Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1046 din  6 noiembrie 2000

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a controlului aplicarii regimului silvic la nivel central si local

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 604 din 24 noiembrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 19 si 21 din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a controlului aplicarii regimului silvic la nivel central si local, prevazut in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Structura organizatorica a celor 7 inspectorate silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic, unitati cu personalitate juridica, finantate de la bugetul de stat, prevazute in anexa nr. 2, numarul si structura personalului pentru fiecare inspectorat, precum si dotarea materiala, in limita fondurilor alocate, se stabilesc prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    Art. 3
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul apelor, padurilor
                       si protectiei mediului,
                       Romica Tomescu

                       Ministrul muncii si protectiei sociale,
                       Liviu Lucian Albu

                       p. Ministrul finantelor,
                       Sebastian Vladescu,
                       secretar de stat

    ANEXA 1

                             REGULAMENT
de organizare si functionare a controlului aplicarii regimului silvic la nivel central si local

    CAP. 1
    Organizarea si functionarea controlului aplicarii regimului silvic la nivel central si local

    Art. 1
    (1) Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, in calitate de autoritate publica centrala care raspunde de silvicultura, asigura si executa prin personalul silvic de specialitate in domeniul gospodaririi padurilor controlul aplicarii regimului silvic si al modului de gospodarire a fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara acestuia, indiferent de forma lor de proprietate.
    (2) Exercitarea controlului prevazut la alin. (1) se realizeaza de Directia generala a padurilor din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, prin Directia de regim silvic si prin inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic, ca unitati descentralizate, cu personalitate juridica, aflate in subordinea ministerului.
    Art. 2
    (1) In structura Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului functioneaza la nivel central Directia de regim silvic care exercita nemijlocit controlul aplicarii regimului silvic in fondul forestier national si in terenurile cu vegetatie forestiera din afara acestuia, indiferent de forma lor de proprietate.
    (2) Directorul Directiei de regim silvic coordoneaza intreaga activitate a directiei si o reprezinta in relatiile cu celelalte directii din cadrul Directiei generale a padurilor.
    Art. 3
    (1) In subordinea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului functioneaza 7 inspectorate silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic, ca unitati cu personalitate juridica finantate de la bugetul de stat.
    (2) Inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic functioneaza in coordonarea tehnica a Directiei de regim silvic din structura Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    Art. 4
    Organizarea si functionarea controlului aplicarii regimului silvic la nivel local se realizeaza prin inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic.
    Art. 5
    (1) Inspectoratul silvic teritorial pentru controlul aplicarii regimului silvic este condus de un inspector-sef care coordoneaza activitatea inspectoratului si il reprezinta in relatiile cu directiile de specialitate din cadrul Directiei generale a padurilor, cu celelalte institutii publice locale, precum si cu persoanele fizice si juridice din raza de activitate teritoriala a acestuia, in vederea realizarii atributiilor sale specifice.
    (2) Inspectorul-sef este ajutat in activitatea sa de un inspector-sef adjunct.
    (3) In vederea indeplinirii atributiilor stabilite prin prezentul regulament inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic sunt incadrate cu personal tehnic silvic, precum si cu personal cu pregatire economica, juridica si cu personal administrativ, potrivit structurii organizatorice stabilite prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    Art. 6
    (1) Inspectoratul silvic teritorial pentru controlul aplicarii regimului silvic are in fiecare judet arondat cate o inspectie silvica judeteana, organizata la nivel de serviciu, fara personalitate juridica, formata din personal tehnic silvic, iar acolo unde este cazul, si din personal cu pregatire economica, juridica, precum si din personal administrativ.
    (2) In structura organizatorica a inspectoratelor silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic functioneaza 5 servicii, dupa cum urmeaza:
    a) Serviciul pentru controlul cadastrului forestier, circulatiei juridice a terenurilor forestiere si amenajarii padurilor;
    b) Serviciul pentru controlul lucrarilor de regenerare a padurilor, amenajare a bazinelor hidrografice torentiale si accesibilizarea fondului forestier;
    c) Serviciul pentru controlul valorificarii, comercializarii si circulatiei produselor padurii;
    d) Serviciul pentru controlul structurilor de administratie silvica si al gestiunii fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara acestuia;
    e) Serviciul de indrumare si control al structurilor private de administrare a padurilor si pentru relatiile cu proprietarii si detinatorii de terenuri cu vegetatie forestiera.
    (3) Structura organizatorica, statul de functii si de personal ale inspectoratului silvic teritorial pentru controlul aplicarii regimului silvic se stabilesc prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului, la propunerea Directiei de regim silvic, cu avizul Directiei generale a padurilor si al Directiei generale de resurse si dezvoltare.
    (4) Salarizarea personalului incadrat la inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic se face potrivit prevederilor legale, iar evaluarea performantelor profesionale individuale si stabilirea salariilor de baza intre limite se fac potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 867/1999.

    CAP. 2
    Atributiile organelor silvice centrale si locale pentru controlul aplicarii regimului silvic

    Art. 7
    Directia de regim silvic din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza, coordoneaza si exercita controlul asupra modului in care se respecta prevederile regimului silvic de catre detinatorii cu orice titlu de fond forestier, precum si asupra modului in care se aplica normele tehnice silvice si cele de paza a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier;
    b) organizeaza si controleaza modul in care se asigura integritatea fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara acestuia, potrivit legii;
    c) controleaza respectarea prevederilor amenajamentelor silvice;
    d) analizeaza propunerile inspectoratelor silvice judetene referitoare la volumul maxim de masa lemnoasa prevazut sa fie recoltat anual din paduri si din vegetatia forestiera din afara fondului forestier national, pe categorii de detinatori si de destinatii, in conditiile respectarii posibilitatii padurilor. Propune cantitatile de masa lemnoasa ce urmeaza sa fie introduse in proiectul de act normativ prin care se aproba volumul maxim de masa lemnoasa care se recolteaza anual din fondul forestier national si din vegetatia forestiera;
    e) organizeaza cadastrul de specialitate in domeniul forestier, organizeaza si tine evidenta terenurilor cu destinatie forestiera si a celor cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, indiferent de natura proprietatii, si urmareste furnizarea de catre administratorii terenurilor respective a datelor necesare in vederea realizarii sistemului de cadastru general;
    f) analizeaza si avizeaza in conditiile prevazute de lege solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din fondul forestier national a terenurilor;
    g) autorizeaza, in baza avizelor date de inspectoratele silvice teritoriale, unitatile specializate in elaborarea documentatiilor tehnico-economice si in executarea lucrarilor silvice prevazute la art. 8 alin. (1) lit. s) si t);
    h) indruma si controleaza modul de supraveghere a starii de sanatate a padurilor (monitoringul forestier);
    i) controleaza activitatea de reparare si de intretinere a drumurilor forestiere, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    j) intocmeste, pe baza constatarilor din controalele tematice sau de fond efectuate potrivit atributiilor de serviciu, rapoarte si/sau, dupa caz, note informative, insotite de propuneri de masuri corespunzatoare, pe care le supune spre analiza si decizie conducerii ierarhic superioare;
    k) controleaza modul de transmitere a terenurilor in si din fondul forestier national, in conditiile legii;
    l) indeplineste orice alte atributii privind controlul aplicarii regimului silvic;
    m) constata, prin persoane anume imputernicite prin ordin al ministrului, faptele infractionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si sesizeaza de indata organele de politie in vederea efectuarii cercetarii penale;
    n) constata, prin persoane anume imputernicite prin ordin al ministrului, faptele contraventionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si aplica sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale.
    Art. 8
    (1) Inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic au urmatoarele atributii:
    a) executa controale complexe de fond, indiferent de natura proprietatii, astfel incat fiecare structura a administratiei silvice sa fie controlata cel putin o data la 2 ani;
    b) controleaza modul de aplicare si de respectare de catre toti detinatorii de padure si/sau de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier a prevederilor referitoare la regimul silvic si a normelor tehnice silvice de paza;
    c) verifica modul de intocmire a amenajamentelor, a studiilor sumare de amenajare si a studiilor de transformare pentru pasunile impadurite, precum si modul de aplicare a prevederilor acestora si de inregistrare in evidentele specifice a lucrarilor silvice efectuate;
    d) controleaza aplicarea si respectarea prevederilor legale privind masurile de protectie a vegetatiei forestiere impotriva bolilor si daunatorilor, precum si a celor de prevenire si stingere a incendiilor de padure;
    e) controleaza modul de aplicare a reglementarilor tehnice privind amplasarea, punerea in valoare si valorificarea masei lemnoase din fondul forestier national si din vegetatia forestiera din afara acestuia;
    f) propun Directiei de regim silvic, pe baza prevederilor amenajamentelor sau studiilor de amenajare a padurilor, volumul de masa lemnoasa, resursele si destinatia masei lemnoase de recoltat anual, pe natura de produse si pe categorii de detinatori;
    g) repartizeaza cotele, in cadrul volumului de masa lemnoasa aprobat prin hotarare a Guvernului, pe categorii de detinatori de paduri, altii decat statul, si de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national;
    h) controleaza modul de aplicare si de respectare a regulilor silvice de exploatare a masei lemnoase din parchete, indiferent de detinatorul acestora;
    i) verifica modul in care este respectata legalitatea circulatiei materialului lemnos, a altor produse ale padurii si executa controlul la instalatiile de transformat lemn rotund, conform legislatiei in vigoare;
    j) controleaza modul in care se realizeaza evidenta la zi a suprafetelor de pe care se recolteaza masa lemnoasa, precum si modul in care se asigura regenerarea lor, indiferent de natura proprietatii asupra acestora, si, de asemenea, daca terenurile preluate in conditiile legii in fondul forestier proprietate publica a statului se impaduresc potrivit programelor elaborate si aprobate;
    k) controleaza respectarea prevederilor normelor tehnice si a celorlalte dispozitii legale privind recoltarea, achizitionarea, depozitarea, transportul, prelucrarea si comercializarea produselor nelemnoase ale padurii, mentionate la art. 39 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic;
    l) verifica si aproba, dupa caz, solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din fondul forestier national a terenurilor cu suprafete de pana la 1,0 ha, precum si de defrisare a vegetatiei forestiere din afara acestuia;
    m) verifica si avizeaza, dupa caz, solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din fondul forestier national a terenurilor cu suprafete de peste 1,0 ha;
    n) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele infractionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si sesizeaza de indata organele de politie in vederea efectuarii cercetarii penale;
    o) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele contraventionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si aplica sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale;
    p) verifica documentatiile tehnico-economice pentru reinstalarea si intretinerea vegetatiei forestiere pana la realizarea starii de masiv si gestionarea durabila a acestora, finantate din fonduri publice sau cu garantii guvernamentale, si le transmit spre aprobare directiei de specialitate din Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
    q) verifica documentatiile privind infiintarea structurilor de administratie silvica si le avizeaza, dupa caz;
    r) avizeaza angajarea personalului silvic de toate gradele, altul decat cel pentru structurile Regiei Nationale a Padurilor, necesar pentru paza si gospodarirea padurilor, in conditiile art. 3 alin. (1) lit. c) din anexa la Hotararea Guvernului nr. 997/1999 pentru aprobarea Regulamentului privind constituirea, organizarea si functionarea structurilor silvice proprii, necesare pentru gospodarirea padurilor proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale si a celor proprietate privata;
    s) avizeaza, in vederea autorizarii, unitatile specializate in elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru reinstalarea, intretinerea vegetatiei forestiere si gestionarea durabila a padurilor;
    t) avizeaza, in vederea autorizarii, unitatile specializate in executarea lucrarilor de impadurire, intretinere si ingrijire a culturilor forestiere si a arboreturilor;
    u) primesc, inregistreaza si verifica petitiile, sesizarile si propunerile privind legislatia silvica in vigoare, precum si gospodarirea fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara acestuia sau in legatura cu acestea si ia masuri de solutionare;
    v) controleaza daca pasunatul care, eventual, se practica in padurile proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale si in cele proprietate privata se desfasoara potrivit reglementarilor in vigoare;
    x) in exercitarea controlului foloseste ciocane silvice triunghiulare, al caror mod de utilizare se stabileste prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    (2) In exercitarea atributiilor stabilite personalul inspectoratelor silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic efectueaza verificari si controale de specialitate, individual sau in echipa, in baza delegatiei de serviciu aprobate de inspectorul-sef, precum si actiuni speciale, care se executa numai in baza ordinelor sau deciziilor dispuse de Directia de regim silvic, Directia generala a padurilor sau de conducerea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    Art. 9
    (1) Serviciul pentru controlul cadastrului forestier, circulatiei juridice a terenurilor forestiere si amenajarii padurilor are urmatoarele atributii:
    a) controleaza modul de organizare si evidenta terenurilor din fondul forestier national si a celor cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, pe categorii de detinatori si pe categorii de folosinta;
    b) analizeaza si propune, dupa caz, scoaterea definitiva sau folosirea temporara a terenurilor din fondul forestier national, la cererea persoanelor fizice sau juridice interesate;
    c) analizeaza si propune avizarea scoaterii definitive sau a folosirii temporare a terenurilor din fondul forestier national, dupa caz, pentru suprafete de peste 1 ha;
    d) verifica si ia masurile legale privind existenta avizelor si acordurilor prevazute de lege pentru amplasarea de obiective in scopul executarii de lucrari necesare pentru gospodarirea fondului forestier national;
    e) analizeaza si propune aprobarea reprimirii in fondul forestier national a suprafetelor scoase temporar, la expirarea termenului contractual;
    f) verifica documentatiile privind scoaterile definitive si temporare de suprafete din fondul forestier national, pe baza metodologiei in vigoare, precum si plata despagubirilor si a taxelor legale;
    g) verifica si avizeaza documentatiile intocmite in legatura cu stabilirea contravalorii despagubirilor ce trebuie acordate proprietarilor de paduri cu functii speciale de protectie, ca urmare a restrictiilor prevazute in amenajamente, si propune aprobarea documentatiilor respective;
    h) analizeaza si controleaza modul de executare a lucrarilor de amenajare pentru fondul forestier national, precum si a studiilor privind gospodarirea vegetatiei forestiere din afara fondului forestier, scop in care:
    - verifica si avizeaza, dupa caz, temele de proiectare pentru intocmirea studiilor respective;
    - participa la desfasurarea conferintelor de amenajare a padurilor;
    - verifica receptia lucrarilor mentionate mai sus si propune avizarea acestora;
    i) controleaza respectarea prevederilor amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare a padurilor, precum si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite, indiferent de forma de proprietate asupra terenurilor, scop in care verifica:
    - organizarea si tinerea in mod corect a evidentelor prevazute in amenajamentele silvice sau a studiilor sumare de amenajare a padurilor;
    - dinamica suprafetelor si respectarea categoriilor de folosinta ale terenurilor din fondul forestier national;
    - respectarea prevederilor amenajamentelor privind amplasarea si recoltarea produselor principale si secundare, in concordanta cu posibilitatea padurilor, aplicarea corecta a tratamentelor, efectuarea lucrarilor de conducere a arboreturilor etc.;
    - respectarea prevederilor amenajamentelor sau a studiilor de amenajare a padurilor privind lucrarile de ingrijire a arboreturilor, urmarindu-se suprafetele parcurse, calitatea lucrarilor, periodicitatea si altele asemenea;
    - respectarea prevederilor amenajamentelor si a studiilor de amenajare a padurilor privind lucrarile de regenerare a padurilor (suprafetele parcurse, compozitiile de regenerare, ajutorarea regenerarii naturale si altele asemenea);
    - solicitarile de derogare de la prevederile amenajamentelor sau ale studiilor sumare de amenajare a padurilor si le avizeaza, dupa caz;
    j) propune spre aprobare incadrarea pe categorii functionale a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier national;
    k) urmareste respectarea exercitarii dreptului de preemtiune al statului la toate vanzarile de bunavoie sau silite pentru enclavele din fondul forestier proprietate publica a statului si terenurile limitrofe acestuia si propune masurile necesare, dupa caz;
    l) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele infractionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sesizarea de indata a organelor de politie in vederea efectuarii cercetarii penale;
    m) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele contraventionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale.
    (2) Serviciul pentru controlul lucrarilor de regenerare a padurilor, amenajare a bazinelor hidrografice torentiale si accesibilizarea fondului forestier are urmatoarele atributii:
    a) verifica si propune aprobarea proiectelor de regenerare a padurilor, ajutorarea regenerarii naturale si reconstructia ecologica pentru fondul forestier national si pentru vegetatia forestiera situata in afara acestuia;
    b) verifica si propune aprobarea raportului privind controlul anual al regenerarilor din fondul forestier national;
    c) verifica daca regenerarea padurilor s-a realizat in cel mult 2 ani dupa taiere si dispune masurile ce se impun, conform dispozitiilor legale;
    d) verifica si propune aprobarea proiectelor de reimpadurire a suprafetelor scoase temporar din fondul forestier privat, urmarind executarea lucrarilor prevazute;
    e) verifica punerea in executie a proiectelor de impadurire sau reconstructie ecologica in fondul forestier national si in perimetrele de ameliorare, pana la realizarea definitiva a acestora;
    f) verifica si avizeaza, dupa caz, documentatia agentilor economici care au ca obiect de activitate executarea de lucrari silvice, cum ar fi impaduririle, lucrarile de intretinere si ingrijire si altele asemenea, sau producerea de material genetic forestier, cum ar fi semintele, puietii, butasii si altele asemenea;
    g) controleaza respectarea reglementarilor privind folosirea in culturi a materialelor de reproducere provenite din alte surse decat cele aprobate si inregistrate;
    h) verifica respectarea reglementarilor privind evaluarea fructificatiei, recoltarea, transportul, depozitarea, prelucrarea si conservarea semintelor si butasilor ce se folosesc la lucrarile de regenerare a padurilor;
    i) verifica si avizeaza modul de intocmire a actelor de constatare, stabilire si evaluare a pierderilor provocate de calamitati si de alti factori vatamatori in lucrarile de regenerare si reconstructie ecologica;
    j) verifica si avizeaza documentatiile pentru obtinerea de catre proprietarii de paduri a finantarii de la bugetul de stat, in vederea executarii lucrarilor silvice, inclusiv a lucrarilor de amenajare in cazul persoanelor fizice;
    k) verifica modul in care se efectueaza preluarea, in conditiile legii, de terenuri in si din fondul forestier national si impadurirea acestora, dupa caz, cu respectarea dispozitiilor legale;
    l) verifica modul de utilizare a fondului de conservare si regenerare a padurilor de catre directiile silvice din structura Regiei Nationale a Padurilor;
    m) verifica documentatiile pentru proiectele de investitii efectuate din surse bugetare si extrabugetare la care ordonator de credit este autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, controleaza punerea lor in executie si avizeaza receptiile partiale si finale ale acestora;
    n) controleaza modul in care s-au realizat proiectele de investitii finantate de la bugetul de stat, in baza unor legi speciale, prin Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
    o) controleaza activitatea de reparare si intretinere a drumurilor auto forestiere;
    p) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele infractionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sesizarea de indata a organelor de politie in vederea efectuarii cercetarii penale;
    r) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele contraventionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale.
    (3) Serviciul pentru controlul valorificarii, comercializarii si circulatiei produselor padurii are urmatoarele atributii:
    a) efectueaza controlul circulatiei materialului lemnos si al instalatiilor de transformat lemn rotund, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    b) controleaza modul de eliberare si utilizare a seturilor de documente de insotire, folosite la transportul materialelor lemnoase;
    c) verifica modul in care Regia Nationala a Padurilor si subunitati ale acesteia sau alte structuri de administratie silvica organizeaza si desfasoara licitatiile sau negocierile pentru vanzarea masei lemnoase;
    d) controleaza respectarea reglementarilor in vigoare cu privire la recoltarea si valorificarea celorlalte produse specifice fondului forestier national;
    e) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele infractionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sesizarea de indata a organelor de politie in vederea efectuarii cercetarii penale;
    f) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele contraventionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale.
    (4) Serviciul pentru controlul structurilor de administratie silvica si al gestiunii fondului forestier national si vegetatiei forestiere din afara acestuia are urmatoarele atributii:
    a) controleaza prin inspectii de fond sau partiale, efectuate in fondul forestier national si in vegetatia forestiera din afara acestuia, modul in care se respecta si se aplica regimul silvic sau normele tehnice silvice si de paza;
    b) executa inspectii de fond, de doua ori pe an, in vegetatia forestiera din afara fondului forestier si inspectii partiale ori de cate ori este necesar;
    c) verifica prin sondaj actele de punere in valoare, precum si borderourile anuale intocmite de structuri silvice de administrare a fondului forestier national;
    d) controleaza incadrarea in volumul de masa lemnoasa aprobata sa se recolteze din fondul forestier national si din vegetatia forestiera situata in afara acestui fond, precum si modul de recoltare a acestuia;
    e) verifica respectarea perioadelor si a termenelor de exploatare a masei lemnoase si propune retragerea autorizatiilor de exploatare in situatiile de incalcare a prevederilor legale;
    f) controleaza modul in care s-au intocmit actele de constatare a calamitatilor in parchetele de exploatare a masei lemnoase, in vederea prelungirii termenelor de exploatare, si modul de solutionare a acestora;
    g) controleaza aplicarea masurilor de prevenire si combatere a bolilor si daunatorilor padurilor, precum si aplicarea masurilor de prevenire si stingere a incendiilor de padure;
    h) verifica lucrarile de prevenire si combatere a bolilor si daunatorilor padurilor, propune executarea de lucrari in vegetatia forestiera situata in afara fondului forestier si propune sanctionarea detinatorilor care nu executa la timp aceste lucrari;
    i) verifica indeplinirea procedurilor legale de radiere si publicitate, in vederea inlaturarii posibilitatii utilizarii ilegale a dispozitivelor dreptunghiulare de marcat si a ciocanelor silvice, pierdute sau sustrase;
    j) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele infractionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sesizarea de indata a organelor de politie in vederea efectuarii cercetarii penale;
    k) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele contraventionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale.
    (5) Serviciul de indrumare si control al structurilor private de administrare a padurilor si pentru relatiile cu proprietarii si detinatorii de paduri si terenuri cu vegetatie forestiera are urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza actiunile de informare, educare, instruire etc., finantate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislatiei silvice si educatiei forestiere, in vederea respectarii regimului silvic de catre proprietari si/sau detinatori;
    b) executa consultanta de specialitate silvica la solicitarea detinatorilor sau a proprietarilor de paduri si terenuri cu vegetatie forestiera;
    c) asigura aducerea la cunostinta populatiei a obligatiei privind prevenirea si stingerea incendiilor;
    d) verifica impreuna cu celelalte organe de control ale statului aspectele care fac obiectul scrisorilor, petitiilor si reclamatiilor din sfera atributiilor inspectoratului silvic teritorial pentru controlul aplicarii regimului silvic si propune solutii pentru intrarea in legalitate;
    e) prezinta periodic rapoarte, informari si sinteze asupra activitatii desfasurate;
    f) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele infractionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sesizarea de indata a organelor de politie in vederea efectuarii cercetarii penale;
    g) constata, prin persoane anume imputernicite prin decizie a inspectorului-sef, faptele contraventionale in domeniul silviculturii si exploatarii padurilor si propune sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale.
    Art. 10
    (1) Inspectiile silvice judetene prevazute la art. 6 alin. (1) sunt conduse de un sef de inspectie, asimilat functiei de sef serviciu.
    (2) Fiecare inspectie silvica judeteana indeplineste, in judetul in care isi desfasoara activitatea, atributiile selectate din cele prevazute la art. 9, inscrise in decizia emisa special pentru aceasta problema de conducerea inspectoratului silvic judetean din structura caruia face parte.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 11
    Conducerea si angajatii persoanelor juridice, precum si persoanele fizice controlate au urmatoarele obligatii fata de solicitarea organelor de control aflate in exercitiul functiunii din cadrul Directiei generale a padurilor, Directiei de regim silvic si a celor din cadrul inspectoratelor silvice teritoriale sau al inspectiilor silvice judetene:
    a) sa puna la dispozitie, in copie, documentele de evidenta si rapoartele, registrele si corespondenta, actele si piesele justificative, precum si orice alte documente scrise, solicitate in legatura cu controlul aplicarii regimului silvic;
    b) sa prezinte spre verificare bunurile, materialele lemnoase si nelemnoase prevazute la art. 39 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, pe care le gestioneaza sau pe care le au in pastrare si care, potrivit reglementarilor silvice, intra sub incidenta controlului;
    c) sa dea explicatii, verbal si/sau in scris, in legatura cu problemele ce fac obiectul controlului aplicarii regimului silvic.
    Art. 12
    (1) In indeplinirea atributiilor de serviciu personalul silvic de specialitate din cadrul Directiei de regim silvic si al inspectoratelor silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic au competentele si obligatiile prevazute la art. 105, 106 si 114 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic si la art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national, republicata.
    (2) Personalul silvic prevazut la alin. (1) poarta uniforma de serviciu, pastreaza, foloseste si face uz de armament si de mijloacele din dotare, in conditiile legii.

    ANEXA 2

                                LISTA
cuprinzand inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului silvic
______________________________________________________________________________
Nr.  Denumirea unitatii         Sediul           Judetele arondate
crt.                        inspectoratului
                                silvic
______________________________________________________________________________
  1. Inspectoratul silvic  Municipiul Iasi       Bacau, Botosani, Iasi, Neamt,
     teritorial Iasi                             Vaslui, Suceava
  2. Inspectoratul silvic  Municipiul Zalau      Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj,
     teritorial Zalau                            Maramures, Satu Mare, Salaj
  3. Inspectoratul silvic  Municipiul Brasov     Alba, Brasov, Covasna,
     teritorial Brasov                           Harghita, Mures, Sibiu
  4. Inspectoratul silvic  Municipiul Buzau      Braila, Buzau, Constanta,
     teritorial Buzau                            Galati, Tulcea, Vrancea
  5. Inspectoratul silvic  Municipiul Timisoara  Arad, Caras-Severin,
     teritorial Timisoara                        Hunedoara, Timis
  6. Inspectoratul silvic  Municipiul Craiova    Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt,
     teritorial Craiova                          Valcea
  7. Inspectoratul silvic  Municipiul Bucuresti  Arges, Calarasi, Dambovita,
     teritorial Bucuresti                        Giurgiu, Ialomita, Ilfov,
                                                 Prahova, Teleorman
______________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1046/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1046 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu