HOTARARE Nr. 341 din 26 mai 1995
privind modul de repartizare si de utilizare a unor fonduri alocate
Secretariatului General al Guvernului potrivit art. 42 alin. (4) si (5) din
Legea bugetului de stat pe anul 1995 nr. 22/1995
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 111 din 2 iunie 1995
In temeiul art. 42 alin. (6) din Legea bugetului de stat pe anul 1995 nr.
22/1995,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Promovarea imaginii si a intereselor romanesti peste hotare se va realiza
de catre Departamentul Informatiilor Publice, in limita sumei de 1.500 milioane
lei, aprobata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, cu
respectarea actiunilor prevazute in anexa nr. I.
Art. 2
Pentru realizarea unor actiuni cu caracter stiintific si social-cultural,
se aproba efectuarea de catre Departamentul Informatiilor Publice a unor
cheltuieli in limita sumei de 1.950 milioane lei de la capitolul "Cultura
si arta" din bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 1995
pentru actiunile prevazute in anexa nr. II.
Art. 3
Secretariatul General al Guvernului si Departamentul Informatiilor Publice
vor aproba modul corect de realizare a actiunilor prevazute in anexele nr. I si
II si vor urmari utilizarea fondurilor alocate in conformitate cu
reglementarile in vigoare.
Art. 4
Anexele nr. I si II fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Secretarul general al Guvernului,
Viorel Hrebenciuc
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
ANEXA 1
DESTINATIA FONDURILOR
aprobate prin art. 42 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 1995 nr.
22/1995, in vederea promovarii imaginii si a intereselor Romaniei peste hotare
de catre Departamentul Informatiilor Publice
----------------------------------------------------------------------
TOTAL: 1.500 MILIOANE LEI
1. Invitarea unor personalitati politice, economice, culturale si din
domeniul mass-media din strainatate, favorabile intereselor Romaniei.
Organizarea vizitelor, programelor si contactelor pentru cunoasterea directa a
realitatilor romanesti.
2. Realizarea, in conditiile legii, a unor actiuni de promovare a imaginii
Romaniei prin intermediul unor societati promotionale din strainatate.
3. Realizarea, peste hotare, a unor publicatii in limbi straine care, prin
articolele, interviurile, studiile si celelalte materiale inserate, sa
promoveze interesele tarii noastre. Aceste publicatii urmeaza a fi difuzate
prin ambasadele, consulatele, reprezentantele comerciale si centrele culturale
ale Romaniei.
4. Realizarea unui film documentar-artistic despre Romania, ce va avea
difuzare internationala, de catre echipe straine. Filmul va reflecta istoria si
realitatile tarii noastre, care sa vina in sprijinul unei mai obiective si
realiste perceperi de catre opinia publica internationala a Romaniei de astazi.
5. Realizarea actiunii de prezentare a imaginii Romaniei cu prilejul
reuniunii la nivel inalt "Cooperarea Marii Negre" si al Seminarului
economic, cu participarea a 500 de oameni de afaceri din aceste tari (carti,
pliante, brosuri, casete, alte materiale de prezentare).
6. Organizarea unor actiuni promotionale in strainatate (conferinte de
presa, expozitii etc.) cu prilejul unor manifestari artistice si sportive, in
cadrul carora s-au remarcat reprezentantii Romaniei.
7. Din totalul sumei de 1.500 milioane lei, 20% sunt destinate unor actiuni
neprevazute, care se incadreaza in prevederile prezentei anexe.
ANEXA 2
DESTINATIA FONDURILOR
aprobate prin art. 42 alin. (5) din Legea bugetului de stat pe anul 1995 nr.
22/1995, in vederea realizarii unor actiuni cu caracter stiintific si
social-cultural de catre Departamentul Informatiilor Publice
----------------------------------------------------------------------
TOTAL: 1.950 MILIOANE LEI
1. Conceperea, realizarea, tiparirea si difuzarea unor carti si filme
privind temele fundamentale ale istoriei, culturii, civilizatiei si
realitatilor economice, politice si sociale romanesti.
2. Realizarea, prin intermediul unor echipe straine, de emisiuni radio si
TV privitoare la procesul trecerii la economia de piata si instaurarea
democratiei in Romania, in vederea difuzarii acestora in tarile respective.
3. Productii video realizate de Regia Autonoma "Sahia Film",
Studioul TV al Guvernului si de alte studiouri, vizand realitatile contemporane
ale Romaniei in domeniile: stiintific, artistic, social, economic si politic.
4. Realizarea prin Regia Autonoma "Sahia Film" a cinecronicii pe
pelicula, destinata arhivarii.
5. Conceperea, tiparirea, editarea si difuzarea "Ghidului
Romaniei" in limba romana si in limbi de circulatie internationala
(engleza, franceza, germana, spaniola, rusa).
6. Achizitionarea, multiplicarea si difuzarea gratuita a unor casete video
si audio despre realitatile romanesti contemporane si istorice.
7. Invitarea in Romania a unor echipe de ziaristi din presa scrisa si audiovizuala
straina, schimburi de delegatii cu organisme similare Departamentului
Informatiilor Publice.
8. Editarea unor buletine cotidiene, saptamanale si lunare, destinate
informarii membrilor Guvernului si conducatorilor altor institutii importante
ale statului privind imaginea Guvernului in mass-media interna si
internationala, precum si in opinia publica din tara si din strainatate.
9. Editarea unor pliante, brosuri, albume de arta si a altor publicatii de
informare despre activitatea institutiilor fundamentale ale statului roman in
limbi de circulatie internationala, care vor fi difuzate reprezentantelor
diplomatice straine din Romania, reprezentantelor diplomatice, comerciale,
consulare si culturale romanesti, unor importante biblioteci (Congresul S.U.A.,
Consiliul Europei etc.), precum si formatorilor de opinie (personalitati,
ziare, reviste, posturi de radio si TV, agentii de presa) din strainatate.
10. Organizarea unor campanii promotionale privind realizarile culturale si
stiintifice romanesti in strainatate.
11. Organizarea unor congrese, seminarii si mese rotunde, simpozioane si a
altor intalniri cu caracter intern si international, precum si stagii de
pregatire pentru reprezentantii birourilor de presa ale institutiilor centrale
si colocvii ale presei centrale si locale.
12. Realizarea, in colaborare cu alte organisme decat cele prevazute in
prezenta anexa, a unor actiuni cu caracter cultural, stiintific si artistic
organizate si desfasurate in tara si in strainatate.
13. Din totalul sumei de 1.950 milioane lei, 20% sunt destinate unor
actiuni neprevazute, care se incadreaza in prevederile prezentei anexe.
----------------------