ORDIN
Nr. 728 din 11 septembrie 1998
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru
stabilirea valorii reale de atribuire in gestiune a fondurilor de vanatoare
ACT EMIS DE: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 470 din 8 decembrie 1998
Ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului,
pentru indeplinirea indatoririlor ce revin Ministerului Apelor, Padurilor
si Protectiei Mediului conform Hotararii Guvernului nr. 568/1997 privind
organizarea si functionarea acestui minister,
in aplicarea art. 8 lit. d) si a art. 50 din Legea fondului cinegetic si a
protectiei vanatului nr. 103/1996,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea licitatiilor pentru stabilirea
valorii reale de atribuire in gestiune a fondurilor de vanatoare, prevazut in
anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului, impreuna cu oficiile cinegetice teritoriale
raspund de difuzarea si de punerea in aplicare a prevederilor prezentului
ordin.
Ministrul apelor,
padurilor si protectiei mediului,
Romica Tomescu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea licitatiilor pentru stabilirea valorii reale de atribuire
in gestiune a fondurilor de vanatoare
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare catre organizatiile
vanatoresti legal constituite si afiliate la Asociatia Generala a Vanatorilor
si Pescarilor Sportivi din Romania, care nu detin in prezent fonduri de
vanatoare sau care, desi detin asemenea fonduri, doresc altele in plus, se face
prin licitatie publica, pe baza de oferta in plic inchis.
Art. 2
Data organizarii licitatiilor in judetele in care se scot la licitatie
aceste fonduri de vanatoare se anunta intr-un ziar local sau intr-unul de mare
tiraj, precum si prin afisare la sediul Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului si la cel al oficiului cinegetic teritorial care
administreaza fondurile de vanatoare din judetul respectiv.
Art. 3
Anuntul va cuprinde urmatoarele date:
a) data si locul licitatiei;
b) lista cuprinzand fondurile de vanatoare scoase la licitatie;
c) valoarea tarifului anual de gestiune a fondurilor de vanatoare, de la
care porneste licitatia;
d) adresa de la care se pot ridica documentele de participare la licitatie
si costul acestora;
e) conditiile de participare la licitatie.
CAP. 2
Actele necesare documentarii si inscrierii la licitatie, modul de
achizitionare si de completare a acestora
Art. 4
(1) Actele necesare documentarii si inscrierii la licitatie sunt:
a) cererea de inscriere la licitatie, cu oferta (conform modelului
prezentat in anexa nr. 1);
b) calculul suprafetei maxime a fondurilor de vanatoare ce se pot atribui
organizatiei vanatoresti respective, in functie de criteriile de atribuire in
gestiune a fondurilor de vanatoare aprobate (conform modelului prezentat in
anexa nr. 2);
c) atestatul eliberat de Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor
Sportivi din Romania, prin care se dovedeste afilierea la aceasta si se atesta
numarul de membri vanatori (conform modelului prezentat in anexa nr. 3);
d) certificatul emis de banca ofertantului privind disponibilitatile
financiare ale organizatiei vanatoresti (conform modelului prezentat in anexa
nr. 4);
e) contractul de gestiune.
(2) Pot procura documentele prevazute la alin. (1) si se pot inscrie pentru
participarea la licitatie numai organizatiile vanatoresti legal constituite si
afiliate la Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din
Romania.
(3) Organizatiile vanatoresti prevazute la alin. (2) pot solicita
inscrierea la licitatie pentru obtinerea gestiunii unuia sau mai multor fonduri
de vanatoare, in functie de numarul de membri vanatori pe care il au, dupa cum
urmeaza:
a) pentru o suprafata maxima a fondurilor de vanatoare din zona de campie
si coline, corespunzatoare cu 500 ha pe fiecare membru vanator;
b) pentru o suprafata maxima a fondurilor de vanatoare din zona de munte,
corespunzatoare cu 1.000 ha pe fiecare membru vanator.
(4) Contravaloarea documentelor prevazute la alin. (1) se va achita, in
momentul ridicarii lor, la casieria Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului.
(5) Modelul de contract de gestiune a unui fond de vanatoare se preda numai
intr-un singur exemplar, indiferent daca organizatia vanatoreasca respectiva
liciteaza unul sau mai multe fonduri. Acesta nu se pune in plic, ci se da numai
pentru ca ofertantul sa poata lua cunostinta de clauzele contractuale, inclusiv
de clauza de a angaja un specialist pentru coordonarea activitatii cinegetice.
Art. 5
(1) Dupa obtinerea documentelor prevazute la art. 4 alin. (1), ofertantul
va analiza continutul contractului, valoarea tarifului minim de atribuire in
gestiune a fondurilor de vanatoare si, pe baza acestora, va determina, in
functie de posibilitatile financiare si de numarul de membri, valoarea
tarifului anual pe care il poate oferi in cazul in care ar obtine gestiunea
fondului de vanatoare respectiv, cu respectarea tuturor conditiilor inscrise in
contract. Valoarea ofertei va fi inscrisa pe un document (conform modelului
prezentat in anexa nr. 1).
(2) De asemenea, ofertantul este obligat sa obtina de la Asociatia Generala
a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania si de la banca finantatoare
documentele prevazute la art. 4 alin. (1) lit. c) si d).
(3) Ofertantul va introduce intr-un plic mic cererea de inscriere la
licitatie cu oferta, completata (conform modelului prezentat in anexa nr. 3).
Pe plic va scrie clar numarul si denumirea fondului de vanatoare pentru care
liciteaza, il va lipi si il va stampila in trei locuri, pe portiunea lipita.
(4) Xerocopiile de pe documentele intocmite conform modelelor prezentate in
anexele nr. 2, 3 si 4 se vor introduce intr-un alt plic, pe care ofertantul il
va completa, il va inchide si il va stampila, asemanator cu plicul mic.
Originalele documentelor se vor pastra de catre fiecare delegat al organizatiei
vanatoresti care participa la licitatie si se vor preda comisiei pentru
verificare numai in momentul castigarii licitatiei la un fond de vanatoare.
(5) La licitarea unor fonduri dintr-un judet, ofertele organizatiilor
vanatoresti legal constituite se depun, cu cel putin 48 de ore inainte de data
anuntata in presa pentru tinerea licitatiei, la Directia de vanatoare si
salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei
Mediului.
(6) Inainte de depunerea ofertei sau a ofertelor, organizatia vanatoreasca
respectiva se va prezenta la casieria Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului si va depune, pentru fiecare fond de vanatoare pentru care
liciteaza, o garantie in suma de 100.000 lei; pe chitanta eliberata se vor scrie
numarul si denumirea fondului pentru care liciteaza. Sumele depuse, indiferent
de rezultatul licitatiei, nu se mai restituie si se fac venit la fondul de
protectie a vanatului.
(7) La Directia de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului, in prezenta reprezentantului acestei
directii, insarcinat cu primirea ofertelor, ofertantul va introduce intr-un
plic mare chitanta de garantie si cele doua plicuri, cu oferta si cu
documentele, in xerocopie, pe care il va lipi, dupa care il va stampila in trei
locuri, cu stampila proprie si cu cea a Directiei de vanatoare si
salmonicultura. Pe fiecare plic mare, care contine numai o singura oferta, se
completeaza, clar, numele organizatiei si judetul in care doreste sa obtina
fonduri de vanatoare.
(8) Lipsa unuia dintre documentele enumerate la alineatele anterioare
conduce la pierderea licitatiei.
CAP. 3
Modul de desfasurare a licitatiilor
Art. 6
(1) Comisia de organizare a licitatiilor, pe fiecare judet, va fi formata
din:
- directorul Directiei de vanatoare si salmonicultura din cadrul
Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului sau un delegat desemnat
de director, care va indeplini si functia de presedinte al comisiei;
- un reprezentant al Ministerului de Interne, desemnat de conducerea
acestei institutii;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor, desemnat de conducerea
ministerului;
- seful oficiului cinegetic teritorial in raza caruia se gasesc fondurile
de vanatoare scoase la licitatie;
- un reprezentant al Asociatiei Generale a Vanatorilor si Pescarilor
Sportivi din Romania, desemnat de conducerea acestei unitati.
(2) Functia de secretar tehnic al comisiei va fi indeplinita de un
reprezentant al Directiei de vanatoare si salmonicultura din cadrul
Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, desemnat de catre
directorul acesteia.
Art. 7
(1) Comisia de licitatie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) verifica integritatea ofertelor si modul in care acestea au fost
inregistrate;
b) deschide plicurile cu oferte in fata reprezentantilor organizatiilor
vanatoresti participante la licitatie;
c) desface plicurile mari, din care scoate numai plicul mic, si anunta
valoarea ofertei fiecarui participant la licitatie, prin strigarea numelui
ofertantului si a valorii ofertei;
d) in privinta organizatiei vanatoresti care are cea mai mare oferta,
verifica daca in al doilea plic se gasesc toate documentele prevazute de
prezentul regulament si daca acestea sunt completate corespunzator si solicita
pentru verificarea xerocopiilor originalele intocmite conform modelelor
prezentate in anexele nr. 2, 3 si 4;
e) desemneaza castigatorul licitatiei, respectiv ofertantul care are
inscrisa cea mai mare oferta privind tariful de atribuire in gestiune a
fondului de vanatoare respectiv.
(2) In cazul in care comisia constata ca mai multi ofertanti au propus
acelasi tarif maxim, se va proceda, in continuare, la licitatie deschisa intre
acesti ofertanti.
(3) Dupa indeplinirea procedurii prevazute la alin. (1) si (2),
presedintele comisiei este obligat sa-l intrebe pe vechiul gestionar al
fondului de vanatoare daca, in baza dreptului de preemtiune, doreste sa detina
in continuare acel fond la valoarea tarifului de atribuire reiesit din
licitatie.
(4) In cazul in care vechiul gestionar al fondului de vanatoare face o
oferta egala cu valoarea tarifului de atribuire iesit la licitatie, se anuleaza
titlul de castigator pentru participantul care a facut cea mai mare oferta.
Art. 8
(1) Procedura prevazuta la art. 7 se va repeta pentru fiecare fond de
vanatoare, urmand ca cel caruia i s-a anulat dreptul de castigator in baza
prevederilor art. 7 alin. (4) din prezentul regulament sa poata opta pentru
celelalte fonduri de vanatoare scoase la licitatie.
(2) Rezultatele desfasurarii licitatiei se vor consemna intr-un
proces-verbal, care va fi semnat de toti membrii comisiei, de participanti, in
calitate de ofertanti la licitatie, si de vechiul gestionar al fondului de
vanatoare.
(3) Daca un ofertant care nu a castigat licitatia refuza sa semneze, se va
face mentiune despre aceasta in procesul-verbal.
(4) Cate un exemplar din procesul-verbal va reveni fiecarui membru din
comisia de licitatie.
Art. 9
Eventualele contestatii privind modul de desfasurare a licitatiei se depun,
in termen de 10 zile de la organizarea ei, la conducerea Ministerului Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului. Contestatiile se rezolva in termen de 5 zile
de la data inregistrarii lor, de catre o comisie constituita prin ordin al
ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului, iar in cazul in care
acestea sunt admise, se va organiza o noua licitatie pentru fondurile de
vanatoare respective.
Art. 10
Daca pentru un fond de vanatoare nu exista decat o singura oferta,
gestiunea fondului de vanatoare respectiv va fi atribuita acelui ofertant la o
valoare ce nu poate fi mai mica decat tariful de incepere a licitatiei, numai
daca vechiul detinator al fondului de vanatoare refuza sa accepte valoarea
tarifului rezultat din licitatie.
CAP. 4
Incheierea contractelor de gestiune
Art. 11
(1) Castigatorul licitatiei sau, dupa caz, vechii gestionari ai fondurilor
de vanatoare sunt obligati ca, in termen de 15 zile de la data licitatiei, in
cazul in care nu au fost contestatii, sau in termen de 15 zile de la ultima
licitatie, in cazul cand a fost o contestatie, sa procedeze la incheierea
contractului de gestiune a fondului de vanatoare cu oficiul cinegetic
teritorial pentru fiecare fond de vanatoare.
(2) Incheierea contractului de gestiune a fondului de vanatoare este
conditionata de angajarea prealabila, cu contract individual de munca, a unui
specialist care sa coordoneze activitatea cinegetica.
(3) In cazul neprezentarii in acest termen, se considera ca cei in cauza au
renuntat la dreptul castigat prin licitatie de a contracta gestionarea fondului
de vanatoare respectiv si, in consecinta, se va proceda la organizarea unei noi
licitatii, in conditiile prevazute de prezentul regulament.
CAP. 5
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 12
Vechiul gestionar al fondului de vanatoare scos la licitatie raspunde,
potrivit legii, de buna gestiune a fondului respectiv pana la data transmiterii
acestuia catre noul gestionar, pe baza protocolului de predare-preluare.
Art. 13
Obiectivele existente in fondul de vanatoare apartinand vechiului
gestionar, care nu sunt preluate de noul gestionar, raman in proprietatea celui
dintai, cu posibilitatea de a le transfera in alta parte sau de a le inchiria
noului gestionar.
Art. 14
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1
la regulament
(Antetul ofertantului)
Nr. ......../...........
MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
DIRECTIA DE VANATOARE SI SALMONICULTURA
Sus-mentionata persoana juridica, cu sediul in ....................,
judetul ........., solicit sa fiu inscrisa la licitatia care va avea loc la
data ....... pentru fondul de vanatoare nr. ......., denumit ........... .
Luand act de continutul contractului de gestiune a unui fond de vanatoare,
de drepturile si obligatiile care imi revin, sunt de acord cu toate clauzele
inscrise, pe care ma angajez sa le respect in intregime.
Ofer, in cazul in care voi dobandi gestiunea fondului de vanatoare nr.
...., denumit ........, din judetul ......., un tarif anual de .......... lei.
Ma oblig ca plata sumei respective sa o fac in transele si in conditiile
inscrise in contract.
Conducatorul unitatii Contabil-sef,
............................ ............................
(numele citet si semnatura) (numele citet si semnatura)
ANEXA Nr. 2
la regulament
Organizatia vanatoreasca ..............
Nr. ............/................
MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
COMISIA PENTRU ORGANIZAREA LICITATIILOR SI ATRIBUIREA
IN GESTIUNE A UNOR FONDURI DE VANATOARE
1. Sus-numita organizatie vanatoreasca, cu sediul in ............,
solicitam inscrierea la licitatie pentru obtinerea gestiunii fondurilor de
vanatoare inscrise in tabelul de mai jos, de pe raza teritoriala a judetului
...........:
____________________________________________________________________________
| Nr.|Fondul de vanatoare | Amplasarea | Suprafata totala |
|crt.|____________________|___________________________| - ha - |
| | nr. | denumirea | zona geografica | judetul | |
|____|_____|______________|_________________|_________|______________________|
| 1. | 7 | Videle | campie |Teleorman| 6.400 |
|____|_____|______________|_________________|_________|______________________|
| .. | ... | ..... | .... | ... | .... |
|----|-----|--------------|-----------------|---------|----------------------|
| 8. | 12 | Crangu | deal | Gorj | 9.100 |
|____|_____|______________|_________________|_________|______________________|
| Total zone de campie si de deal: | 320.120 |
|_____________________________________________________|______________________|
| 9. | 16 | Cornu | munte | Arges | 19.120 |
|____|_____|______________|_________________|_________|______________________|
| .. | ... | ..... | .... | ... | .... |
|----|-----|--------------|-----------------|---------|----------------------|
| 17.| 26 | Vasilati | munte | Sibiu | 16.700 |
|____|_____|______________|_________________|_________|______________________|
| Total zona de munte: | 140.120 |
|_____________________________________________________|______________________|
| TOTAL GENERAL: | 460.240 |
|_____________________________________________________|______________________|
Declaram pe propria raspundere ca avem inscrisi in evidentele noastre,
conform atestatului, ...... membri vanatori.
Solicitarea privind atribuirea in gestiune a suprafetelor inscrise in tabel
se justifica astfel:
a) ...... membri, care doresc gestiunea unor fonduri de vanatoare din zona
de campie si deal x 500 ha/membru = ........ ha, suprafata inscrisa in tabel la
fondurile din zonele de campie si de deal;
b) ...... membri, care doresc obtinerea gestiunii unor fonduri de vanatoare
din zona de munte x 1.000 ha/membru = ....... ha, suprafata inscrisa in tabel
la fondurile din zona de munte.
2. Mentionam faptul ca:
- nu am mai participat la nici o licitatie judeteana:
sau
- am participat si am castigat la .......... licitatii judetene un numar de
.......... fonduri de vanatoare, pentru un numar de ........ vanatori.
Vanatorii mentionati in prezenta cerere nu sunt inca acoperiti cu fonduri de
vanatoare, conform baremului stabilit de Ministerul Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei
mediului.
Conducatorul unitatii,
..................
L.S.
NOTA:
Numarul insumat de vanatorii inscrisi pentru calculul suprafetei la lit. a)
si b) nu poate depasi numarul de membri inscrisi in atestat.
ANEXA Nr. 3
la regulament
ASOCIATIA GENERALA A VANATORILOR
SI PESCARILOR SPORTIVI DIN ROMANIA
Nr. ............/..........
ATESTAT
Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania, prin
......, in calitate de ........, atesta ca ....... , cu sediul in .............,
str. .........., este afiliata la Asociatia Generala a Vanatorilor si
Pescarilor Sportivi din Romania si are angajat personal de specialitate.
In conformitate cu evidentele actualizate ale Asociatiei Generale a
Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania, rezulta ca aceasta are un numar
total de ........ membri, dintre care .......... sunt vanatori.
Prezentul atestat s-a eliberat in vederea inscrierii la licitatie pentru
obtinerea gestiunii, in conformitate cu legea, a unor fonduri de vanatoare.
Presedintele Asociatiei Generale a Vanatorilor
si Pescarilor Sportivi din Romania,
........................
L.S.
ANEXA Nr. 4
la regulament
Unitatea bancara .........................
Nr. ............../...........
CERTIFICAT
Banca .................., cu sediul in .........................., atesta
ca Asociatia (Societatea) de Vanatoare si Pescuit Sportiv ........, avand
sediul in ....................................., are deschis la unitatea
noastra contul nr. ............. .
La data emiterii prezentului certificat, asociatia (societatea) are in cont
suma de ............ lei.
S-a eliberat prezentul certificat in scopul dovedirii disponibilitatilor
financiare pe care asociatia (societatea) le are, in vederea obtinerii
gestiunii unor fonduri de vanatoare.
...................................
(semnatura conducerii unitatii)
L.S.