HOTARARE Nr. 38 din 26 februarie 1997
privind reorganizarea activitatii aeroporturilor din Romania
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 34 din 4 martie 1997
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Se infiinteaza regiile autonome ale aeroporturilor din Romania, cu
denumirile, sediile si patrimoniile prevazute in anexa nr. 1, prin divizarea
Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" Bucuresti.
(2) Regiile autonome ale aeroporturilor din Romania, regii autonome de
interes national cu specific deosebit, functioneaza pe baza de gestiune
economica si autonomie financiara.
(3) Regia Autonoma "Aeroportul International Bucuresti-Baneasa"
isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii stabilite pentru cele 15 regii
autonome infiintate prin prezenta hotarare.
Art. 2
Regiile autonome nou-infiintate sunt persoane juridice si isi desfasoara
activitatea pe baza regulamentului-cadru de organizare si functionare prevazut
in anexa nr. 2.
Art. 3
(1) Patrimoniile initiale ale regiilor autonome infiintate sunt cele
prevazute in anexa nr. 1, conform datelor din bilantul contabil la 30
septembrie 1996 al Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale"
Bucuresti, care se desfiinteaza.
(2) Patrimoniile regiilor autonome infiintate vor fi definitivate prin
procesele-verbale de predare-primire incheiate intre acestea si Regia Autonoma
"Aeroporturile Teritoriale" Bucuresti, in termen de 90 de zile de la
intrarea in vigoare a prezentei hotarari, pe baza bilantului contabil la 31
decembrie 1996.
(3) Regiile autonome nou-infiintate vor prelua in completare, in
patrimoniu, lucrarile de investitii in curs de executie.
Art. 4
Regiile autonome de interes national cu specific deosebit, prevazute la
art. 1, au ca obiect de activitate:
a) administrarea si exploatarea bazei aeroportuare proprii;
b) dirijarea si deservirea la sol a aeronavelor romanesti si straine si a
pasagerilor;
c) organizarea, asigurarea si efectuarea serviciilor de handling pe
aeroport pentru aeronave romanesti si straine;
d) asigurarea securitatii tuturor activitatilor aeroportuare si a
mijloacelor tehnice din dotare;
e) coordonarea unitara a activitatilor si serviciilor aeroportuare necesare
deservirii la sol a traficului de pasageri si de marfuri si a activitatilor de
aviatie generala si militara solicitate;
f) realizarea coordonarii intregii activitati de la sol pe aeroport si in
zonele acestuia, asigurand securitatea aeronavelor, instalatiilor, cladirilor,
pasagerilor si bunurilor transportate sau in tranzit, in conformitate cu
prevederile reglementarilor nationale si internationale in domeniu;
g) dezvoltarea, modernizarea si intretinerea pistelor, cailor de rulare si platformelor,
echipamentelor, instalatiilor si constructiilor, a celorlalte mijloace din
dotare, precum si introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara;
h) realizarea cooperarii in domeniul sau de activitate, potrivit
competentelor, cu institutiile similare din alte state si cu organizatiile
internationale de profil;
i) efectuarea directa de operatiuni de comert exterior pentru activitatea
proprie prin compartimente proprii si realizarea importului de echipamente si
piese de schimb.
Art. 5
(1) Cheltuielile de administrare si de intretinere ale regiilor autonome de
interes national cu specific deosebit se asigura din veniturile proprii si, in
completare, de la bugetul de stat, sub forma de transferuri, in limita
prevederilor aprobate anual prin legea bugetului de stat.
(2) Cheltuielile de capital ale regiilor autonome de interes national cu
specific deosebit se acopera din resurse proprii si, in completare, din
alocatii de la bugetul de stat, in limita prevederilor aprobate prin legea
bugetara anuala.
Art. 6
(1) Personalul aeroporturilor din cadrul Regiei Autonome
"Aeroporturile Teritoriale" Bucuresti trece la regiile autonome
infiintate prin prezenta hotarare, se considera transferat si isi pastreaza
functia, gradul sau treapta profesionala si gradatia avuta.
