E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1483 din  9 septembrie 2004

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea sociala a strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 863 din 22 septembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 45 din Ordonanta Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea sociala a strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 185/2004, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea sociala a strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 93 din 31 ianuarie 2004, aprobata cu modificari prin Legea nr. 185/2004, cu modificarile ulterioare, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Marian Florian Saniuta

                         Ministrul delegat
                         pentru administratia publica,
                         Gheorghe Emacu

                         Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Alexandru Athanasiu

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Dan Mircea Popescu

                         Ministrul sanatatii,
                         Ovidiu Brinzan

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Maria Manolescu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                              NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea sociala a strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Accesul strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania la drepturile sociale si participarea acestora la programul de integrare se desfasoara potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea sociala a strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania, denumita in continuare ordonanta, respectiv ale prezentelor norme metodologice.
    Art. 2
    (1) Prin accesul in conditiile stabilite de lege pentru cetatenii romani, in sensul art. 4 - 9 din ordonanta, se intelege faptul ca strainii care au dobandit o forma de protectie in Romania beneficiaza de drepturile sociale, cu indeplinirea conditiilor legale aplicabile cetatenilor romani si pe baza documentelor de identitate eliberate de Oficiul National pentru Refugiati, a altor documente eliberate de autoritatile din tarile de origine, iar in lipsa acestora, pe baza documentelor echivalente eliberate de autoritatile romane competente.
    (2) Oficiul National pentru Refugiati, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Sanatatii, Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie si alte institutii cu competente in domeniu stabilesc, in conditiile legii, lista documentelor necesare in vederea accesului strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania la drepturile sociale, tinand cont de specificul situatiei strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania.

    CAP. 2
    Accesul la drepturile sociale

    SECTIUNEA 1
    Accesul la un loc de munca si la o locuinta

    Art. 3
    Strainii care au dobandit o forma de protectie sunt inregistrati ca persoane in cautarea unui loc de munca la agentia locala pentru ocuparea fortei de munca ori la punctul de lucru in a carui raza teritoriala isi are resedinta strainul respectiv.
    Art. 4
    Prin adaptarea serviciilor oferite de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca la nevoile specifice beneficiarilor programelor de integrare, in sensul art. 5 din ordonanta, se intelege:
    a) utilizarea serviciilor interpretilor si expertilor in activitatile ce vizeaza cresterea sanselor de ocupare pe piata fortei de munca a strainilor care participa la programul de integrare, inclusiv in traducerea unor materiale didactice necesare in formarea profesionala;
    b) organizarea de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti a unor programe de formare profesionala speciale pentru strainii care au obtinut o forma de protectie in Romania;
    c) implicarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca in facilitarea relatiei dintre strainii care participa la programul de integrare si potentialii angajatori.
    Art. 5
    Locuintele sociale sunt repartizate strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania de catre autoritatile administratiei publice locale competente, pe baza criteriilor de eligibilitate aplicabile cetatenilor romani.

    SECTIUNEA a 2-a
    Accesul la sistemul de invatamant. Accesul la activitatile specifice de acomodare culturala, consiliere si invatare a limbii romane

    Art. 6
    Cursul gratuit de initiere in limba romana pentru minori, precum si cursul gratuit de invatare a limbii romane pentru adulti se organizeaza de inspectoratele scolare judetene si al municipiului Bucuresti, dupa metodologiile aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
    Art. 7
    (1) Cererile de participare la cursurile mentionate la art. 6 se depun de catre persoanele interesate la inspectoratele scolare judetene si al municipiului Bucuresti.
    (2) Inspectoratele scolare judetene si al municipiului Bucuresti asigura inscrierea solicitantilor la cursuri si le comunica acestora unitatea de invatamant unde vor avea loc aceste cursuri.
    Art. 8
    (1) In localitatile unde Oficiul National pentru Refugiati sau structurile sale teritoriale nu au sedii, spatiile necesare pentru desfasurarea cursurilor gratuite de invatare a limbii romane pentru adulti sunt puse la dispozitie de catre inspectoratele scolare judetene.
    (2) Dotarea spatiilor prevazute la alin. (1), inclusiv rechizitele necesare desfasurarii cursurilor, se asigura, conform normelor stabilite prin ordin comun al ministrului administratiei si internelor si al ministrului educatiei si cercetarii, de catre institutia care a pus la dispozitie aceste spatii.
    (3) Manualele necesare desfasurarii cursurilor se asigura de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii, prin inspectoratele scolare judetene si al municipiului Bucuresti.
    Art. 9
    Fiecare persoana adulta, participanta in programul de integrare, poate beneficia saptamanal de doua sesiuni de acomodare culturala de cate doua ore fiecare, desfasurate in conformitate cu planul individual.
    Art. 10
    Oficiul National pentru Refugiati poate incheia conventii de parteneriat si contracte de acordare a serviciilor incluse in programul de integrare cu alte institutii publice sau cu organizatii neguvernamentale.

    CAP. 3
    Protocolul de participare in programul de integrare, cazarea si ajutorul financiar

    SECTIUNEA 1
    Cererea de participare in programul de integrare, evaluarea nevoilor individuale si incheierea protocolului de participare in programul de integrare

    Art. 11
    (1) Cererile de participare in programul de integrare se inainteaza personal de catre solicitant Oficiului National pentru Refugiati.
    (2) In cazul copiilor sub 16 ani, cererea de participare in programul de integrare se inainteaza de catre reprezentantul legal.
    (3) Modelul cererii de participare in programul de integrare, precum si al protocolului prevazut la art. 15 din ordonanta se aproba de catre seful Oficiului National pentru Refugiati.
    (4) Decizia privind includerea solicitantului in programul de integrare se ia de catre Oficiul National pentru Refugiati, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea cererii, daca solicitantul indeplineste conditiile prevazute la art. 16 din ordonanta.
    Art. 12
    (1) Interviul pentru evaluarea nevoilor individuale in vederea stabilirii tipului de asistenta sau a activitatilor necesare pentru integrarea sociala are loc in maximum 30 de zile de la depunerea cererii de participare la programul de integrare.
    (2) Protocolul prevazut la art. 15 din ordonanta se incheie in maximum 30 de zile de la data interviului.
    (3) Daca persoana care solicita includerea in programul de integrare refuza sa semneze protocolul in termenul prevazut la alin. (2), se considera ca aceasta renunta la program.
    (4) Evaluarea nevoilor individuale se realizeaza in stransa legatura cu evaluarea nevoilor familiei solicitantului.
    Art. 13
    (1) Decizia asupra cererii de prelungire a duratei de aplicare a planului individual se ia de catre Oficiul National pentru Refugiati in urma reevaluarii nevoilor solicitantului de consiliere, acomodare culturala si de invatare a limbii romane.
    (2) La luarea deciziei privind prelungirea aplicarii planului individual se va tine seama si de activitatea desfasurata de strain in cadrul programului de integrare, de frecventa participarii, de eforturile depuse de acesta, inclusiv in vederea gasirii unui loc de munca, si de modul de comportare atat in timpul cursurilor si al activitatilor vizand facilitarea integrarii, cat si in societate in general.

    SECTIUNEA a 2-a
    Dreptul de cazare

    Art. 14
    (1) Concomitent cu cererea de participare in programul de integrare, strainul care a obtinut o forma de protectie in Romania si care nu dispune de mijloace de intretinere poate depune si o cerere de cazare in centrele administrate de Oficiul National pentru Refugiati.
    (2) Solutionarea cererilor de cazare inaintate in conditiile art. 21 din ordonanta se realizeaza pe baza unei anchete sociale intreprinse de personalul desemnat de Oficiul National pentru Refugiati.
    (3) In cazul familiilor, cererea de cazare este depusa de un membru adult al familiei.
    (4) Prin ancheta sociala prevazuta la alin. (2) se evidentiaza, in principal:
    a) mijloacele de intretinere din momentul obtinerii formei de protectie si din perioada desfasurarii procedurii de determinare a statutului de refugiat;
    b) eforturile depuse de solicitant in vederea gasirii unui loc de munca;
    c) comportamentul social atat in centrul de cazare, daca a beneficiat de cazare, cat si in societate in general;
    d) alte informatii despre situatia financiara a solicitantului si a familiei sale.
    (5) Termenul prevazut la art. 21 alin. (2) din ordonanta curge din momentul finalizarii anchetei sociale.
    Art. 15
    (1) Pana la finalizarea anchetei sociale, pe baza unei declaratii pe propria raspundere privind mijloacele de intretinere, strainii care au obtinut o forma de protectie in Romania si care solicita cazare pe perioada desfasurarii programului de integrare pot fi cazati din momentul depunerii cererii de participare la programul de integrare, in limita locurilor disponibile. In acest scop, intre Oficiul National pentru Refugiati si solicitant se incheie un contract de inchiriere in care se stabilesc drepturile si obligatiile partilor, in conditiile legii.
    (2) Daca ancheta sociala dovedeste ca strainii care au obtinut o forma de protectie in Romania si au solicitat cazare pe perioada desfasurarii programului de integrare au suficiente mijloace de intretinere, Oficiul National pentru Refugiati reziliaza contractul de inchiriere prevazut la alin. (1).
    (3) De prevederile alin. (1) pot beneficia strainii care au dobandit o forma de protectie in Romania dupa intrarea in vigoare a ordonantei, precum si strainii care, la data intrarii in vigoare a acesteia, beneficiau de drept de cazare in centrele administrate de Oficiul National pentru Refugiati.
    (4) Cazarea in centrele administrate de Oficiul National pentru Refugiati se face pe baza platii unei chirii stabilite prin ordin al ministrului administratiei si internelor, ce are la baza chiria stabilita la nivel local pentru spatiile de locuit aflate in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, si a cheltuielilor de intretinere.
    Art. 16
    Autoritatile administratiei publice locale pot pune la dispozitie spatiile prevazute la art. 21 alin. (3) din ordonanta pe baza platii unei chirii stabilite la nivel local pentru spatiile de locuit aflate in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale.

    SECTIUNEA a 3-a
    Ajutorul financiar

    Art. 17
    Acordarea ajutorului rambursabil se face dupa procedura prevazuta in Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 622/2001.
    Art. 18
    (1) Ajutorul material prevazut la art. 22 alin. (4) din ordonanta se acorda strainilor care participa in programul de integrare si care nu au mijloace de intretinere, numai pentru primele doua luni de la data obtinerii formei de protectie.
    (2) Prin ajutor material in cuantum egal cu cel acordat solicitantilor statutului de refugiat se intelege ajutorul prevazut la art. 13 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

    CAP. 4
    Rolul institutiilor statului si al autoritatilor administratiei publice locale si cooperarea interinstitutionala in domeniul integrarii strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania

    SECTIUNEA 1
    Rolul Oficiului National pentru Refugiati si cooperarea interinstitutionala in domeniul integrarii strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania

    Art. 19
    (1) In indeplinirea rolului de coordonator al activitatii celorlalte institutii ale statului, autoritati ale administratiei publice locale si organizatii neguvernamentale implicate in procesul de integrare a strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania, Oficiul National pentru Refugiati:
    a) asigura comunicarea intre toate aceste institutii, cu precadere in ceea ce priveste strainii care participa la programul de integrare;
    b) centralizeaza informatiile si datele statistice transmise trimestrial sau ori de cate ori este nevoie de catre toate institutiile implicate in integrarea strainilor care au dobandit o forma de protectie.
    (2) Prin monitorizarea cazurilor individuale de catre Oficiul National pentru Refugiati se intelege urmarirea si sprijinirea procesului de integrare in societatea romaneasca a strainilor care au obtinut o forma de protectie in Romania, la nivel individual si familial, atat in timpul derularii programului de integrare, cat si dupa stabilirea acestora in comunitatea locala respectiva.
    (3) Oficiul National pentru Refugiati elaboreaza si prezinta Guvernului, prin intermediul Ministerului Administratiei si Internelor, un raport anual cu privire la situatia strainilor care au obtinut o forma de protectie in Romania si face propuneri de imbunatatire a politicilor in domeniul integrarii acestora in societate.
    Art. 20
    Elaborarea planului individual de mediere prevazut la art. 25 din ordonanta se realizeaza de catre agentiile locale de ocupare a fortei de munca, cu participarea unei persoane desemnate de Oficiul National pentru Refugiati.
    Art. 21
    Agentiile locale de ocupare a fortei de munca informeaza atat beneficiarii programului de integrare, cat si Oficiul National pentru Refugiati despre ofertele de locuri de munca puse la dispozitia acestora.
    Art. 22
    Oficiul National pentru Refugiati informeaza autoritatile administratiei publice locale spre care au fost orientati strainii despre aceste persoane, inclusiv despre drepturile si obligatiile lor in Romania.
    Art. 23
    Consiliile locale informeaza, la cerere, Oficiul National pentru Refugiati despre posibilitatea obtinerii unei locuinte sociale de catre strainii care au obtinut o forma de protectie in Romania si despre valoarea medie a chiriei in comunitatea respectiva.
    Art. 24
    (1) In indeplinirea obligatiei prevazute la art. 30 din ordonanta, autoritatile administratiei publice locale desemneaza un functionar public care monitorizeaza integrarea strainului in comunitatea respectiva si faciliteaza accesul acestuia la drepturile sociale.
    (2) Functionarul public prevazut la alin. (1) colaboreaza cu Oficiul National pentru Refugiati in vederea intocmirii planului de asistenta pentru strainii care au dobandit o forma de protectie in Romania care isi stabilesc resedinta in comunitatea respectiva.
    Art. 25
    Prin incetarea asistentei oferite de Oficiul National pentru Refugiati in vederea integrarii, in sensul art. 27 alin. (2) din ordonanta, se intelege incetarea furnizarii serviciilor prevazute in planul individual, inclusiv a cazarii in spatiile prevazute la art. 21 din ordonanta, si a subventionarii chiriei prevazute la art. 29 alin. (3) din ordonanta.

    SECTIUNEA a 2-a
    Acordarea subventiilor pentru chiria locuintei

    Art. 26
    (1) De prevederile art. 29 alin. (3) din ordonanta pot beneficia strainii care au parcurs programul de integrare si care respecta decizia Oficiului National pentru Refugiati cu privire la comunitatea locala in care urmeaza sa primeasca un loc de munca si sa isi stabileasca resedinta.
    (2) Pentru a beneficia de prevederile art. 29 alin. (3) din ordonanta strainul se adreseaza cu o cerere scrisa Oficiului National pentru Refugiati.
    Art. 27
    (1) Cererea prevazuta la art. 26 este insotita de contractul de inchiriere inregistrat la administratia locala a finantelor publice, precum si de o adeverinta din partea organului competent al administratiei publice locale, din care sa reiasa ca solicitantul nu a refuzat nejustificat o locuinta sociala.
    (2) Decizia asupra cererii prevazute la art. 26 se ia de catre Oficiul National pentru Refugiati pe baza documentelor prevazute la alin. (1) si in limita chiriei medii din localitatea respectiva, asa cum a fost evaluata de autoritatile administratiei publice locale, dar nu mai mult de 50% din valoarea chiriei.

    CAP. 5
    Asistenta cazurilor speciale

    SECTIUNEA 1
    Evaluarea, cazarea si includerea in programul de integrare

    Art. 28
    Oficiul National pentru Refugiati informeaza institutiile cu atributii in domeniu despre existenta cazurilor speciale pe care acestea urmeaza sa le preia in asistenta.
    Art. 29
    (1) Oficiul National pentru Refugiati impreuna cu institutiile competente evalueaza situatia persoanelor care se incadreaza in categoria cazurilor speciale si stabileste daca acestea necesita asistenta specializata.
    (2) Prin asistenta specializata oferita cazurilor speciale de catre institutiile care au competente in domeniu se intelege asistenta oferita de personal pregatit in cadrul centrelor special amenajate pentru astfel de cazuri.
    (3) Cazurile speciale care necesita asistenta specializata din partea institutiilor care au competente in domeniu sunt preluate de catre acestea imediat dupa evaluarea prevazuta la alin. (1).
    Art. 30
    (1) Pana in momentul clarificarii situatiei cazurilor speciale, prin evaluarea prevazuta la art. 29 alin. (1), persoanele care se incadreaza in categoria cazurilor speciale beneficiaza de cazare in centrele administrate de Oficiul National pentru Refugiati, in limita locurilor disponibile.
    (2) In sensul art. 34 alin. (2) din ordonanta, pot beneficia de cazare in unul dintre centrele Oficiului National pentru Refugiati persoanele cu handicap care se pot ingriji singure, persoanele care au atins varsta pensionarii si nu beneficiaza de pensie si victimele torturii, daca aceste persoane nu sunt insotite de cel putin un membru adult al familiei care le poate intretine, precum si familiile monoparentale cu copii minori.
    Art. 31
    Cazurile speciale prevazute la art. 33 alin. (2) din ordonanta sunt incluse in programul de integrare si beneficiaza in paralel de serviciile institutiilor cu atributii in domeniul asistentei cazurilor speciale.
    Art. 32
    (1) Cazurile speciale pot fi cazate gratuit in centrele Oficiului National pentru Refugiati, in conditiile prevazute de art. 34 alin. (2) din ordonanta.
    (2) Situatiile cazurilor speciale care nu necesita asistenta specializata si primesc cazare din partea Oficiului National pentru Refugiati se evalueaza de catre Oficiul National pentru Refugiati la fiecare 6 luni, in scopul determinarii necesitatii de prelungire a asistentei oferite.

    SECTIUNEA a 2-a
    Asistenta minorilor neinsotiti

    Art. 33
    (1) Oficiul National pentru Refugiati informeaza Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie despre existenta minorilor neinsotiti care au primit o forma de protectie in Romania.
    (2) Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie intreprinde masurile necesare includerii minorilor neinsotiti care au primit o forma de protectie in Romania in sistemul de protectie a copilului, in termen de 15 zile de la data instiintarii primite de la Oficiul National pentru Refugiati.
    Art. 34
    Prin adaptarea serviciilor Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie la nevoile minorilor neinsotiti care au primit o forma de protectie in Romania se intelege:
    a) pregatirea speciala a personalului din centrele de plasament;
    b) utilizarea serviciilor interpretilor si expertilor in activitatile desfasurate in centrele de plasament;
    c) adaptarea conditiilor de cazare la specificul cultural al minorilor neinsotiti care au primit o forma de protectie in Romania.
    Art. 35
    Minorii neinsotiti care au primit o forma de protectie in Romania participa, in paralel cu activitatile desfasurate in centrele de plasament, la programul de integrare, dupa un plan individual stabilit de Oficiul National pentru Refugiati in colaborare cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 36
    Strainii care, la data intrarii in vigoare a ordonantei, urmeaza programul special de integrare socioprofesionala in conditiile Hotararii Guvernului nr. 1.191/2001 privind aprobarea Programului special pentru integrarea socioprofesionala a strainilor care au dobandit statutul de refugiat in Romania continua programul de integrare in conditiile prezentelor norme metodologice.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1483/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1483 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu