HOTARARE Nr. 384 din 11 aprilie 2001
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.
156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 208 din 24 aprilie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 17
din Legea nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in
strainatate,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.
156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 364 din 4 august
2000, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
p. Ministru de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor
romani care lucreaza in strainatate
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Cetatenii romani cu domiciliul in Romania, denumiti in continuare cetateni
romani, care lucreaza in strainatate, beneficiaza de protectie in conditiile
stabilite de Legea nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care
lucreaza in strainatate si de acordurile, intelegerile, tratatele sau
conventiile incheiate de Guvernul Romaniei, prin autoritatile competente, cu
autoritatile publice similare din alte state.
Art. 2
Prezentele norme metodologice au drept scop stabilirea criteriilor si a
procedurilor care sa permita aplicarea prevederilor Legii nr. 156/2000
referitoare la:
a) acreditarea persoanelor juridice prevazute la art. 5 din aceasta lege ca
agenti de ocupare a fortei de munca, pentru a desfasura activitati de mediere a
angajarii cetatenilor romani in strainatate;
b) medierea in vederea angajarii cetatenilor romani in strainatate;
c) protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate;
d) coordonarea si controlul activitatii de ocupare a fortei de munca in
strainatate.
CAP. 2
Acreditarea agentilor de ocupare a fortei de munca
Art. 3
(1) Agentii de ocupare a fortei de munca pot desfasura activitati de mediere
a angajarii cetatenilor romani in strainatate daca indeplinesc cumulativ
urmatoarele conditii:
a) au prevazut in actul constitutiv, in cadrul obiectului de activitate,
"Selectia si plasarea fortei de munca", cod 7450, activitate
prevazuta in Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala - CAEN, aprobata
prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997;
b) sunt acreditati de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale.
(2) Se supun procedurii de acreditare si filialele societatilor comerciale
prevazute la art. 5 lit. a) din Legea nr. 156/2000.
(3) Angajatorii care, potrivit obiectului lor de activitate, executa
lucrari sau presteaza servicii in strainatate in temeiul unui contract si
detaseaza propriii salariati in acest scop nu sunt considerati agenti de
ocupare a fortei de munca in sensul prevederilor Legii nr. 156/2000 si in
aceasta situatie nu sunt supusi obligatiei de a indeplini conditiile prevazute
la alin. (1).
Art. 4
In sensul prevederilor art. 8 din Legea nr. 156/2000, acreditarea agentilor
de ocupare a fortei de munca consta in evaluarea si recunoasterea capacitatii
acestora de a presta servicii de mediere a angajarii cetatenilor romani in
strainatate.
Art. 5
In vederea obtinerii acreditarii agentul de ocupare a fortei de munca va
depune la Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale o cerere insotita de
urmatoarele documente:
a) actul constitutiv din care sa reiasa obiectul de activitate, potrivit
art. 3 alin. (1) lit. a);
b) certificatul de inmatriculare in registrul comertului, emis de oficiul
registrului comertului de pe langa camera de comert si industrie judeteana,
respectiv Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti,
in a carei raza teritoriala isi are sediul, precum si dovada din care sa
rezulte ca nu s-au operat cereri de inscrieri de mentiuni referitoare la
existenta unei hotarari judecatoresti definitive pentru savarsirea de
infractiuni in legatura cu activitatea pe care o desfasoara, la punerea sub
interdictie, instituirea curatelei, declararea starii de faliment, cedarea
contractului in favoarea altei persoane juridice sau existenta unei hotarari
judecatoresti definitive in defavoarea sa privind litigii contractuale;
c) dovada prin care se atesta bonitatea, eliberata de banca la care isi are
deschis contul;
d) dovezi eliberate de organele competente privind achitarea la zi a
obligatiilor la bugetul de stat, la bugetul asigurarilor sociale de stat, la
bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, precum si la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate;
e) memoriu insotit de acte, dupa caz, din care sa rezulte conditiile si
modul in care se va desfasura activitatea de mediere: spatiul, dotarile si
echipamentele utilizate, numarul, structura si calificarea personalului care
presteaza serviciile de mediere, posibilitatea accesului la ofertele de locuri
de munca ale angajatorilor din strainatate, stabilirea de relatii cu parteneri
de mediere straini; posibilitatea organizarii unei banci de date cu privire la
ofertele si solicitarile de locuri de munca, precum si informatii referitoare
la conditiile de ocupare a acestora si la calificarile si aptitudinile
solicitantilor aflati in evidenta;
f) calcule estimative pentru tarifele serviciilor de mediere.
Art. 6
(1) Daca din verificarea documentelor prevazute la art. 5 rezulta ca
agentul de ocupare a fortei de munca indeplineste conditiile pentru a presta
activitati de mediere a angajarii cetatenilor romani in strainatate, Ministerul
Muncii si Solidaritatii Sociale va elibera, in termen de 15 zile calendaristice
de la depunerea documentatiei, un certificat de acreditare, conform modelului
prevazut in anexa nr. 1.
(2) Certificatul de acreditare va fi eliberat in scris de agentul de
ocupare a fortei de munca numai persoanei imputernicite.
(3) In cazul neacordarii acreditarii Ministerul Muncii si Solidaritatii
Sociale va comunica in scris agentului de ocupare a fortei de munca, in
termenul prevazut la alin. (1), motivele care au stat la baza luarii acestei
decizii.
(4) Decizia Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale privind
neacordarea acreditarii poate fi contestata la instanta de contencios
administrativ competenta, potrivit legii.
CAP. 3
Conditii pentru desfasurarea activitatii de mediere
Art. 7
(1) Activitatile de mediere a angajarii cetatenilor romani in strainatate
constau, in principal, in:
a) constituirea unei banci de date privind solicitantii de locuri de munca
si ofertele de locuri de munca in strainatate;
b) identificarea locurilor de munca oferite de angajatori, persoane
juridice sau persoane fizice din strainatate, ori de parteneri de mediere
straini;
c) publicarea locurilor de munca si a conditiilor de ocupare a acestora;
d) preselectia sau, dupa caz, selectia candidatilor, corespunzator
cerintelor locurilor de munca oferite si in concordanta cu pregatirea,
aptitudinile si interesele acestora;
e) intreprinderea demersurilor pentru angajarea persoanelor selectate pe
locurile de munca oferite.
(2) Pentru cuprinderea solicitantilor de locuri de munca in strainatate in
banca de date a agentului de ocupare a fortei de munca nu se percep taxe.
Art. 8
(1) Agentii de ocupare a fortei de munca pot trimite cetateni romani pentru
a fi angajati in strainatate numai dupa verificarea de catre Ministerul Muncii
si Solidaritatii Sociale a contractelor si certificarea indeplinirii
conditiilor prevazute la art. 10 alin. (1) si (2) din Legea nr. 156/2000.
(2) Pentru certificarea prevazuta la alin. (1) agentii de ocupare a fortei
de munca vor prezenta la Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale urmatoarele
documente:
a) contractul original, daca este incheiat in limba romana, sau, dupa caz,
traducerea legalizata a acestuia, precum si o copie xerox;
b) fundamentarea tarifului serviciilor de mediere, in cazul in care acest
tarif este achitat de solicitantul unui loc de munca in strainatate;
c) dovezi eliberate de organele competente privind achitarea la zi a
obligatiilor la bugetul de stat, la bugetul asigurarilor sociale de stat, la
bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, precum si la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate.
Art. 9
(1) Agentii de ocupare a fortei de munca sunt obligati sa comunice
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale orice modificare a nivelului
tarifului serviciilor de mediere.
(2) Daca tarifele pentru prestarea serviciilor de mediere sunt incasate de
la angajatori straini, agentii de ocupare a fortei de munca nu pot pretinde
plata serviciilor de mediere si de la solicitantii de locuri de munca in
strainatate.
(3) Agentii de ocupare a fortei de munca vor restitui, partial sau total,
tariful serviciilor de mediere incasat de la solicitanti, daca nu reusesc sa le
ofere locuri de munca in termenul stabilit prin contractele de mediere sau
daca, inainte de expirarea duratei contractului de mediere, beneficiarul
acestui contract renunta la mediere.
Art. 10
Agentii de ocupare a fortei de munca nu vor percepe, in afara tarifului
prevazut la art. 8 alin. (2) lit. b), comisioane si nu vor pretinde garantii de
la persoanele mediate, respectiv de la persoanele angajate in strainatate cu
contract individual de munca.
Art. 11
(1) Pentru aplicarea prevederilor art. 6 din Legea nr. 156/2000 agentii de
ocupare a fortei de munca incheie, in forma scrisa, cu cetatenii romani care
solicita sa lucreze in strainatate, contracte de mediere care vor cuprinde cel
putin elementele si clauzele prevazute in anexa nr. 2.
(2) Contractele de mediere pot fi incheiate numai dupa efectuarea
operatiunilor de verificare si certificare prevazute la art. 8 alin. (1).
Art. 12
(1) In vederea realizarii controlului activitatii de mediere agentii de
ocupare a fortei de munca au obligatia sa detina si sa prezinte, in original, contractul
incheiat cu angajatorul din strainatate, certificat de Ministerul Muncii si
Solidaritatii Sociale, potrivit art. 8 alin. (1), precum si urmatoarele
documente personale, in original sau in copie, dupa caz, ale cetatenilor romani
trimisi sa lucreze in strainatate:
a) actul de identitate;
b) pasaportul, paginile cu fotografia si cu viza;
c) carnetul de munca din care sa rezulte ca i-a incetat activitatea in
tara, in conditiile legii;
d) acte de calificare;
e) certificatul de sanatate;
f) contractul de mediere;
g) contractul individual de munca, in limba romana;
h) certificatul de cazier judiciar;
i) dovada emisa de Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei,
din care sa rezulte ca solicitantul nu are interdictia legala de a parasi
localitatea ori alte limitari ale exercitarii dreptului la libera circulatie in
afara granitelor tarii.
(2) Agentii de ocupare a fortei de munca au obligatia sa pastreze timp de 3
ani de la incetarea raporturilor de munca ale cetatenilor romani in strainatate
documentele prevazute la alin. (1).
Art. 13
Agentii de ocupare a fortei de munca sunt obligati sa transmita trimestrial
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, pana la sfarsitul lunii urmatoare
trimestrului incheiat, Situatia privind persoanele mediate si angajate in
strainatate, conform modelului prezentat in anexa nr. 3.
CAP. 4
Suspendarea sau retragerea acreditarii
Art. 14
(1) Acreditarea agentilor de ocupare a fortei de munca se suspenda in cazul
incalcarii uneia dintre obligatiile prevazute la art. 8 alin. (1), la art. 9
alin. (1) si la art. 13, precum si in cazul in care acestia nu mai indeplinesc
conditiile pentru acreditare prevazute la art. 5 lit. c), d) si e).
(2) Suspendarea acreditarii agentului de ocupare a fortei de munca
inceteaza dupa prezentarea dovezilor din care sa rezulte ca motivele
suspendarii au fost eliminate.
Art. 15
(1) Retragerea acreditarii agentului de ocupare a fortei de munca are loc
in urmatoarele situatii:
a) incalcarea obligatiei privind incheierea actului aditional la contractul
individual de munca, potrivit art. 12 alin. (2) din Legea nr. 156/2000;
b) daca agentul de ocupare a fortei de munca nu mai indeplineste conditiile
prevazute la art. 5 lit. a) si b);
c) incalcarea prevederilor art. 9 alin. (2), ale art. 10, 11 si 12;
d) dupa trecerea unei perioade de 6 luni de la data la care s-a comunicat
suspendarea acreditarii, daca in acest interval suspendarea nu a incetat;
e) daca pe perioada suspendarii acreditarii desfasoara activitati de
mediere a angajarii cetatenilor romani in strainatate;
f) dupa aplicarea a doua suspendari ale acreditarii.
(2) Agentul de ocupare a fortei de munca caruia i s-a retras acreditarea
poate solicita o noua acreditare, in conditiile legii, numai dupa un an de la
comunicarea retragerii.
(3) Agentul de ocupare a fortei de munca caruia i s-a retras de doua ori
acreditarea pierde dreptul de a mai fi acreditat.
(4) Acreditarea agentilor de ocupare a fortei de munca se suspenda sau se
retrage de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, pe baza
constatarilor efectuate de personalul propriu, imputernicit in acest sens, sau
de inspectorii din cadrul Inspectiei Muncii.
(5) Decizia privind suspendarea sau retragerea acreditarii se comunica in
scris, in termen de 15 zile de la data constatarilor efectuate potrivit alin.
(4), agentului de ocupare a fortei de munca in cauza si poate fi contestata la
instanta de contencios administrativ competenta, potrivit legii.
CAP. 5
Accesul la masurile de protectie sociala al cetatenilor romani care
lucreaza in strainatate in baza contractelor individuale de munca incheiate cu
angajatori straini
Art. 16
(1) Potrivit prevederilor art. 13 din Legea nr. 156/2000, cetatenii romani
care lucreaza in baza contractelor individuale de munca incheiate cu angajatori
din strainatate vor beneficia de masurile de protectie sociala prevazute de
lege, daca pe baza veniturilor declarate, realizate in strainatate, contribuie
la bugetul asigurarilor sociale de stat, la bugetul Fondului pentru plata
ajutorului de somaj si la Fondul asigurarilor sociale de sanatate.
(2) Pentru a beneficia de prestatiile acordate de sistemul asigurarilor
sociale de stat si al asigurarilor de somaj cetatenii romani care lucreaza in
strainatate trebuie sa depuna la institutiile competente documentele
corespunzatoare, dupa cum urmeaza:
a) la casa teritoriala de pensii, Declaratia de asigurare in sistemul
asigurarilor sociale de stat, conform modelului prezentat in anexa nr. 4;
b) la agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a
municipiului Bucuresti, Declaratia de asigurare pentru somaj, conform modelului
prezentat in anexa nr. 5.
(3) Pentru a beneficia de prestatiile acordate de sistemul asigurarilor
sociale de sanatate cetatenii romani care lucreaza in strainatate se pot
asigura, in conditiile legii, la casele teritoriale de sanatate in a caror raza
isi au domiciliul.
Art. 17
Cetatenii romani care se angajeaza in strainatate in tarile cu care Romania
are incheiate acorduri internationale de securitate sociala beneficiaza de
drepturile de protectie sociala prevazute de aceste reglementari.
CAP. 6
Coordonarea si controlul activitatii de ocupare a fortei de munca in
strainatate
Art. 18
In aplicarea prevederilor art. 14 si 15 din Legea nr. 156/2000 si ale
prezentelor norme metodologice Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale
desfasoara in principal urmatoarele activitati:
a) verifica si analizeaza documentatia depusa de agentii de ocupare a
fortei de munca in vederea acreditarii si elibereaza certificatele de
acreditare;
b) tine evidenta agentilor de ocupare a fortei de munca acreditati si a
situatiilor de suspendare sau de retragere a acreditarii;
c) verifica contractele si certifica indeplinirea conditiilor prevazute la
art. 10 alin. (1) si (2) din Legea nr. 156/2000;
d) urmareste desfasurarea activitatii de selectie si de plasare a fortei de
munca, realizata de agentii de ocupare a fortei de munca acreditati;
e) constata situatiile de incalcare a prevederilor legale si pe baza
acestora ia masuri de suspendare sau, dupa caz, de retragere a acreditarii
agentilor de ocupare a fortei de munca;
f) indruma agentii de ocupare a fortei de munca cu privire la criteriile de
recrutare si de selectie a candidatilor in vederea angajarii in strainatate;
g) coopereaza cu institutii si agentii din strainatate cu privire la
legislatia in domeniul pietei muncii din statele pe al caror teritoriu
cetatenii romani sunt angajati prin intermediul agentilor de ocupare a fortei
de munca;
h) tine evidenta ofertelor de locuri de munca in baza contractelor
prevazute la art. 10 din Legea nr. 156/2000 si a cetatenilor romani angajati in
strainatate;
i) coopereaza cu inspectoratele teritoriale de munca pentru constatarea
situatiilor de incalcare a prevederilor legale si pentru luarea masurilor
corespunzatoare.
Art. 19
(1) Misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei vor urmari si
vor transmite Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale date si informatii
privind aplicarea nediscriminatorie a legislatiei locale si respectarea
prevederilor legii romane aplicabile, precum si modul in care agentii de ocupare
a fortei de munca si persoanele angajate in strainatate isi respecta
obligatiile legale.
(2) In cazurile in care se vor constata incalcari ale prevederilor legale
ori contractuale misiunile diplomatice si oficiile consulare vor sesiza, direct
sau la cererea autoritatilor romane interesate, organele abilitate din statul
pe al carui teritoriu cetatenii romani sunt angajati, in vederea reglementarii
situatiei.
CAP. 7
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 20
(1) Agentii economici care au primit avizul sa plaseze forta de munca pe
teritoriul Statului Israel si au contracte in derulare sunt obligati sa
solicite, pana la finalizarea executarii acestor contracte, acreditarea de
catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, in conformitate cu
prevederile Legii nr. 156/2000 si ale prezentelor norme metodologice, in
vederea continuarii activitatii de selectie si de plasare a fortei de munca.
(2) Contractele agentilor economici prevazuti la alin. (1) cu angajatori
din Statul Israel, precum si contractele individuale de munca ale cetatenilor
romani cu acesti angajatori, incheiate inainte de data intrarii in vigoare a
prezentelor norme metodologice, se vor derula in conditiile in care au fost
incheiate.
Art. 21
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
Art. 22
La data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice se abroga
Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei sociale nr.
311/1996, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 210 din 5
septembrie 1996, si Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei
sociale nr. 439/1996 privind infiintarea Comisiei speciale pentru punerea in
aplicare a Ordinului ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei
sociale nr. 311/1996, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
243 din 4 octombrie 1996.
ANEXA 1
la normele metodologice
MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
CERTIFICAT DE ACREDITARE
Societatea Comerciala ..........................................., cu
sediul in ............................., inregistrata la oficiul registrului
comertului
(adresa completa)
sub nr. ...................., cod fiscal ................, se acrediteaza
pentru a desfasura activitati de mediere a angajarii cetatenilor romani in
strainatate, in temeiul prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protectia
cetatenilor romani care lucreaza in strainatate.
.......................................
(semnatura*) si stampila)
Seria ......... nr. ..........
Data ................
-----------
*) Persoana imputernicita sa semneze documentul, desemnata prin ordin al
ministrului muncii si solidaritatii sociale.
ANEXA 2
la normele metodologice
CONTRACT DE MEDIERE
nr. ............... din ...............
I. Partile contractante
Societatea Comerciala ...................., denumita in continuare furnizor,
cu sediul in .............................., inregistrata la oficiul
registrului
(adresa completa)
comertului sub nr. ................, cod fiscal ......................,
titulara a Certificatului de acreditare seria .............. nr.
.................... din ........................, reprezentata prin
domnul/doamna ....................., avand functia de
..................................................,
si ........................................, denumit/denumita in continuare
(numele si prenumele solicitantului)
beneficiar, posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ...... nr.
..............., cod numeric personal ............................., de
profesie ........................................., domiciliat/domiciliata in
..................................................,
(adresa completa)
au convenit urmatoarele:
II. Obiectul contractului
1. Medierea in vederea angajarii beneficiarului la
.........................
................................................................................
(denumirea angajatorului din strainatate)
din ..................................... .
(tara)
2. Indeplinirea tuturor formalitatilor pentru incheierea contractului
individual de munca
3. Indeplinirea formalitatilor privind deplasarea la locul de munca
4. Alte prestatii ......................................................
III. Durata contractului
Durata contractului este de ........................ de la data incheierii.
IV. Obligatiile partilor
1. Obligatiile furnizorului:
a) sa ofere un loc de munca in concordanta cu pregatirea, aptitudinile si
interesele beneficiarului pe durata prezentului contract;
b) sa prezinte beneficiarului informatii si precizari cu privire la
cerintele locului de munca si la conditiile in care poate avea loc angajarea;
c) sa asigure, dupa caz, testarea aptitudinilor beneficiarului;
d) sa faca demersurile necesare pentru incheierea contractului individual
de munca cu angajatorul;
e) sa asigure includerea in contractul individual de munca a elementelor
prevazute in ofertele ferme de locuri de munca;
f) sa asigure intocmirea unui exemplar al contractului individual de munca
si in limba romana;
g) sa asigure confidentialitatea datelor personale;
h) sa efectueze demersurile si formalitatile necesare pentru deplasarea
beneficiarului la locul de munca (obtinerea, dupa caz, a pasaportului, a vizei,
a permisului de munca, asigurarea conditiilor de transport etc.);
i) sa restituie toate documentele depuse de beneficiar, in cazul in care nu
i-a gasit loc de munca corespunzator sau acesta renunta la mediere;
j) sa asigure respectarea de catre angajator a clauzelor prevazute in
contractul individual de munca.
2. Obligatiile beneficiarului:
a) sa prezinte toate documentele si sa furnizeze toate informatiile
necesare pentru cautarea unui loc de munca corespunzator in strainatate;
b) sa participe la actiunile de testare organizate de furnizor, in vederea
selectarii pentru a fi angajat in strainatate;
c) sa anunte furnizorul in cazul renuntarii la serviciile de mediere ale
acestuia;
d) sa achite taxele legale si costurile legate de deplasarea in strainatate
daca acestea nu sunt suportate de angajator potrivit contractului individual de
munca;
e) sa respecte obligatiile prevazute in contractul individual de munca.
V. Tariful serviciilor de mediere
1. Tariful pentru serviciile prestate de furnizor este de
..................
(in cifre si in
litere)
lei si se achita la data incheierii contractului.
2. Furnizorul se obliga sa restituie beneficiarului o parte din tarif, in
urmatoarele situatii:
a) ...........%, daca nu gaseste un loc de munca corespunzator pentru
beneficiar pe durata contractului;
b) ...........%, daca inainte de expirarea duratei contractului
beneficiarul notifica renuntarea la mediere.
VI. Modificarea si completarea contractului
Modificarea si completarea clauzelor contractului pot fi facute numai prin
acordul de vointa al partilor, prin act aditional la contract, incheiat in
forma scrisa.
VII. Incetarea contractului
Prezentul contract inceteaza:
a) la data semnarii contractului individual de munca cu angajatorul, cu
exceptia clauzelor prevazute la cap. IV pct. 1 lit. j) si pct. 2 lit. e), care
inceteaza la expirarea contractului individual de munca;
b) la expirarea duratei pentru care a fost incheiat, daca obiectul
contractului nu s-a realizat;
c) prin acordul de vointa al partilor;
d) daca beneficiarul refuza ............ oferte de locuri de munca in
strainatate;
e) prin reziliere.
In cazul in care una dintre parti nu isi respecta obligatiile asumate prin
contract partea lezata va notifica partii in culpa sa depuna toate diligentele
pentru executarea corespunzatoare a clauzelor contractuale.
Daca partea in culpa, in termen de ........ zile de la primirea
notificarii, nu se conformeaza, partea lezata poate rezilia in mod unilateral
contractul si poate solicita despagubiri, potrivit legii.
VIII. Litigii
In caz de litigiu partile vor incerca solutionarea in mod amiabil a
acestuia.
In cazul in care nu se reuseste solutionarea in mod amiabil a litigiului,
partile convin ca acesta sa fie solutionat de instantele judecatoresti
competente, potrivit legii.
IX. Dispozitii finale
Contractul intra in vigoare la data semnarii lui de catre parti.
Prezentul contract s-a incheiat la sediul furnizorului, in doua exemplare,
unul pentru furnizor si unul pentru beneficiar.
Furnizor, Beneficiar,
........................ ......................
ANEXA 3
la normele metodologice
Societatea Comerciala ...................................
Sediul ..................................................
Seria si numarul certificatului de acreditare ...........
SITUATIA
privind persoanele mediate si angajate in strainatate in trimestrul .......
I. Numarul solicitantilor de locuri de munca in strainatate cuprinsi in
banca de date ...........................................................
II. Numarul persoanelor cu care s-au incheiat contracte de mediere ........
III. Numarul persoanelor angajate in strainatate in urma medierii
........., din care: ............. barbati si ............. femei
IV. Structura persoanelor angajate in strainatate:
1. Pe ocupatii si pe tari
________________________________________________________________________
| Ocupatia | Numarul de persoane | din care, pe tari: |
| | |_______________________________________|
| | |_______________________________________|
|__________|_____________________|_________|_________|_________|_________|
|__________|_____________________|_________|_________|_________|_________|
|__________|_____________________|_________|_________|_________|_________|
|__________|_____________________|_________|_________|_________|_________|
2. Pe ocupatii si pe grupe de varsta
________________________________________________________________________
|Ocupatia| Numarul | din care: |
| |de persoane|___________________________________________________|
| | | sub 25 | 25-29 | 30-39 | 40-49 | 50-55 | peste 55 |
| | | de ani | de ani| de ani| de ani| de ani| de ani |
|________|___________|________|_______|_______|_______|_______|__________|
|________|___________|________|_______|_______|_______|_______|__________|
|________|___________|________|_______|_______|_______|_______|__________|
|________|___________|________|_______|_______|_______|_______|__________|
|________|___________|________|_______|_______|_______|_______|__________|
V. Numarul salariatilor din Societatea Comerciala ............... trimisi
sa lucreze pe baza actului aditional la contractul individual de munca:
- tara ..................., numarul persoanelor ..........................
VI. Numarul total de persoane aflate la lucru in strainatate .............
VII. Numarul persoanelor care au parasit locul de munca inainte de
expirarea contractului individual de munca .............
VIII. Cazuri de accidente de munca si decese (nominal).
Conducatorul societatii comerciale,
..........................................
(semnatura si stampila)
ANEXA 4
la normele metodologice
DECLARATIE DE ASIGURARE IN SISTEMUL ASIGURARILOR SOCIALE DE STAT
nr. .......... din .......... luna ........... anul .........
1. Numele si prenumele asiguratului 2. Codul numeric personal
.................................... ..........................
3. Adresa: localitatea ................, judetul/sectorul ............,
str. ................ nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. .....,
telefon ..............
4. Actul de identitate: seria ...... nr. ..............
5. Declaratie cu privire la incadrarea in prevederile art. 13 din Legea nr.
156/2000:
Incepand cu data de ............. luna ............. anul .......
asiguratul declara ca se incadreaza in categoria "cetatean roman angajat
cu contract individual de munca incheiat cu un angajator din strainatate".
6. Venitul asigurat*) este de ................. lei.
(in cifre)
7. Contributiile datorate:
a) contributia de asigurari sociale de stat ..................... lei;
b) contributia la Fondul pentru pensia suplimentara ............. lei.
8. Conturile in care se platesc contributiile, deschise la trezorerie pe
seama Casei teritoriale de pensii ................., sunt:
- pentru contributia de asigurari sociale de stat, contul nr. 22.09.04.01;
- pentru contributia pentru pensia suplimentara, contul nr. 22.09.04.04.
9. Declaratia asiguratului:
Declar pe propria raspundere ca datele de mai sus corespund realitatii.
Posed carnetul de munca seria ...... nr. ..........., pe care il depun
alaturat.
Am luat cunostinta ca perioadele de cotizare constituie vechime in munca,
fiind luate in considerare la stabilirea pensiei si a celorlalte drepturi de
asigurari sociale, cu exceptia drepturilor de somaj si a celor privind
asigurarile sociale de sanatate.
Ma oblig sa virez contributiile lunare la bugetul asigurarilor sociale de
stat pana la sfarsitul lunii urmatoare pentru luna in curs, in caz contrar
urmand sa achit majorari de intarziere.
Am luat cunostinta de faptul ca perioadele pentru care nu s-au achitat
contributiile de asigurari sociale de stat nu constituie vechime in munca.
............................
(semnatura asiguratului)
S-a intocmit la Casa teritoriala de pensii ..................... carnetul
de munca seria ...... nr. ............. de catre .........................,
avand functia de ....................*).
...........................
(semnatura)
Directorul general al Casei teritoriale de pensii,
..................................
(semnatura si stampila)
------------
*) Care nu poate fi mai mic decat o patrime din salariul mediu brut pe
economie la data declararii veniturilor si nici mai mare decat de 3 ori
salariul mediu brut pe economie.
*) In situatiile in care persoanele care se asigura nu au carnete de munca
intocmite.
ANEXA 5
la normele metodologice
DECLARATIE DE ASIGURARE PENTRU SOMAJ
nr. ........... din .......... luna .......... anul ...........
1. Numele si prenumele asiguratului 2. Codul numeric personal
..................................... ...............................
3. Adresa: localitatea ..................., judetul/sectorul
.............., str. ................. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ....,
ap. ...., telefon .................
4. Actul de identitate: seria ........ nr. ...............
5. Declaratie cu privire la incadrarea in prevederile art. 13 din Legea nr.
156/2000:
Incepand cu data de ............ luna ............... anul ......
asiguratul declara ca se incadreaza in categoria "cetatean roman angajat
cu contract individual de munca incheiat cu un angajator din strainatate".
6. Venitul asigurat*) este de .................... lei.
(in cifre)
7. Contributia la Fondul pentru plata ajutorului de somaj .............
lei.
8. Contul in care se plateste contributia la Fondul pentru plata ajutorului
de somaj, deschis la trezorerie pe seama Agentiei pentru Ocuparea Fortei de
Munca, nr. ..........
9. Declaratia asiguratului:
Declar pe propria raspundere ca datele de mai sus corespund realitatii.
Ma oblig sa virez contributia lunara la bugetul Fondului pentru plata
ajutorului de somaj pana la sfarsitul lunii urmatoare pentru luna in curs, in
caz contrar urmand sa achit majorari de intarziere.
................................
(semnatura asiguratului)
*) Care nu poate fi mai mic decat salariul de baza minim brut pe tara.