
În temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere dispoziţiile art. 67 alin. (2) din Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,Plenul Consiliului Superior al Magistraturii h o t ă r ă ş t e: Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 159/2012 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorului-şef şi a inspectorului-şef adjunct ai Inspecţiei Judiciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 21 martie 2012, cu modificările ulterioare. Articolul 3 Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,judecător Simona Camelia MarcuANEXĂREGULAMENT privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Inspecţia Judiciară este condusă de un inspector-şef, numit de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii în urma unui concurs organizat în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament. Articolul 2
(1) Concursul pentru numirea în funcţia de inspector-şef se organizează de Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Organizarea concursului pentru ocuparea postului de inspector-şef se anunţă cu cel puţin 3 luni înaintea datei acestuia.
(3) Data, locul concursului şi calendarul de desfăşurare a concursului se aprobă de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare, şi se afişează pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, la aceeaşi dată cu anunţul de organizare a concursului. Capitolul IIÎnscrierea la concurs Articolul 3Pot participa la concursul prevăzut la art. 2 alin. (1) inspectorii judiciari în funcţie care au calitatea de judecător. Articolul 4
(1) Inspectorii îşi depun candidaturile în termenul stabilit prin calendarul de desfăşurare a concursului, la Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Candidaturile vor fi însoţite de un proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de inspector-şef, care se depune în 6 exemplare identice, pe suport hârtie, şi în format electronic, pe suport specific. Proiectul poate avea cel mult 30 de pagini. Capitolul IIIOrganizarea şi desfăşurarea concursului Articolul 5
(1) Comisia de organizare a concursului este condusă de un preşedinte, care este secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii. În cazul imposibilităţii îndeplinirii funcţiei de către acesta, comisia este condusă, în ordine, de secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii, de directorul Direcţiei resurse umane şi organizare sau de directorul adjunct al acestei direcţii.
(2) Membrii comisiei de organizare se desemnează de către preşedintele acesteia dintre personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu funcţii de conducere şi execuţie, funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. Articolul 6Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii: 1. centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi afişează lista finală a candidaţilor; 2. îndeplineşte toate activităţile necesare pentru organizarea şi desfăşurarea concursului, cu excepţia celor date în competenţa comisiei de concurs. Articolul 7
(1) Comisia de concurs este formată din:a)3 membri judecători, care fac parte din Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii şi au funcţionat la o instanţă de grad corespunzător celui necesar pentru ocuparea funcţiei de inspector judiciar, desemnaţi de Secţia pentru judecători; b)un membru procuror, care face parte din Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii şi a funcţionat la un parchet de grad corespunzător celui necesar pentru ocuparea funcţiei de inspector judiciar, desemnat de Secţia pentru procurori; c)un membru al Consiliului Superior al Magistraturii, reprezentant al societăţii civile, desemnat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii; d)un psiholog desemnat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, cu rol consultativ.
(2) Membrii comisiei de concurs prevăzuţi la alin. (1) lit. a)-c) desemnează, din rândul acestora, preşedintele comisiei de concurs.
(3) Fiecare secţie a Consiliului Superior al Magistraturii şi, respectiv, Plenul Consiliului desemnează şi câte un supleant care îl va înlocui de drept pe acel membru al comisiei de concurs care, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile. Înlocuirea se efectuează de preşedintele comisiei. Articolul 8
(1) Nu pot fi numite în comisia de organizare a concursului sau în comisia de concurs persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligaţia să se retragă şi să îi comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
(2) Situaţiile de incompatibilitate a preşedintelui comisiei de concurs şi a membrilor acesteia care sunt magistraţi sunt soluţionate de secţia corespunzătoare din care fac parte aceştia, iar situaţiile de incompatibilitate a reprezentantului societăţii civile şi a psihologului sunt soluţionate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii. Situaţiile de incompatibilitate a membrilor comisiei de organizare sunt soluţionate de preşedintele acestei comisii, iar situaţiile de incompatibilitate a preşedintelui comisiei de organizare sunt soluţionate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii. Articolul 9
(1) După expirarea termenului de depunere a candidaturilor, listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la publicarea pe site, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, prin hotărâre care se comunică de îndată contestatorului.
(3) După soluţionarea contestaţiilor se întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, listă care se aduce la cunoştinţa publică prin modalitatea prevăzută la alin. (1). Articolul 10
(1) Concursul constă în prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de inspector-şef, urmărindu-se competenţele manageriale, gestiunea eficientă a resurselor, capacitatea de a-şi asuma decizii şi responsabilităţi, competenţele de comunicare şi rezistenţa la stres.
(2) Candidaţii susţin oral, în faţa comisiei de concurs, proiectul prevăzut la alin. (1). Susţinerea proiectului are o durată de maximum 30 de minute, fiind urmată de întrebările comisiei de concurs şi răspunsurile candidatului.
(3) După prezentarea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere de către fiecare candidat, psihologul va prezenta un raport consultativ.
(4) Susţinerea proiectului este transmisă în direct pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii. Articolul 11
(1) Membrii comisiei de concurs, cu excepţia psihologului, primesc pentru fiecare candidat câte o fişă de notare nominală, care cuprinde şi numele membrului comisiei de concurs care a efectuat notarea şi semnătura acestuia.
(2) Punctajul maxim ce poate fi acordat este de 100 de puncte.
(3) Punctajul final obţinut de fiecare candidat se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.
(4) Pentru a ocupa funcţia de inspector-şef, candidatul trebuie să obţină cel puţin 70 de puncte.
(5) Imediat după finalizarea probei, comisia de concurs centralizează fişele de notare şi stabileşte punctajele finale obţinute de candidaţi. Pe baza punctajelor finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor. Tabelul de clasificare a candidaţilor este comunicat comisiei de organizare, care asigură publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
(6) Rezultatele sunt definitive şi nu pot fi contestate. Articolul 12Susţinerea orală a proiectului se înregistrează cu mijloace audiovideo. Înregistrările se păstrează o perioadă de un an de la data desfăşurării probei, după care se distrug. Articolul 13
(1) Rezultatele finale ale concursului se prezintă Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea validării.
(2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate invalida concursul, în tot sau în parte, în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului. Articolul 14La propunerea comisiei de concurs, prin hotărârea de validare, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeşte în funcţia de inspector-şef al Inspecţiei Judiciare pe candidatul cu cel mai mare punctaj. Articolul 15La punctaje egale, Plenul numeşte în funcţia de inspector-şef al Inspecţiei Judiciare unul dintre candidaţi, având în vedere următoarele criterii: experienţa managerială anterioară, vechimea cea mai mare în funcţia de judecător sau procuror, gradul profesional cel mai mare. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 16Toate documentele întocmite pentru concurs se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare. Articolul 17Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 181 şi următoarele din Codul de procedură civilă.