Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 10 din 16 ianuarie 1986

privind aprobarea si utilizarea formularelor tipizate in unitatile socialiste si perfectionarea sistemului informational

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 2 din 17 ianuarie 1986


SmartCity3


    Pe baza hotararilor adoptate de Comitetul Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Roman, din 12 aprilie 1985, in scopul rationalizarii si simplificarii sistemului de evidenta, al perfectionarii sistemului informational in unitatile socialiste,

    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

    Art. 1
    Formularele tipizate se utilizeaza in unitatile socialiste pentru consemnarea fenomenelor economice si social-culturale, pentru culegerea, prelucrarea si asigurarea informatiilor necesare conducerii economiei nationale, precum  si pentru elaborarea, fundamentarea, urmarirea si controlul indeplinirii sarcinilor de plan, conducerea operativa a activitatilor, cunoasterea resurselor de munca, materiale si financiare si a modului lor de folosire.
    Formularele tipizate se elaboreaza si se codifica intr-o conceptie unitara, in scopul ordonarii si prelucrarii cat mai operative a datelor cu mijloace moderne de calcul, al cresterii eficientei informatiilor, al reducerii muncii de evidenta si a consumului de hartie.
    Art. 2
    Formularele tipizate, potrivit sferei lor de utilizare, sunt:
    a) formularele tipizate comune, care se utilizeaza pentru inregistrarea unor informatii din activitatile desfasurate in toate unitatile socialiste sau in unitati din subordinea mai multor ministere, organe centrale sau locale, inclusiv in aparatul propriu al acestora;
    b) formulare tipizate specifice, care se utilizeaza pentru inregistrarea unor informatii caracteristice activitatilor desfasurate in aparatul propriu sau in unitati din subordinea unui singur minister, organ central sau local.
    Art. 3
    Se aproba formularele tipizate comune si nomenclatorul de indicatori pentru:
   ________________________________________________________________
             Ministerul
         (organul central)          Activitatea       Anexa nr.
            coordonator
   ________________________________________________________________
    a) Comitetul  de  Stat  al
       Planificarii                 planificare      1 a, 1 b, 1 c
    b) Ministerul Finantelor        financiara       2 a, 2 b, 2 c
                                    si contabila     2 d, 2 e, 2 f
    c) Banca Nationala a Repu-
       blicii Socialiste Romania    bancara          3 a, 3 b
    d) Directia Centrala de Sta-
       tistica                      statistica       4 a, 4 b, 4 c
                                                     4 d, 4 e, 4 f
                                                     4 g
   ________________________________________________________________
    Art. 4
    Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor, Banca Nationala a Republicii Socialiste Romania si Directia Centrala de Statistica, impreuna cu celelalte ministere, organe centrale si locale, vor asigura pentru domeniile de activitate prevazute la art. 3:
    a) perfectionarea in continuare a sistemului informational, a metodologiilor si indicatorilor utilizati, precum si realizarea progresiva a sistemului informatic unitar, pe toate treptele organizatorice, ca nucleu al Sistemului Informatic National;
    b) elaborarea unui program unitar de realizare a sistemului de prelucrare a datelor cu mijloace moderne de calcul, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului decret.
    Art. 5
    Numarul maxim de formulare tipizate, comune pe domenii de activitate, cu exceptia celor prevazute la art. 3, precum si numarul minim de formulare adaptate la cerintele prelucrarii automate a datelor, sunt prevazute in anexa nr. 5.
    Numarul maxim de formulare tipizate specifice pe ministere, organe centrale, si consilii populare judetene si al municipiului Bucuresti, precum si numarul minim de formulare adaptate la cerintele prelucrarii automate a datelor sunt prevazute in anexa nr. 6.
    Art. 6
    Comisia guvernamentala pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste aproba, la propunerea ministerelor si organelor centrale coordonatoare de domenii de activitate, formulare tipizate comune, potrivit numarului stabilit conform anexei nr. 5.
    Organele de conducere colectiva ale ministerelor, celorlalte organe centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti aproba formularele specifice, cu avizul organelor centrale coordonatoare de domenii de activitate si cu acordul Comisiei guvernamentale pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste, potrivit numarului stabilit conform anexei nr. 6.
    Unele reglementari privind regimul darilor de seama statistice sunt prevazute in anexa nr. 7.
    Art. 7
    Unitatile socialiste sunt obligate sa utilizeze, in cadrul sistemului de evidenta, numai formulare tipizate aprobate, conform legii. Pe toate aceste formulare se vor mentiona, dupa caz, numarul si data actului normativ sau al aprobarii organelor prevazute la art. 6.
    Art. 8
    Corespunzator numarului de formulare comune si specifice aprobat prin prezentul decret si extinderii prelucrarii automate a datelor, se vor stabili si cantitatile de hartie necesare si se vor lua masuri pentru folosirea eficienta si dimensionarea rationala a personalului muncitor din activitatea de evidenta.
    Art. 9
    In vederea introducerii operative a unor masuri de perfectionare a sistemului de evidenta, corespunzator cerintelor impuse de introducerea unor noi activitati sau unor noi tehnologii, se autoriza:
    a) Consiliul de Ministri, sa aprobe, la propunerea fundamentata a ministerelor si celorlalte organe centrale prevazute la art. 4, cu avizul Comisiei guvernamentale pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste, modificarea sau introducerea de formulare tipizate comune sau de noi indicatori, pentru activitatile: planificare, financiara si contabila, bancara si statistica, prevazute in anexele nr. 1*-4*;
    b) Comisia guvernamentala pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste, sa aprobe, la propunerea fundamentata a ministerelor, celorlalte organe centrale si comitetelor executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti, numarul maxim pentru noi formulare tipizate; modificarea numarului de formulare din anexele nr. 5 si 6 va fi raportata anual Consiliului de Ministri.
    Art. 10
    Comisia guvernamentala pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste va actiona impreuna cu ministerele, celelalte organe centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti pentru:
    a) perfectionarea sistemului de evidenta a indicatorilor economici, a sistemului de clasificare si codificare si a principalelor corelatii din economia nationala;
    b) rationalizarea si reducerea, in continuare, a formularisticii, extinderea numarului de formulare adaptate la cerintele prelucrarii automate a datelor, in scopul realizarii unui sistem informational si informatic unitar, operativ si eficient;
    c) exercitarea unui control exigent pentru respectarea normelor legale in vigoare privind sistemul informational.
    Art. 11
    Ministerele, celelalte organe centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru:
    a) rationalizarea in continuare a sistemului de evidenta in unitatile subordonate, precum si in aparatul propriu;
    b) elaborarea normelor de utilizare a formularelor comune si specifice si actualizarea periodica a acestora;
    c) analiza periodica in organele de conducere colectiva a modului de utilizare a formularelor tipizate si a realizarii sistemului informational si informatic unitar, precum si a rezultatelor si eficientei obtinute;
    d) inaintarea proiectelor de acte normative spre aprobare, insotite de avizul prealabil al Comisiei guvernamentale pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste, in toate cazurile in care prevederile acestora genereaza introducerea unor noi formulare si evidente sau modificarea celor in vigoare.
    Art. 12
    Consiliul Culturii si Educatiei Socialiste raspunde pentru asigurarea editarii, tiparirii si livrarii ritmice a formularelor tipizate pentru toate unitatile socialiste, in cantitati fundamentate si de calitate corespunzatoare, in vederea desfasurarii normale a activitatii acestora.
    In acest scop, pe baza comenzilor unitatilor socialiste si a cantitatilor de hartie si carton repartizate prin planul national unic de dezvoltare economico-sociala, va nominaliza cantitatile necesare pentru tiparirea formularelor tipizate aprobate.
    Consiliul Culturii si Educatiei Socialiste va emite, cu acordul Comisiei guvernamentale pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste, norme unitare pentru editarea, tiparirea si livrarea formularelor tipizate aprobate.
    Art. 13
    Dispozitiile prezentului decret, cu privire la formularele tipizate comune, se aplica si de unitatile din sectoarele speciale; formularele specifice necesare activitatii din aceste sectoare se aproba de organele de conducere colectiva ale ministerelor si organelor centrale respective.
    Art. 14
    Formularele tipizate care se utilizeaza in relatiile internationale, pe baza unor reglementari ale organelor competente ale Republicii Socialiste Romania, nu fac obiectul prezentului decret.
    Art. 15
    Incalcarea prevederilor prezentului decret atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, contraventionala, penala, civila sau materiala, potrivit legii.
    Art. 16
    Falsificarea de date statistice, prin inscrierea in documentele oficiale a unor date necorespunzatoare adevarului, ori prin omisiunea cu stiinta de a insera unele date, constituie infractiunea de fals intelectual prevazuta de art. 289 din Codul penal, pedepsita cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani. Tentativa se pedepseste.
    Art. 17
    Constituie contraventie la prevederile prezentului decret urmatoarele fapte:
    a) introducerea sau utilizarea altor formulare in afara celor tipizate aprobate;
    b) nerespectarea normelor de utilizare a formularelor tipizate, stabilite potrivit art. 11 lit. b), sau tiparirea acestora cu incalcarea normelor elaborate potrivit art. 12 alin. 3;
    c) nerespectarea termenelor de prezentare, catre organele in drept, a darilor de seama statistice;
    d) refuzul de a comunica organelor in drept datele prevazute in darile de seama statistice;
    e) refuzul de a prezenta organelor de control, la cerere, materialele necesare controlului prevazut la art. 10 lit. c), precum si documentatia necesara verificarii exactitatii datelor statistice;
    f) introducerea, solicitarea sau transmiterea altor dari de seama, indicatori si date statistice in darile de seama statistice in vigoare, in afara celor aprobate, precum si la alte termene si periodicitati;
    g) neaplicarea masurilor stabilite, potrivit legii, de catre organele de control.
    Art. 18
    Contraventiile prevazute la art. 17 lit. a), b) si c) se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 la 2.000 lei, iar cele prevazute la lit. d), e), f) si
    g), cu amenda de la 2.000 la 5.000 lei.
    Art. 19
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoanele anume imputernicite de organele prevazute la art. 10 si 11.
    Art. 20
    Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunii se poate face plangere in termen de 15 zile de la data comunicarii acestora. Plangerea, insotita de o copie a procesului-verbal, se depune la organul din care face parte agentul constatator.
    Plangerea se rezolva de judecatoria in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia.
    Art. 21
    Dispozitiile privind contraventiile prevazute la art. 17-20 se completeaza cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
    Art. 22
    Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezentul decret.
    Art. 23
    Pe data intrarii in vigoare a prezentului decret se abroga Hotararea Consiliului de Ministri nr. 1250/1973 privind reglementarea regimului darilor de seama statistice de stat si departamentale, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 163-164 din 22 octombrie 1973, astfel cum a fost modificata prin Hotararea Consiliului de Ministri nr. 1028/1975, publicata in Buletinul Oficial nr. 128-129 din 6 decembrie 1975, precum si alte dispozitii contrare.
------------------
    *) Anexele nr. 1-4 au fost publicate in Buletinul Oficial nr. 2 din 17 ianuarie 1986.

    ANEXA 5

                       NUMARUL
               maxim de formulare tipizate comune
   ---------------------------------------------------------------------------
       Ministerul (organul central)       Numarul maxim         din care:
             coordonator                 de formulare          numarul minim
   Nr. ---------------------------       tipizate comune       de formulare
   crt.     Activitatea                                        adaptate la ce-
                                                               rintele prelu-
                                                               crarii automate
                                                               a datelor
   ---------------------------------------------------------------------------
    0              1                                 2             3
   ---------------------------------------------------------------------------
   1.  Ministerul Comertului Exterior
       si Cooperarii Economice Inter-
       nationale
       - Comertul exterior                            9             5
   2.  Ministerul Aprovizionarii Teh-
       nico-Materiale si Controlului
       Gospodaririi Fondurilor Fixe
                              - Total               110            15
       - Intretinerea si repararea fon-
        durilor fixe                                 15             -
       - Gospodarirea resurselor ma-
        teriale, a fondurilor fixe si
        aprovizionarea tehnico-mate-
        riala                                        95            15
   3.   Ministerul Muncii
                           - Total                  313            27
        - Personal                                   41             1
        - Forta de munca                             18             -
        - Protectia muncii                           14             1
        - Asigurari sociale si pensii               105            23
        - Asistenta sociala                          94             -
        - Organizarea si normarea
          muncii                                     35             -
        - Planificare (planificare asigu-
         rari sociale de stat)                        6             2
   4.   Comitetul National   pentru
        Stiinta si Tehnologie
        - Cercetare stiintifica si dez-
         voltare tehnologica, introdu-
         cerea progresului tehnic                    29             2
   5.   Comitetul de Stat pentru Preturi
        - Preturi si tarife                           4             -
   6.   Ministerul Energiei Electrice
                                 - Total             89            27
        - Intretinerea si repararea fon-
         durilor fixe                                16             -
        - Energetica                                 73            27
   7.   Ministerul Petrolului
        - Energetica (transportul si
         distributia gazelor)                         3             -
   8.   Ministerul Geologiei
        - Geologie                                    1             -
   9.   Ministerul Industriei Electro-
        tehnice
                              - Total                80            26
        - Transport intern (uzinal)*                  6             -
        - Programarea, lansarea si urma-
         rirea productiei (in industrie)*           34             3
        - Prelucrarea automata si meca-
         nizata a datelor *                         26            14
        - Pregatirea tehnica a fabricatiei *        14             9

---------------------------
    *) Impreuna cu Ministerul Industriei de Utilaj Greu si Ministerul Industriei Constructiilor de Masini.
    *) Prin Institutul de cercetare stiintifica si inginerie tehnologica pentru tehnica de calcul si informatica.

   10.  Ministerul Industriei Petrochimice
        - Comert interior (desfacerea produ-
         selor petroliere)                             2             -
   11.  Ministerul Agriculturii
                                - Total*             180            34
        - Programarea, lansarea si
         urmarirea productiei                         33             3
        - Prestari de servicii (macinis)               7             -
        - Intretinerea si repararea fon-
         durilor fixe                                  8             3
        - Geodezie, topografie si fond
         funciar                                     104            15
        - Contractari si achizitii                    28            13

   * Impreuna cu Ministerul Industriei Alimentare si al Achizitionarii
    Produselor Agricole.

   12.  Ministerul Silviculturii
        - Programarea, lansarea si urma-
         rirea productiei (in silvicultura)           26             -
   13.  Consiliul National al Apelor
        - Ape si meteorologie                        138            46
   14.  Ministerul Transporturilor  si
        Telecomunicatiilor
                                -Total               331            68
        - Programarea, lansarea si ur-
         marirea productiei (extractia
         produselor de cariera)                        6             -
        - Intretinerea si repararea
         fondurilor fixe                              12             -
        - Transporturi                               287            68
        - Posta si telecomunicatii                    26             -
   15.  Ministerul Constructiilor Indus-
        triale
                                  - Total            108             8
        - Proiectare in constructii                   41             1
        - Investitii                                  28             6
        - Programarea, lansarea si ur-
         marirea productiei (in constructii)          36             1
        - Intretinerea si repararea
         fondurilor fixe                               3             -
   16.  Ministerul Comertului Interior
        - Comert interior                             66            12
   17.  Ministerul Educatiei si Invata-
        mintului
        - Invatamant                                 229             2
   18.  Ministerul Sanatatii
        - Sanatate                                   198            20
   19.  Ministerul Turismului
        - Turism                                      15             5
   20.  Ministerul Justitiei
        - Justitie                                    15             -
   21.  Ministerul Apararii Nationale
        - Evidenta obligatiilor militare               4             4
   22.  Ministerul de Interne
                                - Total               44             -
        - Secretariat                                 34             -
        - Paza                                         6             -
        - Prevenirea si stingerea incen-
         diilor                                        4             -
   23.  Consiliul Culturii si Educatiei
        Socialiste
                                 - Total             160             4
        - Cultura                                     25             -
        - Arta-cinematografie                         99             4
        - Presa-tiparituri                            17             -
        - Programarea, lansarea si urma-
         rirea productiei (industria
         poligrafica)                                 19             -
   24.  Consiliul National pentru
        Educatie Fizica si Sport
        - Educatie fizica si sport                   209             -
   25.  Uniunea Centrala a Cooperativelor
        Mestesugaresti
        - Prestari de servicii                        40             -
   26.  Comitetul  pentru  Problemele
        Consiliilor Populare
                               - Total               277             3
        - Prestari de servicii                        82             -
        - Intretinerea si repararea
         fondurilor fixe                              16             -
        - Transporturi (transport urban de
         persoane)                                    17             -
        - Gospodaria comunala                         77             -
        - Administrarea si evidenta
        fondului locativ de stat                      13             -
        - Activitati obstesti                          7
        - Sistematizarea teritoriului si a
         localitatilor                                31             3
        - Administratia locala de stat                34             -
   27.  Comitetul de Stat pentru Energia
        Nucleara
        - Energia nucleara                            13             -
   28.  Inspectoratul General de Stat pentru
        Investitii-constructii
        - Control tehnic de calitate
        (constructii-montaj)                         105             -
   29.  Inspectoratul General de Stat pentru
        Controlul Calitatii Produselor
                                  - Total             56             -
        - Control tehnic de calitate                  18             -
        - Metrologie                                  38             -

    ANEXA 6

                         NUMARUL
            maxim de formulare tipizate specifice
  -----------------------------------------------------------------------------
                                          Numarul maxim     din care:
                                          de formulare      numarul minim de
  Nr.  Ministerul, organul central        tipizate specifi- formulare adaptate
  crt.         sau local                  ce                cerintelor prelucra-
                                                            rii automate a date-
                                                            lor
   ----------------------------------------------------------------------------
   0                  1                              2              3
   ----------------------------------------------------------------------------
                 I. MINISTERE SI ORGANE CENTRALE
   1.   Ministerul Finantelor                        94             23
   2.   Ministerul Comertului Exterior
        si Cooperarii Economice Inter-
        nationale                                    80             24
   3.   Ministerul Aprovizionarii Teh-
        nico-Materiale si Controlului
        Gospodaririi Fondurilor Fixe                108             22
   4.   Ministerul Muncii                           276             22
   5.   Comitetul National pentru Stiinta
        si Tehnologie                                62              1
   6.   Ministerul Energiei Electrice               797             32
   7.   Ministerul Minelor                          269              8
   8.   Ministerul Petrolului                       482            127
   9.   Ministerul Geologiei                        150              9
   10.  Ministerul Industriei Metalurgice          1460            110
   11.  Ministerul Industriei Electrotehnice *      130             66
   12.  Ministerul Industriei Chimice *           2361            436
   13.  Ministerul Industriei Usoare               1565            102
   14.  Ministerul Industrializarii Lemnului
        si Materialelor de Constructii             1577            267
   15.  Ministerul Agriculturii *                2111            287
   16.  Ministerul Silviculturii                    357              1
   17.  Consiliul National al Apelor                298             25
   18.  Ministerul Transporturilor si
        Telecomunicatiilor                         2769            158
   19.  Ministerul Constructiilor Industriale       131              2
   20.  Ministerul Comertului Interior               66             10
   21.  Ministerul Educatiei si Invatamantului       31              2
   22.  Ministerul Sanatatii                         87              3
   23.  Ministerul Turismului                       282             14
   24.  Consiliul Culturii si Educatiei Socialiste  213             10
   25.  Radioteleviziunea Romana                    149              5
   26.  Uniunea Centrala a Cooperativelor
        Mestesugaresti                               91              -
   27.  Uniunea Centrala a Cooperativelor de Produc-
        tie, Achizitii si Desfacere a Marfurilor     46             12
   28.  Comitetul de Stat pentru Energie Nucleara    25              -
   29.  Banca Nationala a Republicii Socialiste
        Romania                                      72              4
   30.  Banca Romana de Comert Exterior              89             10
   31.  Banca pentru Agricultura si Industrie
        Alimentara                                   43              4
   32.  Banca de Investitii                          36             18
   33.  Camera de Comert si Industrie                76              -
   34.  Inspectoratul General de Stat pentru
        Investitii-constructii                        2              -
   35.  Inspectoratul General de Stat pentru
        Controlul Calitatii Produselor               14              -
   36.  Casa de Economii si Consemnatiuni           118             11
   37.  Administratia Asigurarilor de Stat          133              -
   38.  Administratia de Stat "Loto-Pronosport"     141              -
                       II. ORGANELE LOCALE
   1.   Consiliul popular al judetului
        Alba                                         35              -
   2.   Consiliul popular al judetului
        Arad                                         82              4
   3.   Consiliul popular al judetului
        Bihor                                       192              -
   4.   Consiliul popular al judetului
        Bistrita-nasaud                             131             10
   5.   Consiliul popular al judetului
        Cluj                                        256              -
   6.   Consiliul popular al judetului
        Dolj                                         58              -
   7.   Consiliul popular al judetului
        Galati                                       13              -
   8.   Consiliul popular al judetului
        Hunedoara                                    75              4
   9.   Consiliul popular al judetului
        Iasi                                        165             10
   10.  Consiliul popular al judetului
        Prahova                                      60              6
   11.  Consiliul popular al judetului
        Satu-Mare                                    98              -
   12.  Consiliul popular al judetului
        Salaj                                        35              -
   13.  Consiliul popular al judetului
        Valcea                                      168              -
   14.  Consiliul popular al municipiului
        Bucuresti                                   147             62
--------------------------------------------------------------------------------
------------------
    *) Pentru Institutul de cercetare stiintifica si inginerie tehnologica pentru tehnica de calcul si informatica, care a preluat activitatea fostului Institut central pentru conducere si informatica.
    *) Inclusiv industria celulozei si hartiei si industria petrochimica.
    *) Inclusiv Ministerul Industriei Alimentare si al Achizitionarii Produselor Agricole.

    ANEXA  7

                  REGLEMENTARI
privind regimul darilor de seama statistice de stat, interdepartamentale si departamentale
    1. Continutul, sfera de cuprindere, modul de calcul si raportare a indicatorilor urmariti prin darile de seama statistice de stat, se stabilesc prin norme unitare de planificare si urmarire a realizarii planului, emise de Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor si Directia Centrala de Stat si, dupa caz, impreuna si cu Ministerul Muncii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale si Controlului Gospodaririi Fondurilor Fixe, Ministerului Comertului Exterior si Cooperarii Economice Internationale si Comitetul National pentru Stiinta si Tehnologie.
    2. Modul de completare si centralizare, intreprinderile, unitatile social-culturale, centralele si unitatile asimilate acestora, ministerele, celelalte organe centrale, comitetele si birourile executive ale consiliilor populare, denumite in prezentul decret "unitati raportoare", obligate sa completeze dari de seama statistice de stat, termenele de prezentare si precizarile necesare privind circuitul acestora catre beneficiarii darilor de seama statistice de stat prevazute in anexa nr. 4 a, se stabilesc prin norme tehnice, emise de Directia Centrala de Statistica, Comitetul de Stat al Planificarii si Ministerul Finantelor si, dupa caz, impreuna si cu ministerele sau alte organe centrale interesate.
    3. Nomenclatoarele de produse, masini si utilaje, capacitati de productie, obiective, lucrari si actiuni, culturi agricole si specii de animale, denumite in continuare "nomenclatoare de produse si servicii", ce se urmaresc prin darile de seama statistice de stat, sunt cele prevazute in planul national unic de dezvoltare economico-sociala. Celelalte nomenclatoare de produse si servicii, urmarite prin darile de seama statistice de stat, se stabilesc de catre Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor si Directia Centrala de Statistica si, dupa caz, impreuna si cu Ministerul Muncii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale si Controlului Gospodaririi Fondurilor Fixe, Ministerul Comertului Exterior si Cooperarii Economice Internationale si Comitetul National pentru Stiinta si Tehnologie.
    4. Tiparirea formularelor pentru darile de seama statistice de stat, normelor unitare de planificare si urmarire a realizarii planului si a normelor tehnice de completare si centralizare se asigura contra cost de catre Directia Centrala de Statistica, iar difuzarea acestora la unitatile raportoare se face de catre ministere, celelalte organe centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti.
    5. Continutul, sfera de cuprindere si modul de calcul al indicatorilor, precum si precizarile necesare cu privire la completarea si prezentarea darilor de seama statistice interdepartamentale si departamentale se stabilesc prin norme tehnice specifice de catre ministere, celelalte organe centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti, cu avizul Directiei Centrale de Statistica.
    6. Formularele pentru darile de seama statistice interdepartamentale si departamentale si normele tehnice specifice de completare a acestora se tiparesc si se asigura unitatilor raportoare, astfel:
    a) cele privind darile de seama statistice interdepartamentale, de catre ministerele si celelalte organe centrale coordonatoare ale unor domenii de activitate pe economie, prevazute in anexa nr. 4 b;
    b) cele privind darile de seama statistice departamentale, de catre ministerele si celelalte organe centrale prevazute in anexa nr. 4 c, carora le sunt subordonate unitatile raportoare.
    7. Darile de seama statistice se prezinta de catre:
    a) unitatile economico-sociale, sub semnatura directorului (conducatorului), contabilului sef, sefului compartimentului de plan si sefului compartimentului de resort;
    b) centralele si unitatile asimilate acestora, sub semnatura directorului general, directorului economic, sefului compartimentului de plan si sefului compartimentului de resort;
    c) ministerele si celelalte organe centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti, sub semnatura ministrului (presedintelui), directorului (sefului) directiei (sectiei) de plan si directorului (sefului) directiei (sectiei) de resort.
    Semnatarii darilor de seama statistice raspund de exactitatea datelor inscrise, transmiterea acestora in volum complet, precum si de respectarea termenelor de prezentare stabilite.
    Conducerile unitatilor raportoare sunt obligate sa stabileasca, prin ordin, responsabilitati nominale privind completarea darilor de seama statistice.
    8. Formularele pentru recensamintele si cercetarile statistice selective si alte inregistrari speciale de interes general se elaboreaza de catre Directia Centrala de Statistica, iar cele de interes interdepartamental si departamental de catre ministerele, celelalte organe centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti care le organizeaza, se avizeaza de catre Comisia guvernamentala pentru rationalizarea sistemului de evidenta in unitatile socialiste si se aproba prin decret al Consiliului de Stat, odata cu aprobarea efectuarii actiunilor respective, cu exceptia cazurilor in care prin legi, decrete sau alte acte normative in vigoare se dispune altfel.

                                               


SmartCity5

COMENTARII la Decretul 10/1986

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 10 din 1986
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 10/1986
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu