E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 183 din 29 martie 2007

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Scolii Nationale de Grefieri

ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 257 din 17 aprilie 2007



In temeiul art. 134 alin. (4) din Constituţia României, republicată, şi al art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere dispoziţiile art. 17 şi art. 94 alin. (1) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările şi completările ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii   hotărăşte:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 94/2005, cu modificările şi completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 31 martie 2005, se abrogă.

Art. 3. - Prezenta hotărâre va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,

judecător Anton Pandrea

ANEXA

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Şcoala Naţională de Grefieri, denumită în continuare Şcoala, este organizată şi funcţionează potrivit Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările şi completările ulterioare şi potrivit prevederilor prezentului regulament.

Art. 2. - (1) Şcoala Naţională de Grefieri este instituţie publică aflată sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii.

(2)  Şcoala are personalitate juridică şi sediul în municipiul Bucureşti.

(3) Consiliul Superior al Magistraturii poate înfiinţa sedii secundare ale Şcolii şi în alte localităţi.

(4)  Şcoala realizează formarea iniţială a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, precum şi formarea profesională continuă a acestora, în condiţiile legii.

CAPITOLUL II

Structura organizatorică

Art. 3. - Şcoala are următoarea structură organizatorică:

a)  organele de conducere;

b)  departamentul de formare profesională iniţială;

c)  departamentul de formare profesională continuă;

d)  departamentul de formare a formatorilor;

e)  departamentul relaţii internaţionale;

f)  departamentul economico-financiar şi administrativ.

CAPITOLUL III

Conducerea şcolii

Art. 4. - (1) Şcoala este condusă de consiliul de conducere.

(2) Conducerea curentă a Şcolii este asigurată de un director, 2 directori adjuncţi şi un director economic.

Art. 5. - (1) Consiliul de conducere al Şcolii este format din 9 membri, după cum urmează: un judecător şi un procuror desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, 2 reprezentanţi aleşi ai personalului de instruire al Şcolii, directorul Institutului Naţional al Magistraturii, un reprezentant al Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii; 2 reprezentanţi aleşi ai cursanţilor, unul pentru cursanţii cu studii juridice superioare şi unul pentru cursanţii cu studii medii. Directorul Şcolii face parte de drept din consiliul de conducere.

(2)  Durata mandatului membrilor consiliului de conducere este de 4 ani, cu excepţia mandatului reprezentanţilor cursanţilor, care sunt aleşi pe durata studiilor.

(3) Consiliul de conducere este convocat de către directorul Şcolii sau de o treime din numărul membrilor săi.

(4)  Şedinţele consiliului sunt prezidate de către directorul Şcolii iar în lipsa acestuia, de către unul dintre membrii consiliului, desemnat de acesta.

(5) La şedinţele consiliului de conducere pot participa, fără drept de vot, reprezentanţi ai sindicatelor grefierilor, la invitaţia acestuia.

Art. 6. - (1) Desemnarea judecătorilor şi procurorilor în consiliul de conducere se face de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Şcolii.

(2)  Cu 30 de zile anterior expirării mandatului membrilor în funcţie, Şcoala anunţă pe pagina de internet vacanţa posturilor şi o comunică Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi parchetului de pe lângă aceasta, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, precum şi curţilor de apel şi parchetelor de pe lângă acestea.

(3) Persoanele interesate depun în termen de 15 zile de la data afişării sau comunicării o scrisoare de intenţie şi un curriculum vitae la instanţele şi parchetele menţionate la alin. (2).

(4)  Colegiile de conducere ale instanţelor şi parchetelor menţionate la alin. (2) evaluează candidaturile şi înaintează câte o propunere Şcolii în termen de 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (3).

Art. 7. - (1) Reprezentanţii personalului de instruire din cadrul Şcolii sunt aleşi prin vot secret, în adunarea generală a acesteia, convocată şi prezidată de directorul sau de unul din directorii adjuncţi ai Şcolii, fără drept de vot, cu majoritatea voturilor celor prezenţi.

(2) Reprezentanţii cursanţilor cu studii superioare juridice şi cu studii medii sunt aleşi separat prin vot secret, în adunarea generală a acestora, convocată de directorul Şcolii în termen de cel mult 30 de zile de la începutul anului de învăţământ. Adunarea generală este prezidată de directorul sau de unul din directorii adjuncţi ai Şcolii, fără drept de vot. Hotărârea se ia cu majoritatea voturilor celor prezenţi.

Art. 8. - (1) Consiliul de conducere exercită, potrivit legii, următoarele atribuţii:

a)  stabileşte direcţiile de studiu ale Şcolii;

b) propune spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii programele de studiu pentru cursurile de formare profesională iniţială şi continuă a grefierilor şi a celorlalte categorii de personal auxiliar de specialitate, organizate de Şcoală;

c) propune Consiliului Superior al Magistraturii numărul anual de cursanţi ai Şcolii, tematica, bibliografia, calendarul, data şi locul organizării concursului de admitere la Şcoală;

d) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea comisiilor pentru concursul de admitere la Şcoală, precum şi comisiile examenului de absolvire al Şcolii;

e) propune Consiliului Superior al Magistraturii reţeaua de formatori pentru formare profesională iniţială şi continuă;

f) propune Consiliului Superior al Magistraturii candidaturile pentru funcţiile de director şi director adjunct, precum şi revocarea din funcţie a acestora;

g) propune Consiliului Superior al Magistraturii candidaturile pentru desemnarea judecătorului şi a procurorului în consiliul de conducere al Şcolii;

h) aprobă derularea programelor de cooperare internaţională ale Şcolii;

i) propune Consiliului Superior al Magistraturii proiectul de buget al Şcolii;

j) propune Consiliului Superior al Magistraturii anual, sau când intervin modificări, statele de funcţii şi statele de personal ale Şcolii;

k) propune Consiliului Superior al Magistraturii Regulamentul de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri, Regulamentul de organizare a concursului de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri, precum şi strategiile privind activitatea Şcolii.

(2) Consiliul hotărăşte asupra oricăror alte probleme care privesc organizarea şi funcţionarea Şcolii, stabilite de lege, regulamente ori de Consiliul Superior al Magistraturii.

Art. 9. - (1) Consiliul de conducere al Şcolii îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor care îl compun şi adoptă hotărâri cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi.

(2) In caz de paritate a voturilor, votul directorului este decisiv.

Art. 10. - (1) Lucrările fiecărei şedinţe sunt consemnate într-un proces-verbal întocmit de secretarul consiliului de conducere, desemnat de director.

(2) Hotărârile şi avizele consiliului de conducere, precum şi procesele-verbale de şedinţă sunt semnate de directorul Şcolii.

Art. 11. - (1) Consiliul pedagogic este un organ consultativ al consiliului de conducere al Şcolii.

(2)  Din consiliul pedagogic fac parte directorul, directorii adjuncţi şi formatorii din cadrul departamentului de formare profesională   iniţială.

(3)  Consiliul pedagogic se întruneşte la iniţiativa unei treimi din numărul membrilor săi ori a directorului şcolii şi îşi desfăşoară activitatea în prezenţa majorităţii membrilor săi.

(4) La cererea consiliului de conducere, consiliul pedagogic formulează propuneri referitoare la:

a)  direcţiile de studiu ale Şcolii;

b)  planul de învăţământ şi programele analitice întocmite pentru fiecare disciplină în cadrul formării profesionale iniţiale;

c) modul de organizare a activităţii de formare profesională iniţială;

d) orice alte aspecte privind activitatea didactică a Şcolii.

Art. 12. - (1) Directorul Şcolii şi directorii adjuncţi sunt numiţi pentru un mandat de 3 ani de Consiliul Superior al Magistraturii, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată, la propunerea consiliului de conducere, din rândul personalului de instruire care are calitatea de judecător sau procuror.

(2) Directorul Şcolii şi adjuncţii acestuia pot fi revocaţi din funcţie în conformitate cu dispoziţiile art. 51 din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător.

(3) Directorul economic este numit prin concurs organizat de Consiliul Superior al Magistraturii.

(4) Directorul economic poate fi revocat din funcţie în condiţiile legii.

Art. 13. - (1) Directorul Şcolii are următoarele atribuţii principale:

a)  asigură conducerea curentă a activităţii Şcolii;

b) reprezintă Şcoala în relaţiile cu instituţiile şi autorităţile publice din ţară şi din străinătate;

c) convoacă consiliul de conducere de regulă în şedinţe lunare sau ori de câte ori este necesar şi stabileşte proiectul ordinii de zi;

d) informează consiliul de conducere cu privire la activitatea curentă a Şcolii;

e) propune consiliului de conducere componenţa comisiilor pentru concursurile şi examenele organizate de Şcoală;

f)  coordonează activitatea de formare a formatorilor;

g) coordonează activitatea departamentului relaţii internaţionale;

h) are calitatea de ordonator terţiar de credite;

i) numeşte şi eliberează din funcţiile de execuţie funcţionarii publici şi personalul contractual al Şcolii;

j) semnează şi duce la îndeplinire hotărârile consiliului de conducere al Şcolii.

(2) Directorul Şcolii exercită orice alte atribuţii ce îi revin prevăzute de lege sau regulamente ori stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii sau de consiliul de conducere.

Art. 14. - (1) Directorii adjuncţi ai Şcolii au următoarele atribuţii principale, ce sunt prevăzute pentru fiecare prin fişa postului:

a) coordonează organizarea şi desfăşurarea activităţii de formare profesională iniţială, respectiv continuă a Şcolii;

b) realizează, cu colaborarea formatorilor, şi propune anual consiliului de conducere planul de învăţământ şi structura anului şcolar pentru formarea profesională iniţială, respectiv programul pentru formarea profesională continuă;

c) face propuneri directorului privind reţeaua de formatori pentru departamentul pe care îl coordonează;

d)  asigură respectarea şi realizarea planului de învăţământ, a programelor de studiu, respectiv a programului de formare continuă;

e) asigură respectarea normelor de disciplină interioară;

f)  coordonează activitatea cursanţilor în timpul cursurilor şi în stagiile de practică;

g) asigură, alături de director, recrutarea, formarea şi evaluarea formatorilor;

h) înaintează directorului propuneri pentru alcătuirea comisiilor pentru concursurile şi examenele organizate de Şcoală;

i) asigură ducerea la îndeplinire a hotărârilor consiliului de conducere al Şcolii;

j) asigură, în lipsa directorului, ducerea la îndeplinire a atribuţiilor acestuia.

(2) Directorii adjuncţi exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege sau de regulamente ori stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii sau de consiliul de conducere, precum şi pe cele din dispoziţia directorului, în condiţiile legii.

Art. 15. - (1) Directorul economic al Şcolii are următoarele atribuţii principale:

a)   coordonează activitatea departamentului economico-financiar şi administrativ;

b) asigură buna funcţionare a instituţiei, alături de directorii adjuncţi;

c)  participă la activitatea curentă a Şcolii.

(2) Directorul economic exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege sau de regulamente ori stabilite de Consiliul   Superior   al   Magistraturii   sau   consiliul   de conducere, precum şi pe cele din dispoziţia directorului, în condiţiile legii.

CAPITOLUL IV

Departamentul de formare profesională iniţială

SECŢIUNEA 1

Dispoziţii generale

Art. 16. - Formarea profesională iniţială a personalului auxiliar de specialitate constă în:

a)  însuşirea cunoştinţelor teoretice necesare desfăşurării activităţii de grefier, grefier arhivar sau grefier registrator;

b) dobândirea deprinderilor practice necesare pentru a deveni grefier, grefier arhivar sau grefier registrator;

c) efectuarea de stagii de practică în cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, sub îndrumarea personalului de instruire al Şcolii.

Art. 17. - Departamentul de formare iniţială al Şcolii îndeplineşte următoarele activităţi principale:

a) organizează, sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, concursul de admitere la Şcoală;

b) organizează şi realizează formarea profesională iniţială a grefierilor conform planului de învăţământ;

c) coordonează organizarea şi realizarea stagiului de formare a grefierilor arhivari şi a grefierilor registratori.

SECŢIUNEA a 2-a

Admiterea şi desfăşurarea cursurilor

Art. 18. - Admiterea se desfăşoară potrivit dispoziţiilor Regulamentului privind concursul de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri, aprobat prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii.

Art. 19. - (1) Planul de învăţământ şi curriculele disciplinelor se întocmesc anual, avându-se în vedere propunerile formatorilor, ale cursanţilor şi ale personalului din instanţe şi parchete.

(2) Planul de învăţământ şi structura anului şcolar se întocmesc de directorul adjunct coordonator al departamentului de formare iniţială şi se aprobă de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere.

Art. 20. - (1) Durata cursurilor de formare profesională iniţială a grefierilor şi a celuilalt personal de specialitate este de 6 luni pentru grefierii cu studii superioare juridice şi de 1 an pentru grefierii cu studii superioare de altă specialitate sau cu studii medii.

(2) Durata cursurilor constituie vechime în muncă şi în specialitate, cu condiţia absolvirii Şcolii.

Art. 21. - (1) Pentru buna desfăşurare a cursurilor şi a stagiilor de practică, în cadrul fiecărei serii de cursanţi se organizează grupe de studii.

(2)  Cursanţii sunt înscrişi în catalogul alfabetic al anului de formare profesională iniţială.

(3) Catalogul cuprinde rubrici pentru mediile notelor obţinute la fiecare materie de studiu, precum şi pentru rezultatele obţinute în stagiul de practică.

Art. 22. - (1) Pe durata cursurilor de formare profesională iniţială, inclusiv a stagiului de practică, personalul de instruire realizează evaluarea continuă, pe fişe individuale, pentru fiecare cursant, prin note sau calificative, în ceea ce priveşte nivelul de asimilare a cunoştinţelor şi dobândirea deprinderilor, precum şi alte criterii stabilite la propunerea directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesională iniţială, de consiliul de conducere al şcolii, pentru fiecare disciplină.

(2) Notarea se face cu note de la 1,00 (unu) la 10,00 (zece).

(3) Pentru note mai mici sau egale cu nota 1,00 (unu) se acordă nota 1,00 (unu).

(4)  Notele se centralizează la sfârşitul fiecărei perioade de studiu şi se iau în considerare la calcularea mediei finale de absolvire, alături de rezultatele examenelor de absolvire a Şcolii.

(5) Nota minimă de promovare la fiecare disciplină este 5,00 (cinci).

(6) Cursantul care nu obţine nota de promovare la o disciplină are dreptul la o singură reexaminare, data acesteia fiind fixată înainte de sfârşitul cursurilor.

(7)  Nepromovarea după reexaminare atrage exmatricularea de drept, cu plata cheltuielilor de şcolarizare.

Art. 23. - (1) In perioada cursurilor, sub îndrumarea personalului de instruire şi a judecătorilor şi procurorilor din instanţe şi parchete, cursanţii efectuează stagii de practică în cadrul instanţelor şi parchetelor de pe lângă acestea.

(2) Stagiile de practică constau, în principal, în efectuarea de activităţi specifice grefei, inclusiv asistare la şedinţele de judecată, precum şi în efectuarea altor lucrări în cadrul celorlalte compartimente auxiliare.

Art. 24. - Periodic, consiliul de conducere şi directorul Şcolii fac o analiză a modului de desfăşurare a procesului de învăţământ şi de practică, luând, dacă se impune, măsuri de îmbunătăţire a activităţii.

SECŢIUNEA a 3-a

Drepturile şi obligaţiile cursanţilor

Art. 25. - (1) Cursanţii Şcolii au, în principal, următoarele drepturi:

a) să beneficieze de o pregătire adecvată pentru funcţia de grefier;

b) să utilizeze baza didactico-materială a Şcolii;

c) să primească indemnizaţia lunară de cursant, în raport cu nivelul studiilor absolvite;

d) să beneficieze de vacanţe, potrivit structurii anului şcolar;

e) să participe la elaborarea revistei Şcolii sau altor publicaţii ori studii de specialitate, lucrări literare ori ştiinţifice sau la emisiuni audiovizuale, cu excepţia celor cu caracter politic;

f)  să fie repartizaţi pe posturi de grefier corespunzătoare nivelului studiilor, în ordinea mediilor de absolvire.

(2) Cursanţii au orice alte drepturi prevăzute de lege sau regulamente.

Art. 26. - (1) Cursanţii Şcolii au, în principal, următoarele obligaţii:

a)  să îşi îndeplinească în mod corespunzător îndatoririle ce le revin cu privire la formarea profesională;

b) să respecte regulamentul Şcolii şi regulamentul bibliotecii;

c) să respecte normele de conduită prevăzute de lege;

d) să respecte orarul fixat de conducerea Şcolii şi să participe la cursuri;

e) să încheie contractul de şcolarizare la intrarea în Şcoală;

f) să nu dezvăluie sau să folosească pentru alte scopuri decât cele legate direct de exercitarea profesiei informaţiile pe care le-au obţinut în această calitate;

g) în cazul în care, potrivit legii, lucrările au caracter confidenţial, să păstreze materialele respective în incinta Şcolii, instanţei sau parchetului şi să nu permită consultarea lor decât în cadrul prevăzut de lege sau regulamente;

h) să folosească resursele şi mijloacele materiale care le sunt puse la dispoziţie conform destinaţiei lor, exclusiv în interesul dobândirii de cunoştinţe şi aptitudini profesionale.

(2) Cursanţii au orice alte obligaţii prevăzute de lege sau regulamente.

Art. 27. - (1) Absenţele cursanţilor se consemnează de personalul de instruire şi de coordonatorii de stagiu în foile de prezenţă şi se centralizează lunar.

(2) Pentru 8 ore de absenţe nemotivate în decursul unei luni calendaristice, din indemnizaţia de cursant se deduce suma aferentă unei zile de muncă.

Art. 28. - (1) In cazul în care cursanţii săvârşesc cu vinovăţie o abatere de la îndatoririle ce le revin potrivit dispoziţiilor legale sau regulamentare sunt sancţionaţi disciplinar.

(2) Sancţiunile disciplinare ce pot fi aplicate cursanţilor sunt:

a)  avertismentul;

b)   diminuarea indemnizaţiei cu 5-15% pe o perioadă de la o lună la 3 luni;

c)   exmatricularea din Şcoală, cu restituirea cheltuielilor de şcolarizare avansate până la data exmatriculării.

Art. 29. - (1) Sancţiunile se aplică de consiliul de conducere.

(2) Hotărârea de sancţionare poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ şi fiscal.

Art. 30. - (1) Aplicarea unei sancţiuni disciplinare este în mod obligatoriu precedată de efectuarea unei cercetări cu privire la faptele care constituie încălcări ale prevederilor legale sau regulamentare.

(2) Cercetarea prealabilă se efectuează de către persoana desemnată de consiliul de conducere.

(3)  In cursul acestei proceduri se stabilesc faptele şi urmările acestora, împrejurările în care au fost săvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovăţiei şi orice alte date concludente.

(4) Sunt obligatorii ascultarea cursantului cercetat şi verificarea apărărilor acestuia.

(5) Persoana cercetată are dreptul să cunoască toate actele cercetării şi să solicite probe în apărare.

(6) Cercetarea se finalizează printr-un referat în care se consemnează rezultatul constatărilor.

(7) Hotărârea consiliului de conducere se motivează şi se comunică în termen de 10 zile de la emitere.

Art. 31. - Cursanţii răspund material pentru pagubele produse în cadrul Şcolii, precum şi pentru degradarea sau pierderea obiectelor care le-au fost încredinţate.

SECŢIUNEA a 4-a

Examenul de absolvire a Şcolii Naţionale de Grefieri

Art. 32. - (1) La absolvirea Şcolii, cursanţii susţin un examen care constă preponderent în probe practice.

(2) Disciplinele la care se susţine examenul de absolvire sau la care cursanţii sunt evaluaţi pe parcursul anului, precum şi modalităţile de evaluare sunt stabilite de către consiliul de conducere al Şcolii.

Art. 33. - (1) Examenul se susţine în faţa unei comisii numite prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere al Şcolii, formată din formatori din departamentul formării profesionale iniţiale pentru fiecare disciplină de examen.

(2)   Notele obţinute la examenele finale, cu excepţia celor de la proba de dactilografie, pot fi contestate în termen de 48 de ore de la afişare.

(3)   Recorectarea lucrărilor pentru care s-au formulat contestaţii se face de comisia de soluţionare a contestaţiilor, formată din formatori din departamentul de formare profesională iniţială, numită de Consiliul Superior al Magistraturii în condiţiile alin. (1).

(4)   Pentru absolvirea Şcolii, candidaţii trebuie să obţină la examenele finale minimum nota 5,00 (cinci) la fiecare disciplină.

(5)  Media minimă de absolvire a Şcolii este 6,00 (şase).

(6)  Absolvenţilor Şcolii li se eliberează un atestat.

Art. 34. - (1) In cazul în care un cursant nu promovează examenul de absolvire în prima sesiune, are dreptul să participe la cea de-a doua sesiune organizată de Şcoală.

(2) Neprezentarea imputabilă sau respingerea acestuia la a doua sesiune atrage pierderea dreptului de a fi numit în postul de grefier, cu restituirea către Şcoală a cheltuielilor avansate pe perioada cursurilor.

Art. 35. - (1) Absolvenţii Şcolii care au obţinut cel puţin media 7,00 (şapte) la examenul de absolvire sunt încadraţi în treapta profesională imediat superioară celei de debutant.

(2)  Absolvenţii care au obţinut medii între 6,00 (şase) şi 7,00 (şapte) sunt încadraţi ca debutanţi.

Art. 36. - (1) Absolvenţii Şcolii au obligaţia de a rămâne 5 ani în cadrul instituţiilor autorităţii judecătoreşti, în caz contrar având obligaţia de a restitui Şcolii cheltuielile avansate cu şcolarizarea pe perioada cursurilor, proporţional cu durata rămasă neefectuată, în condiţiile legii.

2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în situaţia în care plecarea din sistemul justiţiei se face din motive neimputabile absolvenţilor.

(3)   Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplică şi în ipoteza renunţării la calitatea de cursant înainte de finalizarea Şcolii.

SECŢIUNEA a 5-a

Pregătirea profesională iniţială a grefierilor arhivari şi a grefierilor  registratori

Art. 37. - (1) Grefierii arhivari şi grefierii registratori recrutaţi prin concurs organizat în condiţiile legii pentru ocuparea posturilor vacante efectuează un stagiu de specializare  de  două   luni  în   cadrul   instanţelor  sau parchetelor în care au fost încadraţi, sub îndrumarea şi controlul personalului de instruire al Şcolii şi ale unui îndrumător de stagiu numit de conducerea instanţei sau parchetului.

(2) Evaluarea acestui stagiu se realizează de către îndrumătorii de stagiu din cadrul Şcolii, împreună cu îndrumătorii de stagiu din cadrul instanţelor sau parchetelor.

SECŢIUNEA a 6-a

Atribuţiile personalului de execuţie al departamentului de formare profesională iniţială

Art. 38. - (1) Personalul de instruire al departamentului de formare profesională iniţială are în principal următoarele atribuţii:

a)  face propuneri directorului adjunct coordonator privind tematica, bibliografia şi durata cursurilor pentru fiecare promoţie de cursanţi;

b)   participă, sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, la organizarea şi desfăşurarea examenului de admitere la Şcoală;

c)    realizează, împreună cu colaboratorii externi, curriculele disciplinelor ce vor fi predate în cadrul formării iniţiale;

d)   realizează, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct sau ale persoanei desemnate pentru fiecare disciplină materialele didactice şi asigură tipărirea acestora;

e)   asigură realizarea periodică a şedinţelor de catedră şi facilitează colaborarea dintre membrii acestora;

f)   întocmeşte orarul, cu respectarea planului de învăţământ şi a programelor de studiu;

g)   întocmeşte anual catalogul alfabetic şi realizează repartizarea pe grupe a cursanţilor;

h) realizează lunar situaţia prezenţei la cursuri, în vederea acordării indemnizaţiei;

i) realizează lunar situaţia desfăşurării cursurilor, în vederea remunerării colaboratorilor externi;

j) asigură organizarea şi realizarea activităţii de evaluare a cursanţilor;

k) asigură ţinerea evidenţei notelor şi calificativelor acordate cursanţilor la cursuri, stagiu practic, testări periodice şi examene finale;

l) face propuneri directorului adjunct coordonator privind disciplinele de examen, tematica şi data organizării examenului de absolvire a Şcolii;

m) asigură, alături de Consiliul Superior al Magistraturii, repartizarea cursanţilor fiecărei promoţii, potrivit clasamentului final şi opţiunilor acestora;

n) colaborează, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct coordonator, cu departamentul de formare a formatorilor pentru selecţia, formarea şi evaluarea formatorilor de la formarea profesională iniţială;

o) asigură aplicarea normelor de disciplină interioară;

p) asigură, în colaborare cu instanţele judecătoreşti şi parchetele, realizarea programului de stagiu al grefierilor arhivari şi al grefierilor registratori, precum şi evaluarea acestora;

q) formulează propunerile privind necesarul de rechizite şi servicii necesare activităţii de formare profesională iniţială;

r) formulează propunerile de buget pentru formarea profesională iniţială pe baza numărului de formatori, a planului de învăţământ, şi   a numărului de cursanţi.

(2) Personalul de instruire exercită orice alte atribuţii din dispoziţia directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesională iniţială, în condiţiile legii.

Art. 39. - (1) Personalul auxiliar al departamentului de formare profesională iniţială are în principal următoarele atribuţii:

a) realizează, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct sau al persoanei desemnate de acesta activităţile administrative necesare pentru buna desfăşurare a activităţii de formare profesională iniţială;

b)  realizează, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct sau al persoanei desemnate de acesta, orarul şi pontajul formatorilor şi ale cursanţilor;

c) asigură multiplicarea materialelor de curs pentru formare profesională iniţială;

d) asigură arhivarea documentelor primite sau elaborate de departamentul de formare profesională iniţială;

e) primeşte, distribuie şi redactează corespondenţa departamentului de formare profesională iniţială;

f)  întocmeşte, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct sau ale persoanei desemnate de acesta, foile matricole, cataloagele şi alte evidenţe necesare privind activităţile de învăţământ, frecventarea şi absolvirea cursurilor;

g)  asigură eliberarea atestatelor pentru absolvenţi;

h) comunică celorlalte compartimente datele şi documentele necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin.

(2) Personalul auxiliar exercită orice alte atribuţii din dispoziţia directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesională iniţială, în condiţiile legii.

CAPITOLUL V

Departamentul de formare profesională continuă

SECŢIUNEA 1

Dispoziţii generale

Art. 40. - Formarea profesională continuă se organizează potrivit specificului activităţii grefierilor şi a celorlalte categorii de personal auxiliar de specialitate şi constă în:

a) consolidarea cunoştinţelor dobândite în Şcoală şi în instanţe şi parchete;

b) actualizarea cunoştinţelor în raport cu modificările legislative, cu evoluţia dotărilor tehnice în instanţe şi parchete, precum şi cu atribuţiile stabilite.

Art. 41. - Departamentul de formare profesională continuă al Şcolii îndeplineşte următoarele activităţi principale:

a) organizează şi realizează formarea profesională continuă a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate, conform programului de formare continuă;

b) organizează şi realizează formarea personalului auxiliar de specialitate al instanţelor şi parchetelor, recrutat prin concurs de ocupare în mod direct a posturilor.

SECŢIUNEA a 2-a

Realizarea activităţii de formare profesională continuă

Art. 42. - (1) Programul de formare profesională continuă se întocmeşte de directorul adjunct coordonator al departamentului de formare profesională continuă, prin consultarea judecătorilor, procurorilor şi grefierilor din instanţele judecătoreşti şi de la parchete, a cursanţilor şi a formatorilor Şcolii.

(2) Programul de formare continuă este aprobat de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere.

Art. 43 - Grefierii şi celălalt personal auxiliar de specialitate sunt obligaţi să efectueze cursuri de formare continuă cel puţin o dată la 5 ani, conform programării făcute de conducerea instanţei sau parchetului, în baza opţiunilor exprimate.

Art. 44. - Grefierii şi celălalt personal auxiliar de specialitate optează pentru una sau mai multe dintre temele propuse, la sfârşitul fiecărui an calendaristic, în funcţie de programul care Ie-a fost comunicat de Şcoală.

Art. 45. - Formarea profesională continuă este organizată sub formă de seminarii, sesiuni de pregătire, conferinţe, vizite de lucru şi stagii de formare în străinătate.

Art. 46. - (1) Cursurile de formare profesională continuă se organizează la sediul Şcolii sau la centrele de formare din ţară.

(2) Şcoala poate desemna şi câte un coordonator de pregătire continuă în fiecare dintre centrele de perfecţionare din ţară, dintre formatorii Şcolii, care are sarcina să pregătească, să coordoneze şi să modereze cursurile de pregătire continuă.

Art. 47. - (1) Şcoala verifică, prin coordonatorul de pregătire continuă, prezenţa participanţilor pe toata durata cursurilor.

(2) Eventualele renunţări din partea grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate trebuie motivate şi trimise la sediul Şcolii, într-un termen rezonabil.

Art. 48. - (1) La finalul fiecărui curs, participanţii primesc adeverinţe în care sunt consemnate rezultatele obţinute în urma evaluării cunoştinţelor acumulate.

(2)   Personalul auxiliar de specialitate care participă la cursurile de formare profesională continuă în calitate de formator sau cursant se consideră delegat în interesul serviciului pe toată durata cursurilor, beneficiind de drepturile prevăzute de dispoziţiile legale.

(3)   Formarea profesională continuă a personalului auxiliar de specialitate se realizează din fonduri bugetare prevăzute în bugetele Şcolii şi ale instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, precum şi din fonduri provenite din programe de cooperare internaţională.

Art. 49. - Şcoala sprijină activitatea de formare profesională continuă a personalului auxiliar, organizată în cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor de pe lângă acestea, prin furnizarea materialelor documentare şi formarea formatorilor.

SECŢIUNEA a 3-a

Atribuţiile personalului de execuţie al departamentului de formare profesională continuă

Art. 50. - (1) Personalul de instruire al departamentului de formare profesională continuă are în principal următoarele atribuţii:

a) înaintează directorului adjunct coordonator propuneri privind programul de formare profesională continuă a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate;

b) înaintează directorului adjunct coordonator propunerile privind locaţia în care se vor desfăşura seminariile de formare profesională continuă, în funcţie de numărul participanţilor şi de instanţa sau de parchetul în care aceştia funcţionează;

c) realizează, împreună cu colaboratorii externi, materialele de curs ce vor fi predate în cadrul fiecărui seminar şi asigură multiplicarea acestora;

d) realizează, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct coordonator, agenda seminariilor de formare profesională continuă;

e) realizează lunar situaţia desfăşurării seminariilor în vederea acordării remunerării colaboratorilor externi;

f) asigură organizarea şi evaluarea participanţilor la cursurile de formare profesională continuă;

g) colaborează, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct coordonator, cu departamentul de formare a formatorilor pentru selecţia, formarea şi evaluarea formatorilor din cadrul formării profesionale continue;

h) formulează propunerile privind necesarul de rechizite şi servicii utile activităţii de formare profesională continuă;

i) formulează propunerile de buget pe baza numărului de formatori, a orelor de seminarii din programul de formare profesională continuă, a costurilor activităţilor de formare continuă din centrele regionale.

(2) Personalul de instruire exercită orice alte atribuţii din dispoziţia directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesională continuă, în condiţiile legii.

Art. 51. - (1) Personalul auxiliar al departamentului de formare profesională continuă are în principal următoarele atribuţii:

a) pregăteşte desfăşurarea seminariilor, realizează corespondenţa cu instanţele şi parchetele, cu formatorii şi participanţii;

b) ţine evidenţa activităţii de formare profesională continuă prevăzută în programul de formare continuă aprobat de Consiliul Superior al Magistraturii;

c) asigură rezervările de cazare pentru participanţii la seminariile de formare profesională continuă;

d)  ţine evidenţa rezultatelor obţinute de participanţi la evaluările seminariilor, precum şi evidenţa documentelor care atestă participarea la astfel de seminarii;

e)  eliberează adeverinţe de participare la activităţile de formare profesională continuă;

f)   asigură multiplicarea materialelor de curs pentru formarea profesională continuă, precum şi transmiterea acestora în format electronic;

g) asigură administrarea bibliotecii din cadrul centrelor de perfecţionare;

h) asigură întocmirea de baze de date, statistici lunare, trimestriale şi anuale privind participarea la cursurile de formare profesională continuă;

i) asigură evidenţa persoanelor, a prezenţei la cursuri, a cataloagelor pentru cursanţii recrutaţi prin concurs direct, care beneficiază de formare în cadrul centrelor de perfecţionare.

(2) Personalul auxiliar exercită orice alte atribuţii din dispoziţia directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesională continuă, în condiţiile legii.

CAPITOLUL VI

Departamentul de formare a formatorilor

Art. 52. - (1) Departamentul de formare a formatorilor realizează recrutarea şi formarea formatorilor, potrivit strategiei aprobate de Consiliul Superior al Magistraturii.

(2) Formarea formatorilor se realizează cu ajutorul unor formatori cu experienţă şi rezultate bune în activitatea didactică.

Art. 53. - Necesarul de formatori se stabileşte de consiliul de conducere, prin consultarea directorilor adjuncţi coordonatori ai departamentelor de formare profesională iniţială şi continuă.

Art. 54. - (1) Selecţia candidaţilor care îşi anunţă intenţia de a deveni formatori ai Şcolii se realizează de către o comisie numită prin hotărâre a consiliului de conducere, conform unei proceduri publice şi transparente, cu aplicarea unor criterii obiective, stabilite prin strategia de selecţie şi formare a formatorilor.

(2)   Anunţul privind selecţia candidaţilor se publică pe pagina de internet a Şcolii cu cel puţin 30 de zile înainte de interviu.

(3)  Dosarul candidaţilor va cuprinde:

-  scrisoare de intenţie;

-  curriculum vitae;

-   un plan de seminar pe o temă la alegere, numai pentru candidaţii care nu au desfăşurat activitate de formator la Şcoală.

(4)   Candidaţii susţin un interviu în faţa comisiei de selecţie.

(5)  Lista candidaţilor selectaţi este aprobată de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere.

Art. 55. - (1) Formatorii Şcolii pot beneficia de formare în domeniul tehnicilor pedagogice şi pregătire de specialitate, care se realizează prin seminarii, conferinţe, stagii şi vizite de lucru la instituţii similare din străinătate.

(2) La sfârşitul fiecărui seminar de formare, fiecare formator primeşte un certificat de participare.

Art. 56. - Evidenţa formatorilor şi a activităţii acestora este ţinută de departamentele în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea.

CAPITOLUL VII

Departamentul relaţii internaţionale

Art. 57. - Şcoala poate avea relaţii de colaborare cu organisme sau organizaţii internaţionale, instituţii similare din alte ţări şi reprezentanţe diplomatice din România, în scopul îmbunătăţirii activităţii acesteia.

Art. 58. - Programele internaţionale sunt aprobate de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere al Şcolii.

Art. 59. - (1) Atribuţiile departamentului relaţii internaţionale sunt:

a) reprezintă instituţia, în limita mandatului acordat de director, în relaţiile cu partenerii străini;

b) coordonează realizarea activităţilor cuprinse în programele de cooperare internaţională;

c) identifică potenţialii parteneri externi în vederea extinderii relaţiilor de cooperare cu organisme internaţionale şi instituţii similare din alte ţări;

d) propune teme şi modalităţi practice de realizare a cooperării cu partenerii externi;

e) înaintează Consiliului Superior al Magistraturii propuneri cu privire la persoanele care urmează să se deplaseze în străinătate;

f) întocmeşte situaţii, rapoarte şi baze de date cu privire la programele internaţionale desfăşurate;

g) elaborează proiectele convenţiilor de înfrăţire cu instituţii similare din străinătate, precum şi alte documente referitoare la aceste programe;

h) realizează corespondenţa necesară derulării programelor internaţionale;

i) asigură traducerea documentelor şi materialelor aferente diferitelor programe.

(2) Departamentul relaţii internaţionale îndeplineşte orice alte atribuţii privind cooperarea internaţională, prevăzute de lege sau încredinţate de conducerea Şcolii.

CAPITOLUL VIII

Departamentul economico-financiar şi administrativ

Art. 60. - In cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ funcţionează:

a)  compartimentul financiar-contabil;

b)  compartimentul de achiziţii;

c)  biroul resurse umane, documentare şi perfecţionare profesională;

d) compartimentul secretariat, protocol şi administrativ;

Art. 61.  -  (1) Compartimentul financiar-contabil are următoarele atribuţii:

a) asigură şi răspunde de buna desfăşurare a activităţii financiar-contabile;

b) organizează activitatea de control financiar preventiv;

c) efectuează plăţile, prin semnătura directorului economic, iar în lipsa acestuia, a înlocuitorului său;

d) efectuează plata drepturilor salariale şi a indemnizaţiilor pe baza documentelor de prezenţă întocmite de compartimentele cu aceste sarcini;

e) organizează şi răspunde de efectuarea lucrărilor de planificare financiară, întocmirea lucrărilor privitoare la veniturile şi cheltuielile Şcolii, planul de casă, cerute de Consiliul Superior al Magistraturii, sau, după caz, de Ministerul Finanţelor Publice;

f) fundamentează fondul pentru salarii şi statul de funcţii, precum şi alte lucrări financiar-contabile şi asigură controlul gestiunilor şi efectuarea inventarierii patrimoniului Şcolii;

g)  păstrează registrele şi dosarele administrative privind activitatea financiar-contabilă;

h) verifică documentele financiare primite şi întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile economico-financiare din activitatea Scolii;

i) organizează activitatea casieriei în conformitate cu prevederile legale, asigurând efectuarea tuturor plăţilor în numerar, precum şi operaţiunile curente cu băncile finanţatoare;

j) ţine evidenţa contabilă a consumurilor de materiale pentru activitatea Şcolii, pe baza evidenţei tehnico-operative.

(2) Compartimentul îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter financiar-contabil încredinţate de conducerea Şcolii, în condiţiile legii.

Art. 62. - (1) Compartimentul achiziţii are următoarele atribuţii principale:

a)  întocmeşte planul de achiziţii pentru bunuri, servicii sau lucrări pe baza solicitărilor formulate de compartimentele funcţionale ale Şcolii şi îl prezintă spre aprobare directorului Şcolii;

b)  urmăreşte actualizarea permanentă a planului de achiziţii;

c)  asigură aprovizionarea Şcolii cu bunurile materiale necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii, potrivit procedurii stabilite;

d)  asigură contractarea serviciilor şi a lucrărilor necesare bunei funcţionări a Şcolii;

e)  ţine evidenţa contractelor şi urmăreşte derularea lor;

f) organizează activitatea magaziei şi asigură depozitarea în bune condiţii a materialelor.

(2) Compartimentul exercită orice alte atribuţii din dispoziţia conducerii Şcolii, în condiţiile legii.

Art. 63. - (1) Biroul resurse umane, documentare şi perfecţionare profesională are următoarele atribuţii:

a)  elaborează proiectul de stat de funcţii şi proiectul de stat de personal;

b) redactează şi fundamentează propunerile de suplimentare a numărului de posturi, de transformare sau modificare a nivelurilor acestora;

c) răspunde de respectarea condiţiilor cerute de lege pentru încadrarea personalului Şcolii;

d) alcătuieşte şi gestionează dosarele profesionale ale angajaţilor Şcolii şi asigură confidenţialitatea acestora;

e) primeşte şi rezolvă corespondenţa privind drepturile ce decurg din executarea raporturilor de muncă;

f) asigură ţinerea la zi a evidenţei personalului, cu modificările ce intervin în statutul acestuia;

g) elaborează fişele postului, fişele şi rapoartele de evaluare pentru personalul încadrat;

h) gestionează cărţile de muncă şi celelalte documente care presupun cunoştinţe în domeniul resurselor umane;

i) elaborează şi redactează deciziile de încadrare, evaluare, promovare şi încetare a raporturilor de muncă ale personalului;

j) întocmeşte lunar foaia colectivă de prezenţă în vederea plăţii drepturilor băneşti;

k) elaborează proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare a Şcolii Naţionale de Grefieri în ceea ce priveşte atribuţiile biroului resurse umane, documentare şi perfecţionare profesională, proiectul Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri;

l) îndeplineşte atribuţiile referitoare la organizarea concursurilor privind selectarea şi recrutarea personalului auxiliar al Scolii;

m) elaborează şi redactează contractele individuale de muncă şi răspunde de efectuarea operaţiunilor necesare în registrul general de evidenţă a salariaţilor;

n) asigură elaborarea tipizatelor, a borderourilor de notare, a proceselor-verbale, precum şi a altor acte necesare activităţilor de corectare pentru concursul de admitere la Şcoală;

o) redactează contractele de instruire ale cursanţilor, asigură evidenţa cursanţilor pe ani de studiu, redactează şi completează registrul matricol, elaborează şi ţine evidenţa atestatelor ce se eliberează absolvenţilor Şcolii;

p) asigură gestionarea informaţiilor specifice resurselor umane pentru angajaţi, personal de instruire, cursanţi şi formatori ai Şcolii;

q) asigură confecţionarea legitimaţiilor pentru personalul angajat, detaşat, precum şi pentru cursanţii Şcolii;

r) eliberează, sub semnătura conducerii, adeverinţe pentru cursanţi şi personalul încadrat;

s) ţine evidenţa hotărârilor Consiliului Superior al Magistraturii ce privesc Şcoala şi activitatea acesteia;

t) asigură actualizarea permanentă a informaţiilor de pe pagina de internet a Şcolii, publicarea anunţurilor privind declaraţiile de avere şi de interese pentru angajaţii proprii, precum şi pentru personalul detaşat, asigură publicarea anunţurilor privind concursurile de ocupare a posturilor vacante în structura Şcolii, a anunţurilor privind concursurile organizate de instanţe şi parchete;

u) gestionează fondul de carte şi de publicaţii, mijloacele informatice şi tehnice de care dispune Şcoala;

v) propune programele de perfecţionare profesională ce trebuie urmate de angajaţi în vederea eficientizarii activităţii acestora şi urmăreşte derularea lor.

(2) Biroul exercită orice alte atribuţii din dispoziţia conducerii Şcolii, în condiţiile legii.

Art. 64. - (1) Compartimentul secretariat, protocol şi administrativ are următoarele atribuţii:

a) asigură înregistrarea corespondenţei şi repartizarea acesteia departamentelor şi compartimentelor Şcolii, conform rezoluţiei directorului;

b)  asigură multiplicarea materialelor de curs pentru departamentul de formare profesională iniţială şi departamentul de formare profesională continuă;

c)   efectuează activităţile administrative necesare pentru buna desfăşurare a relaţiilor cu autorităţile din ţară şi străinătate, formatori, mass-media şi publicul care se adresează Şcolii;

d)  asigură arhivarea documentelor primite sau elaborate de Şcoală şi răspunde de păstrarea şi conservarea acestora;

e) comunică celorlalte departamente sau compartimente datele şi documentele necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;

f) ţine la zi condica de prezenţă în vederea întocmirii foii colective de prezenţă;

g) duce la îndeplinire măsurile stabilite pentru asigurarea condiţiilor de lucru în Şcoală, a pazei clădirii, securităţii bunurilor şi a pazei contra incendiilor;

h) se ocupă de activitatea administrativ-gospodărească a Şcolii, asigurând buna întreţinere a imobilelor, instalaţiilor, mobilierului si a celorlalte obiecte de inventar.

(2) Compartimentul îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de conducerea Şcolii, în condiţiile legii.

Art. 65. - Atribuţiile şi răspunderile fiecărui salariat se stabilesc prin fişa postului, ce se întocmeşte sub coordonarea conducerii Şcolii.

CAPITOLUL IX

Personalul Şcolii Naţionale de Grefieri

SECŢIUNEA 1

Dispoziţii generale

Art. 66. - Statul de personal şi statul de funcţii ale Şcolii se aprobă de Consiliul Superior al Magistraturii.

Art. 67. - Personalul de execuţie al Şcolii este compus din:

a)  personalul de instruire;

b)  funcţionari publici;

c)  personal contractual.

Art. 68. - (1) Personalul de instruire al Şcolii este format din:

a)  personalul propriu al Şcolii, care poate fi încadrat în condiţiile legii, recrutat, de regulă, din rândul judecătorilor, procurorilor şi grefierilor cu studii superioare juridice sau al altor specialişti, detaşaţi, potrivit dispoziţiilor legii, în cadrul Şcolii;

b) colaboratori externi/formatori ai Şcolii, recrutaţi, de regulă, din rândul judecătorilor, procurorilor, grefierilor cu studii superioare juridice, cadrelor didactice universitare sau al altor specialişti români ori străini.

(2) Colaboratorii externi ai Şcolii sunt salarizaţi în raport cu numărul de ore prestate, în condiţiile legii.

(3)  Personalul de instruire al Şcolii are obligaţia să asigure desfăşurarea programelor de formare iniţială şi continuă a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate, a stagiilor de practică, în conformitate cu orarul activităţii Şcolii şi cu curriculele, a programelor de formare a formatorilor, precum şi realizarea programelor internaţionale de care beneficiază Şcoala.

SECŢIUNEA a 2-a

Funcţionarii publici

Art. 69. - (1) Funcţionarii publici din cadrul Şcolii îşi desfăşoară activitatea în temeiul Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Ocuparea posturilor pentru personalul prevăzut la alin. (1) se face prin concurs sau examen organizat în condiţiile legii.

Art. 70. - Salarizarea funcţionarilor publici este reglementată potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.

SECŢIUNEA a 3-a

Personalul contractual

Art. 71. - (1) Personalul contractual din cadrul Şcolii îşi desfăşoară activitatea în temeiul Codului muncii.

(2) Ocuparea posturilor de personal contractual în cadrul Şcolii se realizează prin concurs sau examen organizat de această instituţie.

Art. 72 - (1) Poate ocupa un post de personal contractual în cadrul Şcolii persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) este cetăţean român cu domiciliul în România şi are capacitate deplină de exerciţiu;

b) are studii ce corespund funcţiei;

c) nu are antecedente penale şi se bucură de o bună reputaţie;

d) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;

e)  a promovat concursul sau examenul organizat potrivit prezentului regulament.

(2) Numirea pe posturi de personal contractual a persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1) se face prin act administrativ al directorului Şcolii.

Art. 73. - (1) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta:

a) cerere-tip;

b) copie de pe actul de identitate;

c) copie de pe certificatul de naştere şi, după caz, copie de pe certificatul de căsătorie;

d) copie de pe actul doveditor al studiilor urmate;

e) certificatul de cazier judiciar;

f) certificatul de cazier fiscal;

g) curriculum vitae;

h) copie de pe carnetul de muncă;

i) chitanţa de plată a taxei de înscriere;

j) două fotografii color 2/3 cm.

(2) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncă. Candidaţii care nu au mai fost angajaţi anterior vor depune o recomandare de la ultima instituţie de învăţământ absolvită.

Art. 74. - (1) Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice sau, după caz, a unei probe practice, precum şi a unui interviu.

(2) Tematica şi bibliografia de concurs/examen se propun de şefii compartimentelor în care se află postul vacant şi se înaintează biroului resurse umane, documentare şi perfecţionare profesională, care le supune spre aprobare directorului Şcolii.

(3) Data şi locul susţinerii concursului, numărul posturilor vacante, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs, precum şi cuantumul taxei de înscriere se stabilesc de către directorul Şcolii şi se aduc la cunoştinţa celor interesaţi prin afişare la sediu, prin intermediul mass-media şi prin publicarea pe pagina de internet a Şcolii cu cel puţin 30 de zile înainte de data concursului.

(4) Cererile pentru înscrierea la concurs se adresează directorului Şcolii şi se depun cu cel puţin 5 zile înainte de data concursului la secretariatul Şcolii.

Art. 75. - (1) Pentru fiecare probă de concurs, în funcţie de numărul candidaţilor, prin decizie, directorul Şcolii numeşte comisia de examinare, comisia de interviu, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(2) Comisia de examinare, comisia de interviu şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt alcătuite din câte 3 membri.

(3) Comisia de examinare elaborează subiectele şi baremele, corectează lucrările, examinează candidaţii la proba practică,  iar comisia de  interviu  intervievează candidaţii.

(4)  Subiectele probei de verificare a cunoştinţelor teoretice se întocmesc cu o zi înainte de data desfăşurării concursului, în 3 variante, şi se depun în plicuri separate şi sigilate.

(5)  Cele 3 plicuri sigilate sunt prezentate de un membru al comisiei de examinare, în ziua concursului, în sala în care acesta se desfăşoară.

(6)  Un reprezentant al candidaţilor procedează la tragerea la sorţi a plicului cu subiecte, care va fi desigilat. Membrii comisiei de examinare comunică subiectele, ora de începere şi ora de încheiere a concursului.

Art. 76. - Timpul destinat pentru elaborarea lucrării scrise este stabilit de comisia de examinare, în funcţie de complexitatea subiectelor, fără a depăşi 3 ore.

Art. 77. - (1) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se face pe baza listei nominale întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate. După verificarea identităţii, fiecare candidat păstrează la vedere actul de identitate până la predarea lucrării scrise. Pe lista nominală se va menţiona prezenţa fiecărui candidat.

(2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.

Art. 78. - Inainte de a primi subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se aplică ştampila Şcolii.

Art. 79. - Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare şi persoanele care supraveghează desfăşurarea probei scrise.

Art. 80. - (1) In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii vor primi coli de hârtie având ştampila de concurs.

(2) Pentru elaborarea lucrării scrise, candidaţii vor putea folosi numai stilou cu cerneală de culoare albastră sau pix cu pastă de culoare albastră. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, cerneală sau pixuri.

Art. 81. - (1) La expirarea timpului prevăzut la art. 76, lucrările candidaţilor sunt strânse în ordinea predării lor, sub semnătura acestora şi cu consemnarea într-un borderou a numărului de pagini pentru fiecare lucrare.

(2) Dacă examinarea se face în mai multe săli, se va întocmi un borderou pentru lucrările din fiecare sală.

(3)  Borderoul de predare a lucrărilor şi lucrările candidaţilor vor fi predate comisiei de verificare a cunoştinţelor teoretice.

Art. 82. - Pe toată durata desfăşurării probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu însoţitor.

Art. 83. - Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs. In aceste cazuri se întocmeşte un proces-verbal, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".

Art. 84. - (1) Lucrarea scrisă a fiecărui candidat se notează cu note de la 1,00 (unu) la 10,00 (zece). Nota 1,00 (unu) se acordă atunci când punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă.

(2) Nota lucrării scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice este media aritmetică a notelor obţinute la fiecare dintre materiile de concurs.

Art. 85. - Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice candidaţii trebuie să obţină cel puţin media 6,00 (şase).

Art. 86. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba de verificare a cunoştinţelor teoretice pot depune contestaţie la biroul resurse umane, documentare şi perfecţionare profesională din cadrul Şcolii, în termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor.

(2) Contestaţiile se soluţionează de comisia de contestaţii, în termen de 48 de ore de la înregistrare. Nota obţinută la contestaţie este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.

(3) Notele finale ale candidaţilor sunt afişate la sediul Şcolii şi pe pagina sa de internet, după expirarea termenului prevăzut la alin. (2).

Art. 87. - Pentru posturile ce presupun desfăşurarea unei activităţi de secretariat, administrative, de gospodărire, de întreţinere-reparaţii şi de deservire, concursul va consta într-o probă practică şi un interviu.

Art. 88. - (1) In urma susţinerii probei practice candidatul va fi declarat „admis" sau „respins".

(2) Criteriile de evaluare a candidaţilor la proba practică se stabilesc de comisia de examinare, în funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs.

(3) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba practică.

Art. 89. - (1) Candidaţii care au fost declaraţi admişi la proba de verificare a cunoştinţelor teoretice sau, după caz, la proba practică susţin un interviu.

(2)  Interviul se notează cu note de la 1,00 (unu) la 10,00 (zece) de către fiecare membru al comisiei de examinare.

(3) Nota finală la proba orală o reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de examinare.

(4)  Notele obţinute la interviu nu pot fi contestate.

Art. 90. - (1) Media generală de promovare a concursului este de cel puţin 6,00 (şase).

(2) Media generală a concursului este media aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice, respectiv la proba practică şi la proba orală.

(3) Repartizarea candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, în limita posturilor vacante pentru care s-a organizat concursul şi în funcţie de opţiunea candidaţilor şi de probele de concurs susţinute.

(4)  La medii egale, comisia va stabili candidatul declarat admis în ordine descrescătoare a notelor obţinute la cele două probe, în ordinea susţinerii acestora.

Art. 91. - In termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data finalizării concursului, comisia de examinare va preda întregul material de concurs biroului resurse umane, documentare şi perfecţionare profesională, care va lua măsuri pentru afişarea rezultatelor concursului la sediul Şcolii şi va redacta deciziile de încadrare pentru candidaţii declaraţi admişi.

Art. 92. - Numirea candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face de către directorul Şcolii.

Art. 93. - Lucrările scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexează la dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi.

Art. 94. - Dosarele, lucrările scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrări privind concursul se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.

Art. 95. - Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care îşi anunţă retragerea, cu cel puţin 15 zile înainte de prima probă de concurs.

SECŢIUNEA a 4-a

Drepturile şi obligaţiile personalului Şcolii Naţionale de Grefieri

Art. 96.  -    Personalul Şcolii are următoarele drepturi:

a) să îşi desfăşoare activitatea în condiţii de lucru adecvate;

b) să beneficieze de drepturile salariale stabilite de lege;

c) să beneficieze de concediile prevăzute de lege;

d) să participe la activităţi de formare profesională organizate de Şcoală sau de instituţii specializate;

e) să beneficieze de toate celelalte drepturi specifice fiecărei categorii de personal, în condiţiile legii.

Art. 97.  -  Personalul Şcolii are următoarele obligaţii:

a) să respecte programul de lucru stabilit;

b) să cunoască atribuţiile departamentului din care face parte, natura şi scopul activităţii instituţiei, precum şi sarcinile ce îi revin în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a acestora;

c) să execute la timp şi în bune condiţii sarcinile de serviciu, folosind în mod eficient şi integral timpul de lucru;

d) să-şi perfecţioneze pregătirea profesională, în vederea realizării unor lucrări cu un nivel ridicat al calităţii;

e) să se preocupe de buna gospodărire şi de păstrarea în condiţii corespunzătoare a bunurilor aflate în administrarea Şcolii;

f) să respecte dispoziţiile legale privind păstrarea secretului de serviciu şi cele referitoare la documente, date sau informaţii care nu sunt destinate accesului publicului;

g) să respecte normele de protecţia muncii, securitatea muncii, precum şi celelalte norme privind securitatea bunurilor şi persoanelor.

SECŢIUNEA a 5-a

Evaluarea personalului Şcolii Naţionale de Grefieri

Art. 98. - Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă şi de performanţă, personalul Şcolii, mai puţin judecătorii şi procurorii detaşaţi, este supus anual unei evaluări privind eficienţa, calitatea activităţii, integritatea, obligaţia de formare profesională continuă. In cazul personalului numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.

Art. 99. - Indicatorii de evaluare, stabiliţi pe baza criteriilor menţionate la art. 98, pentru fiecare categorie de personal, se aprobă de consiliul de conducere al Şcolii.

Art. 100. - (1) Evaluarea personalului se face de către comisii constituite prin hotărârea consiliului de conducere, separat pentru fiecare categorie de personal.

(2)  Prin raportul de evaluare a activităţii profesionale se poate acorda unul dintre următoarele calificative: „foarte bine", „bine", „satisfăcător" sau „nesatisfăcător".

(3) Personalul de execuţie nemulţumit de calificativul acordat poate face contestaţie la consiliul de conducere în termen de 30 zile de la comunicare. Contestaţia se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare.

(4) Calificativul acordat de consiliul de conducere este definitiv.

Art. 101. - Persoanele care în urma evaluării primesc calificativul „nesatisfăcător" sunt eliberate din funcţie pentru incapacitate profesională.

SECŢIUNEA a 6-a

Răspunderea disciplinară a personalului Şcolii Naţionale de Grefieri

Art. 102. - (1) Personalul Şcolii Naţionale de Grefieri răspunde disciplinar pentru abaterile de la îndatoririle de serviciu.

(2) Sunt abateri disciplinare:

a) absenţele nemotivate de la serviciu, precum şi încălcarea dispoziţiilor referitoare la timpul de lucru;

b) întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor;

c) refuzul nejustificat de a îndeplini îndatoririle prevăzute de lege, de regulamente sau stabilite de conducerea Şcolii;

d) nerespectarea confidenţialităţii lucrărilor care au acest caracter;

e) neglijenţa gravă sau neglijenţe repetate în rezolvarea lucrărilor;

f) manifestările care aduc atingere demnităţii sau probităţii profesionale;

g) încălcarea interdicţiilor şi incompatibilităţilor prevăzute de lege;

h) intervenţiile pentru soluţionarea unor cereri, pretinderea sau acceptarea rezolvării intereselor personale sau ale membrilor familiei ori ale altor persoane, altfel decât în limita cadrului legal.

Art. 103. - Sancţiunile disciplinare ce se pot aplica în raport de gravitatea abaterilor sunt:

a) avertismentul scris;

b) diminuarea indemnizaţiei sau a salariului de încadrare cu 5-15% pe o perioadă de la o lună la 3 luni;

c) eliberarea din funcţie sau desfacerea disciplinară a contractului de muncă.

Art. 104. - (1) Sancţiunile disciplinare se aplică de consiliul de conducere al Şcolii.

(2) Hotărârea consiliului de conducere prin care se aplică sancţiunea poate fi atacată la instanţa competentă în termen de 30 de zile de la comunicare.

Art. 105. - (1) Aplicarea unei sancţiuni disciplinare este în mod obligatoriu precedată de efectuarea unei cercetări cu privire la faptele care constituie încălcări ale prevederilor legale sau regulamentare.

(2) Cercetarea prealabilă se efectuează de către persoana desemnată de consiliul de conducere. In cursul acestei proceduri se stabilesc faptele şi urmările acestora, împrejurările în care au fost săvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovăţiei şi orice alte date concludente. Sunt obligatorii ascultarea persoanei cercetate şi verificarea apărărilor acesteia.

(3) Cercetarea se finalizează printr-un referat în care se consemnează rezultatul constatărilor. Persoana cercetată are dreptul să cunoască toate actele cercetării şi să solicite probe în apărare.

(4) Hotărârea se motivează şi se comunică în termen de 10 zile de la emiterea sa.

Art. 106. - Judecătorii şi procurorii detaşaţi pot fi sancţionaţi în temeiul Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 107. - Grefierii detaşaţi pot fi sancţionaţi în temeiul Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 108. - Funcţionarii publici pot fi sancţionaţi în temeiul Legii nr. 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 183/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 183 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu