HOTARARE Nr. 446 din 12 august 1997
privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a
prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 203 din 21 august 1997
In temeiul dispozitiilor art. 68 din Legea locuintei nr. 114/1996, cu
modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei hotaraste:
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor
Legii locuintei nr. 114/1996 prevazute in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Ioan Lucacel,
secretar de stat
Ministru delegat pe langa
primul-ministru pentru
coordonarea Secretariatului
General al Guvernului si a
Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Remus Opris
Ministru de stat,
ministrul finantelor
Mircea Ciumara
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996, cu
modificarile ulterioare
I. PREVEDERI GENERALE
1. Primarii sau, dupa caz, delegatiile permanente ale consiliilor judetene,
abilitati, conform legii, sa elibereze autorizatii de construire, au obligatia
sa verifice si sa consemneze, la eliberarea acestor autorizatii pentru
constructii de locuinte noi, indeplinirea exigentelor minimale cuprinse in
anexa nr. 1 la Legea locuintei nr. 114/1996, cu modificarile ulterioare,
denumita in continuare lege, privind suprafetele si nivelul de dotare a
incaperilor ce compun locuintele.
Exigentele minimale prevazute in anexa nr. 1 la lege, cu exceptia celor
privind dotarea minima, sunt orientative la eliberarea autorizatiilor pentru
lucrari de reabilitare a cladirilor de locuit existente, in vederea realizarii
de locuinte sociale.
Reabilitarea, in sensul legii, reprezinta ansamblul operatiunilor de
modificare constructiva si/sau functionala prin care se realizeaza refacerea
si/sau ameliorarea constructiilor, astfel incat acestea sa satisfaca cerintele
de siguranta, de confort si de economicitate pana la nivelul exigentelor
minimale stabilite de lege.
Autorizarea executarii constructiilor de locuinte incepute inainte de
intrarea in vigoare a legii si sistate din diferite motive, a caror executie se
reia dupa aceasta data, va tine seama de conditiile stabilite prin proiectele
care au fost initial elaborate si aprobate.
2. Persoanele prevazute la art. 5 alin. (1) si art. 6 din lege vor
mentiona, in cererea pentru obtinerea autorizatiei de construire, categoria de
locuinte sau de lucrari, dupa caz.
3. Persoanele juridice romane, care investesc, din profit, pentru
viabilizarea unor terenuri destinate construirii de locuinte, vor solicita
eliberarea autorizatiilor de construire cu precizarea lucrarilor care se vor
realiza si a valorii investitiei respective.
Primarii si, dupa caz, delegatiile permanente ale consiliilor judetene sunt
obligati sa verifice si sa inscrie, in documentele de autorizare, conditiile
obligatorii privitoare la respectarea traseelor si a capacitatilor retelelor de
infrastructura impuse de cerintele dezvoltarii zonei respective.
4. Organele financiare vor opera scutirea de impozit asupra profitului
investit sau, in cazul creditelor acordate de Casa de Economii si
Consemnatiuni, subventionarea dobanzilor, numai pentru beneficiarii investitori
care prezinta documentele legale privind autorizarea si receptia lucrarilor de
constructii sau de viabilizare a terenurilor, cu confirmarea autoritatilor
administratiei publice locale referitoare la respectarea exigentelor minimale
prevazute in anexa nr. 1 la lege.
5. Concesionarea terenurilor apartinand unitatilor
administrativ-teritoriale, in vederea construirii de locuinte, urmeaza regimul
stabilit de prevederile legii, ale Legii nr. 50/1991, republicata, si de alte
acte normative in vigoare.
Terenurile concesionate pentru construirea de locuinte vor fi situate in
zonele cu aceasta destinatie, stabilite prin planurile urbanistice.
6. In vederea solutionarii cererilor privind concesionarea unor terenuri
pentru construirea de locuinte, consiliile locale vor stabili masurile necesare
pentru luarea in evidenta si pentru analiza solicitarilor primite. In acest
scop acestea vor stabili si vor da publicitatii locul de primire a
solicitarilor si actele justificative necesare.
Solicitarile vor fi inregistrate in ordinea primirii si vor fi analizate de
comisii constituite in acest scop prin dispozitii ale primarilor comunelor,
oraselor, municipiilor si ai sectoarelor municipiului Bucuresti.
Comisiile constituite vor prezenta consiliilor locale, periodic, la cel mult
30 de zile de la data primirii cererilor, propuneri privind modul de
solutionare a acestora, precum si motivele admiterii sau respingerii
solicitarilor analizate.
Hotararile consiliilor locale vor fi afisate in locuri accesibile
publicului.
Contestatiile impotriva hotararilor consiliilor locale cu privire la
stabilirea prioritatilor se vor adresa instantei de contencios administrativ
competente, potrivit legii.
7. Consiliile locale raspund de pregatirea si de asigurarea terenurilor
necesare dezvoltarii constructiilor de locuinte in corelare cu programul
aprobat.
Lucrarile de viabilizare a terenurilor destinate constructiilor de locuinte
se finanteaza conform prevederilor art. 12 alin. 1 din lege.
Primarii vor face cunoscut publicului amplasamentele care vor fi oferite
persoanelor fizice sau juridice care doresc sa investeasca pentru construirea
de locuinte in scopul vanzarii sau inchirierii, precizand conditiile de
participare la licitatii pentru achizitia acestora, precum si nivelul taxelor
si redeventelor, dupa caz.
II. DEZVOLTAREA CONSTRUCTIEI DE LOCUINTE
Locuinte care se construiesc din depozitele special constituite la nivelul
consiliilor locale
8. In aplicarea prevederilor art. 62 din lege, consiliile judetene si Consiliul
General al Municipiului Bucuresti, impreuna cu consiliile locale, vor stabili,
in termen de 30 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice, lista
blocurilor de locuinte aflate in diferite stadii de executie.
Inventarierea blocurilor de locuinte se va face pe fiecare comuna, oras,
municipiu si pe sectoarele municipiului Bucuresti, cu prezentarea stadiilor
fizice si a valorilor estimative pentru lucrarile ramase de executat, potrivit
modelului din anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice. Acest inventar,
precum si lista blocurilor de locuinte a caror executie se va realiza in
continuare potrivit Ordonantei Guvernului nr. 19/1994, aprobata si modificata
prin Legea nr. 82/1995, vor fi transmise, prin grija consiliilor judetene si a
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, Ministerului Lucrarilor Publice
si Amenajarii Teritoriului, in vederea definitivarii Programului de finalizare
a locuintelor.
Blocurile de locuinte necuprinse in programul intocmit in baza prevederilor
Normelor metodologice nr. 30.501/1970/MC/1994 pentru punerea in aplicare a
Ordonantei Guvernului nr. 19/1994 se pot finaliza in conditiile prevazute de
art. 7 din lege.
9. In scopul asigurarii fondurilor necesare finantarii executarii
constructiilor de locuinte care se construiesc in baza prevederilor art. 7 din
lege, consiliile locale, la fundamentarea proiectelor de bugete locale anuale,
vor prevedea pentru fiecare dintre constructiile respective sumele aferente.
In sustinerea sumelor solicitate pentru alocatiile de la bugetul de stat,
consiliile locale vor justifica distinct sumele necesare pentru terminarea
locuintelor incepute inainte de 1 ianuarie 1990 si, separat, pentru
constructiile de locuinte noi, din care pentru constructiile de locuinte care se
realizeaza pe terenurile aflate in proprietatea persoanelor fizice beneficiare
de locuinte.
10. In vederea gestionarii resurselor din depozitele constituite conform
prevederilor art. 9 din lege, consiliile judetene si Consiliul General al
Municipiului Bucuresti, precum si consiliile locale care executa constructii de
locuinte, vor avea deschise la trezoreria statului contul 50.32
"Disponibil pentru constructii de locuinte, conform Legii nr. 114/1996
(art. 9)".
In municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, unde nu functioneaza trezorerii
ale statului, se deschide contul 65.35 "Disponibil pentru constructii de
locuinte, conform Legii nr. 114/1996 (art. 9)" la Sucursala Municipiului
Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A.
Consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, precum
si consiliile locale vor urmari transferarea, in depozitele constituite conform
prevederilor art. 9 din lege, a sumelor rezultate din vanzarea locuintelor si a
spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta din blocurile de locuinte,
precum si a sumelor realizate in conditiile prevederilor art. 7 din lege.
Alocatiile de la bugetul local, cu destinatia finantarii constructiilor de
locuinte, se vireaza in contul de disponibil, pe masura necesitatilor pentru
efectuarea platilor pentru investitii.
11. Pentru primirea alocatiilor de la bugetul de stat cu aceasta
destinatie, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti
procedeaza astfel:
a) solicita lunar Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului, pana la data de 20 a lunii in curs, pentru luna urmatoare,
necesarul de fonduri in completarea celorlalte sume, pentru acoperirea
integrala a cheltuielilor pentru lucrarile executate. La cerere, se anexeaza
nota de fundamentare, conform modelului prezentat in anexa nr. 7 la prezentele
norme metodologice;
b) dupa analiza si aprobare, Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului vireaza suma cu ordin de plata din contul de cheltuieli bugetare
in contul consiliului judetean nr. 50.32 "Disponibil pentru constructii de
locuinte, conform Legii nr. 114/1996 (art. 9)" deschis la trezoreria
statului din municipiul resedinta de judet, respectiv in contul Consiliului
General al Municipiului Bucuresti nr. 65.35 "Disponibil pentru constructii
de locuinte, conform Legii nr. 114/1996 (art. 9)" deschis la Sucursala
Municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A.
c) la primirea sumelor in cont, consiliile judetene, respectiv Consiliul
General al Municipiului Bucuresti, repartizeaza alocatiile de la bugetul de
stat consiliilor locale pentru care s-au solicitat sumele prin nota de
fundamentare. Operatiunea se efectueaza prin ordin de plata pentru trezoreria
statului (OPHT).
12. Consiliile locale vor aproba listele cu constructiile de locuinte care
urmeaza a se realiza din fondurile aflate in depozitele special constituite in
baza legii.
Listele cu constructiile de locuinte, in care se va preciza numarul,
structura dupa marime si amplasamentul acestora, vor fi afisate la sediul
primariei.
13. In situatiile in care la unele blocuri de locuinte se impune realizarea
de spatii cu alta destinatie decat aceea de locuinta (pentru activitati
comerciale, de prestari servicii etc.), finantarea lucrarilor corespunzatoare
acestor spatii se va realiza de catre viitorii beneficiari. Sumele necesare
executarii lucrarilor se vor incasa de la viitorii beneficiari de catre
autoritatile administratiei publice locale, prin administratorii delegati, in a
caror raspundere a fost data urmarirea investitiilor, conform unui grafic de
plati convenit intre parti, si se vor urmari distinct fata de sumele alocate
pentru constructia locuintelor.
Finantarea si executia lucrarilor pentru aceste spatii se vor realiza,
astfel incat sa permita darea in exploatare a locuintelor din cladire la
termenele prevazute in contract.
14. Autoritatile administratiei publice locale vor urmari si vor controla
pe parcursul executarii lucrarilor finalizarea contractarii tuturor locuintelor
aflate in executie. Incredintarea contractelor de proiectare si, respectiv, de
executie a lucrarilor se va face prin licitatie publica cu respectarea
prevederilor legislatiei in vigoare.
Contractele de executie vor contine clauze speciale care vor prevedea ca
influentele in costurile pentru constructii, rezultate din depasirea termenului
limita de receptie, in conditii de inflatie, sa fie suportate de constructor.
15. Alocarea sumelor din depozitele constituite conform prevederilor art. 9
din lege se va face pentru fiecare constructie de locuinte in parte, astfel
incat sa se asigure finalizarea lucrarilor cu respectarea termenului de dare in
exploatare si cu incadrarea in plafonul valoric negociat pe baza de contract.
Verificarea situatiilor lucrarilor, precum si a stadiului fizic de executie
se va efectua de o comisie stabilita prin hotararea consiliului local, din care
vor face parte administratorii delegati de primar si dirigintii nominalizati de
unitatile specializate, care raspunde de derularea investitiei.
Constituirea, repartizarea si utilizarea sumelor din depozitele constituite
la nivelul consiliilor locale conform prevederilor art. 9 din lege este de
competenta autoritatilor administratiei publice locale respective, care sunt
obligate sa urmareasca si sa asigure respectarea prevederilor legale.
16. In vederea solutionarii cererilor privind construirea sau cumpararea
unor locuinte, din cele incluse in listele prevazute la pct. 9 din prezentele
norme metodologice, autoritatile administratiei publice locale vor stabili
masuri pentru luarea in evidenta si pentru analiza solicitarilor primite din
partea cetatenilor. In acest scop vor stabili si vor da publicitatii locul de
primire a solicitarilor si actele justificative necesare.
Solicitarile primite vor fi analizate de comisii constituite in acest scop
prin dispozitii ale primarilor comunelor, oraselor, municipiilor, respectiv ai
sectoarelor municipiului Bucuresti.
Comisiile vor prezenta consiliilor locale propuneri privind modul de solutionare
a solicitarilor primite, respectand ordinea de prioritate stabilita de art. 7
din lege, tinand cont in cadrul fiecarei categorii si de:
- conditiile de locuit ale solicitantilor;
- numarul copiilor si al celorlalte persoane care gospodaresc impreuna cu
solicitantul;
- starea sanatatii sotilor sau a unor membri ai familiei.
Listele privind solicitarile si modul de solutionare a acestora vor fi
afisate la sediul primariei.
Contestatiile impotriva hotararilor consiliilor locale cu privire la
prioritatile stabilite se vor adresa instantei de contencios administrativ
competente, potrivit legii.
17. Administratorii delegati de catre autoritatea administratiei publice
locale, in a caror responsabilitate a fost incredintata derularea investitiei,
vor incheia cu persoanele fizice carora le-a fost aprobata construirea sau
cumpararea unei locuinte, in ordinea stabilita prin lista definitiva de
prioritate aprobata, contracte de construire a unei locuinte cu credit, conform
modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, pentru
constructiile ale caror lucrari vor fi incepute, sau de vanzare-cumparare cu
plata in rate, conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme
metodologice, pentru constructiile incepute si ale caror lucrari se finalizeaza
conform art. 7 din lege.
Contractele de construire a unei locuinte cu credit sau cele de
vanzare-cumparare cu plata in rate se vor incheia la preturile corespunzatoare
valorii locuintei la data contractarii, valoarea definitiva urmand a se stabili
la terminarea lucrarilor.
18. In vederea acordarii drepturilor prevazute la art. 7 din lege,
solicitantii vor prezenta consiliului local urmatoarele documente:
a) dovada ca nu au detinut si nu detin in proprietate o locuinta, potrivit
prevederilor art. 10 coroborat cu art. 17 din lege;
b) adeverinta de venit net anual sau lunar pentru fiecare membru al
familiei;
c) acte doveditoare ca se incadreaza in urmatoarele categorii stabilite de
lege:
- tineri casatoriti, fiecare in varsta de pana la 35 de ani;
- persoane care beneficiaza de facilitati la cumpararea sau construirea
unei locuinte potrivit prevederilor Legii nr. 42/1990, republicata, cu
modificarile ulterioare;
- persoane calificate din agricultura, invatamant, sanatate, administratie
publica si culte, care isi stabilesc domiciliul in mediul rural;
d) aprobarea consiliului local pentru persoanele stabilite de acesta in
baza prevederilor art. 7 lit. d) din lege.
19. Persoanele fizice care pot beneficia de subventii in sume fixe vor
depune, o data cu cererea pentru construirea sau, dupa caz, cumpararea unei
locuinte, solicitarea acordarii subventiei la care au dreptul potrivit legii.
Solicitarile vor fi analizate de comisiile constituite in acest scop prin
hotararea consiliilor locale, pentru persoanele fizice cuprinse in listele de
prioritati stabilite si ramase definitive conform pct. 6 din prezentele norme
metodologice, iar dupa verificare si insusire se vor inscrie in tabele nominale
care vor fi supuse aprobarii consiliilor locale. Listele astfel aprobate
consfintesc dreptul la subventie al solicitantilor si vor fi comunicate
administratorilor delegati in a caror raspundere a fost data derularea
investitiilor pentru construirea de locuinte.
Aceste liste vor constitui baza de fundamentare a solicitarii de catre
ordonatorul principal de credite a subventiilor de la bugetul de stat cu
aceasta destinatie.
Pe masura incheierii contractelor prevazute la pct. 14 din prezentele norme
metodologice, administratorii delegati pentru derularea investitiilor vor
calcula cuantumul subventiilor cuvenite persoanelor prevazute de lege, in
functie de venitul mediu pe membru de familie, confirmat prin documente
actualizate la zi si in functie de valoarea contractului locuintei, pe care le
vor inscrie in tabele si le vor prezenta consiliului local, insotite de acte
justificative.
In baza tabelelor nominale astfel intocmite si avizate de consiliul local
se vor determina sumele reprezentand subventiile prevazute la art. 7 din lege.
Subventiile astfel stabilite se vor solicita, in mod centralizat, de catre
consiliile judetene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti,
Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului in al carui buget
sunt prevazute fondurile corespunzatoare.
Cererea de subventii se va face conform modelului prezentat in anexa nr. 8
la prezentele norme metodologice.
Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, din creditele
bugetare deschise in acest scop, va aloca consiliilor judetene si Consiliului
General al Municipiului Bucuresti subventiile cuvenite.
Sumele stabilite si aprobate pentru a fi acordate ca subventii persoanelor
indreptatite potrivit legii se vor confirma de catre autoritatile
administratiei publice locale administratorilor delegati sau unitatilor
specializate in a caror raspundere a fost data derularea investitiilor pentru
construirea de locuinte, urmand ca acestea sa fie deduse din sumele care se
datoreaza pentru locuintele construite, dupa scaderea din valoarea locuintei a
avansului minim platit potrivit legii.
Intreaga subventie, primita si dedusa din sumele datorate de persoanele
fizice beneficiare de locuinte, va fi virata in conturile speciale deschise
conform prevederilor pct. 10 din prezentele norme metodologice, reintregindu-se
astfel fondurile avansate din depozitul constituit conform prevederilor art. 9
din lege pentru realizarea programului de locuinte.
20. Autoritatile administratiei publice locale, prin administratorii
delegati care au preluat obligatia vanzarii locuintelor, vor urmari incasarea
sumelor datorate de persoanele fizice contractante, astfel:
- sumele platite ca avans sau ca plata integrala la nivelul pretului
initial al locuintei, stabilit prin contractul de construire a unei locuinte cu
credit;
- sumele datorate de persoanele fizice contractante prin deducerea din
pretul final al locuintei, rezultat pe baza situatiei finale de plata incheiate
la terminarea lucrarilor, a sumelor platite ca avans si rate scadente, precum
si, dupa caz, a subventiilor de care beneficiaza acestia.
Administratorii delegati cu derularea investitiilor in a caror raspundere
s-a preluat evidenta, urmarirea si incasarea ratelor la imprumuturile acordate
si a dobanzilor la acestea, vor acoperi cheltuielile ocazionate de aceste
operatiuni dintr-un comision de 1%, care se va retine la fiecare incasare care
se face in contul apartamentului vandut cu plata integrala, partiala ori in
rate, exclusiv dobanda.
21. In situatiile in care pe terenul proprietatea persoanelor fizice
beneficiare ale prevederilor art. 7 din lege se pot realiza mai multe locuinte,
construirea acestora se va face pe baza unui contract incheiat, potrivit
prevederilor Codului civil, intre consiliul local, reprezentat prin
administratorul delegat pentru derularea investitiei, si persoana fizica
proprietara a terenului.
Pentru dobandirea unei locuinte construite in conditiile prevazute la
alineatul precedent, persoana fizica proprietara a terenului poate incheia un
contract de construire a unei locuinte cu credit conform modelului prezentat in
anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
22. Acordarea creditelor pentru constructia de locuinte conform art. 20 din
lege va respecta normele emise de Casa de Economii si Consemnatiuni, cu
incadrarea in nivelul subventiei aprobate, anual, prin legea bugetului de stat
pentru diferenta dintre 15%, cat suporta beneficiarul creditului, si nivelul
dobanzii practicate de Casa de Economii si Consemnatiuni la depunerile la
termen ale populatiei, la care se adauga o marja de 5 puncte procentuale.
Casa de Economii si Consemnatiuni va stabili metodologia si instructiunile
corespunzatoare privind evidenta, raportarea si calculul dobanzii subventionate
la creditele acordate in baza legii, in conditiile prevazute la alin. 1.
Stabilirea dreptului de a beneficia de credite subventionate se va face pe
baza declaratiei autentificate a solicitantului, data pe propria raspundere si
din care sa rezulte ca indeplineste conditiile prevazute de art. 20 din lege.
In toate cazurile in care beneficiarii acestor credite au prezentat
declaratii nesincere, au folosit sumele primite in alte scopuri sau cu
incalcarea prevederilor legale, Casa de Economii si Consemnatiuni va sista
creditarea si ii va obliga pe beneficiari la de restituirea integrala a sumelor
primite si la plata de dobanzi penalizatoare potrivit prevederilor
contractuale.
Modalitatea de fundamentare si de derulare a creditelor bugetare, prevazute
anual in bugetul de stat conform dispozitiilor art. 20 din lege si destinate
acoperirii dobanzii subventionate la creditele acordate de Casa de Economii si
Consemnatiuni, se stabileste prin conventie incheiata de Ministerul Lucrarilor
Publice si Amenajarii Teritoriului cu Casa de Economii si Consemnatiuni, si cu
avizul Ministerului Finantelor.
23. Normele metodologice nr. 30.501/1970/MC/1994 pentru punerea in aplicare
a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea
investitiilor pentru realizarea unor lucrari publice si constructii de
locuinte, cu modificarea si completarea corespunzatoare a normelor metodologice
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 391/1993, se aplica in continuare pentru
finalizarea lucrarilor la locuintele incepute si care se executa in baza
Ordonantei Guvernului nr. 19/1994, aprobata si modificata prin Legea nr.
82/1995.
Pentru calculul cuantumului de subventie ce se atribuie potrivit art. 4 din
Ordonanta Guvernului nr. 19/1994 anumitor categorii de persoane, se utilizeaza
procedura prevazuta la pct. 19 din prezentele norme metodologice.
Locuinta sociala si locuinta de necesitate
24. In cadrul strategiei pentru dezvoltarea fondului de locuinte,
consiliile locale vor urmari asigurarea fondului de locuinte sociale si de
necesitate, necesar acoperirii cerintelor pe plan local.
Construirea locuintelor sociale si a celor de necesitate se face pe
terenurile apartinand unitatilor administrativ-teritoriale, in zonele si pe
amplasamentele prevazute in documentatiile de urbanism, legal aprobate si in
conditiile stabilite prin lege, cu respectarea normelor si normativelor din
domeniile investitiilor si constructiilor.
Locuintele sociale si cele de necesitate se administreaza prin grija
autoritatilor administratiei publice locale.
25. Locuintele sociale si cele de necesitate pot fi realizate si de catre
investitori persoane juridice romane, altele decat consiliile locale.
Conditiile de realizare a acestor locuinte sociale si de necesitate vor fi
stabilite de investitori persoane juridice romane, impreuna cu consiliile
locale.
26. In vederea solutionarii cererilor privind repartizarea unei locuinte
sociale sau de necesitate, autoritatile administratiei publice locale vor
stabili masurile necesare pentru luarea in evidenta si pentru analiza
solicitarilor primite. In acest scop, prin hotarari ale consiliilor locale, se
vor constitui comisii de analiza a solicitarilor de locuinte, care vor stabili
si vor da publicitatii, prin afisare la sediul primariilor, criteriile in baza
carora se repartizeaza locuintele sociale si cele de necesitate, actele
justificative necesare, care insotesc cererea, si locul de primire a cererilor.
La stabilirea criteriilor se va tine seama de prevederile art. 43 din lege. In
cadrul fiecarui criteriu, la stabilirea ordinii de prioritate, se vor avea in
vedere:
- conditiile de locuit ale solicitantilor;
- numarul copiilor si al celorlalte persoane care gospodaresc impreuna cu
solicitantii;
- starea sanatatii solicitantilor sau a unor membri ai familiilor acestora;
- vechimea cererilor.
Comisiile sociale constituite vor analiza pana la data de 1 noiembrie a
anului in curs cererile pentru locuinte sociale sau pentru locuinte de
necesitate si vor prezenta spre aprobare, consiliilor locale, lista
solicitantilor indreptatiti sa primeasca in anul urmator o locuinta sociala, in
ordinea de prioritate stabilita. Dupa aprobare, listele se vor afisa la sediile
primariilor.
Contestatiile impotriva hotararilor consiliilor locale cu privire la
listele de acordare a locuintelor sociale sau a locuintelor de necesitate se
vor adresa instantei de contencios administrativ competente, potrivit legii.
27. In limita numarului si structurii locuintelor sociale sau a locuintelor
de necesitate disponibile, consiliile locale vor emite repartitii in ordinea
stabilita in lista de prioritati ramasa definitiva.
28. In vederea incheierii contractului de inchiriere, beneficiarii de
repartitii vor prezenta urmatoarele documente:
- repartitia emisa de consiliul local;
- buletinul/cartea de identitate;
- declaratie si adeverinta de venit realizat pe ultimele 12 luni pentru
fiecare dintre membrii familiei;
- alte documente, dupa caz, din care pot sa rezulte unele drepturi pe care
le-au dobandit in legatura cu inchirierea locuintei.
29. Contractul de inchiriere pentru locuinte sociale sau de necesitate se
incheie potrivit contractului-cadru de inchiriere prezentat in anexa nr. 4 la
prezentele norme metodologice si prevederilor art. 44, respectiv, art. 55 din
lege.
30. Stabilirea chiriei nominale se face cu respectarea prevederilor art. 31
si 32 din lege, respectiv, art. 44, pentru locuinte sociale, si art. 55, pentru
locuinte de necesitate, la propunerea primarului, cu aprobarea consiliului
local respectiv.
Nivelul chiriei pe care o va plati beneficiarul repartitiei pentru o
locuinta sociala sau de necesitate se stabileste o data cu incheierea
contractului de inchiriere, cu respectarea prevederilor art. 44 din lege si,
respectiv, art. 55 din lege. Chiria astfel stabilita se va recalcula o data cu
prezentarea documentelor privind schimbarea venitului mediu net lunar al
familiei, potrivit art. 45 din lege.
Pentru acoperirea de la bugetul local a diferentei dintre chiria nominala a
locuintei sociale si cea platita de beneficiarul repartitiei, unitatile care
administreaza fondul locuintelor sociale sau al celor de necesitate vor depune
la consiliile locale situatia privind justificarea sumelor necesare acoperirii
de la bugetul local a diferentei pana la valoarea nominala a chiriei aferente
locuintelor sociale, prevazuta in anexa nr. 6 a) la prezentele norme
metodologice. Pentru cuprinderea in programele bugetelor anuale ale consiliilor
locale se va completa cererea de subventie de la bugetul local pentru
acoperirea chiriei nominale aferente locuintelor sociale, prevazuta in anexa
nr. 6 la prezentele norme metodologice.
Prevederile din prezentul capitol se vor aplica o data cu reglementarea
prin legea speciala a chiriei pentru locuintele aflate in proprietatea
statului. Pana la data punerii in aplicare a legii speciale, chiria practicata
pentru aceste locuinte va fi cea precizata la pct. 43 din prezentele norme
metodologice.
31. Finantarea locuintelor sociale si a celor de necesitate se asigura din
bugetele locale in limita sumei prevazute cu aceasta destinatie, din
transferuri de la bugetul de stat stabilite anual cu aceasta destinatie in
bugetul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, precum si din
donatii si din contributii de la persoane fizice si agenti economici.
In aplicarea prevederilor art. 67 din lege, consiliile judetene si
Consiliul General al Municipiului Bucuresti, impreuna cu consiliile locale, vor
stabili, in termen de 30 de zile de la publicarea prezentelor norme
metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, lista blocurilor de locuinte
sociale si de necesitate care urmeaza sa se realizeze in anul 1998 conform
modelului prevazut in anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice. Aceste
liste se vor transmite Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului in vederea definitivarii programului de realizare a locuintelor.
In scopul asigurarii fondurilor necesare finantarii executarii
constructiilor de locuinte sociale si de necesitate, consiliile locale, la
fundamentarea proiectelor de bugete locale anuale, vor prevedea sumele aferente
pentru fiecare dintre constructiile respective.
Consiliile judetene si consiliile locale deschid la trezoreria statului
contul 50.33 "Disponibil pentru constructii de locuinte sociale si de
necesitate, conform Legii nr. 114/1996". In municipiul Bucuresti si
judetul Ilfov, unde nu functioneaza trezorerii ale statului, se deschide contul
65.36 "Disponibil pentru constructii de locuinte sociale si de necesitate
conform Legii nr. 114/1996" la Sucursala Municipiului Bucuresti a Bancii
Comerciale Romane - S.A.
Acest cont se alimenteaza, in masura necesitatilor, cu sume de la bugetul
local si de la Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului,
reprezentand transferuri de la bugetul de stat.
Consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti
procedeaza pentru stabilirea transferurilor de la bugetul de stat potrivit pct.
11 din prezentele norme metodologice.
32. Finantarea constructiilor de locuinte, a locuintelor sociale si a celor
de necesitate se efectueaza prin conturile deschise la trezoreria statului, cu
respectarea Normelor metodologice privind aplicarea de catre trezoreria
statului a mecanismului de finantare a investitiilor publice.
33. Suprafetele incaperilor de locuit ale locuintelor sociale si ale celor
de necesitate se vor inscrie in limitele prevazute de "Exigentele minimale
pentru locuinte", cuprinse in anexa nr. 1 la lege. Acestea pot fi, in mod
exceptional, mai mari sau mai mici decat cele prevazute in anexa nr. 1 la lege,
cu conditia incadrarii suprafetei construite totale, aferenta locuintei
respective, in limitele corectiei aduse de lege pentru incadrarea pe
amplasamentul stabilit.
Locuinta de serviciu si locuinta de interventie
34. Locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul
agentilor economici, institutiilor publice centrale sau locale si se
administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, cu
contract accesoriu la contractul individual de munca.
Conditiile de administrare si de inchiriere a acestor locuinte se stabilesc
de catre conducerile agentilor economici detinatori, cu respectarea
prevederilor legale.
35. Agentii economici pot beneficia de prevederile art. 5 din lege si in
situatiile in care investesc din profit pentru realizarea de locuinte de
serviciu sau de interventie prin transformarea si reabilitarea caminelor de
nefamilisti.
III. INCHIRIEREA LOCUINTELOR
36. In vederea solutionarii cererilor privind repartizarea unei locuinte cu
chirie din fondul locativ de stat, autoritatile administratiei publice locale
vor asigura masurile necesare pentru luarea in evidenta a solicitarilor primite
si analizarea acestora in comisiile sociale constituite la nivelul consiliului
local. In acest scop vor stabili si vor da publicitatii, prin afisare la sediul
primariilor, criteriile in baza carora se repartizeaza asemenea locuinte.
Criteriile in baza carora se va stabili modul de solutionare a cererilor
primite si ordinea de prioritate a rezolvarii acestora vor fi urmatoarele:
- conditiile de locuit ale solicitantilor;
- numarul copiilor si al celorlalte persoane care gospodaresc impreuna cu
solicitantul;
- starea sanatatii sotilor sau a unor membri ai familiei;
- venitul lunar al familiei;
- vechimea cererii.
Vor avea prioritate, in cadrul fiecarui criteriu, familiile de tineri si
cele carora li se pot acorda punctaje speciale pentru cazuri mai deosebite, cum
ar fi: evacuati din locuinta in virtutea unor prevederi contractuale sau
legale, care nu tin de vointa si comportamentul acestora, repatriati, tineri
din case de ocrotire sociala, locatari ai unor locuinte care nu mai prezinta
siguranta in exploatare, functionari publici transferati in interes de serviciu
etc.
Criteriile de repartizare a locuintelor din fondul locativ de stat, avute
in vedere in prezentele norme metodologice, nu sunt limitative; la acestea se
pot adauga de catre consiliile locale si alte criterii, in functie de
situatiile specifice, existente pe plan local.
Definitivarea listelor de repartizare a locuintelor si eventualele
contestatii se vor face in conditii similare celor prevazute la pct. 26 din
prezentele norme metodologice.
37. Contractul de inchiriere, incheiat in baza prevederilor art. 21 din
lege si conform modelului prezentat in anexa nr. 5 din prezentele norme
metodologice, va fi inregistrat la organele fiscale teritoriale, prin grija
proprietarului.
38. Contractele de inchiriere se incheie pe o perioada determinata.
Cu cel putin 30 de zile inainte de termenul de incetare a contractului,
proprietarul va face cunoscut, in scris, chiriasului daca are intentia sa
prelungeasca contractul de inchiriere, precum si eventualele modificari ale
conditiilor de inchiriere.
Daca proprietarul nu va face aceasta comunicare, contractul se considera
mentinut in continuare in aceleasi conditii.
39. Proprietarul locuintei poate verifica, in prezenta chiriasului, modul
in care acesta respecta obligatiile asumate prin contract cu privire la
folosirea si la intretinerea locuintei.
Verificarea locuintei de catre proprietar se face numai in zile lucratoare
si va fi comunicata in prealabil, in scris, chiriasului. In timpul verificarii
locuintei inchiriate, proprietarul poate fi insotit de un reprezentant al
asociatiei de chiriasi sau de catre un alt chirias din imobil, dupa caz.
Constatarile facute cu ocazia verificarilor vor fi consemnate intr-un
proces-verbal de constatare ce va fi semnat de proprietar, chirias si, dupa
caz, de un reprezentant al asociatiei de chiriasi.
40. Pentru toate stricaciunile aduse locuintei sau pentru daunele produse
proprietarului de persoana care a subinchiriat locuinta, titularul contractului
de inchiriere va ramane raspunzator in continuare fata de proprietar.
41. Degradarile produse la partile comune ale imobilului din vina
chiriasilor se vor suporta:
a) de chiriasul care a produs degradarea, in cazul in care acesta a putut
fi identificat;
b) de toti cei care au acces si folosesc in comun bunul degradat, in
situatia in care nu s-a putut identifica persoana care a produs stricaciunea.
In situatiile in care stricaciunea produsa nu este reparata intr-un
interval de 15 zile de la producere si pericliteaza buna functionare a
imobilului, proprietarul este in drept sa stabileasca masurile pentru
efectuarea reparatiilor si recuperarea cheltuielilor.
42. In cazul neindeplinirii de catre proprietar a obligatiilor care ii
revin cu privire la intretinerea si repararea imobilului detinut in
proprietate, chiriasii vor putea cere in scris acestuia, in baza prevederilor
art. 28 si 30 din lege, sa treaca la efectuarea lucrarilor necesare.
Daca in termen de 30 de zile de la primirea sesizarii scrise a chiriasului,
proprietarul nu a raspuns si nici nu a luat masuri de executare a lucrarilor
necesare, chiriasii vor putea trece la executarea lucrarilor, comunicand
aceasta hotarare proprietarului.
43. Pana la reglementarea prin lege speciala a chiriei pentru locuintele
aflate in proprietatea statului, chiria practicata pentru aceste locuinte se va
stabili conform prevederilor cap. IV din Legea nr. 5/1973 privind administrarea
fondului locativ si reglementarea raporturilor dintre proprietari si chiriasi.
IV. ADMINISTRAREA CLADIRILOR DE LOCUINTE
44. Cladirile de locuinte pot fi administrate de persoane fizice sau
juridice specializate, care prezinta garantii morale si profesionale acceptate
de proprietarul cladirii sau de reprezentantul legal al acestuia.
Obligatiile administratorului sunt cele stabilite in art. 34 din lege,
precum si prin contractul incheiat cu proprietarul sau cu reprezentantul
asociatiei de proprietari a imobilului.
45. Administrarea cladirilor de locuit are ca obiect utilizarea cladirilor
in scopul pentru care au fost construite, in conditiile mentinerii, pe toata
perioada de folosire, a performantelor functionale, tehnice si calitative
pentru care acestea au fost realizate.
In acest scop activitatea de administrare a cladirii trebuie sa asigure:
- punerea in siguranta a cladirii potrivit prevederilor legale;
- functionarea in bune conditii a tuturor instalatiilor si partilor de
constructii ale imobilului;
- aducerea la cunostinta tuturor persoanelor care locuiesc in imobil a
conditiilor generale de functionare a instalatiilor si dotarilor imobilului,
precum si a regulilor de folosire a instalatiilor si dotarilor care se
utilizeaza in comun;
- stabilirea conditiilor in care pot fi realizate serviciile de intretinere
si reparatii curente ale elementelor de constructii si instalatii ale
imobilului, atat la partile comune cat si la cele folosite in exclusivitate,
care pot perturba folosinta normala a partilor comune;
- aducerea la cunostinta tuturor persoanelor care locuiesc in imobil a
modului de stabilire a cheltuielilor curente pentru functionarea si
intretinerea imobilului, precum si a celor ce decurg din alte plati efectuate,
inclusiv cele pentru reparatia capitala a imobilului;
- preluarea cartii constructiei potrivit prevederilor legale si
evidentierea tuturor modificarilor aduse, in conditiile legii, la partile
comune ale imobilului.
Schimbarea destinatiei locuintelor si/sau a spatiilor cu alta destinatie
decat aceea de locuinta situate in cladiri colective se face numai cu acordul
asociatiei de proprietari si in mod obligatoriu a proprietarilor direct
afectati, indiferent daca proprietarul acestora este sau nu membru al
asociatiei.
46. In scopul reprezentarii si sustinerii intereselor comune ale
proprietarilor, legate de folosirea bunurilor aflate in proprietate indiviza la
cladirile aflate in condominiu, proprietarii locuintelor se constituie in
asociatii cu personalitate juridica.
Infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari se
supun conditiilor stabilite prin Regulamentul-cadru al asociatiilor de
proprietari cuprins in anexa nr. 2 din lege.
47. Asociatia de proprietari este forma de organizare si reprezentare a
proprietarilor unui condominiu, recunoscuta de lege.
Asociatia de proprietari dobandeste personalitate juridica din momentul
inregistrarii la judecatoria in raza careia se afla cladirea respectiva,
potrivit legii, pe baza acordului de asociere si a statutului asociatiei.
48. Constituirea asociatiilor de proprietari, la constructiile noi de
locuinte realizate conform legii, se face in cel mult 60 de zile de la data
cand dreptul de proprietate asupra cladirii a fost inregistrat in cartea
funciara, in conditiile Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr.
7/1996. Pana la infiintarea si functionarea birourilor de Carte funciara in
conditiile acestei legi, actele prin care s-a construit cladirea cu mai multe
apartamente se vor transcrie sau, dupa caz, inscrie in registrele de
publicitate aflate in vigoare la judecatorii.
Actele necesare pentru inscrierea proprietatii sunt urmatoarele:
- cerere de transcriere, dupa caz, inscriere in Cartea funciara a tuturor
proprietarilor de apartamente din cladire, cu specificarea adresei cladirii si
a pozitiei apartamentului fiecarui proprietar, la care se ataseaza:
- actul de concesiune sau de proprietate a terenului;
- contractele de construire sau de vanzare-cumparare a apartamentelor care
fac parte din cladire (actele de proprietate);
- procesele-verbale de predare-primire a apartamentelor construite;
- plansele sau schitele de identificare prin localizare si suprafata a
fiecarui spatiu sau apartament din structura cladirii.
Fiecare proprietar de apartament va cere, de asemenea, in mod individual,
transcrierea sau, dupa caz, inscrierea dreptului sau de proprietar asupra
apartamentului.
Proprietarii de apartamente pot imputernici, prin procura, pe unul dintre
ei sau o terta persoana, fizica sau juridica, sa efectueze pentru ei
operatiunile de publicitate imobiliara. Procura trebuie sa fie semnata de toti
proprietarii sau de reprezentantii lor legali.
Asociatiile de locatari se constituie, conform legii, in asociatii de
proprietari; inregistrarea proprietatii, daca aceasta nu s-a efectuat pana la
data intrarii in vigoare a legii, se realizeaza in conditii similare celor
pentru constructii noi de locuinte.
49. Asociatia de proprietari ia hotarari in adunarea generala, care se tine
cel putin o data pe an si la care au dreptul sa participe toti membrii sai.
Deciziile in cadrul adunarii generale se iau prin supunerea la vot a
propunerilor membrilor asociatiei.
Adunarea generala a proprietarilor analizeaza principalele aspecte si ia
hotarari cu privire la:
a) activitatea de administrare si de intretinere a cladirii, derularea
contractelor incheiate cu agentii economici furnizori ai serviciilor de care
aceasta beneficiaza, precum si modul de realizare a obligatiilor pe care
asociatia de proprietari le are fata de persoana juridica sau fizica cu care
are relatii;
b) bugetul de venituri si cheltuieli; stabilirea perioadei pentru care
persoanelor aflate in vizita la domiciliul membrilor asociatiei de proprietari
nu li se percep cotele de participare la cheltuielile de intretinere aferente
persoanelor cu domiciliul stabil in cladire; participarea membrilor asociatiei
de proprietari la cheltuielile de administrare si de intretinere a cladirii;
modul de folosire a fondurilor proprii;
c) modul de folosire a spatiilor comune si, in unele cazuri, schimbarea
destinatiei unor asemenea spatii. Schimbarea destinatiei acestor spatii nu se
va putea face decat cu acordul majoritatii membrilor asociatiei de proprietari
si, in mod obligatoriu, cu al celor direct afectati;
d) regulamentul de ordine si convietuire in cadrul cladirii;
e) conditiile de angajare a administratorului prin prezentarea si analiza
in plen a dosarului de angajare a acestuia;
f) stabilirea comisiei de cenzori, cat si sarcinile detaliate ale acestora.
In prima adunare de constituire asociatia de proprietari alege un comitet
executiv, comisia de cenzori si un presedinte care va reprezenta asociatia in
fata autoritatilor publice, institutiile publice si agentii economici cu care
asociatia are relatii.
50. Comitetul executiv, format dintr-un numar de membri stabilit de
adunarea generala dintre membrii asociatiei de proprietari, asigura aducerea la
indeplinire a hotararilor adunarii generale si actioneaza operativ in legatura
cu:
a) activitatea curenta de administrare si de intretinere a cladirii; aproba
repartizarea lunara a cheltuielilor comune pe membrii asociatiei de
proprietari; aproba angajarea sau sistarea contractelor privind serviciile
necesare, inclusiv pentru administrarea cladirii; aproba angajarea personalului
de intretinere si curatenie, precum si cheltuielile curente;
b) constatarea prin inspectii ciclice si stabilirea masurilor necesare care
sa asigure functionarea in bune conditii a instalatiilor si partilor comune ale
cladirii, constatari care se vor inscrie intr-o fisa de inspectie care se va
depune la presedintele asociatiei de proprietari;
c) problemele ridicate de membrii asociatiei de proprietari si ia masuri
pentru rezolvarea lor;
d) organizarea adunarilor generale, precum si a altor actiuni stabilite de
adunarea generala.
Comitetul executiv al asociatiei de proprietari pregateste si supune
aprobarii adunarii generale bugetul anual de venituri si cheltuieli.
Dupa aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli, comitetul executiv va
urmari derularea acestuia in conditiile legii.
51. Presedintele asociatiei de proprietari urmareste si asigura respectarea
statutului si a hotararilor asociatiei, realizarea contractelor angajate de
asociatie, indeplinirea in conditiile legii a prevederilor bugetului de
venituri si cheltuieli, respectarea de catre asociatie a ordinii publice si a
hotararilor autoritatilor publice centrale si locale.
Presedintele asociatiei de proprietari convoaca si conduce sedintele de
lucru ale comitetului executiv si ale adunarii generale.
Presedintele asociatiei de proprietari angajeaza prin semnatura sa
asociatia in relatiile acesteia cu tertii.
Presedintele asociatiei de proprietari pastreaza si urmareste tinerea la zi
a cartii tehnice a constructiei, precum si celelalte documente privitoare la
activitatea asociatiei.
52. Comisia de cenzori urmareste si asigura respectarea legalitatii in
administrarea bunurilor materiale si a fondurilor financiare ale asociatiei de
proprietari.
Comisia de cenzori este formata din minimum 3 membri care au cunostinte si
experienta in domeniile financiar, economic sau juridic, si nu fac parte din
comitetul executiv.
Comisia de cenzori alege la prima reuniune, din randul ei, pe presedintele
comisiei de cenzori.
Atributiile comisiei de cenzori sunt urmatoarele:
a) verificarea executiei bugetare;
b) verificarea si validarea documentelor si a angajamentelor de plata;
c) urmarirea depunerii in contul curent al asociatiei de proprietari a
numerarului care depaseste plafonul de casa;
d) verificarea trimestriala a gestiunii asociatiei de proprietari;
e) verificarea modului de stabilire a cotelor de participare a membrilor
asociatiei de proprietari la cheltuielile curente.
f) verificarea lunara a situatiei de incasari si plati care va fi semnata
de toti membrii comisiei.
Comisia de cenzori prezinta in fata adunarii generale a proprietarilor, o
data pe an, rapoarte asupra activitatii sale.
Gestionarea fondurilor banesti ale asociatiei de proprietari se face in
baza prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991 si a punctului 18 din
Regulamentul de aplicare a Legii contabilitatii, aprobat prin Hotararea
Guvernului nr. 704/1993, urmarindu-se a se asigura:
a) inregistrarea cronologica si sistematica in contabilitate a
operatiunilor patrimoniale in functie de natura lor, in mod unilateral, numai
in debitul sau in creditul unor conturi, fara utilizarea unui cont
corespondent;
b) stabilirea totalului debitului si al creditului, precum si al soldului
fiecarui cont.
Registrele si formularele obligatorii sunt:
- Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/a)
- Chitanta (cod 14-4-1)
- Registrul pentru evidenta fondului de rulment si a altor fonduri (cod
14-6-25)
- Registrul pentru evidenta bunurilor asociatiei (cod 14-6-26)
- Registrul pentru evidenta operatiunilor banesti (cod 14-6-27)
- Lista de plata a cotelor de contributii pentru cheltuielile comune de folosinta,
intretinere si reparatii (cod 14-6-28).
53. Proprietarii, in afara drepturilor si indatoririlor prevazute la cap.
IV al Regulamentului-cadru cuprins in anexa nr. 2 din lege, in calitate de
membri ai asociatiilor de proprietari, au si urmatoarele drepturi si obligatii:
a) drepturi:
- sa participe la adunarea generala a proprietarilor, sa aleaga si sa fie
alesi in organele asociatiei de proprietari;
- sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la
cheltuielile comune si eventual sa conteste presedintelui asociatiei de
proprietari, in termen de 10 zile de la afisarea listei cu cuantumul stabilit
al acestei cote; contestatia nu suspenda plata contributiei. Presedintele
asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda la contestatie in termen de
5 zile;
- sa foloseasca spatiile si instalatiile comune din interiorul si din
exteriorul cladirii.
b) obligatii:
- sa contribuie la constituirea mijloacelor banesti si materiale ale
asociatiei de proprietari si sa achite in termenul stabilit cota-parte de
contributie la cheltuielile comune si la constituirea fondului de reparatii;
- sa intretina in bune conditii spatiile si instalatiile comune din
interiorul si din exteriorul cladirii (casa scarii, casa ascensorului, holuri,
coridoare, subsoluri, scari exterioare, ascensor, hidrofor, instalatii de
alimentare cu apa, de canalizare, instalatii de incalzire centrala si de
preparare a apei calde, instalatii electrice si de gaze, centrale termice,
crematorii, instalatii de colectare a deseurilor, instalatii de antena
colectiva, telefonie s.a.) si sa ia masuri pentru repararea si mentinerea in
stare de siguranta si de functionalitate a locuintei proprii.
54. In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente,
asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a
membrilor asociatiei de proprietari la constituirea fondului de rulment. De
regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi
cheltuielile curente pentru intretinere ale condominiului la nivelul unei luni
calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu cheltuielile
medii lunare ale anului expirat, majorate cu rata inflatiei pentru cazurile
curente, iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin
constatarea si insusirea experientei in domeniu a unor condominii echivalente
ca marime.
Acest fond urmeaza sa se constituie prin plata anticipata a cotei-parti ce
revine fiecarui proprietar, asa cum s-a stabilit de adunarea generala a
proprietarilor.
In situatiile in care prin contractul de inchiriere, incheiat cu
proprietarul, chiriasul se obliga sa participe la plata cheltuielilor curente
ale imobilului in care locuieste, acesta va participa si la formarea fondului
de rulment.
Conform acelorasi prevederi asociatia de proprietari, de regula, va putea
constitui un fond distinct pentru repararea instalatiilor sau a unor elemente
ale cladirii, cu perioada de folosire limitata, fond care va fi depus in contul
asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii
generale a proprietarilor.
Fondul de rulment se restituie in toate situatiile de schimbare a
domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a
dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel.
Fondul special pentru reparatii se va putea restitui proprietarului numai
in situatiile in care noul proprietar va acoperi suma respectiva.
55. Cheltuielile de intretinere, calculate pentru fiecare proprietar, vor
fi achitate de acestia, in cel mult 30 zile de la data comunicarii prin afisare
la loc vizibil. Dupa expirarea acestui termen, asociatia de proprietari poate
calcula si percepe penalitati de intarziere pentru suma neachitata.
Modul de folosire a sumelor incasate din penalitati de intarziere si din
dobanzile la sumele depuse in contul asociatiei de proprietari se stabileste de
adunarea generala a proprietarilor.
56. In cazurile in care unii membri ai asociatiei de proprietari nu
respecta regulile si obligatiile adoptate de asociatie, in conformitate cu
prevederile art. 31 din Regulamentul-cadru al asociatiei de proprietari,
acestia pot fi actionati in justitie de catre asociatia de proprietari legal
constituita.
Presedintele asociatiei de proprietari raspunde in fata adunarii generale
de rezolvarea situatiilor litigioase aparute in cadrul asociatiei.
V. REPARTIZAREA CHELTUIELILOR COMUNE
57. Cheltuielile pentru intretinere si reparatii la partile de constructii
si instalatii aflate in folosinta comuna se repartizeaza proportional cu
cota-parte ce revine fiecarui apartament proprietate, din proprietatea comuna,
asa cum este inscrisa in actul de proprietate si insusita de adunarea generala
a proprietarilor (se cuprind lucrarile aferente spalatoriilor, uscatoriilor,
casei scarii, subsolului, terasei sau acoperisului, podului, precum si
ascensorului, centralelor termice, crematoriilor si a altor asemenea parti ale
condominiului).
Partile de constructii si instalatii ale condominiului, aflate in folosinta
comuna, sunt cele stabilite prin actele de constituire ale condominiului cu
modificarile ce pot aparea in urma unor hotarari ale asociatiei de proprietari,
luate in conditiile respectarii legii.
Cheltuielile ce privesc personalul angajat al asociatiei de proprietari,
inclusiv cel pentru curatenie, precum si cheltuielile aferente materialelor
consumabile folosite, se vor repartiza pe fiecare apartament, corespunzator
numarului de persoane, cu exceptia cheltuielilor pentru retributia fochistului
pe perioada de iarna, care se va repartiza corespunzator cotei-parti aferente
din proprietatea comuna.
Cheltuielile pentru lucrarile de intretinere, reparatii si inlocuiri la
antenele colective de televiziune se repartizeaza in raport cu numarul prizelor
de televizoare aflate in locuinta, iar pentru cutiile postale si cheile de la
usa de intrare comuna in cladire, se repartizeaza in raport de numarul
acestora.
In cladirile unde sunt spatii cu alta destinatie decat aceea de locuinta,
precum si in cazul locuintelor folosite si/sau pentru alte activitati, aceste
cheltuieli se defalca distinct pentru locuinte si pentru celelalte categorii de
folosinta, corespunzator conventiilor ce vor fi stabilite anual cu detinatorii
spatiilor respective.
Cheltuielile aferente locuintelor, determinate dupa deducerea din suma
totala a cheltuielilor aferente spatiilor cu alta destinatie decat aceea de
locuinta, se repartizeaza fiecarui apartament, corespunzator prevederilor alin.
1.
58. Cheltuielile pentru consumul de apa si pentru canalizare,
corespunzatoare facturilor prezentate de furnizor si insusite de asociatia de
proprietari, vor fi repartizate proportional cu numarul de persoane care
locuiesc in cladire.
In cazurile in care suma din facturi cuprinde si cheltuielile pentru
consumul de apa al spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, precum
si in cazul apartamentelor folosite si/sau pentru alte activitati, cheltuielile
aferente acestora se vor stabili prin conventii anuale incheiate cu detinatorii
acestor spatii.
Cheltuielile pentru consumul de apa si pentru canalizare aferente
locuintelor, determinate dupa deducerea din suma totala a cheltuielilor
aferente spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, vor fi
repartizate conform prevederilor alin. 1.
In cazuri exceptionale, in lipsa aparatelor de inregistrare a consumului de
apa, acest consum se determina potrivit normelor legale, in sistem pausal, pe
fiecare tip de consumator.
La defalcarea cheltuielilor pentru consumul de apa si pentru canalizare la
apartamentele care folosesc bai sau dusuri comune, se va lua in calcul jumatate
din suma ce revine unei persoane din apartamentele dotate cu bai si dusuri.
In cazurile in care condominiul dispune numai de dusuri si bai comune
pentru toate apartamentele, cheltuielile se repartizeaza in raport de numarul
persoanelor care locuiesc in cladire, aferent fiecarui apartament.
Posesorii de autovehicule care folosesc pentru intretinerea acestora apa din
conductele de alimentare aferente cladirii, in cazul cand nu exista nici o
interdictie in acest sens, vor suporta cheltuielile pentru consumul de apa si
canal. Aceste cheltuieli, calculate pe baza unor baremuri stabilite potrivit
normelor legale, se scad din totalul cheltuielilor ce revin cladirii respective
pentru apa si canal, restul urmand sa se repartizeze conform alineatelor
precedente.
59. Cheltuielile pentru ridicarea reziduurilor si gunoaielor menajere,
precum si cheltuielile pentru vidanjarea haznalelor, se repartizeaza
proportional cu numarul persoanelor care locuiesc in cladire.
La cladirile unde sunt si spatii cu alta destinatie decat aceea de
locuinta, precum si in cazul locuintelor folosite si/sau pentru alte
activitati, pentru ridicarea reziduurilor cheltuielile se defalca distinct
pentru locuinte si pentru celelalte categorii de folosinta, corespunzator
conventiilor incheiate anual cu detinatorii spatiilor respective.
60. Consumul de energie electrica aferent partilor comune ale cladirii,
care se masoara, de regula, prin contoare montate separat de cele ale
apartamentelor, se repartizeaza proportional cu numarul persoanelor care
locuiesc in cladire.
In cazuri exceptionale, cand nu se pot separa, prin masurare, consumurile
de energie electrica la partile comune ale cladirii sau in apartamentele
locuite in comun de mai multe familii, din cheltuielile totale aferente acestor
consumuri se determina, pe baza unor baremuri stabilite potrivit normelor
legale, cele aferente consumului detinatorilor de suprafete de locuit ocupate
in exclusivitate, tinandu-se seama de dotarea fiecaruia (numar de becuri si
aparate electrice de uz casnic, cum sunt: masini de calcat si de spalat,
aparate de radio, televizoare, frigidere etc.); sumele astfel determinate se
scad din totalul cheltuielilor pentru consumul de energie electrica
inregistrat, iar ceea ce ramane reprezinta cheltuielile pentru iluminatul
partilor de folosinta comuna si se repartizeaza pe detinatorii locuintelor,
proportional cu numarul de persoane.
In cladirile unde sunt si spatii cu alta destinatie decat aceea de
locuinta, cotele de cheltuieli aferente acestor spatii se vor stabili prin
conventii anuale incheiate cu detinatorii spatiilor.
61. Cheltuielile efectuate cu furnizarea energiei termice prin centralele
sau prin punctele termice din exploatarea unitatilor de gospodarie comunala sau
a altor furnizori, se stabilesc dupa tarifele practicate de acestia.
Cheltuielile pentru incalzirea centrala asigurata prin centrale termice
aflate in exploatarea directa a proprietarilor din cladire cuprind: costul
combustibilului (carbune, lichid, gaze, etc.), costul transportului acestuia
pana la locul de consum, cheltuielile efectuate cu indepartarea reziduurilor,
costul energiei electrice consumate pentru functionarea instalatiilor de
incalzire centrala si iluminatul incaperilor in care sunt amplasate acestea,
costul echipamentului de uzura si protectie pentru fochistii ce deservesc
centralele termice, indemnizatiile, respectiv salariile acestora, inclusiv
contributia pentru asigurari sociale (C.A.S.), costul materialelor necesare
pastrarii curateniei in centralele termice, costul apei pentru umplerea
instalatiei.
In cazul in care la centralele sau punctele termice sunt racordate mai
multe cladiri, suma totala a cheltuielilor pentru incalzirea tuturor cladirilor
se repartizeaza pe fiecare cladire in parte, proportional cu suprafata
echivalenta termica, determinata potrivit normelor legale, a tuturor corpurilor
de incalzire (radiatoare din fonta sau otel, convectori, convectorradiatoare,
conducte si coloane neizolate etc.) aflate in dotarea acestora conform normelor
si normativelor tehnice de proiectare.
Cheltuielile pentru incalzirea locuintelor, precum si cele pentru
incalzirea spatiilor aflate in folosinta comuna intr-o cladire (casa scarii,
culoare, spalatorii, uscatorii, holuri etc.), se repartizeaza proportional cu
cota-parte indiviza care ii revine fiecarui proprietar din proprietatea comuna,
asa cum aceasta este inscrisa in actul de proprietate.
Daca proprietarul unui apartament modifica suprafata radianta a elementilor
de incalzire din apartamentul pe care il detine, cota-parte de participare la
cheltuielile pentru incalzire se va recalcula cu luarea in considerare a coeficientului
de modificare a suprafetei radiante initiale.
In cazul cand in cladire sunt si spatii cu alta destinatie decat aceea de
locuinta, precum si locuinte folosite si/sau pentru alte activitati,
cheltuielile pentru incalzire se defalca corespunzator cotelor stabilite anual,
prin conventii cu detinatorii spatiilor respective.
62. Cheltuielile pentru consumul apei calde se repartizeaza pe proprietari,
proportional cu numarul de persoane care locuiesc in cladire.
In cazul cladirilor unde sunt si spatii cu alta destinatie decat aceea de
locuinta, precum si locuinte folosite si/sau pentru alte activitati,
cheltuielile aferente consumului de apa calda se stabilesc si se repartizeaza
conform cotelor stabilite prin conventii anuale cu detinatorii acestor spatii.
63. Cheltuielile aferente consumului de gaze la sobe pentru incalzire, in
cazul in care nu exista aparate de masurare a acestuia, pentru fiecare
apartament sau incapere cu alta destinatie decat aceea de locuinta, inclusiv
partile de folosinta comuna aferente acestora, se repartizeaza proportional cu
cota-parte care ii revine fiecarui proprietar din proprietatea comuna, asa cum
aceasta s-a inregistrat in actul de proprietate.
Cheltuielile privind consumul de gaze naturale pentru prepararea hranei si
de la spalatoriile comune, in situatiile in care nu exista aparate de masura a
consumului pe fiecare apartament, se repartizeaza pe fiecare proprietar,
corespunzator numarului de persoane care locuiesc in cladire.
In cladirile in care consumul de gaze pentru bucatarii si spalatorii se
inregistreaza prin acelasi aparat care masoara si consumul aferent incalzirii,
se stabileste consumul aferent bucatariilor si spalatoriilor pe baza unor
baremuri stabilite potrivit normelor legale, care se scade din consumul total
pe cladire, diferenta considerandu-se ca fiind aferenta incalzirii.
In cladirile unde sunt si spatii cu alta destinatie decat aceea de
locuinta, precum si locuinte folosite si/sau pentru alte activitati,
cheltuielile aferente consumului de gaze se stabilesc prin conventii anuale
incheiate cu detinatorii de asemenea spatii.
Prevederile referitoare la bucatarii si spalatorii se aplica corespunzator
si in cazul cuptoarelor si al altor utilitati similare.
64. Cheltuielile aferente energiei electrice necesare functionarii
hidrofoarelor aflate in exploatarea asociatiilor de proprietari se
repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc in cladire.
65. Cheltuielile aferente energiei electrice pentru functionarea
ascensoarelor se repartizeaza proportional cu numarul persoanelor care locuiesc
in cladire.
De regula, nu contribuie la plata cheltuielilor pentru functionarea
ascensorului persoanele care ocupa apartamente situate la subsol, demisol,
parter, mezanin, precum si la etajul I din cladirile fara mezanin; in cazul
cladirilor care au amplasate la etajele superioare bai, spalatorii, uscatorii
etc., de regula, toti proprietarii de apartamente contribuie la cheltuielile
pentru functionarea ascensorului.
Adunarea generala a proprietarilor, in contextul celor de mai sus, va
hotari in legatura cu participarea proprietarilor la sustinerea acestor
cheltuieli.
Atunci cand ascensorul este utilizat in comun cu detinatorii suprafetelor
cu alta destinatie decat aceea de locuinta sau cu proprietarii apartamentelor
care prin natura activitatii lor (croitori, cosmeticieni, coafori, etc.)
primesc la domiciliu si alte persoane, cota-parte de cheltuieli pentru acestia
se stabileste prin conventie anuala incheiata cu detinatorii acestor spatii.
66. Cheltuielile pentru curatatul cosurilor de fum se repartizeaza,
fiecarui detinator de spatiu, proportional cu numarul sobelor si masinilor de
gatit racordate la cosurile de fum ale cladirii.
ANEXA 1
la normele metodologice
CONSILIUL JUDETEAN ..........................
(CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI)
Inventarierea blocurilor de locuinte aflate in diverse stadii de executie
Semnificatia coloanelor:
A - Localitatea - Denumirea blocului
B - Total numar de apartamente
C - Stadiul fizic al lucrarilor
D - Apartamente care se finalizeaza in anul .....
E - Din care, pentru tineri
F - Utilizate
G - Total necesar pentru punere in functiune
H - Din care, in anul 1997
_______________________________________________________________________
| | | | | | Fonduri milioane lei |
| A | B | C | D | E |-----------------------|
| | | | | | F | G | H |
|---------|---------|--------|--------|---------|------|--------|-------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|_________|_________|________|________|_________|______|________|_______|
| I. Blocuri de locuinte care se finalizeaza conform Ordonantei |
| Guvernului nr. 19/1994 |
|_______________________________________________________________________|
| ....... | | | | | | | |
|_________|_________|________|________|_________|______|________|_______|
| II. Blocuri de locuinte care se finalizeaza conform art. 7 din Legea |
| nr. 114/1996 |
|_______________________________________________________________________|
| ....... | | | | | | | |
|_________|_________|________|________|_________|______|________|_______|
PRESEDINTE,
(PRIMAR GENERAL)
ANEXA 2
la normele metodologice
Inregistrat la ...............
Nr. ....... din ..............
CONTRACT
de construire a unei locuinte cu credit nr. ..........
Intre subscrisii: Consiliul local al ........ (Consiliul General al
Municipiului Bucuresti)*), prin ................, reprezentat prin
director si ............... contabil-sef, in calitate de contractant,
pe de o parte, si ..................., domiciliat(a) in .............. str.
............ nr. ..... bl. ............. et. ..... sc. ..... ap. .... sector
(judet ....), legitimat(a) cu Buletin/carte de identitate seria ........ nr.
.............., eliberat(a) de ....... la data de ......., denumit(a)
beneficiar(a), pe de alta parte, in baza art. 7 din Legea locuintei nr.
114/1996, a intervenit urmatorul contract de construire si de creditare a unei
locuinte proprietate, in baza cererii nr. .... /...... si a pozitiei din lista
de prioritati nr. ..... / ....... .
I. Contractantul se obliga:
a) sa asigure beneficiarului construirea unei locuinte proprietate potrivit
proiectului de executie nr. ........ din ....., acceptat de beneficiar,
locuinta ce va fi situata in ........... str. ............ nr. ...... bl. .....
et. ..... sc. ...... ap. ...... judet (sector) ......., compusa din ........
camere si dependinte ........., in suprafata construita de ........ mp, din care
suprafata utila .............. mp in proprietate exclusiva si o cota parte de
...........% din proprietatea comuna.
-----------------
*) Agentul economic specializat pentru a derula investitia - construirea de
locuinte.
Valoarea locuintei la data prezentului contract este de ...... lei, din
care pretul garajului, ........ lei si al boxei ....... lei.
Pretul definitiv al locuintei se stabileste la terminarea constructiei iar
pentru diferenta dintre acesta si pretul locuintei la data contractarii se
incheie cu beneficiarul un act aditional la prezentul contract;
b) sa invite pe beneficiar sa participe la receptia locuintei;
c) sa predea beneficiarului la data de ............ locuinta contractata,
in cladirea complet terminata, pe baza unui proces-verbal de predare-primire.
In cazul in care la predarea-preluarea locuintei de catre beneficiar se va
constata ca locuinta nu corespunde conditiilor legale in vigoare sau prezinta
unele defectiuni care necesita remedieri, contractantul este obligat sa refaca
lucrarile respective in termenele prevazute in procesul-verbal de receptie.
Contractantul se obliga sa asigure remedierea deficientelor sau viciilor
ascunse provenite din culpa constructorului, semnalate de catre beneficiar in
cursul perioadei de garantie, in termen de pana la 30 zile de la cererea
beneficiarului.
Pentru neefectuarea la termen a lucrarilor de remediere a deficientelor
consemnate in procesul-verbal de receptie, respectiv de predare-preluare a
locuintei, contractantul se obliga sa plateasca pentru fiecare zi de intarziere
o penalizare de 0,05% din valoarea articolelor de lucrari neremediate;
d) pentru nepredarea locuintei in termenul stabilit in prezentul contract,
contractantul se obliga sa plateasca beneficiarului urmatoarele penalizari
calculate la pretul locuintei prevazut in contract: 0,03% pentru 60 de zile de
la depasirea termenului; 0,04% pentru urmatoarele 30 de zile; 0,05% pentru
zilele care depasesc termenele cu peste 3 luni.
Suma penalitatilor se va vira in contul ratelor curente ale beneficiarului.
In cazul in care nepredarea in termen a locuintei s-a datorat unor cauze
obiective, termenul de predare a locuintei, prevazut in prezentul contract, va
putea fi modificat cu acordul ambelor parti.
II. Beneficiarul se obliga:
a) sa achite in intregime pretul locuintei, stabilit in suma de ... lei,
incepand de la data semnarii prezentului contract, astfel:
- suma de ....... lei, cu chitanta nr. ...... din ......, reprezentand
plata integrala;
- suma de ....... lei, cu chitanta nr. ....... din ...........,
reprezentand avansul minim de ....... % din pretul locuintei;
- suma de ....... lei in rate lunare, astfel: rata lunara ....... lei (rata
..... lei + dobanda ..... lei) se achita incepand cu data de ......; ultima
rata se achita la data de ........ si este de ........ lei (rata ......... lei
+ dobanda .......... lei);
- suma de .......... lei, reprezentand pretul integral al boxei
(garajului).
Din pretul locuintei a fost scazuta suma de .............. lei,
reprezentand subventia platita de la bugetul de stat, in baza prevederilor art.
7 din Legea locuintei nr. 114/1996.
In cazul nerestituirii la termen a ratei scadente, va plati o dobanda de
10% anual, aplicata la suma nerambursata.
Rata lunara de ............. lei urmeaza a fi retinuta pe statul de plata
al unitatii la care beneficiarul locuintei (girantul platitor) are de incasat
drepturi banesti si virata in contul contractantului nr. ......;
b) sa suporte toate cheltuielile ocazionate in situatiile de urmarire si de
executare a debitului creat prin nerambursarea ratelor la termen;
c) sa se prezinte la data comunicata de contractant la receptia lucrarii,
precum si la data fixata pentru predarea-preluarea locuintei.
In caz de neprezentare in termen de 10 zile de la data stabilita pentru
preluarea locuintei, aceasta se considera predata pe baza procesului-verbal de
predare semnat de contractant.
III. Subscrisul declar ca:
- nu am detinut si nu avem, atat eu, cat si familia mea, in proprietate o
alta locuinta;
- sunt casatorit (a), necasatorit (a);
IV. Pana la restituirea integrala a sumelor datorate, locuinta este
ipotecata conform prevederilor art. 18 din Legea nr. 114/1996 si nu poate fi
instrainata decat dupa ce beneficiarul restituie integral contractantului
sumele actualizate, datorate, si suma actualizata, obtinuta ca subventie de la
bugetul de stat.
V. Terenul aferent constructiei, in suprafata totala de ...... mp, din
care, in proprietate indiviza, ............. % este concesionat pe durata
existentei constructiei.
VI. Prezentul contract va fi pus in executare la data semnarii lui de catre
partile contractante.
VII. Se anexeaza planul locuintei.
Incheiat azi, ........, in .......... exemplare.
CONTRACTANT, BENEFICIAR,
DIRECTOR CONTABIL-SEF
Vizat Oficiul juridic Vizat C.F.P.
GARANTII CONTRACTUALE
Subsemnatul ........... nascut (a) in .......... la data de ........., fiul
(fiica) lui ............ si al ..............., domiciliat in str.
............. nr. ......, bl. ....., et. ....., sc. ......, ap. ......,judet /
sector......., legitimat cu Buletin / carte de identitate seria ... nr.
........., emis(a) de .................... la data de ......., ma oblig sa
garantez solidar / sa girez platitor pe / pentru ............ in cazul
neachitarii / pana la achitarea sumei de ............. lei, reprezentand ratele
si dobanzile la care s-a angajat beneficiarul, pana la stingerea acestora.
Semnatura girantului solidar/garantului platitor
ANEXA 3
la normele metodologice
CONTRACT DE VANZARE-CUMPARARE CU PLATA IN RATE
Nr. ...../....... din ............... intre ...................,
reprezentat prin director si contabil-sef ................, in calitate de
vanzator, pe de o parte, si ..............., nascut(a) .............. in
................ sectorul (judetul) .........., la data ..........., fiul (fiica)
lui ........., legitimat cu buletin/carte de identitate seria ............ nr.
......, eliberat de .......... la data de .............., domiciliat(a) in
.......... str. .......... nr. .... bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. .....,
judet/sector ............, casatorit(a) cu ........., nascut(a) in
................. sector (judetul) ..........., la data de ......., fiul
(fiica) lui .................. si al ................., legitimat(a) cu
buletin/carte de identitate, seria .......... nr. ......, eliberat de
................. la data de ........., domiciliat(a) in .......... str.
................. nr. ..... bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. .....,
judet/sector ..........., in calitate de cumparator, pe de alta parte, ca
urmare a cererii nr. ................. si pozitiei din lista de prioritati, nr.
............., si in conformitate cu prevederile art. 7 din Legea locuintei nr.
114/1996, s-a incheiat prezentul contract de vanzare-cumparare cu plata in
rate.
Art. 1 ....................................................... vinde si
................. cumpara locuinta situata in ...................... str.
............. nr. ......, bl. ....., sc. ..., et. ....., ap. .....,
judet/sector .............................., conform schitei si fisei decalcul
a pretului, compusa din .................... camere de locuit, cu o suprafata
utila de ........... mp, in proprietate exclusiva, precum si o cota indiviza de
.......% din suprafata partilor comune ale imobilului.
Terenul aferent locuintei, in suprafata de ...... mp, respectiv cota
indiviza de ................% din totalul suprafetei se concesioneaza pe durata
existentei constructiei, conform contractului de concesiune nr. ...
/............. incheiat cu Consiliul Local ...................... .
Predarea-primirea locuintei se va efectua pe baza de proces-verbal incheiat
intre vanzator si cumparator.
Art. 2. Pretul locuintei este de ..................... lei.
La data prezentului contract, cumparatorul a achitat suma de ......... lei,
cu chitanta nr. ...... din ......, reprezentand un avans de .......% din pretul
locuintei, plus T.V.A., precum si comisionul vanzatorului.
Art. 3. In baza prevederilor art. 7 din Legea nr. 114/1996, cumparatorul
beneficiaza de o subventie in suma de .......... lei.
Art. 4. Diferenta dintre pretul locuintei, din care s-a scazut subventia in
suma de ....... lei, si avansul achitat in suma de ..... lei, precum si dobanda
totala de ............ lei, calculata cu ...... % pe an, si T.V.A. total de
.......... lei vor fi achitate de cumparator in rate lunare pe termen de
......... ani, astfel:
rata lunara ........ lei + dobanda lunara ....... lei + T.V.A. lunara
.................. lei = .............. lei;
ultima rata ........ lei + ultima dobanda ....... lei + T.V.A. ultima
.................. lei = .............. lei.
Rata, dobanda si T.V.A., lunara de ........ lei, urmeaza a fi retinute pe
statul de plata al unitatii la care cumparatorul (girantul platitor)
.................. are de incasat drepturi banesti, conform dovezii nr...,
incepand cu data de ............... pana la data de ..........., si vor fi
virate in contul vanzatorului nr. ...... deschis la ........ .
Pentru perioada in care cumparatorul nu are de incasat drepturi banesti,
ratele, dobanzile aferente si T.V.A. se achita la casieria vanzatorului pana la
sfarsitul lunii curente.
In caz de neachitare la termen a ratelor lunare, cumparatorul va plati o
dobanda de 10% anual, aplicata la suma nerambursata.
Toate cheltuielile ocazionate de urmarirea debitorului si executarea
acestuia, in caz de neplata, la data scadenta a ratelor vor fi suportate de
cumparator.
Art. 5. Pana la restituirea integrala a sumelor datorate se instituie
ipoteca asupra locuintei conform prevederilor art. 18 din Legea nr. 114/1996.
Art. 6. Locuinta care face obiectul prezentului contract nu poate fi
instrainata decat dupa ce cumparatorul achita integral vanzatorului sumele
actualizate, datorate, si restituie suma actualizata, obtinuta ca subventie de
la bugetul de stat.
Eliberat la data de ................ in ........... exemplare, din care
............. se inmaneaza cumparatorului.
VANZATOR, CUMPARATOR,
DIRECTOR, CONTABIL-SEF,
Vizat Oficiul juridic Vizat C.F.P.
GARANTII CONTRACTUALE
Subsemnatul(a) ................ nascut(a) ........... in ......... la data
de ............, fiul (fiica) lui ............. si al ........., domiciliat in
..................., str. ..... nr. ..., bl. ...., sc. ..., et. ...., ap. ....,
judet/sector ............, legitimat cu Buletin/carte de identitate seria
........... nr. ....., emis(a) de ........ la data de ..........., ma oblig sa
garantez/sa girez pe platitor pentru ........... in cazul neachitarii/pana la
achitarea sumei de .................... lei, reprezentand ratele si dobanzile
la care s-a angajat cumparatorul, pana la stingerea acestora.
Semnatura garantului solidar/garantului platitor
ANEXA 4
la normele metodologice
Inregistrat la .................
Nr. ............ din ...........
CONTRACT-CADRU DE INCHIRIERE*)
pentru suprafetele cu destinatie de locuinta
----------------
*) Utilizat pentru inchirierea locuintelor sociale si a celor de
necesitate.
Intre ..........., in calitate de proprietar, cu sediul in .......... str.
............... nr. ....., judet/sector .........., reprezentat prin
.................., in calitate de administrator al fondului imobiliar ce
apartine domeniului public din patrimoniul Consiliului Local al ......... si
......................, legitimat cu buletin/carte de identitate seria
........... nr. ......, eliberat(a) la data ............................, de
....., in calitate de chirias, in baza Legii locuintei nr. 114/1996 si a
repartitiei nr. ........ din ........, emisa de ........., a intervenit
prezentul contract.
I. Obiectul inchirierii
Primul, in calitate de proprietar, inchiriaza, iar al doilea, in calitate
de chirias, ia cu chirie locuinta din ..................... str.
..................... nr. ....., bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. ....,
judet/sector ...................., compusa din ................ camere in
suprafata de .......... mp (camera .... mp, camera .... mp, camera ... mp,
camera ... mp), dependinte in suprafata de ............ mp (baie ..... mp,
bucatarie mp, WC ..... mp, debara ..... mp, camara .... mp, boxa ..... mp, hol
.... mp, pod ..... mp, pivnita ..... mp, boxa .... mp) si ... mp curte (gradina),
folosite in exclusivitate, si ....., folosite in comun.
Locuinta care face obiectul inchirierii va fi folosita de chirias si
membrii familiei mentionati in comunicarea de inchiriere, astfel:
............... chirias .............. sotie ............ ................ fiu
.................. fiica ................. .
Locuinta descrisa la cap. I se preda, in stare de folosinta, cu
instalatiile si inventarul prevazute in procesul-verbal de predare-primire
incheiat intre subsemnatii, care face parte integranta din prezentul contract.
Termenul de inchiriere este de ...... ani (luni), cu incepere de la data
de ........... pana la data de .......... .
II. Chiria aferenta locuintei inchiriate
Chiria lunara, aferenta locuintei inchiriate este de ............ lei,
calculata in conformitate cu prevederile legale. Plata chiriei se suporta,
corespunzator art. 44 alin. 2 din Legea nr. 114/1996, astfel:
- de catre chiriasi .......... lei*);
- de la bugetul local ........ lei.
Chiria se datoreaza incepand cu data de .... si se achita in numerar la
casieria ...... .
Neplata la termen a chiriei atrage o penalizare de 0,5% asupra sumei
datorate, pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu prima zi care urmeaza
aceleia cand suma a devenit exigibila, fara ca majorarea sa poata depasi
totalul chiriei restante.
In caz de neplata, executarea silita se va face prin hotararea
judecatoreasca prin care chiriasul va fi obligat sa achite chiria restanta,
precum si dobanda si cheltuielile de judecata.
----------------
*) Cota-parte pe care o suporta chiriasul se va recalcula ori de cate ori
apar modificari ale veniturilor acestuia potrivit prevederilor art. 45 din
Legea nr. 114/1996. Diferenta pana la chiria nominala se va suporta din bugetul
local.
III. Obligatiile partilor privind folosirea si intretinerea spatiilor care
fac obiectul contractului.
a) Proprietarul se obliga:
- sa predea chiriasului locuinta in stare normala de folosinta;
- sa ia masuri pentru repararea si mentinerea in stare de siguranta in
exploatare si functionalitate a cladirii pe toata durata inchirierii locuintei;
- sa intretina in bune conditii elementele structurii de rezistenta ale
cladirii, elementele de constructie exterioare ale cladirii (acoperis, fatada,
imprejmuiri, pavimente, scari exterioare), curti si gradini, precum si spatiile
comune din interiorul cladirii (casa scarii, casa ascensorului, holuri,
coridoare, subsoluri); sa intretina in bune conditii instalatiile comune
proprii cladirii (ascensor, hidrofor, instalatii de alimentare cu apa, de
canalizare, instalatii de incalzire centrala si de preparare a apei calde,
instalatii electrice si de gaze, centrale termice, crematorii, instalatii de
colectare a deseurilor, instalatii de antena colectiva, telefonie s.a.).
b) Chiriasul se obliga:
- sa efectueze lucrarile de intretinere, de reparatii sau de inlocuire a
elementelor de constructii si instalatii din folosinta exclusiva;
- sa repare sau sa inlocuiasca elementele de constructii si instalatii
deteriorate din folosinta comuna, ca urmare a folosirii lor necorespunzatoare,
indiferent daca acestea sunt in interiorul sau in exteriorul cladirii; daca
persoanele care au produs degradarea nu sunt identificate, atunci cheltuielile
de reparatii vor fi suportate de cei care au acces sau folosesc in comun
elementele de constructii, instalatii, obiectele si dotarile aferente;
- sa asigure curatenia si igienizarea in interiorul locuintei si la partile
de folosinta comuna, pe toata durata contractului de inchiriere;
- sa comunice in termen de 30 de zile proprietarului orice modificare
produsa in venitul net al familiei sale, sub sanctiunea rezilierii contractului
de inchiriere;
- sa predea, la mutarea din locuinta, proprietarului, locuinta in stare de
folosinta si curatenie si cu obiectele de inventar trecute in procesul-verbal
de predare-primire intocmit la preluarea locuintei.
IV. Nulitatea si rezilierea contractului
Sunt nule de drept clauzele incluse in contract, care:
- obliga chiriasul sa recupereze sau sa plateasca in avans proprietarului
orice suma cu titlu de reparatie in sarcina proprietarului;
- prevad responsabilitatea colectiva a chiriasilor in caz de degradare a
elementelor de constructii si instalatii, a obiectelor si dotarilor aferente
spatiilor comune, cu exceptia celor mentionate la cap. III, pct. b), asa cum
sunt acestea formulate;
- impun chiriasilor sa faca asigurari de daune;
- exonereaza proprietarul de obligatiile ce ii revin potrivit prevederilor
legale;
- autorizeaza proprietarul sa obtina venituri din nerespectarea clauzelor
contractului de inchiriere.
Rezilierea contractului de inchiriere inainte de termenul stabilit se face
la:
a) cererea chiriasului, cu conditia notificarii prealabile intr-un termen
minim de 60 de zile;
b) cererea proprietarului atunci cand:
- chiriasul nu a achitat chiria cel putin 3 luni consecutiv;
- venitul net lunar pe familie, realizat in 2 ani fiscali consecutivi,
depaseste cu peste 20% nivelul minim prevazut in art. 42 din Legea nr.
114/1996, iar chiriasul nu a achitat valoarea nominala a chiriei in termen de
90 de zile de la comunicare;
- chiriasul a pricinuit insemnate stricaciuni locuintei, cladirii in care
este situata aceasta, instalatiilor, precum si oricaror alte bunuri aferente
lor, sau daca instraineaza fara drept parti ale acestora;
- chiriasul are un comportament care face imposibila convietuirea sau
impiedica folosirea normala a locuintei;
- chiriasul nu a respectat clauzele contractuale si/sau prevederile art. 49
din Legea nr. 114/1996;
c) chiriasul nu si-a achitat obligatiile ce-i revin din cheltuielile comune
pe o perioada de 3 luni, daca acestea au fost stabilite prin contractul de
inchiriere in sarcina chiriasului.
Evacuarea chiriasului se face numai pe baza unei hotarari judecatoresti
irevocabile si chiriasul este obligat la plata chiriei prevazute in contract
pana la data executarii efective a hotararii de evacuare.
Contractul inceteaza in termen de 30 zile de la data parasirii domiciliului
de catre titularul contractului sau de la data inregistrarii decesului, daca
persoanele indreptatite prin lege nu au solicitat locuinta.
V. Clauze speciale: ...............................................
(conditii de inchiriere si de eliberare a locuintei
de necesitate etc.)
Prezentul contract s-a incheiat astazi ....., in 3 exemplare, cate unul
pentru fiecare parte, un exemplar pentru organele fiscale teritoriale.
PROPRIETAR, CHIRIAS,
ANEXA 5
la normele metodologice
Inregistrat la ..................
Nr. ........... din .............
CONTRACT-CADRU DE INCHIRIERE*)
pentru suprafetele cu destinatie de locuinta
----------------
*) Utilizat pentru inchirierea locuintelor din proprietatea statului sau a
unitatilor economice cu capital majoritar de stat.
Intre subsemnatii .............., in calitate de proprietar, cu domiciliul
(sediul) in str. ........... nr. .... bl. .... et. ..... sc. ... ap. .....
judet/sector ....., reprezentat prin .................., legitimat cu
Buletin/carte de identitate seria ....... nr. ..., eliberat(a) la data de
.......... de ........... si ............, cu domiciliul in str. ...........
nr. ....... bl. ...... et. ..... sc. .... ap. .... judet/sector ..........,
legitimat cu buletin/carte de identitate, seria .... nr. ....., eliberat(a) la
data de ............, de ..........., a intervenit prezentul contract de
inchiriere.
I. Obiectul inchirierii
Primul, in calitate de proprietar, inchiriaza, iar al doilea, in calitate
de chirias, ia cu chirie locuinta din ......................., str. .........
nr. ..., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. .... judet/sector ..........,
compusa din ....... camere in suprafata de ........ mp (camera: .... mp,
camera: .... mp, camera: .... mp, camera: ..... mp), dependinte in suprafata de
..... mp (baie .... mp, bucatarie ..... mp, WC .... mp, debara ... mp, camara
.... mp, boxa .... mp, hol .... mp, pod .... mp, pivnita ... mp, boxa ..... mp
si mp curte (gradina), folosite in exclusivitate si ...., folosite in comun.
Locuinta care face obiectul inchirierii va fi folosita de chirias si
familia sa compusa din: ............. chirias .......... sotie ........ fiu
......... fiica .......... .
Locuinta descrisa la cap. I se preda in stare de folosinta cu instalatiile
si inventarul prevazute in procesul-verbal de predare-primire incheiat intre
subsemnatii, care face parte integranta din prezentul contract.
Termenul de inchiriere este de ....... ani (luni), cu incepere de la data
de ................. pana la data de ...........*).
La expirarea termenului contractul poate fi reinnoit cu acordul ambelor
parti.
----------------
*) Mentiune speciala - in conditiile in care proprietarul doreste sa preia
locuinta pentru el sau familia sa la o anumita data, in intervalul perioadei de
inchiriere.
II. Chiria aferenta locuintei ce face obiectul contractului
Chiria lunara este de lei ...., calculata in conformitate cu prevederile
legale. Chiria se datoreaza incepand cu data de ...... si se achita in contul
proprietarului nr. ...... la Banca pana la data de 10 a fiecarei luni, pentru
luna in curs.
La data incheierii prezentului contract, chiriasul a achitat proprietarului
cu anticipatie suma de .... lei, reprezentand chiria aferenta locuintei pe o
perioada de .... luni.
Chiria se va plati lunar, incepand cu data de .... la sediul ... (in contul
....)
Pe durata inchirierii, cuantumul chiriei se va putea modifica in
urmatoarele situatii in care partile cad de acord .....
Orice modificare a cuantumului chiriei se va comunica in scris chiriasului
cu 60 de zile inainte de termenul scadent de plata.
Neplata la termen a chiriei atrage o penalizare de 0,5% asupra sumei
datorate, pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu prima zi care urmeaza
aceleia cand suma a devenit exigibila, fara ca majorarea sa poata depasi
totalul chiriei restante.
III. Obligatiile partilor privind folosirea si intretinerea spatiilor care
fac obiectul contractului
a) Proprietarul se obliga:
- sa predea chiriasului locuinta in stare normala de folosinta;
- sa ia masuri pentru repararea si mentinerea in stare de siguranta, in
exploatare si functionalitate a cladirii pe toata durata inchirierii locuintei;
- sa intretina in bune conditii elementele structurii de rezistenta a
cladirii, elementele de constructie exterioare ale cladirii (acoperis, fatada,
imprejmuiri, pavimente, scari exterioare), curti si gradini, precum si spatiile
comune din interiorul cladirii (casa scarii, casa ascensorului, holuri,
coridoare, subsoluri); sa intretina in bune conditii instalatiile comune
proprii cladirii (ascensor, hidrofor, instalatii de alimentare cu apa, de
canalizare, instalatii de incalzire centrala si preparare a apei calde,
instalatii electrice si de gaze, centrale termice, crematorii, instalatii de
colectare a deseurilor, instalatii de antena colectiva, telefonie s.a.).
b) Chiriasul se obliga:
- sa efectueze lucrarile de intretinere, reparatiile sau inlocuirea
elementelor de constructii si instalatii din folosinta exclusiva;
- sa repare sau sa inlocuiasca elementele de constructii si instalatii
deteriorate din folosinta comuna ca urmare a folosirii lor necorespunzatoare,
indiferent daca acestea sunt in interiorul sau in exteriorul cladirii; daca
persoanele care au produs degradarea nu sunt identificate, atunci cheltuielile
de reparatii vor fi suportate de cei care au acces sau folosesc in comun
elementele de constructii, instalatii, obiectele si dotarile aferente;
- sa asigure curatenia si igienizarea in interiorul locuintei si la partile
de folosinta comuna pe toata durata contractului de inchiriere;
- sa comunice in termen de 30 de zile proprietarului orice modificare
produsa in venitul net al familiei, sub sanctiunea rezilierii contractului de
inchiriere;
- sa predea la mutarea din locuinta, proprietarului, locuinta in stare de
folosinta si curatenie si cu obiectele de inventar trecute in procesul-verbal
de predare-primire intocmit la preluarea locuintei.
IV. Nulitatea si rezilierea contractului
Sunt nule de drept clauzele incluse in contract, care:
- obliga chiriasul sa recupereze sau sa plateasca in avans proprietarului
orice suma cu titlu de reparatie in sarcina proprietarului;
- prevad responsabilitatea colectiva a chiriasilor in caz de degradare a
elementelor de constructii si instalatii, a obiectelor si dotarilor aferente
spatiilor comune, cu exceptia celor mentionate la cap. III, pct. b), asa cum
sunt acestea formulate;
- impun chiriasilor sa faca asigurari de daune;
- exonereaza proprietarul de obligatiile ce ii revin potrivit prevederilor
legale;
- autorizeaza proprietarul sa obtina venituri din nerespectarea clauzelor
contractului de inchiriere.
Rezilierea contractului de inchiriere inainte de termenul stabilit se face
la:
a) cererea chiriasului, cu conditia notificarii prealabile intr-un termen
minim de 60 de zile;
b) cererea proprietarului atunci cand:
- chiriasul nu a achitat chiria cel putin 3 luni consecutiv;
- chiriasul a pricinuit insemnate stricaciuni locuintei, cladirii in care
este situata aceasta, instalatiilor, precum si oricaror alte bunuri aferente
lor, sau daca instraineaza fara drept parti ale acestora;
- chiriasul are un comportament care face imposibila convietuirea sau
impiedica folosirea normala a locuintei;
- chiriasul nu a respectat clauzele contractuale.
c) la cererea asociatiei de proprietari atunci cand chiriasul nu si-a
achitat obligatiile ce-i revin din cheltuielile comune pe o perioada de 3 luni,
daca acestea au fost stabilite prin contractul de inchiriere in sarcina
chiriasului.
Evacuarea chiriasului se face numai pe baza unei hotarari judecatoresti
irevocabile, iar chiriasul este obligat la plata chiriei prevazute in contract
pana la data executarii efective a hotararii de evacuare.
Contractul inceteaza in termen de 30 de zile de la data parasirii domiciliului
de catre titularul contractului sau de la data inregistrarii decesului, daca
persoanele indreptatite prin lege nu au solicitat locuinta.
V. Alte clauze convenite intre parti .................................
Contractul de inchiriere este accesoriu la contractul de munca*).
Prezentul contract s-a incheiat astazi .........., in 3 exemplare, cate
unul pentru fiecare parte, un exemplar pentru organele fiscale teritoriale.
PROPRIETAR, CHIRIAS,
----------------
*) Aceasta mentiune se face numai la inchirierea locuintelor de serviciu si
de interventie.
ANEXA 6
la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL .............................
(CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI)
CERERE
de subventie de la bugetul local pentru acoperirea chiriei nominale aferente
locuintelor sociale in anul .....
----------------------------------------------------------------
Nr. Categorii de Nr. de Chiria nominala, Subventia de la
crt. beneficiari cazuri din care: bugetul local
----------------------------------------------------------------
1. Tineri casatoriti care
au fiecare varsta de
pana la 35 ani
2. Tineri proveniti din
institutii de ocrotire
sociala si care au
implinit varsta de 18
ani
3. Invalizi de gradul I
si II
4. Persoane handicapate
5. Pensionari
6. Veterani si vaduve de
razboi
7. Beneficiari ai
prevederilor Legii nr.
42/1990, republicata
8. Beneficiari ai
prevederilor
Decretului-lege nr.
118/1990, republicat,
cu modificarile
ulterioare
9. Alte persoane sau
familii
----------------------------------------------------------------
TOTAL:
----------------------------------------------------------------
PRIMAR,
(PRIMAR GENERAL)
ANEXA 6a)
........................*)
SITUATIA
privind justificarea sumelor necesare acoperirii de la bugetul local a
diferentei pana la valoarea nominala a chiriei aferente locuintelor sociale
--------------------------------------------------------------------------
Chiria lunara din care:
Nr. Adresa Numele Venitul -------------------------------
crt. locuintei de familie mediu net Nominala Platita Acordata
si lunar/membru de chirias prin
prenumele de familie (10% din subventie
chiriasului venitul
mediu net
lunar
--------------------------------------------------------------------------
Director (Manager),
-----------------
*) Denumirea unitatii specializate care raspunde de urmarirea
investitiilor.
ANEXA 7
la normele metodologice
CONSILIUL JUDETEAN ..........................
(CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI)
NOTA DE FUNDAMENTARE
privind sumele necesare de la bugetul de stat pentru finantarea constructiilor
de locuinte conform Legii nr. 114/1996, pe luna ..............., pentru
locuinte ................*)
----------------
*) Se va preciza pentru care categorie de locuinte se solicita sumele:
pentru locuinte ce se realizeaza conform prevederilor art. 7 din lege sau
pentru locuinte sociale si de necesitate.
- mil. lei -
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Valoarea Valoarea Din care Finantate din: Alocatii
crt. consiliilor lucrarilor lucrarilor preliminat de la
locale care de de pe luna bugetul
executa executat executat ....... de stat
constructii in anul de la -----------------------------
de locuinte 199 ... inceputul Surse Alocatii Primite Ramase
anului de la de
bugetul primit
de stat
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
----------------------------------------------------------------------------
Raspundem pentru realitatea datelor,
PRESEDINTE DIRECTOR BUGET-FINANTE
(PRIMAR GENERAL)
ANEXA 8
la normele metodologice
CONSILIUL JUDETEAN ..........................
(CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI)
CERERE*)
de subventii in sume fixe, de la bugetul de stat, pentru constructii de
locuinte (art. 7 din Legea locuintei nr. 114/1996)
-----------------
*) Are la baza listele nominale pentru acordarea subventiilor, aprobate de
consiliile locale si insusite de consiliile judetene.
---------------------------------------------------------
Nr. Categorii de Numar de cazuri Subventia totala
crt. beneficiari - mii lei -
---------------------------------------------------------
1. Tineri casatoriti
care la data
contractarii
locuintei au
fiecare varsta de
pana la 35 ani
2. Persoane care
beneficiaza de
facilitati la
cumpararea sau
construirea unei
locuinte potrivit
prevederilor Legii
nr. 42/1990,
republicata
3. Persoane calificate
din agricultura,
sanatate,
administratie
publica si culte,
care isi stabilesc
domiciliul in
mediul rural
4. Alte categorii de
persoane stabilite
de consiliile locale
---------------------------------------------------------
TOTAL:
---------------------------------------------------------
PRESEDINTE, SECRETAR,
(PRIMAR GENERAL)
ANEXA 9
la normele metodologice
CONSILIUL JUDETEAN ....................
CONSILIUL LOCAL .......................
LISTA
locuintelor sociale si de necesitate propuse a fi incepute in anul...
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Numarul Fonduri necesare si Luna si
crt. obiectivului locuintelor repartizarea pe surse anul
si a (mil.lei) terminarii
amplasamentelor ---------------- ---------------------------- lucrarilor
sociale de Total Bugetul Bugetul Alte la fiecare
necesitate local de stat surse obiectiv
propus
----------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8
----------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
TOTAL GENERAL
----------------------------------------------------------------------------
PRESEDINTE / PRIMAR,