DECIZIE Nr.
629 din 10 septembrie 2010
privind procedura de
autorizare a furnizarii serviciilor de programe audiovizuale
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE IN COMUNICATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 660 din 24 septembrie 2010
In temeiul prevederilor art. 60, ale art. 61 alin. (3), ale art. 73 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 10 alin. (2)
pct. 10, ale art. 11 alin. (1) şi ale art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale
pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite
prezenta decizie.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta decizie are drept scop principal
stabilirea procedurii şi a condiţiilor de acordare şi modificare a licenţei de
emisie şi a licenţei de utilizare a frecvenţelor radio pentru furnizarea
serviciilor de programe audiovizuale în sistem digital terestru, precum şi a
autorizaţiei tehnice acordate pentru funcţionarea staţiilor de emisie aflate
sub jurisdicţia României şi utilizate în scopul furnizării oricărui serviciu de
programe audiovizuale.
Art. 2. - (1) In înţelesul prezentei decizii, termenii
şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) zona de acoperire -
zona în care valoarea intensităţii câmpului electromagnetic util al staţiei de
emisie este egală cu sau mai mare decât valoarea intensităţii câmpului electromagnetic utilizabil;
b) câmpul electromagnetic utilizabil - valoarea minimă a intensităţii câmpului electromagnetic necesară
pentru a permite o calitate bună a recepţiei;
c) staţie de emisie - staţia radio terestră aflată sub jurisdicţia României, utilizată
în scopul furnizării oricărui serviciu de programe pe, respectiv de pe
teritoriul României;
d) puterea aparent radiată
(PAR) - produsul dintre puterea de emisie şi
câştigul antenei pe diferite azimuturi, produs din care se scad pierderile pe
traseul dintre borna de ieşire a emiţătorului şi borna de intrare în antenă;
e) autorizaţie de asignare a
frecvenţelor radio (AAF) - actul administrativ,
anexă la licenţa de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru (LUF) şi parte integrantă a acesteia,
prin care Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM, stabileşte condiţiile tehnice specifice în care se vor realiza
staţiile de emisie componente;
f) autorizaţie tehnică (AT) - actul administrativ prin care ANCOM, în
conformitate cu prevederile art. 73 din Legea audiovizualului nr. 54/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, autorizează utilizarea staţiilor de
emisie aflate sub jurisdicţia României, în scopul furnizării oricărui serviciu de programe audiovizuale pe, respectiv de pe teritoriul României;
g) buletin de măsurători - actul administrativ emis de ANCOM, prin care se constată că
staţia de emisie respectă sau nu condiţiile tehnice şi parametrii impuşi prin licenţa de
emisie/LUF (AAF), precum şi prevederile reglementărilor în vigoare privind
protecţia radioelectrică, compatibilitatea electromagnetică şi parametrii
tehnici prevăzuţi în reglementările specifice; buletinul de măsurători
favorabil se anexează şi constituie parte integrantă a autorizaţiei tehnice.
(2) In cuprinsul prezentei decizii:
a) Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările
şi completările ulterioare, va fi denumită Ordonanţa-cadru;
b) Ordonanţa Guvernului nr.
34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la
infrastructura asociată, precum şi interconectarea acestora, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, va fi denumită Ordonanţa privind accesul;
c) Legea audiovizualului nr.
504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, va fi denumită Legea audiovizualului.
(3) In cuprinsul prezentei
decizii sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile prevăzute în Legea
audiovizualului şi în Ordonanţa privind accesul.
Art. 3. - Utilizarea efectivă a frecvenţelor radio în
vederea furnizării unui serviciu de programe audiovizuale în sistem analogic
ori în sistem digital terestru este permisă numai după obţinerea, potrivit
legii, a licenţei de emisie sau a LUF, după caz.
Art. 4. - (1) Licenţa de emisie, LUF, AAF şi AT se
eliberează gratuit.
(2) Acordarea AT se poate realiza numai după emiterea
de către ANCOM a buletinului de măsurători.
(3) Verificările tehnice
necesare în vederea eliberării buletinului de măsurători se realizează în mod
gratuit.
Art. 5. - In cazul în care licenţa, AAF sau AT a fost
pierdută, deteriorată sau furată, ANCOM poate elibera, la solicitarea scrisă a
titularului, în urma depunerii unei declaraţii pe propria răspundere cu privire
la pierderea, deteriorarea sau furtul acesteia, un duplicat al licenţei, al AAF
sau al AT, pe care se va menţiona cu majuscule „DUPLICAT".
CAPITOLUL II
Procedura de
autorizare în cazul furnizării serviciilor de programe audiovizuale pe cale radio terestră în sistem analogic
SECŢIUNEA 1
Licenţa de
emisie
SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea licenţei de emisie
Art. 6. - (1) In vederea acordării licenţei de emisie,
solicitantul va transmite la ANCOM - sediul central - o
cerere, în original, prin completarea în mod obligatoriu a unui formular-tip.
(2) In cazul persoanei juridice, cererea prevăzută la
alin. (1) va fi semnată de reprezentantul legal şi va purta ştampila acesteia.
(3) Formularul-tip poate fi obţinut
de la sediul central, de la structurile sale regionale sau de pe pagina de
internet a ANCOM.
(4) Cererea-tip va fi transmisă
cel mai târziu în termen de 180 de zile calendaristice de la data acordării
licenţei audiovizuale analogice şi va fi însoţită de:
a) licenţa audiovizuală analogică, în copie;
b) certificatul constatator, în original, emis de
oficiul registrului comerţului cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de
data transmiterii cererii şi care conţine cel puţin informaţiile de identificare,
obiectul de activitate şi menţiuni referitoare la insolvenţă, reorganizare
judiciară sau faliment, dizolvare sau lichidare.
(5) Solicitantul persoană fizică autorizată care
intenţionează să obţină licenţa de emisie va anexa la formularul-tip şi copia actului
de identitate.
(6) Solicitantul persoană străină care intenţionează să
obţină licenţa de emisie va anexa la formularul-tip, în traducere legalizată în
limba română şi cu respectarea cerinţelor privind utilizarea actelor oficiale
care au fost întocmite pe teritoriul altui stat, în afara documentului prevăzut
la alin. (4) lit. a), şi documente echivalente celor solicitate persoanelor
române.
Art. 7. - (1) Transmiterea cererii şi a documentelor
conexe se poate efectua către sediul central al ANCOM în unul dintre
următoarele moduri:
a) prin depunere, personal sau
de către un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnătură;
b) printr-un serviciu poştal;
c) ca înscris în formă
electronică, căruia i s-a încorporat, i s-a ataşat sau i s-a asociat logic o
semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat
sau nerevocat la momentul respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv
securizat de creare a semnăturii electronice.
(2) Este considerată dată a transmiterii,
după caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieşire a
corespondenţei ANCOM, data confirmării primirii prin serviciul de trimitere
recomandată cu confirmare de primire sau data confirmării primirii înscrisului
în formă electronică.
Art. 8. - (1) In situaţia în care în urma analizei
cererii şi documentaţiei anexate se constată că cererea este incorectă sau
incompletă, documentaţia este incompletă ori soluţia propusă nu corespunde
condiţiilor tehnice stabilite de ANCOM la asignarea frecvenţei/canalului în conformitate cu reglementările tehnice aplicabile, ANCOM va comunica
solicitantului, în scris, observaţiile necesare.
(2) In termen de 30 de zile calendaristice de la data
transmiterii cererii sau a tuturor informaţiilor suplimentare solicitate, ANCOM
va analiza documentaţia transmisă şi, dacă sunt îndeplinite condiţiile
prevăzute de lege, va acorda licenţa de emisie.
Art. 9. - (1) ANCOM va respinge o cerere de acordare a
licenţei de emisie în următoarele cazuri:
a) cererea de acordare este
incompletă sau incorectă;
b) nu au fost transmise toate
documentele prevăzute la art. 6;
c) solicitantul are debite
scadente aferente tarifului de utilizare a spectrului pentru licenţele de
emisie acordate anterior, precum şi eventuale creanţe accesorii aferente
acestuia;
d) împotriva solicitantului a
fost pronunţată o hotărâre definitivă şi irevocabilă privind intrarea în
faliment;
e) solicitantul este în stare de dizolvare judiciară,
dizolvare de drept sau în lichidare.
(2) Respingerea cererii de acordare
a licenţei de emisie va fi motivată şi se va comunica solicitantului.
Art. 10. - (1) Termenul de valabilitate a licenţei de
emisie este de 9 ani de la data emiterii primei AT
(2) Perioada de valabilitate a
licenţelor de emisie pentru emiţătoarele de televiziune expiră în condiţiile
impuse prin Strategia privind tranziţia de la televiziunea analogică terestră
la cea digitală terestră şi implementarea serviciilor multimedia digitale la
nivel naţional, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.213/2009, cu
modificările ulterioare.
(3) In cazul în care Consiliul
Naţional al Audiovizualului (CNA), în aplicarea prevederilor art. 95 din Legea audiovizualului, decide
reducerea termenului de valabilitate a licenţei audiovizuale, ANCOM va reduce
în mod corespunzător termenul de valabilitate a licenţei de emisie.
SUBSECŢIUNEA a 2-a
Modificarea licenţei de emisie
Art. 11. - (1) In situaţia modificării datelor de
identificare a titularului, modificarea licenţei de emisie se realizează în
baza unei cereri scrise transmise la sediul central al ANCOM. Cererea va fi
semnată de reprezentantul legal, iar în cazul persoanei juridice va purta şi
ştampila acesteia.
(2) Titularul licenţei de emisie are obligaţia ca în
termen de 15 zile calendaristice de la data modificării licenţei audiovizuale
să depună cererea prevăzută la alin. (1).
(3) Cererii prevăzute la alin.
(1) i se vor ataşa, în mod obligatoriu, în copie, toate documentele care
certifică modificarea datelor de identificare şi copia de pe licenţa
audiovizuală modificată.
(4) ANCOM va modifica licenţa
de emisie în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii
documentelor prevăzute la alin. (1) şi (3).
Art. 12. - (1) Modificarea, la cererea titularului, a
parametrilor tehnici cuprinşi în licenţa de emisie se realizează în baza
formularului-tip prevăzut la art. 6 alin. (1), care va fi transmis, în
original, la sediul central al ANCOM. Cererea va fi semnată de reprezentantul
legal, iar în cazul persoanei juridice va purta şi ştampila acesteia.
(2) Cererii prevăzute la alin. (1) i se vor ataşa, în
mod obligatoriu, documentele care justifică modificarea acestor parametri.
(3) In cazul în care ANCOM este
de acord cu modificările solicitate, va modifica licenţa de emisie în termen de
30 de zile calendaristice de la depunerea cererii prevăzute la alin. (1), cu
excepţia cazurilor prevăzute la alin. (5).
(4) In cazul în care, în termen de 6 luni de la
modificarea prevăzută la alin. (3), titularul licenţei nu obţine AT, licenţa de
emisie va fi modificată din oficiu de către ANCOM, prin revenirea la datele
tehnice prevăzute în licenţa anterioară.
(5) In situaţia în care
modificarea parametrilor tehnici presupune o perioadă de experimentare, pe
toată durata acesteia staţia de emisie va funcţiona în baza unui acord de funcţionare
provizorie eliberat de către ANCOM. După obţinerea acordului de funcţionare
provizorie, titularul licenţei de emisie va transmite la direcţia regională a
ANCOM în a cărei rază de activitate se încadrează staţia de emisie documentele
prevăzute la art. 20 alin. (1). Dacă în perioada de experimentare nu sunt
constatate interferenţe prejudiciabile de către direcţia regională a ANCOM,
titularul licenţei de emisie se va conforma prevederilor alin. (1) şi (2).
(6) In situaţia în care titularul licenţei de emisie
are restanţe la plata tarifului de utilizare a spectrului sau a creanţelor
accesorii, dacă este cazul, modificarea licenţei sau eliberarea acordului de
funcţionare provizorie se realizează numai după achitarea integrală a tuturor
sumelor datorate ANCOM în temeiul Legii
audiovizualului.
Art. 13. - Licenţa de emisie poate fi modificată la
iniţiativa ANCOM, în condiţiile art. 64 din Legea audiovizualului.
Art. 14. - (1) In urma modificării prevederilor
licenţei de emisie, ANCOM va elibera o nouă licenţă.
(2) In cazul în care modificarea licenţei de emisie se
realizează în condiţiile art. 11 şi 12, ANCOM eliberează o nouă licenţă,
păstrându-se termenul de valabilitate din licenţa anterioară, cu condiţia
respectării şi a cerinţelor exprese ale art. 10 alin.
(2).
SUBSECŢIUNEA a 3-a
Prelungirea termenului de valabilitate a licenţei
de emisie
Art. 15. - (1) Termenul de valabilitate a licenţei de
emisie acordate pentru furnizarea serviciilor de programe de radiodifuziune pe
cale radio terestră poate fi prelungit, la cererea titularului, din 9 în 9 ani,
în condiţiile stabilite de ANCOM.
(2) Termenul de valabilitate a
licenţei de emisie acordate pentru furnizarea serviciilor de programe de
televiziune pe cale radio terestră poate fi prelungit numai în condiţiile respectării
termenelor şi condiţiilor impuse de Strategia privind tranziţia de la
televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră şi implementarea
serviciilor multimedia digitale la nivel naţional.
(3) Prelungirea licenţei de emisie se realizează în
baza unei cereri scrise a titularului acesteia, care va fi transmisă la sediul
central al ANCOM cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de expirarea
termenului de valabilitate a licenţei.
(4) Cererea prevăzută la alin.
(3) va fi însoţită în mod obligatoriu de licenţa audiovizuală, în copie,
prelungită în mod corespunzător de către CNA, şi de certificatul constatator,
în original, eliberat de oficiul registrului comerţului, care conţine în mod
obligatoriu cel puţin informaţiile de identificare, obiectul de activitate şi
menţiuni referitoare la insolvenţă, reorganizare judiciară sau faliment,
dizolvare ori lichidare.
(5) In termen de 30 de zile calendaristice de la data
depunerii cererii prevăzute la alin. (3), ANCOM va modifica licenţa de emisie
şi, în mod corespunzător, AT.
Art. 16. - Termenul de valabilitate a licenţei de
emisie nu va fi prelungit în situaţia în care titularul se găseşte în una
dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. c), d) sau e).
SECŢIUNEA a 2-a
Autorizaţia
tehnică pentru furnizarea serviciilor de programe audiovizuale în sistem
analogic
SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea autorizaţiei tehnice
Art. 17. - (1) După realizarea staţiei de emisie, în
vederea obţinerii AT, titularul licenţei de emisie va transmite către ANCOM -
direcţia regională în a cărei rază de acţiune se află staţia de emisie - un
formular-tip, în original, de efectuare a verificărilor tehnice şi de eliberare
a autorizaţiei tehnice.
(2) Formularul-tip poate fi
obţinut de la sediul central, de la structurile sale
regionale sau de pe pagina de internet a ANCOM.
(3) Lista ce cuprinde arondarea
judeţelor la direcţiile regionale ale ANCOM este disponibilă pe pagina de
internet a ANCOM.
(4) Formularul-tip prevăzut la
alin. (1) va fi însoţit în mod obligatoriu de proiectul tehnic al staţiei de
emisie, întocmit în conformitate cu conţinutul-cadru disponibil pe pagina de
internet a ANCOM.
Art. 18. - (1) In baza documentelor prevăzute la art.
17, în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii
formularului-tip, direcţia regională a ANCOM efectuează verificările tehnice
ale staţiei de emisie, în conformitate cu reglementările specifice prevăzute de
legislaţia în vigoare.
(2) In cazul în care
rezultatele verificărilor tehnice sunt conforme cu specificaţiile tehnice,
direcţia regională a ANCOM întocmeşte buletinul de măsurători şi, ulterior
acestuia, va acorda şi comunica titularului licenţei de emisie un exemplar al
AT.
(3) In situaţia în care rezultatele verificărilor
tehnice nu sunt favorabile direcţia regională a ANCOM va emite un buletin de
măsurători nefavorabil, care va cuprinde neconformităţile constatate.
(4) Ulterior efectuării lucrărilor de remediere,
titularul licenţei de emisie va transmite o cerere pentru reefectuarea
verificărilor tehnice.
Art. 19. - Efectuarea verificărilor tehnice sau
acordarea AT nu va fi realizată în cazul în care titularul licenţei de emisie
se află în una dintre următoarele situaţii:
a) nu a transmis toate documentele prevăzute la art.
17;
b) staţia de emisie nu respectă
reglementările tehnice în vigoare, în acest caz fiind emis un buletin de
măsurători nefavorabil;
c) solicitantul are debite
scadente aferente tarifului de utilizare a spectrului datorat ANCOM în temeiul
Legii audiovizualului, precum şi eventuale creanţe accesorii aferente acestuia,
dacă este cazul.
SUBSECŢIUNEA a 2-a
Modificarea autorizaţiei tehnice
Art. 20. - (1) In vederea modificării parametrilor
tehnici cuprinşi exclusiv în AT, titularul licenţei de emisie va notifica
direcţia regională a ANCOM în a cărei rază de acţiune se află staţia de emisie
cu privire la această intenţie. Notificarea va cuprinde conţinutul modificărilor, durata estimată pentru
realizarea lor şi va fi însoţită în mod obligatoriu de proiectul tehnic al
modificărilor propuse.
(2) Titularul AT poate începe
realizarea modificărilor parametrilor tehnici cuprinşi exclusiv în autorizaţie
numai după 10 zile calendaristice de la efectuarea notificării prevăzute la
alin. (1) şi doar în cazul în care nu i s-a comunicat un aviz negativ privind
modificările solicitate.
(3) Imediat după realizarea modificărilor parametrilor
tehnici prevăzuţi la alin. (1), titularul AT va iniţia procedura de modificare
a autorizaţiei.
Art. 21. - (1) In vederea modificării AT, titularul va
transmite la direcţia regională a ANCOM în a cărei rază de acţiune se află
staţia de emisie o cerere-tip, în original, aceasta urmând să poarte şi
ştampila acestuia, în cazul persoanelor juridice. Cererea-tip poate fi obţinută
de la sediul central, de la structurile sale regionale
sau de pe pagina de internet a ANCOM.
(2) Prevederile art. 18 şi 19 se aplică în mod
corespunzător.
Art. 22. -In situaţia în care modificarea parametrilor
tehnici ai staţiei de emisie are implicaţii asupra frecvenţei sau zonei de
difuzare prevăzute în licenţa audiovizuală analogică, respectiv asupra datelor
tehnice cuprinse în licenţa de emisie, modificarea efectivă a staţiei de emisie
şi a AT nu se va realiza înainte de modificarea licenţei audiovizuale analogice
şi a licenţei de emisie.
Art. 23. -In situaţia modificării
altor date decât cele tehnice prevăzute în licenţa audiovizuală analogică,
modificare ce are implicaţii asupra datelor cuprinse în licenţa de emisie,
modificarea AT nu se va realiza înainte de modificarea licenţei audiovizuale
analogice şi a licenţei de emisie.
Art. 24. -AT nu va fi modificată în situaţia în care
titularul se găseşte în una dintre situaţiile prevăzute la art. 19.
CAPITOLUL III
Procedura de autorizare în cazul furnizării
serviciilor de programe audiovizuale pe cale radio terestră în sistem digital de
televiziune
SECŢIUNEA 1
Licenţa de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru
şi autorizaţia de asignare a frecvenţelor
SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea licenţei de utilizare a frecvenţelor
radio în sistem digital terestru şi autorizaţiei de asignare a frecvenţelor
radio
Art. 25. - LUF pentru furnizarea serviciilor de
programe audiovizuale în sistem digital terestru se acordă de către ANCOM
operatorilor de multiplex, în condiţiile Legii audiovizualului.
Art. 26. - După obţinerea LUF,
care conţine alocări de canale pe o anumită arie geografică, înainte de
începerea lucrărilor de realizare a staţiilor de emisie, titularul acesteia
trebuie să obţină AAF.
Art. 27. - In vederea obţinerii AAF se vor parcurge
următoarele etape:
a) solicitantul va transmite către sediul central al
ANCOM o cerere, în original, prin completarea în mod obligatoriu a unui
formular-tip; formularul-tip este disponibil la sediul central al ANCOM, la
structurile sale regionale sau pe pagina de internet
a ANCOM; în cazul persoanei juridice, cererea va fi
semnată de reprezentantul legal şi va purta ştampila acesteia;
b) solicitantul va propune asignările efective pentru
fiecare staţie de emisie din componenţa reţelei de comunicaţii electronice, în
limitele alocărilor şi în condiţiile tehnice şi operaţionale prevăzute în LUF,
prin transmiterea la sediul central al ANCOM a unui studiu tehnic de
compatibilitate radioelectrică între staţiile componente ale reţelei, studiu
realizat conform reglementărilor în vigoare şi întocmit în conformitate cu
conţinutul-cadru disponibil pe pagina de internet a ANCOM;
c) ANCOM analizează documentaţia prevăzută la lit. a)
şi b) şi, în cazul în care documentaţia este completă şi este asigurată
compatibilitatea radioelectrică cu asignările existente, acordă AAF;
d) în cazul în care parametrii propuşi afectează
funcţionarea altor reţele de comunicaţii electronice, ANCOM solicită
titularului LUF efectuarea modificărilor care se impun, în scopul asigurării
compatibilităţii radioelectrice cu asignările existente;
e) în situaţia prevăzută la lit. d), acordarea AAF se
va realiza după modificarea studiului tehnic prevăzut la lit. b), în
concordanţă cu cerinţele exprimate de către ANCOM;
f) ulterior modificării
studiului în conformitate cu cerinţele prevăzute la lit. e), în termen de 6
săptămâni de la data transmiterii cererii sau a tuturor informaţiilor
suplimentare solicitate, ANCOM va analiza documentaţia transmisă şi, dacă sunt
îndeplinite condiţiile tehnice şi cele prevăzute de lege, va acorda AAF.
SUBSECŢIUNEA a 2-a
Modificarea licenţei de utilizare a frecvenţelor
radio în sistem digital terestru şi autorizaţiei de asignare a frecvenţelor
radio
Art. 28. - (1) In situaţia modificării datelor de
identificare a titularului, modificarea LUF şi AAF se realizează în baza unei
cereri scrise, în original, transmise la sediul central al ANCOM. Cererea va fi
semnată de reprezentantul legal şi, în cazul persoanei juridice, va purta şi
ştampila acesteia.
(2) Titularul LUF şi AAF are obligaţia ca în termen de
15 zile calendaristice de la data apariţiei modificării datelor de identificare
să depună cererea prevăzută la alin. (1).
(3) Cererii prevăzute la alin.
(1) i se vor ataşa, în mod obligatoriu, în copie, toate documentele care
certifică modificarea datelor de identificare.
(4) ANCOM va modifica LUF şi AAF în termen de 30 de
zile calendaristice de la data depunerii documentelor prevăzute la alin.
(1)şi(3).
Art. 29. - (1) In vederea modificării condiţiilor
tehnice şi operaţionale cuprinse în LUF şi/sau AAF, titularul va transmite
către ANCOM, în original, o cerere, prin completarea în mod obligatoriu a unui
formular-tip. Formularul-tip este disponibil la sediul central al ANCOM, la
structurile sale regionale sau pe pagina de internet a ANCOM. Cererea va fi semnată
de reprezentantul legal şi va purta ştampila solicitantului, acolo unde este cazul.
(2) Cererea prevăzută la alin.
(1) va fi însoţită de studiul tehnic prevăzut la art. 27 lit. b), document care
va justifica toate modificările propuse.
(3) Modificarea LUF şi/sau AAF
este condiţionată de plata integrală a tarifului de utilizare a spectrului
aferent LUF, ajuns la scadenţă, precum şi a creanţelor accesorii, dacă este
cazul.
(4) In termen de 30 de zile de
la primirea documentelor prevăzute la alin. (1) şi (2), ANCOM va analiza
documentaţia transmisă şi,
dacă sunt îndeplinite condiţiile tehnice şi legale, va modifica LUF şi/sau AAF.
SUBSECŢIUNEA a 3-a
Prelungirea termenului de valabilitate a LUF
Art. 30. - (1) Termenul de valabilitate a LUF poate fi
prelungit, la cererea titularului, în condiţiile stabilite de Legea
audiovizualului.
(2) Prelungirea valabilităţii
LUF se realizează în baza unei cereri scrise, în original, transmisă la ANCOM
cu cel puţin 30 de zile, dar nu mai devreme de 6 luni înainte de împlinirea
termenului prevăzut în licenţă.
(3) Cererea prevăzută la alin.
(2) va fi însoţită în mod obligatoriu de certificatul constatator, în original,
eliberat de oficiul registrului comerţului cu cel mult 30 de zile
calendaristice înainte de data transmiterii cererii şi care conţine cel puţin
informaţiile de identificare, obiectul de activitate şi menţiuni referitoare la
insolvenţă, reorganizare judiciară sau faliment, dizolvare ori lichidare.
(4) In termen de 30 de zile calendaristice de la
transmiterea cererii prevăzute la alin. (2), în cazul în care sunt îndeplinite
condiţiile prevăzute de lege, ANCOM va prelungi termenul de valabilitate a LUF
şi, în mod corespunzător, a AT aferente.
Art. 31. - (1) ANCOM poate condiţiona prelungirea LUF
de revizuirea condiţiilor ce au fost avute în vedere la acordarea iniţială a
licenţei.
(2) In situaţia prevăzută la alin. (1), ANCOM va demara
consultări cu titularul licenţei, îl va informa pe acesta cu privire la
modificările ce trebuie operate şi îi va acorda un termen de conformare
proporţional cu natura calitativă şi cantitativă a modificărilor.
Art. 32. - Termenul de
valabilitate a LUF nu va fi prelungit în cazul în care titularul se găseşte în
una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. c), d) sau e) ori
titularul nu este de acord cu măsurile propuse în conformitate cu art. 31.
SECŢIUNEA a 2-a
Autorizaţia tehnică pentru furnizarea serviciilor
de programe audiovizuale în sistem digital terestru
SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea autorizaţiei tehnice
Art. 33. - (1) După obţinerea AAF şi ulterior
realizării staţiei de emisie, în vederea obţinerii AT, titularul LUF va
transmite către direcţia regională a ANCOM în a cărei rază de acţiune se află
staţia de emisie o cerere, în original, de efectuare a verificărilor tehnice şi
de eliberare a AT. Formularul-tip al cererii poate fi obţinut de la sediul
central al ANCOM, de la direcţiile regionale sau de pe pagina de internet a
ANCOM. Lista care cuprinde arondarea judeţelor la direcţiile regionale este
disponibilă pe pagina de internet a ANCOM.
(2) In cazul persoanei juridice, cererea prevăzută la
alin. (1) va fi semnată de reprezentantul legal şi va purta ştampila acesteia.
(3) Cererea prevăzută la alin.
(1) va fi însoţită în mod obligatoriu de proiectul tehnic al staţiei de emisie,
întocmit în conformitate cu continutul-cadru disponibil pe pagina de internet a ANCOM.
Art. 34. - (1) In baza documentelor prevăzute la art.
33, în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii cererii,
direcţia regională a ANCOM efectuează verificările tehnice ale staţiei de
emisie în conformitate cu specificaţiile tehnice prevăzute de legislaţia în
vigoare.
(2) In cazul în care rezultatele verificărilor tehnice
sunt conforme cu specificaţiile tehnice, direcţia regională a ANCOM întocmeşte buletinul de măsurători şi,
ulterior acestuia, va acorda şi comunica titularului LUF
un exemplar al AT.
(3) In situaţia în care rezultatele verificărilor
tehnice nu sunt conforme cu specificaţiile tehnice, direcţia regională a ANCOM
va emite un buletin de măsurători nefavorabil, care va cuprinde
neconformităţile constatate.
(4) Ulterior efectuării
lucrărilor de remediere, titularul LUF va solicita reefectuarea verificărilor
tehnice.
Art. 35. -AT nu va fi eliberată în cazul în care
titularul LUF se află în una dintre următoarele situaţii:
a) nu a transmis toate
documentele prevăzute la art. 33 alin. (1)şi(3);
b) staţia de emisie nu respectă condiţiile prevăzute în
LUF şi AAF şi reglementările tehnice în vigoare, în acest caz fiind emis un buletin
de măsurători nefavorabil;
c) solicitantul are debite scadente aferente tarifului
de utilizare a spectrului pentru LUF acordată, precum
şi eventuale creanţe accesorii aferente acestuia, dacă este cazul.
SUBSECŢIUNEA a 2-a
Modificarea autorizaţiei tehnice
Art. 36. - (1) In vederea modificării parametrilor
tehnici cuprinşi exclusiv în AT, titularul LUF va notifica direcţia regională a
ANCOM în a cărei rază de acţiune se află staţia de emisie cu privire la această
intenţie. Notificarea va cuprinde conţinutul modificărilor, durata estimată
pentru realizarea lor şi va fi însoţită în mod obligatoriu de proiectul tehnic
al modificărilor propuse.
(2) Titularul LUF va putea
începe realizarea modificărilor parametrilor tehnici cuprinşi exclusiv în AT
numai după 10 zile calendaristice de la efectuarea notificării prevăzute la
alin. (1) şi numai în cazul în care nu i s-a comunicat un aviz negativ privind
modificările solicitate.
(3) Imediat după realizarea modificărilor parametrilor
tehnici prevăzuţi la alin. (1), titularul va iniţia procedura de modificare a AT
Art. 37. - (1) In vederea modificării AT, titularul va
transmite la direcţia regională a ANCOM în a cărei rază de acţiune se află
staţia de emisie o cerere prin completarea în mod obligatoriu a unui formular-tip,
în original. Formularul-tip poate fi obţinut de la sediul central, de la
structurile sale regionale sau de pe pagina de internet
a ANCOM.
(2) Prevederile art. 34 se aplică în mod corespunzător.
(3) In situaţia în care
modificarea parametrilor tehnici ai staţiei de emisie are implicaţii asupra
datelor tehnice cuprinse în LUF şi/sau AAF, modificarea staţiei de emisie şi a
AT se poate realiza numai după modificarea LUF şi/sau AAF.
Art. 38. - (1) Verificările tehnice nu vor fi efectuate
în situaţia în care titularul se găseşte în una dintre situaţiile prevăzute la
art. 35 lit. a) şi (c).
(2) AT nu va fi acordată dacă
titularul LUF se află în oricare dintre situaţiile prevăzute la art.35.
CAPITOLUL IV
Cedarea drepturilor de utilizare a frecvenţelor
radio
Art. 39. - (1) Licenţa de emisie poate fi cedată unui
terţ numai împreună cu licenţa audiovizuală, în condiţiile art. 66 alin. (1)
din Legea audiovizualului, cu acordul prealabil al CNA şi al ANCOM şi cu
asumarea de către cesionar a tuturor obligaţiilor care decurg din aceasta.
(2) LUF poate fi cedată unui terţ, în condiţiile art.
66 alin. (2) din Legea audiovizualului, numai cu acordul prealabil al ANCOM, cu
avizul consultativ al CNA şi numai cu asumarea de către noul titular a tuturor
obligaţiilor decurgând din licenţă.
(3) In cazul prevăzut la alin.
(2), ANCOM poate solicita cesionarului să facă dovada îndeplinirii condiţiilor
minimale ce au fost avute în vedere la acordarea iniţială a licenţei.
(4) In vederea cedării licenţei
de emisie sau a LUF, titularul va depune la ANCOM o cerere, în original, care
va cuprinde:
a) datele de identificare ale cedentului;
b) datele de identificare ale cesionarului;
c) datele de identificare ale licenţei ce urmează a fi
cedată;
d) semnătura reprezentantului/reprezentanţilor
legal/legali şi ştampila cedentului; în cazul în care în evidenţele oficiului
registrului comerţului figurează mai mulţi reprezentanţi legali ai persoanei
juridice în cauză, pentru exprimarea unei voinţe valabile sunt necesare
semnăturile tuturor acestora ori se poate delega, în baza unui mandat explicit
al persoanei juridice, o persoană împuternicită să efectueze toate demersurile
impuse de cedarea licenţei de emisie.
(5) Cererea prevăzută la alin.
(4) poate fi depusă, în anul împlinirii termenului de valabilitate al licenţei
de emisie sau al LUF, cel mai târziu cu 60 de zile înainte de expirarea
perioadei de valabilitate a licenţei.
(6) La cererea prevăzută la
alin. (4) vor fi anexate următoarele informaţii şi documente, care fac parte
integrantă din cererea de cedare a licenţei:
a) angajamentul cesionarului, în original, cu privire la
asumarea tuturor obligaţiilor cuprinse în licenţa de
emisie sau în LUF, semnat de reprezentantul/reprezentanţii legal/legali şi
purtând ştampila cesionarului;
b) certificatul constatator al cesionarului, în
original, emis de oficiul registrului comerţului cu cel mult 30 de zile
calendaristice înainte de data transmiterii cererii şi care conţine cel puţin
date de identificare şi menţiuni referitoare la insolvenţă, reorganizare
judiciară sau faliment;
c) licenţa audiovizuală a
cesionarului, în copie (numai în cazul cedării drepturilor de utilizare a
frecvenţelor radio acordate prin licenţa de emisie).
d) certificatul fiscal al
cedentului, în copie (numai în cazul cedării drepturilor de utilizare a
frecvenţelor radio acordate prin licenţa de emisie).
(7) In cazul în care cesionarul
intenţionează să solicite şi prelungirea termenului de valabilitate a licenţei
cesionate, acesta poate face menţiuni despre această situaţie în cadrul
dosarului transmis pentru cesionarea licenţei de emisie, cu respectarea, în
acelaşi timp, a prevederilor art. 10 alin. (2),
respectiv ale art. 15 alin. (2).
(8) In situaţia în care informaţiile furnizate nu sunt
suficiente, ANCOM poate solicita cedentului sau cesionarului informaţii
suplimentare, în termen de 15 zile lucrătoare de la data transmiterii cererii.
(9) ANCOM va analiza documentele prevăzute la alin.
(2)-(6) şi, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege, va emite
acordul prealabil cu privire la posibilitatea cedării licenţei de emisie sau a
LUF, în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea cererii prevăzute
la alin. (4) sau a tuturor informaţiilor suplimentare solicitate, după caz.
Prin acordul prealabil, ANCOM poate stabili anumite condiţii în care poate fi
încheiat acordul de cesiune.
(10) Acordul prealabil al ANCOM este valabil 30 de zile.
Art. 40. - (1) ANCOM va refuza emiterea acordului
prealabil dacă:
a) cesionarul nu a preluat şi
licenţa audiovizuală analogică (numai în cazul cedării drepturilor de utilizare
a frecvenţelor radio acordate prin licenţa de emisie);
b) cedentul ori cesionarul are
debite scadente aferente tarifului de utilizare a spectrului pentru alte
licenţe acordate anterior, precum şi eventuale creanţe accesorii aferente
acestuia;
c) împotriva cesionarului a
fost pronunţată o hotărâre definitivă şi irevocabilă privind intrarea în
faliment;
d) cesionarul este în stare de
dizolvare judiciară, dizolvare de drept sau în lichidare;
e) dosarul transmis este incomplet.
(2) ANCOM nu va emite acordul
prealabil până la plata integrală către ANCOM a tarifului de utilizare a
spectrului, datorat în temeiul Legii audiovizualului, precum şi creanţele
accesorii, dacă este cazul.
(3) In situaţia existenţei mai
multor obligaţii fiscale către ANCOM, dispoziţiile Codului de procedură fiscală
cu privire la ordinea stingerii obligaţiilor de plată se aplică în mod
corespunzător.
Art. 41. - (1) Ulterior obţinerii acordului prealabil,
cesionarul va completa şi va transmite la sediul central al ANCOM, în original,
o cerere privind modificarea licenţei. Cererea va fi însoţită, în mod
obligatoriu, de un exemplar original al acordului de cesiune, încheiat în formă
autentică în perioada de valabilitate a acordului prealabil eliberat de ANCOM.
(2) Nerespectarea termenului
prevăzut la art. 39 alin. (10), respectiv a cerinţelor alin. (1) atrage
invalidarea acordului prealabil acordat în condiţiile art. 39.
(3) Acordul de cesiune va
conţine exclusiv menţiuni referitoare la:
a) atributele de identificare
legală ale părţilor (denumire/ nume, număr de înregistrare la oficiul
registrului comerţului, cod unic de înregistrare, sediul social);
b) obiectul acordului de
cesiune, cu identificarea exactă a licenţei de emisie sau a LUF cedate;
c) data încheierii acordului de
cesiune, semnăturile reprezentanţilor legali ai cedentului, respectiv ai
cesionarului, persoanele împuternicite să le reprezinte şi limitele
împuternicirilor acordate, dacă este cazul, precum şi ştampila părţilor
semnatare.
(4) Acordul de cesiune încheiat cu nerespectarea
prevederilor alin. (3) nu va fi luat în considerare.
(5) In termen de 30 de zile de
la data transmiterii documentelor prevăzute la alin. (1), în cazul în care
acordul de cesiune a fost încheiat cu respectarea condiţiilor stabilite în
prezenta decizie, ANCOM va emite o decizie de revocare a dreptului de utilizare
a frecvenţelor radio conferite prin licenţa de emisie ori LUF cedate şi va
acorda, după caz, licenţa de emisie ori LUF şi AAF cesionarului şi, în mod
corespunzător, AT aferente.
(6) In cuprinsul licenţei
cedate se păstrează termenul de valabilitate din licenţa cedentului, cu
excepţia termenelor de valabilitate ale licenţelor de emisie acordate pentru
furnizarea serviciilor de programe audiovizuale de televiziune, pe cale radio
terestră, în sistem analogic.
CAPITOLUL V
Incetarea şi
retragerea drepturilor conferite prin licenţă
Art. 42. - (1) Dreptul de a utiliza spectrul radio
prevăzut în licenţa de emisie sau în LUF încetează în următoarele cazuri:
a) la cererea furnizorului;
b) ca urmare a cedării drepturilor de utilizare a
frecvenţelor radio;
c) la împlinirea termenului de
valabilitate a licenţei;
d) de la data intrării în faliment în condiţiile Legii
nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările
ulterioare;
e) la data înregistrării
hotărârii de dizolvare la registrul comerţului ori a încetării, în orice alt
mod, a existenţei furnizorului;
f) ca urmare a revocării licenţei, în condiţiile art.
43, respectiv ale art. 44.
(2) Incetarea dreptului de utilizare a frecvenţelor
radio în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d) şi e) se constată prin
decizie a preşedintelui ANCOM.
Art. 43. - (1) Licenţa de emisie se revocă de către
ANCOM în situaţia în care titularul acesteia se află în una dintre situaţiile
prevăzute la art. 65 din Legea audiovizualului.
(2) Revocarea licenţei de emisie în cazul prevăzut la
alin. (1) se dispune prin decizie a preşedintelui ANCOM, care stabileşte şi
data de la care încetează dreptul.
(3) In toate situaţiile în care comunicarea deciziei de
revocare prevăzute la alin. (2) nu poate fi realizată în conformitate cu
dispoziţiile legale, decizia de revocare se va considera comunicată de la data
afişării la sediul sau la domiciliul titularului şi pe pagina de internet a
ANCOM.
Art. 44. - (1) LUF se revocă în situaţia în care
titularul acesteia se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 651 din Legea audiovizualului.
(2) Revocarea licenţei în cazul
prevăzut la alin. (1) se dispune prin decizie a preşedintelui ANCOM, care
stabileşte şi data de la care încetează dreptul.
(3) In toate situaţiile în care comunicarea deciziei de
revocare prevăzute la alin. (2) nu poate fi realizată în conformitate cu
dispoziţiile legale, aceasta se va considera comunicată de la data afişării la
sediul sau la domiciliul titularului şi pe pagina de internet a ANCOM.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii tranzitorii
Art. 45. - (1) In termen de 24 de luni de la data
intrării în vigoare a prezentei decizii, ANCOM va revizui dreptul de utilizare
a frecvenţelor radio acordate, anterior publicării prezentei decizii, pentru
difuzarea pe cale radio terestră a serviciilor publice de radiodifuziune şi de
televiziune în sistem analogic.
(2) Revizuirea drepturilor de utilizare a frecvenţelor
radio se realizează cu păstrarea termenului de valabilitate a drepturilor
acordate, cu excepţia drepturilor care privesc transmisia pe cale radio
terestră a serviciilor publice de televiziune în sistem analogic, care se vor
acorda potrivit termenelor şi condiţiilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr.
1.213/2009 pentru aprobarea Strategiei privind tranziţia de la televiziunea
analogică terestră la cea digitală terestră şi implementarea serviciilor
multimedia digitale la nivel naţional, cu modificările ulterioare.
Art. 46. - (1) Titularul dreptului de utilizare a
frecvenţelor radio prevăzut la art. 45 are obligaţia să transmită către ANCOM, până cel mai târziu în data de 1 ianuarie
2011, datele şi informaţiile necesare solicitate de ANCOM în vederea eliberării
licenţelor de emisie aferente staţiilor utilizate pentru transmisia serviciilor
publice de programe audiovizuale de radiodifuziune sonoră în sistem analogic
care nu au obţinut autorizaţia tehnică de funcţionare până la data intrării în
vigoare a prezentei decizii.
(2) Până cel mai târziu la data de 1 ianuarie 2011
ANCOM va transmite din oficiu, către titularul dreptului de utilizare prevăzut
la art. 45, licenţele de emisie aferente staţiilor utilizate pentru transmisia
serviciilor publice de programe audiovizuale de radiodifuziune sonoră în sistem
analogic care au obţinut autorizaţia tehnică de funcţionare până la data
publicării prezentei decizii.
Art. 47. - (1) Licenţele de emisie aferente staţiilor
utilizate pentru transmisia serviciilor publice de programe audiovizuale de
televiziune în sistem analogic vor fi eliberate de către ANCOM, cu respectarea
prevederilor art. 45 alin. (2), după data de 1 ianuarie 2012.
(2) In vederea revizuirii drepturilor prevăzute la art.
45 alin. (2), pentru eliberarea licenţelor de emisie aferente staţiilor
utilizate pentru transmisia serviciilor publice de programe audiovizuale de
televiziune în sistem analogic, titularul acestui drept are obligaţia să
transmită către ANCOM, până cel mai târziu la data de 1 ianuarie 2011, datele
si informaţiile solicitate de ANCOM.
Art. 48. - Prevederile prezentei decizii referitoare la
obţinerea AT se aplică corespunzător şi în cazul transmisiei pe cale radio
terestră a serviciilor publice de radiodifuziune şi televiziune.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 49. - (1) Prezenta decizie se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
(2) Incepând cu data intrării
în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia preşedintelui Inspectoratului
General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 385/2005 privind
procedura de autorizare a difuzării sau retransmisiei serviciilor de programe
audiovizuale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 718 din 9 august 2005.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare
şi Reglementare în Comunicaţii,
Marius Cătălin Marinescu