HOTARARE Nr. 18/2 din 30 august 1997
pentru aprobarea Normelor nr. 2.120/1997 privind acordarea vizei anuale pentru
exercitarea profesiei
ACT EMIS DE: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR
AUTORIZATI DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 322 din 21 noiembrie 1997
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Avand in vedere:
a) prevederile art. 19 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994,
aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, potrivit carora Corpul
Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania asigura buna
desfasurare a activitatii expertilor contabili si a contabililor autorizati;
b) prevederile art. 36 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si
modificata prin Legea nr. 42/1995, potrivit carora Corpul Expertilor Contabili
si Contabililor Autorizati din Romania si filialele sale isi acopera
cheltuielile din venituri, in cadrul carora se regasesc cele referitoare la:
- taxa de inscriere in evidenta Corpului Expertilor Contabili si Contabililor
Autorizati din Romania;
- cotizatiile membrilor stabilite pe transe de venituri;
c) prevederile art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si
modificata prin Legea nr. 42/1995, in baza carora membrii Corpului Expertilor
Contabili si Contabililor Autorizati din Romania au obligatia sa plateasca
cotizatiile profesionale, neplata acestora pe o perioada de un an atragand
radierea lor din Tabloul Corpului;
d) Hotararea Conferintei Nationale a Corpului Expertilor Contabili si
Contabililor Autorizati din Romania nr. 28 din 29 martie 1997,
in baza prevederilor art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata
si modificata prin Legea nr. 42/1995, si ale art. 18 lit. c) din Regulamentul
de organizare si functionare a Corpului,
Consiliul Superior al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor
Autorizati din Romania hotaraste:
Art. 1
Se aproba Normele nr. 2.120 din 24 iunie 1997 privind acordarea vizei
anuale pentru exercitarea profesiei.
Art. 2
Normele privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei vor fi
publicate in Monitorul Oficial al Romaniei prin grija Secretariatului general
al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
Presedintele Consiliului superior
al Corpului Expertilor Contabili
si Contabililor Autorizati din Romania,
Marin Toma
NORMELE Nr. 2120 din 24 iunie 1997
privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei
I. Atributiile si raspunderile filialelor Corpului Expertilor Contabili si
Contabililor Autorizati din Romania
In vederea organizarii evidentei expertilor contabili, a contabililor
autorizati si a societatilor comerciale de profil, precum si pentru asigurarea
conditiilor bunei desfasurari a activitatii acestora, filialele Corpului
Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, denumit in
continuare Corpul, au urmatoarele atributii:
A. Cu privire la expertii contabili si contabili autorizati
Pentru acordarea vizei anuale expertilor contabili si contabililor
autorizati, consiliile filialelor, presedintii si secretarii acestora au
urmatoarele obligatii si sarcini:
1. Difuzarea, sub luarea de semnatura, tuturor expertilor contabili si
contabililor autorizati din evidenta a formularului "Fisa pentru persoane
fizice", potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1, care face parte
integranta din prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru
care se intocmeste aceasta fisa.
2. In scopul evidentierii si urmaririi depunerii formularului "Fisa
pentru persoane fizice", filiala va intocmi tabele nominale, separat
pentru expertii contabili si pentru contabilii autorizati, potrivit modelului
prezentat in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentele norme.
3. Termenul de depunere la filiala Corpului a formularului "Fisa
pentru persoane fizice" de catre expertii contabili si contabilii
autorizati este 15 ianuarie a anului urmator celui pentru care se prezinta
datele privind activitatea desfasurata.
4. In cazuri justificate, atunci cand expertii contabili si contabilii
autorizati anunta, in termenul prevazut la pct. 3, ca nu pot depune formularul
"Fisa pentru persoane fizice", filiala este in drept sa acorde un alt
termen de inca 5 zile. Daca nici in acest termen nu a fost depusa fisa,
presedintele filialei nu va acorda viza anuala pentru exercitarea profesiei.
5. Viza anuala pentru exercitarea profesiei de catre expertii contabili si
contabilii autorizati se acorda, daca au fost indeplinite, cumulativ,
urmatoarele conditii:
a) achitarea in intregime a obligatiilor fata de Corp, reprezentand
cotizatia fixa si cea variabila, conform declaratiilor de venit;
b) plata la bugetul de stat, in cuantumul si la termenul prevazute de lege,
a impozitelor cuvenite statului asupra onorariilor incasate de la beneficiari;
c) dovada asigurarii pentru riscul profesional ori prezentarea unui
angajament din care sa rezulte ca se vor asigura legal;
d) dovada ca nu au suferit nici o condamnare care, potrivit legislatiei in
vigoare, interzice dreptul de gestiune si de administrare a societatilor
comerciale (prezentarea cazierului judiciar);
e) nu au savarsit fapte care sa incalce obligatiile prevazute de lege,
precum si regulile privind conduita si etica profesionala, pentru care au fost
sanctionati de Comisia de disciplina, potrivit pct. 134 din Regulamentul de
organizare si functionare a Corpului;
f) depunerea fisei individuale prezentate in anexa nr. 1 la prezentele
norme.
6. In baza datelor declarate pe propria raspundere de catre expertii
contabili si contabilii autorizati, secretarul filialei va verifica exactitatea
datelor si a informatiilor prezentate, va lua masuri pentru incasarea taxelor si
a cotizatiilor datorate si va propune presedintelui filialei acordarea vizei
anuale. Acordarea vizei anuale se concretizeaza prin semnatura si prin stampila
filialei pusa in casuta special rezervata in carnetul de membru al Corpului.
7. Actiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se
desfasoara pana la data de 15 februarie, data dupa care filialele au obligatia:
a) sa afiseze la sediul filialei, la instantele de judecata, la Camera de
comert si industrie etc. lista cuprinzand expertii contabili si contabilii
autorizati care au obtinut viza anuala si care au dreptul sa exercite profesia;
b) sa inainteze, pana la data de 1 martie, la Secretariatul general al
Corpului o informare care sa cuprinda urmatoarele date:
- numarul total al expertilor contabili in evidenta Corpului, din care,
numarul celor carora li s-a acordat viza anuala;
- numarul total al contabililor autorizati in evidenta Corpului, din care,
numarul celor carora li s-a acordat viza anuala;
- principalele aspecte, greutati si propuneri in legatura cu activitatea
desfasurata in acest domeniu.
B. Cu privire la societatile comerciale autorizate
1. Pentru societatile comerciale de profil, filialele transmit, sub luare
de semnatura a reprezentantului legal al societatii comerciale, fisa acesteia,
intocmita dupa modelul prezentat in anexa nr. 3, care face parte integranta din
prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru care se
intocmeste aceasta fisa.
2. In scopul evidentierii si urmaririi depunerii fisei societatii
comerciale, filiala Corpului va intocmi un tabel, potrivit modelului prezentat
in anexa nr. 4, care face parte integranta din prezentele norme.
3. Prevederile cap. A pct. 3, 4 si 5 se aplica in mod corespunzator si societatilor
comerciale de profil care sunt in evidenta filialelor Corpului, cu exceptia
dispozitiilor pct. 5 lit. c), conform carora societatea comerciala, membra a
Corpului, trebuie sa prezinte polita de asigurare a riscului profesional.
In mod asemanator, societatea comerciala trebuie sa faca dovada depunerii
fisei prezentate in anexa nr. 3 la prezentele norme.
4. In baza datelor declarate de catre societatea comerciala pe propria
raspundere, secretarul filialei va verifica exactitatea datelor prezentate in
fisa si va propune presedintelui filialei acordarea vizei anuale pentru
exercitarea profesiei.
Acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei se comunica de catre
filiala prin adresa, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5, care face
parte integranta din prezentele norme.
5. Actiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se
desfasoara pana la data de 15 februarie, data dupa care filialele au obligatia
sa afiseze la sediul filialei, la Camera de comert si industrie, la instantele
de judecata si altele lista societatilor comerciale care au obtinut viza anuala
si care au dreptul sa exercite profesia.
II. Dispozitii finale
1. Secretariatul general impreuna cu sectiunile si departamentele Corpului
vor initia masuri pentru indrumarea, sprijinul si controlul modului de acordare
a vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
2. Pe baza informarilor primite de la filiale, Secretariatul general
impreuna cu sectiunile Corpului vor prezenta Biroului permanent al Consiliului
superior al Corpului rapoarte anuale cuprinzand rezultatele si masurile luate,
precum si directiile de actiune in legatura cu acordarea vizei anuale pentru
exercitarea profesiei.
3. Pentru perioada in care nu s-a acordat viza ca urmare a nesolicitarii
sau neindeplinirii conditiilor, membrii Corpului nu sunt exonerati de plata
obligatiilor fata de acesta.
4. Contestatiile la masura luata de filiala Corpului, de neacordare a vizei
anuale pentru exercitarea profesiei, se solutioneaza in baza prevederilor art.
32 si 35 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin
Legea nr. 42/1995, si ale pct. 46-54 si 124-140 din Regulamentul de organizare
si functionare a Corpului.
ANEXA 1
CECCAR
Filiala ..................
FISA PENTRU PERSOANE FIZICE
1. Date de identificare
________________________________
1.1. Numele si prenumele |________________________________|
_____________________
1.2. Nr. carnetului emis de Corp |_____________________|
_______________
1.3. Data nasterii |_______________|
________________________
1.4. Locul nasterii |________________________|
_______________________________________________
1.5. Domiciliul |_______________________________________________|
________________________
1.6. Telefon |________________________|
2. Calitatea
______________________ ________________________
2.1. | Expert contabil | | 2.2. |Contabil autorizat | |
|_________________|____| |___________________|____|
3. Modul de desfasurare a activitatii de expert contabil sau contabil
autorizat
____________________________________________________________
3.1. | Prin cabinete proprii, cu angajare de colaboratori | |
|____________________________________________________|_______|
________________________________________________________________
3.2. | Salariati in societati comerciale de expertiza contabila | |
|__________________________________________________________|_____|
___________
3.2.1. Denumirea cabinetului sau a societatii comerciale |___________|
___________
3.2.2. Sediul cabinetului sau al societatii comerciale |___________|
___________ __________
3.2.3. Telefon |___________| 3.2.4. Fax |__________|
_______________________________________________
3.3. | Salariat la alte unitati patrimoniale | |
| in afara celor de expertiza contabila | |
|_______________________________________|_______|
___________________________
3.3.1. Locul de munca (fara prescurtari) |___________________________|
___________________________
3.3.2. Functia |___________________________|
_____________________
3.3.3. Profilul unitatii*) |_____________________|
--------------
*) Se completeaza conform codificarii de mai jos:
I = industrie, agricultura, constructii, transporturi, prestari de
servicii, comert;
S = societati de expertiza contabila si de consultanta;
A = functionari in aparatul financiar;
F = functionari (angajati la ministere si la alte organe ale administratiei
publice);
E = educatie si invatamant;
P = pensionari.
______________________________
3.4. | Cu titlu independent | |
|______________________|_______|
________________________
3.5. | Cenzor | |
|________|_______________|
____________________________
3.5.1. Denumirea societatii comerciale | 1/ 2/ 3/ |
|____________________________|
_______________________________
3.5.2. Sediul societatii comerciale | 1/ 2/ 3/ |
|_______________________________|
_________________ ___________________
3.5.3. Telefon | 1/ 2/ 3/ | 3.5.4. Fax | 1/ 2/ 3/ |
|_________________| |___________________|
_____________________________________
3.6. | Cenzor extern independent | |
|___________________________|_________|
___________________________
3.6.1. Denumirea societatii comerciale | 1/ 2/ 3/ |
|___________________________|
______________________________
3.6.2. Sediul societatii comerciale | 1/ 2/ 3/ |
|______________________________|
______________ ______________________
3.6.3. Telefon | 1/ 2/ 3/ | 3.6.4. Fax | 1/ 2/ 3/ |
|______________| |______________________|
4. Activitatea extraprofesionala remunerata*)
------------------
*) Se completeaza si de catre pensionari.
____________
4.1. Numarul de cenzorate Total, din care: |____________|
4.1.1. in industrie, | |
comert si prestari| |
servicii |____________|
4.1.2. in banci si | |
asigurari: |____________|
4.2. Numarul de contracte Total, din care: |____________|
de audit 4.2.1. in industrie, | |
comert si prestari| |
servicii |____________|
4.2.2. in banci si | |
asigurari |____________|
4.3. Numarul de clienti | |
pentru lucrari contabile |____________|
4.4. Numarul de lucrari de ____________
expertiza contabila: Total, din care: | |
4.4.1. judiciare |____________|
4.4.2. nejudiciare |____________|
____________
4.5. Numarul de evaluari la care s-a participat |____________|
4.6. Alte lucrari - numarul clientilor |____________|
4.7. Numarul de colaboratori in anul anterior |____________|
5. Pregatire profesionala realizata in anul anterior
_____________________________________________________________
| Cursuri sau | Profilul | Denumirea | Organizatorul | Durata |
| seminarii*) | | | | (ore) |
|_____________|__________|___________|_______________|________|
|_____________|__________|___________|_______________|________|
|_____________|__________|___________|_______________|________|
|_____________|__________|___________|_______________|________|
|_____________|__________|___________|_______________|________|
|_____________|__________|___________|_______________|________|
|_____________|__________|___________|_______________|________|
|_____________|__________|___________|_______________|________|
*) In coloana respectiva veti marca cu C pentru cursuri sau cu S pentru
seminarii.
6. Necesitati de pregatire profesionala in viitor*)
__________________________________________________________________________
| Nivel/ | Audit |Contabilitate|Fiscalitate|Gestiune|Evaluari|Piete de|
| Profil | | | | | |capital |
| |_______|_____________|___________|________|________|________|
| | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|___|____|____|___|___|____|
| Initiere | | | | | | | | | | | | |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|___|____|____|___|___|____|
|Perfectionare| | | | | | | | | | | | |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|___|____|____|___|___|____|
|Reciclare | | | | | | | | | | | | |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|___|____|____|___|___|____|
*) In casutele corespunzatoare profilului si nivelului pentru care optati,
completati:
- in coloana 1 = "N" - daca doriti ca aceste actiuni sa se
desfasoare la
nivel national; sau
"F" - daca doriti ca ele sa se desfasoare la
nivelul
filialei;
- in coloana 2 = completati numarul de zile pe care sunteti dispus sa il
afectati pentru domeniul respectiv.
7. Achitarea obligatiilor fata de Corp si fata de stat
_______________
7.1. Cotizatie fixa: |_______________|
7.1.1. Suma achitata |_______________|
7.2. Cotizatie variabila: |_______________|
7.2.1. Venitul net anual realizat |_______________|
7.2.2. 2 % din venitul net anual realizat |_______________|
7.2.3. Suma achitata |_______________|
7.3. Impozite asupra onorariilor incasate de
la persoane fizice: _______________
7.3.1. Datorate |_______________|
7.3.2. Platite |_______________|
7.4. Are polita de asigurare sau prezinta _______________
angajament ca se va asigura legal | DA | NU |
|_______|_______|
8. Alte informatii
8.1. Limbi straine cunoscute:
_______________________________________
| Satisfacator | Bine | Foarte bine |
______________________________|______________|__________|_____________|
| limba engleza - scris | | | |
| _____________|______________|__________|_____________|
| - citit | | | |
|______________________________|______________|__________|_____________|
| limba franceza - scris | | | |
| _____________|______________|__________|_____________|
| - citit | | | |
|______________________________|______________|__________|_____________|
| limba spaniola - scris | | | |
| _____________|______________|__________|_____________|
| - citit | | | |
|______________________________|______________|__________|_____________|
| limba italiana - scris | | | |
| _____________|______________|__________|_____________|
| - citit | | | |
|______________________________|______________|__________|_____________|
| limba araba - scris | | | |
| _____________|______________|__________|_____________|
| - citit | | | |
|______________________________|______________|__________|_____________|
| limba rusa - scris | | | |
| _____________|______________|__________|_____________|
| - citit | | | |
|______________________________|______________|__________|_____________|
| alte limbi - scris | | | |
| _____________|______________|__________|_____________|
| - citit | | | |
|______________________________|______________|__________|_____________|
Semnatura
ANEXA 2
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI
SI CONTABILILOR AUTORIZATI
DIN ROMANIA
Filiala ...................
TABEL
cuprinzand expertii contabili/contabilii autorizati din evidenta Corpului, care
au primit si au depus fisa personala privind activitatea desfasurata in anul
... ................
_________________________________________________________________________
| Nr. | Numele si| Data | Semnatura| Data | Semnatura| Data |
| crt.| prenumele| primirii | | depunerii | | acordarii |
| | | fisei | | la filiala| | vizei |
| | | personale| | Corpului | | |
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
Presedinte, Secretar,
ANEXA 3
CECCAR
Filiala ...................
FISA PENTRU SOCIETATI COMERCIALE
1. Date de identificare ___________________________
1.1. Denumirea societatii comerciale: |___________________________|
1.2. Nr. certificat CECCAR ___________|_________________|
1.3. Sediul (str. nr., localitatea) | |
______________________|_____________________________|
1.4. Telefon |_____________________________| Fax |_______|
1.5. Nr. de inmatriculare in ______________ ______
Registrul comertului |______________| Cod fiscal |______|
1.6. Birouri sau filiale
________________________________________________
| Nr. | Denumirea | Adresa | Telefon/fax |
| crt. | | | |
|______|_____________|__________|________________|
|______|_____________|__________|________________|
|______|_____________|__________|________________|
|______|_____________|__________|________________|
|______|_____________|__________|________________|
|______|_____________|__________|________________|
1.7. Statutul
societatii _______________ _______________ ____________
comerciale: |in exercitiu| | | suspendata | | | radiata | |
|____________|__| |____________|__| |_________|__|
2. Repartitia capitalului _____________________
2.1. Total capital (mii lei): |_____________________|
_________________
2.2. Nr. total de actionari sau de asociati, |_________________|
din care:
experti contabili si/sau contabili autorizati, _________________
membri ai Corpului |_________________|
2.3. Date de identificare a actionarilor/asociatilor (vezi anexa nr. 3A)
________ ________
2.4. Actiunile sunt nominative? | DA | | | NU | |
|____|___| |_____|__|
3. Obiectul activitatii*)
_______________________________
| Prevazut | Exercitat in |
| in statut | ultimul an |
| | calendaristic |
|_______________|_______________|
|_______________|_______________|
|_______________|_______________|
|_______________|_______________|
|_______________|_______________|
|_______________|_______________|
*) Pentru completarea tabelului de mai sus, folositi numai codurile din
anexa nr. 3B, fara a mai inscrie continutul activitatii.
4. Consiliul de administratie
4.1. Numarul total de membri in consiliul _____________
de administratie, |_____________|
din care:
actionari/asociati, experti contabili _____________
si/sau contabili autorizati, membri ai Corpului: |_____________|
4.2. Date de identificare a membrilor consiliului de administratie:
_________________________________________________________________________
| Nr. |Numele si|Nationalitatea|Adresa|Calitatea*)|Functia |Garantia |
| crt.|prenumele| | | |in cadrul |depusa |
| | | | | |consiliului |(mii lei)|
| | | | | |de | |
| | | | | |administratie| |
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
*) Pentru calitatea de expert contabil se va completa EC, iar pentru cea de
contabil autorizat CA.
4.3. Daca membrii consiliului de administratie sunt alesi si in alte
societati comerciale recunoscute de Corp (cu exemplificare: numele, prenumele
si societatea comerciala in care mai indeplineste aceasta functie):
................................................................
................................................................
5. Modificari statutare si evolutia societatii comerciale
5.1. Modificarea sediului societatii Data efectuarii modificarii
comerciale (se va completa noul sediu)
_____________________________________ _________________________
|_____________________________________| |_________________________|
5.2. Modificarea repartitiei capitalului social prin:
5.2.1 - cesionare de parti sociale sau vanzare de actiuni la alti
asociati/actionari din aceeasi societate comerciala:
______________________________________________________
|Nr. | Numele si |Nr. de parti | Valoarea | Data |
|crt.| prenumele |sociale/actiuni| totala | vanzarii |
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
5.2.2. - cesionare de parti sociale sau vanzare de actiuni la persoane din
afara societatii comerciale:
______________________________________________________
|Nr. | Numele si |Nr. de parti | Valoarea | Data |
|crt.| prenumele |sociale/actiuni| totala | vanzarii |
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
5.3. Modificarea componentei consiliului de administratie:
5.3.1. - persoane inlocuite
______________________________________________________
|Nr. | Numele si |Nr. de parti | Valoarea | Data |
|crt.| prenumele |sociale/actiuni| totala | vanzarii |
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
|____|___________|_______________|__________|__________|
5.3.2. - membri noi
___________________________________________________
|Nr. | Numele si | Functia in consiliul | Data |
|crt.| prenumele | de administratie | validarii |
|____|___________|______________________|___________|
|____|___________|______________________|___________|
|____|___________|______________________|___________|
|____|___________|______________________|___________|
|____|___________|______________________|___________|
5.4. Modificarea formei Data efectuarii modificarii:
juridice prin transformare in:*)
___________________ ___________________________
- S.R.L. |___________________| |___________________________|
___________________ ___________________________
- S.A. |___________________| |___________________________|
___________________ ___________________________
- S.N.C. |___________________| |___________________________|
___________________ ___________________________
- alte forme |___________________| |___________________________|
-----------------
*) Se va completa prin inscrierea semnului X pe randul respectiv.
6. Efectivul personal angajat*)
______________________________________________________________
| Nr. | Numele si | Partea in care este | Achitat cotizatia |
| crt. | prenumele | inscris in Tabloul | pe anul anterior*) |
| | | Corpului | |
|______|___________|_____________________|_____________________|
|______|___________|_____________________|_____________________|
|______|___________|_____________________|_____________________|
|______|___________|_____________________|_____________________|
|______|___________|_____________________|_____________________|
|______|___________|_____________________|_____________________|
*) Nu se inscriu persoanele din aparatul administrativ.
*) Se refera numai la expertii contabili si contabilii autorizati si se va
marca cu P pentru platit si cu N pentru neplata.
7. Asigurarea societatii comerciale ___________
7.1. Societatea de asigurare la care s-a facut asigurarea |___________|
______________________________
7.1.2. Adresa societatii de asigurare |______________________________|
____________ ______
7.2. Numarul politei de asigurare |____________| Suma achitata |______|
8. Achitarea obligatiilor fata de Corp
__________
8.1. Cotizatia fixa |__________|
__________
8.1.1. Suma achitata |__________|
__________
8.2. Cotizatia variabila (conform declaratiei de venit) |__________|
__________
8.2.1. Suma achitata |__________|
8.3. Impozite asupra onorariilor incasate de la persoane
fizice: __________
8.3.1. datorate |__________|
__________
8.3.2. platite |__________|
_____
| L.S.| Semnatura
|_____|
ANEXA 3A
SITUATIA
actionarilor (asociatilor) la Societatea Comerciala ......................
____________________________________________________________
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
______
| L.S. | Semnatura
|______|
Semnificatia cifrelor:
1 - Nr. crt.
2 - Numele si prenumele
3 - Nationalitatea
4 - Adresa (str., nr., localitatea)
5 - Telefon
6 - Calitatea (cenzor sau membru in consiliul de administratie)
7 - Data de la care este asociat sau actionar
8 - Nr. de actiuni/parti sociale
9 - Valoarea totala a actiunilor
10 - % actiunilor in valoarea totala
ANEXA 3B
CODIFICAREA
lucrarilor ce se pot executa, fara a fi limitative, de catre societatile de
expertiza
1. Tinerea sau supravegherea contabilitatii si intocmirea bilantului
contabil:
1.1. acordarea asistentei privind organizarea si tinerea contabilitatii,
inclusiv in cazul sistemelor informatice;
1.2. elaborarea si punerea in aplicare de: procedee contabile, planul de
conturi adaptat unitatii, contabilitatea de gestiune, tabloul de bord,
controlul de gestiune si controlul prin buget, in baza si cu respectarea
normelor generale.
2. Efectuarea de analize economico-financiare, ca de exemplu:
2.1. analiza structurilor financiare;
2.2. analiza gestiunii financiare si a rentabilitatii capitalului social
investit;
2.3. tehnici de analiza si de gestiune a fondului de rulment;
2.4. sisteme de credit-leasing, factoring etc.;
2.5. determinarea situatiilor financiare si de gestiune prin rapoarte
procentuale;
2.6. elaborarea de tablouri de finantare si planuri de trezorerie;
2.7. elaborarea de tablouri si resurse;
2.8. asistenta in prevenirea si inlaturarea dificultatilor unitatilor.
3. Efectuarea de audit financiar-contabil, ca de exemplu:
3.1. diagnostic financiar - cresterea, rentabilitatea, echilibrul si
riscurile financiare;
3.2. audit intern - organizarea sau controlul regularitatii si sinceritatii
sistemului;
3.3. studii, asistenta pentru realizarea de investitii financiare;
3.4. audit si certificarea bilantului contabil.
4. Efectuarea de evaluari patrimoniale:
4.1. evaluari de bunuri si active patrimoniale;
4.2. evaluari de intreprinderi si de valori mobiliare, pentru vanzari,
succesiuni, partaje, donatii sau la cererea celor interesati;
4.3. evaluari elemente intangibile.
5. Efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau
solicitate de persoane fizice ori juridice in conditiile prevazute de lege, ca
de exemplu:
5.1. expertize amiabile;
5.2. expertize contabil-judiciare;
5.3. arbitraje in cauze civile;
5.4. expertize de gestiune.
6. Executarea de lucrari cu caracter financiar-contabil, ca de exemplu:
6.1. intocmirea de situatii periodice;
6.2. consolidarea conturilor si a bilantului contabil;
6.3. intocmirea de planuri de finantare pe termen mediu si lung.
7. Executarea de lucrari cu caracter fiscal, ca de exemplu:
7.1. studii si consultatii pe probleme de ordin fiscal;
7.2. participarea la intocmirea si depunerea declaratiilor fiscale;
7.3. asistenta in probleme de T.V.A. si impozite;
7.4. fiscalitate imobiliara;
7.5. asistenta in aplicarea tarifului vamal;
7.6. asistarea contribuabilului cu ocazia verificarilor.
8. Efectuarea de lucrari de organizare administrativa si informatica, cum
ar fi:
8.1. organigrame, structuri, definiri de functii;
8.2. legaturi intre servicii, circulatia documentelor si informatiilor;
8.3. automatizarea prelucrarii informatiilor, alegerea echipamentelor;
8.4. analiza si organizarea fluxului informational;
8.5. alegerea softurilor necesare;
8.6. formarea profesionala continua;
8.7. contributii la protectia patrimoniului unitatii.
9. Indeplinirea atributiilor prevazute in mandatul de cenzor la societatile
comerciale, conform prevederilor legale.
ANEXA 4
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI
SI CONTABILILOR AUTORIZATI
DIN ROMANIA
Filiala ....................
TABEL
cuprinzand societatile comerciale de expertiza din evidenta Corpului, care au
primit si au depus fisa privitoare la activitatea desfasurata in anul .........
__________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea |Sediul|Data |Semnatura|Data |Semnatura|Data |
|crt.|societatii| |primirii| |depunerii | |acordarii |
| |comerciale| |fisei | |la filiala| |vizei si |
| | | | | |Corpului | |nr. |
| | | | | | | |comunicarii|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
Presedinte, Secretar,
ANEXA 5
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI
SI CONTABILILOR AUTORIZATI
DIN ROMANIA
Filiala .............. Nr. ...... din ..........
AVIZ
Se acorda viza pentru exercitarea profesiei pe anul .............
Societatii Comerciale ............., cu sediul in
........................................, codul fiscal nr. .......,
inregistrata la Registrul comertului sub nr. ...
Acordarea vizei anuale nu exonereaza de raspundere
......................... .................................. pentru eventualele
date nereale privitoare la raportarea veniturilor constatate ulterior acordarii
vizei.
Presedinte, Secretar,