Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 40 din 19 ianuarie 2005

pentru aprobarea Normelor privind controlul calitatii activitatii de audit aferent angajamentelor de asigurare

ACT EMIS DE: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 98 din 28 ianuarie 2005


SmartCity3


    In temeiul:
    a) art. 5 alin. (3) lit. a) pct. a5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 598 din 22 august 2003, cu modificarile ulterioare;
    b) art. 41 din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 983/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004,

    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Normele privind controlul calitatii activitatii de audit aferent angajamentelor de asigurare prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Departamentul de monitorizare si competenta profesionala va urmari punerea in aplicare a prezentelor norme.
    Art. 3
    Prin prezenta hotarare, capitolul privind inspectiile din Normele privind procedurile de control al calitatii auditului financiar, aprobate prin Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 11/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 477 din 3 iulie 2002, se modifica corespunzator prevederilor prezentelor norme aprobate.
    Art. 4
    Prezenta hotarare va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile ulterioare.

                   Presedintele Camerei Auditorilor
                        Financiari din Romania,
                            Ion Mihailescu

    ANEXA 1

                                NORME
privind controlul calitatii activitatii de audit aferent angajamentelor de asigurare

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Controlul calitatii activitatii de audit desfasurate de catre auditorii financiari, persoane fizice si juridice active, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare Camera, se efectueaza asupra:
    a) angajamentelor de audit financiar;
    b) angajamentelor de audit intern;
    c) altor angajamente prevazute in Standardele Internationale de Audit, dupa cum urmeaza: angajamente de revizuire a situatiilor financiare, angajamente de efectuare a procedurilor agreate privind informatiile financiare si angajamente de compilare a informatiilor financiare.
    Art. 2
    Controlul asupra modului de exercitare a profesiei de auditor financiar este organizat si se desfasoara, potrivit prevederilor art. 41 din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 983/2004, de catre Departamentul de monitorizare si competenta profesionala.
    Art. 3
    Departamentul de monitorizare si competenta profesionala efectueaza inspectiile prin inspectori si asistenti-inspectori, salariati in aparatul executiv al Camerei.

    CAP. 2
    Programarea activitatii de inspectie a calitatii activitatii de audit

    Art. 4
    Programarea activitatii de inspectie, desfasurata de catre Departamentul de monitorizare si competenta profesionala, se realizeaza, in principal, pe baza urmatoarelor documente:
    a) situatia auditorilor financiari membri ai Camerei, persoane fizice si juridice active, autorizate de Camera sa exercite profesia in anul respectiv;
    b) programul de inspectie trimestrial care prevede auditorii financiari care urmeaza a fi controlati, perioada supusa inspectiei, precum si echipele care efectueaza inspectia.
    Art. 5
    Departamentul de monitorizare si competenta profesionala intocmeste si prezinta documentele prevazute la art. 4 lit. b) Biroului permanent, pentru a fi prezentate spre aprobare Consiliului Camerei.
    Art. 6
    Departamentul de monitorizare si competenta profesionala, in exercitarea atributiilor care ii revin conform art. 41 din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, colaboreaza cu Departamentul de servicii pentru membri in vederea cunoasterii la zi a situatiei auditorilor financiari membri ai Camerei, persoane fizice si juridice active, autorizate de Camera sa exercite profesia in anul respectiv.
    Art. 7
    Departamentul de monitorizare si competenta profesionala care raspunde de intocmirea si prezentarea programelor trimestriale de inspectie va asigura cuprinderea auditorilor financiari, astfel incat, de regula, o data la maximum 3 ani sa fie verificat fiecare membru al Camerei care a primit autorizatia de exercitare a profesiei.
    Art. 8
    Eventualele modificari in programele de inspectie trimestriale vor fi aduse la cunostinta Biroului permanent al Consiliului Camerei inainte de inceperea inspectiei la membrii respectivi sau imediat dupa aceea, in cazul primirii unor sarcini urgente ca urmare a unor sesizari etc.
    Art. 9
    Documentele de planificare a inspectiilor trebuie intocmite si pastrate astfel incat sa se asigure confidentialitatea obiectivelor inspectiei.

    CAP. 3
    Organizarea activitatii de exercitare a controlului calitatii activitatii de audit

    Art. 10
    Controlul calitatii activitatii de audit se efectueaza in ordinea si la data prevazute in programele de inspectie trimestriale.
    Art. 11
    Obiectivele inspectiei calitatii activitatii de audit financiar, audit intern si a altor activitati din domeniul auditului financiar si a auditului intern sunt urmatoarele:
    - continutul contractelor de audit financiar, audit intern si al altor servicii prestate de catre membrii Camerei, precum si concordanta acestora cu Standardele de Audit Intern, Standardele Internationale de Audit si cu alte norme emise de Camera;
    - verificarea corectitudinii datelor inscrise in cererea/declaratia pentru obtinerea autorizatiei de exercitare a profesiei; corectitudinea raportarii veniturilor din activitatea de audit financiar si intern, precum si a celorlalte activitati, a achitarii integrale si la termen a cotizatiilor si a celorlalte obligatii catre Camera;
    - indeplinirea obligatiilor cu privire la pregatirea profesionala continua a auditorilor financiari;
    - verificarea existentei la societatea de audit/auditorul financiar persoana fizica a unui sistem de control al calitatii conform Standardului International al Controlului Calitatii (ISQC 1) si Standardului International de Audit 220 (ISA 220), pentru angajamentele de audit al situatiilor financiare ale entitatilor cu care are contract de efectuare a auditului financiar, audit intern sau alte angajamente prevazute de Standardele Internationale de Audit;
    - verificarea elaborarii de catre societatile de audit/auditorii financiari persoane fizice, pentru entitatile aflate in subordinea si supravegherea Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, a unor proceduri de auditare specifice acestei categorii de entitati;
    - respectarea prevederilor referitoare la efectuarea propriu-zisa a auditului financiar in conformitate cu normele Camerei si cu Standardele Internationale de Audit;
    - verificarea modului in care societatea de audit inspectata a organizat si a desfasurat propriul control intern al calitatii lucrarilor de audit.
    Art. 12
    Departamentul de monitorizare si competenta profesionala elaboreaza Lista obiectivelor de inspectie si o prezinta Biroului permanent al Consiliului Camerei, iar acesta, spre aprobare, Consiliului Camerei.
    Art. 13
    (1) Un membru al Camerei poate face, de regula, obiectul unei inspectii asupra calitatii activitatii de audit o data la maximum 3 ani, pentru verificarea modului de indeplinire a angajamentelor si de intocmire a rapoartelor de audit financiar, audit intern si a altor servicii potrivit normelor Camerei, Standardelor Internationale de audit, Codului de etica si conduita profesionala si a modului de indeplinire a obligatiilor fata de Camera.
    (2) In functie de factorii de risc materializati in:
    a) numarul de clienti;
    b) numarul entitatilor considerate a fi de interes public;
    c) rezultatele anterioare ale inspectiilor pentru asigurarea calitatii, inclusiv:
    (i) incalcarea cerintelor de pregatire profesionala continua;
    (ii) incalcarea principiului independentei;
    (iii) deficiente in proiectul sau conformitatea cu sistemul societatii de control al calitatii,
Consiliul Camerei si Biroul permanent al Consiliului Camerei pot, la propunerea Departamentului de monitorizare si competenta profesionala, sa dispuna efectuarea controlului calitatii activitatii desfasurate de catre membrii Camerei la perioade mai mici de 3 ani.
    (3) De la prevederile alin. (1) fac exceptie actiunile organizate de Camera pentru documentarea, informarea, analiza si urmarirea implementarii unor noi reglementari, verificarea remedierii deficientelor constatate cu ocazia controalelor efectuate, precum si verificarea reclamatiilor cu privire la activitatea auditorilor financiari.
    Art. 14
    Durata inspectiei se stabileste in functie de natura actiunii de control si de volumul activitatii societatii sau a auditorului financiar persoana fizica ce urmeaza a fi inspectat.
    Art. 15
    (1) Inspectia se efectueaza in totalitate sau prin sondaj, in raport de volumul activitatii membrilor Camerei, precum si de frecventa abaterilor constatate anterior, cuprinzand un numar reprezentativ de rapoarte si documente, care sa permita formularea unor concluzii temeinice asupra gradului de respectare a dispozitiilor normative din domeniul auditului financiar, auditului intern si al altor activitati conexe acestora.
    (2) In nota de inspectie se inscriu constatarile ce reprezinta abateri de la normele profesionale (fara a se mentiona clientul la care se face referire). Se va tine seama si de ponderea clientului in totalul veniturilor auditorului verificat.
    Art. 16
    Persoanele imputernicite sa exercite, in numele Camerei, controlul calitatii activitatii auditului financiar, auditului intern si al altor activitati trebuie sa respecte normele profesionale emise de Camera, precum si prevederile Codului privind conduita etica si profesionala in domeniul auditului financiar.
    Art. 17
    La cererea organelor de inspectie, membrii Camerei inspectati au obligatia:
    a) sa puna la dispozitie toate documentele justificative si sa dea toate explicatiile necesare verificarii corectitudinii datelor din raportul anual al membrilor, din cererea/declaratia pentru obtinerea autorizatiei de exercitare a profesiei, inclusiv a veniturilor din activitatea de audit, precum si a achitarii cotizatiilor si a celorlalte obligatii catre Camera;
    b) sa prezinte pentru verificare actele si documentele de orice fel pe care le gestioneaza sau le au in pastrare, care, potrivit reglementarilor in vigoare si prevederilor din Codul privind conduita etica si profesionala in domeniul auditului financiar intra sub incidenta inspectiei;
    c) sa semneze, cu sau fara obiectii, actele de inspectie si sa comunice in scris, la termenele fixate, modul de aplicare a masurilor stabilite in urma inspectiei.

    CAP. 4
    Intocmirea documentelor de inspectie

    Art. 18
    Organele de inspectie consemneaza constatarile in cadrul Notei de inspectie care este intocmita pe urmatoarele capitole: Indeplinirea obligatiilor fata de CAFR, inclusiv a celor financiare, Planificarea auditului, Activitatea de audit si Finalizarea auditului, corespunzator obiectivelor care se verifica in cadrul controlului.
    Art. 19
    Notele de inspectie se intocmesc in doua exemplare care se inregistreaza la auditorul inspectat, din care un exemplar este luat de organele de inspectie care au obligatia sa il inregistreze la Secretariatul General al Camerei.
    Art. 20
    (1) In Nota de inspectie se inscriu aspectele de neconformitate cu normele minimale de audit emise de Camera, cu Standardele Internationale de Audit, cu prevederile Codului privind conduita etica si profesionala in domeniul auditului financiar, constatate ca urmare a inspectiei.
    (2) In nota de inspectie si in anexele la aceasta se vor mentiona concret elementele sondajelor efectuate la auditorul financiar inspectat, documentele si evidentele supuse inspectiei, raspunderea organelor de inspectie revenind numai in legatura cu acestea.
    Art. 21
    (1) In nota de inspectie se inscriu in mod obligatoriu urmatoarele elemente:
    a) denumirea auditorului financiar inspectat;
    b) codul clientului de audit;
    c) datele de identificare a auditorului inspectat;
    d) numele, prenumele, semnatura si functia membrilor echipei de inspectie;
    e) numele, prenumele, semnatura si stampila membrului Camerei inspectat;
    f) obiectivele verificarii intr-o forma succinta.
    (2) La nota de inspectie se anexeaza lista detaliata a obiectivelor verificate.
    Art. 22
    (1) Echipele de control vor consemna constatarile inscrise in nota de inspectie, care se intocmeste in doua exemplare si se inregistreaza la auditorul inspectat, din care un exemplar este luat de organele de inspectie care au obligatia sa il inregistreze la Secretariatul General al Camerei.
    (2) Nota de inspectie va cuprinde urmatoarele elemente:
    a) componenta echipei de control, delegatia in baza careia s-a efectuat controlul, data sau perioada la care acesta s-a efectuat si denumirea auditorului controlat;
    b) datele de identificare a asociatilor si auditorilor financiari care reprezinta auditorul controlat;
    c) datele de identificare a auditorului controlat;
    d) perioada supusa controlului, clientii de audit din respectiva perioada, precum si clientul de audit al carui dosar este controlat;
    e) datele referitoare la gradul in care auditorul controlat si-a indeplinit obligatiile fata de Camera (cotizatia fixa, cotizatia variabila, polita de asigurare, depunerea raportului anual, participarea la cursurile de pregatire profesionala continua), precum si modul in care auditorii asociati ai auditorului controlat si-au indeplinit obligatiile;
    f) obiectivele pe care auditorul controlat le-a dus la indeplinire, conform normelor minimale de audit si Standardelor Internationale de Audit;
    g) obiective pe care auditorul controlat nu le-a indeplinit, conform normelor minimale de audit si Standardelor Internationale de Audit;
    h) motivatia auditorului controlat cu privire la neindeplinirea obiectivelor urmarite de catre echipa de inspectori;
    i) calificativul obtinut de catre auditorul controlat;
    j) data si semnaturile membrilor echipei de control si a auditorului financiar controlat.
    Art. 23
    Nota de inspectie si celelalte documente de inspectie vor fi inregistrate, arhivate si pastrate la Camera timp de 5 ani de la efectuarea controlului si de la valorificarea constatarilor acestuia.
    Art. 24
    Fiecare obiectiv din Lista de obiective se va completa cu "DA" sau "NU", in functie de modul in care auditorul supus inspectiei a raspuns cerintelor din normele minimale de audit, facandu-se referire la deficientele constatate si la cauzele pentru care unele obiective nu au fost indeplinite.
    Art. 25
    Pe baza constatarilor, Departamentul de monitorizare si competenta profesionala va stabili un procentaj (cuprins intre 0% si 100%), obtinut atat prin raportarea numarului obiectivelor pentru care raspunsul este "DA" la numarul total de obiective, cat si in functie de importanta obiectivelor si a constatarilor facute.
    Art. 26
    In functie de acest procentaj, auditorul inspectat va obtine un calificativ, dupa cum urmeaza:
 ______________________________________________________________________________
|  Procentaj  | Pana la 20%| De la 21 la 65%| De la 66 la 80%| De la 81 la 100%|
|_____________|____________|________________|________________|_________________|
| Calificativ |      D     |        C       |        B       |         A       |
|_____________|____________|________________|________________|_________________|

    CAP. 5
    Valorificarea rezultatelor controlului calitatii activitatii de audit

    Art. 27
    Pentru fiecare calificativ acordat se prevad masurile urmatoare:

    A. Pentru calificativul D:
    1. Masuri care se vor lua la prima inspectie in urma careia s-a stabilit un procentaj corespunzator acestui calificativ:
    a) repetarea inspectiei dupa un an, cheltuielile ocazionate de aceasta noua inspectie urmand a fi suportate integral de catre auditorii financiari in cauza, membri ai Camerei, in conformitate cu decontul de cheltuieli;
    b) participarea la cursuri suplimentare obligatorii de perfectionare a pregatirii profesionale, al caror tarif va fi suportat integral de catre cei in cauza;
    c) sanctiuni disciplinare:
    - avertisment;
    - mustrare;
    - suspendarea calitatii de membru al Camerei pe o anumita perioada;
    - excluderea din Camera;
    d) publicarea sanctiunilor prin intermediul mijloacelor de comunicare in masa ale Camerei, in conditiile legii.
    2. In functie de gradul de neindeplinire a obligatiilor, membrii Camerei pot fi sanctionati disciplinar cu oricare dintre masurile de mai sus.
    3. Masuri care se vor lua pentru a doua inspectie, in urma careia s-a stabilit un procentaj corespunzator acestui calificativ:
    a) repetarea inspectiei dupa un an, cheltuielile ocazionate cu aceasta noua inspectie urmand a fi suportate integral de catre auditorii financiari in cauza, membri ai Camerei, in conformitate cu decontul de cheltuieli;
    b) participarea la cursuri suplimentare obligatorii de perfectionare a pregatirii profesionale, al caror tarif va fi suportat integral de catre cei in cauza;
    c) aplicarea de sanctiuni disciplinare, si anume:
    - mustrare;
    - suspendarea calitatii de membru al Camerei pe o anumita perioada;
    - excluderea din Camera.
    4. In functie de gradul de neindeplinire a obligatiilor, membrii Camerei pot fi sanctionati disciplinar cu oricare dintre masurile de mai sus.
    5. Masuri care se vor lua pentru a treia inspectie in urma careia s-a stabilit un procentaj corespunzator acestui calificativ:
    - aplicarea de sanctiuni disciplinare, si anume:
    - suspendarea calitatii de membru al Camerei pe o anumita perioada;
    - excluderea din Camera.
    6. In functie de gradul de neindeplinire a obligatiilor, membrii Camerei pot fi sanctionati disciplinar cu oricare dintre masurile de mai sus.

    B. Pentru calificativul C
    1. Masuri care se vor lua la prima inspectie in urma careia s-a stabilit un procentaj corespunzator acestui calificativ:
    a) participarea la cursuri suplimentare obligatorii de perfectionare a pregatirii profesionale, al caror tarif va fi suportat integral de catre cei in cauza;
    b) aplicarea de sanctiuni disciplinare, si anume:
    - avertisment;
    - mustrare;
    c) publicarea sanctiunilor prin intermediul mijloacelor de comunicare in masa ale Camerei, in conditiile legii.
    2. In functie de gradul de neindeplinire a obligatiilor, membrii Camerei pot fi sanctionati disciplinar cu oricare dintre masurile de mai sus.
    3. In cazul in care la a doua inspectie auditorul inspectat se incadreaza tot la calificativul C, acesta intra sub incidenta sanctiunilor prevazute la calificativul D.

    C. Pentru calificativul B
    1. Masuri care se vor lua la prima inspectie in urma careia s-a stabilit un procentaj corespunzator acestui calificativ:
    a) participarea la cursuri suplimentare obligatorii de perfectionare a pregatirii profesionale, al caror tarif va fi suportat integral de catre cei in cauza;
    b) aplicarea sanctiunii disciplinare cu avertisment.
    2. Masuri care se vor lua la a doua inspectie in urma careia s-a stabilit un procentaj corespunzator acestui calificativ:
    a) participarea la cursuri suplimentare obligatorii de perfectionare a pregatirii profesionale, al caror tarif va fi suportat integral de catre cei in cauza;
    b) aplicarea sanctiunii disciplinare cu mustrare.
    3. In cazul in care nu se respecta masurile dispuse, Camera poate lua masurile de sanctionare prevazute in Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, in functie de gravitatea abaterilor savarsite.
    Art. 28
    (1) In baza constatarilor din notele de inspectie prezentate de organele de inspectie, Departamentul de monitorizare si competenta profesionala intocmeste si prezinta Biroului permanent al Consiliului Camerei un raport in care se propun masurile ce vor fi luate in vederea prevenirii si inlaturarii abaterilor si deficientelor constatate, precum si masurile ce se impun a fi luate, inclusiv pentru tragerea la raspundere a celor vinovati.
    (2) Raportul se prezinta spre aprobare Consiliului Camerei.
    Art. 29
    In baza hotararilor Consiliului Camerei se transmit scrisori catre auditorii financiari, membri ai Camerei, care au fost inspectati, in care sunt prevazute masurile hotarate ce trebuie aplicate de cei inspectati si termenul de aplicare a acestora.
    Art. 30
    Seful Departamentului de monitorizare si competenta profesionala participa la sedintele Biroului permanent si Consiliului Camerei, in care sunt dezbatute documentele de control si masurile propuse de Departamentul de monitorizare si competenta profesionala.
    Art. 31
    Trimestrial si anual, Departamentul de monitorizare si competenta profesionala prezinta Consiliului Camerei raportul asupra modului de indeplinire a programului de activitate trimestrial, precum si asupra principalelor constatari rezultate in urma inspectiilor efectuate in perioada respectiva, propunand totodata si masuri de perfectionare a activitatii Departamentului de monitorizare si competenta profesionala.
    Art. 32
    In functie de constatarile rezultate in urma actiunilor de control, inspectorii Departamentului de monitorizare si competenta profesionala pot propune, pe langa masurile de intocmire a documentelor potrivit normelor Camerei, masuri de aplicare a sanctiunilor prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si in Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 40/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 40 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu