HOTARARE Nr. 1294 din 13 august 2004
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004
privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de
calculatoare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 794 din 27 august 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 10 din Legea
nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii
achizitionarii de calculatoare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind
acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de
calculatoare, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta
hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul educatiei si cercetarii,
Alexandru Athanasiu
Ministrul comunicatiilor
si tehnologiei informatiei,
Silvia Adriana Ticau
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in
vederea stimularii achizitionarii de calculatoare
Art. 1
(1) In sensul prezentelor norme metodologice, beneficiarilor prevazuti la
art. 2 din Legea nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in
vederea stimularii achizitionarii de calculatoare li se acorda un ajutor
financiar ce reprezinta echivalentul in lei a 200 de euro pentru achizitionarea
unui calculator personal nou.
(2) Configuratia minima obligatorie a calculatoarelor pentru achizitionarea
carora se acorda ajutor financiar potrivit Legii nr. 269/2004 este un
calculator cu procesor 1,6 GHz, 128 MB RAM si 40 GB hard disk sau echivalent.
(3) Calculatorul personal este constituit cel putin din procesor, memorie
volatila, dispozitive de stocare permanenta (hard disk), tastatura, mouse si
monitor.
Art. 2
(1) Beneficiari ai acestui ajutor sunt persoanele prevazute la art. 2 din
Legea nr. 269/2004 care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt elevi/studenti in invatamantul de stat sau particular acreditat, in
varsta de pana la 26 de ani;
b) au un venit brut pe membru de familie sub 1,5 milioane lei.
(2) Ajutorul se acorda o singura data in cadrul unei familii.
(3) In sensul prezentelor norme metodologice, termenul familie desemneaza
sotul si sotia sau sotul, sotia si copiii lor necasatoriti, care locuiesc si
gospodaresc impreuna.
(4) Este asimilata termenului "familie" si situatia persoanei
necasatorite care locuieste impreuna cu copiii aflati in intretinerea sa.
(5) In sensul definitiei prevazute la alin. (3) se asimileaza termenului
"familie" barbatul si femeia necasatoriti, cu copiii lor si ai
fiecaruia dintre ei, care locuiesc si gospodaresc impreuna.
(6) Prin termenul copil se intelege copilul provenit din casatoria sotilor,
copilul unuia dintre soti, copilul adoptat, precum si copilul incredintat unuia
sau ambilor soti ori dat in plasament familial ori pentru care s-a instituit
tutela sau curatela potrivit legii.
Art. 3
(1) Pentru obtinerea ajutorului aferent achizitionarii unui calculator in
baza Legii nr. 269/2004, beneficiarii intocmesc o cerere conform modelului prevazut
in anexa nr. 2, pe care o depun la unitatea/institutia de invatamant la care
este inscris elevul/studentul.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi completata de studentul care
solicita acest ajutor ori, in cazul elevilor, de un parinte, tutore sau
curator, dupa caz.
(3) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de urmatoarele documente:
a) copie a certificatului de nastere sau a actului de identitate al
elevului/studentului, iar in cazul elevilor, impreuna cu o copie a actului de
identitate al parintelui/ocrotitorului legal, precum si a actului care sa
dovedeasca calitatea de ocrotitor legal, dupa caz;
b) copii ale certificatelor de nastere sau ale actelor de identitate, dupa
caz, ale celorlalti membri ai familiei;
c) adeverinta de la institutiile de invatamant/unitatile din care sa
rezulte calitatea de elev sau student a celorlalti frati/surori;
d) acte doveditoare, in original, privind veniturile membrilor familiei.
(4) Documentele prevazute la alin. (3) lit. a) si b) se vor depune in
copie, cu conditia ca, la depunerea cererii, solicitantul sa prezinte si actele
in original.
(5) Persoanele din cadrul unitatii/institutiei de invatamant, desemnate de
catre presedintele comisiei din unitatea/institutia de invatamant, vor
confrunta actele prevazute la alin. (3) cu copiile, iar pe acestea din urma vor
trece mentiunea "conform cu originalul" pe fiecare pagina, sub care
vor semna atat primitorul, cat si solicitantul.
Art. 4
La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau in calcul
toate veniturile cu caracter permanent, realizate de membrii familiei in luna
precedenta depunerii cererii, cu exceptia: alocatiei de stat, alocatiei
suplimentare pentru familiile cu multi copii, burselor de studii si burselor
sociale.
Art. 5
(1) Cererea prevazuta la art. 3, insotita de documentele prevazute la art.
3 si 4, se depune pana la data de 1 septembrie pentru anul 2004 si pana la data
de 31 martie, incepand cu anul 2005, la comisia din unitatea/institutia de
invatamant la care este inscris elevul/studentul care solicita ajutorul
financiar.
(2) Solicitantii vor actualiza cererile si documentele anexate, pana cel
tarziu la data limita prevazuta de lege pentru depunerea cererilor, respectiv 1
septembrie 2004 si 31 martie, incepand cu anul 2005.
Art. 6
(1) La nivelul fiecarei unitati de invatamant preuniversitar se constituie
o comisie formata din 3 persoane, in termen de 5 zile de la data intrarii in
vigoare a prezentelor norme metodologice.
(2) Componenta comisiei este urmatoarea:
a) directorul unitatii de invatamant - presedinte;
b) profesorul responsabil de burse - membru;
c) secretarul unitatii de invatamant - membru.
(3) Comisia constituita potrivit prevederilor alin. (2) are urmatoarele
atributii:
a) afiseaza la loc vizibil in unitatea de invatamant Legea nr. 269/2004,
normele metodologice si lista documentelor necesare pentru intocmirea
dosarului;
b) verifica existenta tuturor documentelor necesare prevazute de prezentele
norme metodologice si certifica conformitatea copiilor cu documentele in
original;
c) inregistreaza dosarele cuprinzand cererile si documentele care dovedesc
eligibilitatea, cu numar si data;
d) dupa verificarea documentelor elibereaza persoanelor beneficiare un
document care sa ateste primirea dosarului;
e) verifica eligibilitatea solicitantilor si transmite comisiei judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, situatia centralizatoare a dosarelor
inregistrate;
f) dupa aprobarea cererilor de ajutor conform art. 10 din prezentele norme
metodologice, elibereaza beneficiarilor Legii nr. 269/2004 bonuri valorice
pentru acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de
calculatoare, conform modelului prezentat in anexa nr. 3, si inregistreaza
eliberarea acestora. Fiecare bon valoric este identificat unic la nivel
national prin serie si numar. Bonurile valorice sunt valabile numai pentru anul
calendaristic in curs;
g) dupa achizitionarea calculatorului de catre fiecare elev beneficiar al
prevederilor Legii nr. 269/2004, comisia primeste de la acesta dovezile
achizitiei (factura sau factura fiscala, dupa caz, si procesul-verbal de
predare-primire a calculatorului) si le inainteaza comisiei judetene, respectiv
a municipiului Bucuresti. Cele doua documente se vor depune de catre elev in
copie, cu conditia ca la depunerea lor solicitantul sa prezinte si actele in
original. Comisia si solicitantul vor semna copiile depuse pe fiecare pagina
pentru conformitate cu originalul.
Art. 7
(1) La nivelul fiecarui inspectorat scolar judetean, respectiv al
municipiului Bucuresti, se constituie o comisie formata din 3 persoane, prin
numire de catre inspectorul scolar general, in termen de 5 zile de la data
intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice.
(2) Componenta comisiei este urmatoarea:
a) inspectorul scolar general adjunct - presedinte;
b) secretarul inspectoratului scolar judetean, respectiv al municipiului
Bucuresti - membru;
c) un informatician - membru.
(3) Comisia constituita la nivelul fiecarui inspectorat scolar judetean,
respectiv al municipiului Bucuresti, are urmatoarele atributii:
a) verifica si centralizeaza, la nivel de judet sau al municipiului
Bucuresti, situatiile centralizatoare ale documentelor primite de la unitatile
de invatamant preuniversitar;
b) inregistreaza elevii eligibili pe portalul pentru achizitii PC cu ajutor
financiar;
c) transmite catre comisiile din unitatile de invatamant preuniversitar
bonurile valorice necesare pentru achizitionarea calculatorului;
d) centralizeaza de la comisiile din unitatile de invatamant si transmite
Comisiei centrale pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 269/2004, denumita in
continuare Comisia centrala, din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii
situatia centralizatoare a documentelor doveditoare achizitionarii
calculatoarelor de catre beneficiari;
e) informeaza Comisia centrala asupra situatiei eliberarii bonurilor
valorice, achizitionarii de calculatoare, cererilor de decontare depuse de
catre agentii economici si efectuarii platilor catre agentii economici.
(4) Comisiile constituite la nivelul fiecarui inspectorat scolar judetean,
respectiv al municipiului Bucuresti, asigura preluarea certificatului digital care
permite accesul protejat la portalul pentru achizitii PC cu ajutor financiar si
asigura introducerea in portal a tuturor informatiilor despre beneficiarii
prevederilor Legii nr. 269/2004.
Art. 8
(1) La nivelul fiecarei institutii de invatamant superior de stat sau
particular acreditate se constituie o comisie formata din 3 - 7 persoane, prin
numire de catre rectorul institutiei, in termen de 5 zile de la data intrarii
in vigoare a prezentelor norme metodologice.
(2) Componenta comisiei este stabilita de catre biroul senatului
institutiei de invatamant superior prevazute la alin. (1).
(3) Comisia prevazuta la alin. (2) are urmatoarele atributii:
a) afiseaza la loc vizibil in cadrul facultatilor Legea nr. 269/2004,
prezentele norme metodologice si lista documentelor necesare pentru intocmirea
dosarului;
b) inregistreaza dosarele cuprinzand cererile si documentele anexate cu
numar si data;
c) verifica existenta tuturor documentelor necesare prevazute de prezentele
norme metodologice si certifica conformitatea cu originalul;
d) dupa verificarea documentelor elibereaza persoanelor beneficiare un
document care sa ateste primirea dosarului;
e) verifica eligibilitatea solicitantilor si inregistreaza pe portalul
pentru achizitii PC cu ajutor financiar studentii eligibili;
f) dupa aprobarea cererilor de ajutor conform art. 10 din prezentele norme
metodologice, elibereaza beneficiarilor Legii nr. 269/2004 bonurile valorice
pentru acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de
calculatoare si inregistreaza eliberarea acestora;
g) dupa achizitionarea calculatorului de catre fiecare student beneficiar
al Legii nr. 269/2004, primeste documentele doveditoare ale achizitiei (factura
sau factura fiscala, dupa caz, si procesul-verbal de predare-primire a
calculatorului). Cele doua documente se vor depune de catre student in copie,
cu conditia ca la depunerea lor solicitantul sa prezinte si actele in original.
Comisia si solicitantul vor semna copiile depuse pe fiecare pagina pentru
conformitate cu originalul;
h) intocmeste si transmite Comisiei centrale din cadrul Ministerului
Educatiei si Cercetarii situatia centralizatoare a documentelor doveditoare ale
achizitionarii calculatoarelor de catre beneficiari, in vederea obtinerii
alocatiilor bugetare necesare platii furnizorilor;
i) informeaza Comisia centrala asupra situatiei cererilor depuse, situatiei
eliberarii bonurilor valorice, achizitionarii de calculatoare, cererilor de
decontare depuse de catre agentii economici, efectuarii platilor catre agentii
economici.
(3) Comisiile constituite la nivelul fiecarei universitati asigura
preluarea certificatului digital care permite accesul protejat la portalul
pentru achizitii PC cu ajutor financiar si asigura introducerea in portalul
pentru achizitii PC cu ajutor financiar a tuturor informatiilor despre
beneficiarii prevederilor prezentelor norme metodologice.
Art. 9
(1) La nivelul Ministerului Educatiei si Cercetarii se constituie Comisia
centrala pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 269/2004.
(2) Comisia centrala se stabileste si se numeste prin ordin al ministrului
educatiei si cercetarii in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a
prezentelor norme metodologice.
(3) Comisia prevazuta la alin. (2) are urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea comisiilor judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, a comisiilor din unitatile si institutiile de invatamant;
b) centralizeaza situatiile centralizatoare primite de la comisiile
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si comisiile din institutiile de
invatamant superior;
c) valideaza lista persoanelor beneficiare ale prevederilor Legii nr.
269/2004, in ordinea crescatoare a venitului brut lunar pe membru de familie,
cu incadrarea in bugetul aprobat anual cu aceasta destinatie Ministerului
Educatiei si Cercetarii, si atribuie numere unice de identificare fiecarui
beneficiar de ajutor financiar. Lista se aproba prin ordin al ministrului
educatiei si cercetarii;
d) distribuie comisiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si
comisiilor din institutiile de invatamant superior lista beneficiarilor conform
ordinului ministrului educatiei si cercetarii;
e) distribuie comisiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si
comisiilor din institutiile de invatamant superior bonurile valorice aferente
beneficiarilor ajutorului financiar;
f) centralizeaza situatia eliberarii bonurilor valorice, achizitionarii de
calculatoare, cererilor de decontare depuse de catre agentii economici,
efectuarii platilor catre agentii economici;
g) publica in cadrul portalului dedicat informatii de interes public,
raportari despre activitatile comisiilor; lista beneficiarilor; informatii de
contact al comisiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, al
comisiilor din unitatile si institutiile de invatamant; informatii despre
achizitiile efectuate.
Art. 10
(1) Ordinul ministrului educatiei si cercetarii pentru aprobarea listei
nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 si venitul maxim brut lunar pe
membru de familie pentru care se acorda ajutorul financiar se publica in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Modelul listei beneficiarilor prevederilor Legii nr. 269/2004 care se
publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si prin intermediul
portalului pentru achizitii PC cu ajutor financiar este prevazut in anexa nr.
4.
Art. 11
(1) In termen de 2 zile de la data publicarii listei nominale a
solicitarilor aprobate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, solicitantii
pot depune contestatii la comisia de contestatii din cadrul inspectoratului
scolar judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, respectiv din cadrul
institutiei de invatamant superior.
(2) Comisia de contestatii va rezolva eventualele contestatii in termen de
15 zile de la depunerea acestora.
(3) Comisia de contestatii este compusa din inspectorul scolar general si 2
inspectori scolari, la nivelul inspectoratului scolar general, respectiv al
municipiului Bucuresti, respectiv din rector si 2 membri ai senatului la
institutiile de invatamant superior.
(4) La nivelul Ministerului Educatiei si Cercetarii se constituie o comisie
de contestatii numita prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
Art. 12
(1) Beneficiarii Legii nr. 269/2004 se pot prezenta la oricare agent
economic care comercializeaza calculatoare si pot achizitiona calculatoare in
baza bonului valoric in original, achitand diferenta de pret care depaseste
contravaloarea ajutorului financiar.
(2) In situatia in care furnizorul accepta, diferenta de pret prevazuta la
alin. (1) poate fi platita de beneficiar si in rate. In aceste cazuri, bonul
valoric obtinut de catre beneficiarii Legii nr. 269/2004 de la
unitatile/institutiile de invatamant poate constitui avans pentru
achizitionarea calculatoarelor.
(3) Este interzisa acordarea de catre agentul economic a unui rest de bani
la bonul valoric.
Art. 13
(1) Agentul economic va vinde calculatorul numai dupa verificarea autenticitatii
bonului valoric si a identitatii persoanei solicitante, in raport cu lista
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si prin intermediul portalului
pentru achizitii PC cu ajutor financiar.
(2) Intre agentul economic si beneficiar se va incheia un proces-verbal de
predare-primire, conform modelului prezentat in anexa nr. 5.
(3) In cazul vanzarii in rate, intre agentul economic si beneficiar se va
incheia atat un proces-verbal de predare-primire, cat si un contract.
(4) Agentul economic tine evidenta beneficiarilor si a calculatoarelor
vandute acestora si pastreaza bonurile valorice in original pentru remitere
catre comisia judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti/din institutia de
invatamant superior/inspectoratele scolare.
Art. 14
(1) Agentul economic vanzator va elibera elevului/studentului beneficiar o
factura sau o factura fiscala, dupa caz, corespunzatoare valorii calculatorului
achizitionat, pe care se va nota faptul ca inspectoratul scolar/institutia de
invatamant superior va achita echivalentul in lei al sumei de 200 de euro,
calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei
pentru ultima zi a lunii precedente achizitiei.
(2) Persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 269/2004 sunt
obligate ca in termen de 5 zile de la data primirii facturii sau a facturii
fiscale, dupa caz, si semnarii procesului-verbal de predare-primire sa predea o
copie a acestora la unitatea/institutia de invatamant care i-a eliberat bonul
valoric.
Art. 15
Agentul economic care vinde calculatorul este obligat sa emita un
certificat de garantie pe o perioada de 24 de luni de la data vanzarii
calculatorului.
Art. 16
Agentul economic transmite catre comisiile judetene sau a municipiului
Bucuresti, respectiv catre comisiile constituite in institutiile de invatamant
superior, bonurile valorice in original, o copie a facturii sau a facturii
fiscale, dupa caz, si o copie a procesului-verbal de predare-primire semnate si
stampilate ca fiind conforme cu originalul, insotite de certificatul de
inmatriculare a agentului economic, de datele aferente contului in care se face
viramentul, precum si de certificatul de garantie.
Art. 17
Inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, respectiv
institutiile de invatamant superior, au obligatia de a transfera agentului
economic contravaloarea in lei a bonurilor valorice primite in termen de
maximum 20 de zile calendaristice de la depunerea documentelor de catre agentul
economic. Plata se va efectua pe baza:
a) documentelor prevazute la art. 16, primite de la agentul economic;
b) copiei facturii sau a facturii fiscale, dupa caz, si a copiei
procesului-verbal de predare-primire, depuse de elev/student la comisia din
unitatea/institutia de invatamant;
c) copiei certificatului de garantie.
Art. 18
(1) Bonurile valorice sunt hartii de valoare reprezentand documente cu
regim special de tiparire, inseriere si numerotare, care se emit de catre
Ministerul Educatiei si Cercetarii si se distribuie de catre unitatile de
invatamant preuniversitar si institutiile de invatamant superior titularilor de
ajutor pentru achizitionarea unui calculator.
(2) Valoarea inscrisa pe bonul valoric este de 200 de euro. Decontarea
cuponului se face in lei, la cursul din ultima zi a lunii precedente
achizitionarii calculatorului.
(3) Achizitia bonurilor valorice se realizeaza de catre Ministerul
Educatiei si Cercetarii, in regim de urgenta, de la Compania Nationala
"Imprimeria Nationala" - S.A.
(4) Toate costurile legate de tiparirea, distribuirea si completarea
bonurilor valorice sunt suportate de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii
din bugetul alocat acestui program.
(5) Modelul bonului valoric este prezentat in anexa nr. 3.
(6) Fiecare bon valoric este identificat unic la nivel national prin serie
si numar. Bonurile valorice sunt valabile numai pentru anul calendaristic in
care au fost elaborate.
(7) Falsificarea bonurilor valorice se pedepseste conform legii.
Art. 19
Evidenta contabila a operatiunilor privind achizitionarea, emiterea si
utilizarea bonurilor valorice se face in conformitate cu prevederile legale in
vigoare.
Art. 20
(1) Bonurile valorice se anuleaza de catre comisiile constituite la nivelul
fiecarui inspectorat scolar judetean/al municipiului Bucuresti, respectiv de
catre comisiile constituite la nivelul fiecarei institutii de invatamant
superior.
(2) Bonurile valorice se anuleaza in urmatoarele situatii:
a) sunt deteriorate sau prezinta modificari, adaugari sau stersaturi;
b) sunt pierdute sau sustrase;
c) sunt nedistribuite catre titulari.
Art. 21
In cazul pierderii, deteriorarii ori sustragerii bonurilor valorice,
Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A., comisiile si
beneficiarii au urmatoarele obligatii:
a) sa anunte in scris comisiile constituite la nivelul fiecarui inspectorat
scolar judetean/al municipiului Bucuresti, respectiv comisiile constituite la
nivelul fiecarei institutii de invatamant superior, in termen de 72 de ore de
la constatarea deteriorarii ori sustragerii, iar in cazul sustragerii, si
organele de politie;
b) sa transmita in scris Companiei Nationale "Imprimeria
Nationala" - S.A., in termen de 72 de ore de la constatare, lista seriilor
si plajelor de numere ale bonurilor valorice pierdute, deteriorate ori
sustrase.
Art. 22
(1) Bonurile valorice anulate in conditiile art. 20 alin. (2) lit. a) si c)
se restituie de catre Comisia centrala pe baza de aviz de insotire si
proces-verbal de predare-primire, urmand a fi distruse contra cost de catre
Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A..
(2) Bonurile valorice care au fost utilizate pentru achizitionarea unui
calculator se pastreaza de catre Comisia centrala o perioada de 6 luni.
Art. 23
Bonurile valorice anulate in conditiile art. 20 alin. (2) lit. a) si b) se
publica in Monitorul Oficial al Romaniei sau intr-un ziar de circulatie
nationala de catre comisiile constituite la nivelul fiecarui inspectorat scolar
judetean/al municipiului Bucuresti, respectiv de catre comisiile constituite la
nivelul fiecarei institutii de invatamant superior si se declara nule.
Art. 24
(1) Constituie contraventie incalcarea de catre agentul economic a
prevederilor art. 12 alin. (3) si ale art. 15 si se sanctioneaza cu amenda de
la 50.000.000 lei la 200.000.000 lei.
(2) Prevederile privind contraventia prevazute la alin. (1) se completeaza
cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002,
cu modificarile ulterioare.
Art. 25
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
CALENDARUL
pentru acordarea unui ajutor financiar in vederea achizitionarii de
calculatoare in anul 2004
Numirea Comisiei centrale, 5 zile de la data publicarii ordinului
a comisiilor judetene, a ministrului educatiei si cercetarii
comisiilor din unitatile si
institutiile de invatamant
Depunerea cererilor pana la 1 septembrie 2004
Evaluarea cererilor de catre pana la 15 septembrie 2004
comisiile din unitatile si
institutiile de invatamant
Centralizarea cererilor la 1 - 20 septembrie 2004
Comisia centrala, prin
intermediul portalului dedicat
Afisarea pe Internet a listei 25 septembrie 2004
de cereri eligibile
Afisarea pe Internet a listei 1 octombrie 2004
de beneficiari 2004
Depunerea contestatiilor 1 - 3 octombrie 2004
Rezolvarea contestatiilor 1 - 13 octombrie 2004
Eliberarea bonurilor valorice 1 - 15 octombrie 2004
Achizitionarea de calculatoare 1 octombrie - 15 noiembrie 2004
in termen de 30 de zile de la
primirea bonului valoric
Depunerea copiilor de pe facturi 1 octombrie - 20 noiembrie 2004
si procese-verbale de
predare-primire de catre
elevi - studenti
Depunerea de catre agentii 1 octombrie - 20 noiembrie 2004
economici a bonurilor valorice,
a copiilor de pe facturi si
procesele-verbale de
predare-primire spre decontare
la comisia judeteana/a municipiului
Bucuresti, respectiv la comisiile
din institutiile de invatamant
superior; inregistrarea agentilor
economici pe portalul dedicat
Afisarea si actualizarea listei cu 1 octombrie - 22 noiembrie 2004
agentii economici inregistrati,
impreuna cu numarul de cereri
primite
Decontarea catre agentii economici 1 octombrie - 10 decembrie 2004
ANEXA 2*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
Nr. inreg./data: ..................................
Unitatea/institutia de invatamant (nume, localitate, judet, cod SIRUES):
..................................
Cerere pentru acordarea unui ajutor financiar din partea statului in
vederea achizitionarii unui calculator personal nou
(1) Subsemnatul (numele, initiala tatalui, prenumele)
....................., fiul/fiica lui ..................... si al
......................, domiciliat in (str. nr., bl., sc., et., ap., jud.,
sect., localitate) ........................ cod postal nr. ..........., cod
numeric personal ........................, CI/BI .........................,
telefon/fax: .............., e-mail: ..............., ocupatie
........................., venit (in lei, conform adeverintei atasate):
..................................
_ _ _
(2) in calitate de parinte |_|/ocrotitor legal |_|/alta calitate |_|:
.................. al ................, cod numeric personal: ................,
CI/BI ..............., elev la (unitatea de invatamant).................... din
localitatea ..................................., judetul .....................,
solicit acordarea unui ajutor financiar din partea statului in vederea
achizitionarii unui calculator personal nou, reprezentand echivalentul in lei a
200 de EURO pentru un calculator.
Ma angajez sa fac dovada achizitiei unui calculator nou in termen de 30 de
zile de la primirea bonului valoric si sa nu-l instrainez inainte de expirarea
perioadei de 3 ani de la cumparare. Sunt de acord ca in cazul nerespectarii
angajamentului sa restitui echivalentul in lei a ajutorului financiar acordat,
calculat la cursul de schimb de la data constatarii abaterii.
Declar pe proprie raspundere ca familia mea nu a beneficiat de un ajutor
din partea statului pentru achizitionarea unui calculator personal si ca
aceasta este singura cerere pentru acordarea ajutorului depusa de familia mea.
Sunt de acord ca datele cu caracter personal sa fie folosite la intocmirea bazelor
de date care vor cuprinde beneficiarii ajutorului financiar acordat in vederea
stimularii achizitionarii de calculatoare si sa fie partial publicate, inclusiv
pe Internet, cu minim de expunere publica necesara.
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere ca toate informatiile prezentate sunt
corecte, exacte si complete si sustinute de actele autentice depuse. Ma angajez
ca in cazul schimbarii validitatii informatiilor inainte de termenul legal
pentru depunerea cererilor, sa informez Comisia de aceste schimbari.
Semnatura ...............
Rezervat pentru comisie:
Informatiile sunt corecte si conforme cu actele doveditoare prezentate.
Cererea se incadreaza in prevederile legale pentru acordarea ajutorului.
LS
Nr. inreg./data: ..................
(3) Toti ceilalti membri ai familiei care se incadreaza in prevederile
pentru acordarea ajutorului (fie acestia elevi sau studenti, minori sau majori)
sunt:
______________________________________________________________________________
|Nume, |Cod |CI/BI/CN|Relatia fata |Venit (in lei, |Unitatea/institutia
|
|initiala|numeric | |de declarant |conform |de invatamant
|
|tatalui,|personal| |in cadrul |actelor |(denumire, adresa,
|
|prenume | | |familiei (fiu,|doveditoare) |cod postal,
telefon,|
| | | |fiica, frate | |fax, e-mail)
|
| | | |etc.) | |
|
|________|________|________|______________|_______________|____________________|
| | | | | |
|
|________|________|________|______________|_______________|____________________|
| | | | | |
|
|________|________|________|______________|_______________|____________________|
| | | | | |
|
|________|________|________|______________|_______________|____________________|
(4) Toti ceilalti membri ai familiei care nu se incadreaza in prevederile pentru
acordarea ajutorului sunt:
______________________________________________________________________________
| Nume, | Cod numeric| CI/BI/CN| Relatia fata de declarant | Venit (in
lei,|
| initiala| personal | | (parinte, ocrotitor | conform
|
| tatalui,| | | legal, fiu, frate etc.) | actelor
|
| prenume | | | | doveditoare)
|
|_________|____________|_________|_____________________________|_______________|
| | | | |
|
|_________|____________|_________|_____________________________|_______________|
| | | | |
|
|_________|____________|_________|_____________________________|_______________|
| | | | |
|
|_________|____________|_________|_____________________________|_______________|
| | | | |
|
|_________|____________|_________|_____________________________|_______________|
| | | | |
|
|_________|____________|_________|_____________________________|_______________|
| | | | Venit TOTAL: |
|
|_________|____________|_________|_____________________________|_______________|
______________________________________________________________________________
| | | | Venit pe membru de familie: |
|
|_________|____________|_________|_____________________________|_______________|
NOTA:
Sectiunea 2 se completeaza numai in cazul elevilor/studentilor minori.
Sectiunile 1, 3 si 4 se completeaza obligatoriu.
Nr. de inregistrare al cererii si denumirea unitatii/institutiei se
completeaza de catre comisia din unitatea/institutia de invatamant.
Semnatura ...............
ANEXA 3*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
MODELUL
bonului valoric pentru acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii
achizitionarii de calculatoare
________________________________________________________________________________
GUVERNUL ROMANIEI GUVERNUL ROMANIEI
MINISTERUL MINISTERUL
EDUCATIEI SI CERCETARII EDUCATIEI SI CERCETARII
BON VALORIC
AJUTOR FINANCIAR BON VALORIC
IN VEDEREA ACHIZITIONARII
UNUI CALCULATOR AJUTOR FINANCIAR IN VEDEREA
ACHIZITIONARII UNUI CALCULATOR
200 EURO
200 EURO
Numele ...................
Prenumele ................ Numele si prenumele .....................
CNP ...................... CNP .....................................
Adresa ................... Adresa ..................................
...................
Semnatura persoana Semnatura persoana
autorizata autorizata
L.S. L.S.
Seria ......... Seria .........
Nr. ........... Nr. ...........
NETRANSMISIBIL
Bonul valoric se va utiliza exclusiv
conform
destinatiei sale.
Tiparit la C.N. "Imprimeria Nationala
S.A."
Falsificarea acestor bilete se pedepseste
conform legilor.
________________________________________________________________________________
ANEXA 4
la normele metodologice
MODELUL
listei beneficiarilor ajutorului financiar in vederea stimularii achizitionarii
de calculatoare, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I
____________________________________________________________________________
|Nr. | Seria si numarul | Numele | Prenumele | Adresa | Judetul | Parintele/ |
|crt.| bonului valoric | | | | | tutorele |
|____|__________________|________|___________|________|_________|____________|
| | | | | | | |
|____|__________________|________|___________|________|_________|____________|
ANEXA 5
la normele metodologice
MODELUL
procesului-verbal de predare-primire incheiat intre agentul economic furnizor
si elevul/studentul beneficiar
PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE
Incheiat astazi, .........................., pentru a certifica predarea de
catre: ..................................., cu sediul in
......................,
(numele agentului economic)
telefon/fax ............................., nr. unic de inregistrare la
registrul comertului: .........................., in calitate de furnizor,
catre:
............................... cod numeric personal ..............,
posesor
(numele elevului/studentului)
al cartii/buletinului de identitate ........................., reprezentat
legal
de ............................................., cod numeric personal
........,
(numele parintelui/tutorelui, daca este cazul)
in calitate de parinte/ocrotitor legal/alta calitate, domiciliat in localitatea
............................, str. .................. nr. ..., bl. ..., sc.
..., ap. ..., judetul/sectorul ......................., cod postal
................, in calitate de beneficiar, a unui calculator personal nou cu
specificatiile conform Facturii nr. .................... din data
..................., atasata.
Furnizor, Beneficiar,
LS LS