ORDIN
Nr. 69 din 28 ianuarie 2003
pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii
turistice
ACT EMIS DE: MINISTERUL TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 214 din 1 aprilie 2003
In temeiul Hotararii Guvernului nr. 24/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Turismului,
in baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea
de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 631/2001,
avand in vedere propunerile Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism,
ministrul turismului emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1) Se aproba contractul-cadru de comercializare a pachetelor de servicii
turistice, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
(2) Agentii economici care comercializeaza pachete de servicii turistice au
obligatia sa incheie contracte de comercializare a pachetelor de servicii turistice
cu turistii, conform modelului prevazut in anexa la prezentul ordin, fara sa
introduca alte clauze care sa defavorizeze turistii.
Art. 2
(1) In contractul incheiat intre agentia de turism vanzatoare si agentia de
turism organizatoare a pachetului de servicii turistice este obligatoriu sa fie
prevazuta o clauza prin care sa se stabileasca raspunderea agentiei
organizatoare fata de agentia vanzatoare cu privire la buna executare a
pachetului de servicii turistice.
(2) In temeiul clauzei prevazute la alin. (1), agentia de turism vanzatoare
are dreptul sa cheme in garantie agentia de turism organizatoare pentru plata
despagubirilor solicitate de turist, ca urmare a neexecutarii obligatiilor
contractuale din vina organizatorului.
Art. 3
(1) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sanctioneaza cu
suspendarea licentei de turism potrivit art. 8 alin. (1) lit. a) din Hotararea
Guvernului nr. 238/2001 privind conditiile de acordare a licentei si brevetului
de turism, cu modificarile ulterioare.
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se realizeaza de
personalul de specialitate din cadrul Directiei generale de autorizare si
control.
p. Ministrul turismului,
Nicu Radulescu,
secretar de stat
ANEXA 1
CONTRACT
de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. ...... din ..............
Partile contractante
Societatea Comerciala .........................................., cu sediul
in .........................., str. ............................ nr. .........,
cod unic de inregistrare .................., titulara a Licentei de turism nr.
..................., pentru Agentia de turism ..................., cu sediul in
............................., str. ............................ nr. ........,
reprezentata prin .................................., in calitate de
..............................., denumita in continuare Agentia,
si
Turistul/Reprezentantul turistului
Domnul/Doamna ....................................., domiciliat/domiciliata
in .............................., telefon ................., posesor/posesoare
al/a buletinului/cartii de identitate seria ................ nr. .............,
eliberat/eliberata de ........................ la data .......................,
au convenit incheierea prezentului contract, in conformitate cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a
pachetelor de servicii turistice, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 631/2001.
I. Dispozitii generale
1. Pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract a
fost organizat de Societatea Comerciala ......................................,
cu sediul in ..........................., str. ..................... nr. .....,
cod unic de inregistrare .............................., titulara a Agentiei de
turism ......................., cu sediul in .................................,
str. ............................... nr. ............., cu Licenta de turism
nr. ..............., care garanteaza buna executare a acestuia in baza
contractului incheiat cu Agentia.
2. Agentia comercializeaza pachete de servicii turistice in urmatoarele
variante:
a) servicii turistice la cererea clientului, care se refera la programele
organizate in mod special, ca urmare a solicitarilor turistilor, denumite in
continuare servicii la cerere;
b) servicii turistice preorganizate de agentia de turism si puse la
dispozitie clientului prin materiale de prezentare de tipul: cataloage,
brosuri, pliante si alte oferte letrice, denumite in continuare servicii din
oferta standard;
c) servicii turistice interne, comercializate pe baza de vouchere de
servicii turistice interne sau bilete de odihna si/sau de tratament, denumite
in continuare bilete de odihna si/sau de tratament. Aceste servicii reprezinta
un caz particular al serviciilor turistice din oferta standard.
Prezentul contract detine prevederi comune celor trei variante de servicii
turistice, precum si prevederi specifice fiecareia dintre ele.
3. Bonul de comanda, confirmarea de servicii, biletul de odihna si/sau de
tratament, precum si oferta standard a agentiei de turism expusa in materialele
de prezentare fac parte integranta din prezentul contract. Modelul bonului de
comanda este prevazut in anexa la prezentul contract.
II. Aparitia raporturilor contractuale
1. In cazul serviciilor la cerere si al ofertei standard, acest contract se
considera incheiat in momentul in care turistul a primit confirmarea scrisa a
solicitarii sale.
2. In cazul biletelor de odihna si/sau de tratament, contractul se
considera incheiat o data cu plata integrala a pretului pachetului de servicii
turistice sau a avansului convenit.
III. Obiectul contractului
1. Obiectul contractului il constituie vanzarea de catre Agentie a uneia
dintre variantele de servicii turistice prevazute la cap. I, in schimbul platii
pretului.
2. Caracteristicile serviciilor turistice la care se obliga Agentia se afla
descrise in materialele de prezentare (cataloage, brosuri, pliante, oferte
letrice), in cazul ofertei standard si a biletelor de odihna si/sau de tratament,
sau in confirmarea de servicii, in cazul serviciilor la cerere.
3. Orice alte servicii turistice neinscrise in materialele de prezentare
sau in confirmarea de servicii nu fac obiectul prezentului contract si nu atrag
raspunderea Agentiei.
IV. Pretul
1. Pretul contractului este ................. si cuprinde costul
serviciilor turistice efective, comisionul Agentiei si T.V.A.
2. Pretul este publicat in cadrul ofertei standard a Agentiei pentru
serviciile din oferta standard si pentru biletele de odihna si/sau de tratament
sau este inscris in confirmarea de servicii, in cazul serviciilor la cerere.
3. Pretul contractului poate fi modificat, in sensul majorarii sau
micsorarii, dupa caz, numai daca modificarea are loc ca urmare a variatiilor:
a) costurilor de transport, inclusiv costul carburantului;
b) redeventelor si taxelor aferente serviciilor de aterizare,
debarcare/imbarcare in porturi si aeroporturi si ale taxelor de turist;
c) cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat.
4. Preturile stabilite in contract nu pot fi majorate, in nici un caz, in
cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecarii.
5. In cazul in care preturile stabilite in contract sunt majorate cu peste
10%, indiferent de motivele majorarii, turistul poate rezilia contractul fara
nici o obligatie fata de Agentie, aceasta din urma avand obligatia de a
rambursa imediat turistului toate sumele aferente calatoriei turistice platite
de acesta, inclusiv comisionul.
V. Modalitati de plata
Modalitatile de plata a pretului contractului sunt:
1. Avansul se plateste dupa cum urmeaza:
a) in cazul serviciilor la cerere si a celor din oferta standard,
reprezinta ......% din pretul contractului, astfel cum este prevazut in bonul
de comanda;
b) in cazul biletelor de odihna si/sau de tratament, reprezinta minimum 10%
din pretul contractului.
Avansul este retinut de Agentie cu titlu de penalitati, in situatia in care
turistul renunta la contract din vina sa.
In cazul in care continutul confirmarii de servicii difera de la cel al
bonului de comanda, Agentia va restitui imediat contravaloarea avansului
incasat.
2. Plata finala a pachetului de servicii se face conform esalonarii prevazute
in bonul de comanda, in cazul serviciilor la cerere si al serviciilor din
oferta standard.
3. In cazul serviciilor comercializate pe baza de bilete de odihna si/sau
de tratament, Agentia aplica sistemul de vanzare in rate, in baza acordului cu
turistul.
VI. Drepturile si obligatiile Agentiei
1. In cazul in care Agentia este nevoita sa modifice una dintre prevederile
esentiale ale contractului, are obligatia sa informeze turistul cu cel putin 15
zile inainte de data plecarii.
2. In cazul in care, dupa inceperea calatoriei turistice, o parte
importanta din serviciile turistice prevazute in contract nu este realizata sau
agentia de turism organizatoare constata ca nu le va putea realiza, Agentia
este obligata:
a) sa ofere turistului alternative corespunzatoare in vederea continuarii
calatoriei turistice, fara majorarea pretului, respectiv serviciile turistice
oferite sa fie de aceeasi calitate si cantitate;
b) sa restituie turistului sumele ce reprezinta diferenta dintre serviciile
turistice achitate si cele efectiv prestate in timpul calatoriei turistice;
c) in cazul in care nu pot fi oferite turistului alternative
corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive intemeiate, sa asigure fara
costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori in
alt loc agreat de acesta si, dupa caz, despagubirea pentru serviciile
neprestate.
3. Agentia este raspunzatoare pentru buna executare a obligatiilor asumate
prin contract, inclusiv in situatia in care aceste obligatii trebuiau
indeplinite de catre o alta agentie de turism sau de catre alti prestatori de
servicii, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
a) cand neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate
prin contract se datoreaza turistului;
b) cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta
majora.
In situatia in care neexecutarea obligatiilor contractuale se datoreaza
agentiei de turism organizatoare, Agentia are dreptul sa cheme in garantie
agentia de turism organizatoare pentru plata despagubirilor datorate
turistului.
4. Agentia are obligatia sa furnizeze in scris turistului, in termen de
...... zile inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
a) orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce
urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de transport
incluse in contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax ale
reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa
acesteia, cele ale autoritatilor locale care pot ajuta turistul in caz de
nevoie; in cazul in care aceste reprezentante sau autoritati locale nu exista,
turistul trebuie sa dispuna de un numar de apel de urgenta sau de orice alta
informatie care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a
detailistului;
c) pentru calatoriile minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa
permita stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazarii copilului;
d) posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa, care sa
acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenta,
care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidentare ori de boala.
VII. Drepturile si obligatiile turistului
1. In cazul in care turistul nu poate sa participe la calatoria turistica,
acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane care indeplineste
toate conditiile prevazute in pachetul de servicii turistice contractat, cu
obligatia de a anunta Agentia.
Turistul care cedeaza pachetul sau de servicii, precum si cesionarul sunt
responsabili in mod solidar la plata pretului calatoriei si a eventualelor
costuri suplimentare aparute cu ocazia acestei cedari.
2. In cazul in care preturile stabilite in contract sunt majorate cu peste
10%, turistul poate rezilia contractul, avand dreptul la rambursarea de catre
Agentie a sumelor platite.
3.1. Turistul este obligat sa comunice Agentiei, in termen de 5 zile
calendaristice de la primirea instiintarii prevazute la cap. VI pct. 1,
hotararea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fara plata penalitatilor; sau
b) acceptarea noilor conditii ale contractului.
3.2. In cazul in care turistul reziliaza contractul sau Agentia anuleaza
calatoria turistica inaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de
calitate echivalenta sau superioara, propus de Agentie;
b) sa accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioara,
propus de Agentie, cu rambursarea imediata a diferentei de pret;
c) sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate in virtutea
contractului.
3.3. In toate cazurile mentionate turistul are dreptul sa solicite Agentiei
si o despagubire pentru neindeplinirea prevederilor contractului intial, cu
exceptia cazurilor in care:
a) anularea s-a facut datorita nerealizarii numarului minim de persoane
mentionat in contract, iar Agentia a informat turistul in scris, in termenul
mentionat in contract, termen care nu poate fi mai mic de 15 zile
calendaristice premergatoare datei plecarii;
b) anularea s-a datorat unui caz de forta majora (circumstante
imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca si ale caror
consecinte nu au putut fi evitate in ciuda oricaror eforturi depuse, in aceasta
nefiind incluse suprarezervarile);
c) anularea s-a facut din vina turistului.
4. Turistul are dreptul sa rezilieze in orice moment, in tot sau in parte,
contractul, iar in cazul in care rezilierea ii este imputabila, este obligat sa
despagubeasca Agentia pentru prejudiciul creat acesteia, cu exceptia cazurilor
de forta majora definite conform legii.
Daca turistul, dupa achitarea si confirmarea serviciilor, solicita
schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii,
aceasta echivaleaza cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalitatilor
legale la momentul respectiv, si incheierea unui nou contract.
5. In cazul in care turistul care a intrat pe teritoriul statului in care
se realizeaza pachetul de servicii turistice refuza sa se mai intoarca in
Romania si autoritatile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu
acesta, turistul respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
6. In cazul biletelor de odihna si/sau de tratament, turistul are obligatia
de a respecta programul de acordare a serviciilor in Romania, respectiv: in
statiunile de pe litoral cazarea se face la ora 18,00 a zilei de intrare si se
termina la ora 12,00 a zilei inscrise pe biletul de odihna si/sau de tratament;
in statiunile din tara, altele decat cele de pe litoral, cazarea se face
incepand cu ora 12,00 a zilei de intrare si se termina cel tarziu la ora 12,00
a zilei urmatoare celei inscrise pe bilet.
7. Turistul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de
statiune, taxa de salubrizare, precum si alte taxe locale, fara a putea
pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Agentie.
8. Turistul este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele
sale de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat (voucher, bilet
de odihna si/sau de tratament) in vederea acordarii serviciilor turistice, sa
pastreze integritatea bunurilor din unitatile de cazare, alimentatie publica, mijloace
de transport, in caz contrar urmand sa suporte contravaloarea pagubelor
produse.
VIII. Asigurari
Turistul este asigurat pentru riscul de insolvabilitate si/sau de faliment
al Agentiei la Societatea de Asigurare ...................................., cu
sediul in localitatea ......................., str. ................. nr. ....,
sectorul ..........., telefon .................. .
Conditiile in care turistul va fi despagubit de catre societatea de
asigurare sunt:
1. In cazul in care Agentia nu efectueaza repatrierea turistului, acesta
are obligatia de a anunta imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau
e-mail. In aceasta situatie societatea de asigurare nu are obligatia de a
achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa
dupa intoarcerea turistului in Romania, in conditiile politei de asigurare
incheiate intre Agentie si societatea de asigurare.
2. In cazul in care turistul solicita de la Agentie contravaloarea sumelor
achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa trimita
documentele justificative catre Agentie prin scrisoare recomandata cu
confirmare de primire. Turistul are obligatia sa pastreze fotocopii de pe
respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agentiei
rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de
15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data incheierii derularii
pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
3. Turistul are obligatia de a notifica societatii de asigurare, prin
scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea
adresata Agentiei privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor
de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data
confirmarii de primire prevazute la cap. X pct. 2.
4. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de
la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre Agentie,
turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul
asigurat.
5. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii
evenimentului asigurat, turistul are obligatia de a transmite societatii de
asigurare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de
despagubire insotita de documentele justificative.
6. Documentele justificative constau in:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmarile de primire precizate la pct. 2, 3 si 5 din prezentul capitol;
c) fotocopiile de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de
plata etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor
de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul sa solicite turistului si alte
documente justificative.
7. Despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de
comercializare a pachetului de servicii turistice, precum si sumele necesare
repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor cap. IX pct. 2.
8. Din despagubire se scade fransiza mentionata pe polita de asigurare.
9. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile
calendaristice de la data primirii de catre societatea de asigurare a
documentelor justificative de la turist.
10. In cazul in care dupa plata despagubirii Agentia plateste debitul catre
turist, acesta are obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita,
in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la data primirii de la Agentie a
sumelor reprezentand debitul.
IX. Renuntari, penalizari, despagubiri
1. In cazul in care turistul renunta din vina sa la pachetul de servicii
turistice care face obiectul prezentului contract, in cazul serviciilor la
cerere sau al ofertei standard, el datoreaza Agentiei penalizari dupa cum
urmeaza:
a) .....% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face cu mai
mult de 30 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
b) .....% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in
intervalul 16 - 30 de zile inainte de data plecarii;
c) .....% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face
intr-un interval mai mic de 16 zile inainte de plecare sau pentru neprezentarea
la program.
2. In cazul biletelor de odihna si/sau de tratament, pentru retragerea din
vina turistului se aplica urmatoarele penalizari:
a) daca cererea de restituire se depune in orice moment dupa achitarea
avansului si pana cel tarziu cu 15 zile inainte de inceperea sejurului,
penalizarea este egala cu contravaloarea comisionului Agentiei cu T.V.A.
aferenta;
b) daca cererea de restituire se depune intr-un interval mai mic de 15 zile
inainte de data inceperii sejurului sau daca turistul nu se prezinta in
statiune la data inscrisa in bilet, penalizarea va fi de 100% din pret ori din
valoarea incasata pana la acea data de Agentie;
c) pentru biletele de odihna si/sau de tratament cumparate prin organizatii
sindicale, Agentia va face restituiri numai in baza cererilor de renuntare
contrasemnate si stampilate de reprezentantul organizatiei sindicale.
3. In cazul in care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru
efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor retine toate taxele
achitate de Agentie prestatorilor directi, precum si cheltuielile de operare
proprii acesteia.
4. Penalizarile echivalente cu pretul contractului se aplica si in cazul in
care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, daca nu
poate pleca in calatorie pentru ca nu are actele in regula sau daca este intors
de la granita de catre politia de frontiera.
5. Turistul trebuie sa depuna in scris cererea de renuntare la pachetul de
servicii turistice, cu numar de inregistrare la Agentia la care a achitat
serviciile. In caz contrar cererea de renuntare nu este luata in considerare.
6. Agentia va acorda despagubiri in functie de gradul de nerespectare a
obligatiilor din contract, despagubiri ce nu pot depasi de doua ori pretul
pachetului de servicii turistice prevazut in contract. Agentia este
raspunzatoare pana la acoperirea integrala a prejudiciului in cazul in care
este responsabila de ranirea sau decesul turistului ca urmare a actiunilor ori
a neglijentei sale.
X. Reclamatii
1. In cazul in care turistul este nemultumit de serviciile turistice
primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris, clar si
explicit cu privire la deficientele constatate la fata locului, legate de
realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite
prompt atat Agentiei, cat si prestatorului de servicii (conducerii hotelului,
restaurantului).
2. Atat Agentia, cat si prestatorul de servicii vor actiona imediat pentru
solutionarea sesizarii. In cazul in care sesizarea nu este solutionata sau este
solutionata partial, turistul va depune la sediul Agentiei o reclamatie in
scris, in termen de maximum ... zile calendaristice de la incheierea
calatoriei, Agentia urmand ca in termen de ... zile calendaristice sa comunice
turistului despagubirile care i se cuvin in conditiile prezentului contract.
XI. Dispozitii finale
Prezentul contract a fost incheiat in doua exemplare, cate unul pentru
fiecare parte.
Agentie, Turist,
(numele, prenumele si stampila) (numele si prenumele)
ANEXA 1*)
la contract
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Antetul agentiei de turism
______________________________________________________________________________
| BON DE COMANDA Nr. ______ data _________ | CONFIRMARE DE SERVICII
|
| Subsemnatii, | Nr. __________________
|
|__________________________________________________| Data _________________
|
| Numele/Prenumele| Adult/| Varsta/Data | Nr. | Turist reprezentant
|
| (exact ca in | copil | nasterii | Pasaport | Nume/prenume ____________
|
| pasaport) | (A/C) | copilului | | _________________________
|
|_________________|_______|_____________|__________| _________________________
|
|_________________|_______|_____________|__________| _________________________
|
|_________________|_______|_____________|__________| Adresa __________________
|
|_________________|_______|_____________|__________| _________________________
|
|_________________|_______|_____________|__________| _________________________
|
|_________________|_______|_____________|__________| _________________________
|
|_________________|_______|_____________|__________| Telefon _________________
|
| | | | | Data acceptului _________
|
| | | | | Semnatura _______________
|
|_________________|_______|_____________|__________|___________________________|
| SOLICITAM URMATOARELE SERVICII | ACCEPTAM URMATOARELE
|
| | SERVICII
|
|__________________________________________________|___________________________|
| TIPUL SERVICIILOR | SERVICII SOLICITATE | SERVICII CONFIRMATE
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 1. destinatia (ruta) | | |
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 2. perioada
|
|______________________________________________________________________________|
| - individuali - | In _____ out _____ | In _____ out _____
|
| intrare/iesire (nr. nopti | nr. nopti ____ | nr. nopti ____
|
| cazare) | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - grup - data plecare/data | _________/_________ | _____________/___________
|
| intoarcere | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 3. nr. persoane - total,
|
| din care
|
|______________________________________________________________________________|
| - adulti | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - copii | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 4. unitate de cazare
|
|______________________________________________________________________________|
| - tip, (hotel, vila, motel | |
|
| etc.), denumire/categorie, | |
|
| in conformitate cu | | |
| reglementarile tarilor de | |
|
| primire | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - adresa | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 5. unitate de alimentatie
|
| pentru turism:
|
|______________________________________________________________________________|
| - tip (restaurant, cantina | |
|
| etc.), denumire/categorie | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - adresa | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - continut servicii masa | |
|
| (pensiune completa, | |
|
| demipensiune, mic dejun, | |
|
| totul inclus etc.) | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 6. transferuri/ore de | | |
| preluare-predare | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 7. transport |
|______________________________________________________________________________|
| - tip, categorie, | |
|
| caracteristici mijloace de | |
|
| transport | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - data/ora plecare, locul | |
|
| de plecare | |
|
|
|_____________________|___________________________|
| - data/ora sosire, locul | |
|
| de sosire | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - ruta | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 8. program turistic | |
|
| - excursii, vizite, | |
|
| servicii suplimentare | | |
| incluse in pachetul de | |
|
| servicii | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 9. informatii generale
|
| privind
|
|______________________________________________________________________________|
| - regimul pasapoartelor si | |
|
| al vizelor; | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - formalitati de sanatate | |
|
| necesare calatoriei, | |
|
| asigurari medicale | |
|
| obligatorii; | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - asistenta viza sau | |
|
| conditii speciale de | |
|
| intrare in tara de | |
|
| destinatie | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 10. solicitari speciale ale| |
|
| turistilor | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 11. buget alocat | |
|
| calatoriei/pret confirmat | |
|
| de agentie
|_____________________|___________________________|
| - alte taxe neincluse in | |
|
| pret | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 12. esalonare plati
|
|______________________________________________________________________________|
| - avans/termen; | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - rest de plata/termen; | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - modalitate de plata | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 13. informatii si telefoane
|
| de contact la destinatie |
|______________________________________________________________________________|
| - partener local: | |
|
| nume/adresa/tel., | | |
| fax/persoana de contact; | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - telefon de urgenta la | | |
| agentie | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| 14. alte informatii | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - asigurari facultative; | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - nr. minim de persoane | |
|
| necesar pentru efectuarea | |
|
| programului; | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
| - data limita de anuntare a| |
|
| turistului privind anularea| |
|
| calatoriei (minim 15 zile | |
|
| inainte) | |
|
|____________________________|_____________________|___________________________|
In cazul in care turistul nu primeste confirmarea scrisa a rezervarii in
cel mult 60 zile de la data semnarii bonului de comanda, se considera ca
voiajul nu a fost rezervat si are dreptul la rambursarea imediata a sumelor
platite (inclusiv comisionul agentiei).
Turist reprezentant ______________________ declar pe proprie raspundere ca
reprezint cu puteri depline in conditiile prezentului contract toti turistii
inscrisi in bonul de comanda si semnez prezentul atat in numele meu cat si in
numele acestora. Am primit un exemplar din contract.
SEMNATURA TURISTULUI _______________________________
SEMNATURA AGENTULUI DE TURISM ______________________
ANEXA 1*)
la Bonul de comanda
nr. ...... data ................
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
A. Informatii suplimentare inainte de plecare:
- Ruta/orar/escale ________________________________________________________
___________________________________________________________________________
- Locul de plecare/ora _______________ locul de sosire/ora ________________
- Locul ocupat in mijlocul de transport ___________________________________
- Telefon de urgenta ______________________________________________________
- Reprezentanta locala a organizatorului/tel./fax _________________________
___________________________________________________________________________
- Informatii necesare minorilor participanti la programe turistice ________
___________________________________________________________________________
Data _________________ Am primit un exemplar din informatiile
(minim 2 zile inainte de suplimentare
inceperea programului) Turist reprezentant ___________________________
Semnatura _____________________________________
B. Modificari fata de programul turistic initial
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Data la care a fost Turist reprezentant ___________________
informat turistul _______________ Semnatura _____________________________
(minim 15 zile inaintea
inceperii programului)
Data la care turistul a acceptat DA ________________ NU ________________
sau nu modificarile ____________ Semnatura _____________________________
(minim 5 zile inaintea plecarii)
C. Cesionarea contractului
Turistul cedant ____________ solicit cedarea prezentului contract
Turistul cesionar ____________ solicit cesiunea prezentului contract
Costuri de cesiune __________________________
Acceptam plata costurilor de cesiune astfel:
Turistul cedant _____% adica __________ semnatura ________________
Turistul cesionar ____% adica _________ semnatura ________________
Semnatura agentului de turism _____________________
Data cesiunii _____________________________________