HOTARARE Nr. 442 din 12 mai 2005
pentru aprobarea Contractului de finantare dintre Romania si Banca Europeana de
Investitii destinat finantarii proiectului privind reabilitarea sectorului
sanitar, semnat la Bucuresti la 28 februarie 2005
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 516 din 17 iunie 2005
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 7 din
Legea datoriei publice nr. 313/2004,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Contractul de finantare dintre Romania, reprezentata de
Ministerul Finantelor Publice, si Banca Europeana de Investitii, in valoare de
66,4 milioane EUR, destinat finantarii proiectului privind reabilitarea
sectorului sanitar, semnat la Bucuresti la 28 februarie 2005.
Art. 2
(1) Aplicarea contractului de finantare prevazut la art. 1 va fi realizata
de Ministerul Sanatatii, desemnat ca agentie de implementare, prin Unitatea de
management al proiectului, Fondul global de combatere a SIDA, tuberculozei si
malariei si Banca Mondiala.
(2) Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Sanatatii un
acord de imprumut subsidiar, prin care se vor stabili drepturile si obligatiile
partilor in aplicarea contractului de finantare, inclusiv repartizarea sumelor
necesare finantarii proiectului pe componente si surse de finantare.
Art. 3
Contributia Romaniei la finantarea proiectului, incluzand si taxele si
impozitele aferente acestuia, va fi asigurata de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Sanatatii, cu exceptia cheltuielilor de functionare si de
intretinere a maternitatilor si unitatilor de neonatologie cuprinse in proiect,
care vor fi suportate de aceste unitati sanitare din bugetele proprii de
venituri si cheltuieli.
Art. 4
Fondurile in lei necesare rambursarii imprumutului, achitarii dobanzilor,
comisioanelor si a altor costuri aferente imprumutului se vor asigura din sume
alocate anual cu aceasta destinatie de la bugetul de stat in bugetul
Ministerului Sanatatii.
Art. 5
(1) Contractul de finantare*) prevazut la art. 1 poate fi modificat cu
acordul partilor, in functie de conditiile de derulare a acestuia.
(2) Amendamentele la contractul de finantare convenite potrivit alin. (1)
se vor aproba prin hotarare a Guvernului.
------------
*) Contractul de finantare este reprodus in facsimil.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
Ministrul sanatatii,
Mircea Cinteza
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
FI Nr. 22.943 (RO)
Serapis Nr. 2004 0177
BANCA EUROPEANA DE INVESTITII
ROMANIA - proiect privind reabilitarea sectorului sanitar
CONTRACT DE FINANTARE
INTRE ROMANIA SI BANCA EUROPEANA DE INVESTITII
- Bucuresti, 28 februarie 2005 -
ACEST CONTRACT ESTE INCHEIAT INTRE:
Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor
Publice, avand sediul in str. Apolodor nr. 17, sector 5,
RO 70060 Bucuresti, Romania, reprezentat de dl.
Ionel Popescu, ministrul finantelor publice
(denumit in continuare
"Imprumutatul")
ca prima parte, si
Banca Europeana de Investitii, avand sediul central in
B-dul Konrad Adenauer, nr. 100, Luxemburg, L-2950
Luxembourg, reprezentata de dl. Wolfgang Roth,
Vicepresedinte
(denumita in continuare
"Banca")
ca a doua parte
AVAND IN VEDERE CA:
1. La data de 1 februarie 1993, Comunitatile Europene si Imprumutatul au
incheiat un Acord european de asociere intre Comunitatile Europene si statele
membre ale acestora, pe de o parte, si Romania, pe de alta parte.
2. In cadrul unui asemenea Acord european, Consiliul Guvernatorilor Bancii
a autorizat continuarea acordarii de imprumuturi pentru proiecte de investitii
in Romania.
3. La data de 4/5 iunie 1997 un acord cadru (denumit in continuare
"Acordul Cadru"), referitor la cooperarea financiara mentionata, a
fost semnat de Imprumutat si de Banca si este aplicabil acestui contract.
4. Imprumutatul a propus sprijinirea unui proiect (denumit in continuare
"Proiectul") care va fi realizat de Ministerul Sanatatii (denumit in
continuare "Ministerul Sanatatii"), urmarind reformarea sectorului
sanitar din Romania pentru a permite servicii de asistenta medicala mai
accesibile, de calitate mai ridicata si cu rezultate sanitare imbunatatite
pentru pacientii care necesita ingrijiri in maternitati si unitati de
neonatologie, servicii medicale de urgenta si asistenta medicala primara in
mediul rural, dupa cum se specifica mai detaliat in descrierea tehnica
prezentata in Anexa A1 la prezentul contract, (denumita in continuare
"Descrierea Tehnica").
5. Costul total al Proiectului, dupa cum este estimat de Banca, este 167,88
milioane EUR (o suta saizeci si sapte milioane optsute optzeci de mii euro).
6. Imprumutatul a declarat ca intentioneaza sa finanteze proiectul, dupa
cum urmeaza:
Milioane EUR
Fonduri proprii ale Imprumutatului 36,38
Creditul de la Banca 66,4
Imprumutul de la Banca Mondiala 65,1
Total 167,88
7. In vederea acoperirii planului de finantare prevazut la punctul (6) din
Preambul, Imprumutatul a solicitat Bancii un credit in valoare de 66,4 mil.
EUR.
8. In baza articolului 3 din Acordul cadru, Imprumutatul a fost de acord ca
dobanda si toate celelalte plati datorate Bancii si care apar ca urmare a
activitatilor avute in vedere prin Acordul cadru, precum si activele si
veniturile Bancii legate de astfel de activitati sa fie scutite de impozite.
9. Prin articolul 4 din Acordul cadru, Imprumutatul a fost de acord ca, pe
intreaga perioada de existenta a oricarei operatiuni financiare, incheiate in
conformitate cu Acordul cadru, Imprumutatul sa asigure:
(i) ca Banca sa poata schimba in orice valuta pe deplin convertibila, la cursul
de schimb care prevaleaza, sumele in moneda nationala a Imprumutatului, primite
de Banca cu titlu de plati aferente unor imprumuturi si garantii sau oricarei
alte activitati, si ca Banca sa poata transfera liber, imediat si efectiv
sumele astfel schimbate; sau, daca Banca va opta altfel,
(ii) ca poate dispune liber de aceste sume pe teritoriul Imprumutatului;
10. Ca raspuns la solicitarea Imprumutatului, Banca fiind convinsa ca
finantarea Proiectului corespunde scopurilor functiilor sale si ca bazandu-se
printre altele, pe declaratiile si faptele citate in Preambul, doreste sa
acorde Imprumutatului, un credit in valoare de 66,4 milioane EUR sau echivalent
al acestei sume, in cadrul acestui contract (numit in continuare
"Contract").
11. Statutul Bancii stipuleaza ca Banca trebuie sa se asigure ca fondurile
sale sunt folosite cat mai rational posibil in interesul Comunitatii Europene
si ca urmare termenii si conditiile operatiunilor sale de imprumutare sunt
conforme cu politica Comunitatii Europene.
12. Semnarea acestui contract in numele Imprumutatului a fost in mod
corespunzator autorizata in termenii prezentati in Anexa I.
13. Referirile din prezentul la Articole, Preambul, Anexe si Documente
atasate reprezinta referiri respective la articole, preambul, anexe si
documente atasate acestui Contract; si urmatorii termeni au intelesurile
respective, atribuite acestora in Preambul si Articolele specificate in
continuare:
______________________________________________________________________________
| Termenii definiti in textul Contractului | Articol sau Preambul
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Data limita de acceptare | 4.02C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Plan de actiuni | 1.04A (vii)
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Contract | Punctul (10) din Preambul
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Credit | 1.01
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Curtea | 11.02
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Curtea Auditorilor | 6.08
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Aviz de Disponibilizare | 1.02C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Cerere de Tragere | 1.02B
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Rata de Referinta BEI | 4.02B |
|__________________________________________________|___________________________|
| Mediul inconjurator | 6.05 (v)
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Instrument de Datorie Externa | 7.01
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Rata fixa | 3.01
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Acord Cadru | Punctul (3) din Preambul
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Strategia serviciilor de sanatate | 1.04A (vii)
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Eveniment de Rambursare Anticipata Compensabila | 4.03C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Imprumut | 2.01
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Zi Lucratoare in Luxembourg | 1.02C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Efect Negativ Important | 10.01(1) (iv)
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Data de rambursare | 4.01B
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Ministerul Sanatatii | Punctul (4) din Preambul
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Transa Notificata | 1.05B
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Data de Plata | 5.01
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Suma Rambursata Anticipat | 4.02A
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Data de Rambursare Anticipata | 4.02A
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Notificare de Rambursare Anticipata | 4.02A
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Proiect | Punctul 4 din Preambul
|
|__________________________________________________|___________________________|
| CDP | 1.04A (vi)
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Zi Lucratoare Relevanta | 5.01 |
|__________________________________________________|___________________________|
| Rata Interbancara Relevanta | 1.02B
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Data de Disponibilizare Planificata | 1.02C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Descrierea Tehnica | Punctul 4 din Preambul
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Imprumut la termen | 4.03A(2)
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Transa | 1.02A
|
|__________________________________________________|___________________________|
______________________________________________________________________________
| Termeni definiti in Anexe | Anexe
|
|__________________________________________________|___________________________|
| EURIBOR | Anexa C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| LIBOR | Anexa C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Zi Lucratoare la Londra | Anexa C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Zi Lucratoare la New York | Anexa C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Data de Stabilire | Anexa C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Banci de referinta | Anexa C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Perioada reprezentativa | Anexa C
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Data de stabilire | Anexa C
|
|__________________________________________________|___________________________|
Ca urmare, prin prezentul s-a convenit dupa cum urmeaza:
Art. 1
Credit si Trageri
1.01. Suma Creditului
Prin acest contract, Banca acorda Imprumutatului, iar Imprumutatul accepta,
un Credit (denumit in continuare "Credit"), in suma de 66.400.000 EUR
(saizeci si sase milioane patru sute de mii euro).
1.02. Proceduri de tragere
1.02A Transele
Banca va disponibiliza Creditul, in cel mult 12 transe. Suma fiecarei
transe, daca nu reprezinta soldul netras al Creditului, va avea o valoare
minima de 5.000.000 EUR sau echivalentul acesteia. O transa solicitata de
Imprumutat in conformitate cu articolul 1.02B este numita in continuare
"Transa".
1.02B Cerere de Tragere
Periodic pana la data de 31 august 2009, Imprumutatul poate prezenta Bancii
o cerere scrisa, (denumita in continuare "Cerere de Tragere"), in mod
substantial in forma precizata in ANEXA E, pentru disponibilizarea unei Transe.
Cererea de Tragere va specifica:
(a) suma si moneda de disponibilizare a Transei; si
(b) data preferata pentru efectuarea tragerii, care va fi o Zi Lucratoare
Relevanta (dupa cum este definita in articolul 5.01) intelegandu-se ca Banca
poate disponibiliza Transa in termen de pana la patru luni calendaristice de la
data Cererii de Tragere.
Imprumutatul poate de asemenea, la alegerea sa, sa specifice in Cererea de
Tragere rata dobanzii, daca este cazul, asa cum a fost indicata de Banca, fara
angajamentul de a fi aplicabila Transei pe intreaga sa perioada;
Pentru scopurile acestui Contract, in general "Rata Interbancara
Relevanta" inseamna:
1. EURIBOR dupa cum este definita in Anexa C, in cazul unei Transe
denominate in euro;
2. LIBOR dupa cum este definita in Anexa C, in cazul unei Transe denominate
in lire sterline sau USD; si
3. Rata de piata si definitia acesteia aleasa de Banca si comunicata
separat Imprumutatului, in cazul unei Transe denominate in orice alta valuta.
Sub rezerva prevederilor penultimului paragraf al articolului 1.02C,
fiecare Cerere de Tragere este irevocabila.
1.02C Avizul de Disponibilizare
Cu zece pana la cincisprezece zile inainte de data disponibilizarii unei
Transe, in cazul in care Cererea de Tragere este conforma cu articolul 1.02B,
Banca va remite Imprumutatului o notificare (denumita in continuare "Aviz
de Disponibilizare") care va specifica:
(i) valoarea si moneda de disponibilizare;
(ii) data la care este planificata sa fie disponibilizata Transa (numita
"Data de Disponibilizare Planificata"), disponibilizarea fiind in
orice caz, sub rezerva conditiilor de la articolul 1.04; si
(iii) rata fixa a dobanzii aplicabila Transei conform articolului 3.01.
In cazul in care, unul sau mai multe elemente specificate in Avizul de
Disponibilizare nu sunt in conformitate cu elementele corespunzatoare din
Cererea de Tragere, daca va fi cazul Imprumutatul, intr-un interval de trei zile
lucratoare la Luxemburg de la primirea Avizului de Disponibilizare, poate
revoca Cererea de Tragere printr-o notificare adresata Bancii, dupa care
Cererea de Tragere si Avizul de Disponibilizare nu vor produce efecte.
In scopurile acestui Contract, in general, "Zi Lucratoare la
Luxemburg" inseamna o zi in care bancile comerciale sunt deschise in
Luxemburg.
1.02D Contul de disponibilizare
Disponibilizarea va fi efectuata in acel cont bancar pe care Imprumutatul,
prin Ministerul Sanatatii, il va notifica in scris Bancii cu cel putin 15 zile
inainte de Data de Disponibilizare Planificata.
1.03. Moneda tragerii
Sub rezerva disponibilitatilor, Banca va disponibiliza fiecare Transa in
euro.
1.04. Conditii de tragere
1.04A Prima Transa
Disponibilizarea primei Transe este conditionata de primirea de catre
Banca, la sau inainte de data care cade cu cinci (5) Zile Lucratoare la
Luxembourg inainte de Data de Disponibilizare Planificata, a urmatoarelor
documente, dovezi sau confirmarii in forma si continut satisfacator acesteia:
(i) un aviz juridic in limba engleza privind semnarea corespunzatoare a
acestui Contract de catre Imprumutat si privind documentatia relevanta, acest
aviz trebuie sa fie acceptabil Bancii, in toate privintele;
(ii) o imputernicire, in limba engleza, pentru semnarea acestui Contract,
in numele Imprumutatului;
(iii) dovada, in limba engleza, privind faptul ca Imprumutatul a autorizat
si imputernicit pe deplin Ministerul Sanatatii sa solicite si sa primeasca
tragerile in cadrul prezentului, in numele si pe seama Imprumutatului;
(iv) autorizarea persoanei sau persoanelor care vor semna Cererile de
Tragere in numele Imprumutatului si specimenul de semnatura autentic al/ale
acestei persoane/acestor persoane;
(v) dovezi ca toate aprobarile necesare privind controlul schimbului
valutar specificate de Banca sau indicate in avizul juridic dat conform
alineatului (i) de mai sus, daca este cazul, au fost obtinute, pentru a permite
Imprumutatului sa primeasca transe dupa cum este prevazut in acest Contract, sa
ramburseze imprumutul si sa plateasca dobanda si toate celelalte sume datorate
prin prezentul;
(vi) dovada ca patru comitete directoare ale Proiectului (numite in
continuare "CDP") cu membrii si termeni de referinta satisfacatori
Bancii, au fost infiintate in cadrul Ministerului Sanatatii.
(vii) un plan de actiuni (denumit in continuare "Plan de
Actiuni"), satisfacator Bancii, care sa stabileasca masurile ce vor fi
intreprinse pentru a asigura schimbarile propuse privind practicile clinice si
de management care fundamenteaza Proiectul si coordonarea cu alte aspecte ale
strategiei Imprumutatului privind serviciile de sanatate ("Strategia
privind Serviciile de Sanatate").
(viii) cerinte detaliate privind echipamentele medicale pentru componentele
1, 2 si 3 ale Proiectului;
(ix) o estimare a costurilor si nivelurilor personalului medical si al
celorlalte categorii de personal pentru componentele 1 si 2 ale Proiectului.
(x) un plan de implementare pentru fiecare componenta a Proiectului;
(xi) un plan de achizitii in conformitate cu Liniile Directoare ale Bancii
Mondiale;
(xii) un plan privind managementul mediului inconjurator care precizeaza
impactul Proiectului asupra mediului si masurile de atenuare propuse; si
(xiii) dovada ca unitatea de management a Proiectului existenta a fost
extinsa (atat la nivel central, cat si la nivel regional) dupa cum este necesar
pentru a-si realiza responsabilitatile in ceea ce priveste managementul general
si implementarea Proiectului.
1.04B Toate Transele
Disponibilizarea fiecarei transe in cadrul articolului 1.02, inclusiv
prima, este conditionata de primirea de catre Banca, cu cinci (5) Zile
Lucratoare la Luxembourg inainte de data de disponibilizare planificata, in
forma si continut satisfacator Bancii:
(i) a unui certificat din partea Imprumutatului sub forma Anexei D; si
(ii) dovada ca fonduri suficiente sunt tot timpul disponibile in
conformitate cu articolul 6.01 din prezentul.
1.04C Disponibilizarea fiecarei Transe ulterioare primei transe, va fi
conditionata de primirea de catre Banca la data sau inainte de data care cade
cu cinci (5) Zile Lucratoare la Luxemburg inainte de Data de Disponibilizare
Planificata, a copiilor certificate a contractului sau contractelor care au
fost finantate din toate Transele disponibilizate anterior, contract sau
contracte care vor fi fost incheiate in termeni satisfacatori pentru Banca.
1.05. Amanarea Tragerilor
1.05A Temeiurile amanarii
Banca, la solicitarea Imprumutatului, va amana disponibilizarea oricarei
Transe, in totalitate sau partial, pentru o data specificata de Imprumutat,
care sa nu fie mai tarziu de sase luni de la Data de Disponibilizare
Planificata. Intr-un astfel de caz, Imprumutatul va plati un comision de
amanare, dupa cum se specifica in articolul 1.05B de mai jos. Orice solicitare
pentru amanare va deveni efectiva pentru o Transa, numai daca aceasta este
solicitata, cu cel putin cinci (5) Zile Lucratoare la Luxembourg inainte de
Data de Disponibilizare Planificata.
Daca oricare din conditiile la care se face referire in articolul 1.04 nu
este indeplinita pana la data specificata si la Data de Disponibilizare
Planificata, tragerea va fi amanata la o data convenita intre Banca si
Imprumutat care cade cu cel putin cinci (5) Zile Lucratoare la Luxembourg dupa
indeplinirea tuturor conditiilor de disponibilizare.
1.05B Comisionul de amanare
Daca disponibilizarea oricarei Transe Notificate (dupa cum este definita in
articolul 1.05B de mai jos) este amanata, fie la solicitarea Imprumutatului,
fie din cauza neindeplinirii conditiilor de tragere, Imprumutatul, la cererea
Bancii, va plati un comision pentru suma pentru care disponibilizarea este
amanata. Acest comision va fi aplicat de la Data de Disponibilizare Planificata
pana la data efectiva de disponibilizare, sau dupa caz, pana la data de anulare
a Transei, la o rata egala cu R1 minus R2, unde:
"R1" inseamna rata dobanzii care s-ar fi aplicat periodic in
conformitate cu articolul 3.01 si cu Avizul de Disponibilizare respectiv, daca
Transa ar fi fost trasa la Data de Disponibilizare Planificata; si
"R2" inseamna Rata Interbancara Relevanta minus 0,125% (12,5
puncte de baza): cu conditia ca in scopul determinarii Ratei Interbancare
Relevante, in legatura cu acest articol 1.05, perioadele relevante specificate
in Anexa C, vor fi perioade succesive de o luna incepand de la Data de
Disponibilizare Planificata.
In plus, comisionul:
(i) se va acumula la sfarsitul fiecarei luni, daca amanarea depaseste, ca
durata, o luna;
(ii) se va calcula utilizand Conventia privind Numararea Zilelor,
aplicabila la R1;
(iii) atunci cand R2 este mai mare decat R1, acesta va fi considerat zero;
si
(iv) va fi platibil conform articolului 1.07.
In acest Contract o "Transa Notificata" inseamna o transa pentru
care Banca a emis un Aviz de Disponibilizare.
1.05C Anularea tragerii amanate cu 6 luni
Banca poate, prin notificarea Imprumutatului, sa anuleze o tragere care a
fost amanata conform articolului 1.05B cu mai mult de 6 luni in total. Suma
anulata va ramane disponibila pentru trageri conform articolului 1.02.
1.06. Anularea si Suspendarea
1.06A Dreptul Imprumutatului de anulare
Imprumutatul, poate in orice moment, prin notificare catre Banca sa
anuleze, in totalitate sau partial, si cu efect imediat, partea netrasa din
Credit. Cu toate acestea, notificarea nu va avea efect asupra Transei
Notificate a carei Data de Disponibilizare Planificata cade in urmatoarele
cinci (5) Zile Lucratoare la Luxembourg, dupa data notificarii.
1.06B Dreptul Bancii de suspendare si anulare
Banca poate, prin notificarea Imprumutatului, sa suspende si/sau sa
anuleze, in totalitate sau partial, partea netrasa din Credit in orice moment
si cu efect imediat:
(i) in cazul unui eveniment mentionat in articolul 10.01; si
(ii) in circumstante exceptionale care afecteaza negativ accesul Bancii la
pietele de capital, cu exceptia unei Transe Notificate.
In plus, in masura in care Banca poate anula Creditul conform articolului
4.03A, Banca poate de asemenea si sa-l suspende. Orice suspendare va continua
pana cand Banca incheie suspendarea sau anuleaza suma suspendata.
1.06C Comision pentru suspendarea sau anularea unei Transe
1.06C(1) Suspendarea
Daca Banca suspenda o Transa Notificata, fie datorita unui Eveniment de
Rambursare Anticipata Compensabila (dupa cum este definit in articolul 4.03C)
fie datorita unui eveniment mentionat in articolul 10.01 dar nu in alta
situatie, Imprumutatul va compensa Banca conform articolului 1.05B.
1.06C(2) Anularea
Daca Imprumutatul anuleaza o Transa Notificata, acesta va compensa Banca
conform articolului 4.02B. Daca Imprumutatul anuleaza orice parte a Creditului
alta decat o Transa Notificata, nu plateste nici un comision.
Daca Banca anuleaza o Transa Notificata urmare unui Eveniment de Rambursare
Anticipata Compensabila sau anuleaza o tragere conform articolului 1.05C,
Imprumutatul va compensa Banca conform articolului 4.02B. Daca Banca anuleaza o
Transa Notificata datorita unui eveniment mentionat in articolul 10.01,
Imprumutatul va compensa Banca conform articolului 10.03. Cu exceptia acestor
cazuri, nici un comision nu se plateste urmare anularii de catre Banca.
Un comision de anulare va fi calculat considerand ca suma anulata a fost
trasa si rambursata la Data de Disponibilizare Planificata sau, in masura in
care disponibilizarea Transei este in prezent amanata sau suspendata, la data
avizului de anulare.
1.06D Anularea dupa expirarea Creditului
In orice moment dupa data limita pentru prezentarea de catre Imprumutat a
unei Cereri de Tragere conform articolului 1.02B, Banca poate, prin notificarea
Imprumutatului si fara obligativitatea care apare din partea ambelor parti,
anula orice parte a Creditului alta decat o Transa Notificata.
1.07. Sume datorate conform articolului 1
Sumele datorate conform articolelor 1.05 si 1.06 vor fi platibile in euro.
Acestea vor fi platibile in termen de 7 zile de la primirea de catre Imprumutat
a cererii Bancii sau in interiorul oricarei perioade mai mari specificata in
avizul de solicitare al Bancii.
Art. 2
Imprumutul
2.01. Valoare imprumutului
Imprumutul acordat in cadrul acestui Credit (numit in continuare
"Imprumut") va cuprinde totalul sumelor disponibilizate de Banca,
dupa cum sunt notificate de Banca cu ocazia disponibilizarii fiecarei transe.
2.02. Moneda in care se ramburseaza
Fiecare rambursare a unei Transe conform articolului 4 sau, dupa caz, a
articolului 10, va fi efectuata in moneda Transei respective.
2.03. Moneda dobanzii si a altor obligatii de plata
Dobanda si celelalte costuri platibile de Imprumutat conform articolului 3,
articolului 4 si acolo unde este aplicabil, articolului 10, vor fi calculate si
platibile pentru fiecare Transa in euro.
Orice plata in cadrul articolului 9.02 va fi efectuata in moneda
specificata de Banca, avandu-se in vedere moneda in care s-au efectuat
cheltuielile care vor fi rambursate prin intermediul acelei plati.
2.04. Confirmarea Bancii
Dupa disponibilizarea fiecarei Transe, Banca va transmite Imprumutatului un
centralizator care cuprinde data tragerii, moneda si suma, termenele de
rambursare si rata dobanzii, pentru acea Transa. Aceasta confirmare va include
si un grafic de rambursare.
Art. 3
Dobanda
3.01. Rata dobanzii
Imprumutatul va plati dobanda la soldul nerambursat al fiecarei Transe,
semianual, la Datele de Plata relevante specificate in articolul 5.01 incepand
cu prima Data de Plata care urmeaza datei de tragere a Transei.
Dobanda va fi calculata pe baza articolului 5.02 la o Rata Fixa. In acest
contract "Rata Fixa" inseamna o rata de dobanda anuala determinata de
Banca in conformitate cu principiile aplicabile periodic, stabilite de organele
de conducere ale Bancii pentru imprumuturi efectuate la o rata fixa a dobanzii,
denominate in moneda Transei si avand termeni echivalenti pentru rambursarea
sumei imprumutului si plata dobanzii.
3.02. Dobanda la sumele cu scadenta depasita
Fara a contraveni prevederilor articolului 10 si ca o exceptie de la
articolul 3.01, pentru orice suma platibila restanta conform termenilor acestui
Contract, dobanda se va calcula de la data scadentei, pana la data efectiva a
platii, la o rata anuala egala cu Rata Interbancara Relevanta plus 2% (200
puncte de baza) si va fi platibila in conformitate cu cererea Bancii. In scopul
stabilirii Ratei Interbancare Relevante pentru acest articol 3.02, perioadele
relevante conform intelesului Anexei C, vor fi perioade succesive de o luna
incepand cu data scadentei.
Cu toate acestea, dobanzii unei Transe i se va aplica o rata anuala care
este suma ratei definite in articolul 3.01 plus 0,25% (25 puncte de baza), daca
aceasta rata anuala depaseste, pentru oricare perioada relevanta data rata
specificata in paragraful anterior.
Daca suma neachitata la scadenta este intr-o moneda alta decat moneda
Transei respective se va aplica urmatoarea rata pe an si anume Rata
Interbancara Relevanta care este in general perceputa de Banca pentru
tranzactiile in acea moneda plus 2% (200 puncte de baza) calculata in
conformitate cu practica pietii pentru o astfel de rata.
Art. 4
Rambursarea
4.01. Rambursarea obisnuita
4.01A Graficul de rambursare
Imprumutatul va rambursa Imprumutul conform graficului de rambursare
prezentat in Anexa B.
4.01B Definitia Datei rambursarii
Ultima data de rambursare a Imprumutului specificata conform articolului
4.01, este in continuare numita "Data rambursarii".
4.02. Rambursarea anticipata voluntara
4.02A Optiunea de rambursare anticipata
Conform articolelor 4.02B si 4.04 Imprumutatul, poate rambursa anticipat in
intregime sau partial orice Transa, impreuna cu dobanda acumulata pentru
aceasta, pe baza unei comunicari scrise, transmise cu o luna inainte (denumita
in continuare "Notificare de Rambursare Anticipata") care specifica
suma care urmeaza a fi rambursata anticipat ("Suma Rambursata Anticipat")
si data la care Imprumutatul propune sa efectueze rambursarea anticipata
("Data Rambursarii Anticipate"), data care va fi Data de Plata pentru
acea Transa.
4.02B Compensatie pentru rambursare anticipata
Referitor la fiecare Suma Rambursata Anticipat in cazul unei Transe,
Imprumutatul va plati Bancii la Data Rambursarii Anticipate o compensatie egala
cu valoarea actuala (la Data de Rambursare Anticipata) a ceea ce depaseste daca
este cazul:
(i) dobanda care s-ar fi acumulat in continuare pentru Suma Rambursata
Anticipat, pe perioada dintre Data de Rambursare Anticipata si data
rambursarii, daca aceasta nu ar fi fost rambursata anticipat; si
(ii) dobanda care astfel s-ar fi acumulat pe acea perioada, daca aceasta ar
fi fost calculata la Rata de Referinta BEI (dupa cum este definita mai jos)
valabila cu o luna inainte de Data Rambursarii Anticipate, minus 15 puncte de
baza.
Valoarea actuala respectiva va fi calculata la o rata de scont egala cu
Rata de Referinta BEI, aplicata fiecarei Date de Plata relevanta.
In acest Contract "Rata de Referinta a BEI" inseamna Rata Fixa
aplicabila cu o luna anterioara Datei de Rambursare Anticipata si avand aceiasi
termeni pentru plata dobanzii si aceleasi profile de rambursare la Data de
scadenta ca si Suma Rambursata Anticipat.
4.02C Mecanismul de Rambursare Anticipata
Banca va notifica Imprumutatului, cu cel putin 15 zile inainte de Data
Rambursarii Anticipate, Suma Rambursata Anticipat, dobanda acumulata la aceasta
si compensatia platibila conform articolului 4.02B sau, daca va fi cazul, ca nu
se plateste nici o compensatie.
Pana la Data Limita de Acceptare (dupa cum este definita mai jos)
Imprumutatul va notifica Bancii:
(i) fie confirmarea Notificarii de Rambursare Anticipata in termenii
specificati de Banca;
(ii) fie ca isi retrage Avizul de Rambursare Anticipata.
Daca Imprumutatul confirma, potrivit alin. (i), acesta va efectua
rambursarea anticipata. Daca Imprumutatul retrage Notificarea de Rambursare
Anticipata sau nu o confirma in timp util, acesta nu poate sa efectueze
rambursarea anticipata. Cu exceptia celor de mai sus, Notificarea de Rambursare
Anticipata va fi obligatorie si irevocabila.
Imprumutatul va insoti rambursarea anticipata cu plata dobanzii care se acumuleaza
si a compensatiei, daca este cazul, datorata pentru Suma Rambursata Anticipat.
In scopul acestui articol 4.02C, "Data Limita de Acceptare"
pentru o notificare este:
(iii) ora 16:00 la Luxembourg in ziua de transmitere, daca notificarea este
transmisa intr-o Zi Lucratoare in Luxembourg; sau
(iv) ora 11:00 a zilei imediat urmatoare care este o Zi Lucratoare la
Luxembourg, daca notificarea este transmisa dupa ora 12:00 la Luxembourg in
oricare astfel de zi sau este transmisa intr-o zi care nu este Zi Lucratoare la
Luxembourg.
4.03. Rambursarea anticipata obligatorie
4.03A Temeiuri pentru rambursare anticipata
4.03A(1) Reducerea Costului Proiectului
Daca costul total al Proiectului va trebui redus de la cifra specificata la
punctul 5 din Preambul, la un nivel la care suma Creditului depaseste 50% din
acel cost, Banca poate prin notificarea Imprumutatului, in proportia in care a
fost redus proiectul, sa anuleze partea respectiva din Credit sau sa ceara
rambursarea imediata a respectivei parti a Imprumutului.
4.03A(2) Pari-passu pentru alte Imprumuturi la Termen
Daca Imprumutatul ramburseaza anticipat, in mod voluntar, partial sau
integral oricare alt imprumut sau orice alta obligatie financiara sau credit
care i-au fost acordate initial pe un termen mai mare de 5 ani (numit in
continuare "Imprumut la termen"), altfel decat din sumele unui nou
Imprumut care are termenul cel putin egal cu termenul neexpirat al imprumutului
rambursat anticipat, Banca poate prin notificarea Imprumutatului sa anuleze
Creditul sau sa solicite rambursarea anticipata a Imprumutului in proportia pe
care o reprezinta suma rambursata a Imprumutului la Termen in valoarea agregata
restanta a tuturor Imprumuturilor la Termen.
Banca va transmite Imprumutatului avizul sau in termen de 30 de zile de la
primirea notificarii, conform articolului 8.02 (ii).
4.03A(3) Incalcarea anumitor prevederi
Daca Bancii i se aduce la cunostinta ca Imprumutatul a incalcat obligatiile
asumate in ceea ce priveste Proiectul conform articolului 6.07 si 8.03, aceasta
poate notifica Imprumutatul in mod corespunzator. Daca, in termen de 30 de zile
dupa transmiterea acelei notificari, Imprumutatul nu ia masuri pentru
remedierea acelei incalcari, intr-o maniera acceptabila de catre Banca, Banca
poate prin notificare ulterioara sa solicite Imprumutatului ca intr-o perioada
ulterioara de 30 de zile, sa plateasca anticipat o parte a Imprumutului
impreuna cu dobanda acumulata la suma rambursata anticipat, precum si o compensatie
calculata corespunzator paragrafului 4.02B, daca va fi cazul.
4.03B Mecanismul de rambursare anticipata
Orice suma solicitata de Banca conform articolului 4.03A, impreuna cu
oricare dobanda acumulata si orice compensatie datorata conform articolului
4.02B, va fi platita la data indicata de Banca, data care va cade in termen de
cel putin 30 de zile de la data la care Banca notifica solicitarea.
4.03C Compensatie pentru rambursare anticipata
In cazul rambursarii anticipate urmare unui eveniment mentionat la
articolul 4.03A, altul decat paragrafele 4.03A(1) si 4.03A(2) (fiecare astfel
de eveniment, numit in continuare ca fiind "Eveniment de Rambursare
Anticipata Compensabila"). Daca este cazul, compensarea va fi determinata
in conformitate cu articolul 4.02B.
In plus, daca in conformitate cu oricare din prevederile articolului 4.03B
Imprumutatul ramburseaza anticipat o Transa la o data alta decat o Data de
Plata relevanta, Imprumutatul va compensa Banca cu acea suma pe care Banca o va
certifica ca fiind necesara sa compenseze primirea fondurilor altfel decat la
Data de Plata relevanta.
4.04. Aplicarea rambursarii anticipate partiale
Daca Imprumutatul ramburseaza anticipat partial o transa, Suma Rambursata
Anticipat va fi aplicata pro rata, sau, la alegerea sa, in ordine inversa a
scadentei fiecarei rate de capital scadente.
Daca Banca solicita o rambursare anticipata partiala a Imprumutului,
Imprumutatul conformandu-se cererii poate, prin notificarea Bancii, transmisa
in termen de cinci zile lucratoare la Luxembourg de la primirea solicitarii
Bancii, sa aleaga Transa care va fi rambursata anticipat si sa-si exercite
optiunea pentru aplicarea sumelor rambursate anticipat.
Art. 5
Platile
5.01. Definitia Datei de Plata
In acest Contract:
"Data de Plata" inseamna:
25 februarie si 25 august ale fiecarui an cu conditia ca in cazul in care
oricare astfel de data nu este o Zi Lucratoare Relevanta, aceasta inseamna
urmatoarea Zi Lucratoare Relevanta fara ajustarea vreunui calcul al dobanzii
si
"Zi Lucratoare Relevanta" inseamna o zi in care functioneaza
sistemul de plata Transfer Rapid Automat Trans-European cu privire la
Decontarile Brute in Timp Real (TARGET).
5.02. Conventia Numarului de Zile
Orice suma datorata sub forma de dobanda, compensatie sau onorariu de catre
Imprumutat, in cadrul acestui Contract si calculata pentru orice perioada
dintr-un an, va fi determinata pe baza unui an de trei sute saizeci de zile si
a unei luni de treizeci de zile.
5.03. Data si locul platii
Toate sumele, altele decat dobanda, compensatiile si ratele de capital sunt
platibile in termen de sapte zile de la primirea de catre Imprumutat a
solicitarii Bancii.
Fiecare suma platibila de catre Imprumutat in cadrul acestui Contract va fi
platita in contul respectiv comunicat Imprumutatului de catre Banca. Banca va
indica contul cu cel putin cincisprezece zile inainte de data scadentei pentru
prima plata pe care o va face Imprumutatul si va notifica orice schimbare a
contului cu cel putin cincisprezece zile inainte de data primei plati la care
se aplica modificarea. Aceasta perioada de notificare nu se aplica in cazul
platilor efectuate in baza articolului 10.
O suma datorata de Imprumutat va fi considerata platita atunci cand Banca o
primeste.
Art. 6
Actiunile Imprumutatului
6.01. Utilizarea Imprumutului si a altor fonduri disponibile
Imprumutatul, va utiliza sumele Imprumutului, exclusiv pentru realizarea
Proiectului.
Imprumutatul se va asigura ca ii sunt disponibile celelalte fonduri
precizate la punctul 6 din Preambul si ca aceste fonduri sunt utilizate, in
masura ceruta, pentru finantarea proiectului.
6.02. Finalizarea Proiectului
Imprumutatul, prin Ministerul Sanatatii va realiza Proiectul in
conformitate cu, si il va finaliza pana la data specificata, in Descrierea
Tehnica, data care poate fi modificata periodic cu aprobarea Bancii.
6.03. Costul majorat al Proiectului
In cazul in care, costul Proiectului depaseste cifra estimata, prevazuta la
punctul 5 din Preambul, Imprumutatul va obtine finantare pentru a acoperi ceea
ce depaseste costul fara a apela la Banca, astfel incat sa permita finalizarea
Proiectului in conformitate cu Descrierea Tehnica.
6.04. Procedura de licitatie
Imprumutatul, prin Ministerul Sanatatii, se angajeaza:
(i) sa achizitioneze echipamentele si sa comande lucrarile pentru Proiect
prin licitatie internationala deschisa sau alte proceduri de achizitie
satisfacatoare pentru Banca conform, "Liniilor directoare pentru achizitii
in cadrul Imprumuturilor BIRD si creditelor IDA" in vigoare la data
acestui Contract;
(ii) sa achizitioneze servicii satisfacatoare Bancii in conformitate cu
prevederile "Liniilor Directoare pentru Selectarea si Angajarea
Consultantilor de catre Imprumutatii Bancii Mondiale", in vigoare la data
acestui Contract; si
(iii) in cazul pachetelor de lucrari cu o valoare echivalenta cu 6.242.000
EUR sau mai mult, si in cazul pachetelor de bunuri si servicii cu o valoare
echivalenta cu 249.000 EUR sau mai mult (sau oricare alt prag valoric aplicabil
care va fi comunicat in scris, de catre Banca, Imprumutatului, sa publice un
anunt de participare la licitatie si, dupa ce contractul a fost adjudecat, un
anunt de atribuire in "Official Journal" al Uniunii Europene.
6.05. Continuarea angajamentelor din cadrul proiectului
Atat timp cat Imprumutul este nerambursat, Imprumutatul prin Ministerul
Sanatatii si entitatile care au in proprietate activele care formeaza
Proiectul:
(i) in ce priveste intretinerea: va intretine, repara sau renova toate
proprietatile care fac parte din Proiect, dupa cum este necesar, pentru a fi
mentinute in stare buna de functionare;
(ii) in ce priveste activele Proiectului: cu exceptia cazului in care Banca
si-a dat anterior consimtamantul in scris, va mentine titlul si posesia tuturor
sau majoritatii substantiale a activelor incluzand proiectul sau, dupa caz, va
inlocui si innoi aceste active si va mentine Proiectul in functiune continua,
in conformitate cu scopul sau original, cu conditia ca Banca se poate abtine de
la a-si da consimtamantul numai atunci cand actiunea propusa ar prejudicia
interesele Bancii ca si creditor al Imprumutatului sau ar face ca proiectul sa
devina neeligibil pentru finantare de catre Banca conform Statutului Bancii sau
conform articolului 267 al Tratatului de la Roma;
(iii) in ceea ce priveste asigurarea: isi va asigura toate lucrarile si
proprietatile care formeaza parti ale Proiectului in conformitate cu practicile
normale pentru lucrari similare in Romania (inclusiv asigurare personala).
(iv) in ceea ce priveste drepturi si permise: va mentine in vigoare toate
drepturile privind utilizarea si toate permisele necesare pentru realizarea si
functionarea Proiectului;
(v) in ceea ce priveste mediul inconjurator si legislatia Uniunii Europene:
a) va implementa si va opera in cadrul Proiectului in conformitate cu acele
legi ale Uniunii Europene, cu exceptia acelor derogari facute de Banca in
scopurile acestui Contract si cu exceptia oricarei derogari convenite intre
Romania si Uniunea Europeana, precum si a tratelor internationale aplicabile,
al caror obiectiv principal il constituie conservarea, protejarea si
imbunatatirea Mediului Inconjurator; pentru scopurile acestui paragraf
"Mediu Inconjurator" inseamna, in masura in care acestea afecteaza
calitatea vietii, urmatoarele: aa) fauna si flora; bb) solul, apa, aerul,
climatul si peisajul; si cc) patrimoniul cultural si mediul inconjurator creat;
si include conditiile de munca privind Proiectul si efectele sociale ale
Proiectului; si
b) in general, va implementa si opera in cadrul Proiectului in conformitate
cu principiile legislatiei Uniunii Europene aplicabile Imprumutatului si
proiectului, in masura in care principiile legislatiei europene sunt
implementate in legislatia sau practica din Romania; si
(vi) in ceea ce priveste monitorizarea: va mentine politici si proceduri in
vederea facilitarii monitorizarii si evaluarii Proiectului.
6.06. Angajamente speciale privind Proiectul
Pe toata durata de implementare a Proiectului, Imprumutatul prin Ministerul
Sanatatii:
(i) va asigura functionarea efectiva a CDP astfel incat termenii de
referinta ai CDP sa fie realizati;
(ii) va mentine Unitatea de Management a Proiectului extinsa, atat la nivel
central cat si la nivel regional, astfel incat sa-si poata realiza in mod
eficient activitatile;
(iii) va implementa planul de achizitii la care s-a facut referire in
articolul 1.04A (xi) in conformitate cu Liniile directoare ale Bancii Mondiale
si va transmite Bancii pentru aprobare informatii;
(iv) va informa Banca despre orice subproiect considerat de autoritatile
competente ca necesitand o evaluare a impactului mediului;
(v) va mentine politici si proceduri care sa permita Bancii sa monitorizeze
si sa evalueze continuu, conform indicatorilor acceptabili de catre Banca,
implementarea Proiectului si realizarea obiectivelor Proiectului; si
(vi) va implementa Planul de actiuni in paralel cu implementarea aspectelor
fizice ale Proiectului.
6.07. Angajament de Integritate
Imprumutatul garanteaza si se angajeaza ca nu a comis si ca dupa cunostinta
sa nici o alta persoana nu a comis nici unul din urmatoarele acte si ca nu le
va comite si ca nici o persoana, cu consimtamantul sau instiintarea sa
anterioara nu va comite nici unul dintre aceste acte respectiv:
(a) oferirea, acordarea, primirea sau solicitarea oricarui avantaj
necuvenit pentru influentarea actiunii unei persoane care detine un birou sau o
functie publica sau un director sau angajat al unei autoritati publice sau
institutii publice sau director sau oficial al unei organizatii publice
internationale in legatura cu orice proces de achizitie sau de executie a
oricarui contract, in legatura cu acele elemente ale Proiectului, descrise in
Descrierea Tehnica; sau
(b) oricare act care influenteaza in mod necorespunzator sau are scopuri
necorespunzatoare de influentare a procesului de achizitie sau de implementare
a Proiectului, in detrimentul Imprumutatului, inclusiv intelegeri intre
ofertanti;
Imprumutatul, prin Ministerul Sanatatii, se angajeaza sa informeze Banca
daca are cunostinta de orice fapt sau informatie sugestiva despre comiterea
oricarui asemenea act.
6.08. Vizite
Imprumutatul intelege ca Banca poate fi obligata sa divulge Curtii de Audit
a Comunitatilor Europene (denumita in continuare "Curtea de Audit")
acele documente referitoare la Imprumutat si la Proiect, care sunt necesare
pentru indeplinirea sarcinilor Curtii de Audit, in conformitate cu legislatia
Uniunii Europene.
Imprumutatul prin Ministerul Sanatatii, va permite persoanelor desemnate de
Banca, care pot fi insotite de reprezentanti ai Curtii de Audit, sa viziteze
amplasamentele, instalatiile si lucrarile incluse in Proiect si sa efectueze
acele verificari pe care acestia le doresc. In acest scop, Imprumutatul, prin
Ministerul Sanatatii le va acorda sau se va asigura ca le va fi acordat toata
asistenta necesara. Cu ocazia unei astfel de vizite, reprezentantii Curtii de
Audit pot solicita Imprumutatului, prin Ministerul Sanatatii, sa prezinte
documentele care cad sub incidenta paragrafului precedent.
6.09. Alocarea fondurilor operationale
Imprumutatul se angajeaza ca resurse bugetare suficiente si/sau alte
resurse financiare vor fi alocate anual, in vederea asigurarii acoperirii
costurilor aferente personalului medical si altor categorii de personal si a
altor costuri operationale pentru componentele 1, 2 si 3 ale Proiectului.
Art. 7
Garantii
7.01. Pari-passu
Atata timp cat orice parte din Imprumut este nerambursata, Imprumutatul se
va asigura ca acestui Credit i se acorda sau i se va acorda acelasi rang, nu
mai putin de pari-passu in ceea ce priveste dreptul de plata ca pentru toate
celelalte obligatii prezente si viitoare negarantate in cadrul oricarui
Instrument de Datorie Externa al Imprumutatului.
In plus, daca Banca face o solicitare conform conditiilor mentionate in
articolul 10.01 sau daca un eveniment sau un potential eveniment de
neindeplinire a unei obligatii in cadrul unui Instrument de Datorie Externa
negarantat sau nesubordonat al Imprumutatului sau al oricareia dintre agentiile
sau intermediarii sai, a avut loc si continua, Imprumutatul nu va efectua sau
(nu va autoriza) nici o plata in ceea ce priveste orice alt Instrument de
Datorie Externa (fie planificat in mod regulat, fie altfel) fara a nu plati
simultan, sau a pune deoparte intr-un cont destinat pentru plata la urmatoarea
Data de Plata o suma egala cu suma care reprezinta aceeasi proportie din
datoria nerambursata asumata in cadrul acestui contract, cu cea pe care o
reprezinta plata efectuata in cadrul Instrumentului de Datorie Externa in
totalul datoriei nerambursate asumate in cadrul acelui Instrument. In acest
scop, orice plata a unui Instrument de Datorie Externa care este efectuat din
sumele emisiunii unui alt instrument, la care au subscris in majoritate
aceleasi persoane cu acelea care detin obligatii in cadrul Instrumentului de
Datorie Externa, nu va fi luata in considerare.
In acest Contract, "Instrument de Datorie Externa" inseamna: i)
un instrument, inclusiv orice plata sau extras de cont, care justifica si
constituie o obligatie de rambursare a unui imprumut, depozit, avans sau
extinderi similare ale creditului (incluzand dar fara a se limita la acestea,
orice prelungire a creditului in cadrul unui acord de refinantare sau
reesalonare); ii) o obligatie evidentiata printr-un bon de tezaur, garantie sau
alte instrumente similare de indatorare scrise; si iii) o garantie a unei
obligatii decurgand dintr-un Instrument de Datorie Externa al unui alt subiect;
cu conditia ca, in fiecare caz, aceasta obligatie sa fie guvernata de un sistem
legislativ, altul decat cel al Imprumutatului.
7.02. Garantii
Daca Imprumutatul acorda unei terte parti orice garantie pentru onorarea
oricarui Instrument de Datorie Externa sau orice preferinta sau prioritate in
ceea ce priveste acesta, Imprumutatul daca Banca solicita astfel, va transmite
Bancii garantii echivalente pentru indeplinirea obligatiilor sale asumate in
cadrul acestuia sau va acorda Bancii o preferinta sau prioritate echivalenta.
Imprumutatul certifica ca nici o astfel de garantie, preferinta sau
prioritate nu exista in prezent.
Art. 8
Informatii si vizite
8.01. Informatii privind Proiectul:
Imprumutatul, prin Ministerul Sanatatii, in forma si continut satisfacator
pentru Banca:
(i) va transmite Bancii: a) informatii in continutul si in forma si la datele
specificate in Anexa A2 sau dupa cum sunt convenite periodic de partile la
acest Contract; si b) orice astfel de informatii sau document aditional privind
finantarea, achizitiile, implementarea, functionarea si impactul asupra
mediului al Proiectului, sau pentru Proiect pe care Banca le poate solicita in
mod rezonabil.
(ii) va transmite Bancii pentru aprobare, fara intarziere, orice modificare
importanta privind pretul, proiectul, planurile, calendarul sau programarea
cheltuielilor in cadrul Proiectului, in legatura cu informarile efectuate catre
Banca anterior semnarii acestui Contract; si
(iii) va informa prompt Banca despre:
a) orice litigii substantiale care au inceput sau pun in pericol mediul
inconjurator ori alte aspecte care afecteaza Proiectul; si
b) orice situatie sau eveniment cunoscut de acestea care poate prejudicia
sau afecta in mod substantial conditiile de realizare sau functionare ale
Proiectului.
8.02. Informatii privind Imprumutatul
Imprumutatul va informa Banca despre:
(i) orice eveniment care il obliga sa ramburseze anticipat orice datorie
financiara;
(ii) orice decizie luata de aceasta de a efectua o rambursare anticipata
pentru un Imprumut la Termen la care s-a facut referire la articolul 4.03A(2);
(iii) orice intentie din partea sa de a garanta cu oricare din activele
sale, unei terte parti onorarea oricarui Instrument de Datorie Externa sau a
oricarei plati a unui Instrument de Datorie Externa urmare aparitiei sau
posibilitatii aparitiei unei situatii de neachitare a obligatiilor
Imprumutatului sau a oricareia dintre agentiile sau intermediarii sai; si
(iv) in general despre oricare fapt sau eveniment care ar putea impiedica
indeplinirea oricarei obligatii a Imprumutatului asumate in cadrul acestui
Contract sau care ar putea prejudicia sau afecta substantial conditiile de
realizare sau functionare ale Proiectului.
8.03. Verificare si informare
In plus, Imprumutatul:
(i) va intreprinde acele actiuni, pe care Banca le va solicita in mod
rezonabil pentru verificarea si/sau terminarea oricarei act posibil sau pasibil
a fi de natura celor descrise in paragraful 6.07;
(ii) va informa Banca despre masurile pentru recuperarea pagubelor de la
persoanele responsabile pentru orice pierdere rezultata din oricare astfel de
act; si
(iii) va facilita orice verificare pe care Banca o poate face privind
oricare asemenea act.
Art. 9
Speze si cheltuieli
9.01. Impozite, taxe si comisioane
Imprumutatul va plati toate impozitele, taxele, comisioanele si alte
impuneri de orice natura, inclusiv taxele de timbru si taxele de inregistrare,
aferente executarii sau implementarii prezentului Contract, sau a oricarui
document legat de acesta si aferent acordarii oricarei garantii pentru
Imprumut.
Imprumutatul va plati integral capitalul, dobanda, comisioanele si alte
sume datorate in baza prezentului contract, brut, fara deducerea vreunei
impuneri nationale sau locale de orice fel, cu conditia ca, daca Imprumutatul
este obligat, sa faca orice astfel de deducere, sa majoreze suma de plata catre
Banca astfel incat, dupa deducere, suma neta primita de Banca sa fie
echivalenta cu suma datorata.
9.02. Alte speze
Imprumutatul va suporta toate costurile si cheltuielile, incluzand pe cele
profesionale, bancare sau de schimb valutar, ocazionate de pregatirea si
implementarea acestui Contract sau a oricaror documente legate de acesta,
inclusiv orice amendamente la acesta si in acordare, administrarea si
indeplinirea oricarei garantii pentru Imprumut.
Art. 10
Rambursarea anticipata urmare unui caz de neindeplinire a obligatiilor
10.01. Dreptul de a solicita rambursarea
Imprumutatul va rambursa Imprumutul sau orice parte a acestuia, impreuna cu
dobanda aferenta acestuia, pe baza solicitarii in scris facuta in acest sens de
Banca, in conformitate cu urmatoarele prevederi:
10.01(1) Solicitare imediata
Banca poate face o astfel de solicitare, imediat:
(i) daca Imprumutatul nu ramburseaza la termen orice parte a Imprumutului,
nu plateste dobanda aferenta acestuia, sau orice alta plata catre Banca dupa
cum se precizeaza prin prezentul;
(ii) daca vreo informatie sau document remis Bancii de catre, sau in numele
Imprumutatului in legatura cu negocierea acestui Contract sau pe perioada in
care acesta este in vigoare, se dovedesc a fi fost incorecte in orice detaliu
important;
(iii) daca, urmare neindeplinirii oricarei obligatii in legatura cu acest
Imprumut, Imprumutatului i se cere sa ramburseze anticipat orice Imprumut
acordat initial pe termen mai mare de cinci ani;
(iv) daca un Efect Negativ Important are loc in legatura cu Imprumutatul,
unde "Efect Negativ Important" inseamna, in ceea ce priveste
Imprumutatul, orice eveniment sau schimbare a conditiilor, care, comparativ cu
cele de la data semnarii acestui contract afecteaza Imprumutatul, care dupa
parerea rezonabila a Bancii, impieteaza substantial capacitatea Imprumutatului
de a isi indeplini obligatiile asumate in cadrul acestui Contract sau care afecteaza
substantial orice garantie acordata de Imprumutat.
(v) daca vreo obligatie asumata de Imprumutat si la care se face referire
la punctele 8 si 9 din Preambul, inceteaza a fi indeplinita cu privire la orice
Imprumut acordat oricarui Imprumutat din Romania din resursele Bancii sau ale
Uniunii Europene;
(vi) daca Imprumutatul nu isi indeplineste orice obligatie cu privire la
orice alt imprumut acordat de Banca din resursele Bancii ori ale Uniunii
Europene; sau
(vii) daca Imprumutatul nu isi indeplineste orice obligatie in ceea ce
priveste Imprumutul de la Banca Mondiala la care s-a facut referire la punctul
6 din Preambul.
10.01(2) Solicitare dupa notificarea de solutionare a problemei
De asemenea, Banca poate face o astfel de solicitare intr-o problema care
nu a fost solutionata intr-o perioada de timp rezonabila, specificata intr-o
notificare transmisa de Banca Imprumutatului
(i) daca Imprumutatul nu indeplineste orice obligatie care rezulta din
prezentul Contract, alta decat cea mentionata la subparagraful 10.01(1) (i);
sau
(ii) daca vreun fapt precizat in Preambul modifica substantial si nu este
rezolvat substantial si daca modificarea fie prejudiciaza interesul Bancii, in
calitate de creditor al Imprumutatului, fie afecteaza negativ implementarea sau
functionarea Proiectului.
10.02. Alte drepturi legale
Articolul 10.01 nu va limita nici un alt drept legal al Bancii de a
solicita rambursarea anticipata a Imprumutului.
10.03. Compensari
In cazul solicitarii conform articolului 10.01, Imprumutatul va plati
Bancii o suma calculata conform prevederilor articolului 4.02B la oricare suma
care a devenit scadenta si platibila. Aceasta suma se va acumula de la data
scadentei platii specificata in solicitarea in scris a Bancii si se va calcula
tinand seama ca rambursarea anticipata este efectuata la acea data specificata.
Sumele datorate de Imprumutat conform articolului 10.03 vor fi platibile la
data rambursarii anticipate specificata in solicitarea Bancii.
10.04. Nederogari
Nici o nerespectare sau intarziere din partea Bancii in exercitarea
oricaruia dintre drepturile sale conform acestui articolului 10, nu vor fi
considerate ca o renuntare la acel drept.
10.05. Utilizarea sumelor primite
Sumele primite de Banca, urmare unei solicitari conform articolului 10 vor
fi utilizate, in primul rand, pentru plata cheltuielilor, dobanzilor si
compensarilor si in al doilea rand pentru reducerea ratelor nerambursate in
ordinea inversa a scadentelor. Banca poate utiliza sumele primite intre transe,
dupa cum va considera.
Art. 11
Legea si jurisdictia
11.01. Legea aplicabila
Prezentul contract va fi guvernat de legea Marelui Ducat al Luxemburgului.
Locul realizarii acestui Contract este sediul central al Bancii
11.02. Jurisdictia
Prin prezentul, partile se supun Curtii de Justitie a Comunitatilor
Europene ("Curtea").
Partile la acest contract renunta, prin prezentul, la orice imunitate, sau
drept de a obiecta fata de jurisdictia Curtii.
O decizie a Curtii, emisa conform acestui paragraf 11.02, va fi definitiva
si obligatorie pentru parti, fara restrictie sau rezerva.
11.03. Dovada sumelor datorate
In orice actiune juridica determinata de acest contract, certificarea de catre
Banca a oricarei sume datorate Bancii in cadrul acestui contract, va constitui
dovada "prima facie" a unei astfel de sume.
Art. 12
Clauze Finale
12.01. Notificari catre oricare dintre parti
Notificarile si alte comunicari transmise in cadrul prezentului, vor fi
trimise la adresele mentionate mai jos la (1), cu exceptia notificarilor facute
Imprumutatului, referitoare la litigii, in desfasurare sau potentiale, care vor
fi trimise la adresa mentionata mai jos la (2), unde Imprumutatul si-a ales
domiciliul:
Pentru Imprumutat (1) Str. Apolodor nr. 17, Sector 5
RO-70060, Bucuresti
Romania; si
(2) Misiunea Romaniei pe langa Comunitatile Europene
Str. Montoyer Nr. 12
B-1000 Bruxelles;
Pentru Banca In atentia: Departamentului Risc Credite
100 Boulevard Konrad Adenauer
L-2950 Luxembourg-Kirchberg;
Fiecare dintre parti poate, prin notificare catre cealalta parte, sa isi
schimbe adresa/adresele de mai sus, cu conditia ca adresa de la (2) sa poata fi
schimbata cu o alta adresa pe teritoriul Uniunii Europene.
In cazul in care Imprumutatul nu va specifica altfel, in scris, Bancii,
Imprumutatul stabileste pe directorul Unitatii de Management a Proiectului sa
fie responsabil pentru contactele cu Banca in scopurile articolelor 6.07 si
8.03.
12.02. Forma notificarii
Notificarile si alte comunicari, pentru care sunt mentionate in acest
contract perioade fixe sau care fixeaza ele insele perioade obligatorii pentru
destinatar, vor fi transmise personal, prin scrisoare recomandata, facsimil sau
orice alte mijloace de transmitere care fac posibila dovada primirii de catre
destinatar. Data inregistrarii sau, dupa caz, data declarata a primirii
documentului transmis, va fi concludenta pentru determinarea unei perioade.
Notificarile intocmite de Imprumutat conform oricarei prevederi ale acestui
Contract, daca Banca le-a solicitat, vor fi transmise Bancii impreuna cu
documente justificative privind autorizarea persoanei sau persoanelor pentru a
semna astfel de notificari, in numele Imprumutatului si specimenul de semnatura
al acelei sau acelor persoane.
12.03. Preambul, Anexe si Documente atasate
Preambulul si urmatoarele Anexe fac parte integranta din acest contract:
- Anexa A (A1 si A2) Descrierea tehnica si Obligatiile privind informarea
- Anexa B Graficul de rambursare
- Anexa C Definitia EURIBOR si LIBOR
- Anexa D Forma certificatului din partea Imprumutatului; si
- Anexa E Forma cererii de tragere
Urmatoarele Documente atasate sunt anexate la prezentul contract:
- Document atasat I Imputernicirea de semnare pentru Imprumutat
CA URMARE, partile la prezentul au convenit ca acest contract sa fie semnat
in trei exemplare originale in limba engleza, si respectiv au determinat pe dl.
Stefan Petrescu, director general si pe dl. Gian Domenico Spota, consilier
juridic principal, sa initializeze fiecare pagina a acestui contract in numele
sau.
Semnat pentru si in numele Semnat pentru si in numele
ROMANIEI BANCII EUROPENE DE INVESTITII
I. Popescu W. Roth
ANEXA A1
ROMANIA - PROIECTUL PRIVIND REABILITAREA SECTORULUI SANITAR
Descrierea Tehnica
Intregul Proiect este compus din 5 componente, trei dintre ele urmand a fi
finantate din Imprumut, dupa cum urmeaza:
Componenta 1: Asistenta medicala maternala si neonatala
Aceasta componenta cuprinde aproximativ 183 de maternitati si unitati de
neonatologie din 8 regiuni ale tarii. Componenta include asigurarea de
echipamente medicale, asigurarea de lucrari civile legate de reabilitare, dupa
cum sunt descrise mai jos pentru aproximativ 162 dintre aceste unitati si
supravegherea acestor lucrari.
Astfel de lucrari civile vor include lucrari de verificare, reparare si
lucrari noi, cum ar fi, dar fara a se limita la acestea:
- Structura: stabilizarea greutatii care apasa asupra elementelor cum ar
fi: fundatii, coloane si grinzi
- Pereti: eliminarea sparturilor, fisurilor si umezelii
- Acoperisuri. Stabilitatea, integritatea si copertarea acestora
- Terasele. Integritatea izolarii si rezistentei la apa
- Tamplarie. Integritatea usilor si ferestrelor, functionarea acestora si
conditiile de finisare
- Structuri metalice
- Pardoseli si acoperiri cu placaj
- Instalatii sanitare (retea de apa si canalizare) inclusiv corpuri
sanitare
- HEVAC. Siguranta, integritatea si buna functionare a sistemelor
- Instalatii contra incendiilor (functionarea retelei si a echipamentului)
- Lifturi. Functionarea si adecvarea la transportul pacientilor
- Sistemele de telecomunicatii interne, externe si capacitatea lor
- Lucrari de finisaj interior, faianta si pardoseli, inclusiv pentru bai,
gresie, linoleum sau suprafete epoxidice speciale pentru zonele tehnice
- Lucrari de zugraveala
Echipamentele medicale si lucrarile civile vor fi agreate in prealabil cu
Banca.
Componenta 2: Servicii medicale de urgenta
Aceasta componenta include asigurarea de echipamente medicale pentru 61 de
spitale de urgenta. Spitalele avute in vedere sunt toate spitalele judetene din
Romania (41), atat centre spitalicesti cat si prespitalicesti, precum si 6
spitale de urgenta din Bucuresti si spitalele de urgenta de pediatrie/sectii de
pediatrie in spitale de urgenta, selectate. Modulele de echipamente sunt pentru
resuscitare, ingrijire imediata si critica, examinare (de baza si avansata),
sectii de observatii, si alte echipamente si consumabile. Componenta include
totodata si unele mici lucrari civile pentru camere de urgenta din spitale.
Facilitatile sanitare eligibile si echipamentele medicale vor fi agreate in
prealabil cu Banca.
Componenta 3. Asistenta medicala primara si servicii medicale rurale
Aceasta componenta include asigurarea de echipamente medicale si alte
echipamente, mobilier si eventuale mici lucrari civile pentru aproximativ 40
centre de sanatate multifunctionale, amplasarea si marimea lucrarilor vor fi
stabilite individual pe baza evaluarii Ministerului Sanatatii. Facilitatile
sanitare eligibile, echipamentele medicale si alte echipamente vor fi agreate
in prealabil cu Banca.
Implementarea Proiectului
Inceputul proiectului: inceputul anului 2005
Finalizarea proiectului: sfarsitul anului 2009
ANEXA A2
Romania - proiect privind reabilitarea sectorului sanitar
Cerinte privind Informatiile in cadrul Proiectului
1. Desemnarea persoanelor responsabile pentru transmiterea informatiilor
Informatiile de mai jos trebuie sa fie transmise Bancii, sub
responsabilitatea:
Directorul Unitatii de Management a Proiectului
Ministerul Sanatatii
Str. Cristian Popisteanu Nr. 1 - 3
Bucuresti, Romania
2. Informatii despre subiecte specifice
Orice modificare a obiectivului Proiectului definit in Descrierea Tehnica
sau dupa cum este modificat ulterior cu acord prealabil al Bancii.
3. Informatii despre Implementarea Proiectului
Informatii detaliate legate de planul de implementare initial al
proiectului pentru toate amplasamentele va fi transmis anterior inceperii
oricaror lucrari sau achizitii.
Dupa aceea, din sase in sase luni, si in legatura cu rapoartele intocmite
pentru Banca Mondiala, Ministerul Sanatatii va indica intr-o forma sintetizata
pe baza planului de implementare al Proiectului, evolutia prin comparare cu
reperele, precizand orice problema care apare, depasirile de costuri, motivele
pentru orice intarziere si propuneri de recuperare a Programului si de
mentinere a costurilor in limita bugetului Proiectului.
Cerintele de raportare privind Proiectul, vor include printre altele:
- transmiterea ulterior la Banca a detaliilor privind facilitatile sanitare
in echipamentele incluse in cadrul Proiectului (intr-un format acceptabil
Bancii).
- transmiterea catre Banca a propunerilor pentru orice echipamente
achizitionate in cadrul Proiectului, care in final, ar fi necesar sa fie
transferate, ca rezultat al schimbarilor din programul general de
rationalizare, cum ar fi inchiderea sau reducerea capacitatii spitalelor,
anterior acestui transfer (intr-un format care va fi convenit).
4. Informatii la terminarea lucrarilor pentru primul an de functionare si
ulterior
Pentru toate componentele Proiectului, si in legatura cu rapoartele
intocmite pentru Banca Mondiala, rapoarte de finalizare a Proiectului prin care
se precizeaza data finalizarii, se justifica motivele oricarei intarzierii,
costul pentru realizarea Proiectului si se justifica orice costuri
suplimentare.
Dupa primul an de functionare, si corelat cu rapoartele intocmite pentru
Banca Mondiala, un raport care cuprinde orice deficiente care ar fi putut sa
apara pe parcursul perioadei de garantie, si care indica cum au fost remediate
problemele si orice efecte pe care acestea ar fi putut sa le aiba asupra
functionarii componentei Proiectului. Daca au avut loc intarzieri, acest raport
trebuie sa indice pe scurt motivele si masurile de remediere a acestora.
ANEXA B
ROMANIA - Proiect privind Reabilitarea Sectorului Sanitar
Grafic de rambursare
_______________________________________________________________________
| Data de scadenta a rambursarii | Sumele care vor fi rambursate |
| transelor | exprimate ca procent din imprumut |
|___________________________________|___________________________________|
| 1. 25 februarie 2011 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 2. 25 august 2011 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 3. 25 februarie 2012 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 4. 25 august 2012 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 5. 25 februarie 2013 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 6. 25 august 2013 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 7. 25 februarie 2014 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 8. 25 august 2014 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 9. 25 februarie 2015 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 10. 25 august 2015 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 11. 25 februarie 2016 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 12. 25 august 2016 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 13. 25 februarie 2017 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 14. 25 august 2017 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 15. 25 februarie 2018 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 16. 25 august 2018 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 17. 25 februarie 2019 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 18. 25 august 2019 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 19. 25 februarie 2020 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 20. 25 august 2020 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 21. 25 februarie 2021 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 22. 25 august 2021 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 23. 25 februarie 2022 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 24. 25 august 2022 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 25. 25 februarie 2023 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 26. 25 august 2023 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 27. 25 februarie 2024 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 28. 25 august 2024 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 29. 25 februarie 2025 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 30. 25 august 2025 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 31. 25 februarie 2026 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 32. 25 august 2026 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 33. 25 februarie 2027 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 34. 25 august 2027 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 35. 25 februarie 2028 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 36. 25 august 2028 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 37. 25 februarie 2029 | 2,63% |
|___________________________________|___________________________________|
| 38. 25 august 2029 | 2,69% |
|___________________________________|___________________________________|
| | 100% |
|___________________________________|___________________________________|
ANEXA C
Romania - proiectul privind reabilitarea sectorului sanitar
Definitiile EURIBOR si LIBOR
1. EURIBOR inseamna:
i) in ceea ce priveste orice perioada relevanta, sau orice alta perioada de
timp de o luna sau mai mult, rata dobanzii pentru depozitele in EUR pentru un
termen, care este egal cu numarul tuturor lunilor integrale, care corespund cel
mai bine duratei perioadei respective; si
ii) in ceea ce priveste o perioada relevanta mai mica de o luna, rata
dobanzii pentru depozitele in EUR pentru o perioada de o luna.
(perioada pentru care rata este luata in considerare, numita in continuare
"Perioada Reprezentativa" dupa cum este publicata la ora 11:00 a.m.,
ora Bruxelles-ului sau la un alt moment ulterior acceptabil Bancii in ziua
("Data de Stabilire") care cade cu doua Zile Lucratoare Relevante,
inainte de prima zi a perioadei relevante, pe pagina EURIBOR 01 a Reuters sau
pagina urmatoare sau daca nu, pe orice alt mijloc de publicare ales in acest
scop de catre Banca.
Daca aceasta rata nu este publicata astfel, Banca va solicita birourilor
principale din zona-euro din 4 banci mari din zona-euro, selectate de Banca, sa
coteze rata care este oferita pentru depozitele in EURO intr-o suma comparabila
de fiecare dintre ele, la ora 11:00 aproximativ, ora Bruxelles-ului, la Data de
stabilire, pentru bancile de prim rang de pe piata interbancara din zona-euro
pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa. Daca sunt transmise cel
putin 2 cotatii, rata pentru acea Data de stabilire va fi media aritmetica a
acestor cotatii.
Daca, urmare solicitarii sunt transmise mai putin de 2 cotatii, rata pentru
acea Data de stabilire va fi media aritmetica a ratelor cotate de bancile mari
din zona-euro, selectate de catre Banca, la ora 11:00 aproximativ, ora
Bruxelles-ului in ziua care cade cu doua Zile Lucratoare Relevante dupa Data de
stabilire, pentru imprumuturile in EURO intr-o suma comparabila facute la banci
europene mari pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa.
2. LIBOR inseamna, pentru USD:
iii) in ceea ce priveste orice perioada relevanta, Perioada de Referinta
sau orice alta perioada, de o luna sau mai mult, rata dobanzii pentru
depozitele pe o perioada care reprezinta numarul tuturor lunilor care corespund
cel mai bine duratei perioadei; si
iv) in ceea ce priveste o perioada relevanta mai mica de o luna, rata
dobanzii pentru depozitele in USD pentru o perioada de o luna.
(perioada pentru care rata este luata in considerare, numita in continuare
"Perioada Reprezentativa" dupa cum este stabilita de Asociatia
Bancherilor Britanici, si facuta public de furnizorii de stiri financiare la
ora 11:00 ora Londrei sau la un alt moment ulterior acceptabil Bancii in ziua
"Data de stabilire" care cade cu doua Zile Lucratoare in Londra,
inainte de prima zi a perioadei relevante.
Daca aceasta rata nu este facuta public de catre furnizorii de stiri
financiare acceptabili de catre Banca, Banca va cere birourilor principale de
la Londra din 4 banci mari de pe piata interbancara londoneza selectate de
catre Banca sa coteze rata care este oferita pentru depozitele in USD intr-o
suma comparabila de fiecare dintre acestea, la ora 11:00 ora Londrei, la Data
de stabilire, pentru bancile de prim rang de pe piata interbancara din Londra
pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa. Daca sunt transmise cel
putin 2 astfel de cotatii, rata va fi media aritmetica a cotatiilor transmise.
Daca urmare solicitarii sunt transmise mai putin de 2 cotatii, Banca va
solicita birourilor principale din New York din 4 banci mari de pe piata
interbancara din New York, selectate de Banca, sa coteze rata care este oferita
pentru depozitele in USD intr-o suma comparabila de fiecare dintre aceste
banci, la ora 11:00 ora New York, in ziua care cade cu doua zile lucratoare la
New York dupa Data de stabilire, pentru bancile de prim rang de pe piata europeana
pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa. Daca sunt transmise cel
putin 2 dintre aceste cotatii, rata va fi media artimetica a cotatiilor
transmise.
3. LIBOR inseamna, pentru Lire sterline:
i) in ceea ce priveste orice perioada relevanta, Perioada de Referinta sau
oricare alta perioada, de o luna sau mai mult, rata dobanzii pentru depozitele
pe o perioada care reprezinta numarul tuturor lunilor intregi care corespund
cel mai bine duratei perioadei, si
ii) in ceea ce priveste o perioada relevanta mai mica de o luna, rata
dobanzii pentru depozitele in lire sterline pentru o perioada de o luna.
(perioada pentru care rata este luata in considerare, numita in continuare
"Perioada Reprezentativa" dupa cum este stabilita de Asociatia Bancherilor
Britanici, si facuta public de catre furnizorii de stiri financiare la ora
11:00 ora Londrei sau la un alt moment ulterior, acceptabil de catre Banca in
ziua "Data de stabilire" de la care incepe perioada relevanta sau,
daca aceasta nu este o Zi lucratoare la Londra, in ziua imediat urmatoare care
este o astfel de zi Lucratoare.
Daca aceasta rata nu este facuta publica de catre oricare dintre furnizorii
de stiri financiare acceptabili de catre Banca, Banca va cere birourilor
principale de la Londra din 4 banci mari de pe piata interbanca londoneza,
selectate de catre Banca, sa coteze rata care este oferita pentru depozitele in
Lire sterline intr-o suma comparabila de fiecare dintre acestea, la ora 11:00
ora Londrei, la Data de stabilire, pentru bancile de prim rang de pe piata
interbancara din Londra pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa.
Daca sunt transmise cel putin 2 astfel de cotati, rata va fi media aritmetica a
cotatiilor transmise.
Daca urmare solicitarii sunt transmise mai putin de 2 cotatii, rata va fi
media aritmetica a ratelor cotate la ora 11:00, ora Londrei la Data de
stabilire de bancile principale de la Londra (selectate de Banca) pentru
imprumuturile in lire sterline in sume comparabile bancilor europene dominante
pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa.
4. In scopurile definitiilor de mai sus:
i) "Zi lucratoare la Londra" inseamna o zi in care bancile sunt
deschise pentru functionare normala in Londra iar "Zi Lucratoare la New
York" inseamna o zi in care bancile sunt deschise pentru functionare
normala in New York.
ii) Toate procentele care rezulta din orice calcule la care s-a facut
referire in aceasta Anexa, vor fi rotunjite, daca va fi cazul, la cea mai
apropiata sutime de miime dintr-un punct procentual, jumatatile fiind rotunjite
in plus.
iii) Banca va informa Imprumutatul fara intarziere despre cotatiile primite
de la Banca.
iv) Daca oricare din prevederile de mai sus sunt in contradictie cu
prevederile adoptate in cadrul regulamentelor Federatiei Bancilor Europene, al
Asociatiei Internationale a Dealer-ilor de Schimb Valutar, Banca poate notifica
Imprumutatului amendarea prevederii respective pentru a le adapta la celelalte
prevederi.
ANEXA D
Romania - proiect privind reabilitarea sectorului sanitar
Forma certificatului din partea Imprumutatului
Catre: Banca Europeana de Investitii
De la: Ministerul Finantelor Publice
1. Str. Apolodor 17, sector 5
RO 70060 Bucuresti
Romania
[data]
Stimati domni,
Tema: Contract de Finantare intre Romania si Banca Europeana de Investitii
din data de 28 februarie 2005 (numit in continuare "Contract de
Finantare")
_________________________________________________________________________
Termenii definiti in Contractul de Finantare au aceleasi intelesuri, cand
sunt utilizati in aceasta scrisoare
In scopurile articolului 1.04 al Contractului de Finantare, prin prezentul
va certificam urmatoarele:
i) nu a existat nici o modificare substantiala in ceea ce priveste orice
aspect al Proiectului, pe care Imprumutatul este obligat sa-l raporteze,
conform articolului 8.01, cu exceptia acelora pe care Imprumutatul le-a
comunicat anterior;
ii) avem suficiente fonduri disponibile pentru a asigura finalizarea in
timp util si implementarea Proiectului, in conformitate cu Anexa A1; si
iii) nu a avut loc nici un eveniment mentionat in articolul 10.01.
Cu stima,
Pentru si in numele, Romaniei
ANEXA E
Romania - proiect privind reabilitarea sectorului sanitar
Formularul Cererii de tragere
______________________________________________________________________________
| Cerere de Tragere Transa nr. Data
|
|______________________________________________________________________________|
Va rugam sa efectuati urmatoarea disponibilizare
_______________________________________________________
Denumire imprumut | Romania - proiect | Rezervat pentru BEI
|
| privind reabilitarea |
|
| sectorului sanitar |
|
|_________________________|_____________________________|
_________________________| Suma | 66400000
|
Data semnarii | 28 februarie 2005 | imprumutului |
|
|_________________________| | |
_________________________| |
|
Nr. de referinta | 2004 0177 | Data de |
|
Numarul transei |_________________________| disponibilizare |
|
_________________________| |
|
Data de | | Soldul pentru |
|
disponibilizare | | disponibilizare |
|
propusa |_________________________| |
|
| | |
|
Total cerere (valuta | | Data limita a |
|
contractului) | | Cererii de |
|
|_________________________| tragere |
|
| |
|
Va fi disponibilizat dupa cum urmeaza | |
|
_________________________| Nr. max. de | 12
|
Moneda (art. 1.03) |_________________________| transe |
|
| | |
|
Suma | | Val. minima | 5000000
|
| | a transei |
|
|_________________________| | |
Rata de baza a | | Alocatii totale |
|
dobanzii | | la data: |
|
Rata dobanzii/marja | | |
|
(art. 3.01) | | |
|
|_________________________| |
|
Perioada de dobanda | Semianuala | |
|
(art. 3.01) | | |
|
|_________________________|__________________|__________|
Datele de rambursare | 25/2 si 25/8 | |
|
(art. 5.01) | | Conditii |
|
|_________________________| precedente |
|
Prima data de | | |
|
rambursare | | |
|
|_________________________| |
|
Ultima data de | | |
|
rambursare | | |
|
|_________________________|__________________|__________|
Contul Imprumutului care va fi creditat
Nr. cont
Numele si adresa Bancii
Va rugam transmiteti informatiile aferente cererii la:
Numele si semnatura/semnaturile autorizate ale Imprumutatului
Document Atasat I
Ministerul Afacerilor Externe al Romaniei
Prin prezenta se certifica ca Presedintele Romaniei a imputernicit pe
deplin pe E.S. Domnul Ionel Popescu, Ministrul Finantelor Publice, sa semneze
Contractul de Finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii
(Proiect privind reabilitarea sectorului sanitar - Romania)
Ministrul Afacerilor Externe
Mihai Razvan Ungureanu
Bucuresti, 24 februarie 2005
Nr. 66