HOTARARE Nr. 1088 din 9 noiembrie 2000
pentru aprobarea Regulamentului de aparare impotriva incendiilor in masa
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 619 din 30 noiembrie 2000
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, precum si ale
art. 14 lit. i) si ale art. 15 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 47/1994
privind apararea impotriva dezastrelor, aprobata prin Legea nr. 124/1995,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de aparare impotriva incendiilor in masa, prevazut
in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministru de interne,
Constantin Dudu Ionescu
p. Ministrul apararii nationale,
Ioan Bogdan Tudoran,
subsecretar de stat
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
p. Ministrul agriculturii si alimentatiei,
Stefan Pete,
secretar de stat
p. Ministrul transporturilor,
Adrian Gheorghe Marinescu,
secretar de stat
p. Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Laszlo Borbely,
secretar de stat
Ministru de stat, ministrul sanatatii,
Hajdu Gabor
Ministrul apelor, padurilor
si protectiei mediului,
Romica Tomescu
p. Ministrul functiei publice,
Marian Parjol,
secretar de stat
Presedintele Agentiei Nationale
pentru Comunicatii si Informatica,
Stelian Sergiu Iliescu
ANEXA 1
REGULAMENT
de aparare impotriva incendiilor in masa
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prin incendiu in masa, in sensul prezentului regulament, se intelege
acel incendiu de mari proportii care poate genera consecinte negative majore
asupra desfasurarii normale a activitatilor social-economice, precum si asupra
mediului inconjurator si care nu poate fi controlat si lichidat numai prin
interventia serviciilor de pompieri, constituite potrivit legii.
(2) Actiunile si masurile de aparare impotriva incendiilor in masa se
organizeaza si se desfasoara in scopul apararii vietii si al asigurarii
protectiei populatiei, bunurilor materiale, valorilor culturale si a factorilor
de mediu impotriva efectelor negative ale acestui tip de dezastru.
(3) Face obiectul prezentului regulament ansamblul actiunilor si masurilor
preventive, de interventie operativa, de recuperare si reabilitare in situatia
de urgenta publica generata de incendii in masa.
(4) Principalii parametri si nivelurile minime de gravitate ce
caracterizeaza situatia de urgenta publica generata de incendii in masa sunt
prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2
(1) Organizarea, coordonarea si controlul actiunilor si masurilor de
aparare impotriva incendiilor in masa se realizeaza la nivel national prin
Comisia centrala pentru incendii in masa, organizata pe langa Ministerul de
Interne.
(2) In teritoriu actiunile si masurile de aparare impotriva incendiilor in
masa se realizeaza prin comisiile judetene, municipale, orasenesti si comunale
de aparare impotriva dezastrelor.
(3) Banca de date privind incendiile in masa se organizeaza in cadrul
Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari.
Art. 3
Aplicarea masurilor operative de aparare impotriva incendiilor in masa se
realizeaza in mod unitar pe baza planurilor operative si a planurilor de
protectie si interventie in cazul dezastrelor, ale judetelor, localitatilor si
agentilor economici, denumite in continuare planuri de aparare.
CAP. 2
Actiuni si masuri preventive
SECTIUNEA 1
Prevenirea incendiilor in masa
Art. 4
Prevenirea incendiilor in masa se realizeaza in cadrul ansamblului de
masuri tehnice si organizatorice, precum si de activitati specifice,
planificate si realizate la nivel national si local, potrivit legii, in scopul
de a asigura identificarea, evaluarea, controlul si combaterea riscurilor ce
pot genera astfel de dezastre.
Art. 5
Programele de dezvoltare economico-sociala ce se intocmesc la nivel
national si local vor cuprinde, in mod obligatoriu, masurile de prevenire a
transformarii incendiilor in incendii in masa, raspunderea revenind
autoritatilor publice centrale sau locale si conducerilor
tehnico-administrative ale agentilor economici si ale institutiilor publice.
SECTIUNEA 2
Planurile de aparare impotriva incendiilor in masa
Art. 6
(1) Planurile de aparare impotriva incendiilor in masa sunt documentele pe
baza carora se realizeaza masurile preventive, pregatirea, interventia
nemijlocita si conducerea unitara a acesteia.
(2) Planurile prevazute la alin. (1) se intocmesc pentru judete si
localitati de catre comisiile de aparare impotriva dezastrelor, constituite
conform legii, iar pentru agentii economici si institutiile publice, de catre
conducerile tehnico-administrative.
(3) Structura orientativa a planului de aparare impotriva incendiilor in
masa este prevazuta in anexa nr. 2.
(4) La intocmirea sau la reactualizarea planului de aparare se executa
evaluarea si se stabilesc zonele cu riscuri de producere si propagare a incendiilor
in masa. Nivelurile de risc ridicat sau foarte ridicat se marcheaza distinct pe
harta zonelor de risc, anexa la planul de aparare.
Art. 7
Raspunderea privind intocmirea planurilor de aparare revine prefectilor,
primarilor si conducatorilor agentilor economici si ai institutiilor publice.
Art. 8
(1) Planurile de aparare se actualizeaza ori de cate ori este necesar ca
urmare a modificarilor survenite in zonele/obiectivele pentru care au fost
intocmite.
(2) Modificarile si reactualizarile operate in planurile de aparare se
comunica structurilor ierarhice ale administratiei publice locale, precum si
brigazii sau grupului de pompieri militari in a carui zona de competenta se
afla agentii economici, institutiile publice si localitatile prevazute la art.
6 alin. (2).
SECTIUNEA 3
Sistemul informational-decizional
Art. 9
Sistemul informational-decizional cuprinde ansamblul subsistemelor
destinate detectarii, alarmarii, alertarii, notificarii, transmiterii datelor,
informatiilor si prelucrarii acestora, luarii deciziilor de catre factorii
implicati in actiunile de aparare impotriva incendiilor in masa si transmiterii
acestora celor interesati.
Art. 10
(1) Pentru asigurarea transmiterii informatiilor la zi de catre comisiile
de aparare impotriva dezastrelor se vor stabili din timp, prin planurile de
aparare, tipurile de retele, frecventele si mijloacele de telecomunicatii ce
vor fi folosite si la care se va asigura permanenta.
(2) Echipamentele si mijloacele tehnice utilizate trebuie sa fie
compatibile intre ele si sa functioneze la parametrii stabiliti in
documentatiile de exploatare.
(3) Transmiterea informatiilor se realizeaza in conformitate cu schema
fluxului informational-decizional, aprobata prin planul de aparare.
(4) Schemele de principiu ale fluxurilor informational-decizionale sunt
prezentate in anexele nr. 3 - 5.
Art. 11
(1) Informarea secretariatelor tehnice permanente ale comisiilor ierarhic
superioare asupra situatiei la locul dezastrului, evolutiei acesteia, efectelor
negative produse, precum si asupra masurilor luate se realizeaza prin rapoarte
operative.
(2) Continutul de principiu al raportului operativ ce se transmite in
timpul actiunilor de aparare impotriva incendiilor in masa este prevazut in
anexa nr. 6.
SECTIUNEA 4
Sistemul si pregatirea fortelor de interventie. Logistica interventiilor
Art. 12
Sistemul fortelor de interventie pentru apararea impotriva incendiilor in
masa se constituie din forte specializate, complementare si auxiliare.
Art. 13
Fortele specializate se constituie din marile unitati, unitatile si
subunitatile de pompieri militari, serviciile publice de pompieri civili,
serviciile private de pompieri civili constituite la agentii economici si la
institutiile publice, precum si serviciile private de pompieri civili
constituite pe plan local ca societati comerciale. Aceste forte sunt
specializate pe activitati si misiuni de sine statatoare si actioneaza pentru:
a) prevenirea si stingerea incendiilor, coordonarea, controlul si acordarea
asistentei tehnice in acest domeniu, in conditiile legii;
b) salvarea si/sau protejarea oamenilor, animalelor si bunurilor aflate in
pericol;
c) acordarea primului ajutor medical si participarea, in limitele fortelor
si mijloacelor disponibile, la evacuarea populatiei, institutiilor publice si
agentilor economici.
Art. 14
(1) Fortele complementare se organizeaza din timp la nivelul institutiilor
de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, in raport cu
nevoile stabilite prin scenariile din planurile de aparare.
(2) Categoriile de forte complementare sunt: politia, jandarmeria, politia
de frontiera, Comandamentul Protectiei Civile, Corpul Gardienilor Publici,
unitatile si formatiunile sanitare si de inspectie sanitara veterinara, precum
si alte formatiuni de paza a persoanelor si bunurilor.
(3) Fortele complementare actioneaza pentru:
a) aplicarea masurilor prevazute privind ordinea publica pe timpul
instituirii situatiei de urgenta publica generate de incendii in masa;
b) dirijarea si indrumarea circulatiei pe directiile si in zonele
stabilite;
c) evacuarea populatiei, institutiilor publice si agentilor economici;
d) limitarea proportiilor dezastrului si inlaturarea consecintelor acestuia
cu mijloacele din dotare;
e) asigurarea legaturilor necesare;
f) asigurarea asistentei medicale de urgenta;
g) desfasurarea actiunilor pentru salvarea oamenilor, a animalelor si a
bunurilor materiale, evacuarea si transportul victimelor, cazarea
sinistratilor, aprovizionarea cu alimente si asistenta sanitara specializata
pentru persoanele afectate.
Art. 15
Fortele auxiliare se stabilesc din timp, din randul populatiei si
salariatilor agentilor economici si ai institutiilor publice din zonele
periclitate, si actioneaza in raport cu sarcinile stabilite prin planurile de
aparare.
Art. 16
Pregatirea fortelor de interventie se realizeaza in cadrul institutiilor
abilitate prin lege, pe baza unor programe adecvate.
Art. 17
(1) Prefectii, primarii si conducerile tehnico-administrative ale agentilor
economici si institutiilor au obligatia de a asigura cunoasterea de catre
populatie si de fortele destinate interventiei a modalitatilor de actiune,
conform planurilor de aparare intocmite.
(2) Periodic comisiile de aparare impotriva dezastrelor vor organiza si vor
executa exercitii aplicative pentru verificarea pregatirii populatiei si a
fortelor de interventie. Verificarea functionarii sistemului de
avertizare-alertare, precum si a tehnicii, mijloacelor si materialelor de
interventie se face la termenele stabilite prin actele normative in vigoare.
Art. 18
Logistica actiunilor de aparare impotriva incendiilor in masa se asigura de
autoritatile, institutiile publice si agentii economici cu atributii in acest
domeniu, in raport cu raspunderile, actiunile, efectivele si mijloacele
angrenate.
Art. 19
Resursele financiare necesare pentru acoperirea nevoilor de aparare
impotriva incendiilor in masa se suporta, potrivit legii, din bugetul de stat,
bugetele autoritatilor publice locale, agentilor economici si ale institutiilor
publice, precum si din alte fonduri legal constituite si sunt destinate pentru
realizarea actiunilor si masurilor de prevenire a fenomenelor periculoase,
inzestrarea cu autospeciale, utilaje si materiale de interventie, mijloace de
transport, pregatirea efectivelor, intretinerea materialelor si aplicarea
procedurilor de interventie imediata si ulterioara pentru recuperare si
reabilitare.
CAP. 3
Actiuni si masuri de interventie operativa
Art. 20
(1) Conducerea intregii operatiuni de interventie in situatia de urgenta
publica generata de incendii in masa se realizeaza de autoritatile legal
investite care au atributii si responsabilitati privind conceptia,
planificarea, organizarea si controlul in domeniu, respectiv prefectii,
primarii si conducerile tehnico-administrative ale agentilor economici si ale
institutiilor publice.
(2) Conducerea operativa a actiunilor de interventie nemijlocita pentru
stingerea incendiilor in masa se realizeaza de comandantul brigazii sau
grupului de pompieri militari in a carui zona de competenta s-a produs
evenimentul ori de persoana imputernicita de comandantul Corpului Pompierilor
Militari.
Art. 21
Organizarea cooperarii revine conducerii interventiei si se realizeaza la
nivelul autoritatilor publice centrale si locale, in baza legilor in vigoare,
in scopul conjugarii eforturilor pentru prevenirea, limitarea si lichidarea
consecintelor incendiilor in masa.
Art. 22
Procedurile pentru limitarea propagarii, pentru stingerea si lichidarea
consecintelor incendiilor in masa sunt cele pentru situatiile de normalitate,
stabilite prin regulamentele si instructiunile elaborate de Inspectoratul
General al Corpului Pompierilor Militari.
Art. 23
In cazul prognozarii transformarii incendiilor in incendii in masa sau la
atingerea intempestiva a nivelurilor de gravitate ce caracterizeaza acest tip
de dezastru, se intreprind urmatoarele actiuni si masuri:
A. La declararea situatiei de urgenta publica generate de incendii in masa:
a) autoritatile declara situatia de urgenta publica in zonele periclitate;
b) secretariatul tehnic permanent informeaza presedintele comisiei de
aparare impotriva dezastrelor despre situatia creata si asigura activarea
acesteia;
c) se intensifica fluxul informational-decizional, marindu-se frecventa
transmisiilor de informatii, prognoze si avertizari catre populatie, obiectivele
si institutiile publice din zonele periclitate;
d) se declanseaza actiunile premergatoare operatiunilor de interventie,
constand in: recunoasterea si supravegherea continua a zonelor amenintate,
prealertarea si pregatirea fortelor si mijloacelor de interventie, evacuarea,
daca situatia o impune, a oamenilor, animalelor si bunurilor, punerea in
siguranta a bunurilor ce nu pot fi evacuate;
e) se intensifica actiunile de prevenire in zonele, obiectivele sau pe
directiile probabile de manifestare a incendiilor in masa;
f) se asigura conditiile de adapostire, hranire si asistenta in raioanele
de evacuare a populatiei si animalelor;
g) se formuleaza, potrivit legii, propuneri cu privire la utilizarea
rezervelor materiale si a mijloacelor pentru interventie, pastrarea si
refacerea lor prin aprovizionare curenta in limita fondurilor alocate in acest
scop.
B. Pe timpul stingerii incendiilor in masa:
a) se acorda primul ajutor persoanelor afectate de incendiul in masa;
b) se concentreaza si se organizeaza intrarea in dispozitivele de actiune a
fortelor si mijloacelor stabilite prin planurile de aparare;
c) se organizeaza lucrarile necesare in vederea realizarii rezervelor de
apa si a celorlalte categorii de substante stingatoare necesare in sustinerea
actiunii de interventie;
d) se organizeaza si se efectueaza, cu mijloacele aflate la dispozitie,
lucrarile de limitare a propagarii incendiilor;
e) se asigura conditiile pentru efectuarea manevrelor de forte si mijloace
necesare in vederea desfasurarii actiunii de interventie, in raport cu evolutia
situatiei operative;
f) se transmit comisiilor de aparare impotriva dezastrelor, superioare
ierarhic, informatii despre situatia creata si despre masurile luate si se
formuleaza cereri, in raport cu evolutia situatiei operative;
g) se informeaza populatia despre masurile si comportamentul care trebuie
adoptate, in zonele de dezastru.
C. Dupa lichidarea incendiilor in masa:
a) se stabilesc cauzele si imprejurarile izbucnirii incendiului in masa;
b) se asigura refacerea capacitatii de actiune a fortelor care au
intervenit;
c) se stabilesc masuri de prevenire a incendiilor si reguli de comportare a
populatiei in zona afectata, pentru preintampinarea izbucnirii de noi incendii.
CAP. 4
Actiuni si masuri ulterioare pentru recuperare si reabilitare
Art. 24
Pentru restabilirea starii de normalitate comisiile de aparare impotriva
dezastrelor si conducerile tehnico-administrative ale agentilor economici si ale
institutiilor publice dispun urmatoarele actiuni si masuri:
a) acordarea in continuare a sprijinului necesar persoanelor afectate;
b) reconstituirea mijloacelor materiale necesare pentru interventie si
trecerea acestora in stare operativa;
c) reabilitarea cailor de comunicatii, liniilor de telecomunicatii si a
retelelor de transport al energiei electrice, apei si al agentilor energetici;
d) pregatirea conditiilor pentru repunerea in stare de functionare a
agentilor economici si a institutiilor publice afectate, precum si
repararea/reconstructia locuintelor avariate sau distruse din zona de dezastru;
e) stabilirea pagubelor, din punct de vedere cantitativ si valoric,
determinate de dezastru.
Art. 25
(1) Pe baza concluziilor desprinse din analiza interventiei comisiile de
aparare impotriva dezastrelor intocmesc rapoarte de evaluare, care se
inainteaza comisiei ierarhic superioare in termen de 10 zile de la producerea
dezastrului, facand in acest context propuneri de masuri pentru imbunatatirea
activitatii de prevenire si stingere a incendiilor.
(2) Continutul de principiu al raportului de evaluare a interventiei este
prevazut in anexa nr. 7.
(3) Rapoartele de evaluare a interventiei ale comisiilor judetene de
aparare impotriva dezastrelor se inainteaza Comisiei centrale pentru incendii
in masa, in termen de 30 de zile.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 26
Cheltuielile ocazionate de indeplinirea misiunilor pe timpul actiunilor de
interventie se deconteaza in conditiile legii.
Art. 27
Serviciile de mobilizare a economiei si pregatirea teritoriului pentru
aparare vor asigura, la cerere, situatia cuprinzand mijloacele tehnice si
materialele ce pot fi utilizate in conditiile situatiei de urgenta publica
generate de incendii in masa.
Art. 28
Comisia centrala pentru incendii in masa colaboreaza in problematica
incendiilor in masa cu organismele similare din alte tari, in baza conventiilor
internationale la care Romania este parte sau a acordurilor bilaterale.
Art. 29
Documentele elaborate pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea
interventiei se arhiveaza de secretariatul tehnic permanent al Comisiei de
aparare impotriva dezastrelor, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 30
Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
la regulament
PARAMETRII PRINCIPALI SI NIVELURILE MINIME DE GRAVITATE*)
ce caracterizeaza situatia de urgenta publica generata de incendii in masa
1. Consecinte produse sau iminente ale incendiilor in masa:
a) persoane decedate - 20;
b) persoane traumatizate*) - 200;
c) persoane periclitate - 1.000;
d) animale moarte - 50 tone; amenintate - 250 tone;
e) locuinte individuale sau apartamente distruse - 100; amenintate - 500;
f) suprafata cvartal de locuinte afectata - mai mare de 5 kmp; amenintata -
50 kmp;
g) suprafata fond forestier afectata - 100 ha; amenintata - 1.000 ha sau
front continuu de propagare a flacarii - 2 km;
h) suprafata culturi afectata - 200 ha; amenintata - 2.000 ha sau front
continuu de propagare a flacarii - 4 km
2. Riscul aprinderii sau producerii exploziei unor concentrari (sarcini
termice de incendiu) ridicate de substante sau materiale combustibile
periculoase
3. Forte de interventie concentrate - 200 persoane, din care cel putin 100
specializate.
------------
*) Cand s-a ajuns la unul dintre nivelurile de gravitate precizate sau
exista pericolul atingerii acestuia se activeaza comisia de aparare impotriva
dezastrelor de la autoritatea publica locala pe raza careia s-a produs
incendiul in masa si se pune in aplicare planul de aparare specific. Daca
posibilitatile acestei comisii pentru gestionarea situatiei create sunt
depasite, se activeaza comisia judeteana de aparare impotriva dezastrelor.
Comisia centrala pentru incendii in masa se activeaza cand posibilitatile
comisiei judetene de aparare impotriva dezastrelor au fost depasite ori exista
premisele sa fie depasite sau cand sunt afectate cel putin doua judete.
*) Prin persoane traumatizate, in sensul prezentului regulament, se
intelege acele persoane care au suferit un traumatism fizic sau psihic.
ANEXA 2
la regulament
STRUCTURA ORIENTATIVA
a planului de aparare impotriva incendiilor in masa
CAP. 1
Introducere
- Zone de planificare in caz de urgenta
- Caracteristicile zonelor (obiectivelor) de risc ridicat pentru fiecare
zona de planificare
CAP. 2
Organizarea in caz de urgenta
- Structuri organizatorice implicate
- Responsabilitati ale organismelor si autoritatilor pentru prevenire si
interventie in caz de incendiu in masa
CAP. 3
Conceptia actiunilor pentru interventie
- Activitati ce se executa pe etape de interventie:
- la notificare;
- la declararea situatiei de urgenta publica generate de incendii in
masa;
- pentru localizarea si limitarea propagarii incendiului in masa;
- pentru stingerea incendiului in masa;
- pentru lichidarea consecintelor incendiului in masa
- Masuri principale de protectie a personalului destinat interventiei
- Masuri principale de protectie si asistenta a populatiei, animalelor,
bunurilor materiale, agentilor economici si institutiilor publice
- Actiuni si masuri ulterioare pentru recuperare si reabilitare
CAP. 4
Resurse
- Resurse umane
- Resurse materiale
- Resurse financiare
- Logistica operatiunilor de interventie
CAP. 5
Conducerea
- Sistemul informational-decizional
- Organisme de conducere
- Atributiile organismelor de conducere
- Rapoarte
- Realizarea legaturilor pentru conducere, informare si cooperare
CAP. 6
Dispozitii finale
- Informarea publica
- Asistenta internationala
- Revizii, reactualizari, sanctiuni
Anexe
1. Componenta comisiei de aparare impotriva dezastrelor
2. Procedurile de urgenta
3. Schema de instiintare-notificare
4. Harta zonelor de risc din zona de competenta a comisiei
5. Scheme (harti) ale fiecarei zone de risc, cu operatiunile de interventie
si cu resursele umane, materiale si tehnice pentru acestea
6. Caracteristicile surselor de risc
7. Modele de documente
ANEXA 3
la regulament
FLUXUL INFORMATIONAL-DECIZIONAL
la nivelul Comisiei centrale pentru incendii in masa
_________________________
| COMISIA GUVERNAMENTALA |
| DE APARARE IMPOTRIVA |
| DEZASTRELOR |
|_________________________|
| ^
| :
______v___________:______
<-------| COMISIA CENTRALA |
| | PENTRU INCENDII IN MASA |
| |_________________________|
| ^ | ^
| _ _ _ __: | :_ _ _ _ _
| : | :
| __v_________ | ___________v___________ _______________
| | GRUPE DE | -->| SECRETARIATUL TEHNIC | |
MIJLOACE |
| | COORDONARE |<- - - -| PERMANENT AL COMISIEI |<- - ->| DE
COMUNICARE |
| |____________| | CENTRALE PENTRU | | IN MASA
|
| | INCENDII IN MASA | |
|
| |_______________________|
|_______________|
| ^ | ^
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | | :_ _ _ _ _ _ _
| ^ | :
| : | :
____|_________:_________ | _____________^______________
| AUTORITATI ALE | | | COMISIA JUDETEANA
|
| ADMINISTRATIEI PUBLICE |<-. ----->| (A MUNICIPIULUI
BUCURESTI) |
| CENTRALE SI LOCALE | : | DE APARARE IMPOTRIVA
|
|________________________| : | DEZASTRELOR
|
| REGII AUTONOME | :
|____________________________|
| SI INSTITUTII PUBLICE | : ____________________________
|________________________| : | SECRETARIATUL TEHNIC |
:
|____________________________|
: | ^
: _______ _________v_______|__________
: | SURSA | | BRIGADA (GRUPUL) DE
|
:<-| DE |- - - - ->| POMPIERI A (AL)
JUDETULUI |
: | RISC | | (MUNICIPIULUI BUCURESTI)
|
: |_______|
|____________________________|
________________________ :
| COMANDAMENTUL | :
| PROTECTIEI CIVILE |<-
|________________________|
- - -> Flux informational
-----> Flux decizional
ANEXA 4
la regulament
FLUXUL INFORMATIONAL-DECIZIONAL
in localitatile in care functioneaza brigazi, grupuri si subunitati de pompieri
militari
________________________________
| SECRETARIATUL TEHNIC PERMANENT |
| AL COMISIEI CENTRALE PENTRU |
| INCENDII IN MASA |
|________________________________|
| ^
| :
| - - - - - - - - - - -
v____________________ :
| :
_________________ _____________v_____:__________
| BRIGADA (GRUPUL | | COMISIA JUDETEANA DE APARARE |
- - -->| DE POMPIERI A |- - - - - - - - -->| IMPOTRIVA
DEZASTRELOR |
: | (AL) JUDETULUI
|<------------------|______________________________|
: |_________________| | | SECRETARIATUL TEHNIC |
: | |______________________________|
: | ^ ^
: | : :
: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _ _ __: :
: ^ | :
: _________:_______ | :
: |COMISIA LOCALA
DE|<------------v------------------------------------->
:<--|APARARE IMPOTRIVA| :_ _ _ _
_|_ _
: | DEZASTRELOR | |
:
: |_________________| __________________ |
:
: ^ | | SERVICII PUBLICE
|<---| :
: : | - - >| DESCENTRALIZATE |
| :
: : | : |__________________| |
->:
: ____:______v_____ _______ : __________________ |
:
: | SUBUNITATE DE | | SURSA | : | ALTE UNITATI
|<---| :
<--|POMPIERI MILITARI|<- -|DE RISC|- - - - -:- - >|APARTINAND
M.Ap.N.| | :
|_________________| |_______| : |__________________| |
->:
: __________________ |
:
: | FORMATIUNI DE
|<--- :
- - >| PROTECTIE CIVILA |- - -
->
|__________________|
- - -> Flux informational
-----> Flux decizional
ANEXA 5
la regulament
FLUXUL INFORMATIONAL-DECIZIONAL
in localitatile in care nu sunt constituite structuri ale pompierilor militari
_____________________________
| COMISIA JUDETEANA DE APARARE |
------------------>| IMPOTRIVA DEZASTRELOR |
: |______________________________|
: | SECRETARIATUL TEHNIC |
: |______________________________|
: | ^
: | :
: | :_ _ _ _ _ _ _
: ____________________________| :
: | | :
: | | :
: | | :
____:__v_________ | ___________:_______
| BRIGADA (GRUPUL | v | COMISIA LOCALA DE |
| DE POMPIERI A | ---->| APARARE IMPOTRIVA
|<--------------
| (AL) JUDETULUI | | DEZASTRELOR |
|
|_________________| |___________________|
|
^ | ^ ^ ^
|
: | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _: : :
|
: | : (pe timpul interventiei) : : |
: | : _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _: :_ _ _ _ _ _ _ _ _ __
|
: | : : __________________ ^
|
: | : : | SERVICII PUBLICE |- - - >
: |
: | : : -- ->|DE POMPIERI CIVILI| :
: |
: | : : : |__________________|<-- :
: |
____:__v_________ : ___:___ : __________________ | : :
|
| SUBUNITATE DE | : | SURSA | : | |- -|- -
--> |
|POMPIERI MILITARI|<- - |DE RISC|- - -->:- - >| POST DE POLITIE
|<--|<--:----
|_________________| |_______| : |__________________| | :
: __________________ | :
: | FORMATIUNI DE |-- |- >
- ->| PROTECTIE CIVILA | |
|__________________|<--
- - -> Flux informational
-----> Flux decizional
ANEXA 6
la regulament
RAPORT OPERATIV
(continut de principiu)
- Locul, data si ora raportarii
- Situatia la locul evenimentului:
- persoane decedate;
- persoane traumatizate;
- persoane periclitate;
- animale mari moarte/amenintate;
- suprafata de manifestare a dezastrului;
- posibilitati de propagare a incendiului;
- forte si mijloace aflate in dispozitiv pe misiuni;
- obiective si terenuri afectate in intervalul de raportare;
- pierderi de vieti omenesti, pierderi si distrugeri de bunuri
- Masuri urgente ce se intreprind cu fortele si mijloacele aflate in
dispozitivul de actiune pana la urmatoarea informare si in perspectiva
- Situatia surselor de alimentare cu apa si a rezervelor de substante
stingatoare
- Data si ora trecerii de la o etapa a operatiunilor de interventie la alta
- Cereri de forte, mijloace si asistenta tehnica
- Cerinte informationale in raport cu evolutia situatiei operative de la
locul interventiei
- Situatia cailor de comunicatii, a liniilor de telecomunicatii si
transport al energiei electrice, precum si a retelelor de transport al
agentilor energetici
- Alte date si elemente in raport cu evolutia situatiei operative.
NOTA:
Rapoartele operative se transmit din 12 in 12 ore de la notificarea
dezastrului si ori de cate ori situatia o impune.
ANEXA 7
la regulament
RAPORT DE EVALUARE A INTERVENTIEI
(continut de principiu)
1. Locul si data izbucnirii incendiului in masa
2. Descrierea succinta a evolutiei incendiului in timp
3. Organizarea si desfasurarea actiunilor si masurilor preventive
4. Organizarea si desfasurarea actiunilor de interventie operativa pe etape
ale interventiei
5. Cauza si imprejurarile declansarii incendiului in masa
6. Efectele incendiului in masa: obiective si terenuri afectate, pierderi
de vieti omenesti si de animale, pagube cantitative si valorice etc.
7. Stabilitatea la foc a constructiilor si eficienta masurilor de
sistematizare pentru limitarea propagarii incendiilor in masa
8. Modul de actiune a populatiei pe baza avertizarilor primite, a
conducerilor tehnico administrative ale agentilor economici si ale
institutiilor publice, in raport cu prevederile planurilor si regulamentelor
specifice
9. Concluzii, cu propuneri de imbunatatire a activitatii de aparare
impotriva incendiilor in masa, cu referiri asupra sistemului informational
decizional, modului de raspuns al organismelor si institutiilor implicate,
asupra resurselor, viabilitatii planurilor de aparare intocmite si
reglementarilor privind protectia impotriva incendiilor.