabilirii obligaţiilor de plată faţă de
creditorii de asigurări; activitatea de verificare, inventariere şi
instrumentare a dosarelor se va face în regim de urgenţă,
fără a se putea depăşi un termen de 30 de zile de la data
primirii deciziei de declanşare a procedurii de redresare financiară
prin administrare specială;
4. redimensionarea cheltuielilor de administrare pe
fiecare unitate teritorială;
5. inventarierea tuturor bunurilor şi/sau
activelor societăţii şi conservarea acestora pe toată
perioada procedurii de redresare financiară prin administrare
specială;
6. interzicerea înstrăinării oricăror
active din patrimoniul societăţii;
7. numirea uneia sau a mai multor persoane care
să supravegheze modul de întocmire şi de respectare a planului de
redresare financiară;
8. orice alte măsuri prudenţiale considerate
necesare de către administratorul special în vederea restabilirii
situaţiei financiare a societăţii de asigurare şi
garantării protejării drepturilor şi intereselor legitime ale
creditorilor de asigurări;
9. examinarea activităţii
societăţii de asigurare şi întocmirea unui raport
amănunţit cu privire la situaţia financiară a acesteia, cu
precizarea inclusiv a cauzelor care au condus la declanşarea procedurii de
redresare financiară şi menţionarea persoanelor a căror
activitate este imputabilă în acest sens. Raportul va preciza, de
asemenea, măsurile întreprinse de administratorul special, precum şi
posibilităţile reale şi operative de redresare financiară a
societăţii de asigurare sau, după caz, motivele care împiedică
atingerea scopului acestei proceduri. Raportul se întocmeşte şi se
transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor în termen de cel mult 10
zile lucrătoare de la data desemnării administratorului special. La
cererea administratorului special, pentru motive temeinice, durata de întocmire
şi de prezentare a raportului poate fi prelungită de Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor cu cel mult 15 zile lucrătoare;
10. întocmirea şi transmiterea către Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor a unor rapoarte lunare privind stadiul
procedurii de redresare financiară; rapoartele se transmit cel mai târziu
în ultima zi a lunii pentru care se face raportarea.
Art. 5. - Drepturile, obligaţiile şi
competenţele administratorului special sunt cele prevăzute în Normele
privind drepturile, obligaţiile şi competenţele administratorului
special, aprobate prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 3.122/2005, precum şi cele dispuse prin decizii ale
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 6. - Pe perioada procedurii de redresare
financiară prin administrare specială, administratorul special va fi
obligat să ducă la îndeplinire şi să ia toate măsurile
necesare restabilirii situaţiei financiare a societăţii de
asigurare, cu respectarea dispoziţiilor, a termenelor şi a
condiţiilor cuprinse în deciziile emise de Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor.
Art. 7. - (1) Decizia Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor este executorie, conform art. 19 alin. (1) din Legea nr.
503/2004.
(2) Impotriva deciziei societatea de asigurare poate
face plângere la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a
Curţii de Apel Bucureşti, în termen de 10 zile de la data
comunicării, conform art. 19 alin. (2) din Legea nr. 503/2004.
(3) Plângerea nu suspendă executarea deciziei
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 8. - Prezenta decizie se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din Legea
nr. 503/2004.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor,
Angela Toncescu