HOTARARE Nr. 190 din 8 mai 1997
privind aprobarea contractului de activitate a Societatii Nationale a Cailor
Ferate Romane pe perioada 1997-2000
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 99 din 23 mai 1997
In temeiul Legii nr. 129/1996 privind transportul pe caile ferate romane,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba contractul de activitate a Societatii Nationale a Cailor Ferate
Romane pe perioada 1997-2000, denumit in continuare contract de activitate,
prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Ministerul Transporturilor si Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane
vor actualiza anual, in conditiile legii, contractul de activitate prevazut la
alin. 1, dupa aprobarea bugetului de stat.
Art. 2
Volumele anuale de transport marfa si calatori pentru anii 1997-2000,
stabilite prin Programul de restructurare si redresare financiara a Societatii
Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 259 din
11 aprilie 1996, se actualizeaza conform prevederilor din contractul de
activitate prevazut la art. 1.
Art. 3
Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane Ministerul, Transporturilor si
Ministerul Finantelor vor lua masuri de aplicare a contractului de activitate
aprobat prin prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
p. Ministrul transporturilor,
Adrian Gheorghe Marinescu,
secretar de stat
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
ANEXA 1
CONTRACT DE ACTIVITATE
a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane pe perioada 1997-2000
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Partile contractante
Prezentul contract de activitate se incheie intre Ministerul
Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si Societatea
Nationala a Cailor Ferate Romane (S.N.C.F.R.), in concordanta cu prevederile
Legii nr. 129/1996 privind transportul pe caile ferate romane.
Art. 2
Durata si obiectul contractului de activitate
(1) Contractul de activitate se incheie pentru perioada 1997-2000.
(2) Contractul de activitate are drept obiect crearea conditiilor necesare
pentru restructurarea pe baze comerciale a tuturor activitatilor S.N.C.F.R.,
echilibrarea bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia si asigurarea
lucrarilor de intretinere, reparatii si investitii pentru executarea
transporturilor de marfa si de calatori in conditii de siguranta a traficului.
CAP. 2
Masuri generale de restructurare a S.N.C.F.R.
Art. 3
Restructurarea in anul 1997
(1) S.N.C.F.R. se va reorganiza pana la data de 1 mai 1997 si va functiona
in structuri care sa permita executia bugetelor de venituri si cheltuieli pe
sectoare cu activitati specifice, si anume:
- infrastructura;
- transport marfa;
- transport calatori;
- leasing vagoane specializate;
- patrimoniu.
(2) S.N.C.F.R. va reduce numarul de personal in cursul anului 1997 cu
4.000-5.000 de salariati din activitati care nu afecteaza siguranta
circulatiei.
(3) In fiecare sector de activitate se vor propune masuri de restructurare,
prin crearea de societati comerciale si atragerea de capital privat.
(4) Sectorul de infrastructura va fi finantat de la bugetul de stat, in
limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie prin legea bugetului de
stat, si din venituri proprii realizate din exploatarea capacitatilor proprii.
(5) Ministerul Transporturilor va initia si/sau va crea cadrul legislativ
necesar aplicarii masurilor de restructurare a S.N.C.F.R., in concordanta cu
strategia europeana de reforma a transporturilor feroviare.
Art. 4
Restructurarea in anii 1998-2000
Masurile concrete de restructurare vor fi stabilite prin acte aditionale la
prezentul contract de activitate.
CAP. 3
Obligatiile S.N.C.F.R.
Art. 5
Principalii indicatori ai activitatii S.N.C.F.R.
(1) Pe intreaga durata de valabilitate a prezentului contract de
activitate, S.N.C.F.R. va actiona pentru realizarea principalelor obiective
tehnico-economice prevazute in anexa nr. 1 la prezentul contract de activitate.
(2) In anul 1997 S.N.C.F.R. trebuie sa incheie fara pierderi executia
bugetului de venituri si cheltuieli pentru activitatile comerciale de transport
de marfa si de calatori.
Art. 6
Nivelul volumelor de transport
(1) Sectoarele comerciale de transport de marfa si de calatori ale
S.N.C.F.R. isi vor dimensiona activitatile, pentru a realiza, in perioada de
valabilitate a prezentului contract de activitate, urmatoarele volume anuale de
transport:
----------------------------------------------------
Obiectivul U.M. Planificat
----------------------------
1997 1998 1999 2000
----------------------------------------------------
Calatori miliarde
calatori km 16,7 16,7 16,7 16,7
Marfa miliarde
tone 24,6 24,6 24,6 24,6
nete km
----------------------------------------------------
(2) Volumele de transport pot fi revazute anual, in functie de evolutia
cerintelor pietei.
Art. 7
Administrarea infrastructurii cailor ferate romane
(1) Sectorul de infrastructura administrat de S.N.C.F.R. va executa anual
lucrarile de intretinere si de reparatii capitale cuprinse in anexa nr. 4 la
prezentul contract de activitate, pentru mentinerea in stare de functionare a
infrastructurii feroviare si asigurarea conditiilor de realizare a volumelor de
transport conform art. 4, ceea ce reprezinta un efort financiar anual de
2.216,330 miliarde lei in preturi februarie 1997.
(2) Pentru anul 1997 se transfera de la bugetul de stat 687,075 miliarde
lei, iar sectorul de infrastructura va realiza un nivel minim al veniturilor
proprii de 1.048,931 miliarde lei, dupa cum urmeaza:
- 193,281 miliarde lei din valorificari de produse reziduale (sina,
traverse, materiale de cale etc.) si din inchirieri;
- 855,281 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii de catre
sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.
(3) Bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru sectorul de infrastructura este
de 1.736,006 miliarde lei si va asigura minimul de lucrari de intretinere si
reparatii capitale conform anexei nr. 4 si salarizarea propriilor angajati.
(4) Lista lucrarilor finantate de la bugetul de stat va fi aprobata anual
de Ministerul Transporturilor, dupa adoptarea legii bugetului de stat.
(5) Pentru anul 1997, pe baza bugetului prevazut la alin. (3), S.N.C.F.R.
va lua masuri de desfasurare a traficului feroviar, in conditii de siguranta,
prin:
- limitarea vitezelor de circulatie a trenurilor pe portiuni din liniile
principale si secundare;
- reducerea tonajului trenurilor;
- scoaterea din functiune a unor instalatii de semnalizare feroviara si
introducerea altor sisteme de circulatie comandate manual;
- inchiderea unor sectii de circulatie si folosirea unor rute ocolitoare.
Art. 8
Calitatea serviciilor comerciale de transport
a) In traficul de calatori
(1) Conditiile minime obligatorii asigurate de S.N.C.F.R. privind viteza
comerciala, confortul si serviciile la bord, in functie de categoria trenului,
sunt cele prevazute in anexa nr. 2 la prezentul contract de activitate.
(2) Vagoanele S.N.C.F.R. din trafic international vor indeplini conditiile
de confort prevazute in normele internationale.
(3) Oferta de servicii se va restructura etapizat in perioada 1997-2000, pe
urmatoarele categorii de trenuri:
- conectarea la reteaua internationala de trenuri EUROCITY si EURONIGHT;
- INTERCITY EXPRES (ICE) pentru legaturi de mare viteza intre marile
municipii din Romania, in conditii de confort maxim, utilizand vagoanele noi
sau modernizate (aer conditionat, servicii la bord, toalete ecologice etc.);
- INTERCITY (IC) pentru deplasari in trenuri rapide, de lung parcurs, cu un
grad ridicat de confort, asigurand legaturile intre resedintele de judet;
- trenuri interregionale de tip accelerat, care vor asigura legaturile
intre localitati mai mici cu reteaua de trenuri ICE si IC;
- trenuri locale si de navetisti, care vor prelua traficul afluent intre
marile aglomerari urbane si localitatile apropiate acestora.
b) In traficul de marfa
S.N.C.F.R. va actiona pentru cresterea competitivitatii transporturilor
feroviare prin:
- dezvoltarea traficului combinat pe rutele interne si internationale;
- realizarea unei societati comerciale cu participarea S.N.C.F.R. pentru
trafic combinat de tip UIRR, dupa modelul societatilor similare europene;
- realizarea unei case de expeditii a S.N.C.F.R., organizata ca societate
comerciala cu participarea unor agenti economici cu capital social privat,
romani sau straini;
- crearea unei societati de leasing pentru exploatarea parcului de vagoane
specializate (petrol, ciment, produse chimice), organizata ca societate
comerciala la care vor participa agenti economici cu capital social privat,
romani si straini.
Art. 9
Tariful de utilizare a infrastructurii de catre sectoarele comerciale ale
S.N.C.F.R.
(1) Sectorul de infrastructura incaseaza de la sectoarele comerciale ale
S.N.C.F.R. si de la persoanele juridice autorizate sa efectueze transporturi de
marfa si/sau de calatori tariful de utilizare a infrastructurii pentru capacitatile
alocate, in conditiile legii.
(2) Tariful de utilizare a infrastructurii se calculeaza in anul 1997 dupa
formula prevazuta in anexa nr. 5 la prezentul contract de activitate.
CAP. 4
Raspunderile Ministerului Transporturilor in calitate de reprezentant al
Guvernului
Art. 10
Contributia statului in sectorul de transport de marfa si de calatori
(1) Ministerul Transporturilor va sustine S.N.C.F.R. in politica de
echilibrare a bugetului sectorului de calatori in perioada de valabilitate a
prezentului contract de activitate, prin aplicarea unei politici de actualizare
a tarifelor, intr-un ritm superior ratei inflatiei, pana la echilibrarea cu
nivelul costurilor reale.
(2) Ministerul Transporturilor va sprijini S.N.C.F.R. in actualizarea
tarifelor pentru transportul de marfa si de calatori incepand de la 1 mai 1997,
pentru asigurarea veniturilor sectorului de infrastructura ca urmare a
utilizarii capacitatilor acesteia.
(3) Ministerul Transporturilor va facilita incheierea de catre S.N.C.F.R.
de conventii cu autoritatile administratiei publice locale, pentru sustinerea
traficului cu trenuri locale si de navetisti, solicitate de acestea, cu
obligatia de acoperire de catre solicitantul transportului a diferentei de
cost, in cazul in care veniturile provenite din efectuarea transportului nu
acopera costurile.
(4) Pentru serviciile sociale efectuate conform actelor normative cuprinse
in anexa nr. 3 la prezentul contract de activitate, S.N.C.F.R. va primi
compensatii corespunzatoare, potrivit legii.
Art. 11
Contributia statului in sectorul de infrastructura
(1) Ministerul Transporturilor va actiona pentru a asigura o competitie
loiala intre tipurile de transport, in special intre transportul feroviar si
auto, implicandu-se nediscriminatoriu in sustinerea infrastructurilor de
transport.
(2) Pentru acoperirea bugetului minim al sectorului de infrastructura pe
anul 1997, in valoare de 1.736.006 miliarde lei, se aloca S.N.C.F.R., de la
bugetul de stat, suma de 687,075 miliarde lei.
(3) Avand in vedere bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru infrastructura,
Ministerul Transporturilor accepta programul valoric si fizic, diminuat, de
intretinere si reparare a infrastructurii feroviare, conform prevederilor
anexei nr. 4 la prezentul contract de activitate.
(4) In conditiile insuficientei transferurilor de la bugetul de stat pentru
infrastructura feroviara, Ministerul Transporturilor sustine finantarea acestor
lucrari prin obtinerea de linii de credite pe termen mediu si lung, garantate
si rambursate conform legii.
Art. 12
Contributia statului pentru activitatile de invatamant si asistenta
medico-sanitara
In cazul in care S.N.C.F.R. va desfasura activitati proprii de invatamant
si medico-sanitare, in conformitate cu art. 45 lit. e) din Legea nr. 129/1996,
se vor asigura transferurile necesare de la bugetul de stat, in conditiile
legii.
Art. 13
Contributia statului cu cheltuieli de capital
(1) Necesarul de investitii in anul 1997 pentru continuarea proiectelor
aflate in executie, cu finantare de la bugetul de stat, conform prevederilor
art. 3 alin. (2) din Legea nr. 129/1996, este de 354,549 miliarde lei, conform
anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate.
(2) Se aloca suma de 17,255 miliarde lei din bugetul de stat pe anul 1997
pentru continuarea lucrarilor de investitii incepute si nu se va incepe nici o
lucrare noua in anul 1997.
(3) Alocarea bugetului pe lucrari se va face conform anexei nr. 6 la
prezentul contract de activitate, iar toate celelalte lucrari se sisteaza.
(4) La elaborarea proiectelor bugetelor de stat pe anii 1998-2000,
Ministerul Transporturilor va actiona pentru alocarea sumelor necesare
acoperirii cheltuielilor de capital aferente efectuarii lucrarilor cuprinse in
anexa nr. 6.
(5) In conditiile insuficientei alocatiilor de la bugetul de stat pentru
cheltuieli de capital, Ministerul Transporturilor va sustine finantarea
lucrarilor sistate, prevazute in anexa nr. 6, prin linii de credit pe termen
mediu si lung, garantate si rambursate conform legii.
CAP. 5
Prevederi finale
Art. 14
Neexecutarea unor prevederi ale contractului de activitate
Partile semnatare se vor intalni pentru a examina motivele neexecutarii, in
vederea stabilirii masurilor de remediere si, in mod special, daca:
- S.N.C.F.R. nu poate realiza, in cursul unui an, oricare dintre
obiectivele prevazute in prezentul contract de activitate, in special executia
unui buget de venituri si cheltuieli echilibrat;
- volumele anuale de transport scad sub valorile estimate cu mai mult de 4%
la calatori si/sau de 3% la marfa;
- Guvernul nu poate executa una dintre obligatiile din prezentul contract
de activitate.
Art. 15
Alte prevederi
(1) S.N.C.F.R. poate acorda reduceri de tarife in scop comercial, in
vederea mentinerii, sporirii sau crearii unui anumit trafic in transporturile
de marfa si de calatori.
(2) In situatii deosebite, care nu au putut fi avute in vedere in cadrul
prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia,
Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si
S.N.C.F.R. vor analiza impreuna aspectele rezultate din asemenea situatii si
vor face propuneri de solutionare sau, dupa caz, de modificare corespunzatoare
a contractului de activitate.
(3) S.N.C.F.R. va prezenta anual, o data cu bilantul contabil, datele
necesare care sa permita stabilirea modului de realizare efectiva a
obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate si evolutia
indicatorilor tehnico-economici si financiari. Totodata, S.N.C.F.R. va prezenta
documentatia justificativa cu privire la costurile efective ale transportului
feroviar de calatori si de marfa, in vederea acoperirii diferentelor dintre
acestea si tarifele practicate in cursul anului respectiv, conform art. 45
alin. (3) din Legea nr. 129/1996.
(4) Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate
anual, prin act aditional, corespunzator prevederilor bugetului de stat, precum
si ori de cate ori se impune modificarea si/sau completarea contractului in
functie de necesitatea infaptuirii reformei in domeniul transportului pe caile
ferate romane.
p. Ministrul transporturilor,
Adrian Gheorghe Marinescu,
secretar de stat
Presedintele
Societatii Nationale a
Cailor Ferate Romane,
Virgil Leancu
ANEXA 1
la contractul de activitate
OBIECTIVELE TEHNICO-ECONOMICE
in perioada 1997-2000
----------------------------------------------------------------------------
| | | Planificat |
| Obiectivele | U.M. |---------------------------------------|
| | | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|1.0. Infrastructura | | | | | |
|Retea (lungimea | | | | | |
|retelei) |linii - km|10.180 |10.180 |10.180 |10.180 |
|Lungimea desfasurata | | | | | |
|a liniilor |linii - km|20.100 |20.000 |19.500 |19.500 |
|Statii si halte | numar | 1.000 | 900 | 800 | 700 |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|2.0. Personal | | | | | |
|Total personal - mii | | | | | |
|angajati | numar | 137,2 | 132,7 | 127 | 115 |
|Angajati in: | | | | | |
|2.1. Infrastructura | mii | 43,15| 41,74| 39,94| 36,17|
|2.2. Exploatare | mii | 89,2 | 86,3 | 82,6 | 74,8 |
|2.3. Alte sectoare | mii | 4,9 | 4,7 | 4,5 | 4,1 |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|3.0. Trafic | | | | | |
|3.1. Calatori | miliarde | | | | |
| | calatori | | | | |
| | km | 16,7 | 16,7 | 16,7 | 16,7 |
|3.2. Marfa | miliarde | | | | |
| | tone nete| | | | |
| | km | 24,6 | 24,6 | 24,6 | 24,6 |
|3.3. TOTAL TRAFIC | miliarde | | | | |
| | tone | | | | |
| | km conv. | 41,3 | 41,3 | 41,3 | 41,3 |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|4.0. Tren km - Total | milioane | | | | |
| | tren km | 110,2 | 109,2 | 108,2 | 107,6 |
|4.1. Calatori | milioane | | | | |
| | tren km | 70,4 | 68,8 | 67,2 | 65,6 |
|4.2. Marfa | milioane | | | | |
| | tren km | 39,8 | 40,4 | 41 | 42 |
|------------------------|----------|---------|---------|---------|---------|
|5.0. Material rulant | | | | | |
| necesar | | | | | |
|- ecartament normal - | | | | | |
|5.1. Locomotive cu | buc. | 300 | 300 | 300 | 300 |
| abur | | | | | |
|5.2. Locomotive | | | | | |
| electrice | buc. | 800 | 740 | 720 | 695 |
|5.3. Locomotive | | | | | |
| Diesel | buc. | 1.522 | 1.382 | 1.242 | 1.102 |
| 5.3.1. Locomotive | | | | | |
| Diesel | | | | | |
| electrice | buc. | 1.000 | 902 | 812 | 738 |
| 5.3.2. Locomotive | | | | | |
| Diesel | | | | | |
| hidraulice | buc. | 522 | 480 | 430 | 364 |
|5.4. Vagoane de | | | | | |
| calatori | buc. | 6.055 | 5.904 | 5.752 | 5.600 |
|5.5. Rame Diesel si | | | | | |
| automotoare | buc. | 100 | 100 | 100 | 100 |
|5.6. Vagoane de | | | | | |
| marfa | buc. | 86.340 | 73.600 | 66.800 | 56.200 |
|---------------------------------------------------------------------------|
|6.0. Utilizarea | | | | | |
| locomotivelor | | | | | |
|6.1. Performanta | | | | | |
| medie zilnica | | | | | |
| a locomotivelor | | | | | |
| disponibile | | | | | |
| a) Traficul de | | | | | |
| calatori: | | | | | |
| - locomotive | | | | | |
| electrice | km/zi | 491 | 504 | 517 | 530 |
| - locomotive | | | | | |
| Diesel | km/zi | 345 | 360 | 375 | 400 |
| b) Traficul de | | | | | |
| marfa: | | | | | |
| - locomotive | | | | | |
| electrice | km/zi | 360 | 375 | 390 | 410 |
| - locomotive | | | | | |
| Diesel | km/zi | 240 | 260 | 280 | 300 |
|6.2. Disponibilitatea*) | | | | | |
| de: | | | | | |
| - locomotive | | | | | |
| electrice | % | 81 | 83 | 85 | 87 |
| - locomotive | | | | | |
| Diesel | % | 78 | 79 | 80 | 82 |
|---------------------------------------------------------------------------|
|7.0. Utilizarea | | | | | |
| vagoanelor | | | | | |
| Calatori - km/loc | 1.000 | | | | |
| | calatori | | | | |
| | km/loc | 46,1 | 47,4 | 48,7 | 50 |
| Marfa - tone nete/vagon| 1.000 | | | | |
| de marfa | tone nete| | | | |
| | km/vagon | | | | |
| | de marfa | 284,9 | 334,2 | 368,3 | 437,7 |
| Rulajul vagoanelor de | | | | | |
| marfa | zile | 9,5 | 9 | 8,5 | 8 |
|---------------------------------------------------------------------------|
| 8.0. Masuri privind | | | | | |
| performantele | | | | | |
| activitatii | | | | | |
| - productivitatea/ | | | | | |
| salariat - total | 1.000 | | | | |
| | tone | | | | |
| |km conv./ | | | | |
| |/salariat | 301,0 | 311,2 | 325,2 | 359,1 |
| - angajati/km | salariat/| | | | |
| | /km | 13,5 | 13,0 | 12,5 | 11,3 |
| - tone marfa km/km |1.000 tone| | | | |
| | nete | | | | |
| | km/km | 2.417 | 2.417 | 2.417 | 2.417 |
| - calatori km/km | 1.000 | | | | |
| | calatori | | | | |
| | km/km | 1.640 | 1.640 | 1.640 | 1.640 |
|---------------------------------------------------------------------------|
|9.0. Obiectiv financiar | | | | | |
|9.1. Ponderea costurilor| | | | | |
| in venituri*) | % | 110 | 110 | 100 | 100 |
|---------------------------------------------------------------------------|
*) Procentul de disponibilitate a parcului de locomotive.
Formula de calcul = timp calendaristic / timp efectiv lucrat x 100.
*) Definitie:
Venituri = Venituri totale - Transferuri bugetare.
Costuri = Cheltuieli pentru: reparatii capitale externe + intretinere +
administrative + energie + munca vie + materiale.
ANEXA 2
la contractul de activitate
CONDITIILE MINIME DE CONFORT
in functie de categoria trenului
----------------------------------------------------------------------
| | | Categoria trenului |
|Nr. | Elementele de |--------------------------------------------|
|crt.| confort | Intercity | Rapid/ |Accelerat | Persoane|
| | | | /expres | | |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
| | | A | B | A | B | A | B | A | B |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
| 1.|Viteza comerciala | 70 km/h | 60 km/h | 50 km/h |< 50 km/h|
| |minima | | | | |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
| 2.|Vagon de bagaje in| | | | |
| |compunere | * | * | * | * |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
| 3.|Vagon restaurant | | | | |
| |in compunere | * | * | * | * |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
| 4.|Vagon bar in | | | | |
| |compunere | | * | * | |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
| 5.|Video si TV color | | | | |
| |in vagonul | | | | |
| |restaurant | * | | | |
|----|------------------|-----------|-----------|----------|---------|
| 6.|Servicii in tren: | | | | | | | | |
| | |-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| |- servire la | | | | | | | | |
| | cerere cu | | | | | | | | |
| | produse de | | | | | | | | |
| | la vagonul | | | | | | | | |
| | restaurant | * | * | | | | | | |
| | |-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| |- anuntarea | | | | | | | | |
| | opririlor | * | * | * | * | | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 7.|Fotolii tapitate | | | | | | | | |
| | cu stofa | * | | * | | * | | * | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 8.|Idem, la vagoanele| | | | | | | | |
| | seria 21.80 | | * | | * | | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 9.| Canapele tapitate| | | | | | | | |
| | cu vinilin | | * | | * | | * | | * |
| 10.| Huse pentru | | | | | | | | |
| | fotolii si | | | | | | | | |
| | canapele |*(1)|*(1)|*(1)| * | * | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 11.| Tetiere | * | * | * | * | * | * | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 12.| Mocheta in | | | | | | | | |
| | compartimente | * | * |*(2)|*(2)| * | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 13.| Mocheta pe culoar| * | * | *(3)| | | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 14.| Perdele in | | | | | | | | |
| | compartimente | * | * | * | * | * | * | * | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 15.| Perdele pe culoar|*(4)|*(4)| * | * | * | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 16.| Iluminat | | | | | | | | |
| | fluorescent | * | * | * | * | * | * | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 17.| Iluminat | | | | | | | | |
| | incandescent | * | * | * | * | * | * | * | *|
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 18.| Iluminat liziera | * | * | | | | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 19.| Ventilatie | * | * | * | * | * | * | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 20.| Sonorizare | * | * | * | * | | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| 21.| Cabina de | | | | | | | | |
| | toaleta, | | | | | | | | |
| | dotata cu: | | | | | | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| |- hartie igienica | * | * | * | * | * | * | * | *|
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| | - sapun | * | * | * | * | * | * | * | *|
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| | - servetele | * | * |*(3)|*(3)| | | | |
|----|------------------|-----|-----|-----|-----|-----|----|-----|---|
| | - odorizante | * | * | * | * | | | | |
----------------------------------------------------------------------
* Conditii minime de confort, cu caracter facultativ.
* Conditii minime de confort, cu caracter obligatoriu.
(1) Cu exceptia vagoanelor noi si modernizate.
(2) Mocheta la trenurile internationale.
Mocheta sau linoleum de rezistenta, la trenurile din trafic intern.
(3) La trenurile internationale.
(4) Cu exceptia vagoanelor care, din constructie, nu sunt dotate cu
suporturi pentru perdele pe culoar.
---------
NOTA:
SEMNIFICATIA COLOANELOR A SI B DIN ANEXA 2
A = cl. I
B = cl. a II-a
ANEXA 3
la contractul de activitate
ACTELE NORMATIVE
in baza carora S.N.C.F.R. executa servicii cu caracter social, pentru care i se
acorda compensatii corespunzatoare
- Decretul-lege nr. 118/1990, in care se prevede acordarea a 6 calatorii
gratuite, simple, la tren de persoane clasa I, pentru fostii detinuti politici.
- Legea nr. 42/1990, republicata, in care se prevede acordarea a 6
calatorii gratuite, dus-intors, la tren de persoane clasa I, pentru eroii
Revolutiei din decembrie 1989 si urmasii acestora.
- Legea nr. 53/1992, in care se prevede acordarea a 6 calatorii gratuite,
dus-intors, la tren de persoane clasa a II-a, pentru persoanele handicapate.
Invalizii de gradul I, care au dreptul la insotitor, primesc, pentru acesta,
acelasi numar de calatorii gratuite.
- Legea nr. 44/1994, in care se prevede acordarea de calatorii gratuite
pentru veteranii si vaduvele de razboi, astfel:
- 24 de calatorii simple, la tren de persoane clasa I - pentru marii
mutilati, invalizii si veteranii de razboi decorati cu ordine si medalii;
- 12 calatorii simple, la tren de persoane clasa I - pentru generali si
ofiteri si la tren de persoane clasa a II-a - pentru veteranii nedecorati si
vaduve de razboi.
In cadrul numarului de calatorii stabilit pentru titulari, acestia le pot
folosi si pentru insotitori; insotitorii marilor mutilati si ai invalizilor de
razboi gradul I beneficiaza de aceleasi drepturi la transportul gratuit si la
aceeasi clasa ca si titularii pe care ii insotesc.
- Hotararea Guvernului nr. 1.468/1996 pentru prelungirea in anul 1997 a
aplicarii Hotararii Guvernului nr. 414/1993 privind acordarea unor facilitati
la calatoria pe calea ferata pentru pensionari, prin care se acorda 6 calatorii
simple pe an cu 50% reducere a tarifului la tren de persoane clasa a II-a,
pentru pensionari.
- Hotararea Guvernului nr. 309/1996 privind acordarea de reduceri cu 50%
ale tarifelor pentru transportul local in comun, de suprafata si subteran,
precum si pentru transportul intern auto, feroviar si naval, de care
beneficiaza elevii si studentii din invatamantul de stat si din invatamantul
particular acreditat, elaborata in aplicarea prevederilor art. 174 alin. (1) si
(2) din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, in care sunt prevazute
urmatoarele:
- Elevii si studentii din invatamantul de stat si din invatamantul
particular acreditat beneficiaza de o reducere de 50% din tariful trenurilor de
persoane clasa a II-a, in tot timpul anului calendaristic;
- Elevii si studentii orfani sau proveniti din casele de copii
beneficiaza de gratuitate pentru aceasta categorie de transport.
ANEXA 4
la contractul de activitate
CHELTUIELILE
cu intretinerea si reparatiile capitale Ia infrastructura caii ferate
- milioane lei -
----------------------------------------------------------------------
Indicatori Anual din care:
pentru
anul 1997
----------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI 2.216.330 1.736.006
----------------------------------------------------------------------
A. Reparatii capitale la infrastructura
- Total, 785.990 305.666
----------------------------------------------------------------------
din care:
1. Reparatii capitale linii 397.010 169.666
1.1 lungimea liniilor pe care se executa
reparatii capitale - km 500 300
----------------------------------------------------------------------
2. Reparatii capitale poduri-podete 200.180 52.000
2.1 lungimea podurilor si podetelor - m 4.105 2.000
----------------------------------------------------------------------
3. Reparatii capitale tuneluri 41.800 18.000
3.1 lungimea tunelurilor - m 614 500
----------------------------------------------------------------------
4. Reparatii capitale terasamente 81.900 36.000
4.1 lungimea terasamentelor - km 20 19
----------------------------------------------------------------------
5. Reparatii capitale instalatii 33.500 15.000
----------------------------------------------------------------------
6. Alte reparatii capitale de
constructii-montaj 7.350 4.000
----------------------------------------------------------------------
7. Reparatii capitale masini grele si utilaje 24.250 11.000
----------------------------------------------------------------------
B. Cheltuieli de intretinere -Total,
din care: 1.353.690 1.353.690
-----------------------------------------------------------------------
1. Cheltuieli materiale, 304.759 304.759
din care:
- linii 167.544 167.544
- instalatii 129.856 129.856
- trafic 7.359 7.359
-----------------------------------------------------------------------
2. Cheltuieli cu munca vie, 1.048.931 1.048.931
din care:
- linii 577.276 577.276
- instalatii 225.679 225.679
- trafic 245.976 245.976
-----------------------------------------------------------------------
C. Componenta locala - credite
B.I.R.D., B.E.R.D. 76.650 76.650
-----------------------------------------------------------------------
ANEXA 5
la contractul de activitate
TARIFUL DE UTILIZARE
a infrastructurii caii ferate
Tariful de utilizare a infrastructurii caii ferate exprima in mod sintetic
gradul de ocupare a capacitatilor infrastructurii caii ferate de catre
operatorii autorizati sa efectueze transport de marfa si/sau de calatori.
Cateva concepte sunt convenite:
- entitatea cu care opereaza infrastructura este trenul, pentru care se
aloca, spre utilizare, capacitatile disponibile;
- fiecare tren ocupa capacitati de infrastructura diferite, in functie de
distanta pe care circula;
- celelalte caracteristici ale trenului (perioada de circulatie, tonaj,
lungime, de marfa, de calatori, profilul sectiei ocupate etc.), desi pot
constitui elemente de calcul al utilizarii infrastructurii, sunt mai putin
relevante in etapa actuala. Luarea lor in considerare poate fi avuta in vedere
in etapele urmatoare, atunci cand vor exista pe infrastructura feroviara din
Romania mai multi operatori, ca factori de incurajare a unui anumit trafic, pe
anumite tronsoane ale infrastructurii, pentru un anumit volum de trafic etc.
Avand in vedere aceste elemente, tariful pentru anul 1997 de utilizare a
infrastructurii se va masura dupa volumul de tren km realizati.
Indicatorul tren km este un indicator de baza in activitatea oricarei cai
ferate, cu un sistem bine pus la punct de masurare si urmarire, cu o baza
statistica pe zeci de ani in urma. Indicatorul tren km se calculeaza prin
insumarea kilometrilor parcursi de toate trenurile care au circulat intr-o
anumita perioada. In acest fel se obtine o informatie sintetica despre numarul
de trenuri si distanta parcursa de acestea in intervalul de timp dat, deci
despre utilizarea infrastructurii.
Formula de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii caii ferate
pe anul 1997 este urmatoarea:
Ci - (Tb + Av)
Tui = -------------- ,
Tkm
in care:
Tui = tariful de utilizare a infrastructurii;
Ci = costurile anuale de functionare a infrastructurii (intretinere,
reparatii capitale, costuri credite, salarii etc.) pentru realizarea unui volum
de trafic prognozat;
Tb = transferuri de la bugetul de stat pentru infrastructura;
Av = alte venituri ale sectorului de infrastructura;
Tkm = volumul anual prognozat de trenuri km, conform anexei nr. 1 la
contractul de activitate al S.N.C.F.R., pentru realizarea volumelor de
transport prevazute la art. 4 alin. (1).
Introducand in formula valorile prognozate pe acest an:
Ci = 1.736,006 miliarde lei (conform anexei nr. 4)
Tb = 687,075 miliarde lei
Av = 193,281 miliarde lei
Tkm = 110,2 milioane tren km (conform anexei nr. 1),
rezulta:
Tui = 7.765 lei/tren km, in conditiile preturilor din februarie 1997,
utilizate pentru stabilirea costurilor anuale de functionare a infrastructurii.
Tariful de utilizare a infrastructurii caii ferate se va ajusta lunar,
potrivit legii. Sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. vor transfera lunar
sectorului de infrastructura sumele datorate pentru fiecare tren km circulat,
pe baza valorii unitare astfel stabilite.
ANEXA 6
la contractul de activitate
LISTA
obiectivelor de investitii pe anul 1997 cu finantare de la bugetul de stat
Investitii
----------------
Constructii-montaj - mii lei -
---------------------------------------------------------------------------
Nominalizarea pe obiective
de investitii, dotari si alte Valoarea
Nr. cheltuieli de investitii alocata
crt. (data inceperii - an/trimestru; pentru anul Observatii
numarul si data aprobarii 1997
documentatiei de investitii)
----------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI, 17.254.506
----------
din care: 12.496.900
A. Obiective de investitii in continuare 12.901.000
----------
12.496.900
B. Obiective de investitii noi
C. Achizitii de bunuri si alte cheltuieli
de investitii 4.353.506
---------
0
A. Lucrari in continuare, 12.901.000
din care: ----------
12.496.900
1. Linie noua de cale ferata 300.000 Se sisteaza
Valcele-Ramnicu Valcea -------- din data de
Trim. II. 1979 275.000 13 februarie
Decretul Consiliului de Stat 1997
nr. 544/1978
2. Linie noua de cale ferata 200.000 Se sisteaza
Albeni-Seciuri-Alunu -------- din data de
Trim. II. 1986 190.000 13 februarie
Decretul Consiliului de Stat 1997
nr. 316/1988
3. Electrificarea liniei de cale ferata 500.000 Se sisteaza
Doaga-Tecuci-Barbosi -------- din data de
Trim. IV. 1986 495.000 13 februarie
Decretul Consiliului de Stat 1997
nr. 87/1989
4. Electrificarea liniei de cale ferata 50.000 Se sisteaza
Suceava-Ilva Mica-Beclean pe Somes -------- din data de
Trim. IV. 1987 49.400 13 februarie
Decretul Consiliului de Stat 1997
nr. 336/1986
5. Linie noua de cale ferata 800.000 Se sisteaza
Dangeni-Saveni-Darabani -------- din data de
Trim. IV. 1988 800.000 13 februarie
Decretul Consiliului de Stat 1997
nr. 319/1988
6. Linie noua de cale ferata 2.000.000 Se sisteaza
Harlau-Flamanzi --------- din data de
Trim. IV. 1988 1.950.000 13 februarie
Decretul Consiliului de Stat 1997
nr. 319/1988
7. Suprainaltare si consolidare 8.600.000 In
terasamente in zona SHN --------- continuare
Portile de Fier I 8.300.000
Trim. III. 1988
Decretul Consiliului de Stat
nr. 289/1987
8. Dublarea si electrificarea liniei 36.000 Se sisteaza
de cale ferata Gura Motrului - ------- din data de
Turceni-Targu Jiu 35.000 13 februarie
Trim. III. 1985 1997
Decretul Consiliului de Stat
nr. 405/1984
9. Restabilirea legaturilor determinate 200.000 Se sisteaza
de constructia Canalului Siret-Baragan ------- din data de
Trim. IV. 1987 191.000 13 februarie
Decretul Consiliului de Stat 1997
nr. 394/1986
10. Finalizare CED in triajul Adjud 15.000 Se sisteaza
Trim. IV. 1989 ------ din data de
Decretul Consiliului de Stat 14.900 13 februarie
nr. 87/1989 1997
11. Locuinte de interventie Galati 100.000 Se sisteaza
(Str. Movilei) ------- din data de
Trim. III. 1991 98.900 13 februarie
Decretul Consiliului de Stat 1997
nr. 27/1989
12. Locuinte de interventie Tulcea 100.000 Se sisteaza
Trim. II. 1991 -------- din data de
Protocolul nr. 1 din 12 august 1991 97.700 13 februarie
intre R.A.G.C.L. Tulcea si R.C.F. 1997
Constanta
13. Modernizare instalatii CED in statia 0 Se sisteaza
cale ferata Ploiesti-Sud ----- din data de
Trim. III. 1996 0 13 februarie
Hotararea Guvernului nr. 927/1995 1997
C. Achizitii de bunuri si alte cheltuieli
de investitii, 4.353.506
din care:
1. Dotari independente, 4.353.506*)
din care:
- Vagoane calatori trafic international 4.353.506*)
- Modernizari vagoane calatori Nu se
promoveaza
- Modernizari LDE 2100 CP Nu se
promoveaza
- Modernizare vagoane marfa Nu se
promoveaza
- Vagon tip furgon pentru transport Nu se
autoturisme in trenuri de calatori promoveaza
- Vagon pentru transport bitum Nu se
promoveaza
- Automotor Diesel (avans 15%) Nu se
promoveaza
- Modernizare LDH 1.250 C.P. Nu se
(avans 15%) promoveaza
- Dotari pentru infrastructura Nu se
promoveaza
2. Consolidari pentru punerea in
siguranta a fondului construit existent,
potrivit Ordonantei Guvernului Nu se
nr. 20/1994 promoveaza
3. Cheltuieli de proiectare pentru elaborarea
studiilor de prefezabilitate si a studiilor Nu se
de fezabilitate aferente obiectivelor de promoveaza.
investitii.
*) Valoarea reprezinta diferenta de plata pentru lotul de 6 vagoane
realizate in anul 1996.