HOTARARE Nr. 1611 din 7 octombrie 2004
privind cheltuielile necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea
alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele Romaniei din anul
2004
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 919 din 8 octombrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 29 alin.
(1) lit. t), al art. 111 si art. 112 alin. (2) din Legea nr. 373/2004 pentru
alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, precum si al art. 28 din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea si
desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
Romaniei din anul 2004 se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Administratiei si Internelor, al Secretariatului General al
Guvernului pentru Institutul National de Statistica si Agentia pentru Strategii
Guvernamentale si al Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Pentru acoperirea cheltuielilor necesare in vederea pregatirii si
desfasurarii in bune conditii a alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si
Presedintele Romaniei din anul 2004 se suplimenteaza bugetul Ministerului
Administratiei si Internelor, cel al Secretariatului General al Guvernului
pentru Institutul National de Statistica si Agentia pentru Strategii
Guvernamentale, precum si cel al Ministerului Afacerilor Externe din Fondul de
rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul
2004, potrivit anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.
(3) Ministerul Administratiei si Internelor repartizeaza pe prefecturi
sumele cu care se majoreaza alocatiile bugetare ale acestora, necesare pentru
organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si
Presedintele Romaniei din anul 2004.
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu organizarea, dotarea
si functionarea Biroului Electoral Central se suporta din bugetul Ministerului
Administratiei si Internelor.
Art. 2
(1) Ministerul Administratiei si Internelor asigura achizitionarea, cu
plata la 90 de zile din momentul ridicarii de la Administratia Nationala a
Rezervelor de Stat, a hartiei pentru tiparirea buletinelor de vot necesare in
vederea desfasurarii alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si
Presedintele Romaniei din anul 2004, precum si a proceselor-verbale pentru constatarea
rezultatelor alegerilor.
(2) Ministerul Administratiei si Internelor repartizeaza prefectilor
cantitatile de hartie necesare tiparirii buletinelor de vot si a celorlalte
formulare necesare procesului electoral.
(3) Prefectii asigura imprimarea buletinelor de vot in conditii de
securitate, precum si tiparirea machetei proceselor-verbale pentru constatarea
rezultatelor alegerilor.
(4) Cheltuielile privind tiparirea proceselor-verbale pentru constatarea
rezultatelor alegerilor, precum si dotarea cu echipamente si tehnica de calcul,
aplicatii informatice si consumabile necesare efectuarii operatiunilor tehnice
privind stabilirea rezultatelor alegerilor, in statiile de prelucrare
organizate la nivelul circumscriptiilor si al oficiilor electorale, se suporta
din bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National de
Statistica.
Art. 3
(1) In cadrul bugetelor aprobate, efectuarea cheltuielilor pentru
organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si
Presedintele Romaniei din anul 2004 se realizeaza de catre ordonatorii de
credite, cu informarea periodica a Comisiei pentru transparenta.
(2) Comisia prevazuta la alin. (1) se compune din cate un reprezentant al
partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanti ai organizatiilor
neguvernamentale si din 2 reprezentanti ai Clubului Roman de Presa.
(3) Componenta nominala a comisiei prevazute la alin. (1) se stabileste de
catre presedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de
partidele politice parlamentare, organizatiile neguvernamentale si Clubul Roman
de Presa.
(4) Comisia prevazuta la alin. (1) isi desemneaza presedintele dintre
membrii nominalizati potrivit alin. (3).
Art. 4
Pentru reducerea cheltuielilor necesare desfasurarii procesului electoral,
primarii vor utiliza bunurile materiale aflate in stare corespunzatoare,
recuperate de la alegerile anterioare.
Art. 5
(1) Pe toata perioada exercitarii atributiilor privind organizarea si
desfasurarea alegerilor parlamentare si prezidentiale din anul 2004,
institutiile la care sunt angajati membrii birourilor electorale,
statisticienii, informaticienii si personalul tehnic auxiliar le asigura
acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, incepand cu data incheierii
procesului-verbal de investire, se acorda o indemnizatie de 320.000 lei pe zi,
pe intreaga perioada de activitate, care se suporta din bugetul Ministerului
Administratiei si Internelor.
(3) Statisticienii, informaticienii si personalul tehnic auxiliar care
participa la executarea operatiunilor generate de activitatea de la Biroul
Electoral Central vor primi o indemnizatie de 220.000 lei pe zi, pe intreaga
perioada de activitate, care se suporta din bugetul Ministerului Administratiei
si Internelor.
(4) Membrii birourilor electorale de circumscriptie beneficiaza de o
indemnizatie de 270.000 lei pe zi, pe intreaga perioada de activitate, incepand
cu data incheierii procesului-verbal de investire. Statisticienii,
informaticienii si personalul tehnic auxiliar care participa la efectuarea
operatiunilor generate de desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor,
Senat si Presedintele Romaniei din anul 2004, pe langa birourile electorale de
circumscriptie, vor primi o indemnizatie de 220.000 lei pe zi, pe intreaga
perioada de activitate.
(5) Membrii oficiilor electorale beneficiaza de o indemnizatie de 270.000
lei pe zi, pe intreaga perioada de activitate, incepand cu data incheierii
procesului-verbal de investire. Statisticienii, informaticienii si personalul
tehnic auxiliar care participa la efectuarea operatiunilor generate de
desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
Romaniei din anul 2004, pe langa oficiile electorale, vor primi o indemnizatie
de 220.000 lei pe zi, pe intreaga perioada de activitate.
(6) Membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare beneficiaza de o
indemnizatie de 270.000 lei pe zi de activitate, incepand cu data incheierii
procesului-verbal de investire.
(7) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor,
informaticienilor si personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participa
la realizarea operatiunilor legate de desfasurarea alegerilor pentru Camera
Deputatilor, Senat si Presedintele Romaniei din anul 2004, precum si
personalului Ministerului Administratiei si Internelor sau al Ministerului
Apararii Nationale, care este in misiune de paza la acest birou, li se asigura
in fiecare zi de activitate bauturi racoritoare, cafea si gustari, in limita
sumei de 60.000 lei de persoana. Aceste cheltuieli se suporta din bugetul
Ministerului Administratiei si Internelor.
(8) Membrilor birourilor electorale de circumscriptie si ai oficiilor
electorale, statisticienilor, informaticienilor si personalului tehnic auxiliar
al acestora, care participa la realizarea operatiunilor legate de desfasurarea
alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele Romaniei din anul
2004, precum si personalului Ministerului Administratiei si Internelor sau al
Ministerului Apararii Nationale, care este in misiune de paza a acestor
birouri, respectiv oficii, li se asigura in fiecare zi de activitate bauturi
racoritoare, cafea si gustari, in limita sumei de 60.000 lei de persoana.
(9) Membrilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si personalului
Ministerului Administratiei si Internelor sau al Ministerului Apararii
Nationale, care este in misiune de paza a acestor birouri, li se asigura in
ziua votarii bauturi racoritoare, cafea si gustari, in limita sumei de 60.000
lei de persoana.
(10) Plata indemnizatiilor prevazute la alin. (4), (5) si (6) se face pe
baza listelor de prezenta avizate de presedintii birourilor sau oficiilor
electorale.
(11) Veniturile din indemnizatiile prevazute la alineatele (2) - (6) se
impoziteaza conform prevederilor art. 84 din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(12) Prin zi de activitate se intelege munca desfasurata pe parcursul unei
zile calendaristice, indiferent de numarul de ore prestate, dar nu mai putin de
6 ore pe zi.
(13) Pe langa drepturile prevazute la alin. (4), (5) si (6), membrii
birourilor sau oficiilor electorale care domiciliaza in alte localitati beneficiaza
de indemnizatia de delegare, precum si de decontarea cheltuielilor de transport
si cazare, potrivit reglementarilor in vigoare care stabilesc aceste drepturi
pentru personalul din institutiile publice.
(14) Plata indemnizatiilor prevazute la alin. (4), (5), (6) si (13) si a
cheltuielilor de protocol prevazute la alin. (8) si (9) se asigura din bugetele
prefecturilor, din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3).
Art. 6
Cheltuielile pentru prelucrarea si distribuirea pe suport magnetic a
datelor necesare actualizarii listelor electorale permanente si cheltuielile
pentru tiparirea copiilor de pe listele electorale permanente si pentru
dosarele necesare se suporta din bugetul Ministerului Administratiei si
Internelor.
Art. 7
(1) Cheltuielile necesare in vederea transportului documentelor prevazute
de lege pentru desfasurarea procesului electoral se asigura din bugetele
prefecturilor, din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3).
(2) Pentru organizarea si desfasurarea procesului electoral, consumul de
carburanti si cheltuielile cu telefoanele, efectuate de autoritatile si
institutiile publice implicate, se suplimenteaza cu 50% fata de normativele in
vigoare, in perioada octombrie - decembrie 2004.
Art. 8
(1) Confectionarea timbrelor autocolante ce se aplica pe cartile de
identitate ale cetatenilor este asigurata de Ministerul Administratiei si
Internelor.
(2) Ministerul Administratiei si Internelor repartizeaza timbrele
autocolante prefectilor, care impreuna cu primarii predau aceste materiale
sectiilor de votare.
(3) Confectionarea stampilelor cu mentiunea "Votat", precum si a
celorlalte modele de stampile necesare in vederea controlului si desfasurarii
procesului electoral se asigura de prefecti, din sumele repartizate conform
art. 1 alin. (3).
Art. 9
Achizitionarea bunurilor si serviciilor necesare bunei organizari si
desfasurari a alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
Romaniei din anul 2004 se face in conditiile prevazute de art. 12 lit. h) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile
si completarile ulterioare.
Art. 10
Sumele puse la dispozitia Ministerului Administratiei si Internelor,
Ministerului Afacerilor Externe, respectiv Secretariatului General al
Guvernului pentru Institutul National de Statistica si pentru Agentia pentru
Strategii Guvernamentale, neutilizate, se restituie, in vederea reintregirii
Fondului de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, in termen de 10 zile de
la data publicarii rezultatului alegerilor in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
Art. 11
Sumele alocate Ministerului Administratiei si Internelor din Fondul de
rezerva bugetara la dispozitia Guvernului pentru desfasurarea procesului
electoral se vireaza cu aceasta destinatie in bugetul fiecarei prefecturi, iar
decontarea cheltuielilor respective se efectueaza cu respectarea prevederilor
legale.
Art. 12
Ministerul Finantelor Publice va introduce modificarile ce decurg din
aplicarea prevederilor prezentei hotarari in structura bugetului de stat pe
anul 2004 si in volumul si structura bugetului Ministerului Administratiei si
Internelor, al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National
de Statistica si pentru Agentia pentru Strategii Guvernamentale, precum si al
Ministerului Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Marian Florian Saniuta
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gheorghe Emacu
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Mii lei
______________________________________________________________________________
| INSTITUTIA |Capitol| |Cheltuieli | | TOTAL
|
| | |___________|___________|__________|
|
| | | Personal | Materiale | Capital |
|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
|1. Ministerul |
|443.061.124|309.548.000|26.000.000|778.609.124|
| Administratiei si | | | | |
|
| Internelor | | | | |
|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| 1) Prefecturi | 51.01 |389.454.300|233.000.000|
5.250.000|627.704.300|
| 2) Biroul Electoral | 51.01 | 1.639.250| 7.500.000| 4.000.000|
13.139.250|
| Central | | | | |
|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| TOTAL CAP 51.01 | 51.01 |391.093.550|240.500.000|
9.250.000|640.843.550|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| ____________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| |1) Inspectoratul | 55.01 | 36.488.000| 43.300.000| |
79.788.000|
| | General al | | | | |
|
| | Politiei | | | | | |
|
|____________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| |2) Comandamentul | 55.01 | 7.200.000| 12.800.000| |
20.000.000|
| | National al | | | | |
|
| | Jandarmeriei | | | | |
|
|
|____________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| |3) Directia Generala| 55.01 | 8.200.000| 620.000|16.750.000|
25.570.000|
| | Evidenta | | | | |
|
| | Informatizata a | | | | |
|
| | Persoanei | | | | |
|
| |____________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| |4) Unitatea Speciala| 55.01 | 79.574| 12.328.000| |
12.407.574|
| | de Aviatie | | | | |
|
|__|____________________|_______|___________|___________|__________|___________|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| TOTAL CAP 55.01 | 55.01 | 51.967.574|
69.048.000|16.750.000|137.765.574|
|_______________________| |___________|___________|__________|___________|
|_______________________|
|___________|___________|__________|___________|
|2. Secretariatul | | 500.000| 39.694.000| 4.800.000|
44.994.000|
| General al | | | | |
|
| Guvernului | | | | |
|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| - Institutul | 51.01 | 500.000| 24.700.000| 4.800.000|
30.000.000|
| National | | | | |
|
| de Statistica | | | | |
|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| - Agentia pentru | 59.01 | | 14.994.000| |
14.994.000|
| Strategii | | | | |
|
| Guvernamentale | | | | |
|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
|3. Ministerul | 51.01 | 6.300.000| 14.700.000| |
21.000.000|
| Afacerilor Externe | | | | |
|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|
| TOTAL GENERAL | |449.861.124|363.942.000|30.800.000|844.603.124|
|_______________________|_______|___________|___________|__________|___________|