HOTARARE Nr. 694 din 6 noiembrie 1997
privind modificarea contractului de activitate al Societatii Nationale a Cailor
Ferate Romane, anexa la Hotararea Guvernului nr. 190/1997, si aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia, rectificat pe anul 1997
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 313 din 15 noiembrie 1997
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Anexa la Hotararea Guvernului nr. 190/1997 privind aprobarea contractului
de activitate al Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane pe perioada
1997-2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 99 din 23
mai 1997, se modifica, pentru anul 1997, dupa cum urmeaza:
1. Articolul 3 alineatul (2) se elimina.
2. Articolul 5 alineatul (2) se elimina.
3. Tabelul din articolul 6 alineatul (1), coloanele: Obiectivul, U.M. si
Planificat 1997, va avea urmatorul cuprins:
-------------------------------------------------
"Obiectivul U.M. Planificat
1997
-------------------------------------------------
Calatori miliarde calatori km 15,8
Marfa miliarde tone nete km 23,7"
-------------------------------------------------
4. Articolul 7 alineatele (1), (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Sectorul de infrastructura administrat de S.N.C.F.R. va executa
anual lucrarile de intretinere si de reparatii capitale, cuprinse in anexa nr.
4 la prezentul contract de activitate, pentru mentinerea in stare de
functionare a infrastructurii feroviare si asigurarea conditiilor de realizare
a volumelor de transport conform art. 4, ceea ce reprezinta un efort financiar
anual de 2.268,450 miliarde lei in preturile lunii septembrie 1997.
(2) Pentru anul 1997 se transfera de la bugetul de stat 587,075 miliarde
lei, iar sectorul de infrastructura va realiza un nivel minim al veniturilor
proprii de 1.417,762 miliarde lei, dupa cum urmeaza:
- 133,062 miliarde lei din valorificarile de produse reziduale (sina,
traverse, materiale de cale etc.) si din inchirieri;
- 1.284,700 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii de
catre sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.
(3) Bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru sectorul de infrastructura este
de 2.004,837 miliarde lei si va asigura minimul de lucrari de intretinere si
reparatii capitale, conform anexei nr. 4, si salarizarea propriilor
angajati."
5. Articolul 11 alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru acoperirea bugetului minim al sectorului de infrastructura
pe anul 1997, in valoare de 2.004,837 miliarde lei, se aloca S.N.C.F.R., de la
bugetul de stat, suma de 587,075 miliarde lei."
6. Articolul 13 alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Se aloca suma de 129,862 miliarde lei din bugetul de stat pe anul
1997 pentru continuarea lucrarilor de investitii incepute si nu se va incepe
nici o lucrare noua in anul 1997."
7. Anexa nr. 1 - obiectivele tehnico-economice -, coloanele: Obiectivele,
U.M. si Planificat 1997, precum si anexele nr. 4-6 se modifica si se inlocuiesc
cu anexele nr. 1-4 la prezenta hotarare.
Art. 2
Se aproba bugetul de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 1997 al
Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, prevazut in anexa nr. 1/1 la
Hotararea Guvernului nr. 388/1997 pentru aprobarea bugetelor de venituri si
cheltuieli pe anul 1997 ale regiilor autonome de interes national de sub
autoritatea Ministerului Transporturilor, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 171 din 25 iulie 1997, potrivit anexei nr. 5 la
prezenta hotarare.
Art. 3
Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Anexa nr. 5 se transmite Ministerului Transporturilor.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
p. Ministrul transporturilor,
Dana Paula Vancea,
secretar de stat
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
p. Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Norica Nicolai,
secretar de stat
ANEXA 1
OBIECTIVELE TEHNICO-ECONOMICE
in anul 1997
-----------------------------------------------------------------------
Obiectivele U.M. Planificat
1997
-----------------------------------------------------------------------
1.0. Infrastructura
Retea (lungimea retelei) linii-km 11.385
Lungimea desfasurata a liniilor linii-km 21.300
Statii si halte numar 1.070
2.0. Personal
Total personal - mii angajati numar 133,2
Angajati in:
2.1. Infrastructura mii 55,3
2.2. Exploatare mii 73,0
2.3. Alte sectoare mii 4,9
3.0. Trafic
3.1. Calatori miliarde
calatori km 15,8
3.2. Marfa miliarde
tone nete km 23,7
3.3. TOTAL TRAFIC miliarde
tone km conv. 39,5
4.0. Tren km - Total milioane tren km 117,2
4.1. Calatori milioane tren km 80,2
4.2. Marfa milioane tren km 37,0
5.0. Material rulant necesar
- ecartament normal -
5.1. Locomotive cu abur bucati -
5.2. Locomotive electrice bucati 664
5.3. Locomotive Diesel bucati 903
5.3.1. Locomotive Diesel electrice bucati 487
5.3.2. Locomotive Diesel hidraulice bucati 416
5.4. Vagoane de calatori bucati 4.765
5.5. Rame Diesel si automotoare bucati 100
5.6. Vagoane de marfa bucati 86.340
6.0. Utilizarea locomotivelor
6.1. Performanta medie zilnica a
locomotivelor disponibile
a) Traficul de calatori:
- locomotive electrice km/zi 466
- locomotive Diesel km/zi 300
b) Traficul de marfa:
- locomotive electrice km/zi 310
- locomotive Diesel km/zi 240
6.2. Disponibilitatea*) de:
- locomotive electrice % 81
- locomotive Diesel % 78
7.0. Utilizarea vagoanelor
Calatori - km/loc 1.000 calatori
km/loc 46,1
Marfa - tone nete / vagon 1.000 tone nete
de marfa km/vag.
de marfa 284,9
Rulajul vagoanelor de marfa zile 8,5
8.0. Masuri privind performantele
activitatii
- Productivitatea/salariat - total 1.000 tone km
conv./salariat 295,9
- angajati/km salariat/km 11,7
- tone marfa km/km 1.000 tone
nete km/km 2.081
- calatori km/km 1.000 calatori
km/km 1.388
9.0. Obiectiv financiar
9.1. Ponderea costurilor in venituri*) % 110
-----------------------------------------------------------------------
*) Procentul de disponibilitate a parcului de locomotive
Formula de calcul = timp calendaristic / timp efectiv lucrat x 100.
*) Definitie:
Venituri = Venituri totale - Transferuri bugetare
Costuri = Cheltuieli pentru: reparatii capitale externe + intretinere +
administrative + energie + munca vie + materiale.
ANEXA 2
CHELTUIELILE
cu intretinerea si reparatiile capitale la
infrastructura caii ferate
- milioane lei -
-----------------------------------------------------------------------
Indicatori Anual din care:
pentru
anul 1997
-----------------------------------------------------------------------
1 2 3
-----------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI: 2.268.450 2.004.837
A. Reparatii capitale la infrastructura -
- Total, 795.929 455.666
din care:
1. Reparatii capitale linii 406.949 244.166
1.1. Lungimea liniilor pe care se executa
reparatii capitale - km 500 300
2. Reparatii capitale poduri-podete 200.180 71.000
2.1. Lungimea podurilor si podetelor - m 4.105 2.200
3. Reparatii capitale tuneluri 41.800 33.500
3.1. Lungimea tunelurilor - m 614 565
4. Reparatii capitale terasamente 81.900 60.500
4.1. Lungimea terasamentelor - km 20 19
5. Reparatii capitale instalatii 33.500 24.500
6. Alte reparatii capitale de
constructii-montaj 7.350 7.000
7. Reparatii capitale masini grele si utilaje 24.250 15.000
B. Cheltuieli de intretinere - Total, 1.472.521 1.472.521
din care:
1. Cheltuieli materiale, 410.051 410.051
din care:
- linii 225.429 225.429
- instalatii 174.720 174.720
- trafic 9.902 9.902
2. Cheltuieli cu munca vie, 1.062.470 1.062.470
din care:
- linii 584.727 584.727
- instalatii 228.592 228.592
- trafic 249.151 249.151
C. Componenta locala - credite B.I.R.D.,
B.E.R.D. 76.650
-----------------------------------------------------------------------
ANEXA 3
TARIFUL DE UTILIZARE
a infrastructurii caii ferate
Tariful de utilizare a infrastructurii exprima in mod sintetic gradul de
utilizare a capacitatilor infrastructurii caii ferate de catre operatorii
autorizati sa efectueze transport de marfa si/sau de calatori. Cateva concepte
sunt convenite:
- entitatea cu care opereaza infrastructura este trenul, intrucat pentru
acesta se aloca, spre utilizare, capacitatile disponibile;
- fiecare tren ocupa capacitati de infrastructura diferite, functie de
distanta pe care circula;
- celelalte caracteristici ale trenului (perioada de circulatie, tonaj,
lungime, de marfa, de calatori, profilul sectiei ocupate etc.), desi pot
constitui elemente de calcul al utilizarii infrastructurii, sunt mai putin
relevante in etapa actuala. Luarea lor in considerare poate fi avuta in vedere
in etapele urmatoare, cand vor exista pe infrastructura feroviara din Romania
mai multi operatori, ca factori de incurajare a unui anumit trafic, pe anumite
tronsoane ale infrastructurii, pentru un anumit volum de trafic etc.
Avand in vedere aceste elemente, se propune ca, pe anul 1997, tariful de
utilizare a infrastructurii sa se masoare dupa volumul de tren km realizati.
Indicatorul tren km este un indicator de baza in activitatea oricarei cai
ferate, cu un sistem bine pus la punct de masurare si urmarire, cu o baza
statistica pe zeci de ani in urma. Indicatorul tren km se calculeaza prin
insumarea kilometrilor parcursi de toate trenurile care au circulat intr-o
anumita perioada. In acest fel se obtine o informatie sintetica despre numarul
de trenuri si distanta parcursa de acestea in intervalul de timp dat, deci
despre utilizarea infrastructurii.
Formula de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii pe anul 1997
este urmatoarea:
Ci - (Tb + Av)
Tui = ----------------,
Tkm
in care:
Tui = tariful de utilizare a infrastructurii;
Ci = costuri anuale de functionare a infrastructurii
(intretinere, reparatii capitale, costuri credite,
salarii etc.) pentru realizarea volumului de trafic
prognozat;
Tb = transferuri de la bugetul de stat pentru infrastructura;
Av = alte venituri ale sectorului de infrastructura;
Tkm = volumul anual prognozat de trenuri km, conform anexei
nr. 1 la contractul de activitate al S.N.C.F.R., pentru
realizarea volumului de transport prevazut la
art. 4 alin. (1).
Introducand in formula valorile prognozate pe acest an:
Ci = 2004,837 miliarde lei (conform anexei nr. 2)
Tb = 587,075 miliarde lei
Av = 133,062 miliarde lei
Tkm = 117,2 milioane tren km (conform anexei nr. 1),
rezulta:
Tui = 10.962 lei/tren km, medie anuala pe anul 1997.
Incepand cu 1 octombrie 1997, tariful va fi de 20.724 lei/tren km, pentru
incadrare in media anuala.
ANEXA 4
LISTA
obiectivelor de investitii pe anul 1997 cu finantare de la bugetul de stat
-----------------------------------------------------------------------
Investitii
------------------ - mii lei
Constructii-montaj
-----------------------------------------------------------------------
Nominalizarea pe obiective de
Nr. investitii, dotari si alte Valoarea
crt. cheltuieli de investitii alocata
(data inceperii - an/trimestru; pentru Observatii
numarul si data aprobarii anul 1997
documentatiei de investitii)
-----------------------------------------------------------------------
1 2 3 4
-----------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI, 129.862.106
din care: -----------
12.594.246
A. Obiective de investitii in 12.918.346
continuare ----------
12.594.246
B. Obiective de investitii noi 0
C. Achizitii de bunuri si alte
cheltuieli de investitii 116.943.760
A. Lucrari in continuare, 12.918.346
din care: ----------
12.594.246
1. Linie noua de cale ferata 300.000 se sisteaza din data
Valcele - Ramnicu Valcea ------- de 13 februarie 1997
Trimestrul II 1979 275.000
Decretul Consiliului de Stat
nr. 544/1978
2. Linie noua de cale ferata 200.000 se sisteaza din data
Albeni - Seciuri - Berbesti ------- de 13 februarie 1997
Trimestrul II 1986 190.000
Decretul Consiliului de Stat
nr. 316/1988
3. Electrificarea liniei de cale 500.000 se sisteaza din data
ferata Doaga - Tecuci - Barbosi ------- de 13 februarie 1997
Trimestrul IV 1989 495.000
Decretul Consiliului de Stat
nr. 87/1989
4. Electrificarea liniei de cale 50.000 se sisteaza din data
ferata Suceava - Ilva Mica - ------ de 13 februarie 1997
- Beclean pe Somes 49.400
Trimestrul IV 1987
Decretul Consiliului de Stat
nr. 336/1986
5. Linie noua de cale ferata 800.000 se sisteaza din data
Dangeni - Saveni - Darabani ------- de 13 februarie 1997
Trimestrul IV 1988 800.000
Decretul Consiliului de Stat
nr. 319/1988
6. Linie noua de cale ferata 5.000.000 in continuare
Harlau - Flamanzi ---------
Trimestrul IV 1988 4.950.000
Decretul Consiliului de Stat
nr. 319/1988
7. Suprainaltare si consolidare 5.417.346 in continuare
terasamente in zona SHN ---------
Portile de Fier I 5.277.346
Trimestrul III 1988
Decretul Consiliului de Stat
nr. 289/1987
8. Dublarea si electrificarea 36.000 se sisteaza din data
liniei de cale ferata ------ de 13 februarie 1997
Gura Motrului - Turceni - 35.000
- Targu Jiu
Trimestrul III 1985
Decretul Consiliului de Stat
nr. 405/1984
9. Restabilirea legaturilor 200.000 se sisteaza din data
determinate de constructia ------- de 13 februarie 1997
canalului Siret - Baragan 191.000
Trimestrul IV 1987
Decretul Consiliului de Stat
nr. 394/1986
10. Finalizare CED in triajul Adjud 15.000 se sisteaza din data
------ de 13 februarie 1997
Trimestrul IV 1989 14.900
Decretul Consiliului de Stat
nr. 87/1989
11. Locuinte de interventie Galati 100.000 se sisteaza din data
(Str. Movilei) ------- de 13 februarie 1997
Trimestrul III 1991 98.900
Decretul Consiliului de Stat
nr. 27/1989
12. Locuinte de interventie Tulcea 100.000 se sisteaza din data
------- de 13 februarie 1997
Trimestrul II 1991 97.700
Protocolul nr. 1 din 12 august
1991 dintre R.A.G.C.L. Tulcea
si R.C.F. Constanta
13. Modernizare instalatii CED in 200.000 in continuare
statia de cale ferata -------
Ploiesti-Sud 120.000
Trimestrul III 1996
Hotararea Guvernului
nr. 927/1995
C. Achizitii de bunuri si alte 116.943.760
cheltuieli de investitii,
din care:
1. Dotari independente, 116.943.760
din care:
- Vagoane calatori trafic
international 116.943.760 valoarea reprezinta
diferenta de plata
pentru lotul de 6
vagoane, realizat in
anul 1996, cat si
plata a celor 12
vagoane prevazute in
Ordonanta Guvernului
nr. 14/1997 cu
privire la
rectificarea
bugetului de stat pe
anul 1997