În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 113 alin. (5) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNIC Anexele nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 920 din 23 noiembrie 2017, se modifică după cum urmează: 1. La anexa nr. 1, alineatul (1) al articolului 12 va avea următorul cuprins : Articolul 12
(1) Conducerea Direcţiei generale se asigură de directorul executiv/general, cu sprijinul colegiului director, care are rol consultativ. 2. La anexa nr. 1, la alineatul (5) al articolului 13, litera b) va avea următorul cuprins : b)un reprezentant al aparatului de specialitate al consiliului judeţean sau, după caz, un reprezentant al aparatului de specialitate al primarului, care are calitatea de funcţionar public; 3. La anexa nr. 1, articolul 14 va avea următorul cuprins : Articolul 14 Componenţa colegiului director al Direcţiei generale este stabilită prin hotărâre a consiliului judeţean/ consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti şi este constituită din secretarul general al judeţului/secretarul sectorului municipiului Bucureşti, directorul executiv/general, directorii executivi adjuncţi/generali adjuncţi, personalul de conducere din cadrul Direcţiei generale, precum şi 3 şefi ai altor servicii publice de interes judeţean/local. Preşedintele colegiului director este secretarul general al judeţului, respectiv secretarul sectorului municipiului Bucureşti. În situaţia în care preşedintele colegiului director nu îşi poate exercita atribuţiile, acestea sunt exercitate de către directorul executiv/general sau, după caz, de către directorul executiv adjunct/general adjunct al Direcţiei generale, numit prin dispoziţie a directorului executiv/general. 4. La anexa nr. 1, la alineatul (4) al articolului 15, literele b), d) şi g) vor avea următorul cuprins : b)eliberează avizul consultativ pentru proiectul bugetului propriu al Direcţiei generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... d)eliberează avizul consultativ pentru propunerea de modificare a structurii organizatorice şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale, precum şi rectificarea bugetului, în vederea îmbunătăţirii activităţii acesteia; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... g)eliberează avizul consultativ pentru statul de funcţii, cu încadrarea în resursele financiare alocate de consiliul judeţean, respectiv de consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti, în condiţiile legii. 5. La anexa nr. 2, articolul 1 va avea următorul cuprins : Articolul 1
(1) Direcţia de asistenţă socială este instituţia publică specializată în administrarea şi acordarea beneficiilor de asistenţă socială şi a serviciilor sociale, înfiinţată în subordinea consiliilor locale ale municipiilor şi oraşelor, ca direcţie de asistenţă socială, denumită în continuare Direcţia, cu scopul de a asigura aplicarea politicilor sociale în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi, precum şi altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială.
(2) Prin excepţie de la prevederile de la alin. (1), Direcţia se poate organiza ca un compartiment funcţional în aparatul de specialitate al primarului sau ca direcţie generală, instituţie publică în subordinea consiliilor locale ale municipiilor şi oraşelor, în funcţie de structura demografică şi indicatorii socio-economici ai oraşului/municipiului. 6. La anexa nr. 2, articolul 12 va avea următorul cuprins : Articolul 12
(1) În cazul Direcţiei organizată ca instituţie publică, conducerea acesteia se asigură de director/director executiv/ director executiv adjunct sau de director general, după caz.
(2) În cazul Direcţiei organizată ca un compartiment funcţional în aparatul de specialitate al primarului, conducerea acesteia se asigură de director.
(3) Directorul/Directorul executiv/Directorul executiv adjunct/Directorul general are calitatea de funcţionar public/ personal contractual. 7. La anexa nr. 2, articolele 14 şi 15 se abrogă . 8. La anexa nr. 2, la alineatul (3) al articolului 16, literele a), b), d), e) şi g) vor avea următorul cuprins : a)exercită atribuţiile ce revin Direcţiei în calitate de persoană juridică, după caz; b)exercită funcţia de ordonator de credite, potrivit legii, în cazul direcţiei organizate ca instituţie publică; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... d)elaborează şi supune aprobării consiliului local proiectul strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale, al planului anual de acţiune; e)elaborează proiectele rapoartelor de activitate, ale rapoartelor privind stadiul implementării strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale şi propunerile de măsuri pentru îmbunătăţire a activităţii; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... g)elaborează şi propune spre aprobare consiliului local statul de funcţii al Direcţiei; PRIM-MINISTRUVASILICA-VIORICA DĂNCILĂContrasemnează:Ministrul muncii şi justiţiei sociale,Lia-Olguţa Vasilescu p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,Sirma Caraman,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Eugen Orlando Teodorovici