HOTARARE Nr. 163 din 13 martie 2000
privind aprobarea Normelor metodologice pentru acordarea, utilizarea si
controlul sumelor destinate proprietarilor de paduri, indiferent de forma de
proprietate, pentru efectuarea unor lucrari de gospodarire, in scopul
asigurarii integritatii fondului forestier national si gestionarii durabile a
padurilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 128 din 27 martie 2000
In temeiul prevederilor art. 28 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului
forestier national, republicata,
Guvernul Romaniei hotaraste:
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice pentru acordarea, utilizarea si controlul
sumelor destinate proprietarilor de paduri, indiferent de forma de proprietate,
pentru efectuarea unor lucrari de gospodarire, in scopul asigurarii
integritatii fondului forestier national si gestionarii durabile a padurilor, prevazute
in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul apelor, padurilor
si protectiei mediului,
Romica Tomescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
pentru acordarea, utilizarea si controlul sumelor destinate proprietarilor de
paduri, indiferent de forma de proprietate, pentru efectuarea unor lucrari de
gospodarire, in scopul asigurarii integritatii fondului forestier national si
gestionarii durabile a padurilor
Art. 1
In vederea sprijinirii proprietarilor de paduri, indiferent de forma de
proprietate, in efectuarea unor lucrari de gospodarire, in scopul asigurarii
integritatii fondului forestier national si gestionarii durabile a acestuia,
statul va acorda anual de la buget fondurile necesare pentru:
a) cheltuieli de natura investitiilor, prevazute la art. 28 alin. (1) lit.
a), b) si e) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998, republicata;
b) cheltuieli materiale si prestari de servicii, prevazute la art. 28 alin.
(1) lit. c), d), f) si g) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998, republicata.
Art. 2
Fundamentarea solicitarii de fonduri pentru lucrarile si/sau actiunile
prevazute la art. 1 se va face de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei
Mediului, la propunerea inspectoratelor silvice teritoriale, cu respectarea
reglementarilor in vigoare privind elaborarea, aprobarea si finantarea
actiunilor din fondurile bugetare in conformitate cu dispozitiile legale
privind finantele publice. Realizarea lucrarilor sau a actiunilor prevazute la
art. 1 se va face cu respectarea dispozitiilor legale privind achizitiile
publice.
Art. 3
(1) Pentru fiecare categorie de lucrari propusa sa fie finantata din
alocatii bugetare se va intocmi o fisa care va contine urmatoarele:
1. categoria de lucrari, potrivit nominalizarilor prevazute la art. 28
alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998, republicata;
2. amplasamentul suprafetei pe care se executa lucrarile: judetul, comuna,
localitatea, ocolul silvic, denumirea locului, numele/denumirea persoanelor
fizice sau juridice proprietare de paduri etc.;
3. felul lucrarii, elemente de antemasuratoare, suprafata, lungimea,
intensitatea atacului daunatorilor etc., dupa caz;
4. devizul lucrarii potrivit normelor in vigoare, precum si termenele de
plata;
5. executantul;
6. beneficiarul;
7. contributia in munca a beneficiarului; eventuale surse de sponsorizare
sau contributii ale unor persoane fizice si juridice;
8. numele, prenumele si functia persoanei care a intocmit fisa, data si
semnatura. Modelul fisei se intocmeste de autoritatea publica centrala care
raspunde de silvicultura si se difuzeaza inspectoratelor silvice teritoriale
prin Directia generala a padurilor din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului.
(2) Cheltuielile prevazute la art. 1 lit. a) si b) se vor finanta prin
trezoreria statului, pe baza deschiderii si repartizarii creditelor bugetare,
lunar, potrivit procedurilor folosite de institutiile publice.
Art. 4
(1) Dupa aprobarea bugetului creditele bugetare aprobate pentru Ministerul
Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, referitor la actiunile prevazute
pentru gospodarirea padurilor, se defalcheaza pe actiunile inscrise in
documentatia de fundamentare a propunerilor bugetare, in raport cu importanta
si prioritatea lucrarilor sau a actiunilor aprobate.
(2) Defalcarea prevazuta la alin. (1) se analizeaza in Consiliul
tehnico-economic al Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si se
aproba de conducerea ministerului, conform art. 22 alin. (4) din Legea nr.
72/1996 privind finantele publice.
(3) Programul de finantare aprobat de conducerea ministerului si
modalitatea de obtinere a sumelor aferente se comunica beneficiarilor prin
inspectoratele silvice teritoriale.
(4) Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, in calitate de
ordonator principal de credite, raspunde, impreuna cu proprietarii care
beneficiaza de sumele respective, de utilizarea acestora potrivit scopului
pentru care au fost alocate.
Art. 5
(1) Intocmirea si aprobarea documentatiilor, licitarea executiei,
decontarea si receptia lucrarilor prevazute la art. 1 lit. a) se vor face
potrivit procedurilor legale pentru achizitiile publice, iar a celor prevazute
la art. 1 lit. b), potrivit procedurilor reglementate legal pentru achizitiile
de bunuri si prestarile de servicii.
(2) Lucrarile de combatere a bolilor si daunatorilor din padurile
proprietate privata, prevazute la art. 1 lit. b), se executa de unitati
specializate care dispun de mijloacele materiale si de specialisti, pe baza de
comenzi date de inspectoratul silvic teritorial, in limita fondurilor alocate
prin buget si cu acordul organelor financiare din cadrul autoritatii publice
centrale care raspunde de silvicultura, cu respectarea prevederilor art. 2 si
3.
(3) Normele tehnice silvice si juridice prevazute la art. 28 alin. (1) lit.
f) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998, republicata, se procura pe plan
central prin grija Directiei de regim silvic din cadrul Ministerului Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului si se distribuie gratuit persoanelor fizice
sau juridice de drept privat, prin inspectoratele silvice teritoriale. In acest
sens se vor intocmi si se vor difuza extrase din normele tehnice silvice si din
alte acte normative, din care rezulta obligatiile proprietarilor referitoare la
aplicarea regimului silvic si la gospodarirea durabila a padurilor.
(4) Acordarea de compensatii proprietarilor de paduri cu functii speciale
de protectie, persoane fizice, se va putea face in conditiile in care prin
amenajament sunt prevazute restrictii in recoltarea masei lemnoase, impuse de
functiile de protectie pe care le indeplinesc, in mod proportional cu amploarea
acestor restrictii. Stabilirea compensatiilor se face in baza studiilor
executate de Institutul de Cercetari si Amenajari Silvice sau de unitatile
teritoriale ale acestuia, la solicitarea inspectoratelor silvice teritoriale,
in functie de diminuarea avantajelor materiale in varianta existentei functiei
de protectie comparativ cu situatia in care padurea ar indeplini functia de
productie. Aceste compensatii se pot acorda numai in urmatoarele cazuri:
protejarea unor acumulari hidrotehnice; paduri cu functii de recreere;
rezervatii stiintifice sau naturale; parcuri nationale; paduri care protejeaza
obiective de interes national, drumuri sau cai ferate, obiective militare ori
monumente de cultura.
Art. 6
(1) Toate documentele primare, actele de decontare si de evidenta a
cheltuielilor efectuate din creditele bugetare aprobate se vor indosaria
distinct si se vor inregistra in conturi, separat de orice alte cheltuieli.
(2) Acordarea alocatiilor bugetare pentru lucrarile prevazute la art. 1 se
va face pe baza realizarilor raportate lunar, iar trimestrial se vor justifica
printr-un formular de decont, semnat de inspectorul-sef si de contabilul-sef ai
inspectoratului silvic teritorial si avizat de directia generala a finantelor
publice si controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului
Bucuresti. Decontul justificativ va cuprinde fondurile alocate, cheltuielile
efectuate, cu nominalizarea si atasarea copiilor de pe facturile si de pe
ordinele de plata pe baza carora s-au efectuat cheltuielile. Modelele de
deconturi justificative sunt prevazute in anexele nr. 1 - 7 la prezentele norme
metodologice.
(3) Toate platile efectuate din fondurile alocate sunt supuse controlului
financiar preventiv, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
Art. 7
(1) Decontarea finantarii lucrarilor prevazute la art. 1 lit. a) se face in
conformitate cu dispozitiile legale privind investitiile si decontarea
acestora. Decontarea finantarii obiectivelor prevazute la art. 1 lit. b),
referitoare la punerea la dispozitie proprietarilor de paduri a normelor
tehnice silvice si juridice care reglementeaza regimul silvic si a materialelor
de propaganda si educatie forestiera privind ocrotirea si conservarea
padurilor, se face pe baza de factura fiscala sau deviz, dupa caz. Decontarea
compensatiilor prevazute la art. 1 lit. b), referitoare la sprijinirea
proprietarilor de paduri cu functii speciale de protectie, persoane fizice, se
face pe baza unui raport de expertiza intocmit de o unitate specializata si
autorizata potrivit legii.
(2) Receptia lucrarilor de refacere a unor cai forestiere de transport
distruse in urma unor calamitati naturale se face in conformitate cu
prevederile Hotararii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului
de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente acestora.
(3) Sumele cuvenite pentru executarea lucrarilor prevazute la art. 28 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998, republicata, se transmit prin
dispozitii bugetare, catre inspectoratele silvice teritoriale, la trezoreriile
judetene, in vederea efectuarii platilor catre executanti sau furnizori, in
conditiile prevazute la art. 6.
ANEXA 1
la normele metodologice
MINISTERUL APELOR,
PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI -
DIRECTIA DE REGIM SILVIC
INSPECTORATUL SILVIC TERITORIAL ..................
Avizat,
D.G.F.P.C.F.S.
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea
efectuarii unor lucrari in scopul asigurarii integritatii fondului forestier
national conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. a) din Ordonanta
Guvernului nr. 96/1998, republicata, pentru lucrarea:
Refacerea padurilor afectate de calamitati naturale sau de incendii a caror
cauza este necunoscuta
1. Amplasamentul suprafetei pe care se executa lucrarile: judetul
........., comuna .............., localitatea ..............., Ocolul silvic
............., denumirea locului ................
2. Beneficiarul lucrarii:
a) Persoana juridica:
Denumirea ..........................................
Sediul .............................................
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ......................
Codul fiscal ..........................
b) Persoana fizica:
Numele si prenumele ...................................................
Adresa: judetul ..........., comuna ............., localitatea
........., str. .......... nr. .............
Buletinul/cartea de identitate: codul numeric personal ................
3. Descrierea lucrarii si elementele de antemasuratoare ..................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
4. Valoarea devizului ........................ lei
5. Contributia beneficiarului ................ lei
6. Alocatii bugetare de acordat (randul 4 - randul 5) ........... lei
7. Termenul de plata .........................
8. Executantul:
Denumirea ......................
Comuna/orasul ............., str. .................... nr. ........
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ..................
Codul fiscal .......................................
Inspector-sef, Contabil-sef,
............... ...............
ANEXA 2
la normele metodologice
MINISTERUL APELOR,
PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI -
DIRECTIA DE REGIM SILVIC
INSPECTORATUL SILVIC TERITORIAL ..................
Avizat,
D.G.F.P.C.F.S.
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea
efectuarii unor lucrari in scopul asigurarii integritatii fondului forestier
national conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. b) din Ordonanta
Guvernului nr. 96/1998, republicata, pentru lucrarea:
Refacerea unor cai forestiere de transport distruse in urma calamitatilor
naturale
1. Amplasamentul drumului forestier pe care se executa lucrarile: judetul
........., comuna .............., localitatea ..............., Ocolul silvic
............., denumirea locului ................
2. Beneficiarul lucrarii:
a) Persoana juridica:
Denumirea .............................
Sediul ................................
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ......................
Codul fiscal ..........................
b) Persoana fizica:
Numele si prenumele ...................................................
Adresa: judetul ..........., comuna ............., localitatea
........., str. .......... nr. .............
Buletinul/cartea de identitate: codul numeric personal ................
3. Descrierea lucrarii si elementele de antemasuratoare ..................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
4. Valoarea devizului ........................ lei
5. Contributia beneficiarului ................ lei
6. Alocatii bugetare de acordat (randul 4 - randul 5) ........... lei
7. Termenul de plata .......................
8. Executantul:
Denumirea ......................
Comuna/orasul ............., str. .................... nr. ........
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ..................
Codul fiscal ...................
Inspector-sef, Contabil-sef,
............... ...............
ANEXA 3
la normele metodologice
MINISTERUL APELOR,
PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI -
DIRECTIA DE REGIM SILVIC
INSPECTORATUL SILVIC TERITORIAL ..................
Avizat,
D.G.F.P.C.F.S.
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea
efectuarii unor lucrari in scopul asigurarii integritatii fondului forestier
national conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. c) din Ordonanta Guvernului
nr. 96/1998, republicata, pentru lucrarea:
Combaterea bolilor si daunatorilor in padurile proprietate privata
1. Amplasamentul suprafetei pe care se executa lucrarile: judetul
........., comuna .............., localitatea ..............., Ocolul silvic
............., denumirea locului ................
2. Beneficiarul lucrarii:
a) Persoana juridica:
Denumirea .............................
Sediul ................................
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ......................
Codul fiscal ..........................
b) Persoana fizica:
Numele si prenumele ...................................................
Adresa: judetul ..........., comuna ............., localitatea
........., str. .......... nr. .............
Buletinul/cartea de identitate: codul numeric personal ................
3. Descrierea lucrarii si elementele de antemasuratoare ..................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
4. Valoarea devizului ........................ lei
5. Contributia beneficiarului ................ lei
6. Alocatii bugetare de acordat (randul 4 - randul 5) ........... lei
7. Termenul de plata .......................
8. Executantul:
Denumirea ......................
Comuna/orasul ............., str. .................... nr. ........
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ..................
Codul fiscal .......................................
Inspector-sef, Contabil-sef,
............... ...............
ANEXA 4
la normele metodologice
MINISTERUL APELOR,
PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI -
DIRECTIA DE REGIM SILVIC
INSPECTORATUL SILVIC TERITORIAL ..................
Avizat,
D.G.F.P.C.F.S.
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea
efectuarii unor lucrari in scopul asigurarii integritatii fondului forestier
national conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. d) din Ordonanta
Guvernului nr. 96/1998, republicata, pentru lucrarea:
Amenajarea padurilor, proprietate privata a persoanelor fizice
1. Amplasamentul suprafetei pe care se executa lucrarile: judetul
........., comuna .............., localitatea ..............., Ocolul silvic
............., denumirea locului ................
2. Beneficiarul lucrarii:
Adresa: judetul ..........., comuna ............., localitatea
........., str. .......... nr. .............
Buletinul/cartea de identitate: codul numeric personal ................
3. Descrierea lucrarii si elementele de antemasuratoare ..................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
4. Valoarea devizului ........................ lei
5. Contributia beneficiarului ................ lei
6. Alocatii bugetare de acordat (randul 4 - randul 5) ........... lei
7. Termenul de plata .........................
8. Executantul:
Denumirea ......................
Comuna/orasul ............., str. .................... nr. ........
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ..................
Codul fiscal ...................
Inspector-sef, Contabil-sef,
............... ...............
ANEXA 5
la normele metodologice
MINISTERUL APELOR,
PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI -
DIRECTIA DE REGIM SILVIC
INSPECTORATUL SILVIC TERITORIAL ..................
Avizat,
D.G.F.P.C.F.S.
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea
efectuarii unor lucrari in scopul asigurarii integritatii fondului forestier
national conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. e) din Ordonanta
Guvernului nr. 96/1998, republicata, pentru lucrarea:
Finantarea unor studii complexe de fundamentare a solutiilor de gospodarire
a padurilor, proprietate privata a persoanelor fizice si juridice
1. Beneficiarul lucrarii:
a) Persoana juridica:
Denumirea .............................
Sediul ................................
Numarul de inmatriculare in registrul comertului .....................
Codul fiscal ..........................
b) Persoana fizica:
Numele si prenumele ....................................
Adresa: judetul ..........., comuna ............., localitatea
........., str. .......... nr. .............
Buletinul/cartea de identitate: codul numeric personal .............
2. Descrierea lucrarii si elementele de antemasuratoare: studiile complexe
de fundamentare a solutiilor de gospodarire a padurilor, proprietate privata
.............................................................................
3. Valoarea studiilor ........................................... lei
4. Contributia beneficiarului ................................... lei
5. Alocatii bugetare de acordat (randul 3 - randul 4) ........... lei
6. Termenul de plata .......................
7. Executantul:
Denumirea: Inspectoratul silvic teritorial.........................
Comuna/orasul ............., str. .................... nr. ........
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ..................
Codul fiscal ...................
Inspector-sef, Contabil-sef,
............... ...............
ANEXA 6
la normele metodologice
MINISTERUL APELOR,
PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI -
DIRECTIA DE REGIM SILVIC
INSPECTORATUL SILVIC TERITORIAL ..................
Avizat,
D.G.F.P.C.F.S.
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea
efectuarii unor lucrari in scopul asigurarii integritatii fondului forestier
national conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. f) din Ordonanta
Guvernului nr. 96/1998, republicata, pentru lucrarea:
Punerea la dispozitie proprietarilor de paduri a normelor tehnice silvice
si juridice care reglementeaza regimul silvic si a materialelor de propaganda
si educatie forestiera privind ocrotirea si conservarea padurilor
1. Beneficiarul lucrarii:
a) Persoana juridica:
Denumirea .............................
Sediul ................................
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ................
Codul fiscal ..........................
b) Persoana fizica:
Numele si prenumele ....................................
Adresa: judetul ..........., comuna ............., localitatea
........., str. .......... nr. .............
Buletinul/cartea de identitate: codul numeric personal .............
2. Denumirea lucrarii .................................................
3. Valoarea devizului ........................................... lei
4. Contributia beneficiarului ................................... lei
5. Alocatii bugetare de acordat (randul 3 - randul 4) ........... lei
6. Termenul de plata .......................
7. Executantul:
Denumirea: Inspectoratul silvic teritorial............................
Comuna/orasul ................, str. .................... nr. ........
Numarul de inmatriculare in registrul comertului .....................
Codul fiscal ...................
Inspector-sef, Contabil-sef,
............... ...............
ANEXA 7
la normele metodologice
MINISTERUL APELOR,
PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI -
DIRECTIA DE REGIM SILVIC
INSPECTORATUL SILVIC TERITORIAL ..................
Avizat,
D.G.F.P.C.F.S.
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea
efectuarii unor lucrari in scopul asigurarii integritatii fondului forestier
national conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. g) din Ordonanta
Guvernului nr. 96/1998, republicata, pentru lucrarea:
Sprijinirea proprietarilor de paduri cu functii speciale de protectie,
persoane fizice, prin acordarea unor compensatii reprezentand contravaloarea
bunurilor pe care nu le recolteaza datorita restrictiilor impuse prin
amenajamentele silvice in aceste paduri
1. Amplasamentul suprafetei: judetul .............., comuna
..............., localitatea ............, Ocolul silvic .........., denumirea
locului ..........
2. Beneficiarul lucrarii:
Numele si prenumele ...................................................
Adresa: judetul ..........., comuna ............., localitatea
........., str. .......... nr. .............
Buletinul/cartea de identitate: codul numeric personal ................
3. Valoarea compensatiei ........................................ lei
4. Contributia beneficiarului ................................... lei
5. Alocatii bugetare de acordat (randul 3 - randul 4) ........... lei
6. Termenul de plata .......................
7. Executantul:
Denumirea: Inspectoratul silvic teritorial.............................
Comuna/orasul ..............., str. .................... nr. ..........
Numarul de inmatriculare in registrul comertului ......................
Codul fiscal ............................
Inspector sef, Contabil sef,
............... ...............