Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.239 din 15.06.2011

pentru aprobarea formularelor de raport anual
ACT EMIS DE: Camera Auditorilor Financiari din Romania
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 582 din 17 august 2011



SmartCity1

În temeiul prevederilor:art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011,Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 15 iunie 2011, h o t ă r ă ş t e: Articolul 1Se aprobă formularele de raport anual pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), persoane fizice şi juridice, prezentate în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activităţi specifice de audit financiar vor transmite CAFR raportul anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 1 - Raport anual privind activitatea desfăşurată - persoane fizice. Articolul 3Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activităţi specifice de audit financiar vor transmite CAFR raportul anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 2 - Raport anual privind activitatea desfăşurată - persoane juridice. Articolul 4Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 3 - Declaraţie cu privire la activitatea desfăşurată - persoane fizice. Angajaţii, administratorii, asociaţii sau acţionarii unor firme de audit, membre ale CAFR, care desfăşoară activităţile sus-menţionate doar în una dintre aceste calităţi vor transmite CAFR acelaşi formular completat. Articolul 5Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 4 - Declaraţie cu privire la activitatea desfăşurată - persoane juridice. Articolul 6Prezenta hotărâre se aplică pentru anul de raportare 2011. Articolul 7Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 8Departamentul de servicii pentru membri va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. Articolul 9La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 156/2010 pentru aprobarea formularelor de raport anual, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 168 din 16 martie 2010, se abrogă. Articolul 10Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România, Ion Mihăilescu ANEXA Nr. 1RAPORT ANUAL privind activitatea desfăşurată - persoane fizice Acest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului de către auditorul financiar, persoană fizică, Nr. carnetului Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicită raportul anual în vederea monitorizării activităţii desfăşurate de către membrii săi. CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE Dacă nu puteţi să declaraţi unul sau mai multe dintre următoarele puncte, vă rugăm să tăiaţi şi să includeţi o prezentare detaliată a motivelor pentru care nu puteţi să faceţi declaraţia respectivă. ÎNREGISTRARE 1. Confirm că îndeplinesc condiţiile legale pentru exercitarea independentă a profesiei, ca auditor financiar activ. Confirm că sunt în concordanţă cu reglementările legale în vigoare. 2. Confirm că am stabilit şi am aplicat procedurile necesare pentru ca eu, angajaţii, colaboratorii şi/sau subcontractanţii să putem desfăşura, într-un mod competent, activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar. 3. Confirm că am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificările de circumstanţe apărute. 4. Îmi asum responsabilitatea că activitatea mea, a angajaţilor, colaboratorilor şi subcontractorilor se va desfăşura în permanenţă în conformitate cu reglementările legale în vigoare. SEMNĂTURI Subsemnatul certific în deplină cunoştinţă de cauză că angajamentele, confirmările şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintă o declaraţie adevărată şi corectă privind circumstanţele în care îmi desfăşor activitatea. Semnătura auditorului financiar LS Data completării Informaţii generale privind completarea formularului Vă rugăm ca la completare să adăugaţi orice explicaţii sau note direct pe acest formular. Dacă spaţiul nu este suficient, ataşaţi pagini suplimentare şi menţionaţi pe formular acest lucru, notând numărul de pagini adăugate. În anumite circumstanţe, formularul cere ataşarea unor declaraţii care să conţină informaţii suplimentare. Acolo unde astfel de informaţii au fost oferite CAFR într-un formular anterior, iar circumstanţele nu s-au schimbat de la acea dată, ataşaţi copia acelei declaraţii. Acolo unde se cer răspunsuri de tipul DA, NU sau NICIUNA, încercuiţi opţiunea adecvată. A. Date de identificare Informaţii generale privind completarea secţiunii Secţiunea A conţine date relativ constante. Membrii CAFR sunt obligaţi să notifice acesteia, în termenul legal prevăzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011, orice modificări intervenite. A.1. Identificarea persoanei fizice

Numele şi prenumele auditorului financiar: >
Adresa:
Telefon fix şi mobil:
Fax:
Cod numeric personal/Cod fiscal:
E-mail:
Numărul certificatului de auditor financiar:
Societatea/Instituţia unde se desfăşoară activitatea de bază:
Funcţia:

A.2. Auditorii financiari care desfăşoară activitate în numele şi în contul dvs. (angajaţi - cu excepţia subcontractanţilor şi colaboratorilor, care se vor declara la subsecţiunea B.1)

Nr. crt. Numele şi prenumele/Denumirea firmei Nr. carnetului
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

B. Colaborare cu auditori financiari, diverşi experţi

Aţi colaborat în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori financiari, persoane fizice sau juridice, ori diverşi experţi? DA/NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C. Dacă DA, se va menţiona: B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi şi/sau colaboratori - auditori financiari

Nr. crt. Numele/Denumirea subcontractantului/colaboratorului Nr. carnetului/autorizaţiei Onorariul acordat conform contractului (lei)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.

B.2. Activitate în calitate de subcontractanţi şi/sau colaboratori - auditori financiari

Nr. crt. Numele/Denumirea contractantului principal Nr. carnetului/autorizaţiei Onorariul repartizat (lei)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.

B.3. Contracte comune - auditori financiari

Nr. crt. Numele/Denumirea partenerului Nr. carnetului/autorizaţiei Onorariul acordat conform contractului (lei)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. >
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

B.4. Colaborare cu experţi

Nr. crt. Numele/Denumirea expertului Calitatea Organismul profesional al cărui membru este (după caz)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. >

C. Clienţi şi onorarii obţinute Informaţii generale privind completarea secţiunii Secţiunea C trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul anual. În cadrul acesteia trebuie să declaraţi doar societăţile-client pentru care au fost prestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, dacă auditaţi întregul grup. Vă rugăm, menţionaţi în subsecţiunea C.1 numărul de clienţi pentru care s-au prestat servicii în anul pentru care se raportează, cu excepţia misiunilor de audit financiar/statutar (în calitate de CP*), pentru care raportarea se face doar în anul în care se emite raportul de audit. * CP înseamnă clienţi unde firma de audit este contractant principal. C.1. Număr de clienţi

Activitatea Entităţi de interes public** Alte entităţi
Nr. contracte Nr. contracte
CP* S* CP* S*
Audit financiar, din care:
- Audit statutar
Audit intern
Revizuirea situaţiilor financiare
Audit cu scop special
Proceduri convenite
Servicii de compilare a situaţiilor financiare
Consultanţă
Alte activităţi
Total:
Cursuri de pregătire profesională (dacă a fost sau nu organizator de cursuri de pregătire cu avizul CAFR) DA/NU

* CP înseamnă clienţi unde firma de audit este contractant principal. S înseamnă clienţi unde sunteţi subcontractant sau colaborator. ** Entităţi de interes public.

Situaţia clienţilor (CP) de interes public la data de 31.12. (anul) Audit statutar Audit intern Revizuire Scop special Proceduri convenite Compilare Consultanţă
1. Societăţi reglementate şi supravegheate de Banca Naţională a României (instituţii de credit)
1.1. Bănci
- din care cotate
1.2. Cooperative de credit
1.3. Instituţii financiare nebancare
2. Societăţi reglementate şi supravegheate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor - societăţi de asigurare şi reasigurare
- din care cotate
3. Instituţii reglementate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare***
4. Companii şi societăţi naţionale
5. Societăţi comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată:
a) piaţă principală (BVB);
b) piaţă alternativă de tranzacţionare (RASDAQ)
6. Persoane juridice care aparţin unui grup de societăţi şi intră în perimetrul de consolidare de către o societate-mamă care aplică Standardele internaţionale de raportare financiară
7. Persoane juridice, altele decât cele prevăzute la pct. 1-6, care beneficiază de împrumuturi nerambursabile sau cu garanţia statului
TOTAL GENERAL:

***Aceste entităţi, conform clasificării Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, sunt: intermediari care prestează servicii de investiţii financiare în România, agenţi, traderi, consultanţi de investiţii, societăţi de administrare a investiţiilor, fonduri deschise de investiţii, societăţi de investiţii, fonduri închise de investiţii, societăţi de investiţii de tip închis, depozitari, operatori de piaţă, operatori de sistem, reprezentanţi ai compartimentului de control intern, administratori speciali, lichidatori, evaluatori/experţi independenţi, investitori calificaţi, entităţi care efectuează operaţii posttranzacţionare. C.2. Veniturile obţinute în calitate de auditor financiar C.2 a) Venitul din misiunile de audit al situaţiilor financiare Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea activităţii de audit financiar/statutar se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. (Baza de calcul al cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar, conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 237/2011 privind aprobarea cotizaţiilor şi tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România şi pentru stagiarii în activitatea de audit financiar). Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariului.

Situaţia misiunilor de audit al situaţiilor financiare finalizate în calitate de contractant principal
Indicativ client (CP) Onorarii (conform contractului) Număr de ore planificate Onorarii cedate subcontractanţilor
Total, din care:
P1
P2
P3
P4
P5

C.2 b) Venitul din alte activităţi Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea celorlalte activităţi angajate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără TVA), mai puţin sumele ce au fost cedate subcontractanţilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligaţia menţionării lor în subsecţiunea B.1.

Venituri din alte activităţi (lei)
Total venituri obţinute din:
1 - Audit intern
2 - Revizuirea situaţiilor financiare
3 - Audit cu scop special
4 - Proceduri convenite >
5 - Servicii de compilare a situaţiilor financiare
6 - Consultanţă
7 - Cursuri de pregătire profesională
8 - Alte activităţi (inclusiv audit al situaţiilor financiare în calitate de subcontractant)
Total venituri obţinute din alte activităţi:

D. Criterii de autoevaluare a independenţei, competenţei şi a calităţii activităţii D.1. Independenţă

a) Aţi stabilit şi aţi aplicat proceduri privind asigurarea respectării de către dvs., angajaţii, subcontractanţii şi colaboratorii dvs. a principiilor de confidenţialitate şi independenţă, aşa cum sunt menţionate în Codul privind conduita etică şi profesională? DA/NU
b) Deţineţi dvs. sau persoanele implicate în activităţile dvs. o influenţă notabilă asupra unei alte societăţi sau altă societate deţine o influenţă notabilă asupra dvs. sau asupra persoanelor implicate în activităţile dvs.? Dacă „DA“, care este obiectul principal de activitate al acestei societăţi? DA/NU

Obiectul principal de activitate al societăţii: c)Este ameninţată independenţa dvs. de unul sau mai mulţi dintre următorii factori:

(i) dependenţă financiară faţă de un client? DA/NU
(ii) relaţii personale sau familiale? DA/NU
(iii) participaţii la fonduri mutuale ce au investit într-un client? DA/NU
(iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client? DA/NU
(v) interese de afaceri comune cu clienţii? DA/NU

d)Aţi stabilit şi aţi urmat proceduri pentru:

(i) a împiedica orice persoană să aibă o influenţă ce ar putea să afecteze independenţa sau integritatea în cadrul activităţilor desfăşurate? DA/NU
(ii) a asigura faptul că independenţa sau capacitatea de a efectua activitatea în mod corespunzător sunt luate în considerare şi înregistrate înaintea încheierii contractului? DA/NU

Dacă se răspunde cu „NU“ la lit. a), cu „DA“ la lit. b), cu „DA“ la una dintre întrebările de la lit. c) sau cu „NU“ la una dintre întrebările de la lit. d), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie care să clarifice situaţia şi prezentaţi orice alte măsuri de protecţie adoptate de dvs. D.2. Reputaţie morală şi profesională

a) Aţi stabilit şi aţi urmat proceduri pentru a vă asigura că dvs., ca auditor financiar, precum şi persoanele implicate în activităţile dvs. aveţi o reputaţie profesională şi morală adecvată? DA/NU
b) Există aspecte în ceea ce vă priveşte pe dvs. sau persoanele implicate în activităţile dvs. care să ridice semne de întrebare asupra bunei reputaţii profesionale şi morale? DA/NU
c) Dacă „DA“, a luat CAFR cunoştinţă de aspectele respective? DA/NU

Dacă se răspunde cu „NU“ la lit. a), cu „DA“ la lit. b) sau cu „NU“ la lit. c), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie explicativă. D.3. Asigurare profesională şi reclamaţii

a) Aţi fost asigurat profesional pentru riscul din audit financiar, audit intern şi/sau riscul din alte activităţi exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de raportare, conform cerinţelor CAFR? DA/NU
b) Privind activitatea desfăşurată, aţi primit reclamaţii care nu au fost rezolvate sau care ar putea să rămână nerezolvate de la ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacă prezentul este primul raport anual)? (Răspundeţi cu „NICIUNA“ dacă nu s-au primit reclamaţii.) DA/NU/ NICIUNA

Dacă răspundeţi cu „NU“ la lit. a) sau cu „DA“ la lit. b), vă rugăm să oferiţi informaţii suplimentare. D.4. Competenţă în audit

a) Aplicaţi procedurile minimale de audit? DA/NU
b) Utilizaţi o listă de verificare a prezentării conturilor actualizată? DA/NU
c) Utilizaţi o documentaţie adecvată acolo unde angajamentul presupune utilizarea unor experţi? DA/NU/ NICIUNA

d)

(i) Dvs. şi angajaţii care sunt auditori financiari aţi efectuat orele de pregătire profesională continuă structurate şi nestructurate, conform normelor emise de CAFR? Dacă răspundeţi cu „DA“, vă rugăm să specificaţi perioada şi organizatorul. DA/NU

Perioada: Organizatorul:

(ii) Există o pregătire adecvată pentru angajamentele specializate? (Răspundeţi cu „NICIUNA“ dacă nu aveţi clienţi de acest tip.) DA/NU/ NICIUNA
(iii) Păstraţi evidenţe privind procesul de pregătire profesională continuă? DA/NU/

Dacă răspundeţi cu „NU“ la oricare dintre întrebările de mai sus, vă rugăm să ataşaţi o declaraţie oferind detalii despre cum este menţinută şi ţinută evidenţa competenţei individuale. Dacă răspundeţi cu DA la lit. c), vă rugăm să vă asiguraţi că aţi completat subsecţiunea B4. E. Alte informaţii DA/NU a)Sunteţi membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate?DA/NU b)Aţi intrat în posesia tuturor numerelor revistei CAFR „Audit financiar“? (Dacă „NU“, vă rugăm să menţionaţi numerele revistei pe care nu le deţineţi.) c)Avansul la cotizaţia variabilă aferentă prezentului raport anual (calculată pentru onorariile facturate pentru semestrul I al anului de raportare) a fost achitat cu:(tip document) (număr document) (dată document) d)Cotizaţia fixă pentru dvs. aferentă anului următor celui de raportare a fost achitată cu:(tip document) (număr document) (dată document) e)Diferenţa de cotizaţie variabilă aferentă prezentului raport anual a fost achitată cu:(tip document) (număr document) (dată document) PROCEDURĂ DE VERIFICARE Înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeţi toate secţiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet şi corect. Corecturile şi corespondenţa ulterioară sunt costisitoare. Pasul 1. Verificaţi dacă aţi completat toate secţiunile. Pasul 2. Verificaţi dacă angajamentele şi confirmările de pe prima pagină au fost citite şi semnate de persoana(ele) potrivită(e). Pasul 3. Asiguraţi-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei. Pasul 4. Verificaţi dacă aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute, acolo unde este cazul. Pasul 5. Păstraţi o copie a raportului şi a oricăror declaraţii împreună cu datele primare utilizate pentru compilarea acestuia. Pasul 6. Asiguraţi-vă că trimiteţi CAFR toate paginile completate ale formularului, împreună cu orice declaraţii cerute. Pasul 7. Vă rugăm să anexaţi următoarele documente:

a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de plată a primei/primelor de asigurare;
b) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţi auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind cele 20 de ore de pregătire profesională continuă structurată, în cazul în care v-au fost eliberate;
c) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţi auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind cele 20 de ore de pregătire profesională continuă nestructurată, în cazul în care v-au fost eliberate.

CONCLUZII: Baza de calcul pentru taxa variabilă Cota (procent) Cotizaţia variabilă de plată VĂ MULŢUMIM PENTRU COMPLETAREA ACESTUI FORMULAR. ANEXA Nr. 2RAPORT ANUAL privind activitatea desfăşurată - persoane juridice Acest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului de către auditorul financiar, persoană juridică, Nr. autorizaţiei Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicită raportul anual în vederea monitorizării activităţii desfăşurate de către membrii săi. CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE Dacă nu puteţi să declaraţi unul sau mai multe dintre următoarele puncte, vă rugăm să tăiaţi şi să includeţi o prezentare detaliată a motivelor pentru care nu puteţi să faceţi declaraţia respectivă. ÎNREGISTRARE 1. Confirm că structura acţionariatului şi controlul firmei sunt în concordanţă cu reglementările legale în vigoare. 2. Confirm că firma a stabilit şi a aplicat procedurile necesare pentru ca auditorii financiari asociaţi, angajaţi, colaboratori şi/sau subcontractanţi care desfăşoară activităţi de audit financiar, audit intern şi alte activităţi în calitate de auditor financiar să fie şi să continue să fie competenţi pentru a desfăşura activităţile mai sus menţionate pentru care sunt responsabili. 3. Confirm că am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificările de circumstanţe apărute. 4. Îmi iau angajamentul că activitatea firmei se va desfăşura în permanenţă în conformitate cu reglementările legale în vigoare. SEMNĂTURI Subsemnatul certific în deplină cunoştinţă de cauză că angajamentele, confirmările şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintă o declaraţie adevărată şi corectă privind circumstanţele în care firma îşi desfăşoară activitatea. Numele reprezentantului firmei de audit LS Semnătura reprezentantului firmei de audit Data completării Informaţii generale privind completarea formularului Vă rugăm ca la completare să adăugaţi orice explicaţii sau note direct pe acest formular. Dacă spaţiul nu este suficient, ataşaţi pagini suplimentare şi menţionaţi pe formular acest lucru, notând numărul de pagini adăugate. În anumite circumstanţe, formularul cere ataşarea unor declaraţii care să conţină informaţii suplimentare. Acolo unde astfel de informaţii au fost oferite CAFR într-un formular anterior, iar circumstanţele nu s-au schimbat de la acea dată, ataşaţi copia acelei declaraţii. Acolo unde se cer răspunsuri de tipul DA, NU sau NICIUNA, încercuiţi opţiunea adecvată. A. Date de identificare Informaţii generale privind completarea secţiunii Secţiunea A conţine date relativ constante. Membrii CAFR sunt obligaţi să notifice acesteia, în termenul legal prevăzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011, orice modificări intervenite. A.1. Sediu social şi puncte de lucru A.1.1. Identificarea firmei de audit - sediul social

Denumirea firmei de audit:
Cod unic de înregistrare:
Adresa sediului social:
Telefon fix şi mobil:
Fax:
E-mail:
Numărul autorizaţiei:
Persoana de contact:

A.1.2. Identificarea firmei de audit - punctul de lucru*

Adresa punctului de lucru:
Telefon fix şi mobil:
Fax:
E-mail:

* În cazul în care există mai multe puncte de lucru, ataşaţi pagini suplimentare şi scrieţi pe formular că aţi făcut acest lucru. A.2. Asociaţi/Acţionari şi administratori ai firmei de audit A.2.1. Asociaţi/Acţionari ai firmei

Nr. crt. Numele şi prenumele/Denumirea firmei Adresa biroului/Sediul social Nr. carnetului/autorizaţiei (dacă este cazul) Părţi sociale/Acţiuni deţinute (%)
1.
2.
3.
4.
5.
6.

A.2.2. Administratori ai firmei

Nr. crt. Numele şi prenumele/Denumirea firmei Adresa biroului/Sediul social Nr. carnetului/autorizaţiei (dacă este cazul) Puteri deţinute
1.
2.
3.
4.
5.
6.

A.3. Auditori financiari care desfăşoară activitate în numele şi în contul firmei de audit (asociaţi, administratori şi angajaţi - cu excepţia subcontractanţilor şi colaboratorilor care se vor declara la subsecţiunea B.1)

Nr. crt. Numele şi prenumele/Denumirea firmei Nr. carnetului
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

A.4. Asocieri şi firme de audit cu conducere comună A.4.1. O asociere naţională este orice asociaţie sau federaţie de firme ce acţionează pe teritoriul României. O asociere internaţională este orice asociaţie sau federaţie internaţională de firme în afara graniţelor naţionale.

Face parte firma de audit dintr-o asociere naţională sau internaţională? DA/NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la subsecţiunea A.4.2. Dacă DA, se va menţiona:

Nr. crt. Numele asocierii Detalii privind asocierea

A.4.2. Firmele cu conducere comună reprezintă două sau mai multe firme de audit la care unul sau mai mulţi asociaţi/acţionari ori administratori sunt comuni.

Asociaţii/Acţionarii sau administratorii firmei de audit sunt şi asociaţi/acţionari sau administratori la alte firme de audit? DA/NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea B. Dacă DA, se va menţiona:

Nr. crt. Numele auditorului financiar asociat/acţionar/administrator Firma conectată Nr. autorizaţiei Calitatea în cadrul firmei conectate
1.
2.
3.

B. Colaborare cu auditori financiari, diverşi experţi

A colaborat firma în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori financiari, persoane fizice sau juridice, ori diverşi experţi? DA/NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C. Dacă DA, se va menţiona: B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi şi/sau colaboratori - auditori financiari

Nr. crt. Numele/Denumirea subcontractantului/colaboratorului Nr. carnetului/autorizaţiei Onorariul acordat conform contractului (lei)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.

Nr. crt. Numele/Denumirea subcontractantului/colaboratorului Nr. carnetului/autorizaţiei Onorariul acordat conform contractului (lei)
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.

B.2. Activitate în calitate de subcontractanţi şi/sau colaboratori - auditori financiari

Nr. crt. Numele/Denumirea contractantului principal Nr. carnetului/autorizaţiei Onorariul repartizat (lei)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
Nr. crt. Numele/Denumirea contractantului principal Nr. carnetului/autorizaţiei Onorariul repartizat (lei)
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.

B.3. Contracte comune cu alţi auditori financiari

Nr. crt. Numele/Denumirea partenerului Nr. carnetului/autorizaţiei Onorariul acordat conform contractului (lei)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

B.4. Colaborare cu diverşi experţi

Nr. crt. Numele/Denumirea expertului Calitatea Organismul profesional al cărui membru este (după caz)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

C. Clienţi şi onorarii obţinute Informaţii generale privind completarea secţiunii Secţiunea C trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul anual. În cadrul acesteia trebuie să declaraţi doar societăţile-client pentru care au fost prestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, dacă auditaţi întregul grup. Vă rugăm, menţionaţi în subsecţiunea C.1 numărul de clienţi pentru care s-au prestat servicii în anul pentru care se raportează, cu excepţia misiunilor de audit financiar/statutar (în calitate de CP*), pentru care raportarea se face doar în anul în care se emite raportul de audit. C.1. Număr de clienţi

Activitatea Entităţi de interes public** Alte entităţi
Nr. contracte Nr. contracte
CP* S* CP* S*
Audit financiar, din care:
- Audit statutar
Audit intern
Revizuirea situaţiilor financiare
Audit cu scop special
Proceduri convenite
Servicii de compilare a situaţiilor financiare
Consultanţă
Alte activităţi
Total:
Cursuri de pregătire profesională (dacă a fost sau nu organizator de cursuri de pregătire cu avizul CAFR) DA/NU

* CP înseamnă clienţi unde firma de audit este contractant principal. S înseamnă clienţi unde sunteţi subcontractant sau colaborator. ** Entităţi de interes public:

Situaţia clienţilor (CP) de interes public la data de 31.12 (anul) Audit statutar Audit intern Revizuire Scop special Proceduri convenite Compilare Consultanţă
1. Societăţi reglementate şi supravegheate de Banca Naţională a României (instituţii de credit)
1.1. Bănci
- din care cotate
1.2. Cooperative de credit
1.3. Instituţii financiare nebancare
Situaţia clienţilor (CP) de interes public la data de 31.12 (anul) Audit statutar Audit intern Revizuire Scop special Proceduri convenite Compilare Consultanţă
2. Societăţi reglementate şi supravegheate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor - societăţi de asigurare şi reasigurare
- din care cotate
3. Instituţii reglementate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare***
4. Companii şi societăţi naţionale
5. Societăţi comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată:
a) piaţa principală (BVB);
b) piaţa alternativă de tranzacţionare (RASDAQ)
6. Persoane juridice care aparţin unui grup de societăţi şi intră în perimetrul de consolidare de către o societate-mamă care aplică Standardele internaţionale de raportare financiară
7. Persoane juridice, altele decât cele prevăzute la pct. 1-6, care beneficiază de împrumuturi nerambursabile sau cu garanţia statului
TOTAL GENERAL:

*** Aceste entităţi, conform clasificării Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, sunt: intermediari care prestează servicii de investiţii financiare în România, agenţi, traderi, consultanţi de investiţii, societăţi de administrare a investiţiilor, fonduri deschise de investiţii, societăţi de investiţii, fonduri închise de investiţii, societăţi de investiţii de tip închis, depozitari, operatori de piaţă, operatori de sistem, reprezentanţi ai compartimentului de control intern, administratori speciali, lichidatori, evaluatori/experţi independenţi, investitori calificaţi, entităţi care efectuează operaţii posttranzacţionare. C.2. Veniturile obţinute în calitate de auditor financiar C.2 a) Venitul din misiunile de audit al situaţiilor financiare Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea activităţii de audit financiar/statutar se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. (Baza de calcul al cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar, conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 237/2011 privind aprobarea cotizaţiilor şi tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România şi pentru stagiarii în activitatea de audit financiar). Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariilor.

Situaţia misiunilor de audit al situaţiilor financiare finalizate în calitate de contractant principal
Indicativ client (CP) Onorarii (conform contractului) Număr de ore realizate Onorarii cedate subcontractanţilor
Total, din care:
P1
P2
P3
P4
P5

C.2 b) Venitul din alte activităţi Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea celorlalte activităţi angajate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără T.V.A.), mai puţin sumele ce au fost cedate subcontractanţilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligaţia menţionării lor în subsecţiunea B.1. Venituri din alte activităţi (lei)

Total venituri obţinute din:
1 - Audit intern
2 - Revizuirea situaţiilor financiare
3 - Audit cu scop special
4 - Proceduri convenite
5 - Servicii de compilare a situaţiilor financiare
6 - Consultanţă
7 - Cursuri de pregătire profesională
8 - Alte activităţi (inclusiv audit al situaţiilor financiare în calitate de subcontractant)
Total venituri obţinute din alte activităţi:

D. Criterii de autoevaluare a independenţei, competenţei şi a calităţii activităţii D.1. Independenţă

a) A stabilit şi a aplicat firma dvs. proceduri privind asigurarea respectării de către auditorii financiari asociaţi, toţi angajaţii, subcontractanţii şi colaboratorii a principiilor de confidenţialitate şi independenţă, aşa cum sunt menţionate în Codul privind conduita etică şi profesională? DA/NU
b) Deţine firma dvs. sau persoanele implicate în activităţile de audit, inclusiv dvs., o influenţă notabilă asupra unei alte firme sau altă firmă deţine o influenţă notabilă asupra dvs., a firmei dvs. sau asupra persoanelor implicate în activităţile desfăşurate? Dacă „DA“, care este obiectul principal de activitate al acestei firme? DA/NU

Obiectul principal de activitate al firmei: c)Este ameninţată independenţa firmei dvs. de unul sau mai mulţi dintre următorii factori:

(i) dependenţă financiară faţă de un client? DA/NU
(ii) relaţii personale sau familiale? DA/NU

(iii) participaţii la fonduri mutuale ce au investit într-un client? DA/NU
(iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client? DA/NU
(v) interese de afaceri comune cu clienţii? DA/NU

d)A stabilit şi a urmat firma dvs. proceduri pentru:

(i) a împiedica orice persoană să aibă o influenţă ce ar putea să afecteze independenţa sau integritatea în cadrul activităţilor desfăşurate? DA/NU
(ii) a asigura faptul că independenţa sau capacitatea de a efectua activitatea în mod corespunzător sunt luate în considerare şi înregistrate înaintea încheierii contractului? DA/NU

D.2. Reputaţie morală şi profesională

a) A stabilit şi urmat firma dvs. proceduri pentru a se asigura că dvs. ca auditor financiar asociat, precum şi persoanele implicate în activităţile firmei dvs. au o reputaţie profesională şi morală adecvată? DA/NU
b) Există aspecte în ceea ce vă priveşte pe dvs., toţi angajaţii, subcontractanţii sau colaboratorii care să ridice semne de întrebare asupra bunei reputaţii profesionale şi morale a firmei dvs.? DA/NU

c) Dacă „DA“, a luat CAFR cunoştinţă de aspectele respective? DA/NU

D.3. Asigurare profesională şi reclamaţii

a) A fost firma dvs. asigurată profesional pentru riscul de audit financiar, audit intern şi/sau riscul din alte activităţi exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de raportare, conform cerinţelor CAFR? DA/NU
b) Privind activitatea desfăşurată, a primit firma dvs. reclamaţii care nu au fost rezolvate sau care ar putea să rămână nerezolvate de la ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacă prezentul este primul raport anual)? (Răspundeţi cu „NICIUNA“ dacă nu s-au primit reclamaţii). DA/NU/ NICIUNA

Dacă răspundeţi cu „NU“ la lit. a) sau cu „DA“ la lit. b), vă rugăm să oferiţi informaţii suplimentare. Informaţii suplimentare D.4. Competenţă în audit

a) Aplică firma dvs. procedurile minimale de audit? DA/NU
b) Este utilizată o listă de verificare a prezentării conturilor actualizată? DA/NU
c) Se utilizează o documentaţie adecvată acolo unde angajamentul presupune utilizarea unor experţi? (Răspundeţi cu „NICIUNA“ dacă nu aţi avut niciun client care să necesite utilizarea acestora.) DA/NU/ NICIUNA

d)

(i) Dvs. şi angajaţii care sunt auditori financiari aţi efectuat orele de pregătire profesională continuă structurate şi nestructurate, conform normelor emise de CAFR? Dacă răspundeţi cu „DA“, vă rugăm să specificaţi perioada şi organizatorul. DA/NU

Perioada: Organizatorul:

(ii) Există o pregătire adecvată pentru angajamentele specializate? (Răspundeţi cu „NICIUNA“ dacă nu aveţi clienţi de acest tip.) DA/NU/ NICIUNA
(iii) Păstrează firma dvs. evidenţe privind procesul de pregătire profesională continuă? DA/NU

Dacă răspundeţi cu „NU“ la oricare dintre întrebările de mai sus, vă rugăm să ataşaţi o declaraţie oferind detalii despre cum este menţinută şi ţinută evidenţa competenţei individuale. Dacă răspundeţi cu „DA“ la lit. c), vă rugăm să vă asiguraţi că aţi completat subsecţiunea B.4. E. Alte informaţii a)Este firma dvs. membră a altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate? (Dacă se răspunde cu „DA“, vă rugăm să menţionaţi aceste organisme.)DA/NU b)Avansul la cotizaţia variabilă aferentă prezentului raport anual (calculată pentru onorariile facturate pentru semestrul I al anului de raportare) a fost achitat cu:(număr document) (tip document) (dată document) c)Cotizaţia fixă pentru firma de audit aferentă anului următor celui de raportare a fost achitată cu:(număr document) (tip document) (dată document) d)Diferenţa de cotizaţie variabilă aferentă prezentului raport anual a fost achitată cu:(număr document) (tip document) (dată document) PROCEDURĂ DE VERIFICARE Înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeţi toate secţiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet şi corect. Corecturile şi corespondenţa ulterioară sunt costisitoare. Pasul 1. Verificaţi dacă aţi completat toate secţiunile. Pasul 2. Verificaţi dacă angajamentele şi confirmările de pe prima pagină au fost citite şi semnate de persoana(ele) potrivită(e). Pasul 3. Asiguraţi-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON). Pasul 4. Verificaţi dacă aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute, acolo unde este cazul. Pasul 5. Păstraţi o copie a raportului şi a oricăror declaraţii împreună cu datele primare utilizate pentru compilarea acestuia. Pasul 6. Asiguraţi-vă că trimiteţi CAFR toate paginile completate ale formularului, împreună cu orice declaraţii cerute. Pasul 7. Vă rugăm să anexaţi următoarele documente:

a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de plată a primei/primelor de asigurare;
b) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţi auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind cele 20 de ore de pregătire profesională continuă structurată, în cazul în care v-au fost eliberate;
c) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţi auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind cele 20 de ore de pregătire profesională continuă nestructurată, în cazul în care v-au fost eliberate.

CONCLUZII: Baza de calcul pentru taxa variabilă Cota (procent) Cotizaţia variabilă de plată VĂ MULŢUMIM PENTRU COMPLETAREA ACESTUI FORMULAR. ANEXA Nr. 3Se completează numai de către persoane fizice fără activitate. -DECLARAŢIE cu privire la activitatea desfăşurată persoane fizice -Subsemnatul(a), ........ ................ ................ ..............., domiciliat(ă) în ........ ................ ........ ............, str. ........ ................ ............ nr. ......., bl. ........, sc. ....., et. ...., ap. ......., judeţul/sectorul ........ ........ ........., telefon fix ........ ........ ............., mobil ........ ........ ............., fax ........ ................, e-mail ........ ................, angajat(ă) la ........ ................ ................, în funcţia de ........ ................ ................, având calitatea de membru activ al Camerei Auditorilor Financiari din România, posesor al carnetului de auditor financiar nr. ........ ................ ............, declar pe propria răspundere că NU am desfăşurat activităţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu am obţinut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul .............. . Menţionez că: o sunt membru şi al următoarelor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate ........ ................ ................ ................ .........; o NU sunt membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate. Data ............... Semnătura ........ ................ ......... L. S. ANEXA Nr. 4Se completează numai de către persoane juridice fără activitate. -DECLARAŢIE cu privire la activitatea desfăşurată persoane juridice -Societatea Comercială ........ ................ ................ ........ ..............., membră a Camerei Auditorilor Financiari din România cu autorizaţia nr. ........ ........ ............., cu sediul în ........ ................ ........ .........., str. ........ ........ .......... nr. ......., bl. ...., sc. ......, et. ...., ap. ......., judeţul/sectorul........ ................ ........., telefon fix ........ ................ .........., mobil ..............., fax ..............., e-mail ........ ................, reprezentată prin ........ ................ ............., declar că societatea mai sus menţionată NU a desfăşurat activităţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu a obţinut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul ............. . Menţionez că societatea: o este membră şi a următoarelor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate ........ ................ ................ ........ ..............; o NU este membră a altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate. Data ............... Semnătura reprezentantului legal ........ ................ ................ ........ L. S.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 239/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 239 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu