HOTARARE Nr.
986 din 20 septembrie 2010
privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Consiliului interministerial pentru elaborarea si
coordonarea implementarii unui program de dezvoltare economico-sociala a zonei
„Delta Dunarii"
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 669 din 30 septembrie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea
Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se înfiinţează Consiliul interministerial
pentru elaborarea şi coordonarea implementării unui program de dezvoltare
economico-socială a zonei „Delta Dunării", denumit în continuare Consiliu interministerial, fără
personalitate juridică, care funcţionează pe lângă Ministerul Administraţiei şi
Internelor.
(2) Consiliul interministerial este alcătuit din
reprezentanţi cu rang de secretar de stat ai ministerelor de resort,
preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea şi guvernatorul Administraţiei
Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării".
(3) Fiecare membru al Consiliului interministerial are
dreptul la un membru supleant.
(4) Componenţa Consiliului interministerial este
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(5) Conducerea Consiliului
interministerial este asigurată de secretarul de stat pentru comunităţile
locale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(6) Secretariatul Consiliului
Interministerial se asigură în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 2. - Scopul înfiinţării Consiliului
interministerial îl constituie elaborarea şi coordonarea implementării unui program
de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării" pentru perioada
2010-2012.
Art. 3. - Principalele atribuţii ale Consiliului interministerial sunt:
a) elaborarea şi coordonarea
programului de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării", pe
care îl supune spre aprobare Guvernului României;
b) stabilirea
responsabilităţilor ce revin fiecărei autorităţi a administraţiei publice
centrale şi locale implicate în derularea programului, potrivit legii;
c) identificarea şi promovarea
instrumentelor necesare punerii în aplicare a măsurilor prevăzute în program;
d) monitorizarea implementării programului;
e) evaluarea periodică a
stadiului de implementare a programului şi, în funcţie de rezultatele obţinute,
propune Guvernului spre adoptare noi reglementări;
f) evaluarea necesarului de
fonduri pentru realizarea obiectivelor de investiţii prevăzute în program şi
identificarea surselor de finanţare.
Art. 4. - (1) Consiliul interministerial îşi desfăşoară
activitatea în plen.
(2) Şedinţele se convoacă lunar
sau ori de câte ori este nevoie de către preşedinte.
(3) La şedinţele Consiliului interministerial participă
membrii de drept sau supleanţii acestora, desemnaţi prin ordin/decizie de către
conducătorii fiecărei instituţii/autorităţi în parte.
(4) In funcţie de complexitatea
lucrărilor, la şedinţele Consiliului interministerial pot fi invitaţi, fără
drept de vot, reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale
implicate şi ai altor instituţii sau organizaţii.
Art. 5. - (1) Şedinţele sunt regulamentar constituite
când este asigurată participarea a două treimi din numărul membrilor Consiliului interministerial.
(2) Şedinţele sunt conduse de către preşedintele
Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele
reprezentant al Ministerului Mediului şi Pădurilor.
(3) In exercitarea atribuţiilor
care îi revin, Consiliul interministerial adoptă hotărâri.
(4) Hotărârile se adoptă prin
votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
Art. 6. - Secretariatul Consiliului interministerial,
denumit în continuare Secretariat, funcţionează
în cadrul Direcţiei generale pentru relaţia cu comunităţile locale din cadrul
Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 7. - Principalele atribuţii ale Secretariatului sunt
următoarele:
a) elaborează ordinea de zi a
şedinţelor Consiliului interministerial, pe care o prezintă spre aprobare
preşedintelui/ supleantului desemnat de către ministrul administraţiei şi
internelor;
b) asigură convocarea,
pregătirea şi buna desfăşurare a şedinţelor Consiliului interministerial;
c) se îngrijeşte, cu ocazia
fiecărei şedinţe, de întocmirea documentaţiilor şi a proceselor-verbale;
d) gestionează arhiva Consiliului interministerial;
e) stabileşte şi menţine legătura cu toate autorităţile
publice implicate, în vederea atingerii obiectivelor stabilite prin program.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul mediului şi pădurilor,
Laszlo Borbely
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXA
COMPONENŢA
Consiliului interministerial pentru elaborarea şi
coordonarea implementării
unui program de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării”
1. Reprezentantul Ministerului
Administraţiei şi Internelor - preşedinte
2. Reprezentantul Ministerului
Mediului şi Pădurilor - vicepreşedinte
3. Preşedintele Consiliului
Judeţean Tulcea - vicepreşedinte
4. Reprezentantul Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Turismului - membru
5. Reprezentantul Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - membru
6. Reprezentantul Ministerului
Transporturilor şi Infrastructurii - membru
7. Reprezentantul Ministerului
Culturii şi Patrimoniului Naţional - membru
8. Reprezentantul Ministerului
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - membru
9. Reprezentantul Ministerului
Sănătăţii - membru
10. Reprezentantul Ministerului
Finanţelor Publice - membru
11. Guvernatorul Administraţiei Rezervaţiei Biosferei
„Delta Dunării" - membru