E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1100 din 25 octombrie 2001

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 7, 11, 12 si 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galati

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 727 din 15 noiembrie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galati, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 7, 11, 12 si 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galati, cu modificarile ulterioare, prevazute in anexa care face parte din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul Autoritatii pentru Privatizare
                         si Administrarea Participatiilor Statului,
                         Iacob Zelenco,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                           NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor art. 7, 11, 12 si 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galati

    Art. 1
    (1) Creditorii Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galati, denumita in continuare societate, respectiv Societatile Comerciale "Electrica" - S.A., "Termoelectrica" - S.A., "Romgaz" - S.A., "Distrigaz Sud" - S.A. si "C.F.R. Marfa" - S.A., prevazuti la art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001, vor anula taxa pe valoarea adaugata colectata aferenta debitelor nerecuperate de la societate la data finalizarii si vor inregistra in contabilitate astfel:
    411 = 4427 in rosu
    Taxa pe valoarea adaugata stornata se va inregistra in decontul de T.V.A. la rd. 2 "Regularizari" in rosu.
    Datele respective vor fi preluate dintr-un jurnal pentru vanzari cod 14-6-12/a, intocmit special pentru aceasta actiune, in care vor fi inregistrate in mod distinct, pe luni, facturile care stau la baza protocolului.
    (2) Societatile comerciale creditoare prevazute la alin. (1) au obligatia de a stabili pe baza de protocol cu societatea cuantumul debitelor nerecuperate si al taxei pe valoarea adaugata aferente.
    (3) Societatea, pe baza protocolului incheiat cu creditorii sai, are obligatia sa inregistreze stingerea debitelor fata de acestia dupa urmatoarea formula contabila:
    4426 = 401 in rosu
    Taxa pe valoarea adaugata deductibila stornata se va inregistra in decontul de T.V.A. la rd. 9 "Regularizari" in rosu.
    Datele respective vor fi preluate din jurnale pentru cumparari cod 14-6-17/b, intocmite special pentru aceasta actiune si separat pentru fiecare dintre creditorii societatii, in care vor fi inregistrate in mod distinct, pe luni, facturile care stau la baza protocolului.
    Art. 2
    (1) Pentru sumele prevazute la art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001, ce se vor achita anual la extern de catre Ministerul Finantelor Publice, in calitate de garant, constand din rate de capital, dobanzi, comisioane si alte costuri aferente creditelor externe garantate, la sfarsitul fiecarui an calendaristic Ministerul Finantelor Publice va incheia cu societatea cate un acord de esalonare, in care se vor stipula urmatoarele elemente:
    a) sumele de recuperat aferente platilor externe efectuate in anul in curs;
    b) perioada de gratie (3 ani);
    c) perioada de recuperare (7 ani), termenele de plata si ratele esalonate;
    d) alte drepturi si obligatii ale partilor.
    (2) In cazul in care societatea nu respecta oricare dintre termenele de plata prevazute in acordurile de esalonare, se vor percepe majorari de intarziere si penalitati de intarziere la nivelul celor prevazute de dispozitiile legale in vigoare privind obligatiile bugetare.
    Art. 3
    (1) Scutirile de la plata taxelor vamale si a taxei pe valoarea adaugata pentru importurile de echipamente, materii prime si orice alte produse, efectuate direct de catre societate, in vederea realizarii obiectului principal de activitate si a efectuarii angajamentului privind investitiile tehnologice si de protectie a mediului, pe o perioada de 5 ani, incepand cu data finalizarii prevazute la art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001, se acorda de catre birourile vamale de control si vamuire pe baza unei declaratii pe propria raspundere semnate de reprezentantul legal al societatii sau de persoana imputernicita de acesta, in forma prezentata in anexa nr. 1.
    (2) Prin declaratia pe propria raspundere se atesta ca aceste importuri sunt destinate exclusiv realizarii obiectului principal de activitate si indeplinirii angajamentului privind investitiile tehnologice si de protectie a mediului. Declaratia pe propria raspundere se intocmeste in 3 exemplare originale, dintre care un exemplar se depune la biroul vamal la care se face declaratia vamala de import, un exemplar se depune la organul fiscal teritorial, iar al treilea exemplar se pastreaza la documentele financiar-contabile ale societatii.
    (3) Reprezentantii legali ai societatii isi asuma intreaga raspundere privind corecta declarare a scopului pentru care se realizeaza importurile. Declaratiile nereale atrag raspunderea civila sau penala, dupa caz, potrivit prevederilor Legii nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei.
    (4) Semestrial societatea va transmite Directiei generale de politica si legislatie fiscala din cadrul Ministerului Finantelor Publice situatia importurilor efectuate in regim de scutire de la plata drepturilor de import, respectiv de la plata taxelor vamale si a taxei pe valoarea adaugata, conform prevederilor art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001. Situatia va cuprinde pozitiile tarifare, precum si descrierea bunurilor importate in conditiile art. 12 din ordonanta de urgenta, valoarea in vama a acestora si tara din care s-a facut importul.
    (5) Scutirile de la plata taxelor vamale si a taxei pe valoarea adaugata conform prevederilor art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 se acorda pentru importurile efectuate direct de catre societate in vederea realizarii urmatoarelor activitati ce intra in obiectul de activitate al acesteia:
    a) productia de metale feroase sub forme primare si semifabricate;
    b) productia tuburilor (tevi) din otel;
    c) laminare la rece;
    d) productia altor produse metalurgice.
    (6) Scutiri conform prevederilor art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 se acorda pentru importurile necesare realizarii investitiilor tehnologice si de protectie a mediului cuprinse in anexa nr. 32 la contractul de vanzare-cumparare de actiuni.
    Art. 4
    (1) Beneficiaza de prevederile art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 furnizorii interni care livreaza echipamente, materii prime si orice alte produse catre societate in vederea realizarii investitiilor tehnologice si de protectie a mediului pentru indeplinirea angajamentului, astfel cum este prevazut prin ordonanta de urgenta.
    (2) Furnizorii care efectueaza livrari de bunuri de natura celor prevazute la alin. (1) catre societate vor justifica aplicarea regimului de scutire de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere pe baza urmatoarelor documente:
    a) copie de pe certificatul de scutire, semnata si stampilata pentru conformitate cu originalul de catre persoanele care angajeaza din punct de vedere legal societatea;
    b) factura fiscala, pe care se inscrie in mod obligatoriu mentiunea: "Scutit cu drept de deducere, in baza certificatului nr. ..... din data de .......... ".
    (3) Certificatul de scutire se elibereaza la cererea societatii de catre Directia generala a finantelor publice Galati, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) bunurile achizitionate in regim de scutire sa nu faca obiectul comercializarii ca atare;
    b) bunurile sa fie achizitionate direct de la unitati productive, fara intermediari.
    (4) In vederea obtinerii certificatului de scutire, al carui model este prezentat in anexa nr. 2, societatea va prezenta Directiei generale a finantelor publice Galati urmatoarele documente:
    a) cerere, conform modelului prezentat in anexa nr. 3;
    b) copie de pe documentul care atesta aprobarea de catre consiliul de administratie a realizarii investitiilor tehnologice si/sau de protectie a mediului ori fundamentarea necesarului de materii prime, dupa caz;
    c) copii de pe contractele incheiate cu furnizorii sau comenzi ferme, semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul de catre persoanele care angajeaza din punct de vedere legal societatea.
    (5) Directia generala a finantelor publice Galati este obligata ca in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii sa elibereze certificatul de scutire si sa organizeze evidenta acestor certificate.
    (6) Certificatele de scutire emise sunt valabile pentru operatiunile realizate intr-o perioada de 12 luni de la data eliberarii. In perioada de valabilitate a certificatelor de scutire, la cererea societatii, insotita de documentele prevazute la alin. (4), Directia generala a finantelor publice Galati poate aproba suplimentarea acestora.
    (7) Semestrial Directia generala a finantelor publice Galati are obligatia sa verifice achizitiile de bunuri efectuate in baza certificatelor de scutire de catre societate, rezultatele verificarii urmand sa fie transmise Directiei generale de administrare a veniturilor publice si a monopolurilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
    (8) In situatia in care Directia generala a finantelor publice Galati constata nerespectarea prevederilor alin. (3), va dispune masuri de obligare la plata taxei pe valoarea adaugata a societatii pentru operatiunile respective. In decontul de T.V.A. nu vor fi inscrise sumele respective, care nu sunt deductibile.
    Art. 5
    Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                      DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
privind scutirea de la plata taxelor vamale si a taxei pe valoarea adaugata a importurilor de echipamente, materii prime si orice alte produse, efectuate direct de catre societate

    Subsemnatul (numele si prenumele) .............................., domiciliat in (adresa) .........................................., identificat cu buletinul/cartea de identitate seria ..... nr. ..........., in calitate de (functia) .............................. al (denumirea societatii) ......................................., declar ca urmatoarele bunuri importate:
________________________________________________________________________________
Nr.   Denumirea        Pozitia tarifara        Valoarea    Nr. si data
crt.  bunului          din Tariful vamal       in vama     facturii/contractului
                       de import al Romaniei
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

sunt destinate realizarii obiectului principal de activitate si efectuarii angajamentului privind investitiile tehnologice si de protectie a mediului.
    In cazul schimbarii destinatiei bunurilor ne obligam sa indeplinim formalitatile legale privind importul marfurilor si sa achitam drepturile de import. In acest caz valoarea in vama se calculeaza la cursul de schimb valutar din ziua constatarii schimbarii destinatiei bunurilor.

        Data intocmirii declaratiei,                   Semnatura,

    ANEXA 2
    la normele metodologice

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
    Directia generala a finantelor publice Galati

                               CERTIFICAT
                         nr. ........ data ...............

    In conformitate cu prevederile art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 se scutesc de la plata taxei pe valoarea adaugata, cu drept de deducere, achizitiile de echipamente, materii prime si orice alte produse, necesare investitiilor tehnologice si de protectie a mediului, care fac obiectul urmatoarelor contracte sau comenzi:
        1. Echipamente si/sau alte bunuri:
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............
        2. Materii prime (denumirea, cantitatea):
    1. .................................................
    2. .................................................
    3. .................................................
    4. .................................................
    5. .................................................
    Scutirea se refera la achizitiile efectuate de Societatea Comerciala Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. cu sediul in localitatea ................., str. ................ nr. ....., judetul ..........., cod fiscal ............. .
    Prezentul certificat este valabil pentru achizitiile realizate pana la data de ................ .

                             Director general,

    ANEXA 3
    la normele metodologice

                              CERERE
de scutire de taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor efectuate in baza prevederilor art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001

    Subscrisa Societatea Comerciala Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. cu sediul in localitatea ......................., str. ............................ nr. ........, judetul ................., cod fiscal ..........................., prin prezenta solicit eliberarea Certificatului de scutire de T.V.A. cu drept de deducere pentru achizitiile care se incadreaza in prevederile art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001.

    Valoarea achizitiilor (mii lei) ................, din care:
    - materii prime ...........................................
    - echipamente tehnologice .................................
    - echipamente de protectie a mediului .....................
    - alte produse ............................................
                   ............................................
                   ............................................
    Date ale contractelor/comenzilor:
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............
    nr. ....., data ......., furnizor ................., valoarea .............

    Anexam urmatoarele documente justificative: ..........................
    ......................................................................
    ......................................................................
    Numele si prenumele ............... Functia .............. Data ............

     Semnatura si stampila,



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1100/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1100 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu