HOTARARE Nr. 160 din 24 septembrie 2004
ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 880 din 27 septembrie 2004
Avand in vedere dispozitiile art. 155 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata,
in temeiul dispozitiilor art. 106 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 303/2004
privind statutul magistratilor,
Consiliul Superior al Magistraturii hotaraste:
Art. 1
Se aproba Regulamentul Institutului National al Magistraturii, anexa la
prezenta hotarare.
Art. 2
Prezentul regulament se trimite spre publicare in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, prin grija Secretariatului tehnic.
Secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii,
judecator dr. Dan Lupascu
ANEXA 1
REGULAMENTUL
Institutului National al Magistraturii
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Institutul National al Magistraturii (denumit in continuare Institut)
este organizat si functioneaza potrivit Legii nr. 304/2004 privind organizarea
judiciara, Legii nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, Legii nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, precum si prevederilor
prezentului regulament.
(2) Institutul este institutia publica autonoma, aflata in coordonarea
Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Institutul are personalitate juridica, este ordonator secundar de
credite si are sediul in municipiul Bucuresti.
(4) Institutul realizeaza formarea initiala a viitorilor judecatori si
procurori, formarea profesionala continua a magistratilor in functie, precum si
formarea formatorilor.
CAP. 2
Structura organizatorica a Institutului
Art. 2
(1) Institutul are in structura:
a) organele de conducere;
b) departamentul de formare initiala;
c) departamentul de formare continua;
d) departamentul de formare a formatorilor;
e) departamentul administrativ.
(2) In cadrul departamentului administrativ functioneaza:
a) serviciul financiar-contabil;
b) serviciul resurse umane;
c) serviciul secretariat, protocol si administrativ;
d) serviciul documentare.
CAP. 3
Conducerea Institutului
Art. 3
Institutul este condus de consiliul stiintific, de un director, de 2
directori adjuncti si de un director executiv, fiecare cu atributii proprii
prevazute de lege si de prezentul regulament.
Art. 4
(1) Consiliul stiintific este format din 13 membri, dupa cum urmeaza: un
judecator al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, un procuror de la Parchetul
de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, un judecator al Curtii de Apel
Bucuresti, un procuror de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti,
desemnati de Consiliul Superior al Magistraturii, 3 profesori universitari,
recomandati de Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de
Drept a Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi si Facultatea de
Drept a Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca, 4 reprezentanti
alesi ai personalului de instruire din cadrul Institutului, un reprezentant al
auditorilor de justitie, precum si directorul Institutului.
(2) Directorul Institutului este membru de drept in consiliu si il
prezideaza.
(3) Durata mandatului membrilor consiliului stiintific este de 3 ani si
poate fi reinnoit, cu exceptia mandatului reprezentantului auditorilor de
justitie, care este ales pe un an.
Art. 5
Institutul solicita Consiliului Superior al Magistraturii desemnarea noilor
membri cu cel putin 3 luni anterior expirarii mandatelor.
Art. 6
(1) Desemnarea magistratilor in consiliul stiintific se face dintr-o lista
de 3 propuneri inaintata Consiliului Superior al Magistraturii de catre
colegiile de conducere ale instantelor si parchetelor prevazute la art. 4 alin.
(1).
(2) Profesorii universitari de la Facultatea de Drept a Universitatii din
Bucuresti, Facultatea de Drept a Universitatii "Alexandru Ioan Cuza"
din Iasi si Facultatea de Drept a Universitatii "Babes-Bolyai" din
Cluj-Napoca vor fi recomandati de decanatele celor 3 facultati, la solicitarea
Institutului, transmisa cu 3 luni inainte de expirarea mandatelor.
Art. 7
Alegerea celor 4 reprezentanti ai personalului de instruire in consiliul
stiintific se face in adunarea acestora, convocata de director.
Art. 8
(1) Alegerea reprezentantului auditorilor de justitie in consiliul
stiintific se face, prin vot secret, in sedinta auditorilor de justitie,
convocata de directorul Institutului in termen de cel mult de 30 de zile de la
inceputul anului de invatamant.
(2) Sedinta de alegeri este prezidata, spre a asigura respectarea
procedurii, de catre director sau un director adjunct.
Art. 9
(1) Consiliul stiintific al Institutului hotaraste asupra problemelor care
privesc organizarea si functionarea acestuia.
(2) Consiliul stiintific are ca principale atributii:
a) aproba planurile de invatamant pentru cursurile de formare initiala si
de formare continua a magistratilor, organizate sau coordonate de Institut;
b) propune plenului Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare,
numarul anual de cursanti ai Institutului, data si locul organizarii
concursului de admitere la Institut, tematica pentru concursul de admitere si
programul de formare profesionala a auditorilor de justitie;
c) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, programul
de formare profesionala continua a magistratilor;
d) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, numirea si
revocarea din functie a directorului si a directorilor adjuncti ai
Institutului;
e) avizeaza numirea si eliberarea din functie a personalului de
specialitate juridica asimilat magistratilor;
f) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, structura
organizatorica, statele de functii si statele de personal ale Institutului;
g) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea comisiilor de
concurs, de elaborare a subiectelor si de solutionare a contestatiilor pentru
concursul de admitere la Institut, concursul de admitere in magistratura,
examenul de capacitate si concursul pentru promovarea magistratilor in functii
de executie;
h) avizeaza, la propunerea directorului, proiectul de buget al
Institutului;
i) aproba Regulamentul bibliotecii Institutului, precum si Regulamentul de
ordine interioara al caminului auditorilor de justitie;
j) propune Consiliului Superior al Magistraturii modificarea Regulamentului
Institutului;
k) aproba programul relatiilor externe ale Institutului;
l) hotaraste asupra altor probleme care privesc organizarea si functionarea
Institutului.
Art. 10
(1) Consiliul stiintific isi desfasoara activitatea in prezenta a doua
treimi din numarul membrilor si adopta hotarari cu votul a doua treimi din
numarul membrilor prezenti.
(2) In caz de paritate a voturilor, votul directorului este decisiv.
(3) Sedintele consiliului stiintific sunt ordinare sau extraordinare.
(4) Consiliul stiintific se intruneste in sedinta ordinara cel putin o data
pe trimestru, la convocarea directorului.
(5) Sedintele extraordinare se convoaca la initiativa a cel putin o treime
din numarul membrilor consiliului stiintific, la cererea expresa a consiliului
pedagogic, precum si la initiativa directorului.
(6) La sedintele consiliului stiintific pot participa, fara drept de vot,
reprezentanti ai asociatiilor profesionale legal constituite ale magistratilor
sau alte persoane, la invitatia consiliului stiintific.
(7) Lucrarile fiecarei sedinte sunt consemnate in procesul-verbal de
sedinta, semnat de membrii consiliului stiintific.
(8) Hotararile si avizele consiliului stiintific se semneaza de directorul
Institutului.
Art. 11
(1) Consiliul pedagogic al Institutului este organ consultativ al
consiliului stiintific.
(2) Din consiliul pedagogic fac parte de drept directorul si cei 2
directori adjuncti ai Institutului, sefii de catedra, titularii de disciplina,
precum si 2 coordonatori de practica, unul pentru grupele de judecatori si unul
pentru grupele de procurori, pentru un mandat de 3 ani.
Art. 12
Consiliul pedagogic al Institutului, la cererea consiliului stiintific,
formuleaza propuneri referitoare la:
a) directiile de studiu ale Institutului;
b) programul de invatamant (curriculum) si programele analitice intocmite
pentru fiecare disciplina din cadrul formarii initiale;
c) domeniile si temele cuprinse in programul de formare continua a
magistratilor conceput si coordonat de Institut;
d) modul de organizare a activitatii de formare initiala si continua,
precum si activitatile necesare indeplinirii obiectivelor de studiu ale
Institutului;
e) aspecte privind activitatea de studiu desfasurata de Institut;
f) organizarea si functionarea Institutului, daca au legatura cu
activitatea de invatamant a acestuia.
Art. 13
(1) Consiliul pedagogic se intruneste la initiativa unei treimi din numarul
membrilor consiliului stiintific sau a directorului Institutului. Membrii
consiliului pedagogic pot solicita consiliului stiintific sau directorului
Institutului convocarea in sedinta a consiliului pedagogic.
(2) Consiliul pedagogic isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin
jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
Art. 14
Directorul Institutului si cei 2 adjuncti ai acestuia sunt numiti in si
revocati din functie in conformitate cu dispozitiile art. 37 alin. (1) lit. e)
din Legea nr. 317/2004 si ale art. 94 alin. (2) din Legea nr. 304/2004.
Art. 15
(1) Directorul are in principal urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea curenta a activitatii Institutului;
b) convoaca consiliul stiintific al Institutului in sedinte ordinare si
extraordinare si stabileste proiectul ordinii de zi;
c) reprezinta Institutul in relatiile cu autoritatile publice, persoanele
fizice si juridice din tara si din strainatate;
d) este ordonator secundar de credite;
e) numeste si elibereaza din functie, prin decizie, personalul de
specialitate juridica, functionarii publici si personalul contractual;
f) ia masuri pentru ducerea la indeplinire a hotararilor consiliului
stiintific al Institutului.
(2) Directorul Institutului exercita orice alte atributii ce ii revin
potrivit legii, prezentului regulament, hotararilor si deciziilor Consiliului
Superior al Magistraturii.
(3) Directorul Institutului poate delega directorilor adjuncti atributiile
ce ii revin potrivit legii.
Art. 16
Directorii adjuncti au in principal urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea curenta a activitatii Institutului;
b) organizeaza ducerea la indeplinire a hotararilor consiliului stiintific;
c) asigura respectarea programelor de studiu si a normelor de disciplina
interioara;
d) asigura elaborarea, dupa caz, a proiectelor de curriculum, de politici
si strategii de formare a magistratilor;
e) coordoneaza departamentele incredintate de directorul Institutului;
f) coordoneaza activitatea serviciului documentare;
g) asigura elaborarea proiectului statului de functii si pe cel al statului
de personal;
h) asigura elaborarea proiectului programului de relatii externe al
Institutului;
i) asigura efectuarea lucrarilor necesare pentru relatiile cu autoritatile
publice si organismele din strainatate, institutiile de cercetare sau de
invatamant, specialistii straini, precum si cu reprezentantele diplomatice
straine din Romania, in vederea promovarii intereselor Institutului in
raporturile cu acestea;
j) asigura relatiile cu mass-media si cu publicul care se adreseaza
Institutului, precum si efectuarea lucrarilor privind primirea in audienta la
conducerea Institutului a persoanelor care solicita aceasta;
k) efectueaza orice alte lucrari dispuse de conducerea Institutului
referitoare la relatiile externe sau la orice alte persoane fizice ori
juridice.
Art. 17
(1) Directorul executiv conduce si raspunde de activitatea departamentului
administrativ.
(2) Directorul executiv indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau
incredintate de conducerea Institutului.
CAP. 4
Departamentul de formare initiala
Art. 18
(1) Durata formarii profesionale a auditorilor de justitie este de 2 ani.
Dupa absolvirea primului an auditorii de justitie opteaza, in ordinea mediilor
si in raport cu numarul posturilor, pentru functia de judecator sau procuror.
(2) Programul de formare a auditorilor de justitie se elaboreaza de catre
personalul de instruire al Institutului, in cadrul catedrelor, si se supune
avizarii consiliului stiintific.
(3) Programul de formare prevazut la alin. (2) se aproba de Consiliul
Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului.
Art. 19
(1) In anul I de studiu formarea profesionala a auditorilor de justitie se
axeaza pe aprofundarea cunostintelor necesare pentru profesia de magistrat,
conform programului de formare.
(2) Numarul de conferinte si dezbateri tematice pentru fiecare disciplina
in parte este prevazut in programul de invatamant si se desfasoara in
conformitate cu programele analitice aprobate.
(3) Programul de invatamant are la baza programele analitice pentru fiecare
disciplina in parte, cu precizarea temelor si subtemelor, precum si a numarului
de ore alocat pentru fiecare.
(4) Nota acordata auditorilor de justitie la sfarsitul anului I, la fiecare
materie, reprezinta media dintre nota obtinuta pentru activitatea desfasurata
la dezbaterile tematice si nota de la evaluarea finala.
(5) Media finala a anului I reprezinta media notelor obtinute la fiecare
materie conform alin. (4).
Art. 20
(1) Activitatea auditorilor de justitie din anul II se desfasoara conform
programului de practica, in cadrul instantelor judecatoresti si al parchetelor,
sub indrumarea tutorilor de practica, alternativ cu module stabilite conform
programei Institutului.
(2) Tutorii de practica sunt magistrati de la instante si parchete, ce fac
parte din personalul de instruire al Institutului. Tutorii sunt propusi de
presedintii instantelor si de conducatorii parchetelor.
(3) Auditorii de justitie din anul II continua, in paralel cu stagiile de
practica, formarea in cadrul Institutului, conform programului de formare
initiala, sub forma de module cu caracter preponderent practic.
(4) Auditorii de justitie din anul II sustin pe parcursul anului testari la
sfarsitul fiecarei etape a stagiului de practica, precum si la terminarea
fiecarui modul conform programului de practica si programului de invatamant.
(5) Nota acordata auditorilor de justitie la sfarsitul anului II reprezinta
media dintre notele obtinute la testarile mentionate la alin. (4), conform
programului de formare initiala.
Art. 21
(1) Respectarea orarului si a programelor analitice este obligatorie pentru
toti formatorii. In mod exceptional, modificarea orarului si a programelor
analitice sau inlocuirea formatorilor se poate face numai cu aprobarea
directorului Institutului.
(2) In cadrul fiecarei catedre/discipline se organizeaza, cel putin o data
la doua luni, intalnirea membrilor acestora, la convocarea titularului, in
scopul asigurarii pregatirii unitare a auditorilor de justitie.
Art. 22
(1) Personalul de instruire evalueaza activitatea desfasurata de auditorii
de justitie, prin acordarea de note si calificative, intr-o fisa de evaluare individuala.
(2) Criteriile de evaluare se aproba de consiliul stiintific.
(3) Notele si calificativele se centralizeaza la incheierea fiecarei
perioade de studiu sau stagiu de practica si au pondere in media finala de
absolvire.
(4) Nota minima la fiecare proba este 5,00 (cinci).
(5) Contestarea notelor la probele si examenele din timpul formarii
profesionale nu este admisa. Auditorii de justitie au dreptul sa ceara
recorectarea lucrarilor in 48 de ore de la afisarea rezultatelor.
(6) Proba sau examenul la care nu s-a obtinut nota minima mai poate fi
sustinut o singura data, in prima sesiune anuntata de Institut. Nepromovarea la
cea de-a doua sesiune atrage exmatricularea in baza hotararii consiliului
stiintific.
Art. 23
Examenul de absolvire se desfasoara conform Regulamentului privind
concursul de admitere si examenul de absolvire a Institutului National al
Magistraturii.
Art. 24
Semestrial sau ori de cate ori se considera necesar, consiliul stiintific
si directorul Institutului fac o analiza a modului de desfasurare a procesului
de invatamant si a stagiilor de practica, luandu-se in considerare si
sugestiile auditorilor de justitie.
CAP. 5
Departamentul de formare continua
Art. 25
(1) Institutul are responsabilitatea formarii continue a magistratilor.
(2) Departamentul de formare continua este organizat si functioneaza in
conformitate cu prevederile Regulamentului privind modul de desfasurare a
cursurilor de formare profesionala continua a magistratilor si atestare a
rezultatelor obtinute.
Art. 26
(1) Formarea profesionala continua constituie un drept si o obligatie
pentru magistrati si reprezinta o garantie a independentei si impartialitatii
acestora.
(2) Institutul elaboreaza programul de formare continua a magistratilor pe
care il supune aprobarii Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 27
Institutul coordoneaza activitatea de formare profesionala continua a
magistratilor realizata de curtile de apel si parchetele de pe langa acestea,
prin avizarea tematicii de pregatire, furnizarea materialelor documentare si
formarea formatorilor.
CAP. 6
Departamentul de formare a formatorilor
Art. 28
Institutul realizeaza formarea formatorilor, conform dispozitiilor art. 93 alin.
(1) din Legea nr. 304/2004.
Art. 29
Selectia candidatilor care si-au anuntat intentia de a deveni formatori ai
Institutului se realizeaza de catre o comisie numita prin hotarare a
consiliului stiintific, conform unei proceduri publice, transparente, cu
aplicarea unor criterii obiective stabilite prin strategia de recrutare a
formatorilor Institutului, aprobata de Consiliul Superior al Magistraturii.
Art. 30
(1) Dupa etapa de pregatire si evaluare finala a formatorilor, consiliul
stiintific propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea formatorilor.
(2) In mod exceptional consiliul stiintific poate folosi ca formatori alti
specialisti decat cei aflati pe lista de formatori, situatie care va fi
comunicata de indata Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 31
Personalul de instruire al Institutului poate beneficia de formare in
domeniul tehnicilor pedagogice.
CAP. 7
Departamentul administrativ
Art. 32
Serviciul financiar-contabil are in principal urmatoarele atributii:
a) asigura si raspunde de buna desfasurare a activitatii
financiar-contabile;
b) angajeaza, alaturi de director, prin semnatura directorului executiv sau
in lipsa acestuia, a inlocuitorului sau, Institutul in toate operatiunile patrimoniale;
c) organizeaza si raspunde de efectuarea lucrarilor de planificare
financiara, intocmirea lucrarilor cu privire la veniturile si cheltuielile
Institutului, planul de casa, fondul pentru salarii, precum si a altor lucrari
financiar-contabile necesare;
d) organizeaza si asigura controlul gestiunii si efectuarea inventarierii
patrimoniului Institutului;
e) pastreaza registrele si dosarele administrative privind activitatea
financiar-contabila;
f) indeplineste orice alte atributii cu caracter financiar-contabil
prevazute de lege sau incredintate de conducerea Institutului.
Art. 33
Serviciul resurse umane are in principal urmatoarele atributii:
a) organizeaza concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de personal
de specialitate juridica asimilat magistratilor, personal contractual si
functionari publici;
b) asigura si raspunde de respectarea conditiilor cerute de lege privind
corectitudinea incadrarilor in grilele si gradele salariale;
c) completeaza carnetele de munca si Registrul de evidenta a salariatilor;
d) urmareste intocmirea fiselor de evaluare ale salariatilor;
e) urmareste intocmirea si pastrarea declaratiilor de interese, ale
declaratiilor de avere ale personalului de specialitate juridica asimilat
magistratilor si ale functionarilor publici;
f) propune actualizarea statului de functii si a statului de personal;
g) indeplineste orice alte atributii referitoare la resursele umane,
incredintate de conducerea Institutului.
Art. 34
Serviciul secretariat, protocol si administrativ are in principal
urmatoarele atributii:
a) pastreaza dosarele personale ale auditorilor de justitie pe durata
cursurilor;
b) intocmeste foile matricole, cataloagele si alte evidente necesare privind
activitatile de invatamant, frecventarea si absolvirea cursurilor, elibereaza
atestate auditorilor de justitie;
c) primeste si distribuie corespondenta Institutului, redacteaza
corespondenta trimisa de catre Institut sub semnatura conducerii;
d) asigura arhivarea documentelor primite sau elaborate in Institut si
raspunde de pastrarea si conservarea acestora;
e) comunica celorlalte compartimente datele si documentele necesare, in
vederea indeplinirii atributiilor ce le revin;
f) raspunde de activitatea administrativ-gospodareasca a Institutului,
asigurand buna intretinere a bazei materiale;
g) asigura aprovizionarea Institutului cu bunurile si materialele necesare
si gestionarea acestora;
h) duce la indeplinire masurile stabilite pentru asigurarea conditiilor de
lucru in Institut, conform normelor de protectie a muncii, pentru paza
cladirii, a bunurilor si paza contra incendiilor;
i) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau incredintate de
conducerea Institutului.
Art. 35
(1) Departamentele ce compun structura organizatorica a Institutului
colaboreaza in vederea realizarii atributiilor ce le revin.
(2) Atributiile si raspunderea fiecarui salariat se stabilesc prin fisa
postului, intocmita sub coordonarea conducerii Institutului.
CAP. 8
Personalul Institutului
Art. 36
In cadrul Institutului isi desfasoara activitatea urmatoarele categorii de
personal:
a) magistrati detasati;
b) personal de specialitate juridica asimilat magistratilor;
c) functionari publici;
d) personal contractual.
Art. 37
(1) Personalul de instruire al Institutului este format din judecatori si
procurori in functie, care pot fi detasati in conditiile Legii nr. 304/2004,
cadre didactice din invatamantul superior juridic acreditat, specialisti romani
sau straini, precum si personal de specialitate juridica asimilat
magistratilor.
(2) Personalul de instruire al Institutului are obligatia de a asigura
desfasurarea programelor de formare initiala, de formare profesionala continua
a magistratilor, precum si de formare profesionala continua a formatorilor, in
baza programelor aprobate.
Art. 38
(1) Personalul de specialitate juridica asimilat magistratilor este numit
prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, cu avizul consiliului
stiintific.
(2) Personalul prevazut la alin. (1) indeplineste atributii specifice de
organizare si instruire in cadrul departamentelor de formare initiala, de
formare profesionala continua si de formare a formatorilor.
(3) Salarizarea personalului de instruire de specialitate juridica al
Institutului se stabileste prin asimilarea functiilor acestuia cu functiile de
magistrat, in raport cu vechimea in magistratura, conform legii.
(4) Personalul prevazut la alin. (1) beneficiaza de drepturile si are
indatoririle prevazute de lege pentru magistrati.
(5) Personalului prevazut la alin. (1) i se aplica in mod corespunzator
prevederile Legii nr. 304/2004 referitoare la examenul de admitere, evaluarea anuala
a activitatii profesionale, sustinerea examenului de capacitate si de
promovare.
Art. 39
(1) Posturile de functionari publici se ocupa in conformitate cu
prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 251 din 22 martie
2004.
(2) Ocuparea posturilor de catre personalul contractual se face in
conformitate cu prevederile Codului muncii.
(3) Personalul de conducere al Institutului, personalul de specialitate
juridica asimilat magistratilor, functionarii publici si personalul contractual
raspund disciplinar si patrimonial, in conformitate cu prevederile care le
reglementeaza statutul.
Art. 40
Colaboratorii externi sunt salarizati in raport cu numarul de ore prestate,
avandu-se in vedere norma didactica si functia didactica.
CAP. 9
Drepturile si obligatiile auditorilor de justitie
Art. 41
Auditorii de justitie au in principal urmatoarele drepturi:
a) de a utiliza mijloacele de documentare puse la dispozitie prin
intermediul bibliotecii Institutului;
b) de a beneficia de cazare in caminul Institutului, in limita locurilor
disponibile si in ordinea rezultatelor obtinute la concursul de admitere in
Institut sau, dupa caz, la finalul anului I;
c) de a beneficia de o pregatire unitara;
d) alte drepturi prevazute de lege si prezentul regulament.
Art. 42
(1) Auditorii de justitie sunt obligati sa respecte orarul fixat de
conducerea Institutului, precum si normele de conduita prevazute de Legea nr.
304/2004 si de regulamente.
(2) Absentele auditorilor de justitie de la cursuri sau de la stagiile de
practica se consemneaza in foile de prezenta de catre personalul de instruire
si tutorii de practica. Pentru fiecare 8 ore de absente nemotivate in decursul
unei luni calendaristice se deduce din bursa suma aferenta unei zile de munca.
Art. 43
(1) In cazul in care auditorii de justitie savarsesc o abatere de la
indatoririle ce le revin potrivit dispozitiilor legale si regulamentare, pot fi
sanctionati disciplinar de catre directorul Institutului sau, dupa caz, de
consiliul stiintific.
(2) Sanctiunile disciplinare ce pot fi aplicate auditorilor de justitie
sunt urmatoarele:
a) avertismentul;
b) diminuarea indemnizatiei cu pana la 15% pe o perioada de la o luna la 3
luni sau proportional cu numarul absentelor nemotivate, daca acestea depasesc 8
ore intr-o luna;
c) exmatricularea din Institut.
Art. 44
(1) Avertismentul se aplica, in scris, de catre directorul Institutului, in
termen de 30 de zile de la constatarea abaterii, si poate fi contestat la
consiliul stiintific, in termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Sanctiunea diminuarii indemnizatiei si exmatricularea se aplica de
consiliul stiintific al Institutului la propunerea directorului.
(3) Hotararile consiliului stiintific prevazute la alin. (1) si (2) pot fi
atacate la instanta de contencios administrativ si fiscal competenta.
(4) Sanctiunile aplicate auditorilor de justitie se consemneaza in dosarul
personal al acestora.
Art. 45
(1) Aplicarea unei sanctiuni disciplinare este in mod obligatoriu precedata
de efectuarea unei cercetari cu privire la faptele care constituie incalcari
ale prevederilor legale sau regulamentare.
(2) Cercetarea prealabila se efectueaza de catre unul dintre directorii
adjuncti. In cursul acestei proceduri se stabilesc faptele si urmarile
acestora, imprejurarile in care au fost savarsite, existenta sau inexistenta
vinovatiei si orice alte date concludente. Este obligatorie ascultarea
auditorului cercetat si verificarea apararilor acestuia.
(3) Cercetarea se finalizeaza printr-un referat in care se consemneaza
rezultatul constatarilor. Persoana cercetata are dreptul sa cunoasca toate
actele cercetarii si sa solicite probe in aparare.
(4) Decizia de sanctionare se motiveaza si se comunica in termen de 10 zile
de la aplicarea sanctiunii.
Art. 46
Auditorii de justitie raspund pentru pagubele aduse patrimoniului
Institutului, conform dispozitiilor legale.
CAP. 10
Dispozitii finale
Art. 47
Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.