HOTARARE Nr. 1397 din 27 noiembrie 2003
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea
procedurilor pentru valorificarea bunurilor materiale scoase din functiune,
precum si a celor scoase din rezervele proprii aflate in administrarea
Serviciului Roman de Informatii
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 888 din 12 decembrie 2003
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, al art. 1 lit. a) si art.
3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea
bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea institutiilor publice
de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 28/2001, si al art. 20^1 din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998
privind acumularea, scoaterea si improspatarea produselor din rezervele proprii
ale fortelor destinate apararii nationale, aprobata prin Legea nr. 50/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea si desfasurarea procedurilor
pentru valorificarea bunurilor materiale scoase din functiune, precum si a
celor scoase din rezervele proprii aflate in administrarea Serviciului Roman de
Informatii, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 979/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea
licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in
administrarea Serviciului Roman de Informatii, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 639 din 12 octombrie 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Directorul Serviciului Roman de Informatii,
Alexandru Radu Timofte
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor
materiale scoase din functiune, precum si a celor scoase din rezervele proprii
aflate in administrarea Serviciului Roman de Informatii
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Bunurile materiale aflate in administrarea Serviciului Roman de
Informatii, care nu mai sunt necesare, sunt excedentare in raport cu prevederile
normelor de inzestrare ori nu mai sunt prevazute de acestea, cele a caror
utilizare nu mai este oportuna sau nu se mai justifica economic, cele atipice,
precum si cele pe care Serviciul Roman de Informatii nu mai are dreptul sa le
foloseasca, dar care pot fi utilizate in mod curent de alte persoane juridice
ori fizice, se scot din functiune in conditiile legii si pot fi valorificate,
in starea fizica in care se afla sau sub forma rezultatelor obtinute din
casarea acestora, prin:
a) licitatie publica cu strigare;
b) valorificare directa fara organizare de licitatie;
c) selectie de oferte sau negociere directa;
d) transmitere, fara plata, la alte institutii publice.
(2) Bunurile materiale de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor
si instalatiilor speciale, care indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1),
se scot din functiune in conditiile legii si pot fi valorificate, in starea
fizica in care se afla sau sub forma rezultatelor obtinute din casarea
acestora, prin agenti economici romani acreditati in producerea si/sau
comercializarea acestora, prin:
a) selectie de oferte;
b) negociere directa;
c) transmitere, fara plata, la alte institutii publice din sistemul de
aparare, ordine publica si siguranta nationala.
(3) Bunurile materiale care fac obiectul rezervelor proprii se scot din
rezerve in conditiile legii si se valorifica potrivit dispozitiilor alin. (1)
sau (2), in functie de natura acestora.
(4) Mijloacele destinate obtinerii, verificarii, prelucrarii si stocarii
informatiilor privitoare la siguranta nationala se valorifica numai sub forma
rezultatelor obtinute din casarea acestora, prin agenti economici specializati
in colectarea si reciclarea deseurilor, pe baza de selectie de oferte; prin exceptie,
unele bunuri materiale de aceasta natura pot fi valorificate prin procedurile
prevazute la alin. (1), numai daca ordonatorul principal de credite constata ca
prin aceasta nu se aduce nici o atingere metodelor si mijloacelor de munca
specifice Serviciului Roman de Informatii.
(5) Produsele, ansamblurile, subansamblurile, piesele de schimb si alte
materiale aflate in existent, care nu mai sunt necesare, sunt excedentare in
raport cu prevederile tabelelor de inzestrare, normelor si normativelor de consum
ori nu mai sunt prevazute de acestea, cele a caror utilizare nu mai este
oportuna sau nu se mai justifica economic, cele atipice, precum si cele pe care
Serviciul Roman de Informatii nu mai are dreptul sa le foloseasca, de natura
celor care pot fi utilizate in mod curent de alte persoane juridice sau fizice,
a armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor si instalatiilor speciale ori a
mijloacelor destinate obtinerii, verificarii, prelucrarii si stocarii
informatiilor privitoare la siguranta nationala, pot fi valorificate potrivit
dispozitiilor alin. (1), (2) sau (4), in functie de natura acestora.
(6) Deseurile nerefolosibile nu se valorifica, ci se distrug.
Art. 2
Valorificarea bunurilor materiale, in starea fizica in care se afla sau sub
forma rezultatelor obtinute din casarea acestora, precum si procedurile de
valorificare se aproba de ordonatorul principal de credite, la propunerea
unitatilor cu personalitate juridica stabilite prin instructiuni proprii.
Art. 3
Bunurile materiale care fac obiectul unor cauze administrative, civile sau
penale pot fi valorificate numai dupa pronuntarea unei hotarari definitive si
irevocabile in legatura cu acestea.
Art. 4
In sensul prezentului regulament, prin bunuri materiale se intelege produsele,
echipamentele si orice alte obiecte de orice fel si cu orice descriere, cu
exceptia cladirilor si terenurilor.
Art. 5
Pentru bunurile materiale scoase din functiune, aprobate pentru
valorificare, se interzice efectuarea oricaror lucrari care determina consumuri
de materiale, de energie sau de manopera ori care urmaresc schimbarea starii
tehnice avute la data scoaterii din functiune, cu exceptia celor destinate
casarii ori dezafectarii de tehnica specific militara.
CAP. 2
Evaluarea bunurilor materiale
Art. 6
(1) Bunurile materiale care urmeaza sa fie valorificate prin licitatie
publica cu strigare, valorificare directa fara organizare de licitatie,
selectie de oferte, negociere directa sau care vor fi transmise, fara plata, la
alte institutii publice se evalueaza de o comisie numita prin ordin al
ordonatorului de credite in a carui administrare nemijlocita se afla acestea.
(2) Comisia de evaluare se compune din cel putin 3 persoane cu experienta
si probitate morala, din care, in mod obligatoriu, fac parte un reprezentant al
structurii financiar-contabile si specialisti in domeniul bunurilor materiale
care se vor valorifica.
Art. 7
(1) Comisia de evaluare stabileste pretul initial de vanzare si intocmeste
un raport de evaluare, care va fi supus aprobarii ordonatorului de credite
competent, in conformitate cu prevederile instructiunilor proprii.
(2) Prin raportul de evaluare comisia va supune totodata spre aprobare
ordonatorului de credite salturile de supralicitare si eventualele preturi
diminuate, corespunzatoare situatiilor prevazute la art. 21 alin. (2) si,
respectiv, la art. 25 lit. b) si c).
(3) Evaluarea bunurilor materiale care se valorifica prin licitatie publica
cu strigare, valorificare directa fara organizare de licitatie, selectie de
oferte si negociere directa se face avandu-se in vedere preturile pietei la
bunuri de acelasi fel si, dupa caz, perioada de folosinta, gradul de uzura si
starea tehnica in care se afla, cu respectarea regulilor stabilite prin
instructiunile proprii.
(4) Bunurile materiale care se transmit fara plata la alte institutii
publice se evalueaza la valoarea cu care sunt inregistrate in evidenta
contabila.
CAP. 3
Valorificarea bunurilor materiale
SECTIUNEA 1
Organizarea si desfasurarea procedurii de licitatie publica cu strigare
Art. 8
(1) Licitatiile publice cu strigare se organizeaza de unitatile cu
personalitate juridica stabilite prin instructiuni proprii.
(2) Seful unitatii cu personalitate juridica organizatoare numeste, cu cel
putin 30 de zile inainte de data tinerii licitatiei, comisia de licitatie
formata din minimum 3 persoane cu experienta profesionala si probitate morala,
in urmatoarea componenta:
a) presedintele comisiei de licitatie;
b) secretarul comisiei de licitatie;
c) membri - specialisti in domeniile logistic, financiar si juridic.
(3) Nu pot face parte din comisia de licitatie persoanele din componenta
comisiei de evaluare a bunurilor care fac obiectul procedurii respective.
Art. 9
(1) In vederea asigurarii transparentei, organizatorul licitatiei va
publica un anunt de vanzare cu cel putin 15 zile inainte de data tinerii
licitatiei.
(2) Anuntul de vanzare se vizeaza de comisia de licitatie inainte de a fi
publicat.
Art. 10
(1) Anuntul de vanzare pentru bunurile materiale al caror pret initial de
vanzare este de peste 500 euro/produs se va publica intr-o publicatie cu
difuzare la nivel national.
(2) Anuntul prevazut la alin. (1) se va afisa, la aceeasi data, atat la
sediul organizatorului, cat si la sediul autoritatii administratiei publice
locale in a carei raza teritoriala functioneaza organizatorul licitatiei.
(3) In cazul bunurilor materiale al caror pret initial de vanzare este sub
500 euro/produs, publicitatea se va face numai prin afisarea anuntului prevazut
la alin. (1) la sediul organizatorului licitatiei si la sediul autoritatii
administratiei publice locale in a carei raza teritoriala functioneaza
organizatorul licitatiei.
Art. 11
Anuntul de vanzare la licitatie va contine urmatoarele date:
a) denumirea si adresa unitatii organizatoare a licitatiei;
b) obiectul licitatiei;
c) locul si data la care se poate obtine caietul de sarcini;
d) locul, data si ora tinerii licitatiei, precum si datele de desfasurare a
urmatoarelor licitatii in caz de neadjudecare;
e) numarul de telefon si/sau fax la care pot fi obtinute informatii
suplimentare.
Art. 12
(1) Organizatorul licitatiei va intocmi si va pune la dispozitia
persoanelor juridice si fizice interesate, contra cost, cu cel putin 10 zile
lucratoare inainte de data desfasurarii licitatiei, urmatoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) fisele tehnice ale bunurilor scoase la licitatie, in care se vor face si
precizari referitoare la starea tehnica de functionare a acestora;
c) proiectul contractului de vanzare-cumparare, continand si clauzele
asiguratorii pe care comisia de licitatie le considera necesare pentru a fi
introduse, precum si modelul declaratiei participantului la licitatie de
acceptare a proiectului contractului de vanzare-cumparare;
d) liste, cataloage si altele asemenea, daca este cazul.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) obiectul licitatiei;
b) cantitatea oferita si locul de depozitare/pastrare;
c) pretul de incepere a licitatiei si valoarea saltului de supralicitare;
d) modalitatile de plata;
e) termenul limita de prezentare a documentelor de catre participantii la
licitatie;
f) data, locul si ora de desfasurare a licitatiei;
g) modul de desfasurare a licitatiei;
h) data si locul achitarii taxei de participare la licitatie si de depunere
a garantiei de participare;
i) conditiile de admitere la licitatie, precum si clauzele asiguratorii
privind pierderea garantiei de participare.
(3) Caietul de sarcini se aproba de seful unitatii cu personalitate
juridica organizatoare.
(4) Costul documentelor prevazute la alin. (1) reprezinta contravaloarea
redactarii si multiplicarii acestora.
Art. 13
Organizatorul licitatiei are obligatia sa raspunda in scris, prin telex sau
fax, inainte de termenul de depunere a documentelor, la toate solicitarile
referitoare la documentele licitatiei, formulate de persoanele care le-au
achizitionat, denumite in continuare licitatori.
Art. 14
Modificarea documentelor licitatiei, efectuata de organizator din proprie
initiativa sau la solicitarea justificata a licitatorilor, va fi notificata in
scris tuturor licitatorilor cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de termenul
limita de depunere a documentelor.
Art. 15
(1) Taxa de participare la licitatie este stabilita de comisia de
licitatie, in functie de cheltuielile ocazionate de organizarea si desfasurarea
licitatiei.
(2) Taxa de participare la licitatie achitata nu se restituie licitatorilor
care, din orice motiv, nu s-au prezentat la licitatie.
Art. 16
(1) Garantia de participare este stabilita de comisia de licitatie,
reprezinta 5 - 10% din preturile initiale de vanzare stabilite in urma
evaluarii bunurilor materiale si se depune in contul unitatii organizatoare sau
la casieria acesteia, pana la data stabilita prin caietul de sarcini.
(2) Licitatorii pierd garantia de participare, daca pe timpul desfasurarii
licitatiei nu ofera cel putin pretul de pornire.
(3) Garantia de participare se restituie, in termen de maximum 15 zile
lucratoare de la data desfasurarii licitatiei, licitatorilor carora, desi au
oferit cel putin pretul de pornire, nu li s-au adjudecat bunurile sau celor
care nu s-au prezentat la licitatie.
Art. 17
(1) La licitatiile publice cu strigare poate participa orice persoana
juridica sau fizica, daca prezinta urmatoarele documente:
a) chitanta de achitare a taxei de participare la licitatie, eliberata de
casieria unitatii cu personalitate juridica organizatoare;
b) dovada depunerii garantiei de participare;
c) declaratia de acceptare a modelului contractului de vanzare-cumparare;
d) copie de pe certificatul de inmatriculare in registrul comertului sau de
pe certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor, dupa
caz, si de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele
fizice, copie de pe actul de identitate.
(2) Documentele de participare la licitatie se primesc de organizator pana
la data stabilita in caietul de sarcini.
(3) Licitatorii pot participa la licitatie si prin reprezentanti desemnati
de acestia, prin procura autentificata de un notar public.
Art. 18
(1) Solicitantilor care prezinta chitantele de plata a taxelor de
participare la licitatie li se va permite sa examineze bunurile materiale, fara
punerea in functiune si fara efectuarea probelor de rulaj.
(2) Cu ocazia examinarii bunurilor materiale, potrivit alin. (1), nu se
admit consumuri de energie, de carburanti si lubrifianti sau de piese de schimb
si alte materiale.
Art. 19
(1) La licitatie nu pot participa, in calitate de licitatori, persoanele
din componenta comisiei de evaluare, a comisiei de licitatie si nici sotul sau
rudele ori afinii acestora, pana la gradul IV inclusiv.
(2) Inainte de inceperea licitatiei, persoanele care alcatuiesc comisia de
licitatie vor semna, pe propria raspundere, o declaratie prin care se angajeaza
sa respecte prevederile alin. (1).
Art. 20
Comisia de licitatie analizeaza documentele prezentate si intocmeste lista
cu licitatorii acceptati, cu doua zile inainte de data desfasurarii licitatiei,
excluzandu-i de la participare pe cei care nu au prezentat, in totalitate si
pana la termenul stabilit, documentele de participare prevazute in caietul de
sarcini.
Art. 21
(1) Licitatia se desfasoara in prezenta tuturor membrilor comisiei, sedinta
fiind condusa de presedintele comisiei de licitatie.
(2) In ziua si la ora stabilite pentru inceperea licitatiei, in cazul in
care sunt cel putin 2 licitatori, presedintele comisiei de licitatie verifica
daca sunt indeplinite conditiile legale pentru desfasurarea licitatiei,
inclusiv cele de publicitate, face prezenta licitatorilor prin completarea unui
tabel cu datele de identificare ale acestora, citeste lista celor exclusi si
motivele excluderii, dupa care anunta obiectul licitatiei si pretul initial de
vanzare de la care se porneste strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare
stabilite de comisia de licitatie.
(3) Licitatorii vor prezenta oferta de pret prin strigare; oferta de pret
trebuie sa respecte conditiile de salt precizate la deschiderea licitatiei;
presedintele comisiei de licitatie anunta cu glas tare si clar suma oferita de
licitator.
(4) Daca la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare,
presedintele comisiei de licitatie anunta adjudecarea bunului licitat in
favoarea licitatorului care a oferit ultima suma.
(5) Dupa anuntarea verbala a castigatorului, presedintele comisiei de
licitatie declara inchisa licitatia, iar secretarul comisiei intocmeste un
proces-verbal care se semneaza de membrii comisiei de licitatie si de
licitatori.
(6) Procesul-verbal impreuna cu documentele privind organizarea si
desfasurarea licitatiei se arhiveaza la sediul organizatorului, constituind
baza legala a incheierii contractului de vanzare-cumparare.
Art. 22
(1) Eventualele contestatii formulate de licitatori se depun la sediul
organizatorului licitatiei, in termen de 24 de ore de la incheierea acesteia.
(2) Organizatorul este obligat sa solutioneze contestatiile in termen de 5
zile lucratoare de la depunerea acestora si sa comunice hotararea in scris; in
acest sens va fi numita o comisie formata din 3 - 5 persoane, altele decat cele
care fac parte din comisia de licitatie.
Art. 23
(1) Castigatorul licitatiei are obligatia sa semneze contractul de
vanzare-cumparare si sa achite integral pretul bunului adjudecat, in termen de
10 zile de la data licitatiei.
(2) Daca s-a formulat o contestatie la licitatie, contractul de
vanzare-cumparare va fi semnat in termen de 5 zile de la solutionarea acesteia,
in conditiile stabilite prin hotararea comisiei de solutionare a contestatiilor.
Art. 24
(1) Castigatorul licitatiei, care nu se prezinta sau refuza sa semneze
contractul de vanzare-cumparare in conditiile stabilite la art. 23, pierde
garantia de participare la licitatie.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1), organizatorul licitatiei va
negocia vanzarea bunurilor materiale cu ceilalti licitatori, in ordinea
descrescatoare a pretului licitat de acestia pentru fiecare dintre bunurile
materiale in cauza, si va incheia contractul de vanzare-cumparare cu cel care a
oferit pretul cel mai mare.
(3) Pretul negociat nu poate fi mai mic decat pretul oferit cu ocazia
licitatiei.
Art. 25
In cazul in care la licitatie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se va
proceda dupa cum urmeaza:
a) daca s-a prezentat un singur licitator, a carui oferta este
corespunzatoare, comisia adjudeca bunurile in favoarea acestuia, la pretul
initial; se intocmeste un proces-verbal de adjudecare semnat de ambele parti,
care va constitui temeiul legal al incheierii contractului de vanzare-cumparare;
b) daca nu s-a prezentat nici un licitator, licitatia se va repeta dupa
trecerea a cel putin 15 zile de la data organizarii precedentei licitatii, iar
pretul initial va fi diminuat cu pana la 20%; daca la licitatia repetata s-a
prezentat un singur licitator, a carui oferta este corespunzatoare, se
procedeaza conform prevederilor de la lit. a), pretul de adjudecare fiind
pretul initial diminuat cu pana la 20%;
c) daca la a doua licitatie nu s-a prezentat nici un licitator, licitatia va
fi repetata dupa cel putin 5 zile, iar pretul initial va fi diminuat cu pana la
40%; daca s-a prezentat un singur licitator, a carui oferta este
corespunzatoare, se procedeaza in conformitate cu prevederile lit. a), pretul
de adjudecare fiind pretul initial diminuat cu pana la 40%;
d) daca la licitatia repetata dupa 5 zile nu s-a prezentat cel putin un
licitator, comisia de licitatie va informa in scris ordonatorul de credite-sef
al unitatii cu personalitate juridica organizatoare, pentru ca acesta sa
dispuna masuri in vederea valorificarii bunurilor materiale prin celelalte
modalitati.
Art. 26
(1) Organizatorul licitatiei poate sa anuleze licitatia, pana la inchiderea
acesteia, in una dintre urmatoarele situatii:
a) nici un licitator nu a oferit pretul de pornire;
b) nu au fost intrunite conditiile de calificare de nici unul dintre
licitatori;
c) nu a fost asigurat nivelul corespunzator al concurentei in urma
descalificarii unor licitatori.
(2) Decizia de anulare a licitatiei obliga organizatorul sa comunice in
scris tuturor licitatorilor urmatoarele date:
a) incetarea obligatiilor pe care acestia si le-au asumat prin depunerea
documentelor;
b) motivul anularii procedurii;
c) restituirea garantiei de participare, cu exceptia situatiei prevazute la
alin. (1) lit. a).
SECTIUNEA a 2-a
Organizarea si desfasurarea procedurilor de valorificare prin selectie de
oferte si prin negociere directa
Art. 27
(1) Procedura selectiei de oferte de pret consta in solicitarea, fara
publicarea unui anunt, a unor oferte de pret de la cel putin 2 potentiali
cumparatori, denumiti in continuare ofertanti.
(2) Invitatiile de participare la aceasta procedura trebuie sa contina cel
putin urmatoarele elemente:
a) obiectul selectiei de oferte;
b) cantitatea oferita;
c) informatii privind starea bunurilor ce fac obiectul valorificarii;
d) pretul minim de incepere a procedurii;
e) modalitatea de depunere sau de transmitere a ofertei;
f) locul si termenul limita de depunere sau de transmitere a ofertei;
g) data si locul depunerii garantiei de participare la selectia de oferte.
(3) Fiecare ofertant are voie sa prezinte o singura oferta de pret, pe care
nu o poate schimba.
(4) Ofertele de pret, semnate de ofertant, se depun sau se transmit la
sediul organizatorului selectiei de oferte, in plic inchis si sigilat.
(5) Cuantumul garantiei de participare reprezinta 5 - 10% din preturile
initiale de vanzare, stabilite in urma evaluarii bunurilor.
Art. 28
(1) Seful unitatii organizatoare numeste, cu cel putin 30 de zile inainte
de data desfasurarii selectiei de oferte, comisia de selectie formata din
minimum 3 persoane cu experienta profesionala si probitate morala, in
urmatoarea componenta:
a) presedintele comisiei de selectie;
b) secretarul comisiei de selectie;
c) membri-specialisti in domeniile logistic, financiar si juridic.
(2) In comisia de selectie de oferte nu pot fi numite persoanele care au
alcatuit comisia de evaluare a bunurilor respective.
Art. 29
(1) Ofertele se deschid la data si in locul indicate in invitatia de
participare, in prezenta completului comisiei de selectie.
(2) Dupa verificarea modului de respectare a regulilor formale de depunere
si prezentare a ofertelor si a documentelor care le insotesc, presedintele
comisiei de selectie va proceda la deschiderea plicurilor, avand obligatia de a
anunta urmatoarele:
a) denumirea (numele) ofertantilor;
b) retragerile de oferte;
c) existenta documentelor solicitate;
d) pretul oferit;
e) orice alte detalii si precizari pe care comisia de selectie le considera
necesare.
Art. 30
(1) Comisia de selectie are obligatia de a analiza ofertele depuse, de a le
evalua pe cele corespunzatoare si de a stabili oferta castigatoare.
(2) Evaluarea ofertelor se va face pe baza criteriului "pretul cel mai
mare" si se va realiza prin compararea preturilor ofertelor; se va intocmi
clasamentul, in ordinea descrescatoare a preturilor, stabilindu-se astfel
oferta castigatoare.
(3) Rezultatele analizei si evaluarii se consemneaza intr-un proces-verbal.
Art. 31
Contractul de vanzare-cumparare se incheie cu ofertantul care a oferit
pretul cel mai mare.
Art. 32
(1) Eventualele contestatii formulate de ofertanti se depun la sediul
organizatorului procedurii, in termen de 24 de ore de la incheierea acesteia.
(2) Contestatiile depuse se solutioneaza, iar contractele, in astfel de
situatii, se incheie prin aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 22
alin. (2) si, respectiv, ale art. 23 alin. (2).
Art. 33
(1) Castigatorul selectiei de oferte este obligat sa semneze contractul de
vanzare-cumparare si sa achite integral pretul bunului adjudecat, in termen de
10 zile de la data desfasurarii procedurii.
(2) Castigatorul selectiei de oferte, care nu se prezinta sau refuza sa
semneze contractul de vanzare-cumparare, in termenul prevazut la alin. (1),
pierde garantia de participare.
(3) In situatiile prevazute la alin. (2), organizatorul selectiei de oferte
va negocia pretul cu ceilalti ofertanti, in ordinea descrescatoare a preturilor
oferite de acestia pentru fiecare dintre bunurile materiale in cauza, si va
incheia contractul de vanzare-cumparare cu cel care a oferit pretul cel mai
mare.
(4) Pretul negociat nu poate fi mai mic decat cel oferit de fiecare
ofertant cu ocazia selectiei de oferte.
Art. 34
(1) In cazul in care la selectia de oferte ofertantii ofera acelasi pret,
egal sau mai mare decat cel de evaluare a bunurilor materiale, comisia
consemneaza situatia intr-un proces-verbal si va asigura organizarea sedintei
de negociere directa, in cel mult 10 zile de la organizarea selectiei de
oferte.
(2) Negocierea directa se desfasoara dupa cum urmeaza:
a) consultarea ofertantilor, negocierea pretului si stabilirea continutului
clauzelor contractuale, intocmindu-se in acest sens un proces-verbal care se
semneaza de ofertanti si de comisia de selectie;
b) incheierea contractului de vanzare-cumparare cu ofertantul care a oferit
pretul cel mai mare.
(3) Pretul negociat nu poate fi mai mic decat cel oferit cu ocazia
selectiei de oferte.
Art. 35
(1) In cazul in care la selectia de oferte a raspuns solicitarii un singur
ofertant, bunurile materiale se valorifica prin negociere directa catre acesta.
(2) Rezultatele negocierii privind pretul bunului si clauzele contractuale
se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de ambele parti.
SECTIUNEA a 3-a
Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare directa fara
organizare de licitatie
Art. 36
(1) Valorificarea directa fara organizare de licitatie consta in schimbarea
bunului material cu un altul nou avand aceeasi valoare de intrebuintare si cel
putin aceiasi parametri, acceptata de producator sau de alt ofertant.
(2) Eventualele diferente de pret, solicitate de producatorul bunului nou
sau de alt ofertant, se aproba de ordonatorul principal de credite, pe baza
propunerilor formulate de unitatile cu personalitate juridica stabilite prin
instructiuni proprii, vizate pentru control financiar preventiv propriu.
Art. 37
Valorificarea directa fara organizare de licitatie poate fi aprobata
inainte de desfasurarea procedurilor prevazute de sectiunile 1 si a 2-a, la
propunerea motivata a unitatilor cu personalitate juridica stabilite prin
instructiuni proprii.
SECTIUNEA a 4-a
Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare prin transmitere,
fara plata, la alte institutii publice
Art. 38
(1) Bunurile materiale in legatura cu care se apreciaza ca prezinta interes
pentru alte institutii publice pot fi propuse pentru valorificare prin
transmitere fara plata.
(2) Listele cu bunurile materiale prevazute la alin. (1) se transmit
institutiilor publice potential interesate, carora li se comunica si termenul
pana la care pot formula raspunsul.
(3) In cazul in care raspunsul institutiilor publice nu este transmis in
termenul stabilit, unitatile cu personalitate juridica care administreaza
bunurile materiale in cauza vor formula propuneri de valorificare prin
celelalte proceduri prevazute de prezenta hotarare, cu respectarea regulilor
stabilite prin instructiuni proprii.
Art. 39
Transmiterea, fara plata, la alta institutie publica se face pe baza de
proces-verbal de predare-preluare, aprobat de ordonatorii de credite
competenti, stabiliti de ordonatorii de credite principali ai institutiilor
publice care preiau si, respectiv, care predau.
Art. 40
La cererea expresa a unor institutii publice si cu aprobarea ordonatorului
principal de credite, bunurile materiale pot fi transmise, fara plata, inainte
de organizarea oricarei alte proceduri de valorificare.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 41
(1) Bunurile materiale de natura celor care pot fi utilizate in mod curent
de alte persoane juridice sau fizice, care nu au putut fi valorificate in
starea fizica in care se afla prin nici una dintre modalitatile prevazute la
art. 1 alin. (1), se caseaza cu aprobarea ordonatorului de credite competent.
(2) Rezultatele obtinute in urma casarii se valorifica conform procedurilor
prevazute la art. 1 alin. (1).
(3) Rezultatele obtinute in urma casarii, care nu au putut fi valorificate
potrivit alin. (2), se valorifica prin agenti economici specializati in
colectarea si reciclarea deseurilor, pe baza de selectie de oferte.
Art. 42
(1) Bunurile materiale de natura armamentului, tehnicii de lupta,
mijloacelor si instalatiilor speciale care nu au putut fi valorificate, in
starea fizica in care se afla, prin procedurile prevazute la art. 1 alin. (2),
se caseaza cu aprobarea ordonatorului de credite competent, stabilit prin
instructiuni proprii.
(2) Rezultatele obtinute in urma casarii se valorifica prin agenti
economici acreditati in producerea si/sau comercializarea bunurilor materiale
din care provin, prin procedurile prevazute la art. 1 alin. (2).
(3) Rezultatele obtinute in urma casarii armamentului, tehnicii de lupta,
mijloacelor si instalatiilor speciale care nu au putut fi valorificate in
conformitate cu prevederile alin. (2), precum si rezultatele casarii
mijloacelor prevazute la art. 1 alin. (4) se valorifica prin agenti economici
specializati in colectarea si reciclarea deseurilor, pe baza de selectie de
oferta, cu conditia ca unitatea cu personalitate juridica sa asigure luarea
tuturor masurilor astfel incat, prin operatiile efectuate, deseurile sa nu
poata fi utilizate in scopul reconstituirii bunurilor materiale din care
provin.
Art. 43
Veniturile realizate din valorificarea bunurilor materiale se inregistreaza
ca venituri bugetare si se vireaza la bugetul de stat.
Art. 44
Organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu, precum
si inregistrarile contabile ale modificarilor patrimoniale determinate de
procesul valorificarii bunurilor materiale se efectueaza potrivit legii.
Art. 45
In termen de 45 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului regulament,
se emit si se aproba, prin ordin al directorului Serviciului Roman de
Informatii, instructiuni de aplicare a acestuia.