(2) Personalul din aparatul central al Regiei Autonome "Aeroporturile
Teritoriale" Bucuresti, disponibilizat ca urmare a reorganizarii, care se
incadreaza in termen de 30 de zile la una dintre regiile autonome infiintate
potrivit art. 1 alin. (1), se considera transferat in interesul serviciului.
Art. 7
(1) Salarizarea personalului din regiile autonome de interes national cu
specific deosebit se face in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr.
523/1996.
(2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile de
conducere care se aplica personalului din regiile autonome care se infiinteaza
sunt cele prevazute in anexele nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 523/1996
pentru regiile autonome fara unitati componente.
Art. 8
Pentru serviciile aeroportuare efectuate persoanelor fizice si juridice
romane sau straine, precum si pentru activitatile specificate in anexa nr. 2,
consiliile de administratie vor stabili, potrivit legii, tarife si redevente in
lei si in valuta, cu respectarea reglementarilor interne si a intelegerilor
internationale in domeniu.
Art. 9
Pentru aeroporturile care nu au statut de aeroport international, la
solicitarea directorului regiei autonome se pot opera curse aeriene in traficul
international de pasageri si de marfuri, cu aprobarea Ministerului
Transporturilor, Ministerului Finantelor, Ministerului Apararii Nationale si a
Ministerului de Interne, obtinuta cu cel putin 48 de ore inainte.
Art. 10
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 11
(1) La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, anexa nr. 2 la
Hotararea Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 219 din 22 septembrie 1995, se completeaza, la capitolul
"Regii autonome", cu regiile autonome cuprinse in anexa nr. 1 la
prezenta hotarare, dandu-se acestora o noua numerotare.
(2) La aceeasi data, Hotararea Guvernului nr. 512/1996 privind
reorganizarea unor regii autonome aeroportuare care isi desfasoara activitatea
sub autoritatea Ministerului Transporturilor se abroga.
(3) Textele din Hotararea Guvernului nr. 523/1996 si din anexele nr. 1, 2
si 3 la aceasta, care se refera la Regia Autonoma "Aeroporturile
Teritoriale" Bucuresti, desfiintata, si la unitatile componente ale
acesteia, se abroga.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
ANEXA 1
LISTA
regiilor autonome care se infiinteaza prin divizarea Regiei Autonome
"Aeroporturile Teritoriale" Bucuresti
------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Sediul Patrimoniul
crt. regiei autonome regiei autonome existent la
30 septembrie
1996
- mii lei -
------------------------------------------------------------------------
1. Aeroportul Arad Arad, Str. Bodrogului,
judetul Arad 16.102.491
2. Aeroportul Bacau Bacau, Str. Aeroportului
nr. 1, judetul Bacau 1.057.555
3. Aeroportul Baia Mare Comuna Tautii Magheraus,
judetul Maramures 4.703.534
4. Aeroportul Caransebes Caransebes,
Str. Aeroportului nr. 1,
judetul Caras-Severin 514.566
5. Aeroportul Cluj-Napoca Cluj-Napoca, str. Traian Vuia
nr. 149, judetul Cluj 3.415.340
6. Aeroportul international Comuna Mihail Kogalniceanu,
Constanta-Mihail sos. Tudor Vladimirescu
Kogalniceanu nr. 4, judetul Constanta 14.021.681
7. Aeroportul Craiova Craiova, sos. Craiova-Bucuresti
km 7, judetul Dolj 1.026.489
8. Aeroportul Iasi Iasi, judetul Iasi 800.056
9. Aeroportul Oradea Oradea, Calea Aradului km 6,
judetul Bihor 1.622.085
10. Aeroportul Satu Mare Sos. Satu Mare-Zalau km 9,5,
judetul Satu Mare 8.718.792
11. Aeroportul Sibiu Sibiu, sos. Alba Iulia nr. 73,
judetul Sibiu 3.012.210
12. Aeroportul Suceava Comuna Salcea, judetul Suceava 3.214.148
13. Aeroportul Targu Mures Comuna Vidrasau, judetul Mures 4.006.849
14. Aeroportul International Timisoara, Bd. Revolutiei
Timisoara nr. 3-5, judetul Timis 22.575.871
15. Aeroportul Tulcea Sos. Tulcea - Constanta km 15,
judetul Tulcea 4.624.990
------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
REGULAMENTUL-CADRU DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
a Regiei Autonome "Aeroportul .........................."
I. Dispozitii generale
Art. 1
Regia Autonoma "Aeroportul .................", regie autonoma de
interes national cu specific deosebit, cu personalitate juridica, functioneaza
pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, beneficiaza de
transferuri de la bugetul de stat, in conditiile art. 5 din hotarare, se
organizeaza si functioneaza in conditiile legii si potrivit prevederilor
prezentului regulament.
Art. 2
Sediul Regiei Autonome "Aeroportul ................." este in
............, str. ......... nr. ..............., judetul ............ .
II. Obiectul de activitate
Art. 3
Regia Autonoma "Aeroportul .................." are ca obiect de
activitate:
a) administrarea si exploatarea bazei aeroportuare proprii;
b) dirijarea si deservirea la sol a aeronavelor romanesti si straine si a
pasagerilor;
c) organizarea, asigurarea si efectuarea serviciilor de handling pe
aeroport, pentru aeronave romanesti si straine;
d) asigurarea securitatii tuturor activitatilor aeroportuare si a
mijloacelor tehnice din dotare;
e) coordonarea unitara a activitatilor si serviciilor aeroportuare necesare
deservirii la sol a traficului de pasageri si de marfuri si a activitatilor de
aviatie generala si militara solicitate;
f) realizarea coordonarii intregii activitati de la sol pe aeroport si in
zonele acestuia, asigurand securitatea aeronavelor, instalatiilor, cladirilor,
pasagerilor si bunurilor transportate sau in tranzit, in conformitate cu
prevederile reglementarilor nationale si internationale in domeniu;
g) dezvoltarea, modernizarea si intretinerea pistelor, cailor de rulare si
platformelor, echipamentelor, instalatiilor si constructiilor, a celorlalte
mijloace din dotare, precum si introducerea tehnologiilor moderne de deservire
aeroportuara;
h) realizarea cooperarii in domeniul sau de activitate, potrivit
competentelor, cu institutiile similare din alte state si cu organizatiile
internationale de profil;
i) efectuarea directa de operatiuni de comert exterior pentru activitatea
proprie prin compartimente proprii si realizarea importului de echipamente si
piese de schimb.
Art. 4
Pentru realizarea obiectului de activitate, Regia Autonoma "Aeroportul
..... ......................" are urmatoarele atributii principale:
a) in domeniul tehnic
1. asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea si
intretinerea intregii infrastructuri aeroportuare: pista, cai de rulare,
platforme, drumuri de acces, parchinguri, aerogara, hangare si alte constructii
sau dotari care concura la buna desfasurare a activitatii aeroportuare in
concordanta cu standardele internationale;
2. asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea si
intretinerea echipamentelor si instalatiilor lor aeroportuare in sectoarele
mecano-energetic, telecomunicatii, de transport si de deservire aeroportuara;
3. elaboreaza, aproba si aplica norme tehnice proprii adaptate la
specificul dotarii pentru administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea
si intretinerea bazei aeroportuare proprii;
4. elaboreaza studii si executa programe, prin asociere sau prin alte forme
si modalitati, cu parteneri din tara si din strainatate, pentru a asigura
administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea si intretinerea bazei
aeroportuare;
5. organizeaza si tine evidenta de cadastru al bazei aeroportuare;
6. analizeaza si se pronunta asupra proiectelor de constructii-montaj
elaborate pentru zonele cu servituti aeronautice ale regiei autonome, in
vederea avizarii acestora de catre autoritatea aeronautica romana;
7. asigura semnalizarea si balizarea tuturor constructiilor existente in
perimetrul aeroportuar, potrivit reglementarilor internationale recunoscute in
Romania;
8. organizeaza activitatea de prevenire si stingere a incendiilor in
conformitate cu reglementarile aeronautice, concomitent cu instruirea si
atestarea pe posturi a pompierilor civili;
9. asigura controlul desfasurarii proceselor si operatiunilor aeroportuare
in vederea respectarii normelor si regulamentelor de exploatare aeroportuara,
de protectie umana si a mediului inconjurator;
10. intocmeste studii si cercetari referitoare la dezvoltarea, modernizarea
si optimizarea activitatii aeroportuare, precum si la impactul aeroportului in
zona de influenta;
11. prin posibilitati proprii sau in colaborare cu parteneri din tara sau
din strainatate realizeaza, in conditiile legii, activitati de import pentru
activitatea proprie si de aprovizionare tehnico-materiala a aeroportului;
12. ia masuri pentru perfectionarea pregatirii de specialitate, cu aport
intern si extern, a personalului regiei autonome, atesta calificarea acestuia
pentru meserii specifice activitatii aeroportuare, cu exceptia acelor meserii
pentru care normele interne sau internationale in vigoare prevad alte conditii
de atestare;
b) in domeniul operational
1. asigura aplicarea reglementarilor Organizatiei Aviatiei Civile
Internationale potrivit anexelor la Conventia de la Chicago privind aviatia
civila internationala, precum si a celorlalte reglementari interne si
internationale in domeniul activitatii aeroportuare;
2. asigura facilitatile de infrastructura, mecano-energetic, de mijloace
tehnice aeroportuare si de servicii, necesare desfasurarii in bune conditii,
calitative si de siguranta, a transporturilor aeriene de pasageri si de
marfuri, executate de transportatorii interni si externi;
3. asigura datele de informare operativa interna si internationala cu
privire la starea si functionarea sectoarelor si a mijloacelor proprii care
concura la activitatea aeroportuara;
4. asigura si coordoneaza la nivelul aeroportului, prin personal propriu
specializat, securitatea activitatii de aviatie civila, in colaborare cu fortele
militare si civile destinate acestui scop;
5. organizeaza si coordoneaza elaborarea documentelor de organizare si de
mobilizare la locul de munca, metodologia de instiintare a personalului si
stabileste mijloacele de alarmare in situatii deosebite;
6. coordoneaza si participa, prin personal propriu, la activitatea de
alarmare, cautare si salvare a aeronavelor aflate in dificultate in zona de
responsabilitate a aeroportului;
7. asigura spatiile necesare pentru buna desfasurare a activitatilor pe
aeroport, acordand prioritate celor destinate confortului pasagerilor si
fluidizarii traficului;
8. organizeaza si executa controlul tehnic periodic pentru solicitarea
omologarii terenurilor si instalatiilor aeronautice proprii, in vederea
emiterii certificatelor de exploatare sau prelungirii duratei lor de
valabilitate;
9. asigura efectuarea controlului medical curent al personalului
aeroportuar, iar, la cerere, pe baza de contract, si al personalului aeronautic
ce apartine companiilor aeriene care opereaza pe aeroport, al personalului
celorlalti agenti economici din zona; asigura, ocazional, asistenta medicala,
la cerere si de urgenta, pentru public in aerogara si aeroport, cat si servicii
pentru respectarea normelor igienico-sanitare;
10. asigura respectarea, de catre personalul propriu, a disciplinei muncii,
a atributiilor de serviciu si a celorlalte prevederi legale in desfasurarea
activitatii aeroportuare;
11. asigura coordonarea intregii activitati desfasurate pe platformele
aeroportuare, in calitate de autoritate aeroportuara, conform normelor si
instructiunilor in vigoare. Totodata, stabileste norme, reglementari specifice
activitatii si conduitei din perimetrul aeroportuar propriu, obligatoriu pentru
agentii economici si pentru persoanele fizice;
12. organizeaza activitatea de management din structura regiei autonome,
inclusiv dezvoltarea aplicarii informaticii, in vederea asigurarii rapide,
computerizate, a informatiilor necesare luarii deciziilor tehnico-economice si
organizatorice;
13. in conformitate cu cerintele cresterii calitatii serviciilor oferite
transportatorilor aerieni, pasagerilor, precum si altor parteneri in traficul
aerian, isi poate diversifica prestatiile in scopul cresterii veniturilor
proprii si al dezvoltarii bazei aeroportuare;
14. asigura, contra cost, transportul personalului propriu, la si de la
locul de munca, cu autobuze din parcul propriu;
c) in domeniul economico-financiar
1. realizeaza programarea si executarea activitatii economico-financiare
proprii;
2. fundamenteaza politica de credite si a altor surse de finantare a regiei
autonome;
3. elaboreaza programul propriu de dezvoltare si face propuneri de
finantare pentru realizarea obiectivelor cuprinse in program, urmand elaborarea
si avizarea legala a documentatiei tehnice:
4. efectueaza direct operatiuni de comert exterior prin compartimente
proprii si realizeaza importul de echipamente si piese de schimb;
5. identifica si exploateaza toate sursele de venituri pentru rentabilizarea
activitatii pe care o desfasoara prin operatiuni specifice;
6. autorizeaza si aproba desfasurarea unor activitati pe platforma
aeroportuara, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cu
regulamentele specifice proprii, emise in acest scop. Autorizatiile sunt omise
in scopul asigurarii functionarii aeroportului, respectand conditiile de
securitate si numai cu conditia obtinerii de venituri;
7. se poate afilia la organe si organisme internationale din domeniile
obiectului sau de activitate.
III. Patrimoniul
Art. 5
Patrimoniul Regiei Autonome "Aeroportul
........................", este cel determinat conform datelor din
bilantul contabil incheiat la data de 31 decembrie 1996.
IV. Structura organizatorica
Art. 6
Structura organizatorica si functionarea regiei autonome, relatiile in
cadrul acesteia si cu tertii in domeniile sale de activitate se stabilesc de
catre consiliul de administratie, in conformitate cu normele legale in vigoare.
V. Organele de conducere
Art. 7
Conducerea regiei autonome se asigura de catre consiliul de administratie
si de catre manager, in conditiile legii.
Art. 8
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu
propriul sau regulament de organizare si functionare, avand, in principal,
urmatoarele atributii, raspunderi si competente:
- aproba programele de servicii aeroportuare;
- aproba, potrivit competentelor stabilite prin lege, investitiile ce
urmeaza a fi realizate de regia autonoma si propune realizarea unor investitii
de amploare, cu respectarea normelor legale in vigoare;
- propune bugetul de venituri si cheltuieli al regiei autonome ce se aproba
prin hotarare a Guvernului;
- aproba instrainarea bunurilor imobile apartinand regiei autonome, in
conditiile stabilite de legislatia in vigoare;
- raspunde de administrarea legala si eficienta a intregului patrimoniu;
- aproba elementele de fundamentare a cheltuielilor de administrare si
exploatare aeroportuara, in vederea stabilirii, potrivit legii, a taxelor si
tarifelor prestatiilor efectuate;
- elaboreaza si aproba statutul personalului;
- aproba, potrivit legii, statul de functii si structura de personal,
corespunzator necesitatilor activitatii;
- aproba si alte masuri, cu exceptia celor date, potrivit legii, in
competenta altor organe.
Art. 9
Consiliul de administratie este numit prin ordin al ministrului
transporturilor si este alcatuit din 7-9 persoane, din a carui componenta fac
parte obligatoriu:
- managerul, care este directorul general al regiei autonome si presedinte
al consiliului de administratie;
- reprezentantul Ministerului Transporturilor;
- reprezentantul Ministerului Finantelor;
- reprezentantul Ministerului Apararii Nationale;
- alte persoane numite dintre ingineri, juristi, economisti, tehnicieni
specialisti in domeniul de activitate al regiei autonome.
La lucrarile consiliului de administratie pot participa, ca invitati, si
reprezentanti ai unor institutii publice, pentru consultare. Consiliul de
administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul sau
regulament de organizare si functionare si hotaraste in problemele privind
activitatea regiei autonome, cu exceptia acelora care, potrivit legii, sunt
date in competenta managerului sau a altor organe.
Art. 10
Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4 ani,
iar jumatate dintre ei pot fi inlocuiti la fiecare 2 ani. Consiliul de
administratie poate propune Ministerului Transporturilor inlocuirea unui membru
necorespunzator, precum si completarea locurilor devenite vacante din diferite
motive in cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va functiona numai pana
la incheierea acestei perioade. Membrii consiliului de administratie nu pot
participa la conducerea societatilor comerciale si a regiilor autonome cu care
Regia Autonoma "Aeroportul ................" intretine relatii de
afaceri sau fata de care are interese contrare.
Art. 11
Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat la
unitatea sau la institutia de la care provin, cu toate drepturile si
obligatiile derivand din aceasta calitate. Pentru activitatea depusa in
consiliul de administratie acestia primesc o indemnizatie lunara, al carei
cuantum se stabileste prin hotarare a consiliului de administratie conform
prevederilor legale in vigoare.
Art. 12
Consiliul de administratie se intruneste lunar sau ori de cate ori este
nevoie, la cererea presedintelui ori a cel putin jumatate plus unul din numarul
membrilor sai.
Art. 13
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate
atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite
sectoare, potrivit legii.
ART 14
Managerul sau directorul general al regiei autonome reprezinta interesele
acesteia in raport cu tertii si in fata organelor si organizatiilor din tara si
din strainatate.
VI. Relatiile comerciale, financiare si controlul activitatii
Art. 15
Partea de cheltuieli care depaseste nivelul veniturilor realizate se
acopera de la bugetul de stat, in conditiile legii. Statul asigura, in
conditiile legii, alocatii bugetare in completarea surselor proprii si a
creditelor pentru realizarea obiectivelor de investitii de interes public, in
principal pentru dezvoltarea si modernizarea platformei aeroportuare.
Art. 16
Operatiunile de incasari si plati ale regiei autonome se efectueaza prin
conturi in lei si in valuta ale acesteia, deschise, in conditiile legii, la
unitatile bancare din tara si din strainatate.
Art. 17
Potrivit art. 8 din hotarare, tarifele redeventele in lei si in valuta,
percepute de regia autonoma de la beneficiari interni sau din strainatate, se
stabilesc in conformitate cu legislatia interna si internationala de aviatie
civila.
Art. 18
Efectuarea prestarilor de servicii si asigurarea facilitatilor aeroportuare
se stabilesc pe baza de contracte cu beneficiarii.
Art. 19
Regia autonoma poate, in conformitate cu legea, sa realizeze lucrari de
investitii, pe baza de licitatie publica, cu parteneri din tara sau din
strainatate.
Art. 20
Gestiunea regiei autonome este controlata de organele de specialitate
proprii, cat si de cele stabilite prin lege.
VII. Dispozitii referitoare la personal
Art. 21
Personalul regiei autonome, de orice categorie sau specialitate, este supus
prevederilor statutului personalului din aviatia civila.
Art. 22
Statutul va cuprinde, potrivit reglementarilor in vigoare, norme obligatorii
privind conditiile de angajare, promovare si autorizare pe functii, precum si
indatoririle salariatilor, regimul sanctiunilor, alte norme specifice
referitoare la protectia sociala a personalului.
Art. 23
Personalul propriu care executa activitati in strainatate in baza unor
contracte de asistenta tehnica sau asigurari de servicii, incheiate intre regia
autonoma si parteneri externi, beneficiaza de toate drepturile legale in
domeniu.
Art. 24
Personalul de reprezentare, intretinere si exploatare, care, in
desfasurarea activitatii, intra in relatii directe cu publicul, sau cel din
activitatea tehnica aeroportuara este obligat sa poarte echipament vestimentar
tipizat. Locurile de munca in care se poarta echipamentul vestimentar tipizat,
costul si modul de plata a contravalorii acestuia, modelele si insemnele
caracteristice vor fi stabilite de catre consiliul de administratie, in
conformitate cu reglementarile legale in domeniul respectiv, precum si cu cele
financiar-contabile.
VIII. Dispozitii finale
Art. 25
Regia Autonoma "Aeroportul ................." respecta si
raspunde de aplicarea prevederilor din legislatia interna, precum si de
reglementarile aeronautice interne si internationale.
Art. 26
Prezentul regulament se completeaza cu orice alte reglementari legale.