HOTARARE Nr. 11 din 19 ianuarie 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind
rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 52 din 6 februarie 1998
In temeiul art. 41 alin. (2) din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de
bunuri si prestarile de servicii in interes public,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind
rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, prevazute
in anexa la prezenta hotarare.
Art. 2
(1) Pentru functionarea Comisiei Centrale de Rechizitii, din subordinea
Guvernului, se constituie, in structura organizatorica actuala a Oficiului
Central de Stat pentru Probleme Speciale, Secretariatul tehnic permanent al
Comisiei Centrale de Rechizitii, format din sapte persoane - patru militari si
trei civili -, prin redistribuire de posturi: trei de la Ministerul Apararii
Nationale, unul de la Ministerul de Interne si trei de la Oficiul Central de
Stat pentru Probleme Speciale.
(2) Secretariatul tehnic permanent functioneaza ca serviciu, iar seful
acestuia este si secretarul Comisiei Centrale de Rechizitii.
Art. 3
Pentru functionarea comisiei mixte de rechizitii din subordinea
prefecturii, se infiinteaza un secretariat tehnic in cadrul structurii
organizatorice a Serviciului (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire
a teritoriului pentru aparare, prin redistribuire de atributii.
Art. 4
Finantarea si logistica Secretariatului tehnic permanent, precum si
logistica secretariatului tehnic se asigura de la bugetul de stat, prin Oficiul
Central de Stat pentru Probleme Speciale, ca ordonator principal de credite, pe
baza unei fundamentari prezentate distinct in cadrul bugetului acestuia.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul apararii nationale,
Victor Babiuc
p. Ministru de stat,
ministru de interne,
Teodor Zaharia,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile
de servicii in interes public
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezentele norme metodologice reglementeaza modalitatile de indeplinire
a obligatiilor legale, de catre agentii economici, institutiile publice, alte
persoane juridice si fizice, comisiile de rechizitii si autoritatile militare
abilitate sa efectueze rechizitii la declararea mobilizarii generale sau
partiale ori a starii de razboi, la instituirea starii de asediu sau de
urgenta, cat si pe timpul acestor situatii.
(2) Rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii prevazute a se efectua
la declararea sau instituirea starilor precizate la alin. (1) se organizeaza si
se pregatesc din timp de pace.
Art. 2
(1) Prin bunuri rechizitionabile sau supuse rechizitiei se intelege
totalitatea bunurilor ce se pot rechizitiona potrivit art. 5 din Legea nr.
132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes
public.
(2) Bunurile prevazute a se rechizitiona sunt cele pentru care autoritatile
abilitate de lege au emis ordine de predare.
Art. 3
Pentru stabilirea necesarului de bunuri prevazute a se rechizitiona si de
persoane ce pot fi chemate pentru prestari de servicii, se procedeaza astfel:
a) unitatile militare din sistemul fortelor destinate apararii inainteaza
cererile de rechizitii si prestari de servicii prin planurile de mobilizare a
garnizoanelor, prevazute la art. 28 din Legea nr. 73/1995 privind pregatirea
economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, centrelor militare
judetene sau al municipiului Bucuresti, denumite in continuare centre militare,
pe raza carora sunt dislocate sau se constituie potrivit instructiunilor
elaborate de Ministerul Apararii Nationale;
b) agentii economici, institutiile publice si alte persoane juridice,
carora le revin sarcini din planul de mobilizare a economiei nationale pentru
primul an de razboi, inainteaza cereri de rechizitii si prestari de servicii,
potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1, la serviciile (Directia) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare judetene sau
a municipiului Bucuresti, denumite in continuare serviciile (Directia) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, in baza
instructiunilor elaborate de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale;
c) centrele militare centralizeaza cererile de rechizitii si prestari de
servicii ale unitatilor militare din planurile de mobilizare a garnizoanelor,
iar serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru aparare centralizeaza cererile agentilor economici, ale institutiilor
publice si ale altor persoane juridice prevazute la lit. b);
d) cererile de rechizitii si prestari de servicii prevazute la lit. a) si
b) se inainteaza o data cu intocmirea planului de mobilizare si se actualizeaza
anual, pana la sfarsitul primului trimestru sau cand apar modificari in
structura organizatorica a beneficiarului sau a sarcinilor de mobilizare a
acestuia.
Art. 4
(1) Fondurile necesare platii despagubirilor pentru bunurile rechizitionate
si prestarile de servicii in interes public se includ in bugetul pentru primul
an de razboi, potrivit metodologiei elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Modalitatile si instrumentele de plata se stabilesc de catre Ministerul
Finantelor, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale si cu avizul Bancii
Nationale a Romaniei.
Art. 5
(1) Comisia Centrala de Rechizitii si comisiile mixte de rechizitii adopta
hotarari prin vot deschis, cu majoritatea simpla din numarul total al membrilor
care le compun.
(2) Inlocuitorii de drept ai membrilor comisiilor prevazute la alin. (1)
au drepturile si obligatiile titularilor.
CAP. 2
Transmiterea si centralizarea datelor de evidenta a bunurilor
rechizitionabile si a persoanelor fizice care pot fi chemate pentru prestari de
servicii; verificarea si inventarierea
Art. 6
(1) Pentru stabilirea cantitatilor de bunuri ce pot fi rechizitionate, o
data cu informatiile comunicate potrivit art. 48 din Legea nr. 73/1995, agentii
economici, institutiile publice si celelalte persoane juridice, proprietare sau
detinatoare, cu orice titlu, de bunuri rechizitionabile sunt obligate sa
transmita in fiecare an, pana la finele trimestrului I, serviciilor (Directiei)
de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, date
privind existentul si starea bunurilor conform fiselor de evidenta ce vor fi
comunicate de acestea.
(2) Autoritatile administratiei publice locale vor comunica serviciilor
(Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru
aparare, in conditiile alin. (1), datele despre bunurile rechizitionabile
aflate in proprietatea persoanelor fizice din localitatea respectiva.
(3) Inspectoratele judetene de politie si Directia generala de politie a
municipiului Bucuresti vor comunica, la cererea serviciilor (Directiei) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, datele
privind mijloacele auto aflate in proprietatea persoanelor juridice si fizice
de pe raza lor de competenta.
(4) Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene si a municipiului Bucuresti, administratiile financiare
municipale, orasenesti si de sector sunt obligate sa comunice, la cererea
serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru aparare, date din evidenta centralizatoare referitoare la venituri si
cheltuieli, structura activitatii economice, numarul de salariati, mijloacele
de transport si constructii cu privire la agentii economici, institutiile
publice si alte persoane juridice.
Art. 7
Persoanele juridice care au in evidenta bunurile prevazute a se
rechizitiona vor comunica, in conditiile legii, centrelor militare pe raza
carora se afla, modificarile survenite la aceste bunuri privind instrainarea
sau starea lor, pe formulare potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1.
Centrele militare actualizeaza si comunica aceste modificari si serviciilor
(Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru
aparare.
Art. 8
(1) Serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a
teritoriului pentru aparare centralizeaza datele primite de la persoanele
juridice prevazute la art. 6
(2) Situatiile centralizatoare constituie documentele pe baza carora se
analizeaza cererile de rechizitii si se formuleaza propuneri pentru luarea
hotararilor comisiilor mixte de rechizitii.
Art. 9
Comisiile mixte de rechizitii stabilesc comisiile de verificare a tinerii
evidentei, existentului si starii tehnice a bunurilor rechizitionabile, precum
si analizei fortei de munca ce poate fi chemata pentru prestari de servicii, la
agentii economici, institutiile publice si persoanele juridice prevazute de
lege, modalitatea si periodicitatea efectuari acestor verificari.
Art. 10
Comisia Centrala de Rechizitii stabileste comisiile de inventariere, modul
de efectuare a acesteia, categoriile de bunuri la care se efectueaza,
perioadele si suporturile informatice pe care se prezinta datele inventarierii.
CAP. 3
Modul de indeplinire a atributiilor comisiei mixte de rechizitii
Art. 11
Presedintele comisiei mixte de rechizitii reprezinta comisia in relatiile
cu autoritatile si cu institutiile publice, precum si cu agentii economici si
celelalte persoane juridice si fizice care au responsabilitati privind
rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public.
Art. 12
(1) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege, comisia mixta de
rechizitii isi constituie un secretariat tehnic in cadrul serviciului
(Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru
aparare.
(2) Compunerea si atributiile secretariatului tehnic se stabilesc de catre
comisia mixta de rechizitii. Secretarul comisiei este seful (directorul)
serviciului (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru aparare.
(3) Logistica necesara activitatii secretariatului tehnic al comisiei mixte
de rechizitii este prezentata in anexa nr. 3.
(4) Fondurile banesti necesare functionarii secretariatului tehnic se
asigura de la bugetul de stat prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme
Speciale.
(5) Pentru indeplinirea atributiilor functionale ale comisiei mixte de
rechizitii se asigura mijloace de transport din parcul prefecturilor sau al
consiliilor judetene ori a municipiului Bucuresti, in limita a 1.000 km lunar,
contravaloarea acestuia fiind decontata de prefectura sau de consiliul judetean
ori de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
Art. 13
(1) Secretariatul tehnic centralizeaza cererile de rechizitii si de
prestari de servicii primite de la centrul militar si pe cele de la serviciul
(Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru
aparare, iar pe baza existentului de bunuri rechizitionabile si a persoanelor
ce pot fi chemate pentru prestari de servicii formuleaza propuneri de
repartitie a acestora, pe garnizoane si categorii de beneficiari, impreuna cu
reprezentantii autoritatilor imputernicite de lege sa efectueze rechizitii.
(2) Pe baza acestor date, secretariatul tehnic intocmeste proiectul
planului de rechizitii de bunuri si prestari de servicii al judetului sau al
municipiului Bucuresti si-l prezinta comisiei mixte de rechizitii.
Art. 14
(1) Comisia mixta de rechizitii analizeaza propunerile de repartitie,
aproba planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii si adopta
hotararea in acest sens.
(2) Prioritatile pentru efectuarea repartitiei bunurilor prevazute a fi
rechizitionate vor avea urmatoarea ordine:
a) pentru fortele armate;
b) pentru fortele de protectie;
c) pentru prevenirea, localizarea si inlaturarea urmarilor unor dezastre;
d) pentru functionarea agentilor economici si a institutiilor publice
prevazute cu sarcini in planul de mobilizare a economiei nationale;
e) pentru functionarea si exploatarea sistemelor de telecomunicatii si
cailor de comunicatii;
f) pentru asigurarea cazarii necesare sinistratilor, refugiatilor,
populatiei afectate de consecintele razboiului si prizonierilor de razboi.
In functie de anumite situatii care reclama schimbarea prioritatilor,
comisia mixta de rechizitii poate hotari, dupa caz, modificarea acestora.
(3) Hotararea comisiei mixte de rechizitii se comunica, in extras,
persoanelor juridice carora li s-au stabilit obligatii de rechizitii si
prestari de servicii, de catre secretariatul tehnic, cu semnatura
presedintelui, in termen de 10 zile de la adoptare, in timp de pace, si in
termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
Art. 15
Comisiile mixte de rechizitii inainteaza anual, la sfarsitul primului
trimestru, Comisiei Centrale de Rechizitii, deficitele si excedentele de bunuri
rechizitionabile fata de cererile din planul de rechizitii de bunuri si
prestari de servicii al judetului sau al municipiului Bucuresti.
CAP. 4
Modul de indeplinire a atributiilor Comisiei Centrale de Rechizitii
Art. 16
(1) Potrivit art. 23 lit. f) din Legea nr. 132/1997, ministerele prevazute
a desemna cate un reprezentant in Comisia Centrala de Rechizitii sunt:
a) Ministerul Industriei si Comertului;
b) Ministerul Sanatatii;
c) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale;
d) Ministerul Transporturilor;
e) Ministerul Comunicatiilor;
f) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
g) Ministerul Turismului.
(2) Membrii Comisiei Centrale de Rechizitii se stabilesc de catre ministrii
de resort, respectiv de guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, si se
comunica presedintelui comisiei, la cererea acestuia.
Art. 17
Pentru pregatirea si executarea rechizitiilor, Comisia Centrala de
Rechizitii are urmatoarele atributii:
a) prezinta anual Guvernului sinteza activitatii privind modul de pregatire
si de efectuare a rechizitiilor de bunuri si a prestarilor de servicii in
interes public, la nivel national;
b) dispune redistribuirea unor bunuri rechizitionabile de la unele judete
sau de la municipiul Bucuresti la beneficiarii din alte judete, in scopul
satisfacerii integrale a cererilor de rechizitii;
c) coordoneaza si verifica activitatea comisiilor mixte de rechizitii pe
timpul pregatirii si executarii rechizitiilor;
d) tine evidenta centralizatoare la unele categorii de bunuri
rechizitionabile care au un caracter strategic la nivel national.
Art. 18
Pe baza metodologiei curente de stabilire a preturilor, Comisia Centrala de
Rechizitii precizeaza, cu avizul organului de specialitate al Guvernului si al
Comisiei Nationale pentru Statistica, modul in care comisiile mixte de rechizitii
stabilesc anual propuneri privind limitele preturilor folosite la plata
despagubirilor pentru bunurile rechizitionabile si tarifele prestarilor de
servicii in interes public.
Art. 19
(1) Comisia Centrala de Rechizitii isi constituie, in structura
organizatorica actuala a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, un
secretariat tehnic permanent, care functioneaza ca serviciu, compus din sapte
persoane - patru militari si trei civili -, prin redistribuire de posturi: trei
de la Ministerul Apararii Nationale, unul de la Ministerul de Interne si trei
de la Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.
(2) Componenta Secretariatului tehnic permanent este prezentata in anexa
nr. 4.
(3) Atributiile Secretariatului tehnic permanent se vor stabili de catre
Comisia Centrala de Rechizitii.
(4) Logistica necesara indeplinirii atributiilor Secretariatului tehnic
permanent este prezentata in anexa nr. 5.
(5) Fondurile necesare organizarii, functionarii si asigurarii logistice a
Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii se asigura
de la bugetul de stat, prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale,
ca ordonator principal de credite.
CAP. 5
Metodologia executarii rechizitiilor si prestarilor de servicii
Art. 20
(1) In baza hotararii comisiei mixte de rechizitii, repartitia pe
beneficiari a bunurilor prevazute a se rechizitiona si a persoanelor care
urmeaza a fi chemate pentru prestari de servicii se efectueaza astfel:
a) de catre centrul militar, pe unitati militare beneficiare;
b) de catre serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a
teritoriului pentru aparare, pe agenti economici, institutii publice si
autoritati publice locale.
(2) Serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a
teritoriului pentru aparare trimite centrului militar repartitia astfel
stabilita, in vederea intocmirii ordinelor de predare si de chemare.
(3) Centrul militar, pe baza repartitiei efectuate, emite, in conditiile
legii, ordine de predare potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6, respectiv
ordine de chemare pentru prestari de servicii, conform modelului prezentat in
anexa nr. 7.
(4) Ordinele de predare pentru bunurile prevazute a se rechizitiona,
specifice marinei si aviatiei militare, se emit de seful Statului Major al
Marinei Militare, respectiv de seful Statului Major al Aviatiei si Apararii
Antiaeriene.
(5) Inmanarea acestor ordine se face in conditiile legii, in termen de cel
mult 30 de zile de la data emiterii hotararii comisiei mixte de rechizitii, in
timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
Art. 21
(1) Ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordinele
de chemare pentru prestarile de servicii se pastreaza de agentii economici, de
institutiile publice si de celelalte persoane juridice prevazute de lege, in
conditiile stabilite de centrele militare.
(2) Ordinele de predare si ordinele de chemare pentru prestarile de
servicii ale persoanelor fizice se pastreaza asupra acestora.
Art. 22
(1) Modalitatea instiintarii si organizarii predarii bunurilor
rechizitionate si chemarii persoanelor pentru prestari de servicii se vor
stabili de Ministerul Apararii Nationale, prin centrele militare.
(2) Proprietarii sau detinatorii legali ai navelor si aeronavelor prevazute
a se rechizitiona, aflate in afara teritoriului national, sunt obligati sa
asigure aducerea acestora in tara, la cererea, la termenele si la locurile
stabilite de autoritatile imputernicite sa efectueze rechizitii.
Art. 23
(1) Bunurile rechizitionate, se predau beneficiarilor pe baza de
proces-verbal de predare-preluare, intocmit in trei exemplare, pe formulare
tipizate, conform modelului prezentat in anexa nr. 8.
(2) Proprietarii sau detinatorii legali vor pune la dispozitie
beneficiarilor bunurile care se rechizitioneaza, la locurile stabilite in
ordinele de predare.
(3) Pentru bunurile care se trimit beneficiarului de catre proprietar sau
de detinator, formularele de proces-verbal se asigura acestora de catre
centrele militare si se pastreaza impreuna cu ordinele de predare, la predator.
(4) Pentru bunurile care se preiau de catre beneficiar de la predator,
formularele de proces-verbal se asigura si se pastreaza la beneficiar.
(5) Procesele-verbale se predare-preluare se completeaza, se semneaza si se
stampileaza de catre predator si primitor sau de inlocuitorii legali, dupa caz.
Art. 24
Dupa predarea-preluarea bunurilor rechizitionate, procesele-verbale primesc
urmatoarea destinatie:
- exemplarul nr. 1 - la predator;
- exemplarul nr. 2 - la beneficiar;
- exemplarul nr. 3 - la centrul militar de pe raza caruia s-a efectuat
rechizitia, trimis de catre beneficiar, in termen de 24 de ore de la data
rechizitiei.
Art. 25
(1) Bunurile ce se rechizitioneaza, constituite in complete, se asigura si
se predau cu echipamentele si materialele ce le compun, conform inventarului cu
care fabrica producatoare a livrat produsul respectiv, inclusiv cu documentele
tehnice de exploatare si intretinere, completate la zi.
(2) Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu
sculele, piesele de schimb si accesoriile din inventar, cu plinurile de
lubrifianti si lichide speciale prevazute in cartea tehnica de exploatare si cu
cantitatile de carburanti precizate in ordinele de predare.
(3) Navele si aeronavele se predau cu lotul de bord, conform inventarului,
inclusiv piesele de schimb aferente, cu plinurile de carburanti - lubrifianti si
lichide speciale. Navele se vor preda, in plus, cu alimente si apa pentru 5
zile, pentru intregul echipaj.
Art. 26
(1) Persoanele chemate pentru prestari de servicii se vor prezenta la
locul, termenul si cu materialele prevazute in ordinele de chemare, precum si
cu documentele de identitate, de atestare a meseriei, calificarii si situatiei
militare, dupa caz.
(2) Persoanele ce vor fi preluate potrivit legii, impreuna cu tehnica
rechizitionata pe care o deservesc, vor avea asupra lor documentele de
identitate si militare, dupa caz, precum si documentele care sa ateste
calificarea respectiva si dreptul de exploatare a tehnicii.
Art. 27
Pentru efectuarea rechizitiilor de bunuri si chemarea persoanelor pentru
prestari de servicii, pe timp de razboi, de catre comandantii de subunitati sau
de unitati, stabiliti potrivit legii, se procedeaza astfel:
a) comandantul emite autoritatilor publice locale ordine de predare si de
chemare pentru prestari de servicii, pe formulare netipizate, care vor cuprinde
datele prevazute de lege;
b) autoritatea respectiva pune la dispozitie comandantului bunurile si
persoanele solicitate, in cel mai scurt timp;
c) bunurile solicitate vor fi predate de proprietarii sau de detinatorii
legali;
d) beneficiarul impreuna cu proprietarul sau cu detinatorul de bunuri
rechizitionate intocmesc un proces-verbal de predare-preluare netipizat,
similar celui prezentat in anexa nr. 8, in trei exemplare, semnat si stampilat,
daca proprietarul sau beneficiarul detine stampila, si autentificat de
reprezentantul autoritatii publice locale. Destinatia exemplarelor este cea
prevazuta la art. 24. Exemplarul nr. 3 se trimite centrului militar de pe a
carui raza de responsabilitate s-a efectuat rechizitia, prin grija autoritatilor
publice locale, in termen de 24 de ore.
CAP. 6
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 28
Restituirea bunurilor care au fost rechizitionate se face pe baza de
proces-verbal de restituire, conform modelului prezentat in anexa nr. 9, intocmit
in trei exemplare. Destinatia exemplarelor este similara cu cea prezentata la
art. 24.
Art. 29
Statul Major General si Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale
efectueaza controale la agentii economici, la institutiile publice, la celelalte
persoane juridice si fizice privind modul de tinere a evidentei, a starii
tehnice si de intretinere a bunurilor supuse rechizitiei precum si exactitatea
datelor comunicate de acestia, prin persoane autorizate, pe baza de delegatie
semnata de secretarul de stat si sef al Statului Major General si, respectiv,
de secretarul de stat si sef al Oficiului Central de Stat pentru Probleme
Speciale.
Art. 30
Pentru mentinerea viabilitatii planurilor de mobilizare a garnizoanelor se
va proceda astfel:
a) comisiile mixte de rechizitii vor intocmi, in termen de 90 de zile de la
publicarea prezentelor norme metodologice, planul de rechizitii de bunuri si
prestari de servicii, pe baza repartitiei existente in actualele planuri de
mobilizare. Datele necesare se pun la dispozitie de centrele militare si
serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru aparare;
b) ulterior termenului prevazut la lit. a), comisiile mixte de rechizitii
vor efectua repartitia bunurilor rechizitionabile si a persoanelor pentru
prestari de servicii pe baza cererilor inaintate de beneficiar conform art. 3
lit. d) din prezentele norme metodologice si vor actualiza planul de rechizitii
de bunuri si prestari de servicii.
Art. 31
In termen de 60 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice in
Monitorul Oficial al Romaniei:
a) Secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii va
definitiva Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile, pe baza propunerilor
Ministerului Apararii Nationale, Ministerului de Interne si Oficiului Central
de Stat pentru Probleme Speciale, pe care il va actualiza periodic;
b) Comisia Centrala de Rechizitii va elabora regulamentul de functionare a
acesteia;
c) comisiile mixte de rechizitii vor elabora regulamentele de functionare a
acestora, care vor fi aprobate de presedintele Comisiei Centrale de Rechizitii.
Art. 32
Ministerele nominalizate sa aiba reprezentanti in Comisia Centrala de
Rechizitii, in situatia in care isi schimba denumirea sau se restructureaza,
dar isi pastreaza domeniul de activitate, au obligatia sa-si pastreze
reprezentanti in cadrul comisiei.
Art. 33
Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1
ROMANIA
...............................
(denumirea unitatii militare,
agentului economic, institutiei
publice care adreseaza cererea)
Comandantului (sefului) ...........................................
(centrului militar, serviciului (Directiei)
de mobilizare a economiei si pregatire a
teritoriului pentru aparare)
CERERE DE RECHIZITII SI PRESTARI DE SERVICII
pentru ......................................................................
(denumirea unitatii militare, agentului economic, institutiei publice)
______________________
| |
|______________________|
(Se completeaza numai de catre unitatile militare.)*)
Locul de prezentare ..............................*)
(adresa)
_________________________________________________________________________
| A | B*) | C | D | E | F | G | H | I |
| | | | | |-----------| | | |
|____|___________|____|__________|_________|___|___|___|_______|_____|____|
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
|____|___________|____|__________|_________|___|___|___|_______|_____|____|
(verso)
_________________________________________________________________________
| A | B*) | C | D | E | F | G | H | I |
| | | | | |-----------| | | |
|____|___________|____|__________|_________|___|___|___|_______|_____|____|
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
|____|___________|____|__________|_________|___|___|___|_______|_____|____|
................................................
(numele, prenumele si semnatura comandantului
unitatii militare, reprezentantului legal
al agentului economic, institutiei publice)
L. S.
NOTA:
Semnificatia coloanelor din tabel este urmatoarea:
A = Nr. curent
B = Denumirea bunurilor necesare a se rechizitiona (a serviciilor care
se presteaza
C = U.M.
D = Cantitatea
E = Termenul de punere la dispozitie
F = Judetul (municipiul Bucuresti) care asigura
G = Total asigurat
H = Ramas de asigurat
I = Observatii
-------------------
*) Datele se refera la indicativul unitatii militare cu care se poarta
corespondenta in timp de pace, garnizoana, termenul de mobilizare si
tipul unitatii (mecanizata, de artilerie, jandarmi etc.)
*) Pentru bunurile prevazute a fi preluate de la surse direct de catre
solicitant, se va inscrie expresia cu delegat.
*) Bunurile solicitate se inscriu in ordinea din nomenclatorul
bunurilor achizitionate.
ANEXA Nr. 2
ROMANIA
..................................
(denumirea persoanei juridice care
tine evidenta bunurilor)
Catre
Centrul Militar ..............
SITUATIA
modificarilor survenite in existent sau starea bunurilor
prevazute a se rechizitiona la data de ...........
__________________________________________________
| | | |____D____| | | |
| A | B | C | D1 | D2 | E | F | G |
|______|_______|_______|____|____|_____|_____|_____|
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
|______|_______|_______|____|____|_____|_____|_____|
......................................
(numele, prenumele si semnatura
reprezentantului legal al persoanei
juridice care are in evidenta bunurile)
L. S.
NOTA:
Semnificatia coloanelor din tabel este urmatoarea:
A = Seria si nr. ordinului de predare
B = Denumirea bunurilor prevazute a se rechizitiona
C = Cantitatea stabilita a se rechizitiona
D = Modificari survenite privind:
D1 = Cantitatea existenta
D2 = Starea
E = Cauzele care au determinat modificarile
F = Propuneri de inlocuire
G = Observatii
ANEXA Nr. 3
LISTA
dotarilor necesare pentru activitatea secretariatului tehnic al comisiei mixte
de rechizitii
a) Sala secretariatului
_______________________________________________________________________
Nr. Obiectele de inventar U.M. Cantitatea Observatii
crt.
_______________________________________________________________________
1. Masina de scris complet 1
2. Copiator xerox (A3) complet 1
3. Calculator cu software complet 1
4. Post telefonic principal complet 1
5. Fax complet 1
6. Fiset metalic pentru buc. 1
documente
________________________________________________________________________
b) Materialele consumabile, care se asigura anual
________________________________________________________________________
Nr. Materialele consumabile U.M. Cantitatea/ Observatii
crt. persoana
________________________________________________________________________
1. Hartie de scris A4 file 3.000
2. Hartie de scris A3 file 1.500
3. Hartie pentru copiator A4 file 15.000
4. Hartie pentru copiator A3 file 10.000
5. Creioane buc. 10
6. Capsator buc. 1
7. Gume buc. 4
8. Perforator buc. 1
9. Capse pentru capsator cutii 3
10. Agrafe de birou cutii 3
11. Rigla 30 cm buc. 1
12. Rigla 50 cm buc. 1
13. Banda adeziva role 4
14. Pelicanol (adeziv) tub 4
15. Biblioraft buc. 10
16. Dosare simple buc. 100
17. Dosare cu sina buc. 40
18. Materiale pentru copiator complet 1
19. Materiale pentru calculator complet 1
20. Hartie fax rulou 5
_______________________________________________________________________
ANEXA Nr. 4
COMPONENTA
Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii
- Sef serviciu - consilier care indeplineste si
atributiile secretarului Comisiei
Centrale de Rechizitii - ofiter M.Ap.N
- Expert - ofiter M.Ap.N
- Inspector de specialitate - ofiter M.Ap.N
- Inspector de specialitate - ofiter M.I.
- Inspector de specialitate, economist - civil
- Consilier juridic - civil
- Referent - civil
ANEXA Nr. 5
LISTA
dotarilor necesare pentru activitatea Comisiei Centrale de Rechizitii
a) Sala de sedinte
_______________________________________________________________________
Nr. Obiectele de inventar U.M. Cantitatea Observatii
crt.
_______________________________________________________________________
1. Masa de consiliu buc. 1
2. Masa pentru
secretar-dactilograf buc. 1
3. Scaune cu spatar, tapitate buc. 20
4. Covor plusat mp 40
5. Perdele mp 40
________________________________________________________________________
b) Sala Secretariatului tehnic permanent
________________________________________________________________________
Nr. Obiectele de inventar U.M. Cantitatea Observatii
crt.
________________________________________________________________________
1. Birouri cu doua corpuri buc. 1
2. Birouri cu un corp buc. 5
3. Masa pentru secretar-dactilograf buc. 1
4. Scaune buc. 7
5. Masina de scris complet 1
6. Copiator xerox (A3) complet 1
7. Calculator cu software complet 2
8. Post telefonic principal complet 1
9. Post telefonic pentru interior complet 1
10. Post telefonic operativ (T.O.) complet 1
11. Fax complet 1
12. Televizor color buc. 1
13. Aparat de radio buc. 1
14. Fiset metalic pentru documente buc. 1
15. Covor mp 10
16. Perdele mp 24
________________________________________________________________________
c) Materialele consumabile care se asigura anual
_________________________________________________________________________
Nr. Materialele consumabile U.M. Cantitatea/ Observatii
crt. persoana
_________________________________________________________________________
1. Hartie de scris A4 file 3.000
2. Hartie de scris A3 file 1.500
3. Hartie pentru copiator A4 file 15.000
4. Hartie pentru copiator A3 file 10.000
5. Creioane buc. 10
6. Capsator buc. 1
7. Gume buc. 4
8. Perforator buc. 1
9. Capse pentru capsator cutii 3
10. Agrafe de birou cutii 3
11. Rigla 30 cm buc. 1
12. Rigla 50 cm buc. 1
13. Banda adeziva role 4
14. Pelicanol (adeziv) tub 4
15. Biblioraft buc. 5
16. Dosare simple buc. 50
17. Dosare cu sina buc. 20
18. Materiale pentru copiator complet 2
19. Materiale pentru calculator complet 2
20. Hartie fax rulou 5
_________________________________________________________________________
ANEXA Nr. 6
EXEMPLARUL Nr. 1 :
:
:
:
I : II
:
:
:
(verso)
:
:
:
III :
:
:
:
--------------------------------------------------
SEMNIFICATIE:
I
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
.....................................
(autoritatea militara emitenta)
Seria....... Nr.* .......
ORDIN DE PREDARE
1. ....................................................................
(denumirea persoanei juridice sau fizice, proprietara sau
detinatoare)
din .......................................................................
(adresa)
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, veti preda la
............................. in ............................. bunurile din
(denumirea beneficiarului) (adresa locului de predare)
tabelul de mai jos pe o perioada ....................... . Acestea se predau
(limitata, definitiv)
in termen de ............. ore de la declararea mobilizarii publice sau la
termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra
de catre delegatul centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de
politie).
_________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea |U.M.| Cantitatea| Datele de | Termenul de |
|crt.|bunurilor | | | identificare| punere la |
| |care se | | | | dispozitie |
| |rechizitioneaza| | | | |
|____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
(Continuare pe verso)
II
IN ATENTIA POSESORULUI ORDINULUI DE PREDARE!
1. Bunurile rechizitionate se predau in perfecta stare de functionare,
cu toate echipamentele si materialele ce le compun, cu sculele, piesele de
schimb si accesoriile din inventar, inclusiv cu documentele tehnice de
exploatare si intretinere.
2. Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu
plinurile de lubrifianti si lichide speciale prevazute in documentatia
tehnica si cu cantitatile de carburanti precizate in ordinele de predare.
3. Mijloacele de transport navale, aeriene si feroviare se predau cu
plinurile de carburanti-lubrifianti si lichide speciale complete. In plus,
navele se vor preda cu alimente si apa pentru 5 zile, pentru intregul
echipaj.
4. Mijloacele de transport cu tractiune animala se predau cu galeata,
cheie pentru roti si felinar (catadioptru). Caii trebuie sa fie sanatosi
si potcoviti si vor avea asigurate cantitatile de furaje prevazute in
ordinul de predare.
5. Ordinul de predare va fi pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi
supus pierderii, deteriorarii sau furtului. Pierderea sau deteriorarea
acestuia va fi anuntata autoritatii emitente in 24 ore de la producere.
6. Se interzice orice modificare sau stersatura in ordinul de predare.
7. Schimbarile survenite in evidenta bunurilor prevazute a se
rechizitiona, privind instrainarea sau starea acestora, precum si
modificarea adresei proprietarului sau detinatorului se comunica de catre
acestia autoritatilor militare emitente, in termen de maximum 45 zile de
la producerea lor.
8. La plecarea din tara sau in cazul schimbarii domiciliului in alt
judet, ordinul de predare va fi inapoiat unitatii militare emitente.
9. Pentru bunurile prevazute a fi preluate direct de catre beneficiar,
la adresa locului de predare, va fi inscrisa expresia "cu delegat".
10. In caz de neexecutare intocmai, veti suporta consecintele prevazute
la art. 33 si 34 din Legea nr. 132/1997.
III
(verso)
_________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea |U.M.| Cantitatea| Datele de | Termenul de |
|crt.|bunurilor | | | identificare| punere la |
| |care se | | | | dispozitie |
| |rechizitioneaza| | | | |
|____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
Comandantul (seful) .....................
.........................................
(gradul si semnatura)
L. S.
EXEMPLARUL Nr. 2 :
:
I : II
:
:
:
:
:
:
:
:
(verso)
:
:
III : IV
:
:
:
:
:
----------------------------------------------------
SEMNIFICATIE:
I
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
.....................................
(autoritatea militara emitenta)
Seria....... Nr.* .......
ORDIN DE PREDARE
1. ....................................................................
(denumirea persoanei juridice sau fizice, proprietare sau
detinatoare)
din .......................................................................
(Adresa)
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, veti preda la
............................. in ............................. bunurile din
(denumirea beneficiarului) (adresa locului de predare)
tabelul de mai jos pe o perioada ....................... . Acestea se predau
(limitata, definitiv)
in termen de ............. ore de la declararea mobilizarii publice sau la
termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra
de catre delegatul centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de
politie).
_________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea |U.M.| Cantitatea| Datele de | Termenul de |
|crt.|bunurilor | | | identificare| punere la |
| |care se | | | | dispozitie |
| |rechizitioneaza| | | | |
|____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
(Continuare pe verso)
II
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
...................................
(autoritatea militara emitenta)
________________________
| |
|________________________|
(denumirea beneficiarului) Seria ....... Nr. * .....
DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE PREDARE
Subsemnatul ........................................................,
(numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
juridice sau persoanei fizice)
in calitate de proprietar (detinator), am primit ordinul de predare
seria .... nr. ...... si voi lua masuri pentru predarea bunurilor prevazute
in ordin, in locul si la termenul stabilite.
Semnatura ................. Data primirii ...............
---------------------------------------------------------------------------
.....................................
(autoritatea militara emitenta)
DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU PREDAREA
BUNURILOR PREVAZUTE IN ORDIN
Subsemnatul ........................................................,
(numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
juridice sau persoanei fizice)
in calitate de proprietar (detinator), am fost incunostintat astazi ......
luna ... anul ... ora ... de delegatul ...................................
(centrului militar, unitatii
beneficiare, unitatii de politie)
sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de predare seria .......
nr. ......
Semnatura ................... Semnatura ...................
(proprietarului sau (delegatului)
detinatorului)
III
(verso)
_________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea |U.M.| Cantitatea| Datele de | Termenul de |
|crt.|bunurilor | | | identificare| punere la |
| |care se | | | | dispozitie |
| |rechizitioneaza| | | | |
|____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|____|_______________|____|___________|_____________|_____________|
Comandantul (seful) .....................
.........................................
(gradul si semnatura)
L.S.
IV
PROCES VERBAL
Subsemnatul .....................................................,
(gradul, numele si prenumele)
delegat al ................................................................,
(centrului militar, unitatii beneficiare sau unitatii de politie)
deplasandu-ma la posesorul ordinului de predare seria ....... nr. ..........
pentru a-l anunta sa prezinte bunurile prevazute a se rechizitiona, in locul
si la termenul inscrise in acesta
a) si, negasindu-l, am transmis ordinul .................................
............................................................................,
(numele si prenumele)
in calitate de .............................................................
(salariat, parinte, sotie, frate, sora, copil major,
colocatar, vecin)
care s-a obligat sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;
b) si, refuzand sa semneze, dovada de incunostintare s-a afisat pe usa
sediului agentului economic (institutiei, locuintei) titularului.
Drept pentru care am incheiat prezentul proces-verbal, astazi ........
luna .... anul ..... ora .....
Semnatura delegatului Seria .... nr. ..... B.I. si
semnatura primitorului sau a
martorilor
..................... ............................
ANEXA NR. 7
: :
: :
: :
I : II : III
: :
: :
: :
: :
: :
: :
: :
IV : V :
: :
: :
: :
: :
------------------------------------------
SEMNIFICATIE:
I
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR .........
Seria ........ Nr.* .....
ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII
1. ......................................................................
(denumirea persoanei juridice sau fizice)
din .........................................................................
(adresa)
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, veti trimite (va veti prezenta) in
termen de .... ore de la declararea mobilizarii sau la termenele specificate
in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul
centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie), la
............................................................................
(Denumirea beneficiarului)
in ...................................................., personalul prevazut
(adresa locului de prezentare)
in tabelul de mai jos:
________________________________________________________________
| Nr. | Serviciile care| Numarul de| Materiale cu | Termenul de |
| crt.|se presteaza | persoane | care trebuie | prezentare |
| | | | sa se prezinte| |
|_____|________________|___________|_______________|_____________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|_____|________________|___________|_______________|_____________|
II
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR .............
________________________
| | Seria ....... Nr. * .....
|________________________|
(Denumirea beneficiarului)
DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE CHEMARE
PENTRU PRESTARI DE SERVICII
Subsemnatul ............................................................,
(numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
juridice sau persoanei fizice)
am primit ordinul de chemare pentru prestari de servicii seria ...........
nr. ......... si voi lua masuri de trimitere (de prezentare) a persoanelor
inscrise in acesta, in locul si la termenul stabilite.
Semnatura ................. Data primirii ..................
-------------------------------------------------------------------------
CENTRUL MILITAR ...............
DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU PREZENTAREA
LA PRESTARI DE SERVICII A PERSOANELOR PREVAZUTE IN ORDIN
Subsemnatul ............................................................
(numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
juridice sau persoanei fizice)
din .............. am fost incunostintat astazi ...... luna ..... anul ....
(adresa)
ora ........ sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de chemare pentru
prestari de servicii seria ..... nr. ......
Semnatura .................... Semnatura ...............
(persoanei juridice (delegatului)
sau fizice)
III
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR .........
Seria ........ Nr.* .....
ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII
1. ......................................................................
(denumirea persoanei juridice sau fizice)
din ........................................................................
(adresa)
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, veti trimite (va veti prezenta) in
termen de .... ore de la declararea mobilizarii sau la termenele specificate
in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul
centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie), la
............................................................................
(Denumirea beneficiarului)
in ...................................................., personalul prevazut
(adresa locului de prezentare)
in tabelul de mai jos:
________________________________________________________________
| Nr. | Serviciile care| Numarul de| Materiale cu | Termenul de |
| crt.|se presteaza | persoane | care trebuie | prezentare |
| | | | sa se prezinte| |
|_____|________________|___________|_______________|_____________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|_____|________________|___________|_______________|_____________|
3. Dovada de primire a ordinului de chemare pentru prestari de servicii
se gaseste la ......................
Comandantul Centrului Militar ......................................
.......................................................................
(gradul si semnatura)
L.S.
IV
IN ATENTIA POSESORULUI ORDINULUI DE CHEMARE
PENTRU PRESTARI DE SERVICII!
1. Va veti prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute de
ordinul de chemare in urmatoarele situatii:
a) la declararea mobilizarii comunicate prin posturile nationale de radio
si televiziune;
b) la chemarea prin delegatul centrului militar, a unitatii beneficiare
sau a unitatii de politie.
2. La prezentare veti avea asupra dumneavoastra ordinul de chemare pentru
prestari de servicii, buletinul de identitate, livretul militar (dupa caz),
actele medicale pe care le posedati (carnet de sanatate, certificat de
concediu medical, decizia de pensionare in caz de boala), documentele de
atestare a calificarii.
3. Persoanele care deservesc mijloacele tehnice, utilajele sau
instalatiile folosite la prestarea unor servicii vor avea asupra lor,
completate la zi, documentele care sa ateste calificarea respectiva si
dreptul de a le exploata.
4. Se interzice orice modificare sau stersatura in ordinul de chemare.
5. Ordinul de chemare va fi pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi
supus pierderii, deteriorarii sau furtului.
6. La autoritatea care detine dovada de primire a ordinului de chemare
pentru prestari de servicii:
a) veti anunta in termen de 24 de ore pierderea, deteriorarea sau furtul
ordinului de chemare;
b) veti preda ordinul de chemare in situatia schimbarii domiciliului sau
a locului de munca, plecarii din tara, indeplinirii conditiilor de a fi
scutit de prestari de servicii potrivit legii, precum si in alte situatii
care conduc la imposibilitatea executarii obligatiilor ordinului de chemare.
V
PROCES VERBAL
Subsemnatul .....................................................,
(gradul, numele si prenumele)
delegat al ................................................................,
(centrului militar, unitatii beneficiare sau unitatii de politie)
deplasandu-ma la posesorul ordinului de predare seria ....... nr. ..........
pentru a-l anunta sa prezinte bunurile prevazute a se rechizitiona, in locul
si la termenul inscrise in acesta
a) si, negasindu-l, am transmis ordinul .................................
...........................................................................,
(numele si prenumele)
in calitate de .............................................................
(salariat, parinte, sotie, frate, sora, copil major,
colocatar, vecin)
care s-a obligat sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;
b) si, refuzand sa semneze, dovada de incunostintare s-a afisat pe usa
sediului agentului economic (institutiei, locuintei) titularului.
Drept pentru care am incheiat prezentul proces-verbal, astazi ........
luna .... anul ..... ora .....
Semnatura delegatului Seria .... nr. ..... B.I. si
semnatura primitorului sau a
martorilor
..................... ............................
ANEXA Nr. 8
ROMANIA
.......................... Exemplarul nr. .......
(denumirea beneficiarului) ......................
(destinatia)
Seria .... Nr.* ....
PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRELUARE
1. Incheiat astazi, ............... luna ............. anul ...........,
intre .....................................................................
(denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice),
codul ............................. din ............, predator, in calitate
(fiscal sau numeric personal) (adresa)
de proprietar (detinator legal) si .......................................,
(denumirea beneficiarului, adresa)
primitor, in calitate de beneficiar.
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public si al Ordinului de predare
seria ..... nr. ....... s-au predat si s-au primit urmatoarele bunuri, pe
termen ...................... .
(limitat, definitiv)
__________________________________________________________________________
| Nr. | Denumirea | Datele | U.M.| Cantitatea| Starea | Valoarea|
| crt.|bunurilor care | de | | | calitativa| |
| | se |identificare| | | | |
| |rechizitioneaza| | | | | |
|_____|_______________|____________|_____|___________|___________|_________|
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|_____|_______________|____________|_____|___________|___________|_________|
CITITI PE VERSO!
Predator ........................... Primitor .......................
(numele, prenumele si (numele, prenumele si
semnatura reprezentantului semnatura
legal al persoanei reprezentantului
juridice sau al persoanei legal al beneficiarului)
fizice)
L.S. L.S.
(verso)
TABEL NOMINAL
cu personalul care deserveste bunurile rechizitionate
_____________________________________________________________________
|Nr. | Numele, | Anul | Seria si | Calificarea | Observatii|
|crt. | prenumele | nasterii| numarul |(specialitatea)| |
| | tatalui si | |actului de | | |
| |al persoanei | |identitate | | |
|_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
| | | | | | |
|_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
| | | | | | |
|_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
| | | | | | |
|_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
| | | | | | |
|_____|_____________|_________|___________|_______________|___________|
In atentia posesorului procesului-verbal!
1. Procesul-verbal se completeaza cu datele privind bunurile ce se
rechizitioneaza, de catre primitor si predator sau de catre persoanele
imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
2. Pentru bunurile care se rechizitioneaza de la detinatorul legal, in
procesul-verbal se vor inscrie si datele de identificare a proprietarului
(denumire, adresa etc.)
3. Durata pentru care se rechizitioneaza bunurile prevazute la pct. 2
din procesul-verbal va fi specificata astfel:
a) "definitiv" - pentru bunurile consumptibile;
b) nr. de zile - pentru bunurile neconsumptibile, atunci cand se
stabileste aceasta durata;
c) nu se completeaza - cand nu se cunoaste momentul incetarii
rechizitiei.
4. Datele de identificare prevazute in tabel pentru bunurile
neconsumptibile se refera la seria de fabricatie, la caracteristici si la
alte elemente specifice.
5. La implinirea termenelor sau la incetarea cauzelor care au determinat
rechizitiile, bunurile se restituie celor de la care au fost rechizitionate
sau urmasilor lor legali, cu proces-verbal de restituire.
6. Pentru bunurile care nu mai pot fi restituite si pentru degradarea sau
devalorizarea lor, proprietarii sau detinatorii au dreptul la despagubiri
potrivit legii.
7. Pe perioada rechizitiei, proprietarii sau detinatorii sunt scutiti de
impozite si de plata taxelor pentru bunurile rechizitionate, iar obligatiile
ce decurg din contractele legal incheiate se suspenda.
8. In cazul pierderii procesului-verbal de predare-primire, Comisia
Centrala de Rechizitii poate hotari eliberarea unui duplicat numai dupa
declararea anularii acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei. In acest sens
se adreseaza o cerere comisiei mixte de rechizitii care a hotarat
rechizitia.
9. Neprezentarea procesului-verbal de predare-primire la lichidare, in
termen de 3 ani de la publicarea datei inceperii platii in Monitorul Oficial
al Romaniei, are ca urmare pierderea dreptului la despagubiri pentru
bunurile rechizitionate.
10. Exemplarul des proces-verbal aflat asupra predatorului se inapoiaza
beneficiarului in momentul efectuarii platii contravalorii bunurilor
rechizitionate definitiv sau incheierii procesului-verbal de restituire
pentru cele rechizitionate pe termen limitat.
ANEXA Nr. 9
ROMANIA
............................ Exemplarul nr. ........
(denumirea beneficiarului) .......................
(destinatia)
Seria.... Nr.* ........
PROCES-VERBAL DE RESTITUIRE
1. Incheiat astazi ............... luna ........... anul ..............,
intre ........................................ din ............., predator,
(denumirea beneficiarului rechizitiei) (adresa)
in calitate de beneficiar, si .............................................
(denumirea persoanei juridice, fizice sau
a detinatorului legal)
din ................., primitor, in calitate de proprietar (detinator sau
(adresa)
mostenitor legal).
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, s-au restituit urmatoarele bunuri
rechizitionate, prevazute in procesul-verbal de predare-primire seria .....
nr. ...... din ..... .
_________________________________________________________________________
| Nr. | Denumirea | Datele de | Cantitatea| Starea | Valoarea |
| crt.| bunurilor | identificare| | calitativa| restituita|
| | care se | | | | |
| | restituie | | | | |
|_____|_________________|_____________|___________|___________|___________|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|_____|_________________|_____________|___________|___________|___________|
CITITI PE VERSO!
Predator ............................ Primitor ..........................
(numele, prenumele si (numele, penumele si
semnatura reprezentantului semnatura reprezentantului
legal al beneficiarului persoanei juridice,
rechizitiei) persoanei fizice sau al
mostenitorului legal)
L.S. L.S.
In atentia posesorului procesului-verbal !
1. Procesul-verbal se completeaza cu datele privind bunurile
rechizitionate, de catre predator primitor sau de catre persoanele
imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
2. In coloana "Denumirea bunurilor care se restituie", acestea se
vor
inscrie respectand ordinea din procesul-verbal de predare-primire. In cazul
in care pentru un bun rechizitionat se restituie un alt bun similar, acesta
se inscrie la acelasi numar curent.
3. Coloana "Valoarea restituita" din procesul-verbal se
completeaza
astfel:
a) cu valoarea integrala a bunului rechizitionat, daca nu mai poate fi
restituit;
b) cu diferenta de valoare rezultata din degradarea sau din devalorizarea
bunului rechizitionat;
c) cu diferenta de valoare dintre un alt bun restituit in locul bunului
rechizitionat;
d) nu se completeaza in cazul restituirii bunului in aceleasi conditii de
stare avute la momentul rechizitiei.
4. La exemplarul de proces-verbal ce se expediaza centrului militar se
anexeaza procesul-verbal de predare-primire care a facut obiectul
restituirii.
5. Reclamatiile privind preturile practicate, valoarea bunurilor
rechizitionate inscrise in documentele oficiale si achitarea despagubirilor
vor fi adresate comisiei mixte de rechizitii care a facut rechizitia, in cel
mult 90 de zile de la data incheierii procesului verbal de restituire.