DECRET
Nr. 10 din 16 ianuarie 1986
privind aprobarea si utilizarea formularelor tipizate in unitatile socialiste
si perfectionarea sistemului informational
ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL NR. 2 din 17 ianuarie 1986
Pe baza hotararilor adoptate de Comitetul Politic Executiv al Comitetului
Central al Partidului Comunist Roman, din 12 aprilie 1985, in scopul
rationalizarii si simplificarii sistemului de evidenta, al perfectionarii
sistemului informational in unitatile socialiste,
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:
Art. 1
Formularele tipizate se utilizeaza in unitatile socialiste pentru
consemnarea fenomenelor economice si social-culturale, pentru culegerea,
prelucrarea si asigurarea informatiilor necesare conducerii economiei
nationale, precum si pentru elaborarea, fundamentarea, urmarirea si controlul
indeplinirii sarcinilor de plan, conducerea operativa a activitatilor,
cunoasterea resurselor de munca, materiale si financiare si a modului lor de
folosire.
Formularele tipizate se elaboreaza si se codifica intr-o conceptie unitara,
in scopul ordonarii si prelucrarii cat mai operative a datelor cu mijloace
moderne de calcul, al cresterii eficientei informatiilor, al reducerii muncii
de evidenta si a consumului de hartie.
Art. 2
Formularele tipizate, potrivit sferei lor de utilizare, sunt:
a) formularele tipizate comune, care se utilizeaza pentru inregistrarea
unor informatii din activitatile desfasurate in toate unitatile socialiste sau
in unitati din subordinea mai multor ministere, organe centrale sau locale,
inclusiv in aparatul propriu al acestora;
b) formulare tipizate specifice, care se utilizeaza pentru inregistrarea
unor informatii caracteristice activitatilor desfasurate in aparatul propriu
sau in unitati din subordinea unui singur minister, organ central sau local.
Art. 3
Se aproba formularele tipizate comune si nomenclatorul de indicatori
pentru:
________________________________________________________________
Ministerul
(organul central) Activitatea Anexa nr.
coordonator
________________________________________________________________
a) Comitetul de Stat al
Planificarii planificare 1 a, 1 b, 1 c
b) Ministerul Finantelor financiara 2 a, 2 b, 2 c
si contabila 2 d, 2 e, 2 f
c) Banca Nationala a Repu-
blicii Socialiste Romania bancara 3 a, 3 b
d) Directia Centrala de Sta-
tistica statistica 4 a, 4 b, 4 c
4 d, 4 e, 4 f
4 g
________________________________________________________________
Art. 4
Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor, Banca Nationala a
Republicii Socialiste Romania si Directia Centrala de Statistica, impreuna cu
celelalte ministere, organe centrale si locale, vor asigura pentru domeniile de
activitate prevazute la art. 3:
a) perfectionarea in continuare a sistemului informational, a
metodologiilor si indicatorilor utilizati, precum si realizarea progresiva a
sistemului informatic unitar, pe toate treptele organizatorice, ca nucleu al
Sistemului Informatic National;
b) elaborarea unui program unitar de realizare a sistemului de prelucrare a
datelor cu mijloace moderne de calcul, in termen de 60 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentului decret.
Art. 5
Numarul maxim de formulare tipizate, comune pe domenii de activitate, cu
exceptia celor prevazute la art. 3, precum si numarul minim de formulare
adaptate la cerintele prelucrarii automate a datelor, sunt prevazute in anexa
nr. 5.
Numarul maxim de formulare tipizate specifice pe ministere, organe
centrale, si consilii populare judetene si al municipiului Bucuresti, precum si
numarul minim de formulare adaptate la cerintele prelucrarii automate a datelor
sunt prevazute in anexa nr. 6.
Art. 6
Comisia guvernamentala pentru rationalizarea sistemului de evidenta in
unitatile socialiste aproba, la propunerea ministerelor si organelor centrale
coordonatoare de domenii de activitate, formulare tipizate comune, potrivit
numarului stabilit conform anexei nr. 5.
Organele de conducere colectiva ale ministerelor, celorlalte organe
centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului
Bucuresti aproba formularele specifice, cu avizul organelor centrale
coordonatoare de domenii de activitate si cu acordul Comisiei guvernamentale
pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste, potrivit
numarului stabilit conform anexei nr. 6.
Unele reglementari privind regimul darilor de seama statistice sunt
prevazute in anexa nr. 7.
Art. 7
Unitatile socialiste sunt obligate sa utilizeze, in cadrul sistemului de
evidenta, numai formulare tipizate aprobate, conform legii. Pe toate aceste
formulare se vor mentiona, dupa caz, numarul si data actului normativ sau al
aprobarii organelor prevazute la art. 6.
Art. 8
Corespunzator numarului de formulare comune si specifice aprobat prin
prezentul decret si extinderii prelucrarii automate a datelor, se vor stabili
si cantitatile de hartie necesare si se vor lua masuri pentru folosirea
eficienta si dimensionarea rationala a personalului muncitor din activitatea de
evidenta.
Art. 9
In vederea introducerii operative a unor masuri de perfectionare a
sistemului de evidenta, corespunzator cerintelor impuse de introducerea unor
noi activitati sau unor noi tehnologii, se autoriza:
a) Consiliul de Ministri, sa aprobe, la propunerea fundamentata a
ministerelor si celorlalte organe centrale prevazute la art. 4, cu avizul
Comisiei guvernamentale pentru rationalizarea sistemului de evidenta in
unitatile socialiste, modificarea sau introducerea de formulare tipizate comune
sau de noi indicatori, pentru activitatile: planificare, financiara si
contabila, bancara si statistica, prevazute in anexele nr. 1*-4*;
b) Comisia guvernamentala pentru rationalizarea sistemului de evidenta in
unitatile socialiste, sa aprobe, la propunerea fundamentata a ministerelor,
celorlalte organe centrale si comitetelor executive ale consiliilor populare
judetene si al municipiului Bucuresti, numarul maxim pentru noi formulare
tipizate; modificarea numarului de formulare din anexele nr. 5 si 6 va fi
raportata anual Consiliului de Ministri.
Art. 10
Comisia guvernamentala pentru rationalizarea sistemului de evidenta in
unitatile socialiste va actiona impreuna cu ministerele, celelalte organe
centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al
municipiului Bucuresti pentru:
a) perfectionarea sistemului de evidenta a indicatorilor economici, a
sistemului de clasificare si codificare si a principalelor corelatii din
economia nationala;
b) rationalizarea si reducerea, in continuare, a formularisticii,
extinderea numarului de formulare adaptate la cerintele prelucrarii automate a
datelor, in scopul realizarii unui sistem informational si informatic unitar,
operativ si eficient;
c) exercitarea unui control exigent pentru respectarea normelor legale in
vigoare privind sistemul informational.
Art. 11
Ministerele, celelalte organe centrale si comitetele executive ale
consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti vor lua masuri
pentru:
a) rationalizarea in continuare a sistemului de evidenta in unitatile
subordonate, precum si in aparatul propriu;
b) elaborarea normelor de utilizare a formularelor comune si specifice si
actualizarea periodica a acestora;
c) analiza periodica in organele de conducere colectiva a modului de
utilizare a formularelor tipizate si a realizarii sistemului informational si
informatic unitar, precum si a rezultatelor si eficientei obtinute;
d) inaintarea proiectelor de acte normative spre aprobare, insotite de
avizul prealabil al Comisiei guvernamentale pentru rationalizarea sistemului de
evidenta in unitatile socialiste, in toate cazurile in care prevederile
acestora genereaza introducerea unor noi formulare si evidente sau modificarea
celor in vigoare.
Art. 12
Consiliul Culturii si Educatiei Socialiste raspunde pentru asigurarea
editarii, tiparirii si livrarii ritmice a formularelor tipizate pentru toate
unitatile socialiste, in cantitati fundamentate si de calitate corespunzatoare,
in vederea desfasurarii normale a activitatii acestora.
In acest scop, pe baza comenzilor unitatilor socialiste si a cantitatilor
de hartie si carton repartizate prin planul national unic de dezvoltare
economico-sociala, va nominaliza cantitatile necesare pentru tiparirea
formularelor tipizate aprobate.
Consiliul Culturii si Educatiei Socialiste va emite, cu acordul Comisiei
guvernamentale pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile
socialiste, norme unitare pentru editarea, tiparirea si livrarea formularelor
tipizate aprobate.
Art. 13
Dispozitiile prezentului decret, cu privire la formularele tipizate comune,
se aplica si de unitatile din sectoarele speciale; formularele specifice
necesare activitatii din aceste sectoare se aproba de organele de conducere
colectiva ale ministerelor si organelor centrale respective.
Art. 14
Formularele tipizate care se utilizeaza in relatiile internationale, pe
baza unor reglementari ale organelor competente ale Republicii Socialiste
Romania, nu fac obiectul prezentului decret.
Art. 15
Incalcarea prevederilor prezentului decret atrage, dupa caz, raspunderea
disciplinara, contraventionala, penala, civila sau materiala, potrivit legii.
Art. 16
Falsificarea de date statistice, prin inscrierea in documentele oficiale a
unor date necorespunzatoare adevarului, ori prin omisiunea cu stiinta de a
insera unele date, constituie infractiunea de fals intelectual prevazuta de
art. 289 din Codul penal, pedepsita cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani.
Tentativa se pedepseste.
Art. 17
Constituie contraventie la prevederile prezentului decret urmatoarele
fapte:
a) introducerea sau utilizarea altor formulare in afara celor tipizate
aprobate;
b) nerespectarea normelor de utilizare a formularelor tipizate, stabilite
potrivit art. 11 lit. b), sau tiparirea acestora cu incalcarea normelor
elaborate potrivit art. 12 alin. 3;
c) nerespectarea termenelor de prezentare, catre organele in drept, a
darilor de seama statistice;
d) refuzul de a comunica organelor in drept datele prevazute in darile de
seama statistice;
e) refuzul de a prezenta organelor de control, la cerere, materialele
necesare controlului prevazut la art. 10 lit. c), precum si documentatia
necesara verificarii exactitatii datelor statistice;
f) introducerea, solicitarea sau transmiterea altor dari de seama,
indicatori si date statistice in darile de seama statistice in vigoare, in
afara celor aprobate, precum si la alte termene si periodicitati;
g) neaplicarea masurilor stabilite, potrivit legii, de catre organele de
control.
Art. 18
Contraventiile prevazute la art. 17 lit. a), b) si c) se sanctioneaza cu
amenda de la 1.000 la 2.000 lei, iar cele prevazute la lit. d), e), f) si
g), cu amenda de la 2.000 la 5.000 lei.
Art. 19
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre
persoanele anume imputernicite de organele prevazute la art. 10 si 11.
Art. 20
Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor si aplicare a
sanctiunii se poate face plangere in termen de 15 zile de la data comunicarii
acestora. Plangerea, insotita de o copie a procesului-verbal, se depune la
organul din care face parte agentul constatator.
Plangerea se rezolva de judecatoria in a carei raza teritoriala a fost
savarsita contraventia.
Art. 21
Dispozitiile privind contraventiile prevazute la art. 17-20 se completeaza
cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor.
Art. 22
Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezentul decret.
Art. 23
Pe data intrarii in vigoare a prezentului decret se abroga Hotararea
Consiliului de Ministri nr. 1250/1973 privind reglementarea regimului darilor
de seama statistice de stat si departamentale, publicata in Buletinul Oficial,
Partea I, nr. 163-164 din 22 octombrie 1973, astfel cum a fost modificata prin
Hotararea Consiliului de Ministri nr. 1028/1975, publicata in Buletinul Oficial
nr. 128-129 din 6 decembrie 1975, precum si alte dispozitii contrare.
------------------
*) Anexele nr. 1-4 au fost publicate in Buletinul Oficial nr. 2 din 17
ianuarie 1986.
ANEXA 5
NUMARUL
maxim de formulare tipizate comune
---------------------------------------------------------------------------
Ministerul (organul central) Numarul maxim din care:
coordonator de formulare numarul minim
Nr. --------------------------- tipizate comune de formulare
crt. Activitatea adaptate la ce-
rintele prelu-
crarii automate
a datelor
---------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3
---------------------------------------------------------------------------
1. Ministerul Comertului Exterior
si Cooperarii Economice Inter-
nationale
- Comertul exterior 9 5
2. Ministerul Aprovizionarii Teh-
nico-Materiale si Controlului
Gospodaririi Fondurilor Fixe
- Total 110 15
- Intretinerea si repararea fon-
durilor fixe 15 -
- Gospodarirea resurselor ma-
teriale, a fondurilor fixe si
aprovizionarea tehnico-mate-
riala 95 15
3. Ministerul Muncii
- Total 313 27
- Personal 41 1
- Forta de munca 18 -
- Protectia muncii 14 1
- Asigurari sociale si pensii 105 23
- Asistenta sociala 94 -
- Organizarea si normarea
muncii 35 -
- Planificare (planificare asigu-
rari sociale de stat) 6 2
4. Comitetul National pentru
Stiinta si Tehnologie
- Cercetare stiintifica si dez-
voltare tehnologica, introdu-
cerea progresului tehnic 29 2
5. Comitetul de Stat pentru Preturi
- Preturi si tarife 4 -
6. Ministerul Energiei Electrice
- Total 89 27
- Intretinerea si repararea fon-
durilor fixe 16 -
- Energetica 73 27
7. Ministerul Petrolului
- Energetica (transportul si
distributia gazelor) 3 -
8. Ministerul Geologiei
- Geologie 1 -
9. Ministerul Industriei Electro-
tehnice
- Total 80 26
- Transport intern (uzinal)* 6 -
- Programarea, lansarea si urma-
rirea productiei (in industrie)* 34 3
- Prelucrarea automata si meca-
nizata a datelor * 26 14
- Pregatirea tehnica a fabricatiei * 14 9
---------------------------
*) Impreuna cu Ministerul Industriei de Utilaj Greu si Ministerul
Industriei Constructiilor de Masini.
*) Prin Institutul de cercetare stiintifica si inginerie tehnologica pentru
tehnica de calcul si informatica.
10. Ministerul Industriei Petrochimice
- Comert interior (desfacerea produ-
selor petroliere) 2 -
11. Ministerul Agriculturii
- Total* 180 34
- Programarea, lansarea si
urmarirea productiei 33 3
- Prestari de servicii (macinis) 7 -
- Intretinerea si repararea fon-
durilor fixe 8 3
- Geodezie, topografie si fond
funciar 104 15
- Contractari si achizitii 28 13
* Impreuna cu Ministerul Industriei Alimentare si al Achizitionarii
Produselor Agricole.
12. Ministerul Silviculturii
- Programarea, lansarea si urma-
rirea productiei (in silvicultura) 26 -
13. Consiliul National al Apelor
- Ape si meteorologie 138 46
14. Ministerul Transporturilor si
Telecomunicatiilor
-Total 331 68
- Programarea, lansarea si ur-
marirea productiei (extractia
produselor de cariera) 6 -
- Intretinerea si repararea
fondurilor fixe 12 -
- Transporturi 287 68
- Posta si telecomunicatii 26 -
15. Ministerul Constructiilor Indus-
triale
- Total 108 8
- Proiectare in constructii 41 1
- Investitii 28 6
- Programarea, lansarea si ur-
marirea productiei (in constructii) 36 1
- Intretinerea si repararea
fondurilor fixe 3 -
16. Ministerul Comertului Interior
- Comert interior 66 12
17. Ministerul Educatiei si Invata-
mintului
- Invatamant 229 2
18. Ministerul Sanatatii
- Sanatate 198 20
19. Ministerul Turismului
- Turism 15 5
20. Ministerul Justitiei
- Justitie 15 -
21. Ministerul Apararii Nationale
- Evidenta obligatiilor militare 4 4
22. Ministerul de Interne
- Total 44 -
- Secretariat 34 -
- Paza 6 -
- Prevenirea si stingerea incen-
diilor 4 -
23. Consiliul Culturii si Educatiei
Socialiste
- Total 160 4
- Cultura 25 -
- Arta-cinematografie 99 4
- Presa-tiparituri 17 -
- Programarea, lansarea si urma-
rirea productiei (industria
poligrafica) 19 -
24. Consiliul National pentru
Educatie Fizica si Sport
- Educatie fizica si sport 209 -
25. Uniunea Centrala a Cooperativelor
Mestesugaresti
- Prestari de servicii 40 -
26. Comitetul pentru Problemele
Consiliilor Populare
- Total 277 3
- Prestari de servicii 82 -
- Intretinerea si repararea
fondurilor fixe 16 -
- Transporturi (transport urban de
persoane) 17 -
- Gospodaria comunala 77 -
- Administrarea si evidenta
fondului locativ de stat 13 -
- Activitati obstesti 7
- Sistematizarea teritoriului si a
localitatilor 31 3
- Administratia locala de stat 34 -
27. Comitetul de Stat pentru Energia
Nucleara
- Energia nucleara 13 -
28. Inspectoratul General de Stat pentru
Investitii-constructii
- Control tehnic de calitate
(constructii-montaj) 105 -
29. Inspectoratul General de Stat pentru
Controlul Calitatii Produselor
- Total 56 -
- Control tehnic de calitate 18 -
- Metrologie 38 -
ANEXA 6
NUMARUL
maxim de formulare tipizate specifice
-----------------------------------------------------------------------------
Numarul maxim din care:
de formulare numarul minim de
Nr. Ministerul, organul central tipizate specifi- formulare adaptate
crt. sau local ce cerintelor
prelucra-
rii automate a
date-
lor
----------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3
----------------------------------------------------------------------------
I. MINISTERE SI ORGANE CENTRALE
1. Ministerul Finantelor 94 23
2. Ministerul Comertului Exterior
si Cooperarii Economice Inter-
nationale 80 24
3. Ministerul Aprovizionarii Teh-
nico-Materiale si Controlului
Gospodaririi Fondurilor Fixe 108 22
4. Ministerul Muncii 276 22
5. Comitetul National pentru Stiinta
si Tehnologie 62 1
6. Ministerul Energiei Electrice 797 32
7. Ministerul Minelor 269 8
8. Ministerul Petrolului 482 127
9. Ministerul Geologiei 150 9
10. Ministerul Industriei Metalurgice 1460 110
11. Ministerul Industriei Electrotehnice * 130 66
12. Ministerul Industriei Chimice * 2361 436
13. Ministerul Industriei Usoare 1565 102
14. Ministerul Industrializarii Lemnului
si Materialelor de Constructii 1577 267
15. Ministerul Agriculturii * 2111 287
16. Ministerul Silviculturii 357 1
17. Consiliul National al Apelor 298 25
18. Ministerul Transporturilor si
Telecomunicatiilor 2769 158
19. Ministerul Constructiilor Industriale 131 2
20. Ministerul Comertului Interior 66 10
21. Ministerul Educatiei si Invatamantului 31 2
22. Ministerul Sanatatii 87 3
23. Ministerul Turismului 282 14
24. Consiliul Culturii si Educatiei Socialiste 213 10
25. Radioteleviziunea Romana 149 5
26. Uniunea Centrala a Cooperativelor
Mestesugaresti 91 -
27. Uniunea Centrala a Cooperativelor de Produc-
tie, Achizitii si Desfacere a Marfurilor 46 12
28. Comitetul de Stat pentru Energie Nucleara 25 -
29. Banca Nationala a Republicii Socialiste
Romania 72 4
30. Banca Romana de Comert Exterior 89 10
31. Banca pentru Agricultura si Industrie
Alimentara 43 4
32. Banca de Investitii 36 18
33. Camera de Comert si Industrie 76 -
34. Inspectoratul General de Stat pentru
Investitii-constructii 2 -
35. Inspectoratul General de Stat pentru
Controlul Calitatii Produselor 14 -
36. Casa de Economii si Consemnatiuni 118 11
37. Administratia Asigurarilor de Stat 133 -
38. Administratia de Stat "Loto-Pronosport" 141
-
II. ORGANELE LOCALE
1. Consiliul popular al judetului
Alba 35 -
2. Consiliul popular al judetului
Arad 82 4
3. Consiliul popular al judetului
Bihor 192 -
4. Consiliul popular al judetului
Bistrita-nasaud 131 10
5. Consiliul popular al judetului
Cluj 256 -
6. Consiliul popular al judetului
Dolj 58 -
7. Consiliul popular al judetului
Galati 13 -
8. Consiliul popular al judetului
Hunedoara 75 4
9. Consiliul popular al judetului
Iasi 165 10
10. Consiliul popular al judetului
Prahova 60 6
11. Consiliul popular al judetului
Satu-Mare 98 -
12. Consiliul popular al judetului
Salaj 35 -
13. Consiliul popular al judetului
Valcea 168 -
14. Consiliul popular al municipiului
Bucuresti 147 62
--------------------------------------------------------------------------------
------------------
*) Pentru Institutul de cercetare stiintifica si inginerie tehnologica
pentru tehnica de calcul si informatica, care a preluat activitatea fostului
Institut central pentru conducere si informatica.
*) Inclusiv industria celulozei si hartiei si industria petrochimica.
*) Inclusiv Ministerul Industriei Alimentare si al Achizitionarii
Produselor Agricole.
ANEXA 7
REGLEMENTARI
privind regimul darilor de seama statistice de stat, interdepartamentale si
departamentale
1. Continutul, sfera de cuprindere, modul de calcul si raportare a
indicatorilor urmariti prin darile de seama statistice de stat, se stabilesc
prin norme unitare de planificare si urmarire a realizarii planului, emise de
Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor si Directia Centrala
de Stat si, dupa caz, impreuna si cu Ministerul Muncii, Ministerul
Aprovizionarii Tehnico-Materiale si Controlului Gospodaririi Fondurilor Fixe,
Ministerului Comertului Exterior si Cooperarii Economice Internationale si
Comitetul National pentru Stiinta si Tehnologie.
2. Modul de completare si centralizare, intreprinderile, unitatile
social-culturale, centralele si unitatile asimilate acestora, ministerele,
celelalte organe centrale, comitetele si birourile executive ale consiliilor
populare, denumite in prezentul decret "unitati raportoare", obligate
sa completeze dari de seama statistice de stat, termenele de prezentare si
precizarile necesare privind circuitul acestora catre beneficiarii darilor de
seama statistice de stat prevazute in anexa nr. 4 a, se stabilesc prin norme
tehnice, emise de Directia Centrala de Statistica, Comitetul de Stat al
Planificarii si Ministerul Finantelor si, dupa caz, impreuna si cu ministerele
sau alte organe centrale interesate.
3. Nomenclatoarele de produse, masini si utilaje, capacitati de productie,
obiective, lucrari si actiuni, culturi agricole si specii de animale, denumite
in continuare "nomenclatoare de produse si servicii", ce se urmaresc
prin darile de seama statistice de stat, sunt cele prevazute in planul national
unic de dezvoltare economico-sociala. Celelalte nomenclatoare de produse si
servicii, urmarite prin darile de seama statistice de stat, se stabilesc de
catre Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor si Directia
Centrala de Statistica si, dupa caz, impreuna si cu Ministerul Muncii,
Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale si Controlului Gospodaririi
Fondurilor Fixe, Ministerul Comertului Exterior si Cooperarii Economice
Internationale si Comitetul National pentru Stiinta si Tehnologie.
4. Tiparirea formularelor pentru darile de seama statistice de stat,
normelor unitare de planificare si urmarire a realizarii planului si a normelor
tehnice de completare si centralizare se asigura contra cost de catre Directia
Centrala de Statistica, iar difuzarea acestora la unitatile raportoare se face
de catre ministere, celelalte organe centrale si comitetele executive ale
consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti.
5. Continutul, sfera de cuprindere si modul de calcul al indicatorilor,
precum si precizarile necesare cu privire la completarea si prezentarea darilor
de seama statistice interdepartamentale si departamentale se stabilesc prin
norme tehnice specifice de catre ministere, celelalte organe centrale si
comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului
Bucuresti, cu avizul Directiei Centrale de Statistica.
6. Formularele pentru darile de seama statistice interdepartamentale si
departamentale si normele tehnice specifice de completare a acestora se tiparesc
si se asigura unitatilor raportoare, astfel:
a) cele privind darile de seama statistice interdepartamentale, de catre
ministerele si celelalte organe centrale coordonatoare ale unor domenii de
activitate pe economie, prevazute in anexa nr. 4 b;
b) cele privind darile de seama statistice departamentale, de catre
ministerele si celelalte organe centrale prevazute in anexa nr. 4 c, carora le
sunt subordonate unitatile raportoare.
7. Darile de seama statistice se prezinta de catre:
a) unitatile economico-sociale, sub semnatura directorului
(conducatorului), contabilului sef, sefului compartimentului de plan si sefului
compartimentului de resort;
b) centralele si unitatile asimilate acestora, sub semnatura directorului
general, directorului economic, sefului compartimentului de plan si sefului
compartimentului de resort;
c) ministerele si celelalte organe centrale si comitetele executive ale
consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti, sub semnatura
ministrului (presedintelui), directorului (sefului) directiei (sectiei) de plan
si directorului (sefului) directiei (sectiei) de resort.
Semnatarii darilor de seama statistice raspund de exactitatea datelor
inscrise, transmiterea acestora in volum complet, precum si de respectarea
termenelor de prezentare stabilite.
Conducerile unitatilor raportoare sunt obligate sa stabileasca, prin ordin,
responsabilitati nominale privind completarea darilor de seama statistice.
8. Formularele pentru recensamintele si cercetarile statistice selective si
alte inregistrari speciale de interes general se elaboreaza de catre Directia
Centrala de Statistica, iar cele de interes interdepartamental si departamental
de catre ministerele, celelalte organe centrale si comitetele executive ale
consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti care le organizeaza,
se avizeaza de catre Comisia guvernamentala pentru rationalizarea sistemului de
evidenta in unitatile socialiste si se aproba prin decret al Consiliului de
Stat, odata cu aprobarea efectuarii actiunilor respective, cu exceptia
cazurilor in care prin legi, decrete sau alte acte normative in vigoare se
dispune altfel.