Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 11 din 19 ianuarie 1998

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 52 din  6 februarie 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 41 alin. (2) din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, prevazute in anexa la prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Pentru functionarea Comisiei Centrale de Rechizitii, din subordinea Guvernului, se constituie, in structura organizatorica actuala a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, Secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii, format din sapte persoane - patru militari si trei civili -, prin redistribuire de posturi: trei de la Ministerul Apararii Nationale, unul de la Ministerul de Interne si trei de la Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    (2) Secretariatul tehnic permanent functioneaza ca serviciu, iar seful acestuia este si secretarul Comisiei Centrale de Rechizitii.
    Art. 3
    Pentru functionarea comisiei mixte de rechizitii din subordinea prefecturii, se infiinteaza un secretariat tehnic in cadrul structurii organizatorice a Serviciului (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, prin redistribuire de atributii.
    Art. 4
    Finantarea si logistica Secretariatului tehnic permanent, precum si logistica secretariatului tehnic se asigura de la bugetul de stat, prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, ca ordonator principal de credite, pe baza unei fundamentari prezentate distinct in cadrul bugetului acestuia.

              PRIM-MINISTRU
              VICTOR CIORBEA

                     Contrasemneaza:
                     Ministru de stat,
                     ministrul apararii nationale,
                     Victor Babiuc

                     p. Ministru de stat,
                     ministru de interne,
                     Teodor Zaharia,
                     secretar de stat

                     Ministrul finantelor,
                     Daniel Daianu


    ANEXA 1

                       NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezentele norme metodologice reglementeaza modalitatile de indeplinire a obligatiilor legale, de catre agentii economici, institutiile publice, alte persoane juridice si fizice, comisiile de rechizitii si autoritatile militare abilitate sa efectueze rechizitii la declararea mobilizarii generale sau partiale ori a starii de razboi, la instituirea starii de asediu sau de urgenta, cat si pe timpul acestor situatii.
    (2) Rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii prevazute a se efectua la declararea sau instituirea starilor precizate la alin. (1) se organizeaza si se pregatesc din timp de pace.
    Art. 2
    (1) Prin bunuri rechizitionabile sau supuse rechizitiei se intelege totalitatea bunurilor ce se pot rechizitiona potrivit art. 5 din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public.
    (2) Bunurile prevazute a se rechizitiona sunt cele pentru care autoritatile abilitate de lege au emis ordine de predare.
    Art. 3
    Pentru stabilirea necesarului de bunuri prevazute a se rechizitiona si de persoane ce pot fi chemate pentru prestari de servicii, se procedeaza astfel:
    a) unitatile militare din sistemul fortelor destinate apararii inainteaza cererile de rechizitii si prestari de servicii prin planurile de mobilizare a garnizoanelor, prevazute la art. 28 din Legea nr. 73/1995 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, centrelor militare judetene sau al municipiului Bucuresti, denumite in continuare centre militare, pe raza carora sunt dislocate sau se constituie potrivit instructiunilor elaborate de Ministerul Apararii Nationale;
    b) agentii economici, institutiile publice si alte persoane juridice, carora le revin sarcini din planul de mobilizare a economiei nationale pentru primul an de razboi, inainteaza cereri de rechizitii si prestari de servicii, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1, la serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare judetene sau a municipiului Bucuresti, denumite in continuare serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, in baza instructiunilor elaborate de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale;
    c) centrele militare centralizeaza cererile de rechizitii si prestari de servicii ale unitatilor militare din planurile de mobilizare a garnizoanelor, iar serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare centralizeaza cererile agentilor economici, ale institutiilor publice si ale altor persoane juridice prevazute la lit. b);
    d) cererile de rechizitii si prestari de servicii prevazute la lit. a) si b) se inainteaza o data cu intocmirea planului de mobilizare si se actualizeaza anual, pana la sfarsitul primului trimestru sau cand apar modificari in structura organizatorica a beneficiarului sau a sarcinilor de mobilizare a acestuia.
    Art. 4
    (1) Fondurile necesare platii despagubirilor pentru bunurile rechizitionate si prestarile de servicii in interes public se includ in bugetul pentru primul an de razboi, potrivit metodologiei elaborate de Ministerul Finantelor.
    (2) Modalitatile si instrumentele de plata se stabilesc de catre Ministerul Finantelor, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale si cu avizul Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 5
    (1) Comisia Centrala de Rechizitii si comisiile mixte de rechizitii adopta hotarari prin vot deschis, cu majoritatea simpla din numarul total al membrilor care le compun.
    (2) Inlocuitorii de drept ai membrilor comisiilor prevazute la alin. (1) au  drepturile si obligatiile titularilor.

    CAP. 2
    Transmiterea si centralizarea datelor de evidenta a bunurilor rechizitionabile si a persoanelor fizice care pot fi chemate pentru prestari de servicii; verificarea si inventarierea

    Art. 6
    (1) Pentru stabilirea cantitatilor de bunuri ce pot fi rechizitionate, o data cu informatiile comunicate potrivit art. 48 din Legea nr. 73/1995, agentii economici, institutiile publice si celelalte persoane juridice, proprietare sau detinatoare, cu orice titlu, de bunuri rechizitionabile sunt obligate sa transmita in fiecare an, pana la finele trimestrului I, serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, date privind existentul si starea bunurilor conform fiselor de evidenta ce vor fi comunicate de acestea.
    (2) Autoritatile administratiei publice locale vor comunica serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, in conditiile alin. (1), datele despre bunurile rechizitionabile aflate in proprietatea persoanelor fizice din localitatea respectiva.
    (3) Inspectoratele judetene de politie si Directia generala de politie a municipiului Bucuresti vor comunica, la cererea serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, datele privind mijloacele auto aflate in proprietatea persoanelor juridice si fizice de pe raza lor de competenta.
    (4) Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, administratiile financiare municipale, orasenesti si de sector sunt obligate sa comunice, la cererea serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, date din evidenta centralizatoare referitoare la venituri si cheltuieli, structura activitatii economice, numarul de salariati, mijloacele de transport si constructii cu privire la agentii economici, institutiile publice si alte persoane juridice.
    Art. 7
    Persoanele juridice care au in evidenta bunurile prevazute a se rechizitiona vor comunica, in conditiile legii, centrelor militare pe raza carora se afla, modificarile survenite la aceste bunuri privind instrainarea sau starea lor, pe formulare potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1. Centrele militare actualizeaza si comunica aceste modificari si serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare.
    Art. 8
    (1) Serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare centralizeaza datele primite de la persoanele juridice prevazute la art. 6
    (2) Situatiile centralizatoare constituie documentele pe baza carora se analizeaza cererile de rechizitii si se formuleaza propuneri pentru luarea hotararilor comisiilor mixte de rechizitii.
    Art. 9
    Comisiile mixte de rechizitii stabilesc comisiile de verificare a tinerii evidentei, existentului si starii tehnice a bunurilor rechizitionabile, precum si analizei fortei de munca ce poate fi chemata pentru prestari de servicii, la agentii economici, institutiile publice si persoanele juridice prevazute de lege, modalitatea si periodicitatea efectuari acestor verificari.
    Art. 10
    Comisia Centrala de Rechizitii stabileste comisiile de inventariere, modul de efectuare a acesteia, categoriile de bunuri la care se efectueaza, perioadele si suporturile informatice pe care se prezinta datele inventarierii.

    CAP. 3
    Modul de indeplinire a atributiilor comisiei mixte de rechizitii

    Art. 11
    Presedintele comisiei mixte de rechizitii reprezinta comisia in relatiile cu autoritatile si cu institutiile publice, precum si cu agentii economici si celelalte persoane juridice si fizice care au responsabilitati privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public.
    Art. 12
    (1) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege, comisia mixta de rechizitii isi constituie un secretariat tehnic in cadrul serviciului (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare.
    (2) Compunerea si atributiile secretariatului tehnic se stabilesc de catre comisia mixta de rechizitii. Secretarul comisiei este seful (directorul) serviciului (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare.
    (3) Logistica necesara activitatii secretariatului tehnic al comisiei mixte de rechizitii este prezentata in anexa nr. 3.
    (4) Fondurile banesti necesare functionarii secretariatului tehnic se asigura de la bugetul de stat prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    (5) Pentru indeplinirea atributiilor functionale ale comisiei mixte de rechizitii se asigura mijloace de transport din parcul prefecturilor sau al consiliilor judetene ori a municipiului Bucuresti, in limita a 1.000 km lunar, contravaloarea acestuia fiind decontata de prefectura sau de consiliul judetean ori de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
    Art. 13
    (1) Secretariatul tehnic centralizeaza cererile de rechizitii si de prestari de servicii primite de la centrul militar si pe cele de la serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, iar pe baza existentului de bunuri rechizitionabile si a persoanelor ce pot fi chemate pentru prestari de servicii formuleaza propuneri de repartitie a acestora, pe garnizoane si categorii de beneficiari, impreuna cu reprezentantii autoritatilor imputernicite de lege sa efectueze rechizitii.
    (2) Pe baza acestor date, secretariatul tehnic intocmeste proiectul planului de rechizitii de bunuri si prestari de servicii al judetului sau al municipiului Bucuresti si-l prezinta comisiei mixte de rechizitii.
    Art. 14
    (1) Comisia mixta de rechizitii analizeaza propunerile de repartitie, aproba planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii si adopta hotararea in acest sens.
    (2) Prioritatile pentru efectuarea repartitiei bunurilor prevazute a fi rechizitionate vor avea urmatoarea ordine:
    a) pentru fortele armate;
    b) pentru fortele de protectie;
    c) pentru prevenirea, localizarea si inlaturarea urmarilor unor dezastre;
    d) pentru functionarea agentilor economici si a institutiilor publice prevazute cu sarcini in planul de mobilizare a economiei nationale;
    e) pentru functionarea si exploatarea sistemelor de telecomunicatii si cailor de comunicatii;
    f) pentru asigurarea cazarii necesare sinistratilor, refugiatilor, populatiei afectate de consecintele razboiului si prizonierilor de razboi.
    In functie de anumite situatii care reclama schimbarea prioritatilor, comisia mixta de rechizitii poate hotari, dupa caz, modificarea acestora.
    (3) Hotararea comisiei mixte de rechizitii se comunica, in extras, persoanelor juridice carora li s-au stabilit obligatii de rechizitii si prestari de servicii, de catre secretariatul tehnic, cu semnatura presedintelui, in termen de 10 zile de la adoptare, in timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
    Art. 15
    Comisiile mixte de rechizitii inainteaza anual, la sfarsitul primului trimestru, Comisiei Centrale de Rechizitii, deficitele si excedentele de bunuri rechizitionabile fata de cererile din planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii al judetului sau al municipiului Bucuresti.

    CAP. 4
    Modul de indeplinire a atributiilor Comisiei Centrale de Rechizitii

    Art. 16
    (1) Potrivit art. 23 lit. f) din Legea nr. 132/1997, ministerele prevazute a desemna cate un reprezentant in Comisia Centrala de Rechizitii sunt:
    a) Ministerul Industriei si Comertului;
    b) Ministerul Sanatatii;
    c) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale;
    d) Ministerul Transporturilor;
    e) Ministerul Comunicatiilor;
    f) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
    g) Ministerul Turismului.
    (2) Membrii Comisiei Centrale de Rechizitii se stabilesc de catre ministrii de resort, respectiv de guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, si se comunica presedintelui comisiei, la cererea acestuia.
    Art. 17
    Pentru pregatirea si executarea rechizitiilor, Comisia Centrala de Rechizitii are urmatoarele atributii:
    a) prezinta anual Guvernului sinteza activitatii privind modul de pregatire si de efectuare a rechizitiilor de bunuri si a prestarilor de servicii in interes public, la nivel national;
    b) dispune redistribuirea unor bunuri rechizitionabile de la unele judete sau de la municipiul Bucuresti la beneficiarii din alte judete, in scopul satisfacerii integrale a cererilor de rechizitii;
    c) coordoneaza si verifica activitatea comisiilor mixte de rechizitii pe timpul pregatirii si executarii rechizitiilor;
    d) tine evidenta centralizatoare la unele categorii de bunuri rechizitionabile care au un caracter strategic la nivel national.
    Art. 18
    Pe baza metodologiei curente de stabilire a preturilor, Comisia Centrala de Rechizitii precizeaza, cu avizul organului de specialitate al Guvernului si al Comisiei Nationale pentru Statistica, modul in care comisiile mixte de rechizitii stabilesc anual propuneri privind limitele preturilor folosite la plata despagubirilor pentru bunurile rechizitionabile si tarifele prestarilor de servicii in interes public.
    Art. 19
    (1) Comisia Centrala de Rechizitii isi constituie, in structura organizatorica actuala a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, un secretariat tehnic permanent, care functioneaza ca serviciu, compus din sapte persoane - patru militari si trei civili -, prin redistribuire de posturi: trei de la Ministerul Apararii Nationale, unul de la Ministerul de Interne si trei de la Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    (2) Componenta Secretariatului tehnic permanent este prezentata in anexa nr. 4.
    (3) Atributiile Secretariatului tehnic permanent se vor stabili de catre Comisia Centrala de Rechizitii.
    (4) Logistica necesara indeplinirii atributiilor Secretariatului tehnic permanent este prezentata in anexa nr. 5.
    (5) Fondurile necesare organizarii, functionarii si asigurarii logistice a Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii se asigura de la bugetul de stat, prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, ca ordonator principal de credite.

    CAP. 5
    Metodologia executarii rechizitiilor si prestarilor de servicii

    Art. 20
    (1) In baza hotararii comisiei mixte de rechizitii, repartitia pe beneficiari a bunurilor prevazute a se rechizitiona si a persoanelor care urmeaza a fi chemate pentru prestari de servicii se efectueaza astfel:
    a) de catre centrul militar, pe unitati militare beneficiare;
    b) de catre serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, pe agenti economici, institutii publice si autoritati publice locale.
    (2) Serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare trimite centrului militar repartitia astfel stabilita, in vederea intocmirii ordinelor de predare si de chemare.
    (3) Centrul militar, pe baza repartitiei efectuate, emite, in conditiile legii, ordine de predare potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6, respectiv ordine de chemare pentru prestari de servicii, conform modelului prezentat in anexa nr. 7.
    (4) Ordinele de predare pentru bunurile prevazute a se rechizitiona, specifice marinei si aviatiei militare, se emit de seful Statului Major al Marinei Militare, respectiv de seful Statului Major al Aviatiei si Apararii Antiaeriene.
    (5) Inmanarea acestor ordine se face in conditiile legii, in termen de cel mult 30 de zile de la data emiterii hotararii comisiei mixte de rechizitii, in timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
    Art. 21
    (1) Ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordinele de chemare pentru prestarile de servicii se pastreaza de agentii economici, de institutiile publice si de celelalte persoane juridice prevazute de lege, in conditiile stabilite de centrele militare.
    (2) Ordinele de predare si ordinele de chemare pentru prestarile de servicii ale persoanelor fizice se pastreaza asupra acestora.
    Art. 22
    (1) Modalitatea instiintarii si organizarii predarii bunurilor rechizitionate si chemarii persoanelor pentru prestari de servicii se vor stabili de Ministerul Apararii Nationale, prin centrele militare.
    (2) Proprietarii sau detinatorii legali ai navelor si aeronavelor prevazute a se rechizitiona, aflate in afara teritoriului national, sunt obligati sa asigure aducerea acestora in tara, la cererea, la termenele si la locurile stabilite de autoritatile imputernicite sa efectueze rechizitii.
    Art. 23
    (1) Bunurile rechizitionate, se predau beneficiarilor pe baza de proces-verbal de predare-preluare, intocmit in trei exemplare, pe formulare tipizate, conform modelului prezentat in anexa nr. 8.
    (2) Proprietarii sau detinatorii legali vor pune la dispozitie beneficiarilor bunurile care se rechizitioneaza, la locurile stabilite in ordinele de predare.
    (3) Pentru bunurile care se trimit beneficiarului de catre proprietar sau de detinator, formularele de proces-verbal se asigura acestora de catre centrele militare si se pastreaza impreuna cu ordinele de predare, la predator.
    (4) Pentru bunurile care se preiau de catre beneficiar de la predator, formularele de proces-verbal se asigura si se pastreaza la beneficiar.
    (5) Procesele-verbale se predare-preluare se completeaza, se semneaza si se stampileaza de catre predator si primitor sau de inlocuitorii legali, dupa caz.
    Art. 24
    Dupa predarea-preluarea bunurilor rechizitionate, procesele-verbale primesc urmatoarea destinatie:
    - exemplarul nr. 1 - la predator;
    - exemplarul nr. 2 - la beneficiar;
    - exemplarul nr. 3 - la centrul militar de pe raza caruia s-a efectuat rechizitia, trimis de catre beneficiar, in termen de 24 de ore de la data rechizitiei.
    Art. 25
    (1) Bunurile ce se rechizitioneaza, constituite in complete, se asigura si se predau cu echipamentele si materialele ce le compun, conform inventarului cu care fabrica producatoare a livrat produsul respectiv, inclusiv cu documentele tehnice de exploatare si intretinere, completate la zi.
    (2) Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu sculele, piesele de schimb si accesoriile din inventar, cu plinurile de lubrifianti si lichide speciale prevazute in cartea tehnica de exploatare si cu cantitatile de carburanti precizate in ordinele de predare.
    (3) Navele si aeronavele se predau cu lotul de bord, conform inventarului, inclusiv piesele de schimb aferente, cu plinurile de carburanti - lubrifianti si lichide speciale. Navele se vor preda, in plus, cu alimente si apa pentru 5 zile, pentru intregul echipaj.
    Art. 26
    (1) Persoanele chemate pentru prestari de servicii se vor prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute in ordinele de chemare, precum si cu documentele de identitate, de atestare a meseriei, calificarii si situatiei militare, dupa caz.
    (2) Persoanele ce vor fi preluate potrivit legii, impreuna cu tehnica rechizitionata pe care o deservesc, vor avea asupra lor documentele de identitate si militare, dupa caz, precum si documentele care sa ateste calificarea respectiva si dreptul de exploatare a tehnicii.
    Art. 27
    Pentru efectuarea rechizitiilor de bunuri si chemarea persoanelor pentru prestari de servicii, pe timp de razboi, de catre comandantii de subunitati sau de unitati, stabiliti potrivit legii, se procedeaza astfel:
    a) comandantul emite autoritatilor publice locale ordine de predare si de chemare pentru prestari de servicii, pe formulare netipizate, care vor cuprinde datele prevazute de lege;
    b) autoritatea respectiva pune la dispozitie comandantului bunurile si persoanele solicitate, in cel mai scurt timp;
    c) bunurile solicitate vor fi predate de proprietarii sau de detinatorii legali;
    d) beneficiarul impreuna cu proprietarul sau cu detinatorul de bunuri rechizitionate intocmesc un proces-verbal de predare-preluare netipizat, similar celui prezentat in anexa nr. 8, in trei exemplare, semnat si stampilat, daca proprietarul sau beneficiarul detine stampila, si autentificat de reprezentantul autoritatii publice locale. Destinatia exemplarelor este cea prevazuta la art. 24. Exemplarul nr. 3 se trimite centrului militar de pe a carui raza de responsabilitate s-a efectuat rechizitia, prin grija autoritatilor publice locale, in termen de 24 de ore.

    CAP. 6
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 28
    Restituirea bunurilor care au fost rechizitionate se face pe baza de proces-verbal de restituire, conform modelului prezentat in anexa nr. 9, intocmit in trei exemplare. Destinatia exemplarelor este similara cu cea prezentata la art. 24.
    Art. 29
    Statul Major General si Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale efectueaza controale la agentii economici, la institutiile publice, la celelalte persoane juridice si fizice privind modul de tinere a evidentei, a starii tehnice si de intretinere a bunurilor supuse rechizitiei precum si exactitatea datelor comunicate de acestia, prin persoane autorizate, pe baza de delegatie semnata de secretarul de stat si sef al Statului Major General si, respectiv, de secretarul de stat si sef al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    Art. 30
    Pentru mentinerea viabilitatii planurilor de mobilizare a garnizoanelor se va proceda astfel:
    a) comisiile mixte de rechizitii vor intocmi, in termen de 90 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice, planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii, pe baza repartitiei existente in actualele planuri de mobilizare. Datele necesare se pun la dispozitie de centrele militare si serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare;
    b) ulterior termenului prevazut la lit. a), comisiile mixte de rechizitii vor efectua repartitia bunurilor rechizitionabile si a persoanelor pentru prestari de servicii pe baza cererilor inaintate de beneficiar conform art. 3 lit. d) din prezentele norme metodologice si vor actualiza planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii.
    Art. 31
    In termen de 60 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei:
    a) Secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii va definitiva Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile, pe baza propunerilor Ministerului Apararii Nationale, Ministerului de Interne si Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, pe care il va actualiza periodic;
    b) Comisia Centrala de Rechizitii va elabora regulamentul de functionare a acesteia;
    c) comisiile mixte de rechizitii vor elabora regulamentele de functionare a acestora, care vor fi aprobate de presedintele Comisiei Centrale de Rechizitii.
    Art. 32
    Ministerele nominalizate sa aiba reprezentanti in Comisia Centrala de Rechizitii, in situatia in care isi schimba denumirea sau se restructureaza, dar isi pastreaza domeniul de activitate, au obligatia sa-si pastreze reprezentanti in cadrul comisiei.
    Art. 33
    Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA Nr. 1

           ROMANIA
...............................
(denumirea unitatii militare,
agentului economic, institutiei
publice care adreseaza cererea)


    Comandantului (sefului) ...........................................
                            (centrului militar, serviciului (Directiei)
                             de mobilizare a economiei si pregatire a
                                   teritoriului pentru aparare)


               CERERE DE RECHIZITII SI PRESTARI DE SERVICII
pentru ......................................................................
       (denumirea unitatii militare, agentului economic, institutiei publice)
                            ______________________
                           |                      |
                           |______________________|
               (Se completeaza numai de catre unitatile militare.)*)

               Locul de prezentare ..............................*)
                                            (adresa)
 _________________________________________________________________________
| A  |   B*)   |  C |    D     |    E    |     F     |   G   |  H  |  I |
|    |           |    |          |         |-----------|       |     |    |
|____|___________|____|__________|_________|___|___|___|_______|_____|____|
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|____|___________|____|__________|_________|___|___|___|_______|_____|____|

                                                                   (verso)
 _________________________________________________________________________
| A  |   B*)   |  C |    D     |    E    |     F     |   G   |  H  |  I |
|    |           |    |          |         |-----------|       |     |    |
|____|___________|____|__________|_________|___|___|___|_______|_____|____|
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|    |           |    |          |         |   |   |   |       |     |    |
|____|___________|____|__________|_________|___|___|___|_______|_____|____|

     ................................................
      (numele, prenumele si semnatura comandantului
        unitatii militare, reprezentantului legal
       al agentului economic, institutiei publice)

                          L. S.

    NOTA:
    Semnificatia coloanelor din tabel este urmatoarea:

    A = Nr. curent
    B = Denumirea bunurilor necesare a se rechizitiona (a serviciilor care
        se presteaza
    C = U.M.
    D = Cantitatea
    E = Termenul de punere la dispozitie
    F = Judetul (municipiul Bucuresti) care asigura
    G = Total asigurat
    H = Ramas de asigurat
    I = Observatii

-------------------
    *)   Datele se refera la indicativul unitatii militare cu care se poarta
         corespondenta in timp de pace, garnizoana, termenul de mobilizare si
         tipul unitatii (mecanizata, de artilerie, jandarmi etc.)
    *)  Pentru bunurile prevazute a fi preluate de la surse direct de catre
         solicitant, se va inscrie expresia cu delegat.
    *) Bunurile solicitate se inscriu in ordinea din nomenclatorul
         bunurilor achizitionate.


    ANEXA Nr. 2

                   ROMANIA
    ..................................
    (denumirea persoanei juridice care
         tine evidenta bunurilor)

                             Catre
                             Centrul Militar ..............

                             SITUATIA
     modificarilor survenite in existent sau starea bunurilor
        prevazute a se rechizitiona la data de ...........

        __________________________________________________
       |      |       |       |____D____|     |     |     |
       |  A   |   B   |   C   | D1 | D2 |  E  |  F  |  G  |
       |______|_______|_______|____|____|_____|_____|_____|
       |      |       |       |    |    |     |     |     |
       |      |       |       |    |    |     |     |     |
       |______|_______|_______|____|____|_____|_____|_____|

       ......................................
           (numele, prenumele si semnatura
         reprezentantului legal al persoanei
       juridice care are in evidenta bunurile)

                    L. S.

    NOTA:
    Semnificatia coloanelor din tabel este urmatoarea:

    A = Seria si nr. ordinului de predare
    B = Denumirea bunurilor prevazute a se rechizitiona
    C = Cantitatea stabilita a se rechizitiona
    D = Modificari survenite privind:
        D1 = Cantitatea existenta
        D2 = Starea
    E = Cauzele care au determinat modificarile
    F = Propuneri de inlocuire
    G = Observatii


    ANEXA Nr. 3
                              LISTA
dotarilor necesare pentru activitatea secretariatului tehnic al comisiei mixte de rechizitii

    a) Sala secretariatului
  _______________________________________________________________________
    Nr.  Obiectele de inventar         U.M.     Cantitatea    Observatii
    crt.
  _______________________________________________________________________
    1.   Masina de scris              complet        1
    2.   Copiator xerox (A3)          complet        1
    3.   Calculator cu software       complet        1
    4.   Post telefonic principal     complet        1
    5.   Fax                          complet        1
    6.   Fiset metalic pentru         buc.           1
         documente
  ________________________________________________________________________

    b) Materialele consumabile, care se asigura anual
  ________________________________________________________________________
    Nr.   Materialele consumabile       U.M.    Cantitatea/    Observatii
    crt.                                         persoana
  ________________________________________________________________________
     1.   Hartie de scris A4            file       3.000
     2.   Hartie de scris A3            file       1.500
     3.   Hartie pentru copiator A4     file      15.000
     4.   Hartie pentru copiator A3     file      10.000
     5.   Creioane                      buc.          10
     6.   Capsator                      buc.           1
     7.   Gume                          buc.           4
     8.   Perforator                    buc.           1
     9.   Capse pentru capsator         cutii          3
    10.   Agrafe de birou               cutii          3
    11.   Rigla 30 cm                   buc.           1
    12.   Rigla 50 cm                   buc.           1
    13.   Banda adeziva                 role           4
    14.   Pelicanol (adeziv)            tub            4
    15.   Biblioraft                    buc.          10
    16.   Dosare simple                 buc.         100
    17.   Dosare cu sina                buc.          40
    18.   Materiale pentru copiator     complet        1
    19.   Materiale pentru calculator   complet        1
    20.   Hartie fax                    rulou          5
  _______________________________________________________________________

    ANEXA Nr. 4

                            COMPONENTA
    Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii

    - Sef serviciu - consilier care indeplineste si
                     atributiile secretarului Comisiei
                     Centrale de Rechizitii                - ofiter M.Ap.N
    - Expert                                               - ofiter M.Ap.N
    - Inspector de specialitate                            - ofiter M.Ap.N
    - Inspector de specialitate                            - ofiter M.I.
    - Inspector de specialitate, economist                 - civil
    - Consilier juridic                                    - civil
    - Referent                                             - civil

    ANEXA Nr. 5

                              LISTA
dotarilor necesare pentru activitatea Comisiei Centrale de Rechizitii

    a) Sala de sedinte
  _______________________________________________________________________
    Nr.  Obiectele de inventar          U.M.      Cantitatea   Observatii
    crt.
  _______________________________________________________________________
    1.   Masa de consiliu               buc.          1
    2.   Masa pentru
         secretar-dactilograf           buc.          1
    3.   Scaune cu spatar, tapitate     buc.         20
    4.   Covor plusat                   mp           40
    5.   Perdele                        mp           40
  ________________________________________________________________________

    b) Sala Secretariatului tehnic permanent
  ________________________________________________________________________
    Nr.  Obiectele de inventar             U.M.     Cantitatea  Observatii
    crt.
  ________________________________________________________________________
     1.  Birouri cu doua corpuri           buc.           1
     2.  Birouri cu un corp                buc.           5
     3.  Masa pentru secretar-dactilograf  buc.           1
     4.  Scaune                            buc.           7
     5.  Masina de scris                   complet        1
     6.  Copiator xerox (A3)               complet        1
     7.  Calculator cu software            complet        2
     8.  Post telefonic principal          complet        1
     9.  Post telefonic pentru interior    complet        1
    10.  Post telefonic operativ (T.O.)    complet        1
    11.  Fax                               complet        1
    12.  Televizor color                   buc.           1
    13.  Aparat de radio                   buc.           1
    14.  Fiset metalic pentru documente    buc.           1
    15.  Covor                             mp            10
    16.  Perdele                           mp            24
  ________________________________________________________________________

    c) Materialele consumabile care se asigura anual
  _________________________________________________________________________
   Nr.   Materialele consumabile        U.M.      Cantitatea/   Observatii
   crt.                                           persoana
  _________________________________________________________________________
     1. Hartie de scris A4              file        3.000
     2. Hartie de scris A3              file        1.500
     3. Hartie pentru copiator A4       file       15.000
     4. Hartie pentru copiator A3       file       10.000
     5. Creioane                        buc.           10
     6. Capsator                        buc.            1
     7. Gume                            buc.            4
     8. Perforator                      buc.            1
     9. Capse pentru capsator           cutii           3
    10. Agrafe de birou                 cutii           3
    11. Rigla 30 cm                     buc.            1
    12. Rigla 50 cm                     buc.            1
    13. Banda adeziva                   role            4
    14. Pelicanol (adeziv)              tub             4
    15. Biblioraft                      buc.            5
    16. Dosare simple                   buc.           50
    17. Dosare cu sina                  buc.           20
    18. Materiale pentru copiator       complet         2
    19. Materiale pentru calculator     complet         2
    20. Hartie fax                      rulou           5
  _________________________________________________________________________


   ANEXA Nr. 6
                                   EXEMPLARUL Nr. 1    :
                                                       :
                                                       :
                                                       :
                            I                          :          II
                                                       :
                                                       :
                                                       :

                                                    (verso)

                                                       :
                                                       :
                                                       :
                            III                        :
                                                       :
                                                       :
                                                       :

               --------------------------------------------------

    SEMNIFICATIE:

                                I

             ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
  .....................................
    (autoritatea militara emitenta)
                                               Seria....... Nr.* .......

                           ORDIN DE PREDARE
    1. ....................................................................
            (denumirea persoanei juridice sau fizice, proprietara sau
                                   detinatoare)
din .......................................................................
                               (adresa)
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si  prestarile de servicii in interes public, veti preda la
............................. in ............................. bunurile din
(denumirea beneficiarului)        (adresa locului de predare)
tabelul de mai jos pe o perioada ....................... . Acestea se predau
                                  (limitata, definitiv)
in termen de ............. ore de la declararea mobilizarii publice sau la
termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra
de catre delegatul centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de
politie).

   _________________________________________________________________
  |Nr. |Denumirea      |U.M.| Cantitatea| Datele de   | Termenul de |
  |crt.|bunurilor      |    |           | identificare| punere la   |
  |    |care se        |    |           |             | dispozitie  |
  |    |rechizitioneaza|    |           |             |             |
  |____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |____|_______________|____|___________|_____________|_____________|

                 (Continuare pe verso)



                                II

    IN ATENTIA POSESORULUI ORDINULUI DE PREDARE!
    1. Bunurile rechizitionate se predau in perfecta stare de functionare,
cu toate echipamentele si materialele ce le compun, cu sculele, piesele de
schimb si accesoriile din inventar, inclusiv cu documentele tehnice de
exploatare si intretinere.
    2. Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu
plinurile de lubrifianti si lichide speciale prevazute in documentatia
tehnica si cu cantitatile de carburanti precizate in ordinele de predare.
    3. Mijloacele de transport navale, aeriene si feroviare se predau cu
plinurile de carburanti-lubrifianti si lichide speciale complete. In plus,
navele se vor preda cu alimente si apa pentru 5 zile, pentru intregul
echipaj.
    4. Mijloacele de transport cu tractiune animala se predau cu galeata,
cheie pentru roti si felinar (catadioptru). Caii trebuie sa fie sanatosi
si potcoviti si vor avea asigurate cantitatile de furaje prevazute in
ordinul de predare.
    5. Ordinul de predare va fi pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi
supus pierderii, deteriorarii sau furtului. Pierderea sau deteriorarea
acestuia va fi anuntata autoritatii emitente in 24 ore de la producere.
    6. Se interzice orice modificare sau stersatura in ordinul de predare.
    7. Schimbarile survenite in evidenta bunurilor prevazute a se
rechizitiona, privind instrainarea sau starea acestora, precum si
modificarea adresei proprietarului sau detinatorului se comunica de catre
acestia autoritatilor militare emitente, in termen de maximum 45 zile de
la producerea lor.
    8. La plecarea din tara sau in cazul schimbarii domiciliului in alt
judet, ordinul de predare va fi inapoiat unitatii militare emitente.
    9. Pentru bunurile prevazute a fi preluate direct de catre beneficiar,
la adresa locului de predare, va fi inscrisa expresia "cu delegat".
   10. In caz de neexecutare intocmai, veti suporta consecintele prevazute
la art. 33 si 34 din Legea nr. 132/1997.


                                  III

                                                        (verso)
   _________________________________________________________________
  |Nr. |Denumirea      |U.M.| Cantitatea| Datele de   | Termenul de |
  |crt.|bunurilor      |    |           | identificare| punere la   |
  |    |care se        |    |           |             | dispozitie  |
  |    |rechizitioneaza|    |           |             |             |
  |____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |____|_______________|____|___________|_____________|_____________|

    Comandantul (seful) .....................
    .........................................
            (gradul si semnatura)

                    L. S.


                                   EXEMPLARUL Nr. 2    :
                                                       :
                                I                      :          II
                                                       :
                                                       :
                                                       :
                                                       :
                                                       :
                                                       :
                                                       :
                                                       :

                                                    (verso)

                                                       :
                                                       :
                               III                     :          IV
                                                       :
                                                       :
                                                       :
                                                       :
                                                       :

           ----------------------------------------------------

    SEMNIFICATIE:

                                I

             ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
  .....................................
    (autoritatea militara emitenta)
                                               Seria....... Nr.* .......

                           ORDIN DE PREDARE
    1. ....................................................................
           (denumirea persoanei juridice sau fizice, proprietare sau
                                  detinatoare)
din .......................................................................
                               (Adresa)
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si  prestarile de servicii in interes public, veti preda la
............................. in ............................. bunurile din
(denumirea beneficiarului)        (adresa locului de predare)
tabelul de mai jos pe o perioada ....................... . Acestea se predau
                                  (limitata, definitiv)
in termen de ............. ore de la declararea mobilizarii publice sau la
termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra
de catre delegatul centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de
politie).

   _________________________________________________________________
  |Nr. |Denumirea      |U.M.| Cantitatea| Datele de   | Termenul de |
  |crt.|bunurilor      |    |           | identificare| punere la   |
  |    |care se        |    |           |             | dispozitie  |
  |    |rechizitioneaza|    |           |             |             |
  |____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |____|_______________|____|___________|_____________|_____________|

                 (Continuare pe verso)


                                II

            ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
    ...................................
    (autoritatea militara emitenta)
     ________________________
    |                        |
    |________________________|
    (denumirea beneficiarului)                   Seria ....... Nr. * .....

               DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE PREDARE

    Subsemnatul ........................................................,
                (numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
                             juridice sau persoanei fizice)
in calitate de proprietar (detinator), am primit ordinul de predare
seria .... nr. ...... si voi lua masuri pentru predarea bunurilor prevazute
in ordin, in locul si la termenul stabilite.

    Semnatura .................        Data primirii ...............

 ---------------------------------------------------------------------------

 .....................................
    (autoritatea militara emitenta)


               DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU PREDAREA
                    BUNURILOR PREVAZUTE IN ORDIN

    Subsemnatul ........................................................,
                (numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
                             juridice sau persoanei fizice)
in calitate de proprietar (detinator), am fost incunostintat astazi ......
luna ... anul ... ora ... de delegatul ...................................
                                            (centrului militar, unitatii
                                          beneficiare, unitatii de politie)
sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de predare seria .......
nr. ......

      Semnatura ...................       Semnatura ...................
               (proprietarului sau                     (delegatului)
                  detinatorului)


                               III

                                                          (verso)
   _________________________________________________________________
  |Nr. |Denumirea      |U.M.| Cantitatea| Datele de   | Termenul de |
  |crt.|bunurilor      |    |           | identificare| punere la   |
  |    |care se        |    |           |             | dispozitie  |
  |    |rechizitioneaza|    |           |             |             |
  |____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |    |               |    |           |             |             |
  |____|_______________|____|___________|_____________|_____________|

    Comandantul (seful) .....................
    .........................................
            (gradul si semnatura)

                    L.S.


                             IV

                        PROCES VERBAL

    Subsemnatul .....................................................,
                           (gradul, numele si prenumele)
delegat al ................................................................,
           (centrului militar, unitatii beneficiare sau unitatii de politie)
deplasandu-ma la posesorul ordinului de predare seria ....... nr. ..........
pentru a-l anunta sa prezinte bunurile prevazute a se rechizitiona, in locul
si la termenul inscrise in acesta
    a) si, negasindu-l, am transmis ordinul .................................
............................................................................,
                             (numele si prenumele)
in calitate de .............................................................
                    (salariat, parinte, sotie, frate, sora, copil major,
                                    colocatar, vecin)
care s-a obligat sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;
    b) si, refuzand sa semneze, dovada de incunostintare s-a afisat pe usa
sediului agentului economic (institutiei, locuintei) titularului.
    Drept pentru care am incheiat prezentul proces-verbal, astazi ........
luna .... anul ..... ora .....

    Semnatura delegatului             Seria .... nr. ..... B.I. si
                                      semnatura primitorului sau a
                                               martorilor
    .....................             ............................


    ANEXA NR. 7

                          :                         :
                          :                         :
                          :                         :
               I          : II       :              III
                          :                         :
                          :                         :
                          :                         :
                          :                         :

                          :                         :
                          :                         :
                          :                         :
              IV          : V        :
                          :                         :
                          :                         :
                          :                         :
                          :                         :

                   ------------------------------------------

                                  SEMNIFICATIE:

                                        I


            ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
        CENTRUL MILITAR .........
                                              Seria ........ Nr.* .....

           ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII

    1. ......................................................................
                      (denumirea persoanei juridice sau fizice)
din .........................................................................
                                       (adresa)
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, veti trimite (va veti prezenta) in
termen de .... ore de la declararea mobilizarii sau la termenele specificate
in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul
centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie), la
............................................................................
                             (Denumirea beneficiarului)
in ...................................................., personalul prevazut
              (adresa locului de prezentare)
in tabelul de mai jos:

   ________________________________________________________________
  | Nr. | Serviciile care| Numarul de| Materiale cu  | Termenul de |
  | crt.|se presteaza    | persoane  | care trebuie  | prezentare  |
  |     |                |           | sa se prezinte|             |
  |_____|________________|___________|_______________|_____________|
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |_____|________________|___________|_______________|_____________|


                               II

            ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
       CENTRUL MILITAR .............
     ________________________
    |                        |       Seria ....... Nr. * .....
    |________________________|
    (Denumirea beneficiarului)

               DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE CHEMARE
                    PENTRU PRESTARI DE SERVICII

    Subsemnatul ............................................................,
                  (numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
                                juridice sau persoanei fizice)
am primit ordinul de chemare pentru prestari de servicii seria ...........
nr. ......... si voi lua masuri de trimitere (de prezentare) a persoanelor
inscrise in acesta, in locul si la termenul stabilite.

    Semnatura ................. Data primirii ..................

   -------------------------------------------------------------------------

      CENTRUL MILITAR ...............

               DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU PREZENTAREA
        LA PRESTARI DE SERVICII A PERSOANELOR PREVAZUTE IN ORDIN

    Subsemnatul ............................................................
                  (numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
                              juridice sau persoanei fizice)
din .............. am fost incunostintat astazi ...... luna ..... anul ....
       (adresa)
ora ........ sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de chemare pentru
prestari de servicii seria ..... nr. ......

    Semnatura ....................          Semnatura ...............
              (persoanei juridice                      (delegatului)
                  sau fizice)


                                      III

            ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
        CENTRUL MILITAR .........
                                              Seria ........ Nr.* .....

           ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII

    1. ......................................................................
                      (denumirea persoanei juridice sau fizice)
din ........................................................................
                                       (adresa)
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, veti trimite (va veti prezenta) in
termen de .... ore de la declararea mobilizarii sau la termenele specificate
in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul
centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie), la
............................................................................
                             (Denumirea beneficiarului)
in ...................................................., personalul prevazut
              (adresa locului de prezentare)
in tabelul de mai jos:

   ________________________________________________________________
  | Nr. | Serviciile care| Numarul de| Materiale cu  | Termenul de |
  | crt.|se presteaza    | persoane  | care trebuie  | prezentare  |
  |     |                |           | sa se prezinte|             |
  |_____|________________|___________|_______________|_____________|
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |     |                |           |               |             |
  |_____|________________|___________|_______________|_____________|

    3. Dovada de primire a ordinului de chemare pentru prestari de servicii
se gaseste la ......................

    Comandantul Centrului Militar ......................................
 .......................................................................
                        (gradul si semnatura)

    L.S.


                              IV


    IN ATENTIA POSESORULUI ORDINULUI DE CHEMARE
          PENTRU PRESTARI DE SERVICII!

    1. Va veti prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute de
ordinul de chemare in urmatoarele situatii:
    a) la declararea mobilizarii comunicate prin posturile nationale de radio
si televiziune;
    b) la chemarea prin delegatul centrului militar, a unitatii beneficiare
sau a unitatii de politie.
    2. La prezentare veti avea asupra dumneavoastra ordinul de chemare pentru
prestari de servicii, buletinul de identitate, livretul militar (dupa caz),
actele medicale pe care le posedati (carnet de sanatate, certificat de
concediu medical, decizia de pensionare in caz de boala), documentele de
atestare a calificarii.
    3. Persoanele care deservesc mijloacele tehnice, utilajele sau
instalatiile folosite la prestarea unor servicii vor avea asupra lor,
completate la zi, documentele care sa ateste calificarea respectiva si
dreptul de a le exploata.
    4. Se interzice orice modificare sau stersatura in ordinul de chemare.
    5. Ordinul de chemare va fi pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi
supus pierderii, deteriorarii sau furtului.
    6. La autoritatea care detine dovada de primire a ordinului de chemare
pentru prestari de servicii:
    a) veti anunta in termen de 24 de ore pierderea, deteriorarea sau furtul
ordinului de chemare;
    b) veti preda ordinul de chemare in situatia schimbarii domiciliului sau
a locului de munca, plecarii din tara, indeplinirii conditiilor de a fi
scutit de prestari de servicii potrivit legii, precum si in alte situatii
care conduc la imposibilitatea executarii obligatiilor ordinului de chemare.


                               V

                        PROCES VERBAL

    Subsemnatul .....................................................,
                           (gradul, numele si prenumele)
delegat al ................................................................,
           (centrului militar, unitatii beneficiare sau unitatii de politie)
deplasandu-ma la posesorul ordinului de predare seria ....... nr. ..........
pentru a-l anunta sa prezinte bunurile prevazute a se rechizitiona, in locul
si la termenul inscrise in acesta
    a) si, negasindu-l, am transmis ordinul .................................
 ...........................................................................,
                             (numele si prenumele)
in calitate de .............................................................
                    (salariat, parinte, sotie, frate, sora, copil major,
                                    colocatar, vecin)
care s-a obligat sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;
    b) si, refuzand sa semneze, dovada de incunostintare s-a afisat pe usa
sediului agentului economic (institutiei, locuintei) titularului.
    Drept pentru care am incheiat prezentul proces-verbal, astazi ........
luna .... anul ..... ora .....

    Semnatura delegatului             Seria .... nr. ..... B.I. si
                                      semnatura primitorului sau a
                                               martorilor
    .....................             ............................


    ANEXA Nr. 8

              ROMANIA
    ..........................           Exemplarul nr. .......
    (denumirea beneficiarului)           ......................
                                              (destinatia)
                                         Seria .... Nr.* ....

                  PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRELUARE

    1. Incheiat astazi, ............... luna ............. anul ...........,
intre .....................................................................
               (denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice),
codul ............................. din ............, predator, in calitate
      (fiscal sau numeric personal)       (adresa)
de proprietar (detinator legal) si .......................................,
                                       (denumirea beneficiarului, adresa)
primitor, in calitate de beneficiar.
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public si al Ordinului de predare
seria ..... nr. ....... s-au predat si s-au primit urmatoarele bunuri, pe
termen ...................... .
         (limitat, definitiv)
 __________________________________________________________________________
| Nr. |    Denumirea  |   Datele   | U.M.| Cantitatea| Starea    | Valoarea|
| crt.|bunurilor care |     de     |     |           | calitativa|         |
|     |       se      |identificare|     |           |           |         |
|     |rechizitioneaza|            |     |           |           |         |
|_____|_______________|____________|_____|___________|___________|_________|
|     |               |            |     |           |           |         |
|     |               |            |     |           |           |         |
|     |               |            |     |           |           |         |
|     |               |            |     |           |           |         |
|     |               |            |     |           |           |         |
|     |               |            |     |           |           |         |
|_____|_______________|____________|_____|___________|___________|_________|

                            CITITI PE VERSO!

    Predator ...........................    Primitor .......................
               (numele, prenumele si                  (numele, prenumele si
              semnatura reprezentantului                   semnatura
                 legal al persoanei                      reprezentantului
              juridice sau al persoanei              legal al beneficiarului)
                       fizice)

     L.S.                                   L.S.

                                                               (verso)
                          TABEL NOMINAL
       cu personalul care deserveste bunurile rechizitionate
   _____________________________________________________________________
  |Nr.  |   Numele,   |   Anul  | Seria si  |  Calificarea  | Observatii|
  |crt. |  prenumele  | nasterii|  numarul  |(specialitatea)|           |
  |     | tatalui si  |         |actului de |               |           |
  |     |al persoanei |         |identitate |               |           |
  |_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
  |     |             |         |           |               |           |
  |_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
  |     |             |         |           |               |           |
  |_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
  |     |             |         |           |               |           |
  |_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
  |     |             |         |           |               |           |
  |_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|


                 In atentia posesorului procesului-verbal!

    1. Procesul-verbal se completeaza cu datele privind bunurile ce se
rechizitioneaza, de catre primitor si predator sau de catre persoanele
imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
    2. Pentru bunurile care se rechizitioneaza de la detinatorul legal, in
procesul-verbal se vor inscrie si datele de identificare a proprietarului
(denumire, adresa etc.)
    3. Durata pentru care se rechizitioneaza bunurile prevazute la pct. 2
din procesul-verbal va fi specificata astfel:
    a) "definitiv" - pentru bunurile consumptibile;
    b) nr. de zile - pentru bunurile neconsumptibile, atunci cand se
stabileste aceasta durata;
    c) nu se completeaza - cand nu se cunoaste momentul incetarii
rechizitiei.
    4. Datele de identificare prevazute in tabel pentru bunurile
neconsumptibile se refera la seria de fabricatie, la caracteristici si la
alte elemente specifice.
    5. La implinirea termenelor sau la incetarea cauzelor care au determinat
rechizitiile, bunurile se restituie celor de la care au fost rechizitionate
sau urmasilor lor legali, cu proces-verbal de restituire.
    6. Pentru bunurile care nu mai pot fi restituite si pentru degradarea sau
devalorizarea lor, proprietarii sau detinatorii au dreptul la despagubiri
potrivit legii.
    7. Pe perioada rechizitiei, proprietarii sau detinatorii sunt scutiti de
impozite si de plata taxelor pentru bunurile rechizitionate, iar obligatiile
ce decurg din contractele legal incheiate se suspenda.
    8. In cazul pierderii procesului-verbal de predare-primire, Comisia
Centrala de Rechizitii poate hotari eliberarea unui duplicat numai dupa
declararea anularii acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei. In acest sens
se adreseaza o cerere comisiei mixte de rechizitii care a hotarat
rechizitia.
    9. Neprezentarea procesului-verbal de predare-primire la lichidare, in
termen de 3 ani de la publicarea datei inceperii platii in Monitorul Oficial
al Romaniei, are ca urmare pierderea dreptului la despagubiri pentru
bunurile rechizitionate.
   10. Exemplarul des proces-verbal aflat asupra predatorului se inapoiaza
beneficiarului in momentul efectuarii platii contravalorii bunurilor
rechizitionate definitiv sau incheierii procesului-verbal de restituire
pentru cele rechizitionate pe termen limitat.

    ANEXA Nr. 9

             ROMANIA
  ............................            Exemplarul nr. ........
   (denumirea beneficiarului)             .......................
                                               (destinatia)
                                          Seria.... Nr.* ........

                     PROCES-VERBAL DE RESTITUIRE

    1. Incheiat astazi ............... luna ........... anul ..............,
intre ........................................ din ............., predator,
       (denumirea beneficiarului rechizitiei)         (adresa)
in calitate de beneficiar, si .............................................
                                 (denumirea persoanei juridice, fizice sau
                                          a detinatorului legal)
din ................., primitor, in calitate de proprietar (detinator sau
         (adresa)
mostenitor legal).
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, s-au restituit urmatoarele bunuri
rechizitionate, prevazute in procesul-verbal de predare-primire seria .....
nr. ...... din ..... .
 _________________________________________________________________________
| Nr. | Denumirea       | Datele de   | Cantitatea| Starea    | Valoarea  |
| crt.| bunurilor       | identificare|           | calitativa| restituita|
|     | care se         |             |           |           |           |
|     | restituie       |             |           |           |           |
|_____|_________________|_____________|___________|___________|___________|
|     |                 |             |           |           |           |
|     |                 |             |           |           |           |
|     |                 |             |           |           |           |
|     |                 |             |           |           |           |
|     |                 |             |           |           |           |
|     |                 |             |           |           |           |
|_____|_________________|_____________|___________|___________|___________|

                           CITITI PE VERSO!

  Predator ............................   Primitor ..........................
               (numele, prenumele si                  (numele, penumele si
            semnatura reprezentantului             semnatura reprezentantului
             legal al beneficiarului                   persoanei juridice,
                  rechizitiei)                       persoanei fizice sau al
                                                      mostenitorului legal)

  L.S.                                    L.S.


                In atentia posesorului procesului-verbal !

    1. Procesul-verbal se completeaza cu datele privind bunurile
rechizitionate, de catre predator primitor sau de catre persoanele
imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
    2. In coloana "Denumirea bunurilor care se restituie", acestea se vor
inscrie respectand ordinea din procesul-verbal de predare-primire. In cazul
in care pentru un bun rechizitionat se restituie un alt bun similar, acesta
se inscrie la acelasi numar curent.
    3. Coloana "Valoarea restituita" din procesul-verbal se completeaza
astfel:
    a) cu valoarea integrala a bunului rechizitionat, daca nu mai poate fi
restituit;
    b) cu diferenta de valoare rezultata din degradarea sau din devalorizarea
bunului rechizitionat;
    c) cu diferenta de valoare dintre un alt bun restituit in locul bunului
rechizitionat;
    d) nu se completeaza in cazul restituirii bunului in aceleasi conditii de
stare avute la momentul rechizitiei.
    4. La exemplarul de proces-verbal ce se expediaza centrului militar se
anexeaza procesul-verbal de predare-primire care a facut obiectul
restituirii.
    5. Reclamatiile privind preturile practicate, valoarea bunurilor
rechizitionate inscrise in documentele oficiale si achitarea despagubirilor
vor fi adresate comisiei mixte de rechizitii care a facut rechizitia, in cel
mult 90 de zile de la data incheierii procesului verbal de restituire.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 11/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 11 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu