HOTARARE Nr. 1083 din 25 octombrie 2001
privind organizarea si functionarea comisiilor de disciplina din cadrul
autoritatilor si institutiilor publice
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 707 din 7 noiembrie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 73
alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta hotarare reglementeaza modul de constituire, componenta,
atributiile, modul de sesizare si procedura de lucru ale comisiilor de
disciplina din cadrul autoritatilor si institutiilor publice.
Art. 2
Activitatea comisiilor de disciplina are la baza urmatoarele principii:
a) prezumtia de nevinovatie, conform caruia se prezuma ca functionarul
public este nevinovat atata timp cat vinovatia sa nu a fost dovedita;
b) garantarea dreptului la aparare, conform caruia se recunoaste dreptul
functionarului public de a fi audiat, de a prezenta dovezi in apararea sa si de
a fi asistat de un aparator;
c) celeritatea procedurii, care presupune obligatia comisiei de disciplina
de a proceda fara intarziere la solutionarea cauzei, cu respectarea drepturilor
persoanelor implicate si a regulilor prevazute de lege si de prezenta hotarare;
d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitatii
persoanelor aflate pe pozitii divergente de a se exprima cu privire la orice
act sau fapt care are legatura cu abaterea disciplinara pentru care a fost
sesizata comisia de disciplina;
e) proportionalitatea, conform caruia trebuie respectat un raport corect
intre gravitatea abaterii disciplinare, circumstantele savarsirii acesteia si
sanctiunea disciplinara propusa sa fie aplicata;
f) legalitatea sanctiunii, conform caruia comisia de disciplina nu poate
propune decat sanctiunile disciplinare prevazute de lege;
g) unicitatea sanctiunii, conform caruia pentru o abatere disciplinara nu
se poate aplica decat o singura sanctiune disciplinara.
CAP. 2
Organizarea si functionarea comisiilor de disciplina
SECTIUNEA 1
Constituirea si componenta comisiilor de disciplina
Art. 3
(1) In cadrul autoritatilor si institutiilor publice se constituie comisii
de disciplina care cerceteaza faptele sesizate ca abateri disciplinare si
propun sanctiunile disciplinare aplicabile functionarilor publici care le-au savarsit.
(2) Comisia de disciplina se constituie prin actul conducatorului
autoritatii sau institutiei publice.
Art. 4
(1) Comisia de disciplina este compusa dintr-un presedinte si 2 membri
titulari.
(2) Membrii titulari sunt desemnati astfel:
a) un membru, de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice;
b) un membru, de catre organizatia sindicala reprezentativa a
functionarilor publici din cadrul autoritatii sau institutiei publice ori de
catre functionarii publici din cadrul autoritatii sau institutiei publice, daca
acestia nu sunt organizati in sindicat. Alegerea reprezentantilor
functionarilor publici se face prin vot secret.
(3) Pentru fiecare comisie de disciplina se vor desemna 2 membri supleanti.
(4) Desemnarea membrilor supleanti se face o data cu desemnarea membrilor
titulari, in conditiile prevazute la alin. (2).
(5) In cazul autoritatilor sau institutiilor publice care au peste 150 de
functionari publici, comisia de disciplina poate fi compusa dintr-un presedinte
si 4 sau 6 membri titulari, desemnati in mod proportional, in conditiile alin.
(2). Numarul membrilor care vor intra in componenta comisiei de disciplina va
fi stabilit de conducatorul autoritatii sau institutiei publice.
(6) In cazurile prevazute la alin. (5) pot fi desemnati 4 sau 6 membri
supleanti, in conditiile prevazute la alin. (4).
Art. 5
(1) Desemnarea presedintelui comisiei de disciplina si a loctiitorului
acestuia se face de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice in
urma consultarii cu organizatia sindicala reprezentativa sau cu functionarii
din aparatul propriu, daca acestia nu sunt organizati in sindicat.
(2) Nerespectarea procedurii prevazute la alin. (1) poate fi atacata la
instanta de contencios administrativ.
Art. 6
(1) Mandatul presedintelui si al membrilor comisiei de disciplina este de 3
ani. Mandatul poate fi reinnoit de doua ori.
(2) Presedintele si membrii comisiei de disciplina isi exercita mandatul de
la data emiterii actului de numire pana la data expirarii duratei acestuia.
Art. 7
Comisia de disciplina are un secretar. Secretarul este numit prin actul de
constituire a comisiei si are, de regula, studii superioare juridice sau
administrative. Secretarul nu este membru al comisiei.
SECTIUNEA a 2-a
Conditii privind desemnarea membrilor si a presedintelui comisiei de
disciplina
Art. 8
(1) Pot fi membri in comisia de disciplina numai functionarii publici
definitivi care isi desfasoara activitatea in cadrul autoritatii sau
institutiei publice respective si care au o probitate morala recunoscuta.
(2) Pot fi membri in comisiile de disciplina si functionarii publici
suspendati in conditiile Legii nr. 54/1991 cu privire la sindicate, cu
modificarile ulterioare, la propunerea organizatiei sindicale reprezentative.
(3) Nu poate fi membru in comisia de disciplina functionarul public care se
afla in una dintre urmatoarele situatii de incompatibilitate:
a) este sot, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu
conducatorul autoritatii sau institutiei publice;
b) este membru al comisiei paritare;
c) a fost sanctionat disciplinar, iar sanctiunea disciplinara nu a fost
radiata, in conditiile legii.
(4) Prevederile alin. (3) lit. b) nu se aplica in cazul autoritatilor sau
institutiilor publice care au pana la 20 de functionari publici.
Art. 9
(1) Poate fi desemnat presedinte al comisiei de disciplina, in conditiile
prevazute la art. 5, un functionar public care isi desfasoara activitatea in
cadrul autoritatii sau institutiei publice respective si indeplineste
urmatoarele conditii:
a) este functionar public categoria A clasa I sau, in lipsa acesteia, are
categoria si clasa cele mai inalte;
b) are studii superioare juridice sau administrative;
c) are o probitate morala recunoscuta;
d) nu se afla in una dintre situatiile de incompatibilitate prevazute la
art. 8 alin. (3).
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a) si b) nu este obligatorie in
cazul autoritatilor si institutiilor publice care au pana la 20 de functionari
publici.
SECTIUNEA a 3-a
Atributiile comisiei de disciplina
Art. 10
Comisia de disciplina are urmatoarele atributii principale:
a) cerceteaza abaterile disciplinare pentru care a fost sesizata;
b) stabileste persoanele care urmeaza sa fie audiate;
c) audiaza functionarul public a carui fapta constituie obiectul sesizarii,
persoana care a formulat sesizarea, precum si orice alte persoane ale caror
declaratii pot inlesni solutionarea cazului;
d) poate solicita declaratii scrise persoanelor prevazute la lit. c);
e) poate solicita orice documente care sunt de natura sa inlesneasca
solutionarea cazului;
f) propune aplicarea uneia dintre sanctiunile disciplinare prevazute la
art. 70 alin. (3) lit. c) - f) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul
functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) propune mentinerea, modificarea sau anularea sanctiunii disciplinare
aplicate in conditiile prevazute la art. 71 alin. (1), in situatia introducerii
contestatiei in conditiile prevazute la art. 71 alin. (2) din Legea nr.
188/1999;
h) intocmeste rapoarte cu privire la cauzele pentru care a fost sesizata,
pe care le inainteaza conducatorului autoritatii sau institutiei publice.
Art. 11
Presedintele comisiei de disciplina are urmatoarele atributii principale:
a) stabileste locul, data si ora cand au loc sedintele comisiei de
disciplina;
b) conduce sedintele comisiei de disciplina;
c) coordoneaza activitatea comisiei de disciplina si a secretarului
acesteia;
d) reprezinta comisia de disciplina in fata conducatorului autoritatii sau
institutiei publice, a altor autoritati sau institutii publice, Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici, precum si in fata oricarei alte persoane
fizice sau juridice.
Art. 12
Secretarul comisiei de disciplina are urmatoarele atributii principale:
a) inregistreaza sesizarea referitoare la fapta functionarului public;
b) convoaca, la cererea presedintelui comisiei de disciplina, membrii
comisiei de disciplina, functionarul public a carui fapta formeaza obiectul
dosarului, persoana care a facut sesizarea si persoanele care urmeaza sa fie
audiate;
c) redacteaza si semneaza procesul-verbal al sedintelor comisiei de
disciplina;
d) redacteaza si semneaza, alaturi de membrii comisiei de disciplina,
actele emise de aceasta si le inainteaza conducatorului autoritatii sau
institutiei publice;
e) tine evidentele sesizarilor si ale rapoartelor si efectueaza alte
lucrari necesare in vederea desfasurarii activitatii comisiei de disciplina.
SECTIUNEA a 4-a
Suspendarea si incetarea mandatului presedintelui si membrilor comisiei de
disciplina
Art. 13
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplina se suspenda de drept in
urmatoarele situatii:
a) a savarsit o fapta care constituie obiectul sesizarii comisiei de
disciplina;
b) s-a dispus inceperea urmaririi penale impotriva membrului comisiei de
disciplina.
(2) Suspendarea mandatului unui membru al comisiei de disciplina se
constata prin raportul comisiei de disciplina.
Art. 14
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplina se suspenda la cerere in
urmatoarele situatii:
a) se afla in unul dintre cazurile de incompatibilitate prevazute la art. 8
alin. (3);
b) s-a pronuntat, in orice mod, cu privire la fapta sesizata, anterior
adoptarii hotararii;
c) este sot, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu
functionarul public a carui fapta a fost sesizata si se afla pe rolul comisiei
de disciplina.
(2) Cererea de suspendare se formuleaza in scris de orice persoana care
poate dovedi existenta situatiilor prevazute la alin. (1) si se inainteaza
presedintelui comisiei de disciplina.
(3) In termen de 3 zile de la inregistrarea cererii de suspendare comisia
de disciplina se va pronunta cu privire la existenta situatiilor prevazute la
alin. (1), precum si cu privire la suspendarea mandatului.
(4) Cererea de suspendare se poate formula in scris si de catre membrul
comisiei de disciplina aflat in una dintre situatiile prevazute la alin. (1) si
se inainteaza presedintelui comisiei.
(5) Cererea de suspendare produce efecte dupa 5 zile de la inregistrare,
daca membrul solicitant si presedintele comisiei de disciplina nu au convenit
ca acestea sa se produca mai devreme.
Art. 15
Presedintele comisiei de disciplina va lua masuri de inlocuire a membrului
titular suspendat in conditiile art. 13 si 14 cu un membru supleant.
Art. 16
Suspendarea mandatului unui membru al comisiei de disciplina dureaza pana
la incetarea cauzei care a determinat suspendarea.
Art. 17
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplina inceteaza inainte de
termen in urmatoarele situatii:
a) demisie;
b) a fost suspendat din functia publica sau si-a intrerupt activitatea, la
cerere, pentru o perioada mai mare de 6 luni, in conditiile prevazute de Legea
nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) i-au incetat raporturile de serviciu in conditiile prevazute de Legea
nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) i s-a aplicat o sanctiune disciplinara;
e) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca definitiva pentru
savarsirea unei infractiuni sau a fost sanctionat cu inchisoare
contraventionala;
f) deces.
(2) Demisia se inainteaza presedintelui comisiei de disciplina si produce
efecte dupa 5 zile de la inregistrare, daca presedintele comisiei de
disciplina, de comun acord cu solicitantul, nu a stabilit un termen mai scurt.
(3) Incetarea mandatului de membru al comisiei de disciplina se constata
printr-un raport al acesteia.
Art. 18
(1) Prevederile art. 13 alin. (1), art. 14 alin. (1), art. 16 si ale art.
17 alin. (1) se aplica in mod corespunzator si pentru mandatul presedintelui
comisiei de disciplina.
(2) Suspendarea de drept a mandatului presedintelui comisiei de disciplina
se constata prin act al conducatorului autoritatii sau institutiei publice.
(3) Cererea de suspendare se formuleaza in scris de orice persoana care
poate dovedi existenta situatiilor prevazute la art. 13 alin. (1). Cererea de
suspendare se inainteaza conducatorului autoritatii sau institutiei publice.
(4) Conducatorul autoritatii sau institutiei publice verifica existenta
situatiilor prevazute la art. 13 alin. (1) si emite actul prin care constata
suspendarea de drept a presedintelui comisiei de disciplina.
(5) Cererea de suspendare poate fi formulata si de catre presedintele
comisiei de disciplina, daca se afla in una dintre situatiile prevazute la art.
13 alin. (1). Cererea se adreseaza conducatorului autoritatii sau institutiei
publice si produce efecte dupa 5 zile de la inregistrare.
Art. 19
(1) In cazul suspendarii sau incetarii mandatului unui membru al comisiei
de disciplina atributiile acestuia se vor exercita de un membru supleant
desemnat in conditiile prevazute la art. 4 alin. (4).
(2) In cazul suspendarii sau incetarii mandatului presedintelui comisiei de
disciplina atributiile acestuia vor fi exercitate de supleant.
CAP. 3
Modul de sesizare si procedura de lucru a comisiilor de disciplina
Art. 20
(1) Sesizarea indreptata impotriva unui functionar public se adreseaza
comisiei de disciplina din cadrul autoritatii sau institutiei publice in care
acesta isi desfasoara activitatea.
(2) In cazul in care sesizarea a fost adresata conducatorului autoritatii
sau institutiei publice ori conducatorului compartimentului in care isi
desfasoara activitatea functionarul public a carui fapta este sesizata, acesta
are obligatia sa o transmita de indata comisiei de disciplina.
Art. 21
(1) Comisia de disciplina poate fi sesizata de:
a) conducatorul autoritatii sau institutiei publice;
b) conducatorul compartimentului in care isi desfasoara activitatea
functionarul public a carui fapta este sesizata;
c) orice persoana care se considera vatamata prin fapta unui functionar
public.
(2) Sesizarea trebuie sa cuprinda:
a) numele, prenumele, domiciliul, locul de munca si, dupa caz, functia
detinuta de persoana care a formulat sesizarea;
b) numele, prenumele si compartimentul in care isi desfasoara activitatea
functionarul public a carui fapta este sesizata;
c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizarii;
d) aratarea dovezilor pe care se sprijina acuzatiile;
e) data si semnatura.
(3) Sesizarea se formuleaza in scris si este insotita, atunci cand este
posibil, de inscrisurile care o sustin.
(4) Sesizarea se poate face in termen de cel mult 15 zile calendaristice de
la data luarii la cunostinta de catre persoanele prevazute la alin. (1), dar nu
mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii faptei care constituie abatere
disciplinara.
(5) Sesizarea se depune la secretarul comisiei de disciplina, care are
obligatia sa o inregistreze.
Art. 22
(1) Presedintele comisiei de disciplina va fixa de indata termenul de
prezentare si va dispune citarea functionarului public a carui fapta a fost
sesizata si a persoanelor indicate in sesizare, precum si a celui care a
formulat sesizarea. Citarea se face cu cel putin 3 zile calendaristice inainte
de termenul de prezentare.
(2) Procedura de citare in fata comisiei de disciplina se face prin
scrisoare recomandata sau prin instiintare scrisa luata la cunostinta prin
semnatura. Procedura de citare este obligatorie pentru fiecare termen fixat de
presedintele comisiei de disciplina.
(3) In cuprinsul scrisorii sau al instiintarii scrise prevazute la alin.
(2) se indica locul, data si ora sedintei comisiei de disciplina.
(4) Pentru primul termen de prezentare in fata comisiei de disciplina, in
cuprinsul scrisorii sau al instiintarii scrise se indica, pe langa elementele
prevazute la alin. (3), si obiectul sesizarii.
(5) Functionarului public a carui fapta constituie obiectul sesizarii i se
comunica, sub sanctiunea nulitatii, o copie de pe sesizarea indreptata
impotriva sa.
Art. 23
In fata comisiei de disciplina functionarul public a carui fapta se
cerceteaza se infatiseaza personal. Functionarul public poate fi asistat de un
avocat.
Art. 24
(1) La primul termen de prezentare comisia de disciplina verifica
indeplinirea conditiilor prevazute la art. 21.
(2) In cazul in care comisia de disciplina constata ca nu sunt indeplinite
conditiile prevazute la art. 21 alin. (2) lit. a), c) si e) si alin. (4),
sesizarea este clasata.
(3) In situatia in care comisia de disciplina constata indeplinirea
conditiilor prevazute la alin. (2), aceasta solicita persoanelor prevazute la
art. 22 alin. (1) sa depuna, pana la urmatorul termen, inscrisurile sau orice
alte dovezi, in vederea cercetarii abaterii disciplinare care face obiectul
sesizarii.
Art. 25
(1) Cercetarea abaterii disciplinare se face cu celeritate.
(2) Activitatea de cercetare a abaterii disciplinare impune:
a) audierea persoanei care a formulat sesizarea;
b) audierea functionarului public a carui fapta constituie obiectul
sesizarii;
c) audierea oricaror alte persoane ale caror declaratii pot inlesni solutionarea
cazului;
d) culegerea informatiilor considerate necesare pentru rezolvarea cazului,
prin mijloacele prevazute de lege;
e) administrarea probelor, precum si verificarea documentelor si a
declaratiilor prezentate.
Art. 26
(1) Audierea persoanelor prevazute la art. 25 alin. (2) lit. a) - c)
trebuie consemnata in scris intr-un proces-verbal, sub sanctiunea nulitatii.
Procesul-verbal se semneaza de presedinte, de membrii comisiei de disciplina,
de secretarul acesteia, precum si de persoana audiata.
(2) Refuzul functionarului public de a se prezenta la audiere sau de a
semna o declaratie referitoare la abaterile disciplinare imputate se
consemneaza intr-un proces-verbal.
Art. 27
(1) In urma administrarii probelor membrii comisiei de disciplina vor
intocmi un referat in care se consemneaza rezultatele activitatii de cercetare
desfasurate de comisia de disciplina.
(2) Referatul va fi adus la cunostinta functionarului public in vederea
formularii unor eventuale obiectii.
Art. 28
(1) Sedintele comisiei de disciplina nu sunt publice.
(2) Lucrarile fiecarei sedinte se consemneaza intr-un proces-verbal semnat
de presedinte, de membrii si de secretarul comisiei de disciplina.
(3) Lipsa nejustificata a persoanelor citate nu impiedica desfasurarea
sedintelor comisiei de disciplina, daca citarea s-a facut cu respectarea
cerintelor prevazute la art. 22.
Art. 29
(1) In exercitarea atributiilor sale comisia de disciplina intocmeste
rapoarte pe baza concluziilor majoritatii membrilor sai.
(2) Raportul comisiei de disciplina cu privire la cauza pentru care a fost
sesizata trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) numarul si data de inregistrare a sesizarii;
b) numele, prenumele si functia detinuta de functionarul public a carui
fapta a fost cercetata;
c) numele, prenumele, functia si domiciliul persoanei care a sesizat fapta,
precum si ale persoanelor audiate;
d) prezentarea pe scurt a faptei sesizate si a circumstantelor in care a
fost savarsita;
e) probele administrate;
f) propunerea privind sanctiunea disciplinara aplicabila sau, dupa caz, de
clasare a cauzei;
g) motivarea propunerii;
h) numele, prenumele si semnatura presedintelui, ale membrilor comisiei de
disciplina, precum si ale secretarului acesteia;
i) data intocmirii raportului.
(3) Opiniile separate formulate in scris si motivate se vor anexa la
raportul comisiei de disciplina.
(4) Raportul comisiei de disciplina se inainteaza conducatorului
autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea
functionarul public a carui fapta a fost cercetata, in termen de 3 zile de la
data ultimei sedinte.
Art. 30
(1) Comisia de disciplina formuleaza propunerea cu privire la sanctiunea
aplicabila, pe baza referatului si a concluziilor scrise prevazute la art. 27.
(2) Comisia de disciplina poate sa propuna:
a) sanctiunea disciplinara aplicabila, in cazul in care s-a dovedit
savarsirea abaterii disciplinare de catre functionarul public;
b) clasarea cauzei, atunci cand nu se confirma savarsirea unei abateri
disciplinare.
(3) La individualizarea sanctiunii disciplinare aplicabile functionarului
public comisia de disciplina tine seama de:
a) cauzele care au determinat savarsirea abaterii disciplinare;
b) imprejurarile in care aceasta a fost savarsita;
c) gradul de vinovatie;
d) gravitatea si consecintele abaterii disciplinare;
e) conduita functionarului public;
f) existenta unor antecedente disciplinare ale functionarului public care
nu au fost radiate in conditiile art. 75 din Legea nr. 188/1999.
(4) In cazul in care comisia de disciplina propune aplicarea sanctiunilor
disciplinare prevazute la art. 70 alin. (3) lit. c) - e) din Legea nr.
188/1999, aceasta va propune si durata acestora si, dupa caz, procentul de
diminuare a drepturilor salariale.
Art. 31
In cazul in care comisia de disciplina constata ca fapta savarsita de
functionarul public intruneste elementele constitutive ale unei infractiuni,
propune conducatorului autoritatii sau institutiei publice sesizarea organelor
de cercetare penala. Conducatorul autoritatii sau institutiei publice va sesiza
organele de cercetare penala in termen de 5 zile de la primirea propunerii
comisiei de disciplina.
Art. 32
(1) Conducatorul autoritatii sau institutiei publice emite ordinul ori
dispozitia de sanctionare a functionarului public, pe baza propunerii cuprinse
in raportul comisiei de disciplina.
(2) Ordinul sau dispozitia de sanctionare se emite in termen de cel mult 5
zile si se comunica functionarului public sanctionat, in termen de 15 zile de
la data emiterii.
(3) Conducatorul autoritatii sau institutiei publice nu poate aplica o
sanctiune disciplinara mai grava decat cea propusa de comisia de disciplina.
(4) Conducatorul autoritatii sau institutiei publice poate sa aplice o
sanctiune mai mica decat cea propusa de comisia de disciplina.
Art. 33
Functionarul public nemultumit de sanctiunea disciplinara aplicata se poate
adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
Art. 34
(1) In cazul in care sanctiunea a fost aplicata de conducatorul
compartimentului, potrivit prevederilor art. 71 alin. (1) din Legea nr.
188/1999, iar functionarul public a formulat contestatie, conducatorul
autoritatii sau institutiei publice sesizeaza comisia de disciplina in termen
de 5 zile de la data inregistrarii contestatiei.
(2) In acest caz comisia de disciplina este competenta sa verifice daca
sanctiunea disciplinara a fost aplicata cu respectarea prevederilor art. 70
alin. (4) si (5) din Legea nr. 188/1999.
(3) In functie de rezultatul verificarilor prevazute la alin. (2) comisia
de disciplina poate sa propuna, prin raport, mentinerea, modificarea sau
anularea sanctiunii disciplinare aplicate. Comisia de disciplina nu poate sa
propuna o sanctiune disciplinara mai grava decat cea aplicata.
Art. 35
Prevederile art. 29, ale art. 30 alin. (3), ale art. 32 si 33 se aplica in
mod corespunzator.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 36
Sesizarile aflate pe rolul comisiei de disciplina si nesolutionate pana la
data incetarii mandatului presedintelui si membrilor acesteia vor fi transmise
spre rezolvare comisiei de disciplina nou-constituite.
Art. 37
(1) Documentele rezultate din activitatea de cercetare desfasurata de
comisia de disciplina au caracter confidential si se pastreaza de secretarul
acesteia.
(2) Presedintele, membrii si secretarul comisiei de disciplina au obligatia
de a pastra confidentialitatea lucrarilor sedintelor comisiei de disciplina.
Art. 38
(1) Presedintele comisiei de disciplina intocmeste rapoarte de activitate
trimestriale cu privire la:
a) numarul faptelor sesizate ca abateri disciplinare;
b) categoriile de functionari publici care au comis abateri disciplinare;
c) cauzele si consecintele savarsirii abaterilor disciplinare;
d) sanctiunile disciplinare propuse;
e) numarul de sesizari clasate.
(2) Rapoartele de activitate prevazute la alin. (1) se inainteaza
conducatorului autoritatii sau al institutiei publice in cadrul careia este
constituita comisia de disciplina, iar acesta este obligat sa le comunice
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in termen de 5 zile de la data
primirii.
Art. 39
(1) Numarul si complexitatea activitatilor corespunzatoare functiei publice
pe care o detin functionarii publici care au calitatea de presedinte, membru si
secretar al comisiei de disciplina se stabilesc proportional cu complexitatea
activitatii desfasurate in cadrul comisiei de disciplina.
(2) Stabilirea atributiilor de serviciu ale functionarilor publici care au
calitatea de presedinte, membru si secretar al comisiei de disciplina se face
avandu-se in vedere prevederile alin. (1).
(3) La evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor
publici care au calitatea de presedinte, membru sau secretar al comisiei de
disciplina va fi avuta in vedere si activitatea desfasurata in cadrul comisiei
de disciplina.
Art. 40
(1) Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice, precum si
conducatorii compartimentelor in care isi desfasoara activitatea functionarul
public a carui fapta a fost sesizata au obligatia de a sprijini activitatea
comisiei de disciplina pentru solutionarea cazului.
(2) Compartimentele de resurse umane din cadrul autoritatilor si
institutiilor publice transmit presedintelui comisiei de disciplina toate
documentele solicitate.
Art. 41
In cazul in care pe parcursul activitatii de cercetare desfasurate de
comisia de disciplina raporturile de serviciu ale functionarului public a carui
fapta a fost sesizata inceteaza prin transfer, in conditiile legii, comisia de
disciplina va transmite raportul cuprinzand propunerea referitoare la
sanctiunea disciplinara aplicabila conducatorului autoritatii sau institutiei
publice in care isi desfasoara activitatea functionarul public transferat.
Art. 42
Comisiile de disciplina se constituie prin ordin sau dispozitie a
conducatorului autoritatii sau institutiei publice, in conditiile prezentei
hotarari, in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a acesteia.
Art. 43
In scopul realizarii rolului si atributiilor care ii revin Agentia
Nationala a Functionarilor Publici coordoneaza metodologic, monitorizeaza,
verifica si controleaza aplicarea si respectarea prevederilor prezentei
hotarari de catre autoritatile si institutiile publice.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu