HOTARARE Nr. 1 din 26 februarie 1996 * Republicata
de organizare si functionare a Consiliului Legislativ
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 193 din 8 martie 2005

*) Republicat in temeiul art. II din Hotararea birourilor permanente ale
Camerei Deputatilor si Senatului nr. 1 din 22 februarie 2005 pentru modificarea
si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului
Legislativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 191 din 7
martie 2005, dandu-se textelor o noua numerotare.
Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ a fost
aprobat prin Hotararea birourilor permanente ale Camerei Deputatilor si
Senatului nr. 1 din 26 februarie 1996 si a fost publicat in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 28 februarie 1996.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului
Romaniei, se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr.
73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ,
republicata, si ale prezentului regulament.
Art. 2
Regulamentul stabileste, in temeiul prevederilor Legii nr. 73/1993,
republicata, structura organizatorica a Consiliului Legislativ, procedura de
desfasurare a activitatii de avizare a proiectelor de acte normative,
atributiile sectiilor si ale celorlalte compartimente.
Prin regulament se instituie, de asemenea, masuri privind organizarea
activitatii de sistematizare, unificare si coordonare a legislatiei, norme
privind modul de organizare a evidentei oficiale a legislatiei, informatizarea
acesteia, precum si elaborarea Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta
oficiala - si a versiunilor oficiale ale unor culegeri de acte normative -
codexuri, in vederea asigurarii autenticitatii informatiei legislative.
Art. 3
Organizarea si structura Consiliului Legislativ trebuie sa asigure
realizarea competentei acestuia, prevazuta in art. 2 din Legea nr. 73/1993,
republicata.
Pentru indeplinirea atributiilor stabilite prin legea sa de organizare si
functionare, Consiliul Legislativ va urmari, in principal, urmatoarele
obiective:
1. In activitatea de avizare a proiectelor de acte normative sau a
amendamentelor, analizeaza reglementarile propuse atat din punct de vedere al
legalitatii solutiilor preconizate si al tehnicii legislative, cat si al
incadrarii lor in contextul sistemului legislativ, al conexiunilor, al
incidentelor cu alte acte normative, al tuturor implicatiilor acestora. De
asemenea, examineaza concordanta normelor propuse cu reglementarile Uniunii
Europene, pentru a se asigura armonizarea legislatiei Romaniei cu acestea.
Examinarea proiectelor si a propunerilor legislative se face, in principal,
in raport cu urmatoarele aspecte de ordin legislativ:
a) concordanta solutiilor legislative cuprinse in proiect cu prevederile si
principiile Constitutiei, cu legile-cadru in domeniu;
b) corelarea cu prevederile din conventiile internationale la care Romania
este parte;
c) natura legii, prima Camera a Parlamentului ce urmeaza a fi sesizata,
nivelul actului normativ, in raport cu competentele stabilite prin Constitutie
sau prin alte legi;
d) inlaturarea unor eventuale contradictii sau necorelari din textul
proiectului;
e) corelarea prevederilor proiectului cu actele normative de nivel
superior;
f) caracterul complet al reglementarii continute in proiect, raportata la
materia ce face obiect de reglementare;
g) implicatiile noii reglementari asupra legislatiei in vigoare si modul
cum acestea sunt rezolvate in textul proiectului prin abrogari, modificari,
completari, dupa caz;
h) evitarea unor eventuale paralelisme in reglementare, in raport cu alte
acte normative;
i) necesitatea concentrarii in reglementari unitare a unor dispozitii din
aceeasi materie cuprinse in mai multe acte normative;
j) redactarea corespunzatoare a textului proiectului, asigurarea
corectitudinii si claritatii exprimarii juridice, a unitatii terminologice, a
unei bune sistematizari a acestuia si respectarea celorlalte reguli de tehnica
legislativa.
2. Consiliul Legislativ stabileste forma republicabila a Constitutiei dupa
modificarea si completarea acesteia prin legea de revizuire aprobata prin
referendum.
3. Consiliul Legislativ examineaza si avizeaza, in conditiile legii, forma
republicabila a legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului care au suferit
interventii legislative si pentru care s-a dispus republicarea.
De asemenea, avizeaza rectificarile ce se propun a fi aduse unor acte
normative dupa publicarea acestora, in cazul descoperirii de erori materiale.
Avizul Consiliului Legislativ la republicarile legilor, ordonantelor si
hotararilor Guvernului, precum si la rectificarile aduse unor acte normative se
transmite la cererea secretarului general al Camerei Deputatilor.
Consiliul Legislativ urmareste si semnaleaza Parlamentului sau, dupa caz,
Guvernului intarzierile in republicarea actelor normative pentru care s-a
dispus o asemenea masura.
4. In vederea punerii de acord a legislatiei anterioare Constitutiei cu
prevederile si principiile acesteia, precum si pentru sistematizarea,
unificarea si coordonarea legislatiei Romaniei, Consiliul Legislativ va
inventaria intreaga legislatie existenta pentru a se stabili fondul legislatiei
active si a se face propuneri de abrogare a reglementarilor neconstitutionale,
a celor contrare actualei ordini de drept, a celor cazute in desuetudine, de
eliminare a tuturor contradictiilor si necorelarilor legislative.
Totodata, pentru a se facilita procesul de aplicare a legii, precum si
accesul cetateanului la legislatie, Consiliul Legislativ va propune celor doua
Camere ale Parlamentului si Guvernului un program de codificare a legislatiei
si va coordona operatiunea de codificare.
5. In vederea modernizarii, optimizarii si computerizarii activitatii de
evidenta oficiala a legislatiei, Consiliul Legislativ elaboreaza un sistem
informatic propriu, necesar pentru desfasurarea procesului legislativ.
Art. 4
In indeplinirea atributiilor sale, Consiliul Legislativ colaboreaza cu
autoritatile administratiei publice si cu institutiile publice de specialitate,
in functie de natura lucrarilor. Acestea sunt obligate, potrivit legii, sa
asigure, in termenele si in conditiile stabilite de Consiliul Legislativ,
informatiile si documentatiile solicitate, acordandu-i sprijinul necesar.
Art. 5
Consiliul Legislativ, in desfasurarea activitatii sale, stabileste relatii
cu institutiile similare din alte tari, precum si cu alte institutii cu profil
juridic din tara si din strainatate.
CAP. 2
Structura organizatorica a Consiliului Legislativ
Art. 6
Consiliul Legislativ este alcatuit din Sectia de drept public, Sectia de
drept privat si Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare.
In structura Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Departamentul
pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene,
Departamentul de informatica legislativa, Secretariatul Consiliului Legislativ,
Biroul de organizare, resurse umane si contencios si Compartimentul de audit
public intern.
Art. 7
Structura organizatorica a Consiliului Legislativ si nomenclatorul de
functii sunt prevazute in anexele nr. 1*) si 2*) la prezentul regulament.
Statul de functii si regulamentul de ordine interioara se aproba de catre
presedintele Consiliului Legislativ.
------------
*) Anexele nr. 1 si 2 sunt reproduse in facsimil.
CAP. 3
Conducerea Consiliului Legislativ
Art. 8
Consiliul Legislativ este condus de presedintele acestuia, iar fiecare
sectie, de catre un presedinte de sectie.
Art. 9
Unul dintre presedintii de sectie, desemnat de presedintele Consiliului
Legislativ, este loctiitorul de drept al acestuia.
Art. 10
In exercitarea atributiilor prevazute de lege, presedintele Consiliului
Legislativ:
a) asigura conducerea intregii activitati a Consiliului Legislativ;
b) prezinta anual Parlamentului raportul asupra activitatii Consiliului
Legislativ;
c) reprezinta Consiliul Legislativ in fata Camerei Deputatilor, a Senatului
si a celorlalte autoritati publice, precum si in relatiile cu persoanele
juridice si fizice;
d) semneaza avizele si celelalte acte ale Consiliului Legislativ, care se
pot emite numai cu acordul sau;
e) convoaca si supune spre dezbatere sectiilor reunite unele proiecte de
acte normative complexe ori care ridica probleme deosebite sau alte probleme pe
care le considera necesare in activitatea de avizare, precum si aspecte de
importanta majora pentru activitatea Consiliului Legislativ;
f) conduce nemijlocit dezbaterile in sectiile reunite ale Consiliului
Legislativ si concluzioneaza asupra problemelor dezbatute;
g) repartizeaza lucrarile pe sectii si pe alte compartimente din structura
Consiliului Legislativ si urmareste executarea corespunzatoare a acestora;
h) angajeaza si, dupa caz, numeste, potrivit legii, personalul din aparatul
Consiliului Legislativ; acorda gradatii, salarii de merit si alte drepturi,
potrivit dispozitiilor legale;
i) exercita autoritatea disciplinara, in conditiile prevazute de lege si de
prezentul regulament;
j) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
k) aproba statul de functii, drepturile de natura salariala si fisa
postului pentru personalul din cadrul aparatului Consiliului Legislativ;
l) este ordonator principal de credite;
m) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
Presedintele Consiliului Legislativ poate delega unele dintre atributiile
sale pe linie administrativ-financiara secretarului general.
In subordinea directa a presedintelui Consiliului Legislativ functioneaza
Biroul organizare, resurse umane si contencios, precum si Compartimentul de
audit public intern.
Art. 11
In exercitarea atributiilor legate de activitatea interna a Consiliului
Legislativ, presedintele emite ordine.
CAP. 4
Sectiile Consiliului Legislativ
SECTIUNEA I
Structura si domeniile de activitate ale sectiilor
Art. 12
Sectiile Consiliului Legislativ sunt:
- Sectia I de drept public;
- Sectia II de drept privat;
- Sectia III de evidenta oficiala a legislatiei si documentare.
Fiecare sectie este condusa de un presedinte de sectie.
Presedintele de sectie este ajutat de unul dintre sefii de sectoare, care
este loctiitorul de drept al acestuia; desemnarea sa se face de catre
presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea presedintelui de sectie.
Art. 13
Sectiile au in componenta lor sectoare, constituite pe criterii privind
natura legislatiei si profilul de activitate.
Fiecare sector din cadrul unei sectii este condus de unul dintre
consilieri. Directia de studii si documentare din cadrul Sectiei de evidenta
oficiala a legislatiei si documentare este condusa de un director.
Art. 14
Domeniile de activitate ale Sectiei de drept public sunt:
- legislatia constitutionala si administrativa;
- legislatia penala si contraventionala;
- legislatia bugetara, fiscala si monetara;
- legislatia privind invatamantul, cercetarea, cultura si arta;
- legislatia privind cultele religioase;
- legislatia privind apararea tarii, ordinea publica si siguranta
nationala;
- relatiile de drept international public.
Art. 15
Sectia de drept public este alcatuita din urmatoarele sectoare:
1. Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si de analiza
constitutionala: asigura analiza din punct de vedere al constitutionalitatii a
tuturor proiectelor de acte normative si a amendamentelor la proiectele de legi
cu care Consiliul Legislativ este sesizat si examineaza proiectele de acte
normative din domeniile dreptului constitutional, legislatiei electorale,
drepturilor omului si ale minoritatilor nationale, organizarii si functionarii
autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, precum si al
autoritatilor administrative autonome;
2. Sectorul de legislatie penala si contraventionala: reglementari din
domeniul dreptului penal si procesual penal, regimul contraventiilor si
sanctiunile contraventionale;
3. Sectorul de legislatie bugetara, fiscala si monetara: reglementari
privind bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si executia
acestora; finantele publice; sistemul de impozite si taxe; legislatia monetara
si circulatia baneasca;
4. Sectorul de legislatie privind invatamantul, cercetarea, arta, cultura
si cultele: reglementari privind invatamantul, cercetarea stiintifica si
dezvoltarea tehnologica; arta si cultura; regimul juridic al cultelor
religioase; regimul juridic al mijloacelor de informare in masa: presa,
radioul, televiziunea;
5. Sectorul de legislatie privind apararea, ordinea publica si siguranta
nationala: reglementari privind apararea tarii, ordinea si linistea publica,
precum si siguranta nationala a Romaniei;
6. Sectorul de legislatie privind relatiile internationale: reglementari
din domeniul dreptului international public.
Art. 16
Domeniile de activitate ale Sectiei de drept privat sunt:
- legislatia civila: norme de drept substantial, procedural si conflictual;
- legislatia agrara, silvica si asociativa;
- legislatia comerciala si a afacerilor;
- legislatia privind concurenta si legislatia privind protectia
consumatorului;
- legislatia economica, industriala si a serviciilor;
- legislatia financiara, bancara, a creditului, platilor si garantiilor;
- legislatia sociala, a muncii, a protectiei si asistentei sociale;
- legislatia privind sanatatea si protectia mediului.
Art. 17
Sectia de drept privat este alcatuita din urmatoarele sectoare:
1. Sectorul de legislatie civila: reglementari de drept civil, dreptul
familiei, drept procesual civil, dreptul creatiei intelectuale si drept
international privat;
2. Sectorul de legislatie agrara si asociativa: reglementari privind
dreptul agrar, dreptul silvic; regimul asociatiilor, meseriilor si
profesiunilor liberale;
3. Sectorul de legislatie comerciala: reglementari privind regimul
operatiunilor comerciale si al comerciantilor, al burselor de valori si al
burselor de marfuri, al operatiunilor bancare si financiare, de credit, plati
si garantii, al asigurarilor, titlurilor de credit, reglementari privind
proprietatea industriala, concurenta si contenciosul afacerilor;
4. Sectorul de legislatie economica si de privatizare: reglementari privind
reforma economica, privatizarea, regiile autonome, regimul intreprinderii,
industria, transporturile si telecomunicatiile, turismul si serviciile;
5. Sectorul de legislatie a muncii si securitatii sociale: reglementari
privind raporturile de munca, patronatul si sindicatele, asistenta si protectia
sociala, asigurarile sociale;
6. Sectorul de legislatie privind sanatatea, protectia mediului si
protectia consumatorului: reglementari privind sanatatea, problemele
demografice, tineretul si sportul, mediul inconjurator, protectia
consumatorului.
Art. 18
Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare este alcatuita
din:
1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a
legislatiei;
2. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei si de elaborare a
Repertoriului legislatiei Romaniei:
3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative -
codexuri;
4. Directia de studii si documentare, cu:
a) Serviciul de studii;
b) Serviciul de documentare;
c) Biblioteca.
Art. 19
Domeniile de activitate si atributiile principale ale Sectiei de evidenta
oficiala a legislatiei si documentare sunt:
1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a
legislatiei:
a) realizeaza, in colaborare cu sectiile de avizare, studii pentru
sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
b) intocmeste studii de sinteza privind aplicarea normelor de tehnica
legislativa in procesul de elaborare si adoptare a actelor normative;
c) intocmeste lucrari de asanare a legislatiei active in vederea degrevarii
acesteia de dispozitiile cazute in desuetudine sau care inregistreaza aspecte
de contradictorialitate cu Constitutia ori cu alte acte de nivel superior;
d) furnizeaza, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte
normative, informatii privind contextul legislativ in care reglementarea
urmeaza a se integra. In acest sens determina conexiunile si incidentele
legislative ale proiectului in raport cu legislatia existenta, mentionand
expres actele normative cuprinse in zona de influenta a acestuia si in ce
constau asemenea interferente, sesizeaza conflictele de texte, paralelismele in
reglementare si, dupa caz, necesitatea concentrarii intr-un singur act a unor
reglementari dispersate in mai multe acte normative.
2. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei si de elaborare a
Repertoriului legislatiei Romaniei:
a) organizeaza si asigura primirea si pastrarea exemplarului original al
legilor adoptate de Parlament si al decretelor de promulgare a acestora;
b) organizeaza si tine evidenta oficiala a legislatiei Romaniei, necesara
pentru desfasurarea procesului legislativ, in sistem informatizat, a tuturor
actelor care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, evidenta
care cuprinde datele de identificare a acestora, functiile active si pasive,
trimiteri, contingente, norme care cuprind dispozitii de emitere de acte in
executare, norme de republicare;
c) intocmeste, in sistem informatic, fisele actelor normative in vigoare si
tine la zi modificarile aduse acestora;
d) furnizeaza pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte
normative, fisa actului normativ cuprinzand interventiile legislative asupra
acestuia;
e) elaboreaza Repertoriul legislatiei Romaniei - evidenta oficiala;
f) furnizeaza Departamentului de informatica legislativa din cadrul
Consiliului Legislativ, precum si Directiei pentru informatica si comunicatii a
Camerei Deputatilor, datele si informatiile pentru varianta on-line a
Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta oficiala;
g) urmareste, in vederea functionarii sistemului legislativ in mod unitar
si coordonat, emiterea de catre autoritatile publice competente a actelor
normative in executare, dispuse prin legi, ordonante si hotarari ale
Guvernului; semnaleaza organelor de drept intarzierile in emiterea acestora.
3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative -
codexuri:
a) stabileste forma republicabila a Constitutiei, modificata si completata,
dupa aprobarea prin referendum a legii de revizuire a acesteia;
b) examineaza si avizeaza, in conditiile legii, forma republicabila a
legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului avand caracter normativ, care
au suferit interventii legislative si pentru care s-a dispus republicarea;
c) urmareste si semnaleaza intarzierile in republicarea actelor normative
pentru care s-a dispus o asemenea masura;
d) examineaza si avizeaza, in conditiile legii, rectificarile ce se propun
a fi aduse unor acte normative, dupa publicarea acestora, in cazul descoperirii
de erori materiale;
e) urmareste modul in care au fost respectate avizele Consiliului
Legislativ referitoare la cererile de republicare si rectificare;
f) intocmeste versiunile oficiale ale unor culegeri de acte normative -
codexuri.
4. Directia de studii si documentare:
a) intocmeste studii privind reglementarea unor institutii, precum si
documentare tematice legislative;
b) efectueaza traduceri de documente si legislatie straina;
c) redacteaza trimestrial "Buletinul de informare legislativa",
care cuprinde informatii privind activitatea Consiliului Legislativ, studii
elaborate de catre specialistii din sectiile si departamentele Consiliului
Legislativ, cronici ale cartilor publicate de specialistii Consiliului
Legislativ sau ale lucrarilor care prezinta un interes deosebit pentru acestia,
precum si bibliografii rezultate din prelucrarea analitica a cartilor si
periodicelor romanesti si straine de drept;
d) creeaza si actualizeaza baza de date analitica a articolelor din
periodicele romanesti si straine de drept, existente in biblioteca Consiliului
Legislativ;
e) urmareste jurisprudenta Curtii Constitutionale si a Inaltei Curti de
Casatie si Justitie, cu implicatii in desfasurarea procesului legislativ;
f) identifica sursele de legislatie straina, analizeaza si inmagazineaza in
bazele de date informatiile legislative externe, in vederea cunoasterii
experientei altor tari din domeniul supus reglementarii prin proiectul de act
normativ ce urmeaza a fi avizat;
g) realizeaza analize de continut ale unor documente publicate - carti,
articole din periodice romanesti si straine si altele asemenea;
h) organizeaza biblioteca documentara prin asigurarea fondului necesar de
carti si periodice din tara si din strainatate, pe care il prelucreaza in
sistem automatizat;
i) analizeaza planurile editoriale si face propuneri de achizitii in limita
sumei alocate prin buget, intocmind referatele de necesitate in vederea
achizitionarii publicatiilor;
j) asigura achizitionarea de legislatie straina, in special din domeniile
ce urmeaza a face obiectul de reglementare prin acte normative noi.
Art. 20
In functie de ponderea lucrarilor, la propunerea sefilor de sectie,
presedintele Consiliului Legislativ poate adapta structura sectoarelor potrivit
necesitatilor activitatii curente.
SECTIUNEA a II-a
Atributiile presedintilor de sectie
Art. 21
Atributiile presedintilor de sectie sunt urmatoarele:
A. Atributii comune
Presedintele de sectie:
a) asigura conducerea efectiva a sectiei, indruma si controleaza
activitatea acesteia potrivit dispozitiilor prevazute de lege, de prezentul
regulament si tinand seama de dispozitiile presedintelui Consiliului
Legislativ;
b) informeaza operativ pe presedintele Consiliului Legislativ asupra desfasurarii
lucrarilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea sectiei:
c) stabileste atributiile personalului din cadrul sectiei si aproba fisa
fiecarui post; efectueaza, potrivit nevoilor sectiei, redistribuirea unor
sarcini si atributii ale personalului in vederea realizarii unei repartitii
echilibrate;
d) ia masuri pentru aducerea la indeplinire a dispozitiilor primite din
partea presedintelui Consiliului Legislativ si a celor rezultate din hotarari
ale sectiilor reunite;
e) intocmeste, la sfarsitul fiecarui an sau la cererea presedintelui
Consiliului Legislativ, cand acesta considera necesar, o informare privind
activitatea sectiei, evidentiind aspectele semnificative in materie de avizare
si, respectiv, problemele legate de sistematizarea, unificarea si coordonarea
legislatiei;
f) participa la dezbaterea problemelor in sedintele sectiilor reunite;
g) rezolva orice alte probleme legate de buna desfasurare a activitatii
sectiei.
B. Atributii specifice sectiilor de avizare
Presedintele de sectie:
a) stabileste colectivul de examinare in vederea avizarii lucrarilor
primite si desemneaza raportorul fiecarei lucrari;
b) prezideaza dezbaterile lucrarilor de avizare in sectie;
c) verifica si isi da acordul asupra formei finale a proiectului de aviz ce
se prezinta spre insusire presedintelui Consiliului Legislativ.
C. Atributii specifice Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si
documentare
Presedintele de sectie:
a) coordoneaza activitatea de tinere a evidentei oficiale a legislatiei si
de informatizare a sistemului de evidenta a acesteia;
b) coordoneaza si verifica activitatea de furnizare a informatiei
legislative necesare in procesul de avizare a proiectelor de acte normative, in
ceea ce priveste sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
c) asigura compunerea colectivelor pentru intocmirea de studii, prevazute
de lege, pentru imbunatatirea ansamblului legislatiei, din punct de vedere al
sistematizarii, unificarii, coordonarii si conformitatii cu Constitutia;
d) coordoneaza si indruma colectivul de asanare a legislatiei active de
dispozitiile cazute in desuetudine sau care inregistreaza aspecte de
contradictorialitate cu Constitutia, precum si cu actele de nivel superior actului
examinat;
e) indruma activitatea de elaborare a Repertoriului legislatiei Romaniei -
evidenta oficiala - si de intocmire a culegerilor oficiale de acte normative -
codexuri, precum si a Buletinului de informare legislativa.
SECTIUNEA a III-a
Atributiile sefului de sector
Art. 22
Consilierul, sef de sector, indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) indruma activitatea ce se desfasoara in cadrul sectorului, asigurand
indeplinirea atributiilor de catre personalul din componenta acestuia, potrivit
fisei postului si dispozitiilor presedintelui de sectie;
b) participa si conduce dezbaterile ce au loc la nivelul sectorului;
c) face propuneri de imbunatatire a lucrarilor intocmite de colectivele
constituite potrivit art. 38 din prezentul regulament;
d) verifica calitatea si isi da acordul asupra lucrarilor ce se supun
dezbaterii in sectie;
e) elaboreaza fisa postului, pe care o supune spre aprobare presedintelui
de sectie;
f) indeplineste si alte atributii stabilite de presedintele de sectie.
CAP. 5
Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii
Europene
Art. 23
Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii
Europene are urmatoarele atributii principale:
a) analizeaza compatibilitatea cu acquisul comunitar a proiectelor de acte
normative si a propunerilor legislative, supuse avizarii;
b) evalueaza gradul de preluare, transpunere sau adaptare a reglementarilor
comunitare in cuprinsul propunerilor legislative sau al proiectelor de acte
normative analizate;
c) formuleaza propuneri de completare cu dispozitii din acquisul comunitar
sau de eliminare a dispozitiilor ce contravin acestuia, cand este cazul;
d) colaboreaza cu organismele implicate in activitatea de aderare/integrare
in Uniunea Europeana, sub aspectul armonizarii legislatiei nationale cu
acquisul comunitar;
e) urmareste evolutia dreptului comunitar, precum si orice alte documente
incluse in acquisul comunitar;
f) colaboreaza cu Sectia de drept public si Sectia de drept privat in
cadrul activitatii de realizare sau coordonare a proiectelor de coduri ori de
alte legi de complexitate deosebita si care prezinta conotatii comunitare;
g) pune la dispozitie personalului interesat din cadrul sectiilor
Consiliului Legislativ si din cadrul Camerei Deputatilor si Senatului baza de
documentare si informare a departamentului.
Art. 24
Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii
Europene este condus de un sef de departament, numit dintre consilieri.
Atributiile personalului departamentului, pe functii, se stabilesc prin
fisa postului, care se elaboreaza de catre seful departamentului si se aproba
de catre presedintele Consiliului Legislativ.
CAP. 6
Departamentul de informatica legislativa
Art. 25
Departamentul de informatica legislativa asigura aplicarea unor componente
ale tehnologiei informatiei si comunicatiilor (TIC) in activitatea curenta a
Consiliului Legislativ.
In acest scop, activitatea Departamentului de informatica legislativa are
in vedere urmatoarele obiective:
a) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru activitatea de
avizare asistata de calculator;
b) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru activitatea de
evidenta oficiala a legislatiei asistata de calculator;
c) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru managementul
informatiilor cu privire la armonizarea legislatiei Romaniei cu cea a Uniunii
Europene;
d) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru managementul
fluxurilor de informatii financiar-contabile asistat de calculator;
e) acordarea asistentei tehnice de specialitate pentru implementarea
bazelor de date necesare activitatii de elaborare de studii si documentare
legislativa;
f) dezvoltarea de strategii pentru dotarea hardware si software a
Consiliului Legislativ;
g) intretinerea echipamentelor de calcul si a software-ului de baza din
cadrul retelei de calculatoare a Consiliului Legislativ.
Componentele dezvoltate prevazute la alin. 2 lit. a) - f) functioneaza in
cadrul Sistemului Integrat pentru Managementul Legislatiei (SIML), la nivelul
Consiliului Legislativ.
Art. 26
In vederea indeplinirii obiectivelor prevazute la art. 25, Departamentul de
informatica legislativa are urmatoarele atributii:
a) intocmeste proiecte TIC, conform obiectivelor stabilite la art. 25, si
le supune spre aprobare presedintelui Consiliului Legislativ;
b) realizeaza interconectarea sistemului de baze de date al SIML cu
sistemele de baze de date ale Camerei Deputatilor si Senatului;
c) realizeaza managementul componentelor software de baza si de aplicatii -
instalare, configurare, intretinere - la nivelul sistemului integrat al
Consiliului Legislativ;
d) acorda asistenta tehnica utilizatorilor SIML pentru componentele
software implementate; asigura pregatirea si perfectionarea acestora;
e) proiecteaza si implementeaza solutii pentru securitatea datelor
disponibile in cadrul SIML;
f) analizeaza performantele subsistemelor SIML si face propuneri de
imbunatatire a acestora in baza tendintelor actuale din TIC;
g) fundamenteaza si dezvolta proiecte de dotare in domeniul TIC.
Art. 27
Pentru indeplinirea sarcinilor ce ii revin, Departamentul de informatica
legislativa are in structura sa:
a) Serviciul pentru proiectarea si implementarea arhitecturilor hardware si
software;
b) Biroul pentru proiectarea si implementarea de baze de date legislative.
Activitatea Departamentului de informatica legislativa se desfasoara pe
baza de proiecte TIC, care acopera sarcinile anuale ale departamentului si sunt
coordonate de un sef de proiect. Continutul proiectelor, precum si sefii de
proiect se aproba de presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea sefului
de departament.
Seful de departament raporteaza semestrial sau ori de cate ori este nevoie
presedintelui Consiliului Legislativ stadiul realizarii proiectelor in
derulare.
Art. 28
Departamentul de informatica legislativa este condus de un sef de
departament, care are urmatoarele atributii principale:
a) coordoneaza activitatea sefilor de proiecte;
b) poate schimba ordinea de prioritate a obiectivelor unui proiect, dupa
obtinerea aprobarii presedintelui Consiliului Legislativ;
c) stabileste arhitectura software si hardware din cadrul SIML.
Seful de departament este ajutat in activitatea sa de seful de serviciu,
care este loctiitorul de drept al acestuia.
CAP. 7
Avizarea de catre Consiliul Legislativ a proiectelor de acte normative
SECTIUNEA I
Solicitarea avizului
Art. 29
Sunt supuse avizarii, de catre Consiliul Legislativ, urmatoarele categorii
de proiecte de acte normative:
I. Proiecte de legi initiate de Guvern:
a) proiectele de legi initiate de Guvern, anterior dezbaterii acestora in
sedinta Guvernului;
b) proiectele de legi initiate de Guvern, ulterior dezbaterii si adoptarii
lor in sedinta Guvernului si anterior trimiterii lor la Parlament, in situatia
in care Guvernul modifica varianta avizata a proiectului;
c) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei
parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in
prima Camera a Parlamentului;
d) proiectele de legi adoptate in prima Camera si supuse dezbaterii celei
de-a doua Camere a Parlamentului, in cazul in care s-au adus modificari formei
anterioare, avizate;
e) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei
parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in
a doua Camera a Parlamentului.
II. Propuneri legislative:
a) propunerile legislative initiate de senatori si deputati, precum si cele
care fac obiectul initiativei legislative a cetatenilor, dupa inregistrarea lor
la una dintre Camerele Parlamentului;*)
b) amendamentele la propunerile legislative supuse dezbaterii comisiei
parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii propunerii respective in
prima Camera a Parlamentului;
c) propunerile legislative adoptate in prima Camera si supuse dezbaterii
celei de-a doua Camere a Parlamentului, in cazul in care s-au adus modificari
formei anterioare, avizate;
d) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare
sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in a doua Camera
a Parlamentului.
III. Proiecte de ordonante ale Guvernului:
a) proiectele de ordonante emise in baza unei legi speciale de abilitare,
anterior supunerii lor spre adoptare in sedinta Guvernului;
b) proiectele de ordonante prevazute la art. 115 alin. (4) din Constitutie,
anterior supunerii lor in sedinta Guvernului.
IV. Proiecte de hotarari cu caracter normativ ale Guvernului:
- proiectele de hotarari cu caracter normativ, anterior supunerii lor spre
adoptare in sedinta Guvernului.
------------
*) A se vedea si prevederile Legii nr. 189/1999 privind exercitarea
initiativei legislative de catre cetateni, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 516 din 8 iunie 2004.
Art. 30
Solicitarea avizului se face de catre:
a) secretarul general al Guvernului, in cazul proiectelor de legi prevazute
la art. 29 pct. I lit. a) si b) si al proiectelor de ordonante si de hotarari
cu caracter normativ ale Guvernului, prevazute la art. 29 pct. III si IV;
b) secretarul general al fiecarei Camere a Parlamentului, in cazul
proiectelor de legi prevazute la art. 29 pct. I lit. d) si al propunerilor
legislative prevazute la art. 29 pct. II lit. a) si c);
c) presedintele comisiei parlamentare sesizate in fond, in cazul
amendamentelor la proiectele de legi si la propunerile legislative prevazute la
art. 29 pct. I lit. c) si e) si la pct. II lit. b) si d).
Art. 31
Avizul Consiliului Legislativ are caracter consultativ si va fi dat in
urmatoarele termene:
a) termenul solicitat de Guvern, care nu poate fi mai mic de 10 zile in
cazul proiectelor de acte normative cu procedura obisnuita si de doua zile in
cazul proiectelor de legi cu procedura de urgenta;
b) 24 de ore, in cazul proiectelor de ordonante prevazute la art. 29 pct.
III lit. b);
c) termenul stabilit de Biroul permanent al Camerei care l-a solicitat, in
cazul proiectelor de legi prevazute la art. 29 pct. I lit. d) si al
propunerilor legislative prevazute la art. 29 pct. II lit. a) si c);
d) termenul stabilit de comisia parlamentara sesizata in fond, in cazul
amendamentelor prevazute la art. 29 pct. I lit. c) si e) si la pct. II lit. b)
si d).
Daca avizul nu este dat in termenul stabilit, aceasta nu impiedica
desfasurarea procedurii legislative.
Art. 32
Proiectul de act normativ, trimis spre avizare de catre Guvern, va fi
insotit de expunerea de motive - respectiv nota de fundamentare in cazul
actelor Guvernului - care va cuprinde justificarea reglementarii propuse.
Expunerea de motive sau, dupa caz, nota de fundamentare va purta semnatura
conducatorului autoritatii elaboratoare, precum si semnaturile conducatorilor
ministerelor si ai altor autoritati avizatoare. In cazul existentei unei
divergente, avizul va fi solicitat dupa solutionarea acesteia la nivelul
Guvernului. Proiectul va fi insotit de studiile sau alte lucrari documentare
care au stat la baza elaborarii acestuia.
In cazul propunerilor legislative initiate de senatori si deputati, avizul
Consiliului Legislativ se solicita dupa indeplinirea conditiilor prevazute la
art. 111 alin. (1) din Constitutie.
Art. 33
In cazul propunerilor legislative initiate de cetateni in conditiile art.
74 alin. (1) din Constitutie, Consiliul Legislativ verifica existenta punctului
de vedere exprimat de catre Curtea Constitutionala privind intrunirea
conditiilor aferente acestei initiative legislative.*)
------------
*) A se vedea nota de la art 29.
SECTIUNEA a II-a
Procedura avizarii
Art. 34
Dupa o prealabila examinare asupra intrunirii conditiilor legale privind
cererea de aviz, presedintele Consiliului Legislativ dispune inregistrarea
lucrarii, cu intreaga documentatie care o insoteste.
Art. 35
Repartizarea lucrarii, in vederea avizarii, se face pe baza de rezolutie a
presedintelui Consiliului Legislativ, indicandu-se sectia in profilul careia
intra examinarea si avizarea proiectului de act normativ, precum si termenul de
definitivare a avizului.
Art. 36
In situatia in care proiectul de act normativ cuprinde reglementari ce
intra in profilul ambelor sectii de avizare, avizarea se va face in sectii
reunite, potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului Legislativ.
Art. 37
Concomitent cu repartizarea lucrarii la sectia de profil, sunt sesizate cu
analiza proiectului Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare,
Sectia de drept public - Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si
de analiza constitutionala, pentru verificarea conformitatii cu prevederile
Constitutiei, precum si Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu
reglementarile Uniunii Europene, in vederea examinarii compatibilitatii
dispozitiilor proiectului cu legislatia europeana.
Sesizarea se face prin transmiterea unei copii a proiectului, a expunerii
de motive sau, dupa caz, a notei de fundamentare, precum si a documentatiei
care il insoteste.
Art. 38
Primind lucrarea, presedintele de sectie desemneaza, in functie de
importanta si amploarea proiectului, colectivul de examinare si pe raportorul
lucrarii si stabileste termenul inauntrul caruia urmeaza a se elabora proiectul
de aviz in vederea dezbaterii in sectie.
In cazul prevazut la art. 36, colectivul de examinare si raportorul
lucrarii vor fi stabiliti, prin rezolutie, de catre presedintele Consiliului
Legislativ.
La examinarea proiectului, raportorul lucrarii poate invita pe
reprezentantii initiatorului pentru furnizarea de explicatii si date suplimentare
cu privire la continutul proiectului.
Art. 39
La examinarea proiectului de act normativ se vor avea in vedere si
continutul referatului intocmit de Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si
documentare, privind masurile ce se impun pe linia sistematizarii, unificarii
si coordonarii legislatiei, precum si informarile doctrinare, jurisprudentiale
si legislative, inclusiv cele de drept comparat, dupa caz, necesare emiterii
avizului; totodata, se va tine seama de concluziile compartimentelor de profil
privind conformitatea cu prevederile Constitutiei si compatibilitatea cu
reglementarile comunitare.
Dupa examinarea proiectului, raportorul intocmeste proiectul de aviz, care
se supune spre examinare si aprobare presedintelui de sectie.
Art. 40
Proiectul de aviz, sub semnatura presedintelui de sectie, se prezinta spre
insusire presedintelui Consiliului Legislativ.
Art. 41
In cazul proiectelor mai importante sau care prezinta unele aspecte
deosebite, presedintii de sectie pot propune presedintelui Consiliului
Legislativ invitarea senatorilor si a deputatilor, autori ai propunerii
legislative supuse avizarii, precum si a ministrilor sau a secretarilor de stat
din organele de specialitate ale administratiei publice centrale, care au atributii
in domeniul de aplicare a viitoarei reglementari. Participarea acestora poate
avea loc si din proprie initiativa.
La dezbaterea proiectului in conditiile alin. 1 participa si presedintele
Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare sau reprezentantul
acestuia, precum si, dupa caz, seful Departamentului pentru armonizarea
legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene.
Art. 42
In situatia in care proiectul de act normativ, prin natura reglementarilor
pe care le cuprinde, a fost repartizat spre examinare ambelor sectii, raportul
si proiectul de aviz, intocmite potrivit prevederilor art. 38, se dezbat in
sectii reunite.
Art. 43
In cazul in care in cadrul dezbaterilor prevazute la art. 42 intervin
divergente neconciliate intre punctele de vedere exprimate de catre fiecare
sectie, dezbaterile vor fi reluate in prezenta presedintelui Consiliului
Legislativ, care va conduce lucrarile si se va pronunta asupra punctelor aflate
in divergenta, avizul Consiliului Legislativ urmand a cuprinde concluziile
retinute.
La dezbaterile prevazute la alin. 1 participa si presedintele Sectiei de
evidenta oficiala a legislatiei si documentare, precum si seful Departamentului
pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene.
Art. 44
Presedintele Consiliului Legislativ poate supune in dezbaterea sectiilor
reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridica probleme
controversate. In aceasta situatie, definitivarea avizului se va face, pe baza
concluziilor desprinse din dezbateri, de catre presedintele Consiliului
Legislativ.
La dezbaterile prevazute la alineatul precedent participa presedintii de
sectii, sefii de sectoare, raportorul lucrarii si alte persoane desemnate de
catre presedintele Consiliului Legislativ.
Art. 45
Dupa insusirea de catre presedintele Consiliului Legislativ a continutului
proiectului de aviz, avizul Consiliului Legislativ se transmite autoritatii
care l-a solicitat, sub semnatura presedintelui acestuia.
Art. 46
In situatia in care, in urma examinarii proiectului de lege sau a
propunerii legislative, se constata ca acesta este corespunzator sub toate
aspectele prevazute la art. 3 pct. 1, avizul este favorabil.
In cazul in care, ulterior examinarii proiectului de lege sau a propunerii
legislative, se constata ca, in mod global, reglementarea propusa corespunde
exigentelor urmarite prin art. 3 pct. 1, dar sunt necesare unele completari,
modificari ori reformulari, avizul este favorabil si va cuprinde observatiile si
propunerile corespunzatoare definitivarii corecte a proiectului.
In situatia in care proiectul de lege sau propunerea legislativa contravine
prevederilor sau principiilor constitutionale, ordinii statului de drept ori
tratatelor la care Romania este parte sau este in discordanta cu sistemul
nostru legislativ, avizul va fi negativ, motivandu-se in mod corespunzator.
Avizul va fi, de asemenea, negativ si in situatia in care prin proiect se
instituie norme incompatibile cu reglementarile Uniunii Europene.
Art. 47
Prevederile de la articolul precedent sunt aplicabile deopotriva si in
cazul amendamentelor supuse dezbaterii comisiilor parlamentare, precum si in
cazul ordonantelor sau hotararilor Guvernului.
Avizul Consiliului Legislativ urmeaza a fi negativ si in cazurile emiterii
unei ordonante a Guvernului intr-un domeniu rezervat legii organice sau care nu
respecta prevederile dintr-o asemenea lege ori depaseste limitele legii de
abilitare, precum si atunci cand se propune emiterea unei hotarari a Guvernului
intr-un domeniu rezervat legii sau cand aceasta contravine unor prevederi
dintr-o lege ori ordonanta.
SECTIUNEA a III-a
Forma de redactare a avizelor
Art. 48
Avizul favorabil fara observatii sau propuneri nu se motiveaza.
Art. 49
Avizul negativ sau avizul favorabil cu observatii si propuneri se
motiveaza, astfel incat sa conduca la o fundamentare temeinica a punctelor de
vedere exprimate.
Art. 50
Redactarea avizului favorabil cu observatii si propuneri se va face astfel
incat in prima parte sa fie prezentate observatiile de principiu si,
subsecvent, cele de text, in ordinea gruparii pe articole.
Observatiile si propunerile de reformulare a textului se vor face prin
redarea noului text in forma avuta in vedere.
Art. 51
Observatiile de principiu pot fi fundamentate si pe lucrari de doctrina,
jurisprudenta si legislatie comparata, fara insa a se face consideratii cu
caracter politic.
Obiectiile si propunerile vor fi insotite, dupa caz, de studiile efectuate
in acest sens, de alte documente sau de informatiile pe care se sprijina.
Art. 52
Avizul Consiliului Legislativ se va intocmi in trei exemplare, din care
originalul se va transmite autoritatii publice care l-a solicitat, exemplarul al
doilea se va atasa la dosarul constituit potrivit art. 79 din prezentul
regulament, iar al treilea se va pastra intr-un dosar special al avizelor ce se
tine la Secretariatul Consiliului Legislativ.
Art. 53
Initiatorul sau autoritatea care a solicitat avizul poate cere Consiliului
Legislativ lamuriri suplimentare asupra continutului avizului dat sau poate
invita pe presedintele acestuia ori pe un reprezentant al sau la dezbaterea
propunerilor legislative sau a proiectelor avizate.
Art. 54
Dupa adoptarea proiectului de act normativ la care s-a emis avizul,
raportorul lucrarii va intocmi o fisa in care se va consemna modul in care a
fost insusit avizul de catre autoritatea care l-a solicitat. Aceasta fisa se va
atasa dosarului in cauza, care va fi inaintat, pentru conservare, la arhiva
Consiliului Legislativ.
CAP. 8
Elaborarea proiectelor de coduri si de alte legi complexe de catre
Consiliul Legislativ sau sub coordonarea acestuia
Art. 55
Potrivit art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 73/1993, republicata, din
dispozitia Camerei Deputatilor sau a Senatului, Consiliul Legislativ realizeaza
nemijlocit sau coordoneaza elaborarea unor proiecte de coduri sau de alte legi
de complexitate deosebita.
SECTIUNEA I
Elaborarea nemijlocita de coduri sau de alte legi complexe de catre
Consiliul Legislativ
Art. 56
Dupa primirea dispozitiei prevazute la art. 55, presedintele Consiliului
Legislativ dispune constituirea unei comisii, formata din personal de
specialitate din cadrul sectiilor, in functie de natura legislatiei ce se
preconizeaza. In aceasta comisie vor fi cooptati si alti specialisti din
Ministerul Justitiei si din alte ministere si autoritati publice centrale, de
profil sau interesate in aplicarea prevederilor noii reglementari. Desemnarea
acestora se va face prin dispozitia conducatorului ministerului sau al
autoritatii publice la care sunt incadrati.
In functie de importanta si de natura problemelor ce urmeaza a face obiect
de reglementare, in activitatea de documentare si elaborare se va asigura si
participarea unor cadre din invatamantul superior, din institutele de cercetari
sau alti specialisti de prestigiu, in calitate de colaboratori externi.
Art. 57
Elaborarea proiectelor de coduri sau de alte legi complexe va fi precedata
de o vasta si atotcuprinzatoare activitate de documentare, finalizata prin
studii, care vor evidentia necesitatea noii reglementari, cu aratarea efectelor
previzibile ale unor solutii preconizate.
Studiile si alte lucrari documentare vor sta la baza stabilirii conceptiei
noilor reglementari.
Studiile vor cuprinde analiza legislatiei existente in domeniul supus
viitoarei reglementari, imperfectiunile acesteia sau lipsa unei reglementari in
materie, precum si informatii cu privire la istoricul reglementarii in dreptul
romanesc si de drept comparat, de natura a orienta in stabilirea unor solutii
legislative.
Art. 58
Concluziile retinute in studii, cuprinzand liniile directoare ale
conceptiei de ansamblu a viitoarei reglementari, vor fi inaintate, pentru
exprimarea punctului de vedere, ministerelor si celorlalte autoritati publice
interesate.
Art. 59
Pe baza studiilor intocmite si a punctelor de vedere exprimate de organele
prevazute la art. 58, se vor intocmi teze prealabile care sa reflecte conceptia
generala, principiile, noile orientari si principalele solutii ale
reglementarilor preconizate.
Art. 60
Tezele prealabile vor fi inaintate spre insusire Guvernului. Dupa aprobarea
tezelor, comisia prevazuta la art. 56 va proceda la redactarea textului
viitorului act normativ.
Art. 61
Proiectul de cod, respectiv de lege, va fi insotit de un raport intocmit
potrivit art. 16 alin. (1) din Legea nr. 73/1993, republicata, si va fi
inaintat Guvernului in vederea dezbaterii si emiterii hotararii de adoptare.
In cazul in care, in urma dezbaterii in sedinta de Guvern, se vor aduce
modificari proiectului, Guvernul va solicita Consiliului Legislativ un aviz
pentru aceste modificari.
SECTIUNEA a II-a
Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului
Legislativ
Art. 62
Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului
Legislativ, se va face de catre o comisie constituita in acest scop, in care
vor fi inclusi reprezentanti ai Consiliului Legislativ, desemnati de catre
presedintele Consiliului.
Art. 63
Principalele solutii preconizate prin proiect vor fi dezbatute, periodic,
in sectia de avizare de profil a Consiliului Legislativ, facandu-se propuneri
si recomandari corespunzatoare.
Art. 64
Pentru insusirea de catre Guvern a propunerilor elaborate de comisie se va
urma procedura prevazuta la art. 61, care se aplica prin asemanare.
Art. 65
Exercitarea initiativei legislative de catre Guvern se va face luandu-se,
in prealabil, avizul Consiliului Legislativ la ultima forma a proiectului
adoptat prin hotararea emisa in acest sens.
CAP. 9
Secretariatul Consiliului Legislativ si celelalte compartimente
administrative
SECTIUNEA I
Secretariatul Consiliului Legislativ
Art. 66
Secretariatul Consiliului Legislativ asigura circuitul actelor si al
celorlalte documente primite si realizate in activitatea Consiliului
Legislativ, precum si stocarea acestora in conditii de deplina conservare.
Secretariatul Consiliului Legislativ realizeaza buna gospodarire a
bunurilor aflate in patrimoniu, asigura aprovizionarea cu materialele necesare,
utilizarea resurselor financiare si materiale cu incadrarea in prevederile bugetare
aprobate; asigura activitatile de relatii externe, protocol, presa, petitii si
relatiile cu publicul, precum si arhivarea documentelor Consiliului Legislativ
si a actelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993,
republicata.
Art. 67
Secretariatul Consiliului Legislativ are in structura sa Directia
tehnico-administrativa si registratura generala, cu Serviciul
tehnic-administrativ si Biroul registratura generala, Sectorul
financiar-contabil, Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si
relatii cu publicul, Biroul arhivare.
Art. 68
Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de catre secretarul
general, care face parte din categoria inaltilor functionari publici, numit pe
baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al
presedintelui Consiliului Legislativ.
Secretarul general isi desfasoara activitatea in subordinea directa a
presedintelui Consiliului Legislativ si asigura pregatirea, organizarea si
coordonarea activitatilor din cadrul Secretariatului si realizarea legaturilor
functionale in cadrul Consiliului Legislativ.
Principalele atributii si responsabilitati ale secretarului general sunt
urmatoarele:
a) indruma si raspunde de activitatea compartimentelor din subordine;
b) colaboreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul
Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din ministere,
din alte autoritati publice, in probleme de interes comun;
c) primeste proiectele de acte normative transmise spre avizare;
d) transmite solicitantilor avizele emise pentru proiectele de acte
normative;
e) monitorizeaza si controleaza elaborarea raportarilor periodice prevazute
de reglementarile in vigoare;
f) coordoneaza intocmirea si tinerea la zi a registrelor din cadrul
Secretariatului Consiliului Legislativ;
g) propune aprobarea fisei postului din compartimentele Secretariatului
Consiliului Legislativ;
h) indeplineste si alte atributii stabilite de presedintele Consiliului
Legislativ.
Art. 69
Serviciul tehnic-administrativ asigura activitatea de administrare a
bunurilor din patrimoniul Consiliului Legislativ, precum si pe cea de
aprovizionare cu materiale si prestatiile necesare.
Art. 70
Lucrarile financiar-contabile se asigura de catre Sectorul
financiar-contabil. Sectorul financiar-contabil elaboreaza propuneri pentru
asigurarea si utilizarea resurselor financiare si materiale aferente realizarii
obiectivelor Consiliului Legislativ, urmareste si raspunde de respectarea
normelor legale privind utilizarea acestor resurse, cu incadrarea in
prevederile bugetare aprobate; avizeaza si raspunde pentru legalitatea
proiectelor de operatiuni prezentate spre aprobare ordonatorului principal de
credite, respectiv inlocuitorului acestuia, potrivit competentelor stabilite.
Seful Sectorului financiar-contabil raspunde direct fata de presedintele
Consiliului Legislativ, care este ordonator principal de credite.
Sectorul financiar-contabil are urmatoarele atributii principale:
a) verifica si avizeaza pentru controlul financiar preventiv, in faza de
angajare, lichidare, ordonantare si de plata, toate documentele care cuprind
sau din care deriva operatiuni patrimoniale privind modul de constituire,
administrare si utilizare a fondurilor prevazute in bugetul Consiliului
Legislativ, evolutia si modul de administrare a patrimoniului, utilizarea si
gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, cele din care deriva drepturi si
obligatii fata de persoane juridice sau fizice, precum si instrumente de plata
intocmite ca urmare a efectuarii operatiunilor respective; raspunde de
legalitatea si regularitatea proiectelor de operatiuni supuse aprobarii;
b) fundamenteaza si elaboreaza proiectul bugetului Consiliului Legislativ;
c) urmareste executia bugetara si intocmeste rapoarte periodice cu privire
la aceasta;
d) inregistreaza operatiunile patrimoniale in evidenta contabila sintetica
si analitica privind cheltuielile curente si de capital;
e) valorifica inventarierile periodice si anuale prin stabilirea
diferentelor dintre situatia faptica si cea scriptica; urmareste ducerea la
indeplinire a masurilor aprobate, potrivit competentelor, privind valorificarea
rezultatelor inventarierii;
f) intocmeste bilantul contabil si contul anual de executie a bugetului
Consiliului Legislativ;
g) gestioneaza fondul de salarii aprobat; intocmeste documentele necesare
calculului si acordarii drepturilor legale;
h) calculeaza si vireaza la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale
de stat, la fondurile speciale sau terti sumele retinute de la salariati,
precum si obligatiile financiar-fiscale legale ale Consiliului Legislativ.
Art. 71
Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu
publicul realizeaza activitatile specifice relatiilor pe plan international ale
Consiliului Legislativ, asigurand traducerea, intocmirea si expedierea
corespondentei cu strainatatea si realizarea obiectivelor in acest domeniu;
elaboreaza, o data cu propunerile de buget ale Consiliului Legislativ, planul
de actiuni externe pentru anul urmator; asigura obtinerea vizelor si protocolul
pentru deplasarile in strainatate; primeste si insoteste delegatiile straine
sosite in tara la invitatia Consiliului Legislativ.
De asemenea, Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si
relatii cu publicul organizeaza actiunile de protocol ale Consiliului
Legislativ, inclusiv intalniri cu presa, radioul si televiziunea; prezinta
zilnic presedintelui Consiliului Legislativ informatii din presa interna si
straina.
Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu
publicul primeste si inregistreaza petitiile adresate Consiliului Legislativ,
ingrijindu-se de rezolvarea acestora.
Pentru rezolvarea temeinica si legala a petitiilor, le va indruma
compartimentelor de specialitate, potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului
Legislativ, urmarind solutionarea si redactarea in termen a raspunsurilor.
Art. 72
Biroul registratura generala executa lucrarile specifice de inregistrare a
corespondentei Consiliului Legislativ primite si expediate, asigura
multiplicarea si distribuirea proiectelor de acte normative potrivit rezolutiei
presedintelui Consiliului Legislativ; asigura transmiterea avizelor Consiliului
Legislativ catre destinatarii acestora, precum si a copiei avizelor Consiliului
Legislativ catre sectiile acestuia.
Art. 73
Biroul arhivare asigura pastrarea si conservarea dosarelor si a celorlalte
documente ale Consiliului Legislativ. Predarea oricarei lucrari se va trece in
registrul de arhiva, care va evidentia data primirii in arhiva, felul lucrarii,
numarul de file, compartimentul care preda si semnaturile de predare-primire.
De asemenea, asigura pastrarea actelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit.
i) din Legea nr. 73/1993, republicata.
SECTIUNEA a II-a
Registrele Consiliului Legislativ
Art. 74
Registrele Consiliului Legislativ sunt urmatoarele:
a) registrul general de intrare si de iesire a corespondentei;
b) registrul general de dosare, in care se da numar pentru lucrarile de
avizare;
c) registrul avizelor, in care se inregistreaza si se da numar avizelor ce
se transmit autoritatilor solicitante;
d) registrul de ordine ale presedintelui Consiliului Legislativ, in care
acestea se inregistreaza si li se da numar, in ordinea emiterii;
e) registrul special de corespondenta secreta si confidentiala, in care se
inregistreaza documentele de aceasta natura;
f) registrul de arhiva.
Art. 75
Registrul general de dosare va cuprinde urmatoarele rubrici:
a) numarul dosarului;
b) denumirea lucrarii;
c) data primirii;
d) autoritatea care a solicitat avizul;
e) termenul solicitat pentru transmiterea avizului;
f) sectia careia i-a fost repartizata lucrarea;
g) termenul de prezentare a proiectului de aviz;
h) data primirii avizului de la sectie, in forma definitivata;
i) forma avizului: favorabil, fara observatii si propuneri, favorabil, cu
observatii si propuneri, aviz negativ;
j) data expedierii avizului.
Stabilirea rubricilor registrelor se face in functie de natura lucrarilor
evidentiate, la propunerea secretarului general, si se aproba de catre
presedintele Consiliului Legislativ.
Art. 76
O copie de pe avizele inregistrate se indosariaza in ordine numerica,
intr-un dosar special care se pastreaza de catre secretarul general.
Art. 77
Pentru evidenta lucrarilor primite si realizate in sectii se intocmeste un
registru al dosarelor dezbatute in sectie, care va cuprinde urmatoarele
rubrici:
a) numarul dosarului;
b) denumirea lucrarii;
c) data primirii lucrarii in sectie;
d) colectivul desemnat pentru avizarea lucrarii;
e) raportorul lucrarii;
f) data dezbaterii in cadrul sectorului;
g) data dezbaterii in cadrul sectiei sau, dupa caz, in sectiile reunite;
h) forma avizului;
i) data prezentarii proiectului de aviz, in forma definitivata;
j) numarul avizului;
k) data predarii dosarului la arhiva si semnatura de primire.
SECTIUNEA a III-a
Dosarele lucrarilor de avizare
Art. 78
Dosarele cuprinzand lucrarile de avizare a proiectelor de acte normative au
regimul lucrarilor confidentiale.
Scoaterea dosarelor din incinta Consiliului Legislativ este interzisa, cu
exceptia cazurilor cand reprezentantul Consiliului Legislativ se deplaseaza
pentru sustinerea punctelor de vedere exprimate in aviz sau in alte situatii,
pe baza aprobarii presedintelui de sectie.
Art. 79
Documentele care intra in compunerea dosarului se numeroteaza si vor fi
cusute si snuruite inainte de predarea lor la arhiva. Dupa snuruire se va
aplica sigiliul, certificandu-se numarul filelor.
Dosarele cuprinzand lucrarile de avizare vor cuprinde si o fisa in care se
va mentiona modul in care autoritatea care a solicitat avizul si-a insusit
continutul acestuia, precum si o copie de pe actul normativ adoptat.
Predarea la arhiva a dosarelor se va face dupa intocmirea fisei prevazute
la alin. 2.
Pastrarea in arhiva a dosarelor se va face in ordinea lor numerica.
Art. 80
La arhiva vor fi predate si celelalte lucrari ale Consiliului Legislativ,
terminate sau aflate in stare pasiva.
SECTIUNEA a IV-a
Compartimentul de audit public intern
Art. 81
Activitatea de audit public intern se desfasoara avand ca obiectiv
asigurarea administrarii in mod economic si cu eficienta a fondurilor alocate
de la bugetul de stat.
Conducatorul Compartimentului de audit public intern se numeste de catre
presedintele Consiliului Legislativ si isi desfasoara activitatea sub directa
coordonare a acestuia, potrivit legii.
SECTIUNEA a V-a
Biroul organizare, resurse umane si contencios
Art. 82
Biroul organizare, resurse umane si contencios are urmatoarele atributii
principale:
a) organizeaza concursurile sau examenele pentru selectionarea personalului
si ocuparea posturilor vacante;
b) intocmeste proiectele de ordine pentru numirea ca functionari publici a
candidatilor declarati admisi, precum si pentru incadrarea si incheierea
contractelor individuale de munca pentru salariati;
c) intocmeste referate in baza propunerilor de avansare in functie, grad
sau treapta profesionala a functionarilor publici, precum si asupra avansarii
salariatilor, conform legii;
d) programeaza si organizeaza perfectionarea profesionala a functionarilor
publici si a salariatilor pe care o supune aprobarii presedintelui;
e) efectueaza calculele privind stabilirea procentului sporurilor de
vechime si de stabilitate, precum si al altor sporuri prevazute de lege;
f) gestioneaza carnetele de munca si dosarele profesionale ale
functionarilor publici, precum si carnetele de munca ale salariatilor, in
conformitate cu prevederile legale in vigoare;
g) urmareste aplicarea ordinelor presedintelui Consiliului Legislativ
referitoare la organizarea activitatii profesionale si a evaluarii profesionale
anuale;
h) intocmeste documentele necesare calculului salariilor de baza, respectiv
al majorarilor salariale conform normelor legale in vigoare;
i) intocmeste dosarele de pensionare, asigura eliberarea legitimatiilor,
precum si orice alte lucrari specifice, potrivit dispozitiilor legale in
vigoare;
j) asigura, prin compartimentul de contencios, reprezentarea intereselor
Consiliului Legislativ in fata instantelor judecatoresti.
CAP. 10
Personalul Consiliului Legislativ
SECTIUNEA I
Conditii de numire
Art. 83
Personalul Consiliului Legislativ este alcatuit din demnitari, functionari
publici si personal contractual.
Conditiile de numire in functiile de presedinte al Consiliului Legislativ,
presedinte de sectie, sef al Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu
reglementarile Uniunii Europene, sef al Departamentului de informatica
legislativa, secretar general, director al Directiei de studii si documentare
si de sef al Sectorului financiar-contabil sunt cele prevazute la art. 18 alin.
(1) din Legea nr. 73/1993, republicata.
Art. 84
Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ presedintele Consiliului
Legislativ, presedintii de sectii, sefii de departamente si consilierii.
Art. 85
Secretarul general, sefii de departamente, consilierii si celalalt personal
care detine calitatea de functionar public isi exercita atributiile de la data
depunerii, in mod individual, a juramantului prevazut la art. 9 alin. (3) din
Legea nr. 73/1993, republicata, si in conditiile prevazute la art. 11 alin. (4)
din aceeasi lege.
Art. 86
Conditiile de numire a directorilor sunt cele prevazute de lege si de
prezentul regulament pentru consilier sau, respectiv, expert.
Art. 87
Conditiile de numire in functia de expert si in celelalte functii de
executie de specialitate specifice din cadrul Consiliului Legislativ sunt cele
aplicabile personalului similar din aparatul Parlamentului sau, dupa caz, cele
prevazute de reglementarile legale in vigoare pentru functionarii publici.
Conditiile de numire a expertilor si consultantilor, functionari publici si
personal contractual, sunt urmatoarele:
a) sa fie absolvent, cu diploma de licenta, al unei facultati;
b) sa aiba o buna reputatie morala;
c) sa fi desfasurat o valoroasa activitate in specialitate.
In afara conditiilor prevazute la alin. 2 lit. a) - c), pentru functia de
expert se cere o vechime in specialitate de cel putin 5 ani, iar pentru cea de
consultant, de 3 ani. In situatii temeinic motivate, presedintele Consiliului
Legislativ, la propunerea Comisiei de numiri si disciplina, poate reduce pana
la 3 ani vechimea in munca pentru expert si poate incadra in functia de
consultant tineri absolventi ai facultatii, cu diploma de licenta, fara
indeplinirea conditiilor de vechime.
Conditiile de numire prevazute la alin. 2 si 3 sunt valabile si pentru
personalul prevazut la alin. 1.
Art. 88
Functiile din aparatul Consiliului Legislativ prevazute la art. 87 se ocupa
prin concurs, in conditiile legii.
Concursul se organizeaza de catre Comisia de numiri si disciplina, formata
din 3 consilieri, desemnati de presedintele Consiliului Legislativ.
Art. 89
Comisia de numiri si disciplina va asigura publicarea anuntului de concurs
intr-un ziar de larga circulatie si va afisa, la sediul Consiliului Legislativ,
data tinerii concursului, postul vacant, conditiile de numire, precum si
tematica concursului.
Candidatii vor prezenta curriculum vitae.
Art. 90
Tematica concursului se va elabora de catre Comisia de numiri si
disciplina, pe baza propunerilor presedintelui de sectie, respectiv ale sefului
de compartiment, in structura caruia se gaseste postul vacant.
Art. 91
Concursul va consta in proba scrisa, proba orala si, dupa caz, proba
practica.
Art. 92
Notarile se vor face de la 1 la 10 si se vor da pentru fiecare proba. Nota
de calificare va fi cea rezultata din media notarilor la fiecare proba.
Art. 93
Rezultatul concursului si clasificarea candidatilor se vor consemna de
catre Comisia de numiri si disciplina intr-un proces-verbal care va fi
inaintat, insotit de propunerea corespunzatoare, presedintelui Consiliului
Legislativ.
Art. 94
Comisia de numiri si disciplina poate solicita candidatilor date
suplimentare referitoare la activitatea profesionala desfasurata, constand, de
regula, in lucrari stiintifice sau alte lucrari de specialitate in domeniu.
Art. 95
Pe baza propunerii Comisiei de numiri si disciplina si a celorlalte
documente aferente concursului, presedintele Consiliului Legislativ emite
ordinul de numire in functie.
Art. 96
Personalul Consiliului Legislativ trebuie sa-si indeplineasca atributiile
cu constiinciozitate deplina si inalt profesionalism. El nu poate face parte
din partide politice.
Art. 97
Functiile de presedinte al Consiliului Legislativ, de presedinte de sectie,
de secretar general, de sef de departament, de consilier si de expert sunt,
potrivit legii, incompatibile cu oricare alta functie publica sau privata, cu
exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.
Participarea la activitatile didactice a persoanelor prevazute la alin. 1
nu trebuie sa impieteze in nici un fel asupra activitatii ce le revine in
cadrul Consiliului Legislativ.
Art. 98
Incadrarea pe functiile prevazute la art. 97 inceteaza prin demisie, in caz
de incalcare a prevederilor articolului precedent, de pierdere a drepturilor
electorale, in situatia condamnarii definitive pentru savarsirea unei
infractiuni sau, dupa caz, in alte situatii prevazute de lege.
Incetarea exercitarii functiilor prevazute la alin. 1 se constata de catre
autoritatile, respectiv persoanele in fata carora cei care ocupa aceste functii
au prestat juramantul.
SECTIUNEA a II-a
Salarizare si concedii de odihna
Art. 99
Salarizarea si celelalte drepturi de natura salariala ale personalului
Consiliului Legislativ sunt corespunzatoare celor stabilite pentru personalul
cu functii similare din aparatul celor doua Camere ale Parlamentului. Functia
de secretar general este asimilata, din punct de vedere al salarizarii,
functiei de sef de departament, iar ceilalti functionari publici sunt
salarizati potrivit reglementarilor legale aplicabile functiilor respective.
Art. 100
Salarizarea presedintelui Consiliului Legislativ si a presedintilor de
sectie se face la nivelul functiilor cu care au fost asimilati prin Legea nr.
73/1993, republicata.
Art. 101
Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizatiei
cuvenite, programarea, efectuarea, intreruperea si amanarea concediului de
odihna si compensarea in bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit
legii, prin regulamentul intern aprobat prin ordin al presedintelui Consiliului
Legislativ.
SECTIUNEA a III-a
Raspunderea disciplinara
Art. 102
Incalcarea prevederilor Legii nr. 73/1993, republicata, a dispozitiilor
prezentului regulament si a altor dispozitii legale privind etica profesionala
atrage raspunderea celor vinovati si aplicarea de sanctiuni disciplinare.
Art. 103
Presedintele Consiliului Legislativ si presedintii de sectii sunt cercetati
si sanctionati in cazul comiterii unor abateri disciplinare, potrivit
prevederilor art. 23 alin. (2) din Legea nr. 73/1993, republicata.
Art. 104
Personalul Consiliului Legislativ, altul decat cel prevazut la art. 103,
este cercetat, pentru abaterile disciplinare comise, de catre Comisia de numiri
si disciplina a Consiliului Legislativ, iar sanctiunile se aplica de catre
presedintele acestuia.
Art. 105
Sanctiunile disciplinare ce se aplica celor vinovati de abateri
disciplinare sunt urmatoarele:
a) avertisment;
b) reducerea salariului si a indemnizatiei de conducere, dupa caz, cu 10 -
15%, pentru o durata de cel mult 3 luni;
c) retrogradarea din functie sau categorie din cadrul aceleiasi profesiuni,
pentru o durata de cel mult 3 luni;
d) destituirea din functie.
Destituirea din functie se aplica in cazul savarsirii unei abateri grave
sau incalcari, in mod repetat, a obligatiilor de serviciu.
Art. 106
In cazul savarsirii de abateri disciplinare, presedintele sectiei,
respectiv seful de compartiment, dispune sau efectueaza personal o cercetare a
invinuirii, ascultand si pe cel in cauza. Rezultatele cercetarii si
circumstantele in care s-a produs abaterea se consemneaza intr-un referat de
constatare.
Art. 107
Sesizarea Comisiei de numiri si disciplina se face de catre presedintele
sectiei, respectiv seful de compartiment.
Art. 108
Comisia de numiri si disciplina analizeaza materialul probator, procedeaza
la audierea celui in cauza si poate dispune completarea probatoriilor.
Art. 109
In situatia in care Comisia de numiri si disciplina retine vinovatia, face
propuneri de sanctionare, pe care le inainteaza presedintelui Consiliului
Legislativ.
Art. 110
Concluziile Comisiei de numiri si disciplina se consemneaza intr-o
hotarare, care se ia cu majoritatea voturilor membrilor care o compun.
Art. 111
Comisia de numiri si disciplina va avea un registru al cauzelor, in care se
vor inregistra lucrarile primite si hotararile adoptate. Comisia are un
secretar, care va fi desemnat, o data cu constituirea acesteia, prin ordin al
presedintelui Consiliului Legislativ.
Art. 112
Aplicarea sanctiunilor, in functie de gravitatea abaterilor comise, se face
de catre presedintele Consiliului Legislativ, in conditiile legii si ale
prezentului regulament.
CAP. 11
Colaboratori externi
Art. 113
Pentru executarea unor lucrari care implica o specialitate deosebita,
presedintele Consiliului Legislativ poate aproba consultarea unor specialisti
de prestigiu in calitate de colaboratori externi. Acestia vor fi folositi, de
regula, la elaborarea unor studii sau a altor lucrari de specialitate, precum
si in colectivele de elaborare a codurilor si a altor legi de complexitate
deosebita.
Art. 114
Colaboratorii externi beneficiaza de drepturile cuvenite potrivit legii.
Art. 115
Aprobarea colaboratorilor externi si stabilirea drepturilor de remunerare a
acestora se fac prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ, la
propunerea presedintilor de sectie, respectiv a sefilor de compartimente.
Art. 116
Pe perioada indeplinirii atributiilor, colaboratorii externi se supun
indatoririlor personalului Consiliului Legislativ in ceea ce priveste pastrarea
confidentialitatii lucrarilor si respectarea normelor de disciplina.
Ei vor poseda legitimatie de intrare in sediu care va fi restituita la
incetarea acestei calitati.
Art. 117
Activitatea colaboratorilor externi se desfasoara sub coordonarea
presedintelui de sectie, respectiv a sefului de compartiment unde acestia isi
desfasoara activitatea.
Art. 118
Presedintele Consiliului Legislativ poate numi, dintre personalitatile cu
inalt prestigiu si cu bogata activitate in domeniul dreptului, consilieri
temporari, folositi in calitate de consultanti stiintifici.
CAP. 12
Bugetul
Art. 119
Potrivit legii, bugetul Consiliului Legislativ face parte integranta din
bugetul de stat.
Art. 120
Propunerile pentru proiectul de buget se fac de catre Sectorul
financiar-contabil din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ.
Art. 121
Prin buget se vor asigura fondurile necesare functionarii in bune conditii
a activitatii Consiliului Legislativ, fiind determinate resursele de acoperire
pe categorii de cheltuieli.
Art. 122
Proiectul de buget se intocmeste cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 123
Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasari, dotari cu autoturisme
si consum lunar de carburanti se stabilesc prin ordin al presedintelui Consiliului
Legislativ.
CAP. 13
Dispozitii finale
Art. 124
Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICA A CONSILIULUI LEGISLATIV
Numar maxim de posturi: 131
______________
| PRESEDINTE |
|______________|
| | ______________
| |____________________| CANCELARIE |
| |______________|
|
__________________________________|______________________________________
__|___ ___|__ _____|_____ ______|_______ ______|______ ______|______ |
|SECTIA||SECTIA||SECTIA DE ||DEPARTAMENTUL ||DEPARTAMENTUL||SECRETARIATUL| |
|DE ||DE ||EVIDENTA ||PENTRU ||DE ||CONSILIULUI | |
|DREPT ||DREPT ||OFICIALA A ||ARMONIZAREA ||INFORMATICA ||LEGISLATIV | |
|PUBLIC||PRIVAT||LEGISLATIEI||LEGISLATIEI CU||LEGISLATIVA || | |
| || ||SI ||REGLEMENTARILE|| || | |
| || ||DOCUMENTARE||UNIUNII || || | |
| || || ||EUROPENE || || | |
|______||______||___________||______________||_____________||_____________| |
__|__ __|__ __|__ __|__ __|__ |
|MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| |
| 1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
|_____| |_____| |_____| |_____| |_____| |
____________|
_______|_______
_____|_____ _______|______
|Biroul |
|Compartimentul|
|organizare,| |de audit
|
|resurse | |public intern
|
|umane si | |
|
|contencios | |
|
|___________|
|______________|
MODUL 1
________________________
| SECTIA DE DREPT PUBLIC |
|________________________|
|
__________________________|____________________________________
_________|________ | _____|_____ | _________|_________ |
|Sectorul de | | |Sectorul de| | |Sectorul de | |
|legislatie privind| | |legislatie | | |legislatie privind | |
|autoritatile | | |bugetara, | | |apararea, ordinea | |
|publice si de | | |fiscala si | | |publica si | |
|analiza | | |monetara | | |siguranta nationala| |
|constitutionala | | | | | | | |
|__________________| | |___________| | |___________________| |
______________|____ ____________|_____ _________________|_
|Sectorul de | |Sectorul de | |Sectorul de |
|legislatie penala | |legislatie privind| |legislatie privind |
|si contraventionala| |invatamantul, | |relatiile |
| | |cercetarea, arta, | |internationale |
| | |cultura si cultele| | |
|___________________| |__________________| |___________________|
MODUL 2
________________________
| SECTIA DE DREPT PRIVAT |
|________________________|
|
________________________________|________________________________
_____|____ _____|____ _____|_____ _____|____ _____|_____ _______|______
|Sectorul ||Sectorul | |Sectorul de||Sectorul | |Sectorul de||Sectorul de
|
|de ||de | |legislatie ||de | |legislatie ||legislatie
|
|legislatie||legislatie| |economica ||legislatie| |a muncii si||privind
|
|civila ||comerciala| |si de ||agrara si | |securitatii||sanatatea,
|
| || | |privatizare||asociativa| |sociale ||protectia
|
| || | | || | | ||mediului si
|
| || | | || | | ||protectia
|
| || | | || | |
||consumatorului|
|__________||__________| |___________||__________|
|___________||______________|
MODUL 3
______________________________
| SECTIA DE EVIDENTA OFICIALA |
| A LEGISLATIEI SI DOCUMENTARE |
|______________________________|
|
___________________________|______________________________
______|_______ _______|______ _______|________ ______|______
|Sectorul de | |Sectorul de | |Sectorul de | |Directia de |
|metodologie, | |evidenta | |republicari, | |studii si |
|tehnica | |oficiala a | |rectificari, | |documentare |
|legislativa si| |legislatiei si| |culegeri de acte| |cu: Serviciul|
|sistematizarea| |de elaborare a| |normative - | |de studii; |
|legislatiei | |Repertoriului | |codexuri | |Serviciul de |
| | |legislatiei | | | |documentare; |
| | |Romaniei | | | |Biblioteca |
|______________| |______________| |________________| |_____________|
MODUL 4
______________________________
| DEPARTAMENTUL DE INFORMATICA |
| LEGISLATIVA |
|______________________________|
|
________________|_____________________
________________|________________ ______________|____________
| Serviciul pentru proiectarea | | Biroul pentru proiectarea |
| si implementarea de arhitecturi | | si implementarea de baze |
| hardware si software | | de date legislative |
|_________________________________| |___________________________|
MODUL 5
______________________________________
| SECRETARIATUL CONSILIULUI LEGISLATIV |
|______________________________________|
|
__________________________|___________________________________
__________|___________ _________|________ _________|__________ ____|____
|Directia | |Sectorul | |Serviciul de relatii| |Biroul
|
|tehnico-administrativa| |financiar-contabil| |externe, protocol, | |arhivare
|
|si registratura | | | |presa, petitii si | |
|
|generala cu: Serviciul| | | |relatii cu publicul | |
|
|tehnic-administrativ; | | | | | |
|
|Biroul registratura | | | | | |
|
|generala | | | | | |
|
|______________________| |__________________| |____________________|
|_________|
ANEXA 2
Consiliul Legislativ
NOMENCLATORUL DE FUNCTII
______________________________________________________________________
|Nr. | Functia |
|crt.| |
|____|_________________________________________________________________|
| 1.| Presedintele Consiliului Legislativ |
|____|_________________________________________________________________|
| 2.| Presedinte de sectie |
|____|_________________________________________________________________|
| 3.| Secretar general (asimilat functiei de sef departament) |
|____|_________________________________________________________________|
| 4.| Sef departament |
|____|_________________________________________________________________|
| 5.| Director, sef sector (functia de baza asimilata consilierului |
| | parlamentar cu indemnizatie de conducere) |
|____|_________________________________________________________________|
| 6.| Director, sef sector (functia de baza asimilata consilierului I,|
| | superior cu indemnizatie de conducere) |
|____|_________________________________________________________________|
| 7.| Director (functia de baza asimilata expertului parlamentar cu |
| | indemnizatie de conducere) |
|____|_________________________________________________________________|
| 8.| Director (functia de baza asimilata expertului I, superior cu |
| | indemnizatie de conducere) |
|____|_________________________________________________________________|
| 9.| Sef serviciu (functia de baza asimilata consilierului sau |
| | expertului cu indemnizatie de conducere) |
|____|_________________________________________________________________|
| 10.| Sef birou (functia de baza asimilata consilierului sau |
| | expertului cu indemnizatie de conducere) |
|____|_________________________________________________________________|
| 11.| Consilier (asimilat consilierului parlamentar) |
|____|_________________________________________________________________|
| 12.| Consilier I, superior |
|____|_________________________________________________________________|
| 13.| Expert (asimilat expertului parlamentar) |
|____|_________________________________________________________________|
| 14.| Expert I (debutant, asistent, principal, superior) |
|____|_________________________________________________________________|
| 15.| Consultant (asimilat consultantului parlamentar) |
|____|_________________________________________________________________|
| 16.| Sef cabinet (S) |
|____|_________________________________________________________________|
| 17.| Sef cabinet, referent (SSD) |
|____|_________________________________________________________________|
| 18.| Referent III (debutant, asistent, principal, superior) |
|____|_________________________________________________________________|
| 19.| Sef cabinet, referent, stenodactilograf (P.L.) |
|____|_________________________________________________________________|
| 20.| Sef cabinet, referent, stenodactilograf (M) |
|____|_________________________________________________________________|
| 21.| Secretar-dactilograf |
|____|_________________________________________________________________|
| 22.| Arhivar (M) |
|____|_________________________________________________________________|
| 23.| Magaziner (M) |
|____|_________________________________________________________________|
| 24.| Curier |
|____|_________________________________________________________________|
| 25.| Bufetier |
|____|_________________________________________________________________|
| 26.| Sofer |
|____|_________________________________________________________________|
| 27.| Muncitor calificat (instalator, electrician, lacatus, mecanic, |
| | tamplar, legator) |
|____|_________________________________________________________________|