Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.258 din 30.09.2020

privind aprobarea Normei „Finanţări EximBank în cadrul Schemei de ajutor de stat COVID-19" (NI-FIN-08-I/0)
ACT EMIS DE: Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 910 din 07 octombrie 2020



SmartCity1

În baza Hotărârii Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EximBank - S.A. în numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare, luând în analiză propunerea EximBank - S.A. privind aprobarea Normei „Finanţări EximBank în cadrul Schemei de ajutor de stat COVID-19" şi ţinând cont de:Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EximBank - S.A., republicată, cu modificările şi completările ulterioare;Nota nr. 2.336 din 24.09.2020, întocmită de Banca de Export-Import a României EximBank - S.A.,Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări, întrunit în şedinţa din 30 septembrie 2020, h o t ă r ă ş t e: Articolul 1Se aprobă Norma „Finanţări EximBank în cadrul Schemei de ajutor de stat COVID-19" (NI-FIN-08-I/0), în forma prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2 Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări,Gheorghe PecinginăANEXĂNORMA Finanţări EximBank în cadrul Schemei de ajutor de stat COVID-19" (NI-FIN-08-I/0) Prezenta normă a fost elaborată în conformitate cu: Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EximBank - S.A., republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Hotărârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EximBank - S.A. în numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare; Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19, subcapitolul 3.3 „Ajutoare sub formă de subvenţionare a ratelor dobânzii pentru împrumuturi", denumită în continuare Comunicare; Decizia Comisiei Europene C (2020) 4.565 din 1 iulie 2020 privind schema-cadru de ajutor de stat acordat sub formă de credite cu dobândă subvenţionată şi garanţii la credite, în contextul pandemiei de COVID-19. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1În baza prevederilor Schemei-cadru de ajutor de stat acordat sub formă de credite cu dobândă subvenţionată şi garanţii la credite, în contextul pandemiei de COVID-19, prezenta normă instituie o schemă de ajutor de stat sub formă de credite cu dobândă subvenţionată („Schema"), având ca obiectiv deblocarea accesului la finanţare al companiilor care se confruntă cu un deficit de lichidităţi generat de pandemia de COVID-19, în vederea asigurării continuităţii în desfăşurarea activităţii acestora. Articolul 2În cadrul Schemei, EximBank acordă ajutor de stat sub formă de credite cu dobândă subvenţionată în lei, în numele şi în contul statului, pentru realizarea investiţiilor şi/sau pentru susţinerea activităţii curente. Articolul 3Acordarea creditelor în cadrul Schemei se poate face fie direct de către EximBank în numele şi în contul statului, fie prin intermediul băncilor comerciale, prin operaţiuni de cofinanţare. Articolul 4Acordarea ajutoarelor de stat sub formă de credite cu dobândă subvenţionată se face cu respectarea criteriilor de eligibilitate aplicabile beneficiarilor şi a condiţiilor de acordare a creditelor prevăzute în Schemă. Capitolul IIDefiniţii Articolul 5În sensul prezentei norme, următorii termeni se definesc astfel: a)ajutor de stat sub formă de credite cu dobândă subvenţionată - ajutor de stat acordat în baza prevederilor Comunicării Comisiei Europene referitoare la Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19; b)întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifră de afaceri anuală netă care nu depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane de euro, fie active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro.Calculul cifrei de afaceri şi al numărului de salariaţi se face ţinând cont de statutul întreprinderii, respectiv întreprindere autonomă, legată sau parteneră, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care a preluat prevederile anexei la Recomandarea CE din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 124 din 20 mai 2003; c)întreprinderi mari - întreprinderi cu număr de angajaţi şi cifra de afaceri anuală netă/active totale care depăşesc pragurile prevăzute la lit. b), inclusiv prin cumularea acestor date cu cele ale întreprinderilor partenere şi/sau legate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare; d)întreprinderi în dificultate - în conformitate cu art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, modificat şi completat prin Regulamentul (UE) nr. 1.084/2017, o întreprindere este considerată în dificultate în următoarele situaţii:

(i) în cazul unei societăţi comerciale cu răspundere limitată (alta decât un IMM care există de cel puţin 3 ani sau, în sensul eligibilităţii pentru ajutor pentru finanţare de risc, un IMM aflat la 7 ani de la prima sa vânzare comercială care se califică pentru investiţii pentru finanţare de risc în urma unui proces de evaluare efectuat de un intermediar financiar selectat), atunci când mai mult de jumătate din capitalul său social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când deducerea pierderilor acumulate din rezerve (şi din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societăţii) conduce la un rezultat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris. În sensul acestei dispoziţii, „societate cu răspundere limitată" se referă în special la tipurile de societăţi menţionate în anexa I la Directiva 2013/34/UE (4), iar „capital social" include, dacă este cazul, orice capital suplimentar;
(ii) în cazul unei societăţi comerciale în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii (alta decât un IMM care există de cel puţin 3 ani), atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu aşa cum reiese din contabilitatea societăţii a dispărut din cauza pierderilor acumulate. În sensul prezentei prevederi, „o societate comercială în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii" se referă în special la acele tipuri de societăţi menţionate în anexa II la Directiva 2013/34/UE;
(iii) atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi;
(iv) atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia sau a primit ajutoare pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare;
(v) în cazul unei întreprinderi care nu este un IMM, atunci când, în ultimii 2 ani:
1. raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5; şi
2. capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza EBITDA se situează sub valoarea 1,0;

e)beneficiar - persoană juridică care îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevăzute de Schemă; f)EximBank NCS - Banca de Export-Import a României EximBank - S.A., în numele şi în contul statului; g)credit - facilitate cash, nonrevolving, acordată de EximBank NCS, în numele şi contul statului, în lei, sub forma unui credit de investiţii sau a unui credit pentru capital de lucru; în noţiunea de credit nu se includ plafoanele de facilităţi (plafon de scrisori de garanţie bancară, plafon multiprodus, alte tipuri de plafoane); h)dosar de finanţare - cererea de finanţare şi documentaţia necesară realizării analizei de către EximBank NCS. Capitolul IIIBugetul şi durata Schemei Articolul 6Sursa de finanţare a măsurilor instituite în baza Schemei este reprezentată de fondurile puse la dispoziţie de către Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile legii şi administrate de EximBank NCS. Articolul 7Bugetul Schemei este de 2 miliarde lei şi este destinat unui număr estimat de 100 de beneficiari. Articolul 8În baza Schemei, EximBank NCS acordă credite companiilor care depun dosarul de finanţare până cel târziu la data de 30 noiembrie 2020, iar acordarea creditelor (semnarea contractelor de credit) se face până cel târziu la data de 31 decembrie 2020. Articolul 9Acordarea de finanţări în cadrul Schemei se face în limita bugetului alocat, pe principiul primul venit, primul servit, unde prin servit se înţelege încadrarea în disponibilul de buget, conform cap. VI secţiunea 1. Capitolul IVBeneficiari şi criterii de eligibilitate Articolul 10În baza Schemei pot accesa credite beneficiarii care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, din toate sectoarele de activitate, cu următoarele excepţii: a)industria jocurilor de noroc şi pariurilor; b)producţia sau comercializarea de armament, muniţii, explozibili, tutun, produse din alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope; c)activităţi de investigare şi protecţie; d)tranzacţii imobiliare; e)intermediere financiară şi asigurări,conform Listei activităţilor neeligibile pentru acordarea finanţărilor EximBank NCS în cadrul schemei de ajutor de stat, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta normă. Articolul 11În cadrul Schemei, creditele se acordă beneficiarilor care, la data depunerii dosarului de finanţare, îndeplinesc cumulativ următoarele criterii de eligibilitate: a)sunt persoane juridice de drept privat, organizate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu completările şi modificările ulterioare; b)se încadrează în categoria IMM şi au o cifră de afaceri peste 20 milioane de lei1 în anul 2019 sau se încadrează în categoria întreprinderilor mari;1 Conform situaţiei financiare anuale a companiei depuse la administraţia financiară. c)nu se aflau în dificultate la data de 31 decembrie 2019, aşa cum această noţiune este definită în cap. II; d)nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare; e)nu se află în procedură de executare silită, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială şi nu fac obiectul niciunei cereri adresate instanţelor judecătoreşti competente de deschidere a procedurii de concordat preventiv sau de insolvenţă, la iniţiativa acestora ori la solicitarea vreunui terţ creditor; f)nu înregistrează datorii restante la bugetul general consolidat al statului; în situaţia existenţei unor sume restante, se poate accepta:

(i) ca beneficiarul să prezinte până cel târziu la data semnării contractului de credit documente din care să reiasă că şi-a achitat sau a reglementat respectivele restanţe, prin reglementare înţelegându-se modalitatea rezultată din lege prin care s-a convenit asupra modului de plată a sumelor restante datorate bugetului general consolidat; sau
(ii) achitarea sumelor restante din creditul pentru capital de lucru acordat în baza Schemei;

g)nu figurează cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a CIP; criteriul se consideră îndeplinit dacă incidentele au apărut după data declarării stării de urgenţă pe teritoriul României (16 martie 2020) şi s-au datorat dificultăţilor generate de pandemia de COVID-19, conform declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului; h)prezintă serviciul datoriei de tip A începând cu 1 decembrie 2019 (ratele de credit sunt plătite la scadenţă sau cu o întârziere de maximum 15 zile, inclusiv), conform consultării CRC; criteriul se consideră îndeplinit dacă sumele restante au apărut după data declarării stării de urgenţă pe teritoriul României (16 martie 2020) şi s-au datorat dificultăţilor generate de pandemia de COVID19, conform declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului; i)nu se află în litigiu cu EximBank; j)nu se află în litigiu2 cu Ministerul Finanţelor Publice (MFP), inclusiv cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).2 Criteriul de eligibilitate privind litigiile cu MFP/ANAF are în vedere litigiile înregistrate pe rolul instanţelor de judecată şi se referă la entităţile împotriva cărora MFP/ANAF a iniţiat în instanţă un litigiu de orice natură, indiferent de faza procesuală a litigiului la data depunerii dosarului de finanţare. Capitolul VCondiţii de acordare a creditelor în cadrul Schemei Articolul 12În cadrul Schemei, EximBank NCS acordă credite pentru investiţii sau pentru capital de lucru. Articolul 13
(1) Creditele nu pot avea ca obiect refinanţarea altor credite sau retrofinanţarea unor cheltuieli deja efectuate de beneficiari.
(2) Creditele nu pot fi utilizate pentru plata de dividende sau pentru rambursări de împrumuturi acordate de asociaţi/acţionari.
Articolul 14
(1) Valoarea maximă a unui credit nu poate depăşi:a)dublul valorii anuale a cheltuielilor cu salariile ale beneficiarului din anul 2019 (incluzând contribuţiile sociale şi costurile cu personalul care lucrează la punctele de lucru ale firmei, dar este oficial pe statul de plată al subcontractanţilor) sau pe ultimul an disponibil. În cazul societăţilor înfiinţate după 1 ianuarie 2019, valoarea maximă a creditului nu va depăşi valoarea anuală estimată a cheltuielilor salariale pentru primii 2 ani de activitate; sau b)25% din totalul cifrei de afaceri a beneficiarului din anul 2019; sau c)necesarul de lichidităţi estimat de beneficiar pe o perioadă de 18 luni (în cazul IMM), respectiv 12 luni (în cazul întreprinderilor mari).
(2) Estimarea poate include costuri legate atât de investiţii, cât şi de capitalul de lucru, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului referitoare la nevoile de lichiditate.
(3) Estimarea are caracter de excepţie şi va fi utilizată doar în situaţia beneficiarilor pentru care, în funcţie de domeniul de activitate sau natura activităţii lor, valoarea maximă determinată conform alin. (1) lit. a) şi b) de mai sus va fi insuficientă pentru acoperirea necesarului de lichidităţi.
(4) Opţiunea prevăzută la alin. (1) lit. c) este disponibilă în special:

(i) în cazul întreprinderilor cu o dezvoltare rapidă, dar care au avut un nivel scăzut al cifrei de afaceri sau cheltuieli cu salariile mai puţin relevante în 2019 şi care îşi propun implementarea unor proiecte de dimensiuni mari care urmăresc acoperirea unor necesităţi ale pieţei în sectoare specifice precum sănătate, educaţie sau industria alimentară3; sau3 Enumerare cu titlu de exemplu, nefiind limitativă.
(ii) întreprinderi din domeniul turismului sau transporturilor4, care se confruntă cu necesităţi crescute de lichiditate pentru implementarea proiectelor de investiţii, pe o perioadă scurtă de timp, destinate adaptării la noile standarde de funcţionare ale activităţii curente, cum ar fi: infrastructură de protecţie, echipamente suplimentare de protecţie, investiţii suplimentare necesare conformării la noile reguli privind distanţarea socială etc.4 Enumerare cu titlu de exemplu, nefiind limitativă.

Articolul 15Sunt eligibile pentru finanţare: a)în cazul creditelor de investiţii - cheltuieli de investiţii, constând în:achiziţia de echipamente şi lucrări de construcţii-montaj aferente acestora (noi capacităţi de producţie, precum şi dezvoltarea, modernizarea şi/sau retehnologizarea celor existente etc.); terenuri şi construcţii destinate folosinţei împrumutatului (achiziţia şi construirea de clădiri, unităţi de producţie/servicii, dezvoltarea şi modernizarea construcţiilor existente, achiziţia de terenuri în scopul realizării proiectului de investiţii etc.); imobilizări necorporale (licenţe, brevete, programe informatice, documentaţii etc.); cheltuieli de consultanţă şi cheltuieli aferente întocmirii documentaţiilor; alte cheltuieli legate de implementarea proiectului de investiţii, inclusiv TVA; b)în cazul creditelor pentru capital de lucru - cheltuieli aferente activităţii curente, constând în:cheltuieli aferente unor contracte comerciale/comenzi (de exemplu: achiziţionarea de materii prime şi/sau materiale pentru aprovizionare, producţie, desfacere etc.); cheltuieli generale aferente activităţii curente (inclusiv plata datoriilor restante la bugetul de stat). Articolul 16Durata maximă a creditului (care include perioada de graţie la plata ratelor de credit, acolo unde este cazul) este de: a)6 ani, în cazul creditelor de investiţii; b)4 ani, în cazul creditelor pentru capital de lucru. Articolul 17
(1) Perioada de graţie aferentă unui credit poate fi de maximum 24 de luni.
(2) Pe durata perioadei de rambursare, creditele se rambursează în rate egale, lunare sau trimestriale, conform graficului de rambursare.
(3) Utilizările din credite se vor efectua numai cu respectarea destinaţiei aprobate.
(4) În cazul creditelor de investiţii, precum şi în cazul creditelor pentru capital de lucru, atunci când beneficiarul desfăşoară şi activităţi neeligibile, cu pondere de peste 10% în cifra de afaceri, utilizările din credite se pot efectua numai în baza documentelor justificative prezentate la plată de către beneficiar.
Articolul 18
(1) Creditul va fi acoperit în proporţie de minimum 100% cu garanţii colaterale (reale şi personale), la o valoare de admitere în garanţie stabilită conform normelor proprii ale EximBank NCS.
(2) În mixul de garanţii constituit în favoarea EximBank NCS se acceptă cu valoare numai ipoteci de prim rang.
(3) Ipotecile de rang subsecvent se pot accepta cu valoare numai dacă toate rangurile deja înscrise sunt constituite pentru credite acordate/garantate de EximBank NCS.
Articolul 19
(1) În mixul de garanţii colaterale constituite la credit se vor include cel puţin următoarele tipuri de garanţii:a)ipotecă mobiliară pe toate conturile curente ale beneficiarului deschise la EximBank (ipoteca poate fi constituită şi cu rang subsecvent); b)în cazul creditelor de investiţii, ipotecă mobiliară şi/sau imobiliară cu rang I, asupra bunurilor achiziţionate din credit (ipoteca poate fi constituită cu sau fără valoare).
(2) Beneficiarul are obligaţia asigurării pentru toate riscurile a tuturor bunurilor mobile şi imobile ipotecate sau gajate în favoarea EximBank NCS pentru creditul acordat, precum şi cesionarea drepturilor ce decurg din contractele de asigurare încheiate în favoarea EximBank NCS.
Articolul 20
(1) În cazul creditelor de investiţii, contribuţia proprie a beneficiarului şi creditul acordat vor acoperi integral valoarea proiectului de investiţii.
(2) Sunt asimilate contribuţiei proprii:a)resursele financiare proprii ale beneficiarului; b)activele fixe deja achiziţionate de beneficiar în cadrul proiectului de investiţii, avansuri sau alte plăţi efectuate de companie în cadrul proiectului.
(3) Contribuţia proprie a beneficiarului nu poate fi mai mică de 10% din valoarea totală a proiectului de investiţii şi va fi utilizată integral înainte de prima tragere din credit.
Articolul 21Pentru creditele acordate, EximBank NCS percepe o dobândă alcătuită din: a)rata de bază, reprezentată de rata ROBOR la 3 luni, revizuibilă trimestrial. Nivelul minim al ratei de bază nu poate coborî pe parcursul întregii perioade de creditare sub nivelul de 2,35% p.a. (valoarea ROBOR la 12 luni la data de 17 iunie 20205); 5 Data notificării Schemei-cadru de autor de stat sub formă de credite cu dobândă subvenţionată şi garanţii la credite. b)marja de risc, stabilită pentru fiecare an de creditare, după cum urmează:% p.a.

Tip beneficiar/durata creditului Anul 1 Anul 2 şi 3 Anul 4, 5 şi 6
IMM 0,25 0,50 1
Întreprindere mare 0,50 1 2

Articolul 22EximBank NCS poate acorda unui beneficiar unul sau mai multe credite în cadrul Schemei, cu condiţia ca valoarea cumulată a acestora să se încadreze în limitele menţionate la art. 14. Articolul 23
(1) Creditele acordate în baza Schemei nu pot fi garantate cu garanţii de stat emise de EximBank NCS sau de alte instituţii.
(2) Ajutorul de stat sub forma creditelor cu dobândă subvenţionată acordate în baza prezentei Scheme poate fi cumulat, pentru aceleaşi costuri eligibile, cu ajutorul acordat în baza regulamentelor de minimis, regulamentelor privind exceptările în bloc, precum şi cu alte forme de finanţare comunitare cu condiţia respectării regulilor de cumul şi a intensităţilor maxime admise prevăzute în reglementările relevante aplicabile.
Articolul 24Un beneficiar poate accesa, în paralel, mai multe măsuri de ajutor de stat (credite sau garanţii), adoptate în baza prevederilor subcapitolelor 3.2 şi 3.3 din Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19, cu condiţia ca valoarea totală a creditelor acordate/garantate să nu depăşească pragurile menţionate la art. 14. Articolul 25Creditele în baza Schemei se acordă cu respectarea prevederilor Recomandării Comisiei C (2020) 4.885 F din 14 iulie 2020 privind condiţionarea acordării de sprijin financiar public pentru întreprinderi din Uniunea Europeană de lipsa unei legături cu jurisdicţiile necooperante.
Capitolul VIDocumentaţia, analiza şi aprobarea creditelor Secţiunea 1Documentaţia şi înregistrarea solicitării de finanţare Articolul 26
(1) Accesarea unui credit în cadrul Schemei se face prin intermediul site-ului băncii, la adresa www.eximbank.ro, prin transmiterea de către beneficiar pe adresa de e-mail suport.companii@eximbank.ro a unui mesaj privind intenţia de accesare a creditului. Ca urmare a acestei solicitări, EximBank NCS pune la dispoziţia potenţialilor beneficiari documentaţia aferentă unei solicitări de finanţare (dosarul de finanţare), prin intermediul unei platforme online dedicate.
(2) Dosarul de finanţare cuprinde cererea de finanţare şi documentaţia necesară analizei solicitării.
Articolul 27Dosarul de finanţare complet poate fi transmis EximBank NCS de către beneficiar în oricare dintre variantele de mai jos: a)scanat, prin intermediul platformei online dedicate. Data şi ora depunerii vor fi cele la care a fost finalizată încărcarea completă a dosarului de finanţare pe platforma EximBank NCS; b)în original, prin poştă, la adresa str. Barbu Delavrancea nr. 6A, sectorul 1, Bucureşti, CP 011355, în atenţia Direcţiei analiză NCS. Data depunerii va fi cea la care corespondenţa a fost înregistrată la registratura EximBank, iar ora primirii se consideră a fi 8 A.M. a zilei respective. Articolul 28
(1) EximBank NCS va înregistra solicitările de finanţare în Registrul de finanţare subvenţionată (RFS), în ordinea depunerii de către beneficiari a dosarelor de finanţare complete.
(2) Dosarul de finanţare complet implică existenţa tuturor documentelor indicate prin lista de documente, în funcţie de tipul creditului, având forma şi conţinutul solicitat, conform listei de documente.
Articolul 29
(1) Înregistrarea fiecărei solicitări în RFS asigură rezervarea resurselor aferente din bugetul Schemei.
(2) EximBank NCS va urmări permanent încadrarea solicitărilor de finanţare în disponibilul de fonduri al Schemei. Solicitările înregistrate după epuizarea bugetului Schemei vor fi procesate conform cap. VI secţiunea a 2-a, în ordinea cronologică a înregistrării, doar în situaţia în care evoluţia ulterioară a soldului disponibil al bugetului Schemei o va permite.
(3) EximBank NCS va comunica epuizarea bugetului Schemei, atât public, prin afişarea corespunzătoare pe site-ul www.eximbank.ro, cât şi individual, prin e-mail, în termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea solicitărilor de finanţare, beneficiarilor aflaţi în situaţia descrisă la alin. (2).
Articolul 30În vederea respectării principiului Schemei - primul venit, primul servit - EximBank NCS va menţine rezervarea resurselor aferente din bugetul Schemei pentru toate solicitările de finanţare înregistrate în ordinea cronologică în RFS până la soluţionarea acestora în oricare din modalităţile descrise la sap VI secţiunea a 2-a sau până la împlinirea termenului indicat la art. 8.
Secţiunea a 2-aAnaliza şi aprobarea solicitărilor de finanţare Articolul 31În cadrul procesului de analiză a dosarelor de finanţare primite, EximBank NCS: a)verifică dacă dosarul este complet, respectiv dacă forma şi conţinutul documentaţiei din dosar respectă prevederile listei de documente şi ale instrucţiunilor specifice referitoare la alcătuirea dosarului, postate pe site-ul băncii la adresa www.eximbank.ro; b)verifică dacă dosarul este eligibil, respectiv dacă solicitarea îndeplineşte criteriile de eligibilitate şi condiţiile de acordare a creditelor în cadrul Schemei, în raport cu prevederile prezentei norme; c)analizează dosarele de finanţare complete şi eligibile, în raport cu prevederile reglementărilor interne specifice aplicabile. Articolul 32
(1) În cazul în care, în urma verificărilor prevăzute la art. 31 lit. a) şi b), dosarul nu este complet şi/sau eligibil, EximBank NCS, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării, comunică beneficiarului:

(i) necesitatea completării dosarului de finanţare, în condiţiile reluării procedurii de depunere şi înregistrare a documentaţiei prevăzute la capitolul VI secţiunea 1; sau
(ii) faptul că dosarul nu este eligibil, împreună cu motivaţia aferentă.

(2) Dosarele de finanţare care nu sunt complete şi/sau eligibile se elimină din RFS. Articolul 33
(1) Pe parcursul procesului de analiză, EximBank NCS poate solicita informaţii suplimentare în situaţia în care elementele cuprinse în dosarul de finanţare nu sunt suficiente pentru evaluarea solicitării.
(2) Perioada de completare a documentaţiei menţionate la alin. (1) suspendă perioada de analiză.
Articolul 34
(1) Operaţiunile de finanţare realizate în baza prezentei norme se vor aproba după cum urmează:a)până la echivalentul a 50 milioane de euro, aprobarea operaţiunii se va face de către Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări (CIFGA); b)peste plafonul prevăzut la lit. a), CIFGA va supune operaţiunea spre aprobare Guvernului.
(2) În cazul în care operaţiunea de finanţare realizată în baza prezentei norme conduce la o expunere cumulată6, pe acelaşi debitor sau grup de debitori, peste echivalentul a 50 milioane de euro, CIFGA va supune operaţiunea spre aprobare Guvernului.6 În sensul prezentei norme, prin expunere cumulată se înţelege suma dintre expunerea rezultată din acordarea creditului în baza prezentei normei şi expunerea existentă rezultată din alte operaţiuni în derulare, desfăşurate de EximBank NCS.
Articolul 35
(1) În baza rezultatelor procesului de analiză, EximBank NCS propune Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări (CIFGA)/Guvernului României aprobarea/respingerea solicitării de finanţare.
(2) EximBank NCS comunică beneficiarului aprobarea/respingerea solicitării de finanţare, în termen de maximum două zile lucrătoare de la data primirii hotărârii.
Capitolul VIIDerularea creditelor acordate în cadrul Schemei Articolul 36
(1) În vederea acordării Creditului, EximBank NCS încheie cu beneficiarul un contract de credit şi contractele accesorii aferente garanţiilor colaterale ce se vor constitui. Contractul de credit reflectă condiţiile de aprobare a finanţării, precum şi drepturile şi obligaţiile părţilor.
(2) Pentru utilizarea creditului, beneficiarii vor deschide un cont curent la EximBank până la data semnării contractului de credit.
Articolul 37Pe parcursul perioadei de creditare, graficul de rambursare aferent creditelor acordate în baza Schemei nu poate fi modificat, cu excepţia situaţiei în care modificarea intervine ca urmare a diminuării valorii creditului, caz în care se diminuează toate ratele de credit cu o sumă egală. Articolul 38
(1) EximBank NCS monitorizează creditele acordate pe întreaga perioadă de derulare a acestora, în conformitate cu prevederile prezentei norme şi reglementările interne specifice.
(2) În cazul în care beneficiarul nu a respectat condiţiile de acordare a creditului prevăzute de schema de ajutor de stat şi transpuse în contractul de credit, EximBank NCS are dreptul să recupereze ajutorul de stat acordat, la care se adaugă dobânda aferentă, stabilită conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul 39Beneficiarul are obligaţia de a accepta şi facilita controlul asupra utilizării ajutorului de stat acordat în cadrul prezentei scheme. Articolul 40EximBank NCS va lua măsurile necesare pentru recuperarea sumelor datorate, atât împotriva beneficiarilor, cât şi, dacă este cazul, împotriva oricăror alte persoane asupra cărora aceştia şi-au transferat obligaţiile. Articolul 41Recuperarea prin executare silită se efectuează prin corpul executorilor fiscali al EximBank, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind Codul de procedură fiscală şi cadrului intern de reglementare privind recuperarea creanţelor administrate de EximBank NCS.
Capitolul VIIIMonitorizarea Schemei. Raportări Articolul 42EximBank NCS va păstra evidenţe detaliate referitoare la toate creditele acordate în cadrul Schemei timp de 10 ani de la data acordării creditului. Aceste evidenţe conţin toate informaţiile necesare pentru a stabili dacă au fost respectate condiţiile de acordare a creditelor în cadrul Schemei şi vor fi furnizate, la cerere, Comisiei Europene. Articolul 43Beneficiarii creditelor acordate în baza Schemei trebuie să păstreze toate documentele aferente acestuia timp de 10 ani şi sunt obligaţi să le pună la dispoziţia EximBank NCS sau a Consiliului Concurenţei ori de câte ori le sunt solicitate. Articolul 44EximBank NCS, în calitate de furnizor de ajutor de stat, va transmite Consiliului Concurenţei toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, precum şi datele şi informaţiile necesare pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de stat şi a rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Articolul 45EximBank NCS va înregistra în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) Schema, contractele de credit şi eventualele recuperări, în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind registrul ajutoarelor de stat. Capitolul IXDispoziţii finale Articolul 46În scopul aplicării prezentei norme, EximBank NCS elaborează proceduri interne, care se supun aprobării CIFGA. Articolul 47Ori de câte ori actele normative la care se face referire în prezenta normă vor fi modificate, completate sau abrogate, trimiterile respective se vor înţelege ca fiind făcute la forma modificată sau completată a actului normativ respectiv sau la actul normativ care a înlocuit actul abrogat.
ANEXĂla normă LISTA activităţilor neeligibile pentru acordarea finanţărilor EximBank NCS în cadrul schemei de ajutor de stat

Sector de activitate Clasificare CAEN
Activităţi de jocuri de noroc şi pariuri
Activităţi de jocuri de noroc şi pariuri 920
Producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool
Distilarea, rafinarea şi mixarea băuturilor alcoolice 1101
Fabricarea produselor din tutun 1200
Fabricarea armamentului şi muniţiei 2540
Fabricarea explozivilor 2051
Comerţ cu ridicata al produselor din tutun 4635
Comerţ cu amănuntul al produselor din tutun, în magazine specializate 4726
Activităţi de investigare şi protecţie
Activităţi de protecţie şi gardă 801
Activităţi de servicii privind sistemele de securizare 802
Activităţi de investigaţii 803
Tranzacţii imobiliare
Cumpărarea şi vânzarea de bunuri imobiliare proprii 681
Închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau în leasing 682
Activităţi imobiliare pe bază de comision sau contract 683
Dezvoltare (promovare) imobiliară 411

Sector de activitate Clasificare CAEN
Intermediere financiară şi asigurări
Intermediere monetară 641
Activităţi ale holdingurilor 642
Fonduri mutuale şi alte entităţi financiare similare 643
Alte activităţi de intermedieri financiare, exclusiv activităţi de asigurări şi fonduri de pensii 649
Activităţi de asigurări 651
Activităţi de reasigurare 652
Activităţi ale fondurilor de pensii (cu excepţia celor din sistemul public de asigurări sociale) 653
Activităţi auxiliare intermedierilor financiare, cu excepţia activităţilor de asigurări şi fonduri de pensii 661
Activităţi auxiliare de asigurări şi fonduri de pensii 662
Activităţi de administrare a fondurilor 663
Producţie sau comercializare de substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, aşa cum sunt acestea definite/reglementate de prevederile următoarelor acte normative:
Legea nr. 49/2018 privind precursorii de explozivi, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanţelor şi preparatelor stupefiante şi psihotrope, cu modificările şi completările ulterioare



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 258/2020

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 258 din 2020
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 258/2020
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu