Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1122 din 15 iulie 2004

privind organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 692 din  2 august 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, al art. 11 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti, infiintat prin Hotararea Guvernului nr. 866/1998, se organizeaza si functioneaza ca persoana juridica romana, in temeiul prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare, precum si in temeiul prevederilor prezentei hotarari, in coordonarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
    (2) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti are sediul in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
    (3) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, calculeaza amortismente si conduce evidenta contabila in regim economic.
    Art. 2
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetari fundamentale si aplicative, de interes public si national, care privesc dezvoltarea si promovarea turismului romanesc.
    Art. 3
    Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti se aproba prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 4
    Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti, stabilit pe baza situatiei financiare anuale incheiate la data de 31 decembrie 2003, este de 621.004 mii lei.
    Art. 5
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti isi desfasoara activitatea in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, precum si cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 6
    Personalul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti se considera preluat si isi pastreaza salariile avute la data preluarii, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
    Art. 7
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, spatiile detinute de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, aflate in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, precum si bunuri proprietate publica si privata a statului si cele dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii, in conformitate cu reglementarile in vigoare.
    Art. 8
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitate de minister coordonator, va cuprinde in bugetul sau fondurile necesare realizarii de investitii, dotari, aparatura si echipamente.
    Art. 9
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 866/1998 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 481 din 15 decembrie 1998, se abroga.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul transporturilor,
                         constructiilor si turismului,
                         Miron Tudor Mitrea

                         p. Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Radu Damian,
                         secretar de stat

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Dan Mircea Popescu

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Maria Manolescu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti, denumit in continuare institut national, este persoana juridica romana in coordonarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, denumit in continuare minister coordonator.
    (2) Institutul national functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, calculeaza amortismente, conduce evidenta contabila in regim economic si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare, precum si ale prezentului regulament.
    Art. 2
    (1) Institutul national este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul turismului.
    (2) Institutul national contribuie, in principal, la elaborarea strategiei de dezvoltare a turismului, potrivit hotararii de infiintare, si la realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice si tehnologice stabilite prin programele nationale de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate

    Art. 3
    (1) Obiectul de activitate al institutului national cuprinde:

    A. Activitati de cercetare-dezvoltare in turism:
    a) in cadrul Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare;
    b) alte activitati de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
    c) pentru realizarea planurilor sectoriale si a programelor-nucleu;
    d) in cadrul programelor internationale de cercetare-dezvoltare si inovare.
    In acest scop, institutul national realizeaza:
    A.1. cercetari fundamentale de baza pentru dezvoltarea turismului, a metodelor si metodologiei de studiere a fenomenelor si proceselor desfasurate in domeniul turismului sau in sectoarele conexe acestuia;
    A.2. cercetari aplicative pentru dezvoltarea si cresterea eficientei activitatii de turism si integrarea turismului romanesc in cel mondial, care se refera la: valorificarea optima a resurselor turistice si protejarea acestora, modernizarea si dezvoltarea turismului romanesc in ansamblu, la nivel sectorial si teritorial, recastigarea pietelor turistice traditionale si atragerea de noi piete, optimizarea activitatii de turism, cresterea competitivitatii ofertei si serviciilor turistice romanesti pe piata externa, integrarea turismului romanesc in cel european si mondial, imbunatatirea imaginii Romaniei peste hotare prin turism;
    A.3. studii si cercetari privind: conjunctura pietei interne si internationale, investigatii sociologice in domeniu, prognoze si strategii pentru dezvoltarea turismului, a politicii de marketing si management in turism, monitorizarea si managementul resurselor turistice, informatizare, banci de date in turism, proiectare si design in amenajarea si dezvoltarea turismului, utilizarea resurselor materiale, financiare si umane in turism, sinteze si materiale documentare tehnico-stiintifice;
    A.4. studii si cercetari privind: impactul socioeconomic si asupra mediului inconjurator, fundamentarea unor criterii si norme de identificare a resurselor turistice, de clasificare si protejare a acestora, determinarea capacitatii de suport ecologic in localitatile si zonele ce se amenajeaza in scopuri turistice, elaborarea si perfectionarea metodelor, metodologiilor de cercetare si a tehnicilor de calcul in domeniu.

    B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare in turism:
    a) participare la elaborarea strategiei in domeniul turismului;
    b) studii de oportunitate si fezabilitate pentru dezvoltarea unor zone si pentru obiective de investitii;
    c) strategii de marketing si planuri de afaceri pentru produse turistice si obiective de investitii;
    d) studii privind piata produselor si serviciilor turistice, precum si a domeniilor conexe turismului;
    e) evaluari de societati comerciale, active si terenuri;
    f) elaborare de documentatii tehnice pentru participarea la licitatii pentru proiectare, modernizare si executie in turism;
    g) consultanta si asistenta tehnica de specialitate pentru restructurarea agentilor economici;
    h) asistenta tehnica pentru proiectarea si executia obiectivelor de investitii din turism si din domenii conexe acestuia;
    i) formare si specializare profesionala in meserii din domeniul turismului;
    j) pregatire profesionala in colaborare cu unitati de invatamant in domeniul propriu de activitate la nivel postuniversitar prin cursuri postuniversitare, studii aprofundate si altele asemenea;
    k) editare si tiparire de publicatii de specialitate: buletine de informare, studii, rapoarte, sinteze, cursuri tematice, ghiduri, harti, pliante, reviste, monografii si alte publicatii in domeniu;
    l) prestari de servicii turistice;
    m) proiectare si realizare de baze de date, pagini web si altele asemenea;
    n) activitati de transfer stiintific al rezultatelor cercetarii din turism catre alte unitati de cercetare interesate sau catre agenti economici;
    o) organizari si participari la expozitii si manifestari tehnico-stiintifice interne si internationale;
    p) activitati de cooperare tehnico-stiintifica internationala.
    (2) In cadrul obiectului sau de activitate, institutul national poate colabora si la realizarea unor activitati de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice si de aparare nationala sau poate desfasura si alte activitati conexe, cu aprobarea ministerului coordonator si cu avizul autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 4
    (1) Patrimoniul institutului national este de 621.004 mii lei, conform situatiei financiare anuale incheiate la data de 31 decembrie 2003.
    (2) Institutul national administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publica si privata a statului administrate de institutul national, precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii se inregistreaza distinct in patrimoniul acestuia, in conformitate cu reglementarile in vigoare.
    (3) Rezultatele cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice apartin institutului national, in calitate de persoana juridica executanta, si ordonatorului principal de credite, in egala masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel. Administrarea, inregistrarea in evidenta contabila a institutului national, precum si instrainarea, inchirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se fac potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare.
    (4) In exercitarea drepturilor sale, institutul national poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
    (5) Institutul national poate realiza servicii sau activitati de microproductie prin asociere in participatiune, in scopul stimularii valorificarii rezultatelor cercetarii, cu aprobarea ministerului coordonator si a autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
    (6) Patrimoniul institutului national poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 5
    (1) Institutul national poate avea in structura departamente, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    (2) Structura organizatorica a institutului national se aproba prin ordin al ministrului coordonator, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si cuprinde, pe langa structura organizatorica prevazuta la alin. (1), si urmatoarele compartimente: compartimentul juridic, compartimentul de marketing, compartimentul financiar-contabil, compartimentul de audit si control financiar, compartimentul de diseminare a informatiilor, relatii publice si mass-media.
    (3) Prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori in colaborare cu alte unitati din tara sau din strainatate.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 6
    Conducerea institutului national este asigurata de:
    a) consiliul de administratie;
    b) comitetul de directie;
    c) directorul general.
    Art. 7
    Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institutul national sunt asigurate de consiliul stiintific.

    Consiliul de administratie
    Art. 8
    (1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, cetateni romani, numiti prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autoritatii de la care acestia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit pentru inca o perioada de cel mult 4 ani.
    (2) Din consiliul de administratie fac parte:
    a) directorul general al institutului national, care este presedintele consiliului de administratie;
    b) presedintele consiliului stiintific al institutului national;
    c) un reprezentant al autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
    d) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    f) un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    g) un specialist in domeniu, propus de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
    (3) Revocarea membrilor consiliului de administratie se face de acelasi organ care a facut numirea, in caz de abateri sau de nerespectare a indatoririlor ce le revin.
    Art. 9
    (1) Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    (2) Pentru activitatea desfasurata in calitatea de membru al consiliului de administratie, acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al directorului general al institutului national.
    (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care institutul national are relatii contractuale sau interese concurente.
    (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal, sotul/sotia ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu acelasi profil sau cu care institutul national se afla in relatii comerciale directe.
    Art. 10
    (1) Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
    a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare ale institutului national, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;
    b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului national;
    c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator in vederea aprobarii conform reglementarilor legale;
    d) analizeaza si avizeaza situatia financiara anuala si contul de profit si pierdere, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institutul national in anul precedent;
    e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institutul national si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli;
    f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institutul national;
    g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea ori inchirierea unor bunuri din patrimoniul institutului national, in conditiile legii;
    h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
    i) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 30 si stabileste modul de rambursare a acestora;
    j) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
    k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
    l) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului national.
    (2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii stabilite potrivit prevederilor legale.
    Art. 11
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, avizat de ministerul coordonator. Acesta hotaraste in problemele privind activitatea institutului national, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 12
    (1) Consiliul de administratie se intruneste, de regula, o data pe luna sau ori de cate ori interesele institutului national o cer, la convocarea presedintelui sau, in lipsa acestuia, a vicepresedintelui ori la solicitarea unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedintele ales de catre membrii consiliului.
    Art. 13
    (1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie poate fi reprogramata intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unu din numarul total al membrilor.
    Art. 14
    La sedintele consiliului de administratie poate participa, in calitate de invitat, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
    Art. 15
    Pentru luarea unor decizii vizand probleme complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerata conform prevederilor legale.
    Art. 16
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului national.
    (2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institutul national nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si daca au anuntat in scris despre aceasta ministerul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art. 9 alin. (3) si (4) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului national ca urmare a acestui fapt.
    Art. 17
    In primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta ministerului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 18
    Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institutul national. Atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie.

    Comitetul de directie
    Art. 19
    (1) Conducerea operativa a institutului national este asigurata de un comitet de directie compus din directorul general si conducatorii principalelor compartimente din structura organizatorica a institutului national.
    (2) La sedintele comitetului de directie poate participa, in calitate de invitat, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
    Art. 20
    (1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de administratie.
    (2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    a) strategia programelor de dezvoltare ale institutului national;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
    c) bugetul de venituri si cheltuieli;
    d) programul de investitii;
    e) sistemul de asigurare a calitatii;
    f) alte obligatii.
    Art. 21
    Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele institutului national o impun, la convocarea directorului general.

    Directorul general
    Art. 22
    (1) Activitatea curenta a institutului national este condusa de directorul general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selectie organizat conform legislatiei in vigoare. La expirarea acestui termen, in functie de performantele realizate, numirea directorului general poate fi prelungita pentru inca o perioada de cel mult 4 ani.
    (2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se fac prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
    Art. 23
    Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului national in relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;
    b) propune consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului national;
    c) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura organizatorica a institutului national, in urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de directie, si ii revoca, dupa caz, cu avizul consiliului de administratie;
    d) angajeaza si concediaza personalul institutului national, conform prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca;
    e) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului national si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    f) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    g) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
    h) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului national de la bugetul de stat;
    i) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului national;
    j) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de administratie;
    k) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitatilor si departamentelor institutului national, precum si relatiile acestora cu tertii, cu avizul consiliului de administratie;
    l) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export, prin compartimentele proprii specializate.

    Consiliul stiintific
    Art. 24
    (1) Consiliul stiintific este format din 5 membri, reprezentand principalele compartimente din cadrul institutului national care desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare.
    (2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite in domeniu, salariati ai institutului national, alesi pe 4 ani, prin vot secret, de catre cadrele cu studii superioare din institutul national.
    (3) Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul stiintific al institutului national.
    (4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot secret de catre membrii consiliului stiintific.
    (5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu aprobat de consiliul de administratie.
    Art. 25
    Atributiile consiliului stiintific sunt urmatoarele:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare a institutului national si la elaborarea programelor proprii de cercetare-dezvoltare;
    b) analizeaza, avizeaza si urmareste realizarea lucrarilor de cercetare stiintifica;
    c) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare si inovare al institutului national;
    d) avizeaza hotararile consiliului de administratie care implica politica de cercetare a institutului national;
    e) propune masuri pentru perfectionare profesionala, incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
    f) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor cu caracter stiintific;
    g) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
    h) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare, in tara si in strainatate.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si executia acestuia. Relatii financiare

    Art. 26
    (1) Institutul national intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, situatia financiara si contul de profit si pierdere, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
    (2) Situatia financiara anuala se aproba de catre ministerul coordonator, in conditiile legii.
    Art. 27
    (1) Veniturile si cheltuielile institutului national se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de ministerul coordonator si se aproba prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 28
    Institutul national determina anual volumul de venituri de realizat si de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata.
    Art. 29
    (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli stabilit, potrivit legii.
    (2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
    Art. 30
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul unui an, resursele financiare ale institutului national nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare in valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate in anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueaza cu aprobarea ministerului coordonator si a Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 31
    (1) Institutul national hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, precum si din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii.
    (2) Ministerul coordonator va cuprinde in bugetul sau fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari cu aparatura, echipamente, instalatii si altele asemenea.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca potrivit legii.
    Art. 32
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului national se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
    (2) Institutul national poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara stabilite prin actele normative in vigoare.
    (3) Institutul national poate efectua operatiuni de comert exterior, aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate cu sediul in Romania.
    Art. 33
    Institutul national isi va organiza controlul financiar preventiv propriu si auditul financiar, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor

    Art. 34
    Litigiile institutului national cu persoane fizice sau persoane juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor judecatoresti romane de drept comun.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 35
    (1) Prezentul regulament se completeaza cu celelalte reglementari legale aplicabile activitatii institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificarile si completarile prezentului regulament se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si cu avizul autoritatii centrale pentru cercetare-dezvoltare, si se aproba prin hotarare a Guvernului.
    Art. 36
    Statutul de institut national se reinnoieste periodic prin reacreditare, care are loc intr un interval de maximum 5 ani, sau la modificarile obiectului de activitate al institutului national.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1122/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1122 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu