HOTARARE Nr. 264 din 10 iunie 1993
privind aprobarea fuziunii societatilor comerciale cu capital integral de stat
"Arpimex Trading" - S.A. Bucuresti si "Elegant" - S.A.
Bucuresti
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 163 din 15 iulie 1993

Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba, conform hotararilor imputernicitilor mandatati sa reprezinte
interesele capitalului de stat din data de 19.01.1993 si din data de 27.01.1993,
fuziunea societatilor comerciale cu capital integral de stat "Arpimex
Trading" - S.A. Bucuresti si "Elegant" - S.A. Bucuresti.
Art. 2
Societatea comerciala rezultata prin fuziune va functiona sub denumirea
Societatea Comerciala "Arpimex Trading" - S.A., persoana juridica
romana, cu sediul in Bucuresti, str. Lipscani nr. 18 - 20, sectorul 3.
Art. 3
Obiectul de activitate al Societatii Comerciale "Arpimex Trading"
- S.A. este cuprins in statutul societatii, prevazut in anexa la prezenta
hotarare.
Art. 4
Capitalul social al Societatii Comerciale "Arpimex Trading" -
S.A. este de 426.172 mii lei, constituit prin comasarea capitalului social al
celor doua societati comerciale care fuzioneaza, reevaluat conform Hotararii
Guvernului nr. 26/1992.
Pe data prezentei hotarari, punctul 22 din anexa nr. 1 si anexa nr. 2 la
Hotararea Guvernului nr. 70/1991, precum si punctul 107 din anexa nr. 1 si
anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1272/1990 se modifica corespunzator.
Art. 5
Activul si pasivul Societatii Comerciale "Elegant" - S.A.
Bucuresti vor fi preluate pe baza de protocol.
Art. 6
Personalul care trece la Societatea Comerciala "Arpimex Trading"
- S.A. va fi considerat transferat.
Art. 7
Ministerul Industriilor va aduce la indeplinire prevederile prezentei
hotarari.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministrul industriilor,
Dumitru Popescu
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
ANEXA 1
STATUTUL
Societatii Comerciale "Arpimex Trading" - S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Arpimex Trading"
- S.A.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanand
de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele
"societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul
social si numarul de inregistrare la Registrul comertului.
Art. 2
Forma juridica a societatii
Societatea Comerciala "Arpimex Trading" - S.A. este persoana
juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi
desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
Art. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, Bucuresti, str. Lipscani nr. 18 - 20,
sector 3. Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania,
pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii, situate
si in alte localitati din tara si strainatate.
Art. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii la
Registrul comertului.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate al societatii
Art. 5
Scopul societatii: producerea si comercializarea produselor, promovarea si
punerea in aplicare a initiativelor de interes national in domeniul fabricatiei
de: semifabricate piele, incaltaminte, marochinarie, domenii conexe si
realizarea de beneficii.
Art. 6
Obiectul de activitate al societatii este:
- operatiuni de export-import;
- operatiuni de intermediere si cooperare, consulting, barter, lohn,
consignatie in domeniul comertului exterior;
- operatiuni de intermediere si cooperare cu societatile comerciale din
ramura pielarie in aprovizionarea tehnico-comerciala;
- productie de incaltaminte, marochinarie, semifabricate din piele;
- desfacere en gros si cu amanuntul de marfuri din productia interna si din
import, astfel:
a) incaltaminte;
b) confectii din piele, blana si textile;
c) marochinarie;
d) tesaturi;
e) galanterie, mercerie;
f) articole de sticla;
g) articole cosmetice;
h) articole electrice si electrocasnice;
i) articole electronice;
j) articole din mase plastice;
k) jucarii;
l) papetarie, librarie;
m) produse ale industriei de optica si mecanica fina (ochelari, aparate
foto, microscoape, lentile etc.), pe baza unui contract de asociere incheiat cu
Societatea Comerciala I.O.R. - S.A. Bucuresti, in baza art. 33 - 34 din Legea
nr. 15/1990;
n) produse agroalimentare;
o) piese si accesorii auto;
p) articole sport-camping;
r) tricotaje;
s) prestatii de servicii in domeniul tehnico-economic (asistenta,
expertiza, consultanta, studii etc.), publicitate comerciala, organizarea de
targuri si expozitii, efectuarea de transporturi interne si internationale cu
mijloace proprii si inchiriate;
s) xerox si dactilografie;
t) desfacerea cu amanuntul de marfuri aflate in nomenclatorul societatii
prin magazinele proprii situate in Bucuresti (Complexul Lipscani) si orasele
Braila, Buzau, Rimnicu Sarat si Birlad, in spatii inchiriate.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 7
Capitalul social
Capitalul social initial este fixat la suma de 426.172 mii lei impartit in
85.234 actiuni nominative in valoare nominala de 5.000 lei fiecare, in
intregime subscrise de actionar.
Capitalul social initial, impartit in actiuni nominative de 5.000 lei
fiecare, este in intregime subscris de statul roman, in calitate de actionar
unic si varsat in intregime la data constituirii societatii.
Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar
unic, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
Art. 8
Actiunile
Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute
de lege.
Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi
administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat
si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la
sediul societatii.
Art. 9
Reducerea sau marirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotararii adunarii
generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea
procedurii prevazute de lege.
Art. 10
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera
acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a
alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la
distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si
dispozitiilor legale, respectiv la alte drepturi prevazute in statut.
Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul
trecerii lor in proprietatea altor persoane.
Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar
actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii
personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula
pretentii asupra partii din profitul societatii ce i se va repartiza de catre
adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la
lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
Art. 11
Cesiunea actiunilor
Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste
decat un proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se face
in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
Art. 12
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul
de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare
de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii. Dupa 6
luni va putea obtine un duplicat al actiunii.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 13
Atributii
Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si au
urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi,
precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de
productie;
b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori,
inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remunerarea, ii descarca de
activitate si ii revoca;
c) aleg directorul general, il descarca de activitate si il revoca;
directorul general este si presedintele consiliului de administratie;
d) stabilesc salarizarea personalului angajat, in functie de studii si
munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute
de lege;
e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de
administratie, a directorului general si a membrilor comisiei de cenzori, in
conformitate cu prevederile legii;
f) stabilesc bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de
activitate pe exercitiul urmator;
g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi
dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al comisiei de
cenzori, aproba repartizarea profitului conform legii;
h) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen
lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competentele si nivelul de
contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a
garantiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
i) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale
si agentii;
j) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la
modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si
la cesiunea actiunilor;
k) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si
la transformarea formei juridice a societatii;
l) hotarasc cu privire la fuziune, divizare, dizolvare si lichidarea
societatii;
m) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si
perspectivele societatii cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata
interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia
mediului, relatiile cu clientii;
n) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de
administratie, a directorului general si a cenzorilor pentru paguba pricinuita
societatii;
o) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor
se diferentiaza potrivit legii.
Art. 14
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de
administratie sau de vicepresedinte, pe baza imputernicirii date de presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la 2 luni de la
incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a
contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea
programului de activitate si bugetului pe anul in curs.
Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor
reprezentand cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de
cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult
de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea
societatii.
Adunarea generala va fi convocata de administratori de cate ori va fi
nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15 zile
inainte de data stabilita.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul
din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul
societatii sau din cea mai apropiata localitate.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de
zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul
dezbaterilor adunarii.
Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului,
convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in
alt loc indicat in convocare.
Art. 15
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotarari
daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin
2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din
capitalul social.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua
hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin
cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel
putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului
de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte, desemnat de
presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii
adunarii generale, un secretar care sa verifice lista de prezenta a
actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru sigilat si
parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de
secretarul care l-a intocmit.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a
actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu
personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
Art. 16
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Hotararile adunarilor generale se iau prin vot deschis.
Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea mainii.
La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari
prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va
putea decide ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotararilor
referitoare la raspunderea administratorilor.
Hotararile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii
absenti sau nereprezentati.
Art. 17
Pana la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizarii societatilor
comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de
doi imputerniciti mandatati de Ministerul Finantelor si un imputernicit
mandatat de Ministerul Industriilor.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 18
Organizare
Societatea este administrata de catre consiliul de administratie compus din
trei administratori, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de
4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea
calitatea de actionari.
Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea
generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului
vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul
vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului
predecesorului sau.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
Componenta consiliului de administratie se stabileste de adunarea generala
a actionarilor.
La prima sedinta, consiliul de administratie alege dintre membrii sai un presedinte
si un vicepresedinte.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii, ori de cate
ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor
sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte.
Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara
acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din
numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea
absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile
inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie
intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta
si de secretar.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai
unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru
studierea anumitor probleme.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele
consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de
adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre vicepresedinte.
Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este
legat de administrarea societatii, in interesul acesteia, in limita drepturilor
care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate
documentele societatii.
Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa
caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau
abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru
greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi
revocati prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie
persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori, precum si
cele care, personal, rudele sau afinii acestora pana la gradul II inclusiv sunt
in acelasi timp patroni sau asociati la societati comerciale cu capital privat,
cu acelasi profil, sau cu care sunt in relatii comerciale directe.
Nu pot fi directori ai societatii persoanele care, potrivit Legii nr.
31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
Art. 19
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si
obligatiile acestuia;
b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe
compartimente;
c) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor
acordate;
d) aproba operatiunile de cumparare si vanzare de bunuri potrivit
competentelor acordate;
e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu
chirie);
f) stabileste tactica si strategia de marketing;
g) aproba incheierea sau rezilierea contractelor potrivit competentelor
acordate;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile
de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la
activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul
precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget
al societatii pe anul in curs;
l) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a
actionarilor.
CAP. 6
Gestiunea societatii
Art. 20
Comisia de cenzori
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori,
formata din trei membri care trebuie sa fie asociati, cu exceptia cenzorilor
contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sunt reprezentanti
ai Ministerului Finantelor.
Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti
care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot
prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia
patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe
si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor
constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de
profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport
scris;
c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
a obiectului societatii.
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in
unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se
inainteaza adunarii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a
actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie,
in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani
consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori
de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea
dispozitiilor legale si statutare.
Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si
drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in
acest domeniu.
Cenzorii si cenzorii supleanti se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si
pot fi realesi; numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub
incidenta art. 18 alineatul penultim din prezentul statut, precum si cei care
sunt rude sau afini pana la al patrulea grad sau sotii administratorilor, cei
care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat aceea de cenzor, un
salariu sau o remuneratie de la administratori sau de la societate.
CAP. 7
Activitatea societatii
Art. 21
Exercitiul economico-financiar
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii
societatii.
Art. 22
Personalul societatii
Personalul de conducere al societatii si cenzorii sunt alesi de adunarea
generala a actionarilor. In perioada cat statul este actionar unic, personalul
de conducere si cenzorii vor fi numiti de imputernicitii mandatati sa
reprezinte interesele capitalului de stat.
Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de
catre directorul general al societatii comerciale.
Salarizarea se face conform legislatiei in vigoare.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se
va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului societatii sunt stabilite de catre
consiliul de administratie sau de catre directorul general al societatii
comerciale.
Nu pot fi directori ai societatii persoanele care, potrivit Legii nr.
31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
Art. 23
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de
amortizare a fondurilor fixe.
Art. 24
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila, in lei, va intocmi anual bilantul si
contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de
Ministerul Finantelor.
Bilantul si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul
Oficial al Romaniei, conform legii.
Art. 25
Calculul si repartizarea profitului
Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea
generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
Din profitul societatii ramas dupa plata impozitului pe profit se pot
constitui fonduri destinate modernizarii, cercetarii si dezvoltarii de produse
noi, investitiilor.
Societatea isi constituie fond de rezerva si alte fonduri in conditiile
legii.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate in conditiile
legii in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala
a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va
analiza cauzele si va hotari in consecinta.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu
aportul la capital si in limita capitalului subscris.
Art. 26
Registrele societatii
Societatea tine registrele prevazute de lege.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art. 27
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin
hotararea adunarii generale a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei
juridice a societatii se va putea face numai cu aprobarea imputernicitilor
mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si
publicitate cerute la infiintarea societatilor.
Art. 28
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
- imposibilitatea realizarii obiectului social;
- falimentul;
- pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul
de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea
capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
- numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
- la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si
consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a
actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
- in orice alte situatii, pe baza hotararii adunarii generale a
actionarilor, luata in unanimitate.
Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul
comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 29
Lichidarea societatii
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si
cu respectarea procedurii prevazute de lege.
Art. 30
Litigii
Litigiile de orice fel aparute intre societati comerciale si persoane
fizice sau juridice sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept
comun.
Pentru solutionarea litigiilor dintre ele societatile comerciale pot apela
si la arbitraj.
CAP. 9
Dispozitii finale
Art. 31
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale
referitoare la societatile comerciale.