HOTARARE Nr. 443 din 6 august 1997
privind normele pentru stabilirea si plata alocatiei suplimentare, precum si
masurile de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 119/1997 privind alocatia
suplimentara pentru familiile cu copii
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 195 din 15 august 1997
In temeiul art. 15 din Legea nr. 119/1997 privind alocatia suplimentara
pentru familiile cu copii,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Cererile pentru stabilirea si acordarea alocatiei suplimentare
familiilor cu copii se intocmesc de reprezentantul familiei si se inregistreaza
la primaria in raza careia domiciliaza familia indreptatita sau au resedinta
familiile cetatenilor straini sau apatrizi.
(2) La depunerea cererii se prezinta livretul de familie completat la zi de
serviciul de stare civila al primariei din localitatea de domiciliu.
Art. 2
(1) Primariile comunelor, oraselor, municipiilor si ale sectoarelor municipiului
Bucuresti, pana la data de 3 a fiecarei luni, depun la directiile generale de
munca si protectie sociala din judete si din municipiul Bucuresti, cererile
inregistrate si verificate in luna anterioara, insotite de borderoul
centralizator.
(2) Directorul general al directiei generale de munca si protectie sociala
a judetului si, respectiv, a municipiului Bucuresti aproba cererile privind
acordarea alocatiilor suplimentare familiilor cu copii, dupa verificarea
datelor de identificare privind componenta familiilor.
(3) Cererile completate necorespunzator se restituie primariilor, pe baza
de borderou.
(4) Dupa aprobarea cererilor, in vederea efectuarii platii alocatiei
suplimentare, datele de identificare privind familia si numarul de copii se
transpun pe discheta de catre directia generala de munca si protectie sociala a
judetului si, dupa caz, a municipiului Bucuresti si se transmit Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale.
(5) Cererile aprobate se arhiveaza la directia generala de munca si
protectie sociala a judetului si, respectiv, a municipiului Bucuresti si se
pastreaza o perioada de 20 de ani.
Art. 3
(1) In vederea efectuarii platilor, Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale, in calitate de ordonator principal de credite, incheie o conventie cu
Regia Autonoma "Posta Romana", prin care se stabilesc instrumentele
de plata si modalitatile de decontare.
(2) Plata alocatiei suplimentare pentru familiile cu copii se asigura
lunar, la domiciliul acestora, prin oficiile postale sau, la cerere, in cont
personal deschis de reprezentantul familiei la o unitate bancara.
Art. 4
Pentru o perioada de 3 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, tarifele serviciilor realizate de Regia Autonoma "Posta
Romana" se stabilesc, prin negociere, de Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale, cu avizul Oficiului Concurentei, si se actualizeaza periodic in
functie de indicele de majorare a preturilor de consum, publicat de Comisia
Nationala pentru Statistica.
Art. 5
Institutiile de ocrotire si de asistenta sociala, care asigura intretinerea
completa a copiilor in varsta de pana la 18 ani, au obligatia sa comunice
directiei generale de munca si protectie sociala din unitatea
administrativ-teritoriala de domiciliu al familiei datele de identificare
pentru copiii aflati in aceste institutii, in vederea suspendarii sau, dupa
caz, a modificarii cuantumului alocatiei suplimentare acordate familiilor
acestora, pe perioada incredintarii copiilor in institutiile respective.
Art. 6
Pentru copiii in varsta de peste 16 ani, care urmeaza cursurile de zi ale
unei institutii de invatamant, precum si pentru cei incadrati in gradul I si II
de invaliditate, reprezentantul familiei are obligatia sa prezinte acte
doveditoare in vederea acordarii alocatiei suplimentare pana la implinirea de
catre copii a varstei de 18 ani.
Art. 7
Pe perioada cat reprezentantul familiei, pe numele caruia s-a stabilit
plata alocatiei suplimentare, din diferite motive nu se afla la domiciliul sau,
plata drepturilor cu acest titlu se face celuilalt sot sau persoanei care are
imputernicire autentificata potrivit prevederilor legale.
Art. 8
Sumele incasate necuvenit cu titlu de alocatie suplimentara pentru
familiile cu copii se recupereaza de la titulari, prin executare silita, de
catre unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor.
Art. 9
(1) Se suplimenteaza cu 2 posturi numarul de personal al Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale, aprobat in anul 1997, si cu 45 de posturi, numarul
de personal al directiilor generale de munca si protectie sociala judetene si a
municipiului Bucuresti - servicii publice descentralizate, pentru realizarea
bazei de date si actualizarea permanenta a acesteia potrivit operatiunilor de
primire si de verificare a cererilor, precum si pentru cele de aprobare a
platilor si gestionare a creditelor bugetare alocate pentru alocatia
suplimentara acordata familiilor cu copii.
(2) Se modifica corespunzator anexele nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului
nr. 59/1997 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 448/1994
privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
(3) Repartizarea posturilor pentru fiecare directie generala de munca si
protectie sociala se face prin ordin al ministrului muncii si protectiei
sociale.
Art. 10
Primariile municipiilor resedinta de judet vor sprijini directiile generale
de munca si protectie sociala in obtinerea spatiilor necesare pentru
desfasurarea activitatilor privind stabilirea dreptului si punerea in plata a
alocatiei suplimentare pentru familiile cu copii, precum si pentru arhivarea
documentelor.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
Ministru delegat pe langa
primul-ministru pentru
coordonarea Secretariatului General
al Guvernului si a Departamentului
pentru Administratie Publica Locala,
Remus Opris