E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 162 din 22 aprilie 1993

privind infiintarea si functionarea Regiei Autonome "Registrul Feroviar Roman - REFER" si a Societatii Comerciale "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A.

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 91 din 13 mai 1993


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Regia Autonoma "Registrul Feroviar Roman - REFER", - in coordonarea Ministerului Transporturilor - Departamentul transporturilor feroviare, cu sediul in municipiul Bucuresti, calea Grivitei nr. 391-393, sectorul 1, ca persoana juridica romana, ce functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara.
    (2) Se infiinteaza Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A., cu capital integral de stat, persoana juridica romana, cu sediul in municipiul Bucuresti, calea Grivitei nr. 391-393, sectorul 1.
    (3) Persoanele juridice prevazute la alin. (1) si (2) se infiinteaza prin reorganizarea Institutului de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi Bucuresti - I.C.P.T.T. *)

-------------------
    *) Institutul de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi Bucuresti este cuprins la lit. b) din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 798/1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 335 din 29 decembrie 1992.

    Art. 2
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. are, in principal, ca obiect de activitate efectuarea operatiunilor de registru feroviar pentru calea ferata si metrou, stabilirea si verificarea indeplinirii parametrilor tehnico-functionali de siguranta a mijloacelor si echipamentelor din sistemul feroviar, ca organism de certificare si acreditare in conditiile Hotararii Guvernului nr. 167/1992, precum si activitatea de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica.
    Art. 3
    Patrimoniul "Registrului Feroviar Roman - REFER" - R.A. este de 718.028 mii lei, stabilit pe baza bilantului la 31 decembrie 1992.
    Art. 4
    Furnizorii si beneficiarii de vehicule feroviare, materiale pentru cale, lucrari de arta, constructii tehnologice, instalatii conexe, utilaje si materiale specifice fabricate in tara sau importate, au obligatia sa solicite "Registrului Feroviar Roman - REFER" - R.A. certificarea produsului/sistemului/serviciului/personalului, conform art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 167/1992.
    Art. 5
    In scopul punerii de acord a regulilor si prescriptiilor specifice feroviare cu regulile Uniunii Internationale a Feroviarilor (U.I.C.) si a altor organisme feroviare si pentru imbunatatirea colaborarii cu acestea, "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. poate sa se afilieze, in conditiile legii, la asociatii si sa incheie conventii cu organisme similare din alte tari, participand la actiuni de colaborare si cooperare in domeniul sau de activitate.
    Art. 6
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. isi desfasoara activitatea in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
    Art. 7
    Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A. are in obiectul de activitate cercetari  stiintifice si tehnologice pentru toate modurile de transport, realizarea de baze de date privind transporturile si functioneaza  conform statutului prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 8
    Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A. are un patrimoniu total in valoare de 165.435 mii lei, stabilit pe baza bilantului intocmit la 31 decembrie 1992.
    Art. 9
    Pe data infiintarii "Registrului Feroviar Roman - REFER" - R.A. si a Societatii Comerciale "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A. se desfiinteaza Institutul de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi Bucuresti - I.C.P.T.T.
    Art. 10
    (1) Personalul "Registrului Feroviar Roman - REFER" - R.A. si al Societatii Comerciale "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A. se preia prin transfer de la Institutul de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi Bucuresti - I.C.P.T.T.
    (2) Personalul prevazut la alin. (1) isi pastreaza salariile avute inainte de 1 ianuarie 1993 pana la negocierea noilor contracte colective de munca pe anul 1993.
    Art. 11
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta  din prezenta hotarare.

                         PRIM-MINISTRU
                       NICOLAE VACAROIU

                              Contrasemneaza:
                              Ministrul transporturilor,
                              Paul Teodoru

                              Ministru de stat,
                              ministrul finantelor,
                              Florin Georgescu

                              p. Ministru de stat,
                              ministrul muncii si
                              protectiei sociale,
                              Gheorghe Brehoi,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

           REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
    a Regiei Autonome "Registrul Feroviar Roman - REFER"

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. este organizat si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale.
    Art. 2
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. este persoana juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament.
    Art. 3
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. are sediul in municipiul Bucuresti, calea Grivitei nr. 391-393, sectorul 1.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 4
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. are ca obiect de activitate urmatoarele:
    4.1 perfectionarea continua a regulilor si prescriptiilor de registru in concordanta cu reglementarile si cerintele rezultate din conventiile internationale la care S.N.C.F.R. este membra;
    4.2 efectuarea de probe, incercari, masuratori si expertize la materiale, piese si ansambluri ale materialului rulant, caii si instalatiilor fixe;
    4.3 certificarea de conformitate a noilor tipuri de vehicule feroviare, cale, lucrari de arta, constructii tehnologice, instalatii si materiale specifice, precum si a tipurilor existente realizate de noi producatori sau prin tehnologii noi, conform Hotararii Guvernului nr. 167/1992;
    4.4 elaborarea sau avizarea de conditii tehnice specifice transportului feroviar pentru asigurarea conditiilor de siguranta circulatiei si a securitatii transporturilor feroviare, precum si a protectiei mediului inconjurator;
    4.5 organizarea evidentei tipurilor de vehicule feroviare atestate pentru circulatia feroviara si acordarea numarului de registru;
    4.6 efectuarea de studii, cercetari si proiectari tehnologice care, conform activitatilor de tip registru, asigura conditiile de siguranta a circulatiei si protectiei mediului, legate de:
    a) introducerea progresului tehnic in transportul feroviar prin modernizarea materialului rulant, a caii, instalatiilor fixe, materialelor, echipamentelor si tehnologiilor de exploatare feroviara;
    b) intretinerea si exploatarea caii, instalatiilor aferente si materialului rulant feroviar;
    c) intocmirea si avizarea documentatiilor tehnice si de executie pentru material rulant, cale, instalatii fixe, transporturi speciale, modele experimentale, prototipuri pentru utilaje;
    d) elaborarea de studii de strategie, management si de fezabilitate in domeniul feroviar;
    4.7 elaborarea si propunerea de standarde referitoare la vehicule feroviare, cale, lucrari de arta, constructii tehnologice, instalatii si materiale specifice;
    4.8 acordarea de asistenta tehnica de specialitate si executarea la cerere a expertizelor tehnice ale evenimentelor de cale ferata in scopul prevenirii acestora;
    4.9 certificarea produselor/sistemelor/serviciilor/personalului si supravegherea tehnica pentru modernizarea si constructia mijloacelor din dotarea feroviara;
    4.10 colaborarea tehnico-stiintifica cu Institutul European de Cercetari Feroviare (E.R.R.I.) si cu alte organisme de profil din tara si strainatate cu posibilitatea aderarii la acestea pentru aplicarea conventiilor tehnice internationale;
    4.11 producerea si comercializarea de echipamente si instalatii de serie mica, inclusiv produse informatice legate de activitatea specifica domeniului sau de activitate;
    4.12 scolarizarea si atestarea personalului ce urmeaza sa lucreze in sistemul de asigurare a calitatii  dupa procedurile elaborate de "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 5
    Patrimoniul "Registrului Feroviar Roman - REFER" - R.A. este de 718.028 mii lei, avand componenta din anexa nr. 1 a).
    Patrimoniul regiei se constituie prin preluarea, de la Institutul de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi Bucuresti - I.C.P.T.T., pe baza de protocol, a bunurilor materiale si a terenurilor mentionate in anexele nr. 1 a) - 2 a), care se comunica celor doua persoane juridice nou-infiintate prin prezenta hotarare.
    In exercitarea dreptului de proprietate asupra patrimoniului sau, "Registrul Feroviar Roman  - REFER" - R.A. poseda, foloseste si dispune, in mod autonom, de bunurile pe care le are in patrimoniu, potrivit legii.

    CAP. 4
    Structura regiei

    Art. 6
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. poate avea in subordinea sa filiale de specialitate in tara sau in strainatate, necesare indeplinirii obiectului sau de activitate.
    Art. 7
    In cadrul "Registrului Feroviar Roman - REFER" - R.A. se constituie directii, servicii si birouri, sectii, laboratoare, ateliere, in functie de necesitatile si de volumul activitatilor.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 8
    Conducerea "Registrului Feroviar Roman - REFER" - R.A. se asigura prin:
    - consiliul de administratie;
    - directorul general.
    Art. 9
    Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului transporturilor si este compus din 9 persoane, dintre care una este directorul general al regiei, care este si presedintele consiliului de administratie.
    Din consiliul de administratie fac parte cate un reprezentant al Ministerului Finantelor si al Ministerului Transporturilor, ceilalti membri fiind numiti dintre ingineri, economisti, juristi, specialisti din cadrul regiei.
    Art. 10
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare.
    Art. 11
    Atributiile principale, raspunderile si competentele consiliului de administratie sunt urmatoarele:
    11.1 aproba structura organizatorica si functionarea regiei;
    11.2 infiinteaza filiale in tara si in strainatate,  aproba regulamentele de organizare si functionare si programele de dezvoltare ale acestora;
    11.3 examineaza si aproba bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi;
    11.4 aproba utilizarea fondului valutar, potrivit legii;
    11.5 stabileste nivelul de salarizare a personalului, in functie de studii si munca efectiv prestata, si negociaza continutul contractului colectiv de munca, cu incadrarea in prevederile legale;
    11.6 numeste persoanele cu functii de conducere din structura regiei;
    11.7 stabileste functiile si meseriile specifice;
    11.8 stabileste sau propune, conform legii, tarife proprii pentru serviciile si prestatiile efectuate;
    11.9 raspunde de administrarea legala si eficienta a intregului patrimoniu;
    11.10 exercita orice alte atributii ce-i revin din prevederile legale si regulamentul sau de organizare si functionare si aproba orice alte masuri privind  activitatea regiei, cu exceptia celor date, potrivit legii, in competenta altor organe.
    Art. 12
    Consiliul de administratie se intruneste in sesiuni ordinare o data pe luna si, la cererea presedintelui sau a 1/3 din membri, ori de cate ori este nevoie.
    Art. 13
    Consiliul de administratie prezinta, anual, Ministerului Transporturilor un raport asupra activitatii in perioada expirata si asupra programului de activitate pentru perioada in curs.
    Art. 14
    Directorul general al regiei este numit de consiliul de administratie, cu avizul ministrului transporturilor.
    Art. 15
    Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia si o reprezinta in relatiile  cu organele statului, precum si cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeaza si concediaza personalul cu functii de executie din structura regiei, cu respectarea prevederilor legale.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli

    Art. 16
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor si aprobate anual de catre acesta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 17
    Veniturile si cheltuielile regiei se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar si cuprind, la venituri, sumele incasate prin tarifele aplicate la prestatiile efectuate, iar la cheltuieli, valorile consumate pentru functionarea regiei.
    Art. 18
    Din veniturile realizate, dupa acoperirea  cheltuielilor, regia constituie fondul de rezerva si de dezvoltare, asigura sumele necesare desfasurarii activitatii si satisfacerii nevoilor de functionare, precum si celelalte varsaminte prevazute de lege.
    Art. 19
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, in limitele competentelor acordate si stabileste sursele proprii de finantare.
    Art. 20
    Operatiunile de incasari si plati ale regiei se efectueaza prin conturi deschise la banci, in conformitate cu prevederile legale.

    CAP. 7
    Relatiile regiei

    Art. 21
    Pentru realizarea atributiilor ce le revin, compartimentele functionale ale regiei stabilesc relatii de cooperare si colaborare.
    Art. 22
    Relatiile comerciale dintre "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. si alte regii, societati comerciale sau alti parteneri, din tara si din strainatate, se desfasoara pe baze contractuale, guvernate de principiul libertatii contractuale, in limitele stabilite in obiectul sau de activitate.

    CAP. 8
    Controlul activitatii

    Art. 23
    Gestiunea "Registrului Feroviar Roman - REFER" - R.A. este controlata conform reglementarilor legale in vigoare.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 24
    "Registrul Feroviar Roman - REFER" - R.A. respecta si raspunde de aplicarea tuturor prevederilor din legislatia interna, precum si din conventiile si celelalte reglementari emise de organisme internationale din domeniul sau de activitate.

    ANEXA 2


                      STATUTUL
    Societatii Comerciale "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A.
    In toate actele, facturile, anunturile si publicatiile emanand de la societate, denumirea acesteia va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" ori initialele "S.A.", cu mentionarea capitalului social, a numarului de inregistrare in Registrul comertului si a sediului societatii.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii
    Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate  pe actiuni, si isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, municipiul Bucuresti, calea Grivitei nr. 391-393, sectorul 1.
    Societatea are filiale situate in localitatile Timisoara si Constanta, putand infiinta filiale, reprezentante sau agentii si in alte localitati din tara si in strainatate.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii in Registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 5
    Scopul societatii este de a realiza profit, conform obiectului de activitate.
    Art. 6
    Obiectul de activitate al societatii este:
    - cercetari stiintifice si tehnologice in transporturi;
    - fundamentari si elaborari de standarde;
    - realizarea de baze de date privind transporturile;
    - incercari si experimentari in transporturi;
    - autorizari si avizari, diferite de cele atribuite expres altor autoritati prin acte normative, training si alte activitati;
    - prestari ocazionale de servicii specifice activitatii de cercetare- proiectare tehnologica;
    - alte activitati legate direct de scopul societatii;
    - studii si analize pentru strategia si dezvoltarea transporturilor;
    - cercetari referitoare la procesul de exploatare si in domeniul economic al transporturilor.
    Obiectul de activitate al societatii va putea fi realizat in tara si in strainatate, in mod direct, independent, in cooperare sau prin asociere cu parteneri din tara sau din strainatate, inclusiv prin exportul sau importul rezultatelor cercetarii.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social la data de 31 decembrie 1992 este fixat la suma de 165.435 mii lei, impartit in 33.087 actiuni nominative in valoare nominala de cate 5.000 lei fiecare si se compune din mijloace fixe in valoare de 138.539 mii lei si mijloace circulante in valoare de 26.896,00 mii lei, conform anexei si terenuri cu suprafata de 20.725 mp (anexa nr. 2 a) care se comunica  celor doua persoane juridice nou-infiintate prin prezenta hotarare.
    Eventualele regularizari ale patrimoniului vor fi efectuate si publicate in curs de 60 de zile de la data publicarii prezentului statut in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar unic, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice romane sau straine, in conditiile legii si varsat in intregime la data constituirii societatii.
    Art. 8
    Actiunile
    Actiunile vor cuprinde toate elementele prevazute de lege si vor purta timbrul sec al societatii si semnatura  a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie; registrul se pastreaza la sediul societatii, prin grija consiliului de administratie.
    Art. 9
    Reducerea sau majorarea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, in conditiile  si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 10
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata confera actionarului dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, de a participa la distribuirea dividendelor, precum si alte drepturi prevazute de lege.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statutul societatii.
    Drepturile si obligatiile decurgand din detinerea de actiuni urmeaza de drept actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social, iar actionarii raspund numai in limita valorii actiunilor pe care le-au subscris.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care recunoaste un singur proprietar pentru fiecare actiune. Cesiunea actiunilor se face potrivit legii.
    Cesiunea actiunilor se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si se face mentiune pe titlu.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte, in scris, consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea unde se afla sediul societatii.
    Dupa 6 luni de la anuntul in presa va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si sociala.
    Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori (supleanti), le stabilesc remuneratia cuvenita pentru exercitiul in curs, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) aleg directorii, le stabilesc atributiile si salariile, ii descarca de activitate si ii revoca;
    d) stabilesc competentele si raspunderile consiliului de administratie si comisiei de cenzori;
    e) stabilesc nivelul de salarizare a personalului angajat de societate, in functie de studii si de munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege;
    f) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
    g) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu privire  la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii.
    h) hotarasc asupra nivelului fondurilor pentru cercetarile stiintifice care au ca obiect fundamentarea strategiei de dezvoltare a societatii, cresterii calitatii activitatii de cercetare, elaborarea de produse si tehnologii noi, precum si pentru achizitionarea de tehnologii de cercetare noi;
    i) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe si cu privire la conditiile de acordare a garantiilor;
    j) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al comisiei de cenzori, aproba repartizarea profitului intre actionari;
    k) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale, reprezentante si agentii in alte localitati si in afara tarii;
    l) hotarasc cu privire la majorarea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    m) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
    n) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societatii;
    o) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
    p) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, a directorilor si a adjunctilor acestora si a cenzorilor pentru pagubele pricinuite societatii;
    r) hotarasc asupra oricaror alte probleme din competenta sa potrivit legii sau prezentului statut.
    Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza conform legii.
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale
    Adunarea generala se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre administratori, desemnat de presedinte, precum si de catre cenzori, in cazul prevazut de art. 114 lit. b) din Legea nr. 31/1990.
    Adunarile generale ordinare au loc o data pe an, la cel mult trei luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca, in conditiile prevazute de lege, la cererea actionarilor reprezentand 1/10 din capital sau la cererea comisiei de cenzori.
    Administratorii pot convoca adunarea generala ori de cate ori va fi nevoie. Convocarea va fi publicata in  Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul din ziarele de larga circulatie din tara. Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor ce vor face obiectul dezbaterii adunarii.
    In cazul in care pe ordinea de zi va figura  si modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor de modificare.
    Adunarea generala se intruneste la sediul societatii sau in alt loc stabilit de consiliul de administratie.
    Art. 15
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    De regula, hotararile  se iau prin vot deschis al actionarilor. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea membrilor consiliului de administratie.
    Art. 16
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este valabil constituita si poate lua hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentantii lor detin cel putin  2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala extraordinara este valabil constituita si poate lua hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentantii lor detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre actionari, doi secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare si vor intocmi procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal se consemneaza intr-un registru sigilat si parafat si va fi semnat de presedinte sau de persoane care au condus sedinta, in lipsa presedintelui, si de catre secretarul care l-a intocmit.
    Adunarea generala a actionarilor, statutar constituita, ia hotarari cu majoritatea de voturi a celor prezenti sau reprezentati.
    Hotararile adunarii generale sunt obligatorii pentru toti actionarii, inclusiv pentru actionarii absenti sau nereprezentati sau care au votat impotriva.
    Art. 17
    In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 18
    Organizare
    Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A. este administrata de un consiliu de administratie, format din  9 persoane alese de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realese pe o noua perioada de 4 ani.
    In perioada in care statul este unicul actionar, membrii consiliului de administratie se numesc de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul ministrului transporturilor.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii, ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor sai si ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din totalul numarului membrilor consiliului. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de unul dintre administratori, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar dintre membrii consiliului sau din afara acestuia.
    La prima sedinta, consiliul de administratie alege dintre membrii sai un presedinte si doi vicepresedinti. Presedintele consiliului de administratie este si director general al societatii.
    Dezbaterile consiliului de administratie se desfasoara conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu 15 zile inainte. Aceste dezbateri se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, intr-un registru sigilat si parafat de presedinte. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    In relatiile cu tertii, societatea comerciala este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul dintre administratori, desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care angajeaza societatea fata de terti. Membrii consiliului de administratie vor putea exercita actiuni in justitie in legatura cu administrarea  societatii, in interesul acesteia, in limitele drepturilor  ce li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Presedintele, vicepresedintele, ceilalti membri ai consiliului de administratie si directorii raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut si pentru greseli in administrarea societatii.
    In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati din functii prin hotararea adunarii generale.
    Art. 19
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul;
    b) stabileste indatoririle, responsabilitatile si imputernicirile acestuia, pe compartimente, precum si drepturile personalului respectiv;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor acordate;
    d) stabileste sistemul de tarifare si principiile de negociere a preturilor;
    e) aproba operatiunile de cumparare si vanzare de bunuri (cu exceptia mijloacelor fixe), potrivit competentelor acordate;
    f) aproba incheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentelor acordate;
    g) stabileste tactica si strategia de marketing, de cercetare si dezvoltare si de asigurare a calitatii;
    h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul urmator;
    i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor sau cele ce privesc conducerea curenta a societatii.

    CAP. 6
    Comitetul de directie

    Art. 20
    Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale comitetului de directie, fixand, in acelasi timp, si remuneratia membrilor sai.
    Comitetul de directie prezinta, la fiecare sedinta a consiliului de administratie, registrul lui de deliberari.
    In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin  delegatie.

    CAP. 7
    Gestiunea societatii

    Art. 21
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori, aleasa, in conditiile legii, de adunarea generala a actionarilor si formata din trei membri, dintre care unul este expert sau expert-contabil, ceilalti doi fiind actionari, si trei supleanti.
    In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sunt reprezentanti ai Ministerului Finantelor.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor si comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a contractelor, a profitului si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica modul de gospodarire a mijloacelor circulante si a fondurilor fixe, a portofoliului de efecte, casa si registrul de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarierii bunurilor, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie  asupra conturilor societatii, a bilantului si contului de profit si pierderi, prezentand, in acest sens, un raport  scris adunarii generale;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerea de reducere a capitalului  social sau de modificare a statutului si a obiectului de  activitate al societatii.
    Atributiile comisiei de cenzori se completeaza si cu alte prevederi legale corespunzatoare.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia hotarari cu majoritate de voturi. In cazul in care exista divergente intre opiniile membrilor comisiei de cenzori, se va intocmi un raport de divergenta, ce va fi prezentat adunarii generale.
    Comisia de cenzori va putea convoca adunarea generala in cazul diminuarii capitalului social cu mai mult de 10% sau cand apar situatii deosebite cu privire la patrimoniul societatii, producerea de pagube insemnate pentru societate, iar administratorii refuza  convocarea adunarii generale.
    Cenzorii se numesc pe o perioada de maximum 3 ani.

    CAP. 8
    Activitatea economico-financiara a societatii

    Art. 22
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an.
    Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    Art. 23
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Evidenta contabila a unitatii se tine in lei si in valuta. Anual se va intocmi bilantul si contul de profit si pierderi pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Finantelor. Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se inregistreaza in Registrul comertului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 24
    Calculul si repartizarea profitului
    Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste ca diferenta intre suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru realizarea acestor venituri.
    Pentru determinarea acestui profit se va deduce din profitul anual fondul de rezerva, care va fi de cel mult 5% din totalul profitului prevazut in bilantul anual, constituirea lui facandu-se pana se va atinge 20% din capitalul social, precum si alte cheltuieli prevazute in reglementarile in vigoare.
    Din profitul prevazut in bilant se scade impozitul legal rezultand profitul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia proportional cu aportul la capitalul social.
    Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate in conditiile legii in cel mult doua luni de la  aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi partiale, se obliga sa analizeze cauzele si sa ia masurile de recuperare. Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul de capital si in limitele capitalului subscris.
    Art. 25
    Registrele societatii
    Societatea tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 9
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 26
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a societatii se va putea  face prin hotararea imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatii.
    Art. 27
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului social;
    b) hotararea adunarii generale;
    c) falimentul;
    d) pierderea unei jumatati din valoarea capitalului, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    e) numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
    f) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile o cer, daca forta majora si consecintele acesteia dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
    g) in orice alte situatii, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, luata in unanimitate.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 28
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute  de lege.
    Art. 29
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoanele fizice si juridice sunt de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raportul contractual dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 10
    Dispozitii finale




SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 162/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 162 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 162/1993
Hotărârea 626 1998
privind organizarea si functionarea Autoritatii Feroviare Romane - AFER
Hotărârea 399 1997
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 162/1993 si abrogarea Hotararii Guvernului nr. 1.227/1996 privind trecerea sectorului de cercetare, incercari aferente cercetarii si microproductie de la Regia Autonoma "Registrul Feroviar Roman - Refer" la Regia Autonoma "Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane", precum si modificarea si completarea hotararilor Guvernului nr. 162/1993 si nr. 235/1991
Hotărârea 1227 1996
privind trecerea Sectorului de cercetare, incercari aferente cercetarii si microproductie de la Regia Autonoma "Registrul Feroviar Roman - REFER" la Regia Autonoma "Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane", precum si modificarea si completarea hotararilor Guvernului nr. 162/1993 si nr. 235/1991
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu