E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Articolul 2 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 4 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 6 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 7 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 9 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 11 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 13 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 2 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 3 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 4 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 5 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 6 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de Hotărârea 732 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 190 1997 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 694 1997
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 190 din  8 mai 1997

privind aprobarea contractului de activitate a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane pe perioada 1997-2000

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 99 din 23 mai 1997


SmartCity3


    In temeiul Legii nr. 129/1996 privind transportul pe caile ferate romane,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba contractul de activitate a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane pe perioada 1997-2000, denumit in continuare contract de activitate, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Ministerul Transporturilor si Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane vor actualiza anual, in conditiile legii, contractul de activitate prevazut la alin. 1, dupa aprobarea bugetului de stat.
    Art. 2
    Volumele anuale de transport marfa si calatori pentru anii 1997-2000, stabilite prin Programul de restructurare si redresare financiara a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 259 din 11 aprilie 1996, se actualizeaza conform prevederilor din contractul de activitate prevazut la art. 1.
    Art. 3
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane Ministerul, Transporturilor si Ministerul Finantelor vor lua masuri de aplicare a contractului de activitate aprobat prin prezenta hotarare.

                 PRIM-MINISTRU
                 VICTOR CIORBEA

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul transporturilor,
                       Adrian Gheorghe Marinescu,
                       secretar de stat

                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Mircea Ciumara

    ANEXA 1
                       CONTRACT DE ACTIVITATE
a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane pe perioada 1997-2000

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Partile contractante
    Prezentul contract de activitate se incheie intre Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (S.N.C.F.R.), in concordanta cu prevederile Legii nr. 129/1996 privind transportul pe caile ferate romane.
    Art. 2
    Durata si obiectul contractului de activitate
    (1) Contractul de activitate se incheie pentru perioada 1997-2000.
    (2) Contractul de activitate are drept obiect crearea conditiilor necesare pentru restructurarea pe baze comerciale a tuturor activitatilor S.N.C.F.R., echilibrarea bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia si asigurarea lucrarilor de intretinere, reparatii si investitii pentru executarea transporturilor de marfa si de calatori in conditii de siguranta a traficului.

    CAP. 2
    Masuri generale de restructurare a S.N.C.F.R.

    Art. 3
    Restructurarea in anul 1997
    (1) S.N.C.F.R. se va reorganiza pana la data de 1 mai 1997 si va functiona in structuri care sa permita executia bugetelor de venituri si cheltuieli pe sectoare cu activitati specifice, si anume:
    - infrastructura;
    - transport marfa;
    - transport calatori;
    - leasing vagoane specializate;
    - patrimoniu.
    (2) S.N.C.F.R. va reduce numarul de personal in cursul anului 1997 cu 4.000-5.000 de salariati din activitati care nu afecteaza siguranta circulatiei.
    (3) In fiecare sector de activitate se vor propune masuri de restructurare, prin crearea de societati comerciale si atragerea de capital privat.
    (4) Sectorul de infrastructura va fi finantat de la bugetul de stat, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie prin legea bugetului de stat, si din venituri proprii realizate din exploatarea capacitatilor proprii.
    (5) Ministerul Transporturilor va initia si/sau va crea cadrul legislativ necesar aplicarii masurilor de restructurare a S.N.C.F.R., in concordanta cu strategia europeana de reforma a transporturilor feroviare.
    Art. 4
    Restructurarea in anii 1998-2000
    Masurile concrete de restructurare vor fi stabilite prin acte aditionale la prezentul contract de activitate.

    CAP. 3
    Obligatiile S.N.C.F.R.

    Art. 5
    Principalii indicatori ai activitatii S.N.C.F.R.
    (1) Pe intreaga durata de valabilitate a prezentului contract de activitate, S.N.C.F.R. va actiona pentru realizarea principalelor obiective tehnico-economice prevazute in anexa nr. 1 la prezentul contract de activitate.
    (2) In anul 1997 S.N.C.F.R. trebuie sa incheie fara pierderi executia bugetului de venituri si cheltuieli pentru activitatile comerciale de transport de marfa si de calatori.
    Art. 6
    Nivelul volumelor de transport
    (1) Sectoarele comerciale de transport de marfa si de calatori ale S.N.C.F.R. isi vor dimensiona activitatile, pentru a realiza, in perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, urmatoarele volume anuale de transport:
    ----------------------------------------------------
    Obiectivul    U.M.               Planificat
                            ----------------------------
                            1997    1998    1999    2000
    ----------------------------------------------------
    Calatori   miliarde
               calatori km  16,7    16,7    16,7    16,7
    Marfa      miliarde
               tone         24,6    24,6    24,6    24,6
               nete km
    ----------------------------------------------------

    (2) Volumele de transport pot fi revazute anual, in functie de evolutia cerintelor pietei.
    Art. 7
    Administrarea infrastructurii cailor ferate romane
    (1) Sectorul de infrastructura administrat de S.N.C.F.R. va executa anual lucrarile de intretinere si de reparatii capitale cuprinse in anexa nr. 4 la prezentul contract de activitate, pentru mentinerea in stare de functionare a infrastructurii feroviare si asigurarea conditiilor de realizare a volumelor de transport conform art. 4, ceea ce reprezinta un efort financiar anual de 2.216,330 miliarde lei in preturi februarie 1997.
    (2) Pentru anul 1997 se transfera de la bugetul de stat 687,075 miliarde lei, iar sectorul de infrastructura va realiza un nivel minim al veniturilor proprii de 1.048,931 miliarde lei, dupa cum urmeaza:
    - 193,281 miliarde lei din valorificari de produse reziduale (sina, traverse, materiale de cale etc.) si din inchirieri;
    - 855,281 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii de catre sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.
    (3) Bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru sectorul de infrastructura este de 1.736,006 miliarde lei si va asigura minimul de lucrari de intretinere si reparatii capitale conform anexei nr. 4 si salarizarea propriilor angajati.
    (4) Lista lucrarilor finantate de la bugetul de stat va fi aprobata anual de Ministerul Transporturilor, dupa adoptarea legii bugetului de stat.
    (5) Pentru anul 1997, pe baza bugetului prevazut la alin. (3), S.N.C.F.R. va lua masuri de desfasurare a traficului feroviar, in conditii de siguranta, prin:
    - limitarea vitezelor de circulatie a trenurilor pe portiuni din liniile principale si secundare;
    - reducerea tonajului trenurilor;
    - scoaterea din functiune a unor instalatii de semnalizare feroviara si introducerea altor sisteme de circulatie comandate manual;
    - inchiderea unor sectii de circulatie si folosirea unor rute ocolitoare.
    Art. 8
    Calitatea serviciilor comerciale de transport

    a) In traficul de calatori

    (1) Conditiile minime obligatorii asigurate de S.N.C.F.R. privind viteza comerciala, confortul si serviciile la bord, in functie de categoria trenului, sunt cele prevazute in anexa nr. 2 la prezentul contract de activitate.
    (2) Vagoanele S.N.C.F.R. din trafic international vor indeplini conditiile de confort prevazute in normele internationale.
    (3) Oferta de servicii se va restructura etapizat in perioada 1997-2000, pe urmatoarele categorii de trenuri:
    - conectarea la reteaua internationala de trenuri EUROCITY si EURONIGHT;
    - INTERCITY EXPRES (ICE) pentru legaturi de mare viteza intre marile municipii din Romania, in conditii de confort maxim, utilizand vagoanele noi sau modernizate (aer conditionat, servicii la bord, toalete ecologice etc.);
    - INTERCITY (IC) pentru deplasari in trenuri rapide, de lung parcurs, cu un grad ridicat de confort, asigurand legaturile intre resedintele de judet;
    - trenuri interregionale de tip accelerat, care vor asigura legaturile intre localitati mai mici cu reteaua de trenuri ICE si IC;
    - trenuri locale si de navetisti, care vor prelua traficul afluent intre marile aglomerari urbane si localitatile apropiate acestora.

    b) In traficul de marfa

    S.N.C.F.R. va actiona pentru cresterea competitivitatii transporturilor feroviare prin:
    - dezvoltarea traficului combinat pe rutele interne si internationale;
    - realizarea unei societati comerciale cu participarea S.N.C.F.R. pentru trafic combinat de tip UIRR, dupa modelul societatilor similare europene;
    - realizarea unei case de expeditii a S.N.C.F.R., organizata ca societate comerciala cu participarea unor agenti economici cu capital social privat, romani sau straini;
    - crearea unei societati de leasing pentru exploatarea parcului de vagoane specializate (petrol, ciment, produse chimice), organizata ca societate comerciala la care vor participa agenti economici cu capital social privat, romani si straini.
    Art. 9
    Tariful de utilizare a infrastructurii de catre sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.
    (1) Sectorul de infrastructura incaseaza de la sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. si de la persoanele juridice autorizate sa efectueze transporturi de marfa si/sau de calatori tariful de utilizare a infrastructurii pentru capacitatile alocate, in conditiile legii.
    (2) Tariful de utilizare a infrastructurii se calculeaza in anul 1997 dupa formula prevazuta in anexa nr. 5 la prezentul contract de activitate.

    CAP. 4
    Raspunderile Ministerului Transporturilor in calitate de reprezentant al Guvernului

    Art. 10
    Contributia statului in sectorul de transport de marfa si de calatori
    (1) Ministerul Transporturilor va sustine S.N.C.F.R. in politica de echilibrare a bugetului sectorului de calatori in perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, prin aplicarea unei politici de actualizare a tarifelor, intr-un ritm superior ratei inflatiei, pana la echilibrarea cu nivelul costurilor reale.
    (2) Ministerul Transporturilor va sprijini S.N.C.F.R. in actualizarea tarifelor pentru transportul de marfa si de calatori incepand de la 1 mai 1997, pentru asigurarea veniturilor sectorului de infrastructura ca urmare a utilizarii capacitatilor acesteia.
    (3) Ministerul Transporturilor va facilita incheierea de catre S.N.C.F.R. de conventii cu autoritatile administratiei publice locale, pentru sustinerea traficului cu trenuri locale si de navetisti, solicitate de acestea, cu obligatia de acoperire de catre solicitantul transportului a diferentei de cost, in cazul in care veniturile provenite din efectuarea transportului nu acopera costurile.
    (4) Pentru serviciile sociale efectuate conform actelor normative cuprinse in anexa nr. 3 la prezentul contract de activitate, S.N.C.F.R. va primi compensatii corespunzatoare, potrivit legii.
    Art. 11
    Contributia statului in sectorul de infrastructura
    (1) Ministerul Transporturilor va actiona pentru a asigura o competitie loiala intre tipurile de transport, in special intre transportul feroviar si auto, implicandu-se nediscriminatoriu in sustinerea infrastructurilor de transport.
    (2) Pentru acoperirea bugetului minim al sectorului de infrastructura pe anul 1997, in valoare de 1.736.006 miliarde lei, se aloca S.N.C.F.R., de la bugetul de stat, suma de 687,075 miliarde lei.
    (3) Avand in vedere bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru infrastructura, Ministerul Transporturilor accepta programul valoric si fizic, diminuat, de intretinere si reparare a infrastructurii feroviare, conform prevederilor anexei nr. 4 la prezentul contract de activitate.
    (4) In conditiile insuficientei transferurilor de la bugetul de stat pentru infrastructura feroviara, Ministerul Transporturilor sustine finantarea acestor lucrari prin obtinerea de linii de credite pe termen mediu si lung, garantate si rambursate conform legii.
    Art. 12
    Contributia statului pentru activitatile de invatamant si asistenta medico-sanitara
    In cazul in care S.N.C.F.R. va desfasura activitati proprii de invatamant si medico-sanitare, in conformitate cu art. 45 lit. e) din Legea nr. 129/1996, se vor asigura transferurile necesare de la bugetul de stat, in conditiile legii.
    Art. 13
    Contributia statului cu cheltuieli de capital
    (1) Necesarul de investitii in anul 1997 pentru continuarea proiectelor aflate in executie, cu finantare de la bugetul de stat, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea nr. 129/1996, este de 354,549 miliarde lei, conform anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate.
    (2) Se aloca suma de 17,255 miliarde lei din bugetul de stat pe anul 1997 pentru continuarea lucrarilor de investitii incepute si nu se va incepe nici o lucrare noua in anul 1997.
    (3) Alocarea bugetului pe lucrari se va face conform anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate, iar toate celelalte lucrari se sisteaza.
    (4) La elaborarea proiectelor bugetelor de stat pe anii 1998-2000, Ministerul Transporturilor va actiona pentru alocarea sumelor necesare acoperirii cheltuielilor de capital aferente efectuarii lucrarilor cuprinse in anexa nr. 6.
    (5) In conditiile insuficientei alocatiilor de la bugetul de stat pentru cheltuieli de capital, Ministerul Transporturilor va sustine finantarea lucrarilor sistate, prevazute in anexa nr. 6, prin linii de credit pe termen mediu si lung, garantate si rambursate conform legii.

    CAP. 5
    Prevederi finale

    Art. 14
    Neexecutarea unor prevederi ale contractului de activitate
    Partile semnatare se vor intalni pentru a examina motivele neexecutarii, in vederea stabilirii masurilor de remediere si, in mod special, daca:
    - S.N.C.F.R. nu poate realiza, in cursul unui an, oricare dintre obiectivele prevazute in prezentul contract de activitate, in special executia unui buget de venituri si cheltuieli echilibrat;
    - volumele anuale de transport scad sub valorile estimate cu mai mult de 4% la calatori si/sau de 3% la marfa;
    - Guvernul nu poate executa una dintre obligatiile din prezentul contract de activitate.
    Art. 15
    Alte prevederi
    (1) S.N.C.F.R. poate acorda reduceri de tarife in scop comercial, in vederea mentinerii, sporirii sau crearii unui anumit trafic in transporturile de marfa si de calatori.
    (2) In situatii deosebite, care nu au putut fi avute in vedere in cadrul prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia, Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si S.N.C.F.R. vor analiza impreuna aspectele rezultate din asemenea situatii si vor face propuneri de solutionare sau, dupa caz, de modificare corespunzatoare a contractului de activitate.
    (3) S.N.C.F.R. va prezenta anual, o data cu bilantul contabil, datele necesare care sa permita stabilirea modului de realizare efectiva a obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate si evolutia indicatorilor tehnico-economici si financiari. Totodata, S.N.C.F.R. va prezenta documentatia justificativa cu privire la costurile efective ale transportului feroviar de calatori si de marfa, in vederea acoperirii diferentelor dintre acestea si tarifele practicate in cursul anului respectiv, conform art. 45 alin. (3) din Legea nr. 129/1996.
    (4) Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual, prin act aditional, corespunzator prevederilor bugetului de stat, precum si ori de cate ori se impune modificarea si/sau completarea contractului in functie de necesitatea infaptuirii reformei in domeniul transportului pe caile ferate romane.

                    p. Ministrul transporturilor,
                    Adrian Gheorghe Marinescu,
                    secretar de stat

                    Presedintele
                    Societatii Nationale a
                    Cailor Ferate Romane,
                    Virgil Leancu


    ANEXA 1
    la contractul de activitate

                     OBIECTIVELE TEHNICO-ECONOMICE
                         in perioada 1997-2000
----------------------------------------------------------------------------
|                        |          |              Planificat               |
| Obiectivele            |   U.M.   |---------------------------------------|
|                        |          |  1997   |  1998   |  1999   |  2000   |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|1.0. Infrastructura     |          |         |         |         |         |
|Retea (lungimea         |          |         |         |         |         |
|retelei)                |linii - km|10.180   |10.180   |10.180   |10.180   |
|Lungimea desfasurata    |          |         |         |         |         |
|a liniilor              |linii - km|20.100   |20.000   |19.500   |19.500   |
|Statii si halte         | numar    | 1.000   |   900   |   800   |   700   |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|2.0. Personal           |          |         |         |         |         |
|Total personal - mii    |          |         |         |         |         |
|angajati                | numar    |   137,2 |   132,7 |   127   |   115   |
|Angajati in: |          |         |         |         |         |
|2.1. Infrastructura     | mii      |    43,15|    41,74|    39,94|    36,17|
|2.2. Exploatare         | mii      |    89,2 |    86,3 |    82,6 |    74,8 |
|2.3. Alte sectoare      | mii      |     4,9 |     4,7 |     4,5 |     4,1 |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|3.0. Trafic             |          |         |         |         |         |
|3.1. Calatori           | miliarde |         |         |         |         |
|                        | calatori |         |         |         |         |
|                        | km       |    16,7 |    16,7 |   16,7  |   16,7  |
|3.2. Marfa              | miliarde |         |         |         |         |
|                        | tone nete|         |         |         |         |
|                        | km       |    24,6 |    24,6 |   24,6  |   24,6  |
|3.3. TOTAL TRAFIC       | miliarde |         |         |         |         |
|                        | tone     |         |         |         |         |
|                        | km conv. |    41,3 |    41,3 |   41,3  |   41,3  |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|4.0. Tren km - Total    | milioane |         |         |         |         |
|                        | tren km  |   110,2 |   109,2 |   108,2 |  107,6  |
|4.1. Calatori           | milioane |         |         |         |         |
|                        | tren km  |    70,4 |    68,8 |    67,2 |   65,6  |
|4.2. Marfa              | milioane |         |         |         |         |
|                        | tren km  |    39,8 |    40,4 |    41   |   42    |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|5.0. Material rulant    |          |         |         |         |         |
|       necesar          |          |         |         |         |         |
|- ecartament normal -   |          |         |         |         |         |
|5.1. Locomotive cu      |    buc.  |    300  |   300   |   300   |   300   |
|         abur           |          |         |         |         |         |
|5.2. Locomotive         |          |         |         |         |         |
|     electrice          |    buc.  |    800  |   740   |   720   |   695   |
|5.3. Locomotive         |          |         |         |         |         |
|     Diesel             |    buc.  |  1.522  |  1.382  | 1.242   | 1.102   |
|     5.3.1. Locomotive  |          |         |         |         |         |
|            Diesel      |          |         |         |         |         |
|            electrice   |    buc.  |  1.000  |    902  |    812  |    738  |
|     5.3.2. Locomotive  |          |         |         |         |         |
|            Diesel      |          |         |         |         |         |
|            hidraulice  |    buc.  |    522  |    480  |    430  |    364  |
|5.4. Vagoane de         |          |         |         |         |         |
|     calatori           |    buc.  |  6.055  |  5.904  |  5.752  |  5.600  |
|5.5. Rame Diesel si     |          |         |         |         |         |
|     automotoare        |    buc.  |    100  |    100  |    100  |    100  |
|5.6. Vagoane de         |          |         |         |         |         |
|     marfa              |    buc.  | 86.340  | 73.600  | 66.800  | 56.200  |
|---------------------------------------------------------------------------|
|6.0. Utilizarea         |          |         |         |         |         |
|     locomotivelor      |          |         |         |         |         |
|6.1. Performanta        |          |         |         |         |         |
|     medie zilnica      |          |         |         |         |         |
|     a locomotivelor    |          |         |         |         |         |
|     disponibile        |          |         |         |         |         |
|  a) Traficul de        |          |         |         |         |         |
|     calatori:          |          |         |         |         |         |
|     - locomotive       |          |         |         |         |         |
|       electrice        |   km/zi  |    491  |   504   |    517  |   530   |
|     - locomotive       |          |         |         |         |         |
|       Diesel           |   km/zi  |    345  |   360   |    375  |   400   |
|  b) Traficul de        |          |         |         |         |         |
|     marfa:             |          |         |         |         |         |
|     - locomotive       |          |         |         |         |         |
|       electrice        |   km/zi  |    360  |    375  |    390  |    410  |
|     - locomotive       |          |         |         |         |         |
|       Diesel           |   km/zi  |    240  |    260  |    280  |    300  |
|6.2. Disponibilitatea*) |          |         |         |         |         |
|     de: |          |         |         |         |         |
|     - locomotive       |          |         |         |         |         |
|       electrice        |    %     |     81  |     83  |     85  |     87  |
|     - locomotive       |          |         |         |         |         |
|       Diesel           |    %     |     78  |     79  |     80  |     82  |
|---------------------------------------------------------------------------|
|7.0. Utilizarea         |          |         |         |         |         |
|     vagoanelor         |          |         |         |         |         |
|     Calatori - km/loc  |  1.000   |         |         |         |         |
|                        | calatori |         |         |         |         |
|                        |  km/loc  |    46,1 |    47,4 |   48,7  |     50  |
| Marfa - tone nete/vagon| 1.000    |         |         |         |         |
|         de marfa       | tone nete|         |         |         |         |
|                        | km/vagon |         |         |         |         |
|                        | de marfa |   284,9 |   334,2 |  368,3  |  437,7  |
| Rulajul vagoanelor de  |          |         |         |         |         |
| marfa                  |  zile    |     9,5 |     9   |    8,5  |    8    |
|---------------------------------------------------------------------------|
| 8.0. Masuri privind    |          |         |         |         |         |
|      performantele     |          |         |         |         |         |
|      activitatii       |          |         |         |         |         |
|     - productivitatea/ |          |         |         |         |         |
|       salariat - total |  1.000   |         |         |         |         |
|                        |  tone    |         |         |         |         |
|                        |km conv./ |         |         |         |         |
|                        |/salariat |   301,0 |   311,2 |   325,2 |  359,1  |
|     - angajati/km      | salariat/|         |         |         |         |
|                        |   /km    |    13,5 |    13,0 |    12,5 |   11,3  |
|     - tone marfa km/km |1.000 tone|         |         |         |         |
|                        |   nete   |         |         |         |         |
|                        |  km/km   |   2.417 |   2.417 |   2.417 |   2.417 |
|     - calatori km/km   |  1.000   |         |         |         |         |
|                        | calatori |         |         |         |         |
|                        |  km/km   |   1.640 |   1.640 |   1.640 |   1.640 |
|---------------------------------------------------------------------------|
|9.0. Obiectiv financiar |          |         |         |         |         |
|9.1. Ponderea costurilor|          |         |         |         |         |
|     in venituri*)     |     %    |   110   |    110  |   100   |   100   |
|---------------------------------------------------------------------------|

    *) Procentul de disponibilitate a parcului de locomotive.
    Formula de calcul = timp calendaristic / timp efectiv lucrat x 100.
    *) Definitie:
    Venituri = Venituri totale - Transferuri bugetare.
    Costuri = Cheltuieli pentru: reparatii capitale externe + intretinere + administrative + energie + munca vie + materiale.

    ANEXA 2
    la contractul de activitate

                 CONDITIILE MINIME DE CONFORT
               in functie de categoria trenului
----------------------------------------------------------------------
|    |                  |             Categoria trenului             |
|Nr. |  Elementele de   |--------------------------------------------|
|crt.|     confort      | Intercity |  Rapid/   |Accelerat | Persoane|
|    |                  |           |  /expres  |          |         |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
|    |                  |  A  |  B  | A   |  B  |  A  |  B |  A  | B |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
|  1.|Viteza comerciala |  70 km/h  |  60 km/h  | 50 km/h  |< 50 km/h|
|    |minima            |           |           |          |         |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
|  2.|Vagon de bagaje in|           |           |          |         |
|    |compunere         |     *    |     *     |     *    |    *    |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
|  3.|Vagon restaurant  |           |           |          |         |
|    |in compunere      |     *    |     *     |     *    |    *    |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
|  4.|Vagon bar in      |           |           |          |         |
|    |compunere         |           |     *     |     *    |         |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
|  5.|Video si TV color |           |           |          |         |
|    |in vagonul        |           |           |          |         |
|    |restaurant        |     *    |           |          |         |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
|  6.|Servicii in tren: |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    |                  |-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|    |- servire la      |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    |  cerere cu       |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    |  produse de      |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    |  la vagonul      |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    |  restaurant      |  * |  * |     |     |     |    |     |   |
|    |                  |-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|    |- anuntarea       |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    |  opririlor       |  * |  * |  *  |  *  |     |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|  7.|Fotolii tapitate  |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    |   cu stofa       |  * |     |  * |     |  * |    |  * |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|  8.|Idem, la vagoanele|     |     |     |     |     |    |     |   |
|    |   seria 21.80    |     | *  |     | *  |     |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|  9.| Canapele tapitate|     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | cu vinilin       |     | *  |     | *  |     | * |     | * |
| 10.| Huse pentru      |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | fotolii si       |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | canapele         |*(1)|*(1)|*(1)|  *  |  *  |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 11.| Tetiere          | *  | *  |  * | *  | *  | *  |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 12.| Mocheta in       |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | compartimente    | *  | *  |*(2)|*(2)| *   |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 13.| Mocheta pe culoar| *  | *  | *(3)|     |     |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 14.| Perdele in       |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | compartimente    |  * | *  | *  | *  | *  | *  |  *  |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 15.| Perdele pe culoar|*(4)|*(4)|  *  |  *  |  *  |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 16.| Iluminat         |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | fluorescent      | *  |  * |  * | *  |  * | *  |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 17.| Iluminat         |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | incandescent     | *  |  * |  * | *  |  * | * | *  | *|
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 18.| Iluminat liziera |  *  |  *  |     |     |     |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 19.| Ventilatie       |  * |  * |  *  |  *  |  *  |  * |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 20.| Sonorizare       |  * |  * |  *  |  *  |     |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 21.| Cabina de        |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | toaleta,         |     |     |     |     |     |    |     |   |
|    | dotata cu:       |     |     |     |     |     |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|    |- hartie igienica | *  | *  | *  | *  | *  | * | *  | *|
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|    | - sapun          | *  | *  | *  | *  | *  | * | *  | *|
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|    | - servetele      | *  | *  |*(3)|*(3)|     |    |     |   |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
|    | - odorizante     | *  | *  | *  | *  |     |    |     |   |
----------------------------------------------------------------------
    * Conditii minime de confort, cu caracter facultativ.
    * Conditii minime de confort, cu caracter obligatoriu.
    (1) Cu exceptia vagoanelor noi si modernizate.
    (2) Mocheta la trenurile internationale.
    Mocheta sau linoleum de rezistenta, la trenurile din trafic intern.
    (3) La trenurile internationale.
    (4) Cu exceptia vagoanelor care, din constructie, nu sunt dotate cu suporturi pentru perdele pe culoar.
---------
    NOTA:

    SEMNIFICATIA COLOANELOR A SI B DIN ANEXA 2

    A = cl. I
    B = cl. a II-a



    ANEXA 3
    la contractul de activitate

                 ACTELE NORMATIVE
in baza carora S.N.C.F.R. executa servicii cu caracter social, pentru care i se acorda compensatii corespunzatoare

    - Decretul-lege nr. 118/1990, in care se prevede acordarea a 6 calatorii gratuite, simple, la tren de persoane clasa I, pentru fostii detinuti politici.
    - Legea nr. 42/1990, republicata, in care se prevede acordarea a 6 calatorii gratuite, dus-intors, la tren de persoane clasa I, pentru eroii Revolutiei din decembrie 1989 si urmasii acestora.
    - Legea nr. 53/1992, in care se prevede acordarea a 6 calatorii gratuite, dus-intors, la tren de persoane clasa a II-a, pentru persoanele handicapate. Invalizii de gradul I, care au dreptul la insotitor, primesc, pentru acesta, acelasi numar de calatorii gratuite.
    - Legea nr. 44/1994, in care se prevede acordarea de calatorii gratuite pentru veteranii si vaduvele de razboi, astfel:
        - 24 de calatorii simple, la tren de persoane clasa I - pentru marii mutilati, invalizii si veteranii de razboi decorati cu ordine si medalii;
        - 12 calatorii simple, la tren de persoane clasa I - pentru generali si ofiteri si la tren de persoane clasa a II-a - pentru veteranii nedecorati si vaduve de razboi.
    In cadrul numarului de calatorii stabilit pentru titulari, acestia le pot folosi si pentru insotitori; insotitorii marilor mutilati si ai invalizilor de razboi gradul I beneficiaza de aceleasi drepturi la transportul gratuit si la aceeasi clasa ca si titularii pe care ii insotesc.
    - Hotararea Guvernului nr. 1.468/1996 pentru prelungirea in anul 1997 a aplicarii Hotararii Guvernului nr. 414/1993 privind acordarea unor facilitati la calatoria pe calea ferata pentru pensionari, prin care se acorda 6 calatorii simple pe an cu 50% reducere a tarifului la tren de persoane clasa a II-a, pentru pensionari.
    - Hotararea Guvernului nr. 309/1996 privind acordarea de reduceri cu 50% ale tarifelor pentru transportul local in comun, de suprafata si subteran, precum si pentru transportul intern auto, feroviar si naval, de care beneficiaza elevii si studentii din invatamantul de stat si din invatamantul particular acreditat, elaborata in aplicarea prevederilor art. 174 alin. (1) si (2) din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, in care sunt prevazute urmatoarele:
        - Elevii si studentii din invatamantul de stat si din invatamantul particular acreditat beneficiaza de o reducere de 50% din tariful trenurilor de persoane clasa a II-a, in tot timpul anului calendaristic;
        - Elevii si studentii orfani sau proveniti din casele de copii beneficiaza de gratuitate pentru aceasta categorie de transport.


    ANEXA 4
    la contractul de activitate

                          CHELTUIELILE
cu intretinerea si reparatiile capitale Ia infrastructura caii ferate

                                              - milioane lei -
----------------------------------------------------------------------
                 Indicatori                     Anual       din care:
                                                            pentru
                                                            anul 1997
----------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI                                2.216.330   1.736.006
----------------------------------------------------------------------
A. Reparatii capitale la infrastructura
         - Total,                                 785.990     305.666
----------------------------------------------------------------------
din care:
1. Reparatii capitale linii                       397.010     169.666
   1.1 lungimea liniilor pe care se executa
       reparatii capitale - km                        500         300
----------------------------------------------------------------------
2. Reparatii capitale poduri-podete               200.180      52.000
   2.1 lungimea podurilor si podetelor - m          4.105       2.000
----------------------------------------------------------------------
3. Reparatii capitale tuneluri                     41.800      18.000
   3.1 lungimea tunelurilor - m                       614         500
----------------------------------------------------------------------
4. Reparatii capitale terasamente                  81.900      36.000
   4.1 lungimea terasamentelor - km                    20          19
----------------------------------------------------------------------
5. Reparatii capitale instalatii                   33.500      15.000
----------------------------------------------------------------------
6. Alte reparatii capitale de
   constructii-montaj                               7.350       4.000
----------------------------------------------------------------------
7. Reparatii capitale masini grele si utilaje      24.250      11.000
----------------------------------------------------------------------
B. Cheltuieli de intretinere -Total,
   din care:                                    1.353.690    1.353.690
-----------------------------------------------------------------------
1. Cheltuieli materiale,                          304.759      304.759
   din care:
    - linii                                       167.544      167.544
    - instalatii                                  129.856      129.856
    - trafic                                        7.359        7.359
-----------------------------------------------------------------------
2. Cheltuieli cu munca vie,                     1.048.931    1.048.931
    din care:
    - linii                                       577.276      577.276
    - instalatii                                  225.679      225.679
    - trafic                                      245.976      245.976
-----------------------------------------------------------------------
C. Componenta locala - credite
      B.I.R.D., B.E.R.D.                           76.650       76.650
-----------------------------------------------------------------------

    ANEXA 5
    la contractul de activitate

                    TARIFUL DE UTILIZARE
               a infrastructurii caii ferate

    Tariful de utilizare a infrastructurii caii ferate exprima in mod sintetic gradul de ocupare a capacitatilor infrastructurii caii ferate de catre operatorii autorizati sa efectueze transport de marfa si/sau de calatori. Cateva concepte sunt convenite:
    - entitatea cu care opereaza infrastructura este trenul, pentru care se aloca, spre utilizare, capacitatile disponibile;
    - fiecare tren ocupa capacitati de infrastructura diferite, in functie de distanta pe care circula;
    - celelalte caracteristici ale trenului (perioada de circulatie, tonaj, lungime, de marfa, de calatori, profilul sectiei ocupate etc.), desi pot constitui elemente de calcul al utilizarii infrastructurii, sunt mai putin relevante in etapa actuala. Luarea lor in considerare poate fi avuta in vedere in etapele urmatoare, atunci cand vor exista pe infrastructura feroviara din Romania mai multi operatori, ca factori de incurajare a unui anumit trafic, pe anumite tronsoane ale infrastructurii, pentru un anumit volum de trafic etc.
    Avand in vedere aceste elemente, tariful pentru anul 1997 de utilizare a infrastructurii se va masura dupa volumul de tren km realizati.
    Indicatorul tren km este un indicator de baza in activitatea oricarei cai ferate, cu un sistem bine pus la punct de masurare si urmarire, cu o baza statistica pe zeci de ani in urma. Indicatorul tren km se calculeaza prin insumarea kilometrilor parcursi de toate trenurile care au circulat intr-o anumita perioada. In acest fel se obtine o informatie sintetica despre numarul de trenuri si distanta parcursa de acestea in intervalul de timp dat, deci despre utilizarea infrastructurii.
    Formula de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii caii ferate pe anul 1997 este urmatoarea:

           Ci - (Tb + Av)
    Tui =  -------------- ,
               Tkm

    in care:

    Tui = tariful de utilizare a infrastructurii;
    Ci  = costurile anuale de functionare a infrastructurii (intretinere, reparatii capitale, costuri credite, salarii etc.) pentru realizarea unui volum de trafic prognozat;
    Tb  = transferuri de la bugetul de stat pentru infrastructura;
    Av  = alte venituri ale sectorului de infrastructura;
    Tkm = volumul anual prognozat de trenuri km, conform anexei nr. 1 la contractul de activitate al S.N.C.F.R., pentru realizarea volumelor de transport prevazute la art. 4 alin. (1).

    Introducand in formula valorile prognozate pe acest an:

    Ci  = 1.736,006 miliarde lei (conform anexei nr. 4)
    Tb  = 687,075 miliarde lei
    Av  = 193,281 miliarde lei
    Tkm = 110,2 milioane tren km (conform anexei nr. 1),
    rezulta:

    Tui = 7.765 lei/tren km, in conditiile preturilor din februarie 1997, utilizate pentru stabilirea costurilor anuale de functionare a infrastructurii.

    Tariful de utilizare a infrastructurii caii ferate se va ajusta lunar, potrivit legii. Sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. vor transfera lunar sectorului de infrastructura sumele datorate pentru fiecare tren km circulat, pe baza valorii unitare astfel stabilite.


    ANEXA 6
    la contractul de activitate

                         LISTA
obiectivelor de investitii pe anul 1997 cu finantare de la bugetul de stat

                                             Investitii
                                             ----------------
                                             Constructii-montaj - mii lei -
---------------------------------------------------------------------------
            Nominalizarea pe obiective
            de investitii, dotari si alte          Valoarea
 Nr.        cheltuieli de investitii               alocata
crt.        (data inceperii - an/trimestru;        pentru anul   Observatii
            numarul si data aprobarii              1997
            documentatiei de investitii)
----------------------------------------------------------------------------
 1                       2                            3              4
----------------------------------------------------------------------------
     TOTAL CHELTUIELI,                              17.254.506
                                                    ----------
     din care:                                      12.496.900

 A.  Obiective de investitii in continuare          12.901.000
                                                    ----------
                                                    12.496.900
 B.  Obiective de investitii noi
 C.  Achizitii de bunuri si alte cheltuieli
     de investitii                                   4.353.506
                                                     ---------
                                                             0

 A.  Lucrari in continuare,                         12.901.000
     din care:                                      ----------
                                                    12.496.900

 1.  Linie noua de cale ferata                         300.000  Se sisteaza
     Valcele-Ramnicu Valcea                           --------  din data de
     Trim. II. 1979                                    275.000  13 februarie
     Decretul Consiliului de Stat                               1997
     nr. 544/1978
 2.  Linie noua de cale ferata                         200.000  Se sisteaza
     Albeni-Seciuri-Alunu                             --------  din data de
     Trim. II. 1986                                    190.000  13 februarie
     Decretul Consiliului de Stat                               1997
     nr. 316/1988
 3.  Electrificarea liniei de cale ferata              500.000  Se sisteaza
     Doaga-Tecuci-Barbosi                             --------  din data de
     Trim. IV. 1986                                    495.000  13 februarie
     Decretul Consiliului de Stat                               1997
     nr. 87/1989
 4.  Electrificarea liniei de cale ferata               50.000  Se sisteaza
     Suceava-Ilva Mica-Beclean pe Somes               --------  din data de
     Trim. IV. 1987                                     49.400  13 februarie
     Decretul Consiliului de Stat                               1997
     nr. 336/1986
 5.  Linie noua de cale ferata                         800.000  Se sisteaza
     Dangeni-Saveni-Darabani                          --------  din data de
     Trim. IV. 1988                                    800.000  13 februarie
     Decretul Consiliului de Stat                               1997
     nr. 319/1988
 6.  Linie noua de cale ferata                       2.000.000  Se sisteaza
     Harlau-Flamanzi                                 ---------  din data de
     Trim. IV. 1988                                  1.950.000  13 februarie
     Decretul Consiliului de Stat                               1997
     nr. 319/1988
 7.  Suprainaltare si consolidare                    8.600.000  In
     terasamente in zona SHN                         ---------  continuare
     Portile de Fier I                               8.300.000
     Trim. III. 1988
     Decretul Consiliului de Stat
     nr. 289/1987
 8.  Dublarea si electrificarea liniei                  36.000  Se sisteaza
     de cale ferata Gura Motrului -                    -------  din data de
     Turceni-Targu Jiu                                  35.000  13 februarie
     Trim. III. 1985                                            1997
     Decretul Consiliului de Stat
     nr. 405/1984
 9.  Restabilirea legaturilor determinate              200.000  Se sisteaza
     de constructia Canalului Siret-Baragan            -------  din data de
     Trim. IV. 1987                                    191.000  13 februarie
     Decretul Consiliului de Stat                                 1997
     nr. 394/1986
10.  Finalizare CED in triajul Adjud                    15.000  Se sisteaza
     Trim. IV. 1989                                     ------  din data de
     Decretul Consiliului de Stat                       14.900  13 februarie
     nr. 87/1989                                                1997
11.  Locuinte de interventie Galati                    100.000  Se sisteaza
     (Str. Movilei)                                    -------  din data de
     Trim. III. 1991                                    98.900  13 februarie
     Decretul Consiliului de Stat                               1997
     nr. 27/1989
12.  Locuinte de interventie Tulcea                    100.000  Se sisteaza
     Trim. II. 1991                                   --------  din data de
     Protocolul nr. 1 din 12 august 1991                97.700  13 februarie
     intre R.A.G.C.L. Tulcea si R.C.F.                          1997
     Constanta
13.  Modernizare instalatii CED in statia                  0    Se sisteaza
     cale ferata Ploiesti-Sud                            -----  din data de
     Trim. III. 1996                                       0    13 februarie
     Hotararea Guvernului nr. 927/1995                          1997

 C.  Achizitii de bunuri si alte cheltuieli
     de investitii,                                  4.353.506
     din care:
 1.  Dotari independente,                          4.353.506*)
     din care:
     -   Vagoane calatori trafic international     4.353.506*)
     -   Modernizari vagoane calatori                            Nu se
                                                                 promoveaza
     -   Modernizari LDE 2100 CP                                 Nu se
                                                                 promoveaza
     -   Modernizare vagoane marfa                               Nu se
                                                                 promoveaza
     -   Vagon tip furgon pentru transport                       Nu se
         autoturisme in trenuri de calatori                      promoveaza
     -   Vagon pentru transport bitum                            Nu se
                                                                 promoveaza
     -   Automotor Diesel (avans 15%)                            Nu se
                                                                 promoveaza
     -   Modernizare LDH 1.250 C.P.                              Nu se
         (avans 15%)                                             promoveaza
     -   Dotari pentru infrastructura                            Nu se
                                                                 promoveaza
 2.  Consolidari pentru punerea in
     siguranta a fondului construit existent,
     potrivit Ordonantei Guvernului                              Nu se
     nr. 20/1994                                                 promoveaza
 3.  Cheltuieli de proiectare pentru elaborarea
     studiilor de prefezabilitate si a studiilor                 Nu se
     de fezabilitate aferente obiectivelor de                    promoveaza.
     investitii.
                                                                           
    *) Valoarea reprezinta diferenta de plata pentru lotul de 6 vagoane realizate in anul 1996.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 190/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 190 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu