HOTARARE Nr.
231 din 7 martie 2007
privind infiintarea,
organizarea si functionarea Centrului National pentru Curriculum si Evaluare in
Invatamantul Preuniversitar
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 188 din 19 martie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Se înfiinţează Centrul Naţional pentru
Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar, organ de specialitate al
administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
(2) Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar se înfiinţează ca urmare a comasării prin fuziune a
următoarelor structuri care se desfiinţează: Consiliul Naţional pentru
Curriculum, Serviciul National de Evaluare si Examinare, Consiliul National pentru Evaluarea şi Difuzarea
Manualelor şi Centrul Naţional de Excelenţă.
(3) Scopul Centrului Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar este îndeplinirea următoarelor
activităţi:
a) proiectarea, dezvoltarea, aplicarea şi revizuirea
curriculumului naţional;
b) coordonarea şi organizarea sistemului de examene şi
evaluări naţionale;
c) coordonarea evaluării manualelor şcolare;
d) selectarea, pregătirea,
stimularea şi valorificarea potenţialului tinerilor capabili de performanţă.
(4) Personalul care desfăşoară activităţi în cadrul
Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
are calitatea de funcţionar public sau de personal contractual.
(5) Pentru realizarea atribuţiilor sale în teritoriu,
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
constituie la nivel regional/judeţean organisme subordonate, fără personalitate
juridică, denumite centre de excelenţă/evaluare, care se aprobă prin
ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.
Art. 2. - Centrul Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar are sediul în municipiul Bucureşti,
str. General Berthelot nr. 26, sectorul 1.
Art. 3. - In sensul prezentei hotărâri, termenii şi
noţiunile folosite au următoarele semnificaţii:
a) proiectare curriculară -
abilitare pentru programe/stagii de formare/de pregătire - cursuri de instruire pe problematica specifică
activităţilor realizate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar, care se realizează de: colaboratorii instituţiei-
ca pregătire specializată înaintea declanşării acţiunilor pentru elaborarea
produselor instituţiei -, cadre didactice - ca etapă în formarea continuă -,
cadre didactice cu experienţă în învăţământ - ca formare a experţilor
evaluatori -, inspectori de specialitate - ca program în cadrul consfătuirilor
de profil -, cadre didactice care pregătesc elevii din loturile naţionale ale
olimpiadelor şi concursurilor pentru elevi - ca pregătire ştiinţifică
centralizată pe problematica disciplinei de concurs;
b) analize/cercetări/sondaje
de evaluare/expertize - metode şi tehnici
cantitative şi calitative avansate de studiu al problemelor specifice
procesului didactic, realizate în conformitate cu cerinţele cercetării ştiinţifice,
finalizate prin rapoarte care să constituie baza de fundamentare pentru
elaborarea de politici, strategii, diagnoze, prognoze, măsuri şi soluţii în
domeniul învăţământului preuniversitar;
c) bază de date - colecţii de informaţii electronice - logistice, ştiinţifice - cu
privire la curriculumul naţional şi la sistemul de evaluare a procesului de
învăţământ preuniversitar, structurate în baza unor criterii clare, care să
permită operaţionalizarea informaţiilor existente în funcţie de necesităţile
specifice;
d) consultanţă - activitatea de îndrumare, monitorizare şi asistenţă pe probleme
specifice curriculumului naţional şi evaluării în învăţământul preuniversitar,
pentru cadrele didactice şi pentru instituţiile care se implică în selecţia şi
în pregătirea elevilor capabili de performanţă;
e) curriculum naţional - ansamblul proceselor educative şi al experienţelor de învăţare prin
care trece elevul pe durata parcursului său şcolar; ansamblul documentelor
şcolare oficiale de tip reglator, în cadrul cărora se consemnează datele
esenţiale privind procesele educative şi experienţele de învăţare pe care
şcoala le oferă elevului;
f) evaluare - proces de
colectare sistematică, orientată de obiectivele definite, a datelor specifice
privind evoluţia şi/sau performanţa, evidenţiate în situaţia de evaluare, de
interpretare contextuală a acestor date şi de elaborare a unei judecăţi de
valoare cu caracter integrator, care poate fi folosită în diverse moduri,
prespecificate însă în momentul stabilirii scopului procesului de evaluare;
g) evaluarea de proces presupune
toate formele evaluării şcolare: iniţială, continuă/curentă şi finală;
examenele şi evaluările naţionale sunt considerate forme particulare ale
evaluării finale, proiectate şi derulate în baza unor metodologii specifice;
h) evaluator de manuale
şcolare - cadru didactic cu experienţă în
evaluarea manualelor şcolare, dobândită pe baza formării pentru aplicarea
metodologiilor specifice de evaluare a manualelor şcolare;
i) grup de lucru - grup
de cadre didactice şi/sau specialişti din învăţământul preuniversitar şi/sau
superior, care participă la activităţile instituţiei şi care aplică
procedurile, în conformitate cu metodologiile elaborate de instituţie;
j) ghiduri de evaluare şi
examinare/ghiduri de curriculum/ghiduri metodice/culegeri/periodice - publicaţii oficiale ale Centrului Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar, care sunt supuse prevederilor privind
proprietatea intelectuală;
k) metodologii/regulamente/proceduri - acte publice/interne prin care se reglementează modalităţile de
desfăşurare a activităţilor specifice şi care cuprind: standarde, criterii,
planuri de acţiune, responsabilităţi şi soluţii practice pentru realizarea
acestora;
l) produse de interes
naţional - documente elaborate de Centrul Naţional
pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar, care vizează
următoarele: curriculumul naţional, analize/cercetări/sondaje de
evaluare/expertize, ghiduri pentru evaluare, ghiduri pentru aplicarea curriculumului
naţional, ghiduri metodice, culegeri/periodice,
metodologii/regulamente/proceduri etc.
CAPITOLUL II
Atribuţii şi responsabilităţi
Art. 4. - Centrul Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar are următoarele atribuţii principale:
a) propune conducerii Ministerului Educaţiei şi
Cercetării politici privind curriculumul naţional, evaluarea de proces şi
performanţa în învăţământul preuniversitar;
b) propune iniţierea unor proiecte de acte normative
care fac referire la curriculumul naţional şi la evaluarea de proces în
învăţământul preuniversitar;
c) colaborează, în scopul realizării obiectului său
de activitate, cu direcţiile specializate din Ministerul Educaţiei şi
Cercetării, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale
şi locale, cu autorităţi administrative, cu organizaţii neguvernamentale
naţionale şi internaţionale, cu alte instituţii publice;
d) participă la proiecte şi la programe naţionale şi
internaţionale, cu precădere în domeniile curriculumului naţional şi evaluării
în învăţământul preuniversitar;
e) constituie şi coordonează activitatea unor grupuri
de lucru compuse din specialişti şi din cadre didactice cu experienţă, în
scopul proiectării/revizuirii curriculumului naţional, al construirii şi
actualizării bazelor de date cu instrumente de evaluare, al evaluării
manualelor şcolare şi al pregătirii elevilor capabili de performanţă;
f) colaborează cu departamentele de pregătire a
personalului didactic din instituţiile de învăţământ superior, în vederea
realizării unor programe de pregătire a specialiştilor în domeniile de
activitate ale centrului;
g) sprijină acţiunile de formare continuă şi de
specializare a personalului didactic;
h) desfăşoară activităţi de cercetare şi de analiză
specifice în domeniile curriculumului naţional şi evaluării de proces;
i) dezvoltă website-ul propriu, care cuprinde
informaţii publice privind standardele educaţionale, curriculumul naţional, examene şi evaluări, programe
pentru examene şi concursuri, modele de subiecte, metodologii, ghiduri şi
regulamente, machete pentru analizele statistice, liste de manuale aprobate,
rezultate la olimpiade şi concursuri interne şi internaţionale, forumuri de
discuţii;
j) efectuează activităţi de pregătire, transfer de
cunoştinţe, asistenţă tehnică şi metodologică în domeniile sale de activitate.
Art. 5. - In domeniul curriculumului naţional, Centrul
Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar are
următoarele atribuţii:
a) proiectarea, elaborarea şi revizuirea periodică a
curriculumului naţional;
b) realizarea de expertize cu privire la procesul de
aplicare şi de funcţionare în sistemul de învăţământ preuniversitar a
curriculumului naţional, în scopul asigurării revizuirii periodice a acestuia;
c) asigurarea coordonării ştiinţifice a elaborării
componentelor curriculumului naţional - planuri de învăţământ, programe şcolare
- şi revizuirea periodică a acestora;
d) asigurarea corelării ştiinţifice şi a coerenţei
metodologice dintre curriculumul naţional şi celelalte componente ale
sistemului naţional de învăţământ preuniversitar;
e) realizarea unor suporturi metodologice necesare proceselor de implementare şi aplicare eficientă a
curriculumului naţional;
f) elaborarea de materiale şi desfăşurarea de programe
de formare, necesare abilitării curriculare a personalului didactic;
g) oferirea de consultanţă pentru elaborarea,
aplicarea şi evaluarea materialelor curriculare proiectate la nivel local.
Art. 6. - Pentru îndeplinirea atribuţiilor în domeniul
evaluării de proces, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar desfăşoară următoarele activităţi:
a) asigură coordonarea ştiinţifică şi profesională a
evaluării de proces pentru învăţământul preuniversitar, inclusiv elaborarea
probelor de examen/concurs/olimpiade;
b) elaborează, împreună cu direcţiile specializate
din Ministerul Educaţiei şi Cercetării, metodologii, proceduri şi regulamente
pentru organizarea şi desfăşurarea examenelor şi evaluărilor în învăţământul
preuniversitar, pe care le supune aprobării ministrului educaţiei şi
cercetării;
c) efectuează expertize şi sondaje de evaluare a
rezultatelor şcolare şi a eficienţei procesului de învăţământ preuniversitar,
furnizând conducerii Ministerului Educaţiei şi Cercetării un feedback
sistematic şi operativ, în scopul adoptării măsurilor de optimizare a
activităţii în învăţământul preuniversitar;
d) elaborează, în vederea informării publice,
rapoarte privind rezultatele înregistrate la examenele şi evaluările naţionale,
la etapele naţionale şi internaţionale ale olimpiadelor şi concursurilor,
evidenţiind oportunitatea adoptării de către ministrul educaţiei şi cercetării
a unor decizii cu privire la factorii care permit îmbunătăţirea performanţelor
şcolare;
e) organizează un sistem de evidenţă a rezultatelor
examenelor naţionale, olimpiadelor şi concursurilor pentru elevi, precum şi a
rezultatelor şcolare înregistrate la finalul unor cicluri de
învăţământ/curriculare, în funcţie de profilurile de formare, în vederea
cercetării dinamicii acestora;
f) acordă sprijin tehnic şi de specialitate în
realizarea unor acţiuni de evaluare întreprinse de Ministerul Educaţiei şi
Cercetării şi de instituţii subordonate acestuia - inspectorate şcolare,
unităţi de învăţământ;
g) elaborează şi realizează programe de proiectare a
unor teste standardizate pentru principalele discipline/module şcolare, în
funcţie de nivelurile educaţionale sau de ciclurile curriculare;
h) organizează programe de pregătire a membrilor
comisiilor de examen, a examinatorilor şi a altor persoane implicate în
organizarea şi desfăşurarea examenelor naţionale.
Art. 7. - In domeniul evaluării manualelor şcolare,
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
are următoarele atribuţii:
a) contribuie la elaborarea şi
implementarea politicilor referitoare la manualele şcolare;
b) coordonează derularea mecanismelor de evaluare a
manualelor şcolare pentru învăţământul preuniversitar, conform metodologiei
aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării;
c) realizează expertize şi
sondaje în unităţile de învăţământ cu privire la procesul de alegere şi
utilizare a manualelor şcolare;
d) coordonează activitatea de derulare a mecanismelor
de reevaluare a manualelor şcolare, la cererea ministrului educaţiei şi
cercetării;
e) formează experţi evaluatori de manuale şcolare,
prin derularea de programe în acest sens;
f) organizează cadrul general al difuzării manualelor
în şcoli;
g) verifică respectarea de către edituri a
condiţiilor tehnice de editare a manualelor.
Art. 8. - Pentru îndeplinirea atribuţiilor în domeniul
selecţiei şi promovării tinerilor capabili de performanţă, Centrul Naţional
pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar desfăşoară
următoarele activităţi:
a) elaborează şi aplică strategii şi politici pentru
selecţia, pregătirea şi susţinerea tinerilor şi a cadrelor didactice în
activităţi de înaltă performanţă;
b) organizează şi coordonează strategii de pregătire,
evaluări, seminarii ştiinţifice, concursuri, conferinţe, în ţară sau în
străinătate;
c) coordonează activitatea centrelor de excelenţă
regionale/judeţene;
d) propune Departamentului pentru învăţământul
preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării acordarea de
burse de studiu în ţară şi în străinătate, de premii, precum şi alte modalităţi
de susţinere a performanţei pentru elevii laureaţi ai olimpiadelor şi
concursurilor internaţionale;
e) organizează tabere de studiu şi de odihnă, excursii
în ţară şi în străinătate pentru elevii capabili de performanţă;
f) organizează competiţii profesionale naţionale sau
internaţionale;
g) realizează proiecte şi asigură consultanţă în
domeniul identificării, pregătirii, stimulării şi valorificării potenţialului
elevilor capabili de performanţă.
Art. 9. - (1) Modalităţile de
realizare a atribuţiilor prevăzute la art. 5-8 se stabilesc prin Regulamentul
de organizare şi funcţionare al Centrului Naţional pentru Curriculum si
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar.
(2) In exercitarea atribuţiilor sale, Centrul Naţional
pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar solicită
autorităţilor şi instituţiilor publice informaţii, date statistice şi studii
elaborate în domeniile curriculumului şi evaluării pentru învăţământul
preuniversitar.
Art. 10. - (1) Activitatea
Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
se desfăşoară în concordanţă cu programele şi politicile educaţionale ale
Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi în conformitate cu exercitarea
atribuţiilor stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
(2) Activităţile şi produsele de interes naţional ale
Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
se aprobă prin ordin de ministrul educaţiei şi cercetării.
Art. 11. - Pentru îndeplinirea
atribuţiilor în domeniile sale de activitate, Centrul Naţional pentru
Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar realizează colaborări cu
instituţii de învăţământ preuniversitar sau superior, cu alte organizaţii şi
asociaţii profesionale din ţară şi din străinătate.
Art. 12. - Ministerul Educaţiei şi Cercetării exercită
controlul general asupra modului în care este organizată/coordonată şi se
desfăşoară activitatea Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar.
CAPITOLUL III
Structura organizatorică a Centrului Naţional pentru
Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
Art. 13. - (1) Pentru exercitarea atribuţiilor ce îi
revin, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul
Preuniversitar dispune de un aparat propriu cu un număr maxim de 100 de
posturi.
(2) Posturile sunt prevăzute, în condiţiile legii,
pentru funcţii publice şi personal contractual.
(3) Posturile Centrului Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar se asigură cu încadrarea în numărul
maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi pentru
instituţiile subordonate acestuia, finanţate integral de la bugetul de stat.
Art. 14. - Centrul Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar va cuprinde structuri, fără
personalitate juridică, care să realizeze activităţile specifice scopului
pentru care a fost înfiinţată instituţia:
a) proiectarea, dezvoltarea, aplicarea şi revizuirea
curriculumului naţional;
b) coordonarea şi organizarea sistemului de evaluări
şi examene naţionale;
c) coordonarea evaluării manualelor;
d) identificarea, pregătirea, stimularea şi
valorificarea potenţialului tinerilor capabili de performanţă.
Art. 15. - (1) Structura
organizatorică a Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar este prevăzută în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre.
(2) Statul de funcţii al Centrului Naţional pentru
Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar se aprobă prin ordin al
ministrului educaţiei şi cercetării.
(3) In cadrul direcţiilor prevăzute în structura
Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar se constituie, în
condiţiile legii, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, servicii
şi birouri.
Art. 16. - (1) Centrul Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar este condus de un director general,
numit prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, pe bază de concurs
organizat în condiţiile legii.
(2) Coordonarea ştiinţifică şi administrativă a
activităţii direcţiilor şi serviciilor se face de către directori/şefi de
servicii, în baza prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare.
(3) Directorul general, directorii şi şefii de
servicii au statut de funcţionar public de conducere.
Art. 17. - (1) Activitatea curentă a Centrului Naţional
pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar este coordonată de
consiliul de conducere format din 5 membri, desemnaţi în conformitate cu
regulamentul de organizare şi funcţionare. Strategiile şi deciziile sunt
stabilite de consiliul de conducere, care coordonează şi controlează modul de
aplicare a acestora.
(2) Controlul administrativ
al activităţii desfăşurate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar este realizat de consiliul de conducere.
(3) Din consiliul de conducere, precum şi din
structura departamentelor şi serviciilor fac parte şi reprezentanţii
minorităţilor naţionale.
CAPITOLUL IV
Finanţarea cheltuielilor Centrului Naţional pentru
Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
Art. 18. - (1) Cheltuielile curente şi de capital ale
Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
se asigură integral de la bugetul de stat, prin Ministerul Educaţiei şi
Cercetării.
(2) Finanţarea cheltuielilor de personal, întreţinere
şi funcţionare şi a cheltuielilor de capital ale centrelor de
excelenţă/evaluare înfiinţate la nivel regional/judeţean se face de la bugetul
de stat, prin Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul
Preuniversitar.
Art. 19. - Salarizarea personalului Centrului Naţional
pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
se face conform legii.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale şi tranzitorii
Art. 20. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă:
a) Hotărârea Guvernului nr. 327/1998 privind
înfiinţarea Serviciului Naţional de Evaluare şi Examinare, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 233 din 25
iunie 1998;
b) Hotărârea Guvernului nr. 1.057/2000 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional pentru
Curriculum, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 566 din 15 noiembrie 2000;
c) Hotărârea Guvernului nr. 95/2002 privind
înfiinţarea Consiliului Naţional pentru Evaluarea şi Difuzarea Manualelor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 120 din 14 februarie 2002;
d) Hotărârea Guvernului nr.
34/2003 privind înfiinţarea Centrului Naţional de Excelenţă, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 1
februarie 2003.
Art. 21. - (1) La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri îşi încetează activitatea: Serviciul Naţional de Evaluare şi
Examinare, Consiliul Naţional pentru Curriculum, Consiliul Naţional pentru Evaluarea
şi Difuzarea Manualelor şi Centrul Naţional de Excelenţă.
(2) Patrimoniul fostelor instituţii publice:
Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare, Consiliul Naţional pentru
Curriculum, Consiliul Naţional pentru Evaluarea şi Difuzarea Manualelor şi
Centrul Naţional de Excelenţă va fi preluat prin protocol de predare-preluare
de către Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul
Preuniversitar, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
hotărâri.
(3) Personalul instituţiilor prevăzute la alin. (2)
va fi preluat de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul
Preuniversitar pe bază de concurs sau examen, după caz, în vederea verificării
aptitudinilor profesionale corespunzătoare atribuţiilor şi structurii
organizatorice ale centrului, organizat în termen de 45 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(4) In vederea desfăşurării
activităţilor specifice, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar este dotat cu două autoturisme şi două microbuze,
preluate de la structurile existente.
Art. 22. - Centrul Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar va prelua spre aplicare şi dezvoltare
toate documentele referitoare la curriculumul naţional şi la evaluarea de
proces, rezultate din derularea proiectului de reformă a învăţământului
preuniversitar, finanţat pe baza Acordului de împrumut dintre România şi Banca
Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare cu privire la reforma
învăţământului preuniversitar, semnat la Washington la 23 mai 1994 şi ratificat
prin Ordonanţa Guvernului nr. 24/1994, aprobată prin Legea nr. 126/1994, cu
modificările ulterioare.
Art. 23. - Regulamentul de organizare şi funcţionare al
Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării în termen de 30 de
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Mihail Hărdău
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
Numărul maxim de posturi: 100
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare
în Invăţământul Preuniversitar