HOTARARE Nr. 32 din 19 ianuarie 2000
pentru aprobarea Programului de marketing si promovare turistica si a
Programului de dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 25 din 24 ianuarie 2000

In temeiul art. 6 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind
constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei hotaraste:
ARTICOL UNIC
Se aproba Programul de marketing si promovare turistica si Programul de
dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000, prevazute in anexele nr. 1
si 2 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
p. Presedintele
Autoritatii Nationale pentru Turism,
Dorin Anton
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
PROGRAMUL DE MARKETING SI PROMOVARE TURISTICA
pentru anul 2000
CAP. 1
Obiectivul general al programului
Art. 1
Programul de marketing si promovare turistica, denumit in continuare
program, urmareste promovarea Romaniei ca destinatie de vacante si calatorii pe
piata turistica interna si internationala pentru anul 2000.
CAP. 2
Obiective specifice
Art. 2
Programul urmareste realizarea urmatoarelor obiective specifice:
a) imbunatatirea imaginii produsului turistic romanesc pe pietele externe;
b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai si
mijloace de promovare a ofertei turistice romanesti si folosirea acestora in
functie de specificul fiecarei piete externe;
c) recastigarea pietelor turistice externe, partenere traditionale inainte
de anul 1989, si castigarea altora noi;
d) stimularea cererii turistice interne si internationale pentru vacante si
calatorii in Romania.
CAP. 3
Continutul programului
Art. 3
Prin program se finanteaza:
1. actiuni de promovare turistica specifice pe piata interna si externa,
precum: participari la manifestari interne si internationale de profil
(expozitii, burse, targuri), campanii publicitare in presa, radio, televiziune,
afisaj teletext, Internet, organizarea de conferinte de presa pentru
prezentarea ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru
reprezentanti ai mass-media, creatori de opinie, agenti tour-operatori,
organizarea de seri romanesti, expozitii gastronomice, saptamani romanesti.
In anul 2000 actiunile specifice de marketing si promovare turistica din
strainatate se vor desfasura pe principalele 35 de piete turistice solicitate
de:
- tarile Uniunii Europene;
- tari din Europa Centrala si de Est: Federatia Rusa, Polonia, Republica
Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia,
Bulgaria;
- alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru;
- tari din Asia de Vest (Israel, Iran) si din Asia de Sud-Est (Japonia,
China);
- tari din America de Nord: S.U.A., Canada;
- tari din America de Sud: Argentina, Brazilia;
2. realizarea de materiale de informare si de promovare turistica, si
anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de
reclame/amintiri/protocol:
a) in domeniul tipariturilor:
- retiparirea de titluri de prospecte pentru promovarea turistica pe
pietele externe si pe piata interna;
- tiparirea de noi titluri de prospecte, ca urmare a rezultatelor
cercetarilor de marketing;
- tiparirea de prospecte pentru "Expo-2000 Hanovra" si
"Millenium in Romania";
b) in domeniul materialelor destinate promovarii si informarii prin
mijloace audiovizuale:
- realizarea de filme pentru oferta turistica generala si pe segmente de
piata, in functie de varietatea produselor turistice romanesti;
- realizarea de casete audio-video, CD-ROM, spoturi TV;
- seturi de diapozitive, postere si panouri cu fotografii color;
c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice;
3. studii de marketing;
4. cofinantarea proiectelor de marketing si/sau de promovare turistica, in
limita bugetului de 3.100.000 mii lei.
Proiectele concrete de marketing si promovare turistica vor fi cofinantate
in proportie de maximum 40% din valoarea fiecaruia;
5. alte actiuni pentru sustinerea si promovarea ofertei turistice
(cheltuieli de expeditie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane
pentru agentii, coparticipari la evenimente speciale etc.);
6. investitii pentru deschiderea de noi birouri de promovare si informare
turistica in strainatate, investitii la cele existente si pentru desfasurarea
activitatilor specifice programului.
CAP. 4
Plafonul si structura programului
Art. 4
Plafonul si structura programului finantat din Fondul special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului se prezinta astfel:
- mii lei -
____________________________________________________________________________
Nr. Continutul programului Total % din total
crt.
____________________________________________________________________________
TOTAL, 63.100.000 100,00
din care:
I. Actiuni de promovare turistica specifice
pe piata interna si externa, 30.800.000 48,81
din care:
1. pe piata interna 1.500.000 2,38
2. pe pietele externe 29.300.000 46,43
II. Realizarea materialelor de informare si
promovare turistica 22.000.000 34,86
III. Studii de marketing 1.600.000 2,54
IV. Cofinantarea proiectelor de marketing
si/sau de promovare turistica: 3.100.000 4,91
- limita maxima de cofinantare:
40% din valoarea proiectului
V. Alte actiuni pentru sustinerea si
promovarea ofertei turistice (cheltuieli
de expeditie externa/interna, concursuri
cu premii, comisioane pentru agentii,
coparticipari la evenimente speciale etc.) 3.100.000 4,91
VI. Investitii pentru deschiderea de noi
birouri de promovare si informare
turistica in strainatate, investitii la
cele existente si pentru desfasurarea
activitatilor specifice programului 2.500.000 3,97
____________________________________________________________________________
ANEXA 2
Programul de dezvoltare a produselor turistice
pentru anul 2000
Prin prezentul program se finanteaza:
a) in proportie de 100%, studiile de
prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu
potential turistic natural si cultural, partial valorificat sau nevalorificat,
si de lansare a produselor turistice specifice;
b) proiecte de investitii in turism prin acordarea de credite pe termen
mediu, cu dobanda preferentiala egala cu rata inflatiei, pentru proiecte de
investitii in turismul montan (pentru cabane, refugii, alte structuri turistice
similare) si in turismul rural;
c) in proportie de 100%, programele pentru sustinerea persoanelor juridice
sau fizice care organizeaza, in cadrul sistemului de formare continua, cursuri
pentru personalul din turism;
d) in proportie de 100%, programele pentru imbunatatirea calitatii
serviciilor in turism si testarea acestora;
e) in proportie de 100%, controlul efectuat de Oficiul de Autorizare si
Control in Turism (O.A.C.T.) asupra constituirii Fondului special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului;
f) in proportie de 100%, cheltuielile pentru monitorizarea utilizarii
Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, aferente
Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;
g) in proportie de 100%, investitiile pentru derularea activitatilor
specifice, determinate de functionarea Fondului special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului, aferente Programului anual de dezvoltare a produselor
turistice.
Plafonul si structura Programului anual de dezvoltare a produselor
turistice pentru anul 2000, finantat din Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului, pentru formele de turism carora li se aplica
prevederile prezentei hotarari sunt urmatoarele:
- mii lei -
______________________________________________________________________________
Nr. Continutul programului Total % din
crt. total
______________________________________________________________________________
TOTAL, 17.000.000 100,00
din care:
I. Studii de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati
investitionale pentru zone cu potential turistic
natural si cultural, partial valorificat sau
nevalorificat, si de lansare a produselor
turistice specifice 1.250.000 7,4
II. Acordarea de credite pe termen mediu, cu
dobanda preferentiala egala cu rata inflatiei,
pentru proiecte de investitii in turismul montan
(pentru cabane, refugii, alte structuri turistice
similare) si in turismul rural 10.000.000 58,8
III. Programe pentru sustinerea persoanelor juridice
sau fizice care organizeaza in cadrul sistemului
de formare continua cursuri pentru personalul
din turism 2.000.000 11,8
IV. Programe pentru imbunatatirea calitatii
serviciilor turistice si testarea acestora 1.750.000 10,3
V. Controlul constituirii Fondului special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului 1.000.000 5,9
VI. Cheltuieli pentru monitorizarea activitatilor
specifice privind utilizarea Fondului special
pentru promovarea si dezvoltarea turismului -
Programul anual de dezvoltare a produselor
turistice 500.000 2,9
VII. Investitii pentru derularea activitatilor
specifice, determinate de functionarea Fondului
special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului - Programul anual de dezvoltare a
produselor turistice 500.000 2,9
______________________________________________________________________